quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:29 schreef Derek010 het volgende:[..]
Is het voor eigen plezier dan?
Btw, bedoel je die sms van die persoon die zei dat de Publieke Omroep een festival promoot wat heel ver weg is? Ik ben het trouwens niet eens met die sms, omdat Sziget heel groot is en omdat er heel veel Nederlanders zijn, daar moet je als 3FM toch wel bij zijn. Bovendien is X-Noizz ieder jaar bij 1 of ander Christelijk Religious music festival in Amerika... zouden daar Nederlanders zijn? Denkt 't niet.
Dat is één festival-iets waar de EO bij is. Daarvan is ook de strekking duidelijk en sluit prima aan bij de doelgroep en de doelstelling van de EO. Venema reist nu half Europa door naar festivals in Verweggistan waarvan uiteindelijk een héél half uur op tv komt. En dan is dat ook nog vooral veel gelul. Bij festival denk ik aan muziek en niet aan interviews en geblabla. Interviews kun je ook lekker in Nederland doen als bands hier zijn. Of anders bel je ze. Ik begrijp dat Veenstra weinig invloed zal hebben op de duur van zo'n programma en dat ie ook vast een langer programma zou willen hebben, maar er keken de laatste keer amper 100.000 mensen. Er keken op het zelfde moment veel meer mensen naar drie of vier andere programma's.... Dat werkt dus niet. Als je zoiets doet en een aantal mensen naar uithoeken van Europa meent te moeten sturen (Veenstra gaat zeker niet alleen), geef daar dan ook de ruimte voor (en dat is niet een half uurtje weggemoffeld in de randen van de nacht...).
En dan nu dat festival in Hongarije. Geen hond die daar ooit van gehoord heeft, maar als ik 3FM hoor schijnt half Nederland daar ineens te zitten. Tuurlijk... En waarom moet 3FM daar ineens groots gaan uitpakken??? "3FM presents..."

. We hebben in deze topicreeks al vaker geconcludeerd dat locatieuitzendingen weinig toevoegen en zonder beeld nauwelijks overkomen. Het boeit echt niet dat het tentje van degene die Rudy wakker maakt in Hongarije of Landgraaf staat. Dat hoort je niet. Voor dat soort dingen hoef je er dus echt niet te zijn. Het lijken vooral leuke reisjes voor een aantal mensen (clausule in het contract?

) die dan ook maar hard moeten roepen dat het geweldig is en dat er veel Nederlanders zijn. Dat overtuigt me nog steeds niet. Wat ik veel triester vind is dat aan Pinkpop - nota bene het oudste jaarlijks terugkerende festival ter wereld - haast minder aandacht besteed wordt/veel minder van wordt uitgezonden dan van een of ander festival in een uithoek van Europa. Dat de publieke omroep dáár es tijd en geld insteekt om zo'n festival fatsoenlijk in beeld en geluid op tv en in geluid op de radio te brengen en niet tig keer iets met veel bombarie aankondigen en vervolgens nóg een keer dezelfde paar nummertjes uit te zenden. Er kan nog veel, heel veel van de BBC geleerd worden. En ja, die zijn groter en hebben meer geld te besteden, maar relatief gezien wordt hier in Nederland een stuk minder gedaan.
En nee, Veenstra of andere meelezende dj, dit is geen aanval op jou persoonlijk. Dit heeft vooral met het publieke bestel te maken en de prioriteiten die daar blijkbaar gesteld worden.