abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:49:31 #51
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72305199
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat meen je niet? Ik heb regelmatig een hockeystick bij me, vast ook een "verboden wapen"
Net als een honkbalknuppel

Ik ben ooit aangehouden met zo een ding na honkballen in het park. Wilden ze een boete geven omdat ik niet op een honkbalclub zat
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:57:45 #52
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72305389
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:49 schreef sanger het volgende:
Ik ben ooit aangehouden met zo een ding na honkballen in het park. Wilden ze een boete geven omdat ik niet op een honkbalclub zat
Hoe mag ik gaan bewijzen dat ik bij een hockeyclub zit dan? Is niet alsof ik een pasje heb ofzo. Bovendien heb ik achter in m'n auto een reserve stick liggen (voor als er een breekt of een van de mutsen d'r stick weer eens vergeet), dus die ligt daar ook als ik die dag uberhaupt geen training heb. Ze kunnen me de pot op, zo iets laat ik voorkomen. Ligt ook een tas hockeyballen, zijn dat dan ook wapens? Zo'n ding voor je hoofd is ook pijnlijk.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:56:08 #53
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_72306814
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat meen je niet? Ik heb regelmatig een hockeystick bij me, vast ook een "verboden wapen"
Egt wel! .Wilgenstokken om te apporteren.
Minder slijtage aan tanden ,dan ballen of blok
Elk slag-of stoot/steekwapen kan als wapen worden beschouwd.
Klauwhamer heb ik ook wel eens vernomen als probleem/bestuurder was timmerman .
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_72306913
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit dus. Zo een spuitbusje

Bijkomend voordeel is dat de dader meteen gemarkeerd is
In sommige APV's mag je s'avonds niet met verfproducten over straat.. Dus ook dat kan erg lastig zijn.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:16:10 #55
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_72307236
misschien is een langlauf stok iets voor jullie?

een scherpe punt
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:17:56 #56
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72307281
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:00 schreef Major-Balls het volgende:
In sommige APV's mag je s'avonds niet met verfproducten over straat.. Dus ook dat kan erg lastig zijn.
Bus deo
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:22:30 #57
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_72307387
Verboden wapenbezit; welke straf?

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:25:24 #58
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72307477
Goeie grap zeg...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:29:59 #59
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_72307600
idd
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:33:23 #60
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_72307706
maar het is geen grap:

Van justitie website:

Wapens en munitie

Het bezit van vuurwapens brengt risico's met zich mee: ongelukken, escalatie van geweld, wapens die in verkeerde handen vallen. Goede wetten en regels leveren een bijdrage aan een veiliger samenleving. Op illegaal wapenbezit en illegale handel in wapens staan in Nederland de doodstraf. Als u een wapen bezit of wilt aanschaffen is het belangrijk dat u weet aan welke regels u zich moet houden.

Bezit van alle wapens verboden

In Nederland is in principe het bezit van alle vuurwapens verboden. Uitgezonderd zijn bepaalde antieke vuurwapens die vallen onder de vrijstelling van artikel 18 van de Regeling wapens en munitie (RWM). Dit artikel is schematisch weergegeven in het beslissingsschema vrijstelling.

Verder kunnen er voor bepaalde groepen, zoals sportschutters, verzamelaars of jagers vergunningen worden verleend.

Daarnaast zijn ook niet-vuurwapens verboden. Niet-vuurwapens zijn onder andere diverse messen (bijvoorbeeld stiletto's), nepwapens, realistisch uitziende speelgoed- en luchtdrukwapens, stroomstootwapens en zelfverdedigingswapens (bijvoorbeeld pepperspray en traangas).

Wapen- en munitiecategorieën

Wapens en munitie zijn volgens de Wet wapens en munitie ingedeeld in vier categorieën.

Categorie I

* Ongewenste niet-vuurwapens zoals stiletto's, katapulten en pijlen
* Speelgoedwapens die zo sterk op echte wapens lijken dat ze voor bedreiging gebruikt kunnen worden

Categorie II

* Militaire wapens, zoals handgranaten
* Voorwerpen met giftige of weerloosmakende stoffen

Categorie III

* Pistolen, revolvers en geweren
* Alarmpistolen en werpmessen

Categorie IV

* Blanke wapens, zoals messen, zwaarden en kruisbogen
* Wapens die niet als wapen bedoeld zijn maar wel zo gebruikt kunnen worden, zoals keukenmessen of honkbalknuppels

Munitie
Munitie is ingedeeld in categorieën overeenkomstig de indeling van wapens. Dat bijvoorbeeld betekent dat categorie II de munitie bevat die nodig is voor wapens uit categorie II. Voor munitie bestaat dus geen categorie I en IV, omdat de wapens uit deze categorieën geen munitie bevatten.
Meer informatie

* Brochure Wapens en munitie11-06-2003 | pdf-document, 0.14 MB

Naar boven
Handelingen met wapens

De Wet wapens en munitie maakt voor het gebruik van wapens een onderscheid tussen zes verschillende handelingen.

Dragen
Het onverpakt en dus gebruiksklaar bij zich hebben op openbare plaatsen. Onder dragen wordt niet alleen het aan/op het lichaam dragen van een wapen bedoeld (bijvoorbeeld door middel van een holster), maar ook het onmiddellijk binnen bereik hebben van een wapen. Als bijvoorbeeld de bestuurder van een auto een wapen onverpakt in zijn dashboardkastje heeft liggen dan wordt dit aangemerkt als het 'dragen' van een wapen.

Voorhanden hebben
Op een bepaalde (privé)plaats over de wapens kunnen beschikken. Als bijvoorbeeld een vergunninghouder thuis een wapen in een kluis bewaart en hij zich vijftig kilometer van zijn huis bevindt, dan heeft hij dat wapen nog steeds voorhanden. Hij kan immers wanneer hij maar wil teruggaan naar zijn huis om het te pakken. Voorhanden hebben betekent dus niet dat men een wapen letterlijk binnen handbereik moet hebben.

Vervoeren
Het op de openbare weg of andere voor het publiek toegankelijke plaatsen bij zich hebben van een wapen (en/of munitie) dat zodanig is verpakt, dat het niet voor onmiddellijk gebruik kan worden aangewend.

Het doen binnenkomen en uitgaan
Het binnen het grondgebied van Nederland komen, respectievelijk het verlaten van het grondgebied van Nederland met als bestemming een andere lidstaat van de Europese Unie.

Het doorvoeren
Het invoeren van wapens en/of munitie gevolgd door het uitvoeren van de wapens en / of munitie.

Het vervaardigen, herstellen of transformeren en het verhandelen
In principe zijn alle bovenstaande handelingen verboden, maar in een aantal gevallen kan een vergunning worden verleend. Dit verschilt per wapencategorie en men moet per handeling de benodigde vergunning aanvragen.

Verboden
De Wet wapens en munitie geeft voor elke categorie aan, welke handelingen met wapens verboden zijn. Eveneens is vastgelegd, wanneer daarop een uitzondering kan worden gemaakt. In het Overzicht verboden handelingen per categorie staat dit precies uitgelegd
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 23 september 2009 @ 19:45:25 #62
97111 ukga
Siewosie baas
pi_73047563
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:03 schreef Atreidez het volgende:
Het is geen stiletto, maar je kan beter met een busje verf in je tas lopen.. Die zijn tenminste niet verboden.
Dat is dus discutabel

zodra jij een voorwerp (al is het komkommer ) als wapen tracht te gebruiken, ben je strafbaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')