En vandaag ook weerquote:Op maandag 27 juli 2009 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Gister was het xx dat Citaro G 9167 inzette op de lijn Leeuwarden - Holwerd Veerdam
Dat zijn nog oldskool-Amba's, met een oud schakelprogramma.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:29 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En vandaag ook weer
Zelf voor het eerst in maanden weer eens naar Warten geweest, uiteraard met een grote bus; Amba 1790
Morgen beter misschien, dan heb ik hem alweer; om 13:03quote:Op maandag 27 juli 2009 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vandaag alleen maar twee Fryskers zien rijden. Was elders aan het werk, dus ik heb je niet gezien
Klopt.. De 17xx hebben we tevens de meeste van in Frieslânquote:Op maandag 27 juli 2009 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zijn nog oldskool-Amba's, met een oud schakelprogramma.
Dan zou het in theorie moeten kunnen, want dan ben ik voor mijn werk wel in de buurt van de doorgaande wegquote:Op maandag 27 juli 2009 22:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Morgen beter misschien, dan heb ik hem alweer; om 13:03
Echter veel boeiends valt er niet te zien, want 'tis dan toch met een Fryskerquote:Op maandag 27 juli 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zou het in theorie moeten kunnen, want dan ben ik voor mijn werk wel in de buurt van de doorgaande weg
Was vandaag de 3757 als ik het goed gezien heb.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Morgen beter misschien, dan heb ik hem alweer; om 13:03
Nou joh, erg hè.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zijn nog oldskool-Amba's, met een oud schakelprogramma.
Er komen er binnenkort nog heel wat vrij in Groningen, dus even geduld.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva mist in Waterland wederom een bus. Het motorgedeelte van Citaro G 7916 is in Amsterdam uitgebrand.
http://www.hv-amsterdam.nl/index.php?Archive=560
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:32 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Er komen er binnenkort nog heel wat vrij in Groningen,
Zolang doen ze in Waterland dan wel even zonder hoor.quote:dus even geduld.
Weet het al niet eens meer, maar t zal best jaquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was vandaag de 3757 als ik het goed gezien heb.
Deze vielen mij ook op, vraag me toch een beetje af hoe die nou weer hier terecht zijn gekomenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:43 schreef BeefRWijker het volgende:
Naast de eerder in het vorige topic gemelde 81xx en 86xx Ambassadors reden er gisteren ook weer een aantal 82xx Ambassadors rond in Alkmaar. 't Waren nog net niet dezelfde nummers die daar in de oude concessie ook al op de stad reden. Ook deze voldoen niet aan de concessie eisen.
lijkt mij een prima ruil.quote:Er gaan op de werkvloer geruchten dat de MAN's weer terug naar Utrecht zouden gaan, omdat die (nu nog) nieuwe Amba's geen euro4 motor zouden hebben ofzo, terwijl dat wel vereist wordt door de consessieverlener...
Weet iemand daar toevallig meer vanaf of kan dit doorverwezen worden naar het rijk der fabelen?
Ja, daar inderdaadquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
niet mijn stekkie. Bedoel je die halte op de kerkbuurt? Een andere in een tuin heb ik namelijk niet gezien.
Mij niet, die MAN-bussen rijden prima dus dan hou ik in Frieslân liever de variatie, i.p.v. alleen nog maar Amba'squote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
niet mijn stekkie. Bedoel je die halte op de kerkbuurt?
Maar die andere 10 -die niet in een tuin staan- die kun je zo aanwijzen, hè PSM.quote:Een andere in een tuin heb ik namelijk niet gezien.
Gewoon met deeltijd chauffeurs die ze van elders hebben opgehaald en naar Alkmaar hebben gereden en vervolgens weer als passagier met trein of bus naar huis zijn gegaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:19 schreef RubenK het volgende:
[.Amba's 81xx 82xx en 86xx.]
Deze vielen mij ook op, vraag me toch een beetje af hoe die nou weer hier terecht zijn gekomen
En zo zit Arriva met een overschot aan geledes.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Zolang doen ze in Waterland dan wel even zonder hoor.
Ware het niet dat er maar drie andere bordjes in het dorp zijn en twee er buitenquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Maar die andere 10 -die niet in een tuin staan- die kun je zo aanwijzen, hè PSM.
Ik weet wel een goede bestemming voor die geledes: Hoeksewaard.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En zo zit Arriva met een overschot aan geledes.
Lang leve de Wp2000.
Van Arrivaquote:Op woensdag 29 juli 2009 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[.Arriva haltepaal in tuin.]
Ware het niet dat er maar drie andere bordjes in het dorp zijn en twee er buiten
quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:25 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
...
Toen kwam Arriva en die besloot gewoon alleen maar amba's in te zetten.
...
Welke gevolgen het gemis aan geledes werd getuigen alle nieuwsberichten van het begin van de concessie Hoeksewaard. Inmiddels is die storm geluwd.
Wat ongetwijfeld ook de bedoeling was.quote:Ach ja, mensen wennen er aan iedere dag te staan of zijn inmiddels de bus uitgejaagd.
Klotekutzooi!!quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:06 schreef Bommenlegger het volgende:
>> Connexxion in andere handen
Nog geen twee jaar geleden, in oktober 2007, verkocht de staat twee derde van de aandelen in Connexxion aan een combinatie van Transdev en de Bank Nederlandse Gemeenten.
DEN HAAG - Streekvervoerbedrijf Connexxion, dat ook in Amsterdam rijdt, wisselt weer van eigenaar. Het Franse moederbedrijf Transdev wordt waarschijnlijk verkocht aan het eveneens Franse Veolia.
Dit kan grote gevolgen hebben voor de Nederlandse busmarkt, want Veolia is hier ook actief.
Samen hebben Connexxion en Veolia zo'n zeventig procent van het Nederlandse streekvervoer in handen. Aannemelijk is dat toezichthouder NMA daar bezwaar tegen zal maken en zal eisen dat delen van Veolia Nederland of Connexxion weer worden doorverkocht.
Nog geen twee jaar geleden, in oktober 2007, verkocht de staat twee derde van de aandelen in Connexxion aan een combinatie van Transdev en de Bank Nederlandse Gemeenten. Nu lijkt het erop dat Transdev zich heeft verslikt in de overname. Grootaandeelhouder CDC maakte bekend dat het met Veolia praat over de verkoop van Transdev. (GPD)
Bron: Mailing XXberichten.
(In de nieuwsbrief nog meer over dit onderwerp)
Daar gaan we dan mannen....
wtfquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Busfoto.nl
Dat noem ik nou nog 's een "aanhanger".
Ook in Duitsland is dit het geval in sommige regio's, meestal t.b.v. het fietsvervoer.quote:
Er zijn voor een bus geen sleutels nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:09 schreef invine het volgende:
Vraagje aan jullie bus liefhebbers, ik vraag me het al een tijdje af maar hebben bussen geen contact sleutel of iets dergelijks? Altijd als ik in de bus zit en de chaffeur is er nog en deze komt dan binnen en start hem zonder de sleutel of iets? Of is dit een soort van universele keyless gebeuren?
Ja, het is een puinbak op Alkmaar... Breng de hele dag op het station door, dus hoor ook af en toe wat bussen die volgens mij regelrecht de garage in mogen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:43 schreef BeefRWijker het volgende:
Bijna alle zes 88xx MANnekes (*) bedoeld voor lijntje 167 naar Beverwijk zijn in Alkmaar e.o. vervangen door 38xx (streek) MANnekes plus nog een paar extra, merkte ik gisteren in Alkmaar. Dus ik denk, ik ga zo 's even kijken welke nummertjes ik misschien nog gemist heb.
Rijdt er in de ene richting een Ambassador (51xx, dat dan nog wel) en in de andere een Citaro (van MAXX Alkmaar). Ze hebben ook overal schijt aan, daar in Alkmaar.
Naast de eerder in het vorige topic gemelde 81xx en 86xx Ambassadors reden er gisteren ook weer een aantal 82xx Ambassadors rond in Alkmaar. 't Waren nog net niet dezelfde nummers die daar in de oude concessie ook al op de stad reden. Ook deze voldoen niet aan de concessie eisen.
En afgelopen zaterdag reed er voor de verandering weer 's een 38xx MAN van Alkmaar op Qliner 350.
(*Edit):
Dat van die zes valt nogal mee, ondertussen toch ook al weer drie verschillende 88xx'jes weer gespot in Beverwijk. Blijkbaar zijn deze geregeld ook op andere lijntjes onderweg waardoor 't lijkt alsof ze weg zijn.
Dat betekent dat er nu minimaal 12 MANnekes in Alkmaar e.o. rondrijden.
Het kan ook zijn dat de extra 38xx MANnekes vervangers zijn van de ex-Hermes 18xx Ambassadors die ineens erg schaars zijn geworden. Het lijkt er op dat deze uit NH-N aan 't verdwijnen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat voordeel vervalt straks wel, want ik heb tijdens mijn instructie voor de chipkaart begrepen, dat er straks in alle bussen oplaadpunten komenquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Ja, het is een puinbak op Alkmaar... Breng de hele dag op het station door, dus hoor ook af en toe wat bussen die volgens mij regelrecht de garage in mogen.
Voordeel aan die 38xx bussen is dat sommige een OV-Chipkaartoplaadpunt hebben. (3813, 3818, 3824, 3862 en 3881 zo uit m'n hoofd)
Aanhangertje?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat voordeel vervalt straks wel, want ik heb tijdens mijn instructie voor de chipkaart begrepen, dat er straks in alle bussen oplaadpunten komen
Al vraag ik me af waar ze die in een Frysker willen plaatsen
Was dat in Noord-Holland? Volgens mij hebben we in Frieslân alleen de 3803-3805 (alledrie Maxx Leeuwarden) en verder alleen 37xxquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:56 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Aanhangertje?
Zat trouwens weer de 3815 die een heerlijk eng krakend geluid maakte elke keer als hij door de bocht reed...
3815=Manneke.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Was dat in Noord-Holland? Volgens mij hebben we in Frieslân alleen de 3803-3805 (alledrie Maxx Leeuwarden) en verder alleen 37xx
Nieuwigheid.quote:Overigens kan dat best, er zijn er wel meer die dat doen
quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Ja, het is een puinbak op Alkmaar... Breng de hele dag op het station door, dus hoor ook af en toe wat bussen die volgens mij regelrecht de garage in mogen.
kan je 3814 en 3821 nog toevoegen.quote:Voordeel aan die 38xx bussen is dat sommige een OV-Chipkaartoplaadpunt hebben. (3813, 3818, 3824, 3862 en 3881 zo uit m'n hoofd)
Ook Fryskers hebben rolstoel plaatsen en klap stoeltjes.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat voordeel vervalt straks wel, want ik heb tijdens mijn instructie voor de chipkaart begrepen, dat er straks in alle bussen oplaadpunten komen
Al vraag ik me af waar ze die in een Frysker willen plaatsen
Oh ja, die zijn er ook nog in de 38xx-serie iddquote:
Maar die moeten ook beschikbaar blijven, lijkt me..quote:[..]
Ook Fryskers hebben rolstoel plaatsen en klap stoeltjes.
Geef mij maar de oude hogevloers bussen met die heerlijke vering, helaas blijft dat alleen maar bij een droom. Veel chauffeurs hier in Amsterdam trekken met een noodgang op en remmen net zo abrupt af met die blokkendozen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:15 schreef RubenK het volgende:
ik wou dat er meer van die 51xx amba's reden op alkmaar stadslijnen begin een beetje genoeg te krijgen van die citaro's die overigens voor geen meter zitten *_*
Bussjoof die vroeger stennis schopte als taxichauffeur?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:40 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Geef mij maar de oude hogevloers bussen met die heerlijke vering, helaas blijft dat alleen maar bij een droom. Veel chauffeurs hier in Amsterdam trekken met een noodgang op en remmen net zo abrupt af met die blokkendozen.
Vandaag zat ik in een bus waarvan de chauffeur serieus 2 keer toeterde toen hij langs 2 mooie dames reed. Helaas reed ik maar kort mee maar ik vraag me af of hij het nog meerdere keren deed tijdens de rit.
Wie weet, ik ben niet iemand die de chauffeur lastig gaat vallen met een babbel tijdens de rit dus heb hem niet naar zijn werkverleden kunnen vragen, helaas. Nu maar hopen dat hij het niet doet als de bus vol met mensen zit anders heeft hij zo een klacht aan z`n broek hangen, ingediend door de vrouwelijke passagiers waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bussjoof die vroeger stennis schopte als taxichauffeur?
Weet je dat wel zeker, Knilles?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:16 schreef NoBody122 het volgende:
[.3800 MANnekes.]
Oh ja, die zijn er ook nog in de 38xx-serie idd
En in andere bussen maakt 't niet uitquote:[.frysker/rolstoelplaats.]
Maar die moeten ook beschikbaar blijven, lijkt me..
Dat zal best, maar het was me dus ontschoten; anders had ik dat niet getypt immers.. Geen enkele reden om dat extra aan te halen dus, tenzij jij meent jezelf omhoog te moeten halen ten koste van anderen; ik hoop serieus voor je, dat dat niet nodig is.quote:
Ik ben zo blij voor je, dat hou je gewoon niet voor mogelijk.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb op dezelfde website overigens ook nog twee busgeluiden staan.
Nou! Jullie mogen die Frysker MANnen van mij gratis hebben.quote:
Onacceptabel, we zijn hier geen vuilnisbak.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
alle ramba's uit de 8100 serie mag je wel hebben. Lijkt me wel een redelijke ruil
Niets mis met die Frysker MANnen, ze accelereren sneller en hebben een sterkere motor.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou! Jullie mogen die Frysker MANnen van mij gratis hebben.
Gooi die maar lekker op MAXX Leeuwarden, waar ze thuis horen.
Was dat niet een gevalletje aanpassen of oprotten. Net als dat in de BRU concessie is/gaat worden?quote:
Informatie halen we uit de media en uit nieuwsbrieven zoals die van XX.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:54 schreef zwahiel het volgende:
Bom,
hebben jullie als personeel nu als een meer informatie gekregen? Bedoel als Veelolija xx en dus ook GVU overneemt dan is het ZEKER einde huisstijlen van XX. Want Veolia doet daar namelijk absoluut niet aan. Alles moet voor hun 't zelfde zijn in alle landen. Zelfs in freakin' Chili waar ze officieel niet opereren maar dus echt wel zitten en gewoon rijden onder de Veolia vlag maar nog klein zijn door reorganisaties in het OV aldaar weigeren ze onder de corp. vlag te rijden van de OV concessie aldaar.
Klote fransozen! bah!
wat is er eigenlijk met de 3156 & 3157 gebeurd?quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:14 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
OVinBoskoop
Wie we daar hebben
Bestaan die bussen wel/hebben ze bestaan?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:02 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wat is er eigenlijk met de 3156 & 3157 gebeurd?
Volgens mij waren dat die ex MTI/BBA-ramba'squote:Op maandag 3 augustus 2009 22:35 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Bestaan die bussen wel/hebben ze bestaan?
Die 8800-serie is geen CNGquote:Op maandag 3 augustus 2009 01:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar zeg eens eerlijk, BeefRWijker: Connexxion hanteert Noord-Holland en Stadsregio Arnhem-Nijmegen als dumpplaats voor tweede- en derdehands bussen.
Alleen begrijp ik niet wat PSM nou in de Lion's City CNG ziet. Zeker nu gemeenten zeuren over bouwvergunningen van tankinstallaites.
Heerlijk toch die frisse lucht met dit warme weer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:39 schreef Tellorian het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, daar sta je dan...
Het waren de 2 Amba's, die toen in Frieslân rondreden, geheel in het wit met boven (geloof ik) een oranje randje en onder een wat dikkere blauwe rand.. Als ik me niet vergis komt dat inderdaad wel aardig overeen met de standaard BBA-kleurstellingquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij waren dat die ex MTI/BBA-ramba's
Voor Niemand - in 't bizonder 122 - dit is dus een Lion's City uit de 3800/3900 serie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:39 schreef Tellorian het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, daar sta je dan...
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:40 schreef NoBody122 het volgende:
Dat zou niet erg verstandig zijn.. Beter sturen ze ze weer naar Frieslân,
Was niks van te merken op de stalling Bolsward afgelopen maandag voor een week.quote:aangezien er momenteel weer eens een tekort is aan bussen;
Misschien juist wel daarom. Tijd voor achterstallig onderhoud en ombouw.quote:en dat tijdens de vakantiedienstregeling al..
Dan zijn die opwaardeer terminals vast al wel ingebouwd.quote:Dat belooft weer wat voor over een paar weken
Daar ben ik al tijden niet geweest, maar dan zal t daar aan liggen inderdaad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Was niks van te merken op de stalling Bolsward afgelopen maandag voor een week.
Moeten ze die bussen maar beter herverdelen. Daar staat ook al maanden een MAXX Frysker.
Zou kunnen..quote:[..]
Misschien juist wel daarom. Tijd voor achterstallig onderhoud en ombouw.
Vanaf volgende week willen ze geloof ik alle OV-chipkaart apparatuur in Frieslân al actief hebben (dus; nieuwe software op alle Infoxx'en )quote:[..]
Dan zijn die opwaardeer terminals vast al wel ingebouwd.
De 3814 recht voor de AH to go.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Voor Niemand - in 't bizonder 122 - dit is dus een Lion's City uit de 3800/3900 serie.
Mèt opwaardeer terminal. Gezien de bron van de foto, vermoedelijk eentje van Alkmaar.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
mja, laat het tekort maar oplopen. Dan mogen ze Alliances en
Die heten toch Volvo's daar bij jullie in Fryslân (met ie-grek) ?quote:Duvedecs
quote:in gaan zetten
En die deur viel er daar pardoes uit, zonder enige aanleiding?quote:
Zo mag je ze ook noemen, als je dat zo graag wilt. Het Volvo-logo staat immers niet voor niets op de grillesquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Die heten toch Volvo's daar bij jullie in Fryslân (met ie-grek) ?
[..]
Ikke niet in tegenstelling tot een zekere friese chauffeur die z'n op z'n fries geschreven voornaam niet mooi vindt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo mag je ze ook noemen, als je dat zo graag wilt.
Behalve dan bij de DAF's waar 't gewoon een schuine streep is, zonder enige verdere betekenis dus laat dat immers maar weg. En die grille zit bij de Volvo overigens aan de zijkant. Zoniet dan is 't waarschijnlijk een DAF.quote:Het Volvo-logo staat immers niet voor niets op de grilles
Hoe dan ook weet je in ieder geval waar het over gaat als we hier 'Volvo' zeggenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ikke niet in tegenstelling tot een zekere friese chauffeur die z'n op z'n fries geschreven voornaam niet mooi vindt.
[..]
Behalve dan bij de DAF's waar 't gewoon een schuine streep is, zonder enige verdere betekenis dus laat dat immers maar weg. En die grille zit bij de Volvo overigens aan de zijkant. Zoniet dan is 't waarschijnlijk een DAF.
Karosa is toch een dochteronderneming van Irisbus? Klinkt wel een beetje dubbelop.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, weer terug van fotosafari. Een hele serie Karosa's, SORs en Irisbussen op de foto gezet. Maar het leukst was natuurlijk de CNG Tedom.
Karosa is één van de fabrikanten die is opgegaan in Irisbus. Dus de karosa's zijn oude oostblokmeuk, de Irisbussen zijn nieuwe oostblokmeukquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Karosa is toch een dochteronderneming van Irisbus? Klinkt wel een beetje dubbelop.
Maar ook gebouwd door Karosa.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Karosa is één van de fabrikanten die is opgegaan in Irisbus. Dus de karosa's zijn oude oostblokmeuk, de Irisbussen zijn nieuwe oostblokmeuk
Mja, meestal wel, alhoewel Renault ook een aardig marktaandeel had, dus er zullen ook vast Frambozen tussen gezeten hebben.quote:
Het was de tussenstop op het station, voordat hij nog een rondje de hoef zou maken. Hij stond wat ongemakkelijk omdat er toen hij bij de halte kwam er nog twee bussen in stonden, maarja hij zou hooguit een minuutje stil moeten staan, om vervolgens naar de hoef weg te rijden. Toen hij de deuren dicht wilde doen, reageerde ze niet meer en toen bleek er dus eentje naar de knoppen te zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En die deur viel er daar pardoes uit, zonder enige aanleiding?
Nog netjes dat ie dat op het eindpunt deed. (Of op 50 meter van 't begin punt)?
Ik dacht dat de veolia kleurstelling in principe rood/wit waren. Of is dit een nieuw voertuig voor de valleilijn ?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Een mooie Veolia foto dan maar om Flesje te kalmeren
[ afbeelding ]
De bakken zijn meestal blauw dacht ik. In Polen nog veel meer vuilnisveolia zien rijden (betreffende foto is overigens in Duitsland gemaakt)quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:43 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik dacht dat de veolia kleurstelling in principe rood/wit waren. Of is dit een nieuw voertuig voor de valleilijn ?
Ach, zo ben ik op QLiner 351 van Harlingen naar Heerenveen al eens per ongeluk de afsluitdijk op gereden na in een onoplettend moment de afslag Bolsward gemist te hebbenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nou, het was weer warm vandaag en dat merkte ik meteen aan de chauffeur van vanmiddag. Ik nam de bus die recht voor mijn werk stopt, dit is in ieder geval de bedoeling en normaal gebeurt dit ook altijd. Echter nam de arme chauffeur, die waarschijnlijk langzaam aan het bezwijken was van de hitte achter zijn stuur, de verkeerde afslag die recht op de snelweg uitkwam. Godzijdank ligt er nog een halte precies voor de snelweg waardoor ik dit keer 5 minuten langer onderweg was, maar ik ben benieuwd waar de andere passagiers zijn uitgekomen, of in ieder geval hoeveel minuten vertraging deze mensen hadden.
Behalve dan weer juist net op de Afsluitdijkquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:38 schreef NoBody122 het volgende:
Ach, zo ben ik op QLiner 351 van Harlingen naar Heerenveen al eens per ongeluk de afsluitdijk op gereden na in een onoplettend moment de afslag Bolsward gemist te hebben
Kwestje van bij de eerste de beste afslag (die in Nederland over het algemeen altijd wel dichtbij is gelukkig) keren, daarna een poosje het gas wat dieper indrukken en je bent er op de meeste lijnen zo weer
Ja, maar als je tijdig in de gaten hebt dat je de afsluitdijk aan het enteren bent, kan je er nog mooi bij Kornwerderzand af, gelukkigquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Behalve dan weer juist net op de Afsluitdijk
Sorry voor deze kritiek, maar qua standpunten zijn deze foto's bagger.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:39 schreef Cerbie het volgende:
Gisteren teruggekomen uit Göteborg, thuishaven van de Volvo's
Alleen hadden ze behalve heel veel Volvo's ook nog een sloot van deze, die uitgerekend ik moet tegenkomen, als enige Alliance-hater
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig reden er ook meer dan genoeg van deze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarnaast nog een paar Mannetjes, maar die heb ik niet meer op de foto kunnen zetten.
Als ik het juist heb is de opbouwer Magirus Deutz gezien de neus van de bus.quote:wie is de opbouwer?
Een verdwaalde tram zit er ook nog wel tussen geloof ik. Oh, en een stuk of 50 foto's uit het Volvomuseum. Zal eens kijken of daar nog wat kijkbare busfoto's tussen zitten morgenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:
nog meer voertuigen er op toevallig?
Op een Mercedes-Chassis met een Mercedes motor? Ik dacht dat Magirus alleen op eigen chassis gebouwd heeft?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:54 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Als ik het juist heb is de opbouwer Magirus Deutz gezien de neus van de bus.
'Hema int geen geld ov-chipkaart'quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
De OV-chipkaart is echt HEMA trouwens
Over Alliances gesproken; onze geliefde 2585 is wederom op de stalling verschenen; gewoon in de rij bij de andere bussen. Die zal dus vanaf morgen weer te spotten zijn op de lijnquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:39 schreef Cerbie het volgende:
Gisteren teruggekomen uit Göteborg, thuishaven van de Volvo's
Alleen hadden ze behalve heel veel Volvo's ook nog een sloot van deze, die uitgerekend ik moet tegenkomen, als enige Alliance-hater
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig reden er ook meer dan genoeg van deze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarnaast nog een paar Mannetjes, maar die heb ik niet meer op de foto kunnen zetten.
En twee (ex)Sneekermeer Alliances op stalling Bolsward, afgelopen zaterdag.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Over Alliances gesproken; onze geliefde 2585 is wederom op de stalling verschenen; gewoon in de rij bij de andere bussen. Die zal dus vanaf morgen weer te spotten zijn op de lijn
En opeens dacht Gnittoo: "Ik heb 't".quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:09 schreef Gnittoo het volgende:
ik ben toch wel benieuwd wie beefrwijker is.
Maakt weinig verschil als je toch al de ballen verstand hebt van systeem ontwerp en vervolgens ook je ontwerp niet test op alle mogelijke fout situaties.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Kunnen ze bij Connexxion niet overstappen van Windows CE op Linux?
quote:
http://denhaag.rtvwest.nl(...)0bus%20en%20tram.wmvquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:10 schreef BeefRWijker het volgende:
En weer een bus tijdens een stallings wisseling (o.i.d) gesneuveld. (Journaal)
Had ik ook bij jou aan het begin, maar jij liet je niet kennenquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:09 schreef Gnittoo het volgende:
ik ben toch wel benieuwd wie beefrwijker is.
Mooi, hopelijk tref ik ze, zolang ze er nog zijn, nog vaak op mijn padquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En twee (ex)Sneekermeer Alliances op stalling Bolsward, afgelopen zaterdag.
Hangt van de omloop af, of er een Harlingse of een Leeuwarder chauffeur op hoort te zitten.quote:Zowel op zaterdag als ook vandaag de 2951 op Q350 met een totaal onbruikbare InfoXX, enkel en alleen omdat één van de uitcheck poortjes konstant aan het rebooten was. Aandachtpuntje voor de InfoXX programmeurs.
Beide ritten overigens met een sjoof van Leeuwarden ipv Harlingen. De aardigheid van even een ander ritje is er blijkbaar toch wel een beetje af.
En?quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:15 schreef NoBody122 het volgende:
[.wie is.]
Had ik ook bij jou aan het begin, maar jij liet je niet kennen
Ik zou 't niet weten, ik meen dat de nummers ook weggeplakt waren onder de top tot teen jajem reclame.quote:[..]
Mooi, hopelijk tref ik ze, zolang ze er nog zijn, nog vaak op mijn pad
Heb altijd de rit van half elf uit Alkmaar op zaterdag en half twaalf af Bolsward (let je op, Gnittoo) op maandag en dat zijn in de regel ritten met sjoof wissel. (En als je een oproep krijgt om even te wachten op de bus uit Be........ ....)quote:[.sjoof Harlingen of Leeuwarden op 350.]
Hangt van de omloop af, of er een Harlingse of een Leeuwarder chauffeur op hoort te zitten.
Zat ook al eens een sjoofse van Harlingen op, op zaterdag weliswaar. Die heeft de hele rit heel slecht gezeten omdat de bus haar totaal onbekend was en ze dus niet wist hoe het stuur te verstellen.[/quote]quote:Tref je de blauwe Citaro G met Groningen ( ) reclame op zondag aan, op een rit waar die hoort te zitten, dan hoort er ook een Leeuwarder chauffeur op te zitten
[quote]quote:[edit]
Trouwens, als InfoXX in zijn geheel niet werkt, mag die bus officieel niet eens rijden
Je had gratis meegemogen maar ja overtuig de dictator achter het stuur daar maar eens van als achter hem een bordje hangt dat hij de baas is op de bus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef RubenK het volgende:
Heel handig ja, als infoxx niet werkt (en de ov chipkaart dus ook niet) en ik dus niet mee kon ivm geen kleingeld
Instructie, instructie, instructie.quote:hier moeten ze maar iets aan gaan doen voordat ze die ov chipkaart gaan verplichten
Kaart er langs halen en doorlopen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:33 schreef RubenK het volgende:
dus het moet dan echt gratis? want de afgelopen week heb ik nauwelijks meegemaakt dat infoxx WEL werkt (op stadslijnen 3/4 alkmaar)
Dat lijkt me niet nodig, dat is nogal evident lijkt me.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:17 schreef NoBody122 het volgende:
Als je gewoon netjes meldt dat de OV-chip lezer niet werkt,
En wat schiet Ruben daar dan mee op?quote:dan moet de chauffeur contact opnemen met het hoofdkwartier om te overleggen wat er met die bus moet gebeuren
quote:(rit afmaken, bus omwisselen, etc.),
Dan kun je beter de passagier onder druk zetten toch nog de portemonnee te trekken.quote:want: derving van inkomsten..
lijkt mij wel, anders had er geen 18m op gezeten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:56 schreef NoBody122 het volgende:
Dubbel "WTF"
Waren de Fryskers -en- 12-meters weer eens op?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:59 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
lijkt mij wel, anders had er geen 18m op gezeten.
Die rijdt toch ook op Sneek-Emmeloord? Foto is op Sneek Centraal dus op zich niet heel vreemd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
is die laatste niet een heel klein beetje overkill?
De 7818 is de reden waarom LED-display's met scrollfunctie een must zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:41 schreef Gnittoo het volgende:
oude 12m citaro in lwd vanmiddag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Chauffeurs van De Lijn verhandelen overuren
10/08 Chauffeurs van De Lijn in Oost-Vlaanderen zijn bij een controle door de arbeidsinpectie betrapt op handel in overuren. Daardoor klopten sommige werklustige chauffeurs twee tot drie shiften na elkaar. De Lijn zegt niet op de hoogte te zijn van deze praktijken.
"Wanneer een chauffeur een shift wil ruilen, moet dit schriftelijk aangevraagd worden en goedgekeurd worden door het diensthoofd," aldus een woordvoerster van De Lijn. "Het diensthoofd in kwestie was niet bij de handel betrokken en was niet op de hoogte."
De maatschappij heeft onmiddellijk een interne audit gevraagd. Chauffeurs die bij de handel betrokken zijn, riskeren op staande voet ontslagen te worden. Volgens De Lijn kan het maar om enkele chauffeurs gaan.
Een van de betrokken chauffeurs zegt in Het Laatste Nieuws dat De Lijn deze praktijken "oogluikend toelaat". Wie van deze handel al dan niet op de hoogte was, zal wellicht snel duidelijk worden.
Bron: Gazet van Antwerpenquote:"Zelfs controleurs van De Lijn deden mee aan ruilen van shiften"
11/08 Dat buschauffeurs bij De Lijn elkaar shifts verkopen waardoor ze soms tot twintig uur aan een stuk rijden, is schering en inslag. En niet aleen in Oost-Vlaanderen. Dat stelt een ontslagen buschauffeur.
Het verhaal van Ludwig Van Uytvanck (39) uit Wetteren is straf.
“Het is al jaren schering en inslag bij De Lijn in heel Vlaanderen dat buschauffeurs shifts aan mekaar verkopen. In Gentbrugge, mijn stelplaats, werken 500 chauffeurs. Ik schat dat zo’n dertig van hen geregeld twee tot zelfs drie shifts per dag rijden en dus tot 20 uur achter het stuur zitten, De overgrote meerderheid doet het af en toe."
"De directie weet er uiteraard van en stimuleert het zelfs dat collega’s onder elkaar hun plan trekken.”
9 euro per uur
“Een chauffeur die een dagje vakantie wil, een privéprobleem heeft of meer geld kan verdienen in een bijberoep, biedt zijn shift aan voor 9 euro per uur op een weekdag, 10 euro op een zaterdag of 11 euro op een zondag. Dat is ongeveer wat je netto verdient”, zegt Van Uytvanck.
“De chauffeur rijdt dus zogezegd die shift zelf, de lasten en taksen worden correct van zijn loon afgehouden en zijn nettoverdienste stort hij door naar degene die overneemt.”
De overnemers zijn vooral diegenen met geldproblemen. Zo zit Van Uytvanck zelf in de schuldbemiddeling. “Door wat je zo extra verdient, kun je toch nog een normaal leven leiden.”
400 euro winst
De verkoper van de diensten houdt nog wat extra’s over doordat voor de zondagsdiensten meer wordt uitbetaald dan die elf euro. “Ik schat dat degene van wie ik vaak overnam, daar zo’n 400 euro winst per maand op maakte.”
Het verhaal van Van Uytvanck werd in het vtm-nieuws door één anonieme buschauffeur bevestigd.
Prikbord
In een krant vertelt een anonieme chauffeur, mogelijk een andere, dat zij in de afgelopen zes maanden al haar shifts had verkocht omdat ze erdoor zat: “Er hing in Gentbrugge een prikbord waarop je shifts kon aanbieden.”
Hij zegt dat ook mensen van de vakbonden en zelfs de controleurs meedoen.
Wel handig. Als je twintig uur in ene keer werkt, hoef je maar twee dagen te werken en de rest van de week ben je lekker vrij.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 05:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Rijdend personeel dat bij GVB bijklust een unicum? Wacht maar totdat je dit leest:
[..]
[..]
Bron: Gazet van Antwerpen
Nonsens.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 04:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De 7818 is de reden waarom LED-display's met scrollfunctie een must zijn.
Doen ze dat dan? En is dat dan GVB personeel dat elders bijklust of GVB personeel dat binnen GVB bijklust?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 05:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Rijdend personeel dat bij GVB bijklust
(Foto Sneekermeerbus toegevoegd boven aan deze pagina (vzlhd))quote:een unicum? Wacht maar totdat je dit leest:
[..]
quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:28 schreef BeefRWijker het volgende:
Kan Rendac dat dooie paard even op komen halen?
Ja?
Dank u.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:05 schreef marcel.nl het volgende:
Op OViB staan foto's van de nieuwe brabantliner van Veolia. Ditmaal volvo's. Wat me opvalt is de witte diagonale streep voorop die nu ineens weer afwijkt van de huiskleur voor alle brabantse ov-bussen:
De huiskleur is niet "geheel rood".quote:geheel rood.
Er wijkt wel meer af dan alleen die streep.quote:Vreemd dat deze dan weer afwijkt.
Volgens mij gewoon een Voith-4bak met een korte asoverbrenging.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag de standaard Citaro 2841 op lijn 54 getroffen. Is nog een echt stadsbusje en is niet heel erg geschikt voor streek ivm de weinige stoelen en het missen van een versnelling, zodat je bij 80 km/h een enorm motorlawaai hoort.
Nee ik weet dat Brabant niet geheel rood is, enkel voorzijde en dan diagonaal naar achteren. Nu voorop weer een witte streep zoals Aseag in Aken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
De huiskleur is niet "geheel rood".
[..]
Er wijkt wel meer af dan alleen die streep.
Kennelijk is dit de nieuwe BrabantLiner 'look' en steekt dit beter af tegen de standaard huisstijl.
Hij zat gisteren inderdaad op een omloop met veel lijn 60/64/50.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag de standaard Citaro 2841 op lijn 54 getroffen. Is nog een echt stadsbusje en is niet heel erg geschikt voor streek ivm de weinige stoelen en het missen van een versnelling, zodat je bij 80 km/h een enorm motorlawaai hoort.
Het lijkt er idd op, want optrekken kon dat busje welquote:Op maandag 17 augustus 2009 01:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een Voith-4bak met een korte asoverbrenging.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt er idd op, want optrekken kon dat busje wel
Zulke bussen halen hooguit 80 km/u, misschien zelfs niet eens 70.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Een stadsbus met een 3-versnellingsbak die snel optrekt.
't Moet niet gekker worden. Zo sta je nog voorin en zo lig je achterin.
Zou er dan toch een verschil zijn tussen stads- en streekbussen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zulke bussen halen hooguit 80 km/u, misschien zelfs niet eens 70.
Die rare fransen toch.quote:Frankrijk heeft een patent op zulke stadsbussen.
Hier in Nederland niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zou er dan toch een verschil zijn tussen stads- en streekbussen.
Wie had dat nou toch gedacht.
Hier in Nederland zet men nog al eens een voor stadsbus gemaakte bus in voor streekbus. Destijds de 0405 bij Westnederland/Zwn bijvoorbeeld.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hier in Nederland niet.
In Scandinavië is het verschil ook moeilijk merkbaar aangezien streekbussen ook op stadslijnen worden ingezet.
je zou even op 9292ov kunnen kijken, route aangeven en dan onder uitgebreide prijsinfo zien wat voor abonnement je nodig hebt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 07:25 schreef ghizzer het volgende:
Vraagje.. Over een paar weken heb ik geen OV-studentenkaart meer, maar moet wel elke dag met de bus van Lichtenvoorde naar Hengelo (O) (Syntus/Connexxion, 10 zones). Nu las ik op de website van Nationaal OV iets over sterrenabonnementen. Gezien de afstand lijkt mij in mijn geval dat de onbeperkte variant van 194 euro pm het beste bij mij passen. Wat ik mij echter afvraag.. Is dit een trajectkaart of kan ik dan in alle bussen onbeperkt reizen?
Alvast bedankt voor reacties!!
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:05 schreef Derek010 het volgende:
In Scandinavië is er juist een groter verschil tussen stads- en streekbussen zou je denken, aangezien het land veel groter is. Waardoor er dus ook langere afstanden door de bussen worden afgelegd.
Dat hangt er vanaf.quote:Een Volvo 8700, die me heel geschikt lijkt voor Zweden (nogal logisch) verschilt heel erg van een stadsbus.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 06:46 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hier in Nederland zet men nog al eens een voor stadsbus gemaakte bus in voor streekbus.
De O405 was in 3 uitvoeringen te krijgen: hoge vloer, lage vloer en Low entry.quote:Destijds de 0405 bij Westnederland/Zwn bijvoorbeeld.
Er is wel degelijk een verschil tussen een Citybus en een Suburban busquote:En doordat een streekbus ook lage vloer moest krijgen bij concessies, kwam er al helemaal weinig verschil.
Bijna altijd.quote:Er is enkel nog wel eens onderscheid doordat de stadsbus drie deuren heeft,
Citaros zijn ook geen echte stadsbussen (wat niet wil zeggen dat er geen 3-deurs versies van zijn).quote:maar zelfs die vlieger gaat niet meer op (zie laatste citaro bussen van RET)
Ik heb nog nooit van de O405 NLE gehoord. Verder zijn de O405N's en O405GN's lagevloers tot aan de tweede deur, daarna loopt de vloer een beetje op met als gevolg dat de derde (en eventueel de vierde) deur één extra instaptrede heeft. Zoiets is ook het geval met de eerste generatie lagevloersbussen bij MAN en Neoplan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:07 schreef BeefRWijker het volgende:
De O405 was in 3 uitvoeringen te krijgen: hoge vloer, lage vloer en Low entry.
Sommige van die driedeurs-Citaro's en -Lion City's hebben een motor aan de rechterachterzijde, maar dan hangt het er juist vanaf of de derde deur wel of niet van een extra trede is voorzien.quote:Citaros zijn ook geen echte stadsbussen (wat niet wil zeggen dat er geen 3-deurs versies van zijn).
Ze hangen er een beetje tussen in met hun weliswaar doorlopende maar niet geheel vlakke vloer.
Idem ditto de MAN Lion's City A21.
Overigens hebben beide bussen bouwers tegenwoordig ook types met een staande motor en een geheel vlak looppad en ditto lagere podia achterin.
Knap dat je dan toch een typenummer weet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van de O405 NLE gehoord.
Niks nieuws onder de zon dus.quote:Verder zijn de O405N's en O405GN's lagevloers tot aan de tweede deur, daarna loopt de vloer een beetje op met als gevolg dat de derde (en eventueel de vierde) deur één extra instaptrede heeft.
En waarom ook niet, voor een gelede bus.quote:Zoiets is ook het geval met de eerste generatie lagevloerbussen bij MAN en Neoplan.
Uitzondering is de O405GNDE, die had wel een lage vloer tot aan de derde deur.
Van de MAN weet ik dat de 3-deurs versie met liggende motor wel een vlakke vloer heeft aan de uitstapzijde maar dat de passagiers die boven de motor zitten een trappetje af moeten.quote:[..]
Sommige van die driedeurs-Citaro's en -Lion City's hebben een motor aan de rechterachterzijde, maar dan hangt het er juist vanaf of de derde deur wel of niet van een extra trede is voorzien.
Tussen Wageningen en Arnhem rijdt ook lijn 86, verbindingen genoeg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Vreemd dat ze dat geknipt hebben. Is gewoon niet handig.
Lang leve de Wp2000!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Knippen is hip de laatste jaren. Ooit reed er een 140 Utrecht - Haarlem. Maar ja, toen moest er ineens geknipt worden in Uithoorn, en moest je voor Aalsmeer overstappen. Tenminste, hopen dat je dat haalde
In Fryslân lijkt het te gaan om vertraagde boten die de dienstuitvoering in gevaar brengen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:21 schreef Ofyles2 het volgende:
Lijn 50 is geknipt omdat de fileproblemen verstrekkende effecten had op de dienstuitvoering.
in leeuwarden hebben we een aantal diensten die wel gewoon de hele rit doen.quote:Wat schetst mijn verbazing ! Vandaag was ik met een gratis ontdek het ov-kaartje naar Lauwersoog. Dat is op de grens Groningen en Friesland. Vanuit Friesland kwam een connnexxion Man-bus, de 8854. Wederom lijn 50. Bestemming: Dokkum. Wanneer je naar Leeuwarden wilt ? Dan moet je in Dokkum overstappen op de 50 naar Leeuwarden.
???
Is dat handig ofzo ? klantvriendelijk om een lijn in twee stukken te hakken ? Is dit ljin-50-gevoelig ? Kan de MAN-bus niet zo'n eind afleggen en moet hij geholpen worden door een tweede voor de rest van de rit ?
Echter zijn het wel nog steeds 2 aparte ritten, waardoor er in Leeuwarden 'Dokkum' op de filmkast staat en mensen dus alsnog vragen gaan stellen over het al dan niet moeten overstappen in Dokkum. Gelukkig is er dan de mogelijkheid om alsnog handmatig 'Lauwersoog' erop te knallenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:59 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
in leeuwarden hebben we een aantal diensten die wel gewoon de hele rit doen.
Nee en dat zou lekker wezen. Kom je bepakt en bezakt van de boot van Schiermonnikoog, met helaas wat vertraging, kan je desondanks in Lauwersoog in de bus, maar kom je in Dokkum op een of ander plaggenstation waar je een uur of meer kan gaan wachten op de doorgaande bus. Niet echt handig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Echter zijn het wel nog steeds 2 aparte ritten, waardoor er in Leeuwarden 'Dokkum' op de filmkast staat en mensen dus alsnog vragen gaan stellen over het al dan niet moeten overstappen in Dokkum. Gelukkig is er dan de mogelijkheid om alsnog handmatig 'Lauwersoog' erop te knallen
Overigens heb ik het nog nooit meegemaakt, dat ik vanuit Lauwersoog (veel) vertraging opliep doordat de boot te laat aan kwam.
Zou heel goed kunnen, datzelfde heeft Connexxion met lijn 66 op de pier bij Holwerd; als de boot vertraging heeft, heeft de bus dat ook. Geldt overigens ook gewoon voor lijn 50; sowieso is de vertrektijd van lijn 50 al 10 minuten ofzo later dan de officiele aankomsttijd van de boot. De zeldzame keren dat ik er kom, moet ik in ieder geval steeds nog een aardige poos wachten, terwijl iedereen al lang en breed ingestapt isquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:25 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
[..]
Ik las ergens dat de andere kant op, lijn 163 van Arriva, richting Groningen, sowiezo wacht op de laatste boot, ongeacht de vertraging. Dat lijkt me klantvriendelijker.
quote:[..]
Die arme Groningers, dan kunnen ze niet meer 2x per dag naar Holwerd met de busquote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
134 wordt in de nieuwe concessie dan ook opgeheven als het Qbuzz wordt
Misschien...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 02:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die arme Groningers, dan kunnen ze niet meer 2x per dag naar Holwerd met de bus
Geen idee.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, wat wordt het nou; wel of niet opheffen?
Ik reed met lijn 679 naar Groningen stad (rijdt ook twee keer per dag). Daar stapte ik tegen het advies van ov9292 bij UMCG uit en wandelde naar het kruispunt. Daar (of in de stad) zou ik twee uur moeten wachten op de bus naar Lauwersoog. Maar we hadden geluk, de 163 zat zo vol dat die net 6 minuten vertraging had en er aan kwam rijden. Inderdaad gelede bus, behoorlijk vol. Bij Kardinge aan de rand van de stad zag ik dat er nog een lege 163 achter reed. Die pikte echter geen mensen op en bij ons werd het almaar voller. Bij Winsum is die extra bus weggegaan, waarschijnlijk gewoon naar de garage. Het had voor ons wat comfortabeler en minder warm geweest als een deel van passagiers daarin gewoon mee was gegaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen, datzelfde heeft Connexxion met lijn 66 op de pier bij Holwerd; als de boot vertraging heeft, heeft de bus dat ook. Geldt overigens ook gewoon voor lijn 50; sowieso is de vertrektijd van lijn 50 al 10 minuten ofzo later dan de officiele aankomsttijd van de boot. De zeldzame keren dat ik er kom, moet ik in ieder geval steeds nog een aardige poos wachten, terwijl iedereen al lang en breed ingestapt is
Verder rijden er natuurlijk meer lijnen van Dokkum naar Leeuwarden, voor het zeldzame geval dat je toch ernstig vertraagd bent door de boot. 50 is dan wel de snelste, maar lijn 60 is ook prima te doen. Lijn 51 of 54 wordt natuurlijk wel iets vervelender kwa reistijd.. Bij minder dan 10 minuten vertraging is even doorplanken, i.c.m. een oproep naar de CVL, voldoende om alsnog aansluiting op lijn 50 te behalen
Gek genoeg is het bij Lauwersoog zo dat de bus naar Groningen vaak stampvol zit (Arriva rijdt dan ook altijd met gelede bussen op die lijn) en lijn 50 wat minder. Dit, terwijl het bij de pier in Holwerd tussen Connexxion en Arriva net andersom is; lijn 66 meestal stampvol en 134 wat minder
[..]
Voor zover ik weet wel als het Qbuzz wordt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, wat wordt het nou; wel of niet opheffen?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:54 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik reed met lijn 679 naar Groningen stad (rijdt ook twee keer per dag). Daar stapte ik tegen het advies van ov9292 bij UMCG uit en wandelde naar het kruispunt. Daar (of in de stad) zou ik twee uur moeten wachten op de bus naar Lauwersoog. Maar we hadden geluk, de 163 zat zo vol dat die net 6 minuten vertraging had en er aan kwam rijden. Inderdaad gelede bus, behoorlijk vol. Bij Kardinge aan de rand van de stad zag ik dat er nog een lege 163 achter reed. Die pikte echter geen mensen op en bij ons werd het almaar voller. Bij Winsum is die extra bus weggegaan, waarschijnlijk gewoon naar de garage. Het had voor ons wat comfortabeler en minder warm geweest als een deel van passagiers daarin gewoon mee was gegaan.
Maar ik had ook een leuke ervaring. Bij Lauwersoog cirkelden straaljagers en na twee uur in de herrie te hebben gewandeld, was ik het zat. We reden weer met de 163 terug. Maar ik wilde naar Zoutkamp. Overstappen in Ulrum kan, maar geen goede aansluiting en we wilden wandelen. Toen is de chauffeur net na de kazerne, langs de provinciale weg voor ons gestopt (dus zonder halte) en wenstte ons een fijne wandeling. Superservice dus. En we hadden een prachtige wandeling !
ik niet, als je toch wil wandelen kun je er bij de eerstvolgende halte ook wel uit.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik had bij wijze van spreken die chauffeur kunnen zijn
Tss.. Zak ben je ook héquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:56 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik niet, als je toch wil wandelen kun je er bij de eerstvolgende halte ook wel uit.
quote:Geen Arriva, maar wat maakt het ook uit... Vorige week tussen Rhenen en Veenendaal een bus van Cxx, een Amba 8100 serie, waarvan het rempedaal doormidden brak en de bus niet meer kon remmen. Hij is zo op een bestelbusje geklapt, de politie heeft de bus in beslag genomen.
Zat er net nog in. Ze hebben er zelfs van die sigarettenaanstekeraansluitingen ingebouwd, zodat je, mits juiste stekker op zak, je laptop/telefoon/koffieapparaat kunt aansluiten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:38 schreef marcel.nl het volgende:
Nee ik weet dat Brabant niet geheel rood is, enkel voorzijde en dan diagonaal naar achteren. Nu voorop weer een witte streep zoals Aseag in Aken.
Hoe dan ook. Ik vind de zijkant met het nieuwe Brabantliner logo wel mooier dan de vorige.
Sowiezo een mooiere bus dan de vorige :-)
Is dat zo??quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
134 wordt in de nieuwe concessie dan ook opgeheven als het Qbuzz wordt
linkje?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las dit net op een andere site:
[..]
Ik stel voor alle Amba's in beslag te nemen. En doe de fryskers dan ook maar, dan blijft er bijna alleen goed spul over !quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las dit net op een andere site:
[..]
http://www.connexxion.nl/veelgestelde_vragen/189/quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:32 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee wat ik moet doen wanneer ik wel in kon checken maar halverwege de reis schakelde die dingen zich uit (WEER omleidingen, gemiste haltes enz.) en ik daardoor niet meer kon uitchecken? Grapje heeft me vanmorgen dus weer 4,50 gekost
Is dat berg af ? Het exemplaar waar ik in zat maakte inderdaad 130 decibel, maar net 80km in 't uur.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Die barrels rammelen dan wel van alle kanten, maar sommige exemplaren kunnen wel 130 km/h halen
Het lijkt alleen nu wel elke dag te gebeuren en heb ook niet echt zin in elke week 4 restitutie aanvragen te doen. (als je bekend bent met route van stadsbussen 3/4 in alkmaar, die slaan nu rechtsaf richting de plus ipv de brug over en dan stopt de halteaanduiding en schakelen de kaartlezers zich automatisch uit)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
http://www.connexxion.nl/veelgestelde_vragen/189/
puntje 2.
ik meen dat je dit als chauffeur nog handmatig kan veranderen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:33 schreef RubenK het volgende:
[..]
Het lijkt alleen nu wel elke dag te gebeuren en heb ook niet echt zin in elke week 4 restitutie aanvragen te doen. (als je bekend bent met route van stadsbussen 3/4 in alkmaar, die slaan nu rechtsaf richting de plus ipv de brug over en dan stopt de halteaanduiding en schakelen de kaartlezers zich automatisch uit)
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:33 schreef RubenK het volgende:
[..]
Het lijkt alleen nu wel elke dag te gebeuren en heb ook niet echt zin in elke week 4 restitutie aanvragen te doen. (als je bekend bent met route van stadsbussen 3/4 in alkmaar, die slaan nu rechtsaf richting de plus ipv de brug over
... en de camera bewaking ook.quote:en dan stopt de halteaanduiding
Die zijn ook afhankelijk van Infoxx voor hun informatie.quote:en schakelen de kaartlezers zich automatisch uit)
Yep, dat heet een reboot.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:30 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik meen dat je dit als chauffeur nog handmatig kan veranderen.
Je kan handmatig aangeven bij welke halte je bent, voor het geval er een omleiding is. Als het goed is worden daarmee de chipkaart-lezers ook geactiveerd voor die halte.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
... en de camera bewaking ook.
Infoxx geeft 't gewoon op al blijft een gedeelte toch actief want Marion weet sommige haltes ineens wel weer te vinden. De rest van Infoxx blijft echter de hele verdere rit stommetje spelen als er niet ingegrepen wordt.
[..]
Die zijn ook afhankelijk van Infoxx voor hun informatie.
[..]
Yep, dat heet een reboot.
Overigens is het een andere versie Infoxx, die met camerabewaking.
dat dus.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je kan handmatig aangeven bij welke halte je bent, voor het geval er een omleiding is. Als het goed is worden daarmee de chipkaart-lezers ook geactiveerd voor die halte.
Dat is wat Gnittoo bedoelt, denk ik
Dat is een interresante stelling.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je kan handmatig aangeven bij welke halte je bent, voor het geval er een omleiding is.
Zou kunnen. Niets is onmogelijk.quote:Als het goed is worden daarmee de chipkaart-lezers ook geactiveerd voor die halte.
Nee, je geeft aan dat je op die halte bent; zodat mensen, als ze er door een omleiding een halte later uit moeten, maar niet willen betalen voor die extra afstand, alsnog op de juiste halte 'uitloggen'quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:10 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat is een interresante stelling.
Waarschijnlijk moet je Infoxx dan dus wel bezig houden voordat die zelf het heft in handen neemt door er de brui aan te geven. Overigens geef je daarmee volgens mij aan dat je die halte gepasseerd bent, niet noodzakelijk dat je op die halte bent.
De tijd zal het onsch leerenquote:[..]
Zou kunnen. Niets is onmogelijk.
Ik maak er voor niet-Friezen altijd 'Frieslân' van, om hen een beetje tegemoet te komen aangezien velen er hard van balen dat Fryslân zo'n mooie, originele, officiële naam in de eigen taal heeftquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Fryslân.
En ook hier posten hé, niet alleen op Buzzybeequote:Vandaag na werk even een stukje gaan rijden. Eindelijk eens wat Citea's op de foto gezet, stond een heel rijtje voor RTA bij de DAF. En één Arriva-Citea Foto's nog niet geüpt
Ja ja. Tuurlijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, je geeft aan dat je op die halte bent; zodat mensen, als ze er door een omleiding een halte later uit moeten, maar niet willen betalen voor die extra afstand, alsnog op de juiste halte 'uitloggen'
M.a.w., gij slaat er ook maar eenen slagh naar.quote:[..]
De tijd zal het onsch leeren
Vooralsnog zijn de chipreaders in Frieslân niet geactiveerd.
Kan niet anders héquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ja ja, tuurlijk
[..]
M.a.w., gij slaat er ook maar eenen slagh naar.
Staan in het hoge noorden de camerabewaking geschakeld met de infoxx???quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
... en de camera bewaking ook.
Infoxx geeft 't gewoon op al blijft een gedeelte toch actief want Marion weet sommige haltes ineens wel weer te vinden. De rest van Infoxx blijft echter de hele verdere rit stommetje spelen als er niet ingegrepen wordt.
[..]
Die zijn ook afhankelijk van Infoxx voor hun informatie.
[..]
Yep, dat heet een reboot.
Overigens is het een andere versie Infoxx, die met camerabewaking.
Nu we sindskort de bolderkar, paard en wagen en de trekker inruilden voor moderner materieel ( :-) )geloof ik wel. Ik heb al diverse wright commanders gezien met net na de ingang een grote kast aan het plafond gesoldeerd met erop "infoxx" en stickers op de bus met "camera-bewaking".quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:11 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Staan in het hoge noorden de camerabewaking geschakeld met de infoxx???
Tuurlijk!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En ook hier posten hé, niet alleen op Buzzybee
Dat is knap, want xx heeft geen Wrights in dienst en Arriva gebruikt geen Infoxxquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:25 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nu we sindskort de bolderkar, paard en wagen en de trekker inruilden voor moderner materieel ( :-) )geloof ik wel. Ik heb al diverse wright commanders gezien met net na de ingang een grote kast aan het plafond gesoldeerd met erop "infoxx" en stickers op de bus met "camera-bewaking".
Ik rij bij het GVU, en we hebben sinds kort ook deze ellende, maar dat de camerabewaking geschakeld staat met de infoxx zoals beefworst beweert lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is knap, want xx heeft geen Wrights in dienst en Arriva gebruikt geen Infoxx
Dat kan best wel, maar hier in Utrecht staan de video opnamen los van de infoxx.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb het in de 1851 wel of het infoscherm gezien. Daar werden camerabeelden uit de bus getoond.
Die spiegels lijken me gejat van MAN.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tuurlijk!
[ afbeelding ]
Merk en type: VDL Berkhof Citea
Eigenaar: RTA
Land van herkomst: Verenigde Arabische Emiraten (emiraat Dubai)
Locatie: Bolsward
Datum: 20 augustus 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
[ afbeelding ]
Merk en type: VDL Berkhof Citea
Eigenaar: RTA
Land van herkomst: Verenigde Arabische Emiraten (emiraat Dubai)
Locatie: Bolsward
Datum: 20 augustus 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Setra was de eerste met dat type spiegels toch?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die spiegels lijken me gejat van MAN.
Zou kunnen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Setra was de eerste met dat type spiegels toch?
Dat zal best maar daar hadden we 't dus niet over, hè.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[.camera bewaking bussen NH-N.]
Dat kan best wel, maar hier in Utrecht staan de video opnamen los van de infoxx.
Alsof die hun eigen spiegels zouden produceren en dan aan concurerende bussenbouwers zouden verkopen?quote:
Nu lijkt het er dus op dat er wel infox dozen in de bussen hangen, maar niet om de haltes af te roepen, camerabeelden op scherm te tonen enzo. Maar er zat wel degelijk een grote metalen box net voor het eerste luik.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is knap, want xx heeft geen Wrights in dienst en Arriva gebruikt geen Infoxx
infoXX lijkt me trouwens een typische connexxion naam voor een produkt gezien de XX-en. Ik lees net op wikipedia dat qbuzz hetzelfde heeft onder de naam qbis. Ik ga nu nog aan mij zelf twijfelen, want ik zat in de arriva bussen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nu lijkt het er dus op dat er wel infox dozen in de bussen hangen, maar niet om de haltes af te roepen, camerabeelden op scherm te tonen enzo. Maar er zat wel degelijk een grote metalen box net voor het eerste luik.
Arriva gebruikt net als Veolivla het systeem ProData, alleen noemt Arriva het Albatros. En daarvan is de doos die je ziet hangen in de bussenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nu lijkt het er dus op dat er wel infox dozen in de bussen hangen, maar niet om de haltes af te roepen, camerabeelden op scherm te tonen enzo. Maar er zat wel degelijk een grote metalen box net voor het eerste luik.
Dus als het ergens anders afwijkt van jouw ervaringen, is er geen discussie of commentaar mogelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat zal best maar daar hadden we 't dus niet over.
Okay bedankt voor de info. Maar de naam Albatros stond niet op die kast.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva gebruikt net als Veolivla het systeem ProData, alleen noemt Arriva het Albatros. En daarvan is de doos die je ziet hangen in de bussen
Dat hoop ik niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:58 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Okay bedankt voor de info. Maar de naam Albatros stond niet op die kast.
Bussen hier in Oost Groningen zijn dus wel voorzien van de nodige nieuwe electronica, terwijl er hier geen chipkaart is ingevoerd en ik niet verwacht dat dit voor 14-12-2009 zal gebeuren. Maar wie weet denkt Arriva de strijd te winnen van Qbuzz / OVbureau Groningen-Drenthe.
Die bewering klopt alleen daar waar het het GVU betreft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat kan best wel, maar hier in Utrecht staan de video opnamen los van de infoxx.
Klopt, die camera's zijn nog aanwezig maar werken niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die bewering klopt alleen daar waar het het GVU betreft.
In de Utrechtse Cxx-Amba's zijn de camera's, zonder uitzondering (voor zover mijn passagierservaring aldaar), wél gekoppeld aan InfoXX. Dat werkt daar op dezelfde manier zoals in Amba 1851 hier in Frieslân dus, wat Peterselieman al postte. Ik heb het sterke vermoeden dat de 1851 voorheen in Utrecht heeft vertoefd
Veel 18xx-Amba's, vooral de lagere nummers, zijn naar het GVU gegaan. Ondanks dat heb ik daar de 1850 wel al eens getroffen. Misschien hadden ze bij het GVU maar zoveel bussen nodig van Cxx en heeft Cxx de 1851 dan toch maar naar Frieslân verscheept
En de bussen in NH-N met camera bewaking ook. *quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die bewering klopt alleen daar waar het het GVU betreft.
In de Utrechtse Cxx-Amba's zijn de camera's, zonder uitzondering (voor zover mijn passagierservaring aldaar), wél gekoppeld aan InfoXX. Dat werkt daar op dezelfde manier zoals in Amba 1851 hier in Frieslân dus, wat Peterselieman al postte.
Ook.quote:Ik heb het sterke vermoeden dat de 1851 voorheen in Utrecht heeft vertoefd
quote:Veel 18xx-Amba's, vooral de lagere nummers, zijn naar het GVU gegaan. Ondanks dat heb ik daar de 1850 wel al eens getroffen. Misschien hadden ze bij het GVU maar zoveel bussen nodig van Cxx
En een stuk of 10 naar NoordHolland-Noord (volgens Busfoto nieuws november).quote:en heeft Cxx de 1851 dan toch maar naar Frieslân verscheept
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:04 schreef marcel.nl het volgende:
Vanmorgen was ik in Delfzijl, waar zoals jullie misschien weten het maritieme festival Delfsail gaande is.
Ik had al gelezen dat de auto buiten de stad geparkeerd moest worden (voor 10euro) om dan met de pendelbus naar het centrum te rijden. Volkomen overbodig zo bleek, ik kon tot vlak achter het station parkeren. Toen ik dan toch langs het station liep, wachtte ik op de pendelbussen die komen zouden. De komst verbaasde me nogal (ik verwachtte gewoon arriva). Het beeld was echter dat wat je tegenwoordig bij treinvervangend vervoer ziet. Ofwel: de ex-midnet -> Arriva Touring 9042 en 9043 (in geel/wit met groenblauwe streep boven bumper). Verder de TCR 0405GN - 394, 395 en 396 (dat is nogal niet een rit vanuit rijnmond naar Delfzijl). Verder Juijn uit Rossum (ook niet naast de deur) met de gelede bussen -> berkhof wit/bordeaux rood (ex CFL Luxemburg) en een wi/ blauwe berkhof (ik denk ex VSL/Hermes), verder nog een ex-arriva Duvedec
Toe maar, wat luuks.quote:met filmkast
quote:en tot slot de ex-AMZ gelede den Oudsten met oud-brabants uiterlijk (geel, blauw, oranje).
Als je met 'meeste' Alex en busfotoman bedoeld misschien wel.quote:Ik denk dat de meesten wel weten welke bussen ik nu bedoel.
quote:Arriva touring reed trouwens ook nog met alliances, ik zag er minimaal 3.
Verklaar me voor gek maar volgens mij heeft geen enkel model Alliance een LED film.quote:Hadden nog (geen) led-filmkast maar de gewone oorspronkelijk zwart/gele.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden gezien dat Fryskers 3748 en 3754 uitgerust waren met een nieuwe versie van InfoXX. Dit zal wel zijn ivm de OV Chipkaart
Volgens mij was dat dan dus per gister. Ze stonden zowel in de Amba op 99 en de Q-liner op 350 al aan.quote:die men in het derde kwartaal in wil voeren
Nog een 'Volvo' voor K*ll*s.quote:Oh ja, een nieuwe gelede gespot, namelijk de 7823.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:20 schreef BeefRWijker het volgende:
Verklaar me voor gek maar volgens mij heeft geen enkele Alliance een LED film.
Knap.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
[ afbeelding ]
Ik verklaar jou niet voor gek. Maar de meeste, zo niet alle Arriva Alliances hier in Groningen hebben een LED-kast gekregen per vorig jaar zomer. De Alliances van Arriva Touring kennelijk dus niet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:20 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Toe maar, wat luuks.
[..]
[..]
Als je met 'meeste' Alex en busfotoman bedoeld misschien wel.
Voor de rest herken ik hier niet zo heel veel meer busfotografen.
[..]
[..]
Verklaar me voor gek maar volgens mij heeft geen enkele Alliance een LED film.
Ik schat dat die Alliances B91's zijn en dan zullen het vermoedelijk van die mechaniese tuimelblokjes displays zijn.
Berkhof 20000NLquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft vorig jaar bij de IVECO's 1281-1288
Dat zijn er dus weer te weinig om te spreken van alle Alliances.quote:en Alliances 2195-2200, 2202 en 2203 en 2217-2220 een Leddisplay geïnstalleerd.
Ook 2000NL.quote:Ook heeft een deel van de berkhofs uit de serie 5822-5833 zo'n display gekregen.
Mooi man.quote:
Dat schijnt nogal mee te vallen, volgens PSM.quote:Maar de meeste, zo niet alle Arriva Alliances hier in Groningen hebben een LED-kast gekregen per vorig jaar zomer.
OV bussen bij Touring zijn in de regel afdankertjes.quote:De Alliances van Arriva Touring kennelijk dus niet.
Ik denkt 't niet.quote:
"Alle" bussen?quote:(blijkt trouwens een ex-ex-gvu te zijn die gespoten is in oude bba-kleuren bij AMZ en nu dus weer verder verkocht is aan Juijn)
En om alle bussen die ik bedoelde nog even op een rijtje te zien, kijk even op youtube:
Dat zeg ik ook niet Gekkiequote:Op maandag 24 augustus 2009 18:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat zijn er dus weer te weinig om te spreken van alle Alliances.
Lijkt me meer een actie die geinspireerd is geweest door een gebrek aan reserve onderdelen.
[..]
Idd en de 5825 had m ook al eerder.quote:Volgens een zekere foto van de 5826 zelfs al in mei 2006. Hadden ze er zeker nog een paar over.
En ik ook niet dat jij dat zei, mallerd.quote:
Zit er dik in, die foto was van >1< mei 2006.quote:[..]
Idd en de 5825 had m ook al eerder.
Juijn nam wel degelijk die AMZ bus over. Zij verzorgen naar verluid geen vervoer meer voor connexxion. Dus bleven de bussen over.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik denkt 't niet.
[..]
"Alle" bussen?
Je edit nogal watquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En ik ook niet dat jij dat zei, mallerd.
Die nieuwe versie van InfoXX zit al sinds een week of 2 op praktisch alle Cxx-bussen hierquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden gezien dat Fryskers 3748 en 3754 uitgerust waren met een nieuwe versie van InfoXX. Dit zal wel zijn ivm de OV Chipkaart die men in het derde kwartaal in wil voeren
Oh ja, een nieuwe gelede gespot, namelijk de 7823.
Was me niet opgevallen temeer ook omdat de MAN's geen reizigers scherm hebben en ik op allebei de Qliner ritten dezelfde bus had met defekte kaartlezer die de boel versteerde.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die nieuwe versie van InfoXX zit al sinds een week of 2 op praktisch alle Cxx-bussen hier
Ex Alkmaar ex Zaanstreek. Die hadden volgens mij al in een heel vroeg stadium Infoxx.quote:Had vandaag Amba 8200 nog een poosje mee, deze is (nog) niet voorzien van de nieuwe software; hoogstwaarschijnlijk omdat daar ook (nog) geen OV-chip lezers in zijn geïnstalleerd
Dat hangt van het type bus af. Ik zat vroeger vaak in mercedes 0405 en 0405G. Daarbij was het eenvoudig knop terugdraaien, de kast boven de deuren openen, resetten en klaar was klara. Duurde circa 30 sec.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
Creabea inzet bij Arriva in de GGD gebieden
gelede bus op een lijntje waar geen hond de bus neemt buiten de spits... !
gasbussen ook niet op correct op de stamlijntjes in groningen :-P
KLAP op den vuurpijl? helaas die is er niet
wel een vraag..
als je de deur van een bus open doet met de nood bediening.. hoeveel werk / tijd zit er dan in om de boel weer op normaal te zetten en normaal de rit te kunnen vervolgen
quote:Arriva richt blik op Brabant en Friesland
Gebaseerd op: De Telegraaf (24-8-2009)
Arriva overlegt momenteel met Connexxion en Veolia over de overname van busgebieden in Brabant en Friesland. Advocate Petra Heemskerk van Qbuzz zei dat afgelopen vrijdag in de Haagse rechtszaal. Volgens de raadsvrouwe willen de drie buitenlandse busbedrijven onderling de Nederlandse markt verdelen en het Nederlandse Qbuzz zo uitsluiten.
`Wij hebben bevestigd gekregen dat Arriva van Veolia de concessie in Brabant wil overnemen en één van Connexxion in Friesland`, aldus de advocate van CMS Derks Star Busmann. `Qbuzz is voor deze overnamegesprekken niet uitgenodigd. Indien Qbuzz wordt buitengesloten, zijn er straks nog maar twee busbedrijven in Nederland, te weten Arriva en Veolia, en dat is vanuit het oogpunt van concurrentie zeer onwenselijk.`
De moedermaatschappij van Connexxion, Transdev, wil Veolia overnemen of er mee fuseren. Wanneer dat gebeurt zal het marktaandeel van beide busbedrijven in Nederland te groot worden. Dan moeten ze onderdelen afstoten.
http://www.mdweekly.nl/91(...)brabant-en-friesland
Geloof dat het bij een Citaro niet heel veel langer duurtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:50 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat hangt van het type bus af. Ik zat vroeger vaak in mercedes 0405 en 0405G. Daarbij was het eenvoudig knop terugdraaien, de kast boven de deuren openen, resetten en klaar was klara. Duurde circa 30 sec.
nieuwe consessie eis: KWALITEITS Bussen ( oftewel niet de rammelbakken die ze elders over hebben )quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wilde het net posten.
Ook een manier om concessies (terug) te krijgen
Kan ik me niet herinneren, zou zomaar kunnen idd. Hij behoort inmiddels tot de Maxx-vloot in Leeuwarden, sinds een tijdje al.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:22 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Was me niet opgevallen temeer ook omdat de MAN's geen reizigers scherm hebben en ik op allebei de Qliner ritten dezelfde bus had met defekte kaartlezer die de boel versteerde.
[..]
Ex Alkmaar ex Zaanstreek. Die hadden volgens mij al in een heel vroeg stadium Infoxx.
Stond die niet in Bolsward?
't Zijn ook eigenlijk stadsbussen, met die dubbele klapdeuren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kan ik me niet herinneren, zou zomaar kunnen idd. Hij behoort inmiddels tot de Maxx-vloot in Leeuwarden, sinds een tijdje al.
Tijdens de proefperiode met een paar 2300-serie Berkhof 2000NL Premiers (zelfde type bussen als de 2100-serie geel/witte bussen die in Fryslân waren tot de komst van de Fryskers) waren die bedieningsunits zelfs verplaatst van de dash board naar de filmkast om ruimte te maken voor die Infoxx box. Ik zou overigens kunnen zweren dat het systeem toen nog niet InFoxx heette maar Foxx, iemand die dat kan bevestigen?quote:Tevens is dit één van de weinige bussen, waarbij de filmkast nog handmatig ingesteld moet worden
I'd rather see those greedy Britons going into liquidation.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wilde het net posten.
Ook een manier om concessies (terug) te krijgen
quote:
Lijkt me een ideale aanleiding voor de kartel politie om een inval te doen bij de betreffende maatschappijen.quote:Arriva richt blik op Brabant en Friesland
Gebaseerd op: De Telegraaf (24-8-2009)
Arriva overlegt momenteel met Connexxion en Veolia over de overname van busgebieden in Brabant en Friesland. Advocate Petra Heemskerk van Qbuzz zei dat afgelopen vrijdag in de Haagse rechtszaal. Volgens de raadsvrouwe willen de drie buitenlandse busbedrijven onderling de Nederlandse markt verdelen en het Nederlandse Qbuzz zo uitsluiten.
`Wij hebben bevestigd gekregen dat Arriva van Veolia de concessie in Brabant wil overnemen en één van Connexxion in Friesland`, aldus de advocate van CMS Derks Star Busmann. `Qbuzz is voor deze overnamegesprekken niet uitgenodigd. Indien Qbuzz wordt buitengesloten, zijn er straks nog maar twee busbedrijven in Nederland, te weten Arriva en Veolia, en dat is vanuit het oogpunt van concurrentie zeer onwenselijk.
Was dat niet andersom?quote:De moedermaatschappij van Connexxion, Transdev, wil Veolia overnemen of er mee fuseren.
quote:
Wanneer dat gebeurt zal het marktaandeel van beide busbedrijven in Nederland te groot worden. Dan moeten ze onderdelen afstoten.
Mja, overnemen kan prima. Zoveel marktaandeel heeft Arriva niet in Nederland, dus ze kunnen nog enkele gebieden hebben. En het is zo dat de overname van de concessiegebieden door Arriva de markt niet verstoord wordt. De overname van het Nederlandse deel van Transdev door Veolia doet dit wel. Daarom moet die combinatie concessies kwijt of mag zich niet inschrijven voor bepaalde concessies. (Hier komt de Nederlandse Mededingingsautoriteit om de hoek kijken)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me een ideale aanleiding voor de kartel politie om een inval te doen bij de betreffende maatschappijen.
kloptquote:[..]
Was dat niet andersom?
Ja dan sta je dus mooi voor paal !quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:03 schreef Gnittoo het volgende:
de 2841 stond gisteravond kapot op mooie paal
[ afbeelding ]
[..]
Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
laat arriva de boel in limburg maar verpesten trouwens ;-)
dan kunnen ze mooi de kantoren hier ook sluiten
Dat zijn weer leuke fratsen van Veolia.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes.
Das niet ons probleemquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zijn weer leuke fratsen van Veolia.
Overal waar dit Franse wanbedrijf activiteiten ontplooien hebben ze ruzie met passagiers, personeel en overheden.
Mja, dan gaan de parkeerplaatsen ook weer verdwijnenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes.
een soort mini-tekkel dus... .quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Solaris
Eigenaar: Zickenheiner
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Cochem (Duitsland)
Datum: 27 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:15 schreef NoBody122 het volgende:
Apart geval, die Poolse Jelcz. Wel raampjes voor de passagiers, net als Arriva's Citaro G's
Zou jij niet ook graag passagiersraampjes, die open en dicht kunnen, hebben in de bus?quote:
Dat wordt nog steeds geen standaardbeleid, aangezien wij wel moeten kunnen controleren of mensen in ieder geval incheckenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vraagje over de OV-Chipkaart:
Als de OV-Chipkaart echt als standaard vervoersmiddel wordt ingevoerd, betekent dit dan ook dat er via alle deuren in de bus in en uitgestapt mag worden? Aangezien de chauffeur toch niet meer hoeft te controleren lijkt me dit wel beter voor de doorstroming, als de instappers de uitstappers tenminste voor laten gaan anders wordt het wel een zooitje.
Absoluut. Enige reden voor die specifieke vraag?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zou jij niet ook graag passagiersraampjes, die open en dicht kunnen, hebben in de bus?
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:48 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: OViB
Ook 81xx-Amba's bij het GVU dus,
Nee hoor.quote:of is dit net die ene?
Hangt er heel erg van af waar de kip woont, lijkt me.quote:[.alle deuren instappen.]
Dat wordt nog steeds geen standaardbeleid, aangezien wij wel moeten kunnen controleren of mensen in ieder geval inchecken
Geen wonder dat die kaartjes zo duur zijn, daar moeten die 600 man van betaald worden.quote:AMSTERDAM - De helft van de 120 verkoopautomaten voor de ov-chipkaart gaat in Amsterdam dagelijks kapot. Vijftien monteurs zijn ingezet om de storingen, die worden veroorzaakt door kartonnen wegwerpkaartjes, te herstellen.
Nadat Rotterdam voorging met het systeem, worden morgen ook in de hoofdstad alle metropoortjes gesloten. De strippenkaart is dan niet meer geldig in de ondergrondse, waar alleen nog met de ov-chipkaart gereisd kan worden. Vervoersbedrijf GVB heeft honderden personeelsleden tijdelijk van kantoor naar de metrostations overgeplaatst om de eerste dag in goede banen te leiden en een chaos te voorkomen.
Wegwerpkaartje
Het grootste knelpunt wordt verwacht als passagiers een wegwerpkaartje, dat een of twee uur geldig is, willen aanschaffen. "Die tickets blijven vaak vastzitten en dat veroorzaakt storingen", zegt een monteur. "Er zijn dagelijks vijftien mensen bezig met het repareren van de defecte automaten. Zelf maak ik er ongeveer twintig per dag, want er zijn nog veel problemen mee. Ik schat dat ongeveer de helft van de automaten dagelijks kapotgaat."
Volgens hem komt dat omdat de machines in Frankrijk geproduceerd worden voor de gezamenlijke vervoerbedrijven en de wegwerpkaarten speciaal voor het GVB in Groot-Brittannië. "Die systemen sluiten niet goed op elkaar aan, maar dit is waarschijnlijker goedkoper in de aanschaf geweest", vermoedt hij.
Om de bij het GVB bekende technische problemen snel op te lossen, zijn op alle stations monteurs permanent aanwezig. "We zetten mobiele verkoopbalies in en extra oplaadautomaten. In totaal 600 medewerkers zijn er voor de service", meldt het vervoersbedrijf. "Verder staan er in de stad inmiddels bij meer dan honderd tabakszaken en bij de meeste AH-filialen oplaadpunten, waar alle soorten ov-chipkaarten kunnen worden aangeschaft. Dat kan ook online."
'Erg duur'
Reizigersvereniging Rover stelde eerder het slechte functioneren en de hoge prijs van de kartonnen chipkaarten aan de kaak. "Er moet 2,60 euro voor een uur betaald worden, ongeacht de afstand. Dat is erg duur", vindt woordvoerder Vonk. "Bovendien werkt twee procent gewoon niet. Dat betekent op een dagelijkse verkoop van 30.000 stuks dat het 600 keer misgaat."
Vervoersbedrijf RET in Rotterdam laat weten dezelfde wegwerpkaartjes en automaten te hebben als in de hoofdstad. "Ook wij hebben er problemen mee, bijvoorbeeld dat de kaartjes blijven hangen", erkent een woordvoerster. "Al gaat het bij ons niet om een schokkend aantal storingen per dag. Soms zijn dat er tien, maar soms ook meer."
De RET vindt de storingen voor de reizigers echter wel zo vervelend, dat de vervoerder heeft besloten om nieuwe verkoopautomaten aan te schaffen. Die moeten in de eerste helft van 2010 in bedrijf zijn. Daar weet het GVB niets van en een woordvoerster laat weten in elk geval samen te werken met RET om de storingen te verhelpen.
Wat een faalhazen daar bij GVB. Maar gemeentelijke OV-bedrijven blinken al jaren uit in organisatorisch broddelwerk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:39 schreef BeefRWijker het volgende:
Helft automaten ov-chip stuk door Hans Vermaak
[..]
Geen wonder dat die kaartjes zo duur zijn, daar moeten die 600 man van betaald worden.
Alleen al bij maar 8 uur werken en 10 eurie/uur de man/vrouw kost dat zo'n slordige 50.000 eurie per dag.
Op 30.000 kaartjes is dat bijna 2 eurie per kaartje. Zijn ze eigenlijk nog spotgoedkoop. Wat zeuren ze nou.
ze gaan hem vast in arriva kleurtjes sproeien voor de terug geclaimde consessies? ?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
voormalig? XX Alliance 2557 staat nu bij de busremise aan de Sontweg in Groningen. En laat nu net Arriva daar gevestigd zijn
Geen idee wat die bus daar doet.
Interesse, mijn vrindquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Absoluut. Enige reden voor die specifieke vraag?
Klopt helemaal, maar aangezien hij vraagt of het na de invoering wél beleid wordt, ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat er, waar hij nu woont/reist, op dit moment geen open instapbeleid is.quote:[..]
Hangt er heel erg van af waar de kip woont, lijkt me.
In drukke steden met controle via controleurs ploegen en alle deuren instap beleid zal dat echt niet veranderen.
Nope. De bus is afkomstig van Womy en gaat in Groningen op de streek rijden. Er komen er meer trouwens, want arriva had de Volvo's 5900, 5902-5919 rijden, maar deze zijn te oud (Bouwjaar 1997 en bussen mogen max 12 jaar oud zijn volgens de concessie GGD).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze gaan hem vast in arriva kleurtjes sproeien voor de terug geclaimde consessies? ?
* Ou-Tannu rent weg!
nuttig?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nope. De bus is afkomstig van Womy en gaat in Groningen op de streek rijden. Er komen er meer trouwens, want arriva had de Volvo's 5900, 5902-5919 rijden, maar deze zijn te oud (Bouwjaar 1997 en bussen mogen max 12 jaar oud zijn volgens de concessie GGD).
k vind dat het OVBGD niet zo moet zeurenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
ik vind van wel. Arriva heeft het deze concessie al een keer eerder meegemaakt. Ze hadden in 2004 1 Citaro G te weinig besteld, dus mocht O405G 156 tijdelijk nog even doorrijden. Een week voordat deze 12 jaar oud werd, is deze vervangen door Citaro G 241.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft vorig jaar bij de IVECO's 1281-1288 en Alliances 2195-2200, 2202 en 2203 en 2217-2220 een Leddisplay geïnstalleerd.
Ook heeft een deel van de berkhofs uit de serie 5822-5833 hebben zo'n display gekregen.
Dat van die Volvo's vertelde mijn pa ook en raad eens wat ik vanmorgen tegenkwam?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nope. De bus is afkomstig van Womy en gaat in Groningen op de streek rijden. Er komen er meer trouwens, want arriva had de Volvo's 5900, 5902-5919 rijden, maar deze zijn te oud (Bouwjaar 1997 en bussen mogen max 12 jaar oud zijn volgens de concessie GGD).
We zullen het wel zien. Ik had een tijdje terug een reactie gelezen van een buschauffeur van GVB die vertelde dat hij niet eens kon zien of het lampje van het in/uitcheck apparaat op rood of groen sprong. Daarnaast is het nu al een feit dat het 10 keer makkelijker is om zwart te rijden (althans veel minder voor je reis te betalen door vroegtijdig uit te checken, wat heel veel mensen al doen momenteel) dan met de oude strippenkaart. Kortom: de mensen kunnen naar mijn mening overal in en uitstappen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:35 schreef NoBody122 het volgende:
Klopt helemaal, maar aangezien hij vraagt of het na de invoering wél beleid wordt, ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat er, waar hij nu woont/reist, op dit moment geen open instapbeleid is.
Het invoeren van de chipkaart op zich is geen reden voor wijziging van het instapbeleid, dus als het al niet open is, wordt het dat ook niet. Hooguit bij de volgende concessieperiode, als de concessiebieder dat als nieuwe eis gaat stellen
Dat kan allemaal prima, maar als ik daar straks, wanneer de OV chiplezers ook in Frieslân actief worden, iemand op betrap, is het uitstappen of opnieuw inchecken; zijn/haar keuzequote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:58 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
We zullen het wel zien. Ik had een tijdje terug een reactie gelezen van een buschauffeur van GVB die vertelde dat hij niet eens kon zien of het lampje van het in/uitcheck apparaat op rood of groen sprong. Daarnaast is het nu al een feit dat het 10 keer makkelijker is om zwart te rijden (althans veel minder voor je reis te betalen door vroegtijdig uit te checken, wat heel veel mensen al doen momenteel) dan met de oude strippenkaart. Kortom: de mensen kunnen naar mijn mening overal in en uitstappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |