abonnement Unibet Coolblue
pi_72465274
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:27 schreef Stansfield het volgende:
Las dit in een ander topic:
[..]

Volgens mij wel heel handig om mooie foto's te maken van kleine dingen zoals borden met heerlijk eten
Werkt wel fijn ja, vooral omdat je er lampen bij krijgt (waardoor je niet meer hoeft te flitsen, want dan heb je genoeg licht), heb hem zelf ook (maar gebruik hem voor wel meer dingen). Scherpe foto's maken kan trouwens ook prima met een 5.0 canon (of hoe je het ook wil noemen). Wat niet betekent dat RobinOok geen prachtige foto's maakt, want die vind ik nog steeds altijd erg mooi en smakelijk eruit zien .

OT: heb al een hele tijd niet meer zelf gekookt, maar over 2 weken weer een weekend alleen thuis, dan komt er vast wel iets .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_72468562
Een pietsje verbrand, maar niettemin hartstikke lekker:





Quiche met ricotta, geitenkaas, lente-ui, fuet-worst en een volkoren korst.

Dit recept een beetje aangepast: Herbed Ricotta Tart van David Lebovitz
Als basis een volkoren korstdeeg met olijfolie: Easy Olive Oil Tart Crust van Chocolate & Zucchini

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 05-09-2009 19:53:16 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_72472048
TVP's zonder foto's mogen geloof ik niet hier.. dus maar wat foto's

Beef Wellington..
Oven niet helemaal goed ingesteld, verbrand aan de bovenkant.
Recept van Gordon Ramsay.



Maar het vlees was lekkurrrrrrrr..
Medium rare zoals gewenst


Eentje uit oude doos: zwarte sesamijs..
Life is short, eat dessert first.
pi_72472069
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:41 schreef missy_c het volgende:
TVP's zonder foto's mogen geloof ik niet hier.. dus maar wat foto's

Beef Wellington..
Oven niet helemaal goed ingesteld, verbrand aan de bovenkant.
Recept van Gordon Ramsay.

[ afbeelding ]

Maar het vlees was lekkurrrrrrrr..
Medium rare zoals gewenst
[ afbeelding ]
oh, dat ziet er echt lekker uit
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 6 september 2009 @ 20:01:18 #80
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72496171
Vandaag een vegan potluck gehad. Ik had het volgende gemaakt:



Flensjes met 'vegan mascarpone' en framboos/bramen.
Gebaseerd op recept uit De Dunne Vegetarier. Alleen vegan gemaakt



Lemony Roasted Potatoes (veganomicon)



Gemarineerde bieten met gebakken gerookte tofu
pi_72497436
Ik vind bieten altijd zo mooi van kleur, waar zijn ze in gemarineerd?
  zondag 6 september 2009 @ 20:35:44 #82
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72497672
Ik had dit recept ongeveer gevolgd voor de bieten. :
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=7708&rq=biet&proteinSource=vegetarisch

Alleen ipv sherry een gewone rode wijn. En verder gewone olijfolie gebruikt. De kleur is overigens niet heel anders dan de originele kleur van de bieten (waren wel biologische bieten). Misschien iets donkerder door de marinade.

[ Bericht 1% gewijzigd door TechXP op 06-09-2009 20:41:22 ]
  zondag 6 september 2009 @ 21:12:48 #83
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_72499316


Zaterdag op de markt 3 duifjes op de kop getikt. Euh, niet letterlijk, ze waren al wel dood.
Heb de borstjes gerookt en gebakken. Aan de rest zat zo weinig vlees dat ik er maar soep van heb getrokken.
Ik had nog nooit duif klaargemaakt, het was ook maar gewoon een experimentje, maar het had wel wat. Volgende keer een leuke saus bij verzinnen.
pi_72575157
TechXP, waar koop je vegan mascarpone? Wil ik wel eens proeven, al vind ik tot nu toe vrijwel alle vegan zuivelvervangers die ik geproefd heb vrij ranzig.

Missy_c, wat ziet dat sesamijs er gaaf uit! Heb je een recept?

En Robin: duif! Dat heb ik nog nooit gegeten. Moet ik toch eens doen, als ik je foto zo zie. Mooi vlees!

Enfin, na twee hele lange werkdagen mét overwerkavonden, en daardoor bijna niets gegeten, had ik trek in een hartig ontbijt! Een daarom eet ik nu:



Currysoep van roze linzen, met bosuitjes en een schep zure room.
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 9 september 2009 @ 10:22:05 #85
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72575406
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:08 schreef minilot het volgende:
TechXP, waar koop je vegan mascarpone? Wil ik wel eens proeven, al vind ik tot nu toe vrijwel alle vegan zuivelvervangers die ik geproefd heb vrij ranzig.
Gemaakt van cashewnoten. Zie: http://uk.geocities.com/veggiemania_org/dairysubs.htm
Ik heb geen idee hoe mascarpone hoort te smaken. Het is denk meer de structuur/bite die hier vervangen wordt in gerecht. Vegan kaas zijn er wel een hoop... maar of ze echt naar kaas smaken.. sommige mensen zijn positief over bepaalde merken vegan kaas. Zelf luste ik gewone kaas nooit, dus heb ook geen behoefte aan kopen van vegan kaas. Het probleem met vegan kaas is dat er geen verslavende stof in zit zoals bij gewoon kaas. Dat maakt het ook denk dat mensen het minder trekt.

Vind je de soja yoghurts en drinks niet lekker? Je hebt ook diverse melken (amandelmelk is vind ik wel lekker). Zelf praat ik niet zo erg over vervangers. Ik hoef niet perse de smaak te vervangen.
pi_72575641
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:22 schreef TechXP het volgende:

[..]

Gemaakt van cashewnoten. Zie: http://uk.geocities.com/veggiemania_org/dairysubs.htm
Ik heb geen idee hoe mascarpone hoort te smaken. Het is denk meer de structuur/bite die hier vervangen wordt in gerecht.
...
Vind je de soja yoghurts en drinks niet lekker? Je hebt ook diverse melken (amandelmelk is vind ik wel lekker). Zelf praat ik niet zo erg over vervangers. Ik hoef niet perse de smaak te vervangen.
Nou, toevallig zijn de ongebrande, ongezouten cashewnoten in de aanbieding bij de plaatselijke notenboer, dus wellicht waag ik er eens een experimentje aan.

Wat sojayoghurt en -drankjes betreft: ik kan me daarbij niet zo over het sojasmaakje heenzetten. Ik vind sojapeultjes (edamame) en sojasaus hartstikke lekker, maar in vleesvervangers en sojamelk ga ik er bijkans van over mijn nek. Die eet en drink ik dus gewoon niet meer.
Tot nu toe vind ik alleen rijstmelk lekker, als alternatief voor koeienzuivel.
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 9 september 2009 @ 11:11:27 #87
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72576518
Heb je havermelk, amandelmelk of quinoamelk al eens geprobeerd? Rijstemelk is ook zeker lekker
Overigens heb je veel merken sojamelk. Ken mensen die idd bij de ene de sojamelk niet lekker vinden door overheersende sojasmaak, maar bij ander merk dat weer niet hebben. Je hebt trouwens tegenwoordig ook sojaslagroom en zelfs rijstemelkslagroom.
  woensdag 9 september 2009 @ 12:01:19 #88
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72577927
Yay deel 2!

Die currysoep Receptje?

Die taart ziet er ook erg lekker uit, ga het even voorleggen bij het Comité van Vriendjes

Ikzelf heb nog een paar foto's opgeduikeld.
Tomatensoep met avocado erdoor uit Het Mediterrane Dieet Kookboek


En een goed gevulde salade nicoise van ehhh ijsbergsla, sperzies, tomaat, ui, ei, tonijn uiteraard...


Ik moet wel leren betere foto's te maken, want op de foto ziet het er allemaal niet zo lekker uit
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72578070


tis al een oudere foto maar dit is mijn lievelingsmanier van tomaatjes eten En ik moest toch een keer een foto plaatsen. (Alleen is mijn camera kapoet nu dus hier zal t even bij blijven vrees ik)

Oven voorverwarmen op 260 graden, tomaatjes halveren, snijkant naar boven in bakblik/ovenschaal, pietsje suiker erover/ pietsje zout en peper/ wat gedroogde tijm (of verse.. of oregano gedroogde of verse.. wat je wilt) en olijfolie... Als de oven heet is schaal erin, deur dicht en oven uit zetten.

Deur dichtlaten voor zeker 8 uur (dus je kan dit perfect ś avonds laat maken en de hele nacht laten staan dus in een afkoelende oven.) En de dag erna heb je heerlijke tomaatjes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72647092
Sushi die ik gisteren heb gemaakt en vandaag nog als ontbijt had:









En mijn lunch voor vandaag Champignons met Philadelphia bieslook :







pi_72653640
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:03 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]

Halve kilo kikkererwten ontdaan van velletjes (twintig minuten peuteren!) en daarna hummus gemaakt, met een flinke schep kukurma erin. Het is al bijna op.
Minilot, welke ingredienten zitten er in jouw houmous en welke hoeveelheden?

Ik heb het nog niet met kurkuma geprobeerd nl. , ben er benieuwd naar.
pi_72676787
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:32 schreef Julie. het volgende:

[..]

Minilot, welke ingredienten zitten er in jouw houmous en welke hoeveelheden?

Poeh, dat weet ik niet meer, ik hou zo'n beetje elke keer een ander recept aan. Er zit in elk geval limoensap, knoflook, komijn en kukurma in, maar de hoeveelheden heb ik - vrees ik - niet zo bijgehouden. En ik ontvel de kikkererwten!

Tip:
http://foodgawker.com/?s=hummus

Alle hummus-gerelateerde recepten die ik hiervan geprobeerd heb (en ik heb er veel geprobeerd!) waren zonder uitzondering heel lekker! Misschien toeval, misschien vind ik gepureerde kikkerwten sowieso wel zo lekker dat het moeilijk mis kan gaan.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 13 september 2009 @ 23:04:18 #93
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72716576




Gevulde geroosterde paprika met een couscous-groente vulling (bloemkool, wortel, knoflook, zongedroogde tomaten, rucolasla, waterkers, kruiden, zout)
pi_72794830
Tijd voor ontbijt, maar geen brood in huis, en geen zin om boodschappen te doen.. Nog wél twee handperen achterin de koelkast gevonden..



+



=



Crumble!
Let me see you stripped down to the bone
pi_73100850
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:07 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]

tis al een oudere foto maar dit is mijn lievelingsmanier van tomaatjes eten En ik moest toch een keer een foto plaatsen. (Alleen is mijn camera kapoet nu dus hier zal t even bij blijven vrees ik)

Oven voorverwarmen op 260 graden, tomaatjes halveren, snijkant naar boven in bakblik/ovenschaal, pietsje suiker erover/ pietsje zout en peper/ wat gedroogde tijm (of verse.. of oregano gedroogde of verse.. wat je wilt) en olijfolie... Als de oven heet is schaal erin, deur dicht en oven uit zetten.

Deur dichtlaten voor zeker 8 uur (dus je kan dit perfect ś avonds laat maken en de hele nacht laten staan dus in een afkoelende oven.) En de dag erna heb je heerlijke tomaatjes
Omnomnomnom, dit ga ik vanavond maken met tomaatjes (en kruidjes) uit eigen tuin!

Paar praktische vraagjes. Ik neem aan dat je slechts een enkel laagjes tomaatjes kan doen? Of kun je gewoon stapelen?

En bij 1 laag, kan ik dan 2 roosters in de oven zetten, of gaat dat ook niet werken?

En als laatse vraag, weet niet of je het al hebt geprobeerd of dat je ze altijd gelijk opnomnomnomnomnomt, maar kun je ze bewaren? Bijvoorbeeld in een pot vol olie, met wat kruiderij en daar de gedroogde tomaatjes in? Zodat ze dus echt wel goed in de olie zijn (mgighig) zeg maar?

P heeft tomaatoverschot *
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_73121386
Hmmm, tot dusver mislukt. Na een uur of 2 legde ik toevallig mijn hand op de buitenkant van de oven en daar merkte ik al dat het niet echt meer warm was. Vanmorgen was er dan ook weinig gebeurd met de tomaatjes. Ik heb ze nu op hoop van zegen weer in de oven gezet op een wat lagere temperatuur, maar wel met de oven aan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_73253607
paddenstoelen risotto

het was de eerste keer dat ik risotto maakte maar toch was hij zeer geslaagd

een 2e variant met wat extra groentjes

ciabatta met een goede olijfolie en zout.
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
  woensdag 30 september 2009 @ 20:48:03 #98
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73255270
Grappig, ik ga morgen ook paddestoelenrisotto maken, maar dan een oosterse variant.
Vind je eerste bordje er het smakelijkst uitzien, daar loopt ie nog lekker. Tweede bordje zal ook vast lekker geweest zijn.
pi_73255431
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Omnomnomnom, dit ga ik vanavond maken met tomaatjes (en kruidjes) uit eigen tuin!

Paar praktische vraagjes. Ik neem aan dat je slechts een enkel laagjes tomaatjes kan doen? Of kun je gewoon stapelen?

En bij 1 laag, kan ik dan 2 roosters in de oven zetten, of gaat dat ook niet werken?

En als laatse vraag, weet niet of je het al hebt geprobeerd of dat je ze altijd gelijk opnomnomnomnomnomt, maar kun je ze bewaren? Bijvoorbeeld in een pot vol olie, met wat kruiderij en daar de gedroogde tomaatjes in? Zodat ze dus echt wel goed in de olie zijn (mgighig) zeg maar?

P heeft tomaatoverschot *
bewaren kan, gewoon in een pot met olie zetten... zal dezelfde houdbaarheid hebben als pesto denk ik.

en in lagen? geen idee, ik gebruik altijd bakblikken die ik vul en daar kunnen een hóóp halve cherrytomaatjes in
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73451238
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:48 schreef RobinOok het volgende:
Vind je eerste bordje er het smakelijkst uitzien, daar loopt ie nog lekker. Tweede bordje zal ook vast lekker geweest zijn.
Jaaa, risotto moet uilopen. Niets zo erg als ergens risotto bestellen en het dan in een torentje op je bord te krijgen. Kledderig moet het zijn!



Gougères van gruyèrekaas, warm uit de oven. Ik eet ze nu op.
Ze zijn een beetje slordig - als ik meer geduld had gehad dan had ik er met een natte vinger gladde bolletjes van gemaakt voordat ze de oven in gingen, maar ik had zó'n trek!
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')