mwah, de Sparkasse heeft wel mooie automaten kan je ook zelf overschrijvingen doen, intypen op het scherm enzo. En ook internetbankieren komt steeds meer.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:44 schreef XL het volgende:
[..]
Met punt 1 kan ik je niet helpen, ik werk nu als Duitser voor dezelfde organisatie
2. Check je polis
3. Ik heb een gratis internetrekening bij Volksbank
Banken in Duitsland zijn vergeleken bij Nederlandse banken blijven steken in de prehistorie. Ze zijn echter wel stervensduur. Ik kan je dus aanbevelen er zo min mogelijk mee te doen!
Hier hetzelfde verhaal. Voor zover ik weet:quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:36 schreef gateway het volgende:
Ik heb een paar vraagjes aan mensen die in DLD wonen en in NL werken (of als anderen ook het antwoord weten, graag )
Ik ga met mijn vriendin (duitse) samenwonen in DLD. Ik blijf in NL werken.
1. Ik moet mij, althans dat lees ik overal, in NL blijven verzekeren omdat ik voor een NL werkgever werk? (iets met een E106 formulier)
2. Mijn auto. Die heeft een NL kenteken en is het niet waard om uit te voeren en in DLD weer in te voeren. Nu hoor ik verhalen over het 1 jaar lang met NL kenteken te blijven rijden, mits je verzekering daarmee akkoord gaat?
3. Banken. Ik heb nu een rekening bij de Rabobank in NL, maar in DLD een bank te hebben is toch ook wel handig om dingen over te schrijven etc. Maar de meeste banken willen ook dat er dan het loon op gestort wordt, anders betaal je je scheel aan bankkosten?
Dit zijn allemaal dingen waar ik een beetje mee zit, en er komen er vast nog wel meer. Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en mij eens een beetje op weg wil helpen??
Dankjewel alvast.
Groetjes Roy
maar een auto van 16 jaar..... wil volgend jaar eigenlijk dan toch wat anders, maar tot die tijd wel in deze bljiven rijden.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef Rewimo het volgende:
Oja, auto. Als je auto niets mankeert en dus zonder meer door de TÜV wordt goedgekeurd, ben je alles bij elkaar nog geen 200 euro kwijt om hem op Duits kenteken te laten zetten.
Rijden wel, bezitten niet. Als hij dus op je moeders naam staat is dat geen probleem (alhoewel ik dat verzekeringstechnisch wel even na zou kijken, aangezien je moeder niet de regelmatige bestuurder is).quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:37 schreef gateway het volgende:
[..
En anders, zet ik de auto op moeder's naam en dan rij ik ermee rond, ben officieel dan nog Nederlander, dus mag ik ook met een NL kenteken rijden?
Aangezien auto's in Nederland fors duurder zijn dan in Duitsland, is het vaak wel de moeite waard om je NLse auto in NL te verkopen en vervolgens hier een andere op de kop te tikken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef Rewimo het volgende:
Oja, auto. Als je auto niets mankeert en dus zonder meer door de TÜV wordt goedgekeurd, ben je alles bij elkaar nog geen 200 euro kwijt om hem op Duits kenteken te laten zetten.
Die automaten zijn wel stoer.... maar toch wel erg acceptable in the eighties hoor!quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:47 schreef gateway het volgende:
[..]
mwah, de Sparkasse heeft wel mooie automaten kan je ook zelf overschrijvingen doen, intypen op het scherm enzo. En ook internetbankieren komt steeds meer.
Mijn ervaring is dat het me niet lukte om er 1 af te sluiten in Nederland.quote:Op maandag 7 september 2009 17:37 schreef z80 het volgende:
wie heeft er ervaring met het afsluiten van een kort lopende reisverzekering?
werken in Nederland en wonen in Duitsland schijnt een probleem te zijn.
volgens mijn verzekering moet in het woon land zijn (Duitsland)
Geen idee. Ik heb de moed indertijd maar opgegeven. wellicht je verzekeraar? Daar zou ik op dit moment naar toe gaan.quote:Op maandag 7 september 2009 21:25 schreef z80 het volgende:
en waar dan wel?
binnen europa vind ik het niet echt een probleem om zonder reisverzekering op pad te gaan.
echter ga ik dit keer wat verder weg.
en het moet nog snel geregeld worden ook.
Geen idee. Maar ik weet wel dat huizen bij meer makelaars tegelijkertijd te koop kunnen staan, ik neem niet aan dat ze dan bij allemaal een contract afsluiten daarvoor. Kennelijk rekent zo'n makelaar ook op goed geluk ofzo?quote:Op woensdag 9 september 2009 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat het bij makelaar X te koop staat maar de verkoper geen contract heeft met X
quote:Crimineel fraudeert met Duits kenteken door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Criminelen maken steeds vaker gebruik van een Duits exportkenteken om in ons land misdrijven te plegen met auto's of om motorrijtuigenbelasting, apk en bekeuringen mee te omzeilen.
Het probleem dat door de Amsterdamse politie is gesignaleerd, doet zich voor bij het zogenoemde Kurzzeitkennzeichen (kkz), dat wordt afgegeven voor testritten met Duitse auto's. Deze kentekens zijn echter ook via internet verkrijgbaar, zo stelde de politie vast. "Opvallend genoeg komen we steeds vaker criminelen tegen in auto's met een kkz", zegt een zegsman van het hoofdstedelijke korps. Met een dergelijk kenteken wordt vaak getankt zonder te betalen of door rood gereden. Probleem is dat nergens wordt bijgehouden wie een kkz aanvraagt en dat degene die ermee rondrijdt dus niet staat geregistreerd.
De zo veelgeprezen kentekenscanner die door politiekorpsen wordt gebruikt en waarmee alle voertuigen die langsrijden onmiddellijk worden gescand op eventueel criminele bestuurder of ontdoken belastingen, is op deze manier waardeloos. De kkz's zijn in principe vijf dagen geldig, maar het is onmogelijk om aan de buitenkant te zien dat die termijn is verstreken. De Amsterdamse agenten zijn dan ook opgeroepen alert te zijn op wagens die een Duits exportkenteken voeren. In feite is het de bedoeling dat al deze bestuurders worden gecontroleerd. "Dat is niet alleen belangrijk om bijvoorbeeld belastingontduiking te voorkomen, maar vooral ook om te kunnen registreren wie in deze auto's rondrijden en wat er vervolgens met deze voertuigen gebeurt", aldus de politie.
Het wordt steeds populairder onder Nederlanders om een auto uit Duitsland te kopen. Op deze manier komen zij 'per ongeluk' aan het kkz. Er zijn echter ook steeds meer mensen die moedwillig via internet deze kentekenplaten bestellen. Dat doen ze natuurlijk niet voor niets. Flitspalen en rode lichten zijn voor hen geen belemmering meer en ook bijvoorbeeld apk en motorrijtuigenbelasting zijn voor deze lieden zaken uit een andere wereld.
Inmiddels is in Amsterdam een handleiding onder agenten verspreid over hoe te handelen bij het aantreffen van dergelijke Duitse kentekenplaten.
Ja, okee, dat was me al duidelijk. De vraag is echter wel, wanneer je een Duitse makelaar nou moet betalen en wanneer niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:08 schreef Rewimo het volgende:
Aangezien de koper de makelaar betaalt, is het voor de verkoper op zich natuurlijk niet belangrijk via welke makelaar het verkocht wordt. Je ziet inderdaad wel vaker borden van verschillende makelaars bij een huis staan. En voor een makelaar is het dus handig om zoveel mogelijk borden te plaatsen
Als verkoper bedoel je? Geen idee, ik kreeg van onze makelaar de indruk dat alleen de koper betaalt...quote:Op woensdag 9 september 2009 15:16 schreef qltel het volgende:
Ja, okee, dat was me al duidelijk. De vraag is echter wel, wanneer je een Duitse makelaar nou moet betalen en wanneer niet.
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij "Mondial Assistance" zij doen niet moeilijk over wonen over de grens.quote:Op maandag 7 september 2009 17:37 schreef z80 het volgende:
wie heeft er ervaring met het afsluiten van een kort lopende reisverzekering?
De eerste 1, 2 of 3 letters zijn van het Kreis (zeg maar de provincie) waar je woont. De rest is inderdaad vrij te kiezen of wordt toegewezen als je er geen +/- 12 euro voor over hebt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:45 schreef Kaar68 het volgende:
Hoe zit het nu precies met die duitse kentekens?
Je krijgt de eerste 2 of 3 letters van de streek (gemeente?) waar je woont, en de rest is vrij te kiezen heb ik begrepen. Maar wat als jouw auto verkocht wordt naar iemand in een ander deel van Duitsland? Haal je dan je kentekenplaat eraf, en schroef je die weer op je volgende auto?
Bij een Duitse auto ook. Deze worden ter plekke gemaakt. En bij de auto hoort ook nog een papier waarop alle gegevens van de auto staan. Je krijgt een groot (A4) en een klein (a5 denk ik) kentekenbewijs, de kleine neem je mee in de auto, de grote en dat papier met gegevens bewaar je thuis.quote:En hoe zit het dan met de papieren? In Nederland heb je dat setje papieren die bij het kenteken en dus bij de auto horen, om te bewijzen dat jij eigenaar bent.
Hoi Karin,quote:Op woensdag 16 september 2009 10:45 schreef Kaar68 het volgende:
Oh, en nog een andere vraag voor de grensarbeiders: van waar naar waar (ongeveer) rijden jullie 's morgens naar je werk, en hoe lang doe je daar ongeveer over?
Wij zijn ons aan het oriënteren om te gaan wonen in Duitsland, ergens tussen Kleve en Kevelaer of misschien nog wel tot hoogte Venlo, manlief werkt in Oss en wil daar het liefst blijven. Iemand ervaring met (ongeveer) die route? En hoe zit het met de wegen, als je hoger gaat (hoogte Arnhem zeg maar), is het daar veel drukker om te rijden?
Zoals Anne al zegt, naar Oss is inderdaad makkelijk te doen binnen een uur. 30 minuten wordt vrij krap, omdat je er vaak al 25 minuten over doet om in Uden te komen.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:45 schreef Kaar68 het volgende:
Hoe zit het nu precies met die duitse kentekens?
Je krijgt de eerste 2 of 3 letters van de streek (gemeente?) waar je woont, en de rest is vrij te kiezen heb ik begrepen. Maar wat als jouw auto verkocht wordt naar iemand in een ander deel van Duitsland? Haal je dan je kentekenplaat eraf, en schroef je die weer op je volgende auto?
En hoe zit het dan met de papieren? In Nederland heb je dat setje papieren die bij het kenteken en dus bij de auto horen, om te bewijzen dat jij eigenaar bent.
Het viel me onlangs namelijk op dat bij sommige garagebedrijven, auto's stonden zonder kentekenplaat en dat heb ik in Nederland toch nog nooit gezien.
Oh, en nog een andere vraag voor de grensarbeiders: van waar naar waar (ongeveer) rijden jullie 's morgens naar je werk, en hoe lang doe je daar ongeveer over?
Wij zijn ons aan het oriënteren om te gaan wonen in Duitsland, ergens tussen Kleve en Kevelaer of misschien nog wel tot hoogte Venlo, manlief werkt in Oss en wil daar het liefst blijven. Iemand ervaring met (ongeveer) die route? En hoe zit het met de wegen, als je hoger gaat (hoogte Arnhem zeg maar), is het daar veel drukker om te rijden?
Groetjes,
Karin
Moin....quote:Op maandag 21 september 2009 09:28 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Tip: Naast ons staan nog 2 huizen te koop
Het probleem was dat ik vrij veel had. O.a. 3 flipperkasten en 100 verhuisdozen met grammofoonplaten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:59 schreef XL het volgende:
Ik heb in Den Haag vrijwel alles wat ik had verkocht en ben met een Renault Kangoo en een Fiat 500 naar Duitsland gekomen
quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:06 schreef qltel het volgende:
[..]
Het probleem was dat ik vrij veel had. O.a. 3 flipperkasten en 100 verhuisdozen met grammofoonplaten.
Tja, m'n platen wil ik niet kwijt. En dat was al meer dan een gemiddelde verhuizing. En leuk voor de verhuizers, allemaal precies 25 KG..quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:35 schreef XL het volgende:
[..]
Ik had ook veel, maar dingen die echt niet weg konden, die gingen bij mij gelukkig in dozen. Een arcade kast heb ik wel enkele jaren geleden bij een verhuizing aan een vriend verkocht. Daar staat ie nog steeds
Aansmeren valt wel mee, maar ze doen inderdaad het liefst alles face-to-facequote:Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef gateway het volgende:
En commerzbank doet dan weer niet moeilijk als het loon er niet op gestort wordt.......
argh.... als ze nou een duidelijk op de site zouden zetten wat het kost, en wat voor service je erbij krijgt.... maar nee, daar moet je zeker weer voor langsgaan, zodat ze je nog meer kunnen aansmeren.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |