abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:47:42 #151
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_72455030
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:44 schreef XL het volgende:

[..]

Met punt 1 kan ik je niet helpen, ik werk nu als Duitser voor dezelfde organisatie

2. Check je polis

3. Ik heb een gratis internetrekening bij Volksbank
Banken in Duitsland zijn vergeleken bij Nederlandse banken blijven steken in de prehistorie. Ze zijn echter wel stervensduur. Ik kan je dus aanbevelen er zo min mogelijk mee te doen!
mwah, de Sparkasse heeft wel mooie automaten kan je ook zelf overschrijvingen doen, intypen op het scherm enzo. En ook internetbankieren komt steeds meer.
pi_72456629
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:36 schreef gateway het volgende:
Ik heb een paar vraagjes aan mensen die in DLD wonen en in NL werken (of als anderen ook het antwoord weten, graag )

Ik ga met mijn vriendin (duitse) samenwonen in DLD. Ik blijf in NL werken.

1. Ik moet mij, althans dat lees ik overal, in NL blijven verzekeren omdat ik voor een NL werkgever werk? (iets met een E106 formulier)

2. Mijn auto. Die heeft een NL kenteken en is het niet waard om uit te voeren en in DLD weer in te voeren. Nu hoor ik verhalen over het 1 jaar lang met NL kenteken te blijven rijden, mits je verzekering daarmee akkoord gaat?

3. Banken. Ik heb nu een rekening bij de Rabobank in NL, maar in DLD een bank te hebben is toch ook wel handig om dingen over te schrijven etc. Maar de meeste banken willen ook dat er dan het loon op gestort wordt, anders betaal je je scheel aan bankkosten?

Dit zijn allemaal dingen waar ik een beetje mee zit, en er komen er vast nog wel meer. Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en mij eens een beetje op weg wil helpen??

Dankjewel alvast.

Groetjes Roy
Hier hetzelfde verhaal. Voor zover ik weet:
1. Aangezien je in NL blijft werken, verandert er niet zo veel met verzekeringen. Heel precies weet ik het nog niet, ik ben nog bezig met uitzoeken.
2. Voor zover ik weet mag je van de overheid 1 jaar met je gele plaat blijven rijden, maar je verzekering denkt hier anders over. Mijn verzekering (Budgio) wilde überhaupt niet verzekeren in het buitenland Maar ik ga maandag nog eens bellen of ze toch niet tijdelijk willen dekken in het buitenland, aangezien 3/4 van het autogebruik in NL plaatsvindt.
3. Nog geen idee, dit moet ik ook nog uitzoeken. Vraag me ook af wat de meerwaarde van een Duitse bank is, aangezien veel dingen toch internationaal kunnen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 september 2009 @ 13:45:19 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72459549
Voor sommige dingen is een Duitse bankrekening wel handig. Wij zitten bij de Commerzbank en die stellen geen eisen over salaris storten. Voor dingen als water en stroom, gemeentelijke heffingen en dergelijke is een Duitse rekening in zoverre handig, dat je automatisch kunt laten afschrijven (Lastschrift). Dat kan niet van een buitenlandse - lees NL - rekening.

Nog wat andere puntjes:

- met een NL bankpas kun je overal gratis geld opnemen, met een Duitse bankpas alleen bij je eigen bank en de banken waarmee ze samenwerken. Bij andere automaten kost dat geld

- wij hebben ontdekt dat je bij onze bank in een automaat zowel geld kunt halen als storten. Geld van je NL rekening opnemen en meteen daarna weer op de D rekening storten betekent dat het geld er vrijwel meteen opstaat. Een stuk sneller dan overmaken via je bank En dat kan best handig zijn

- je kunt inmiddels al op heel veel plekken met je NL pinpas betalen, maar als dat niet kan is een D pas natuurlijk wel handig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 september 2009 @ 13:46:22 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72459578
Oja, auto. Als je auto niets mankeert en dus zonder meer door de TÜV wordt goedgekeurd, ben je alles bij elkaar nog geen 200 euro kwijt om hem op Duits kenteken te laten zetten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:37:22 #155
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_72463730
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef Rewimo het volgende:
Oja, auto. Als je auto niets mankeert en dus zonder meer door de TÜV wordt goedgekeurd, ben je alles bij elkaar nog geen 200 euro kwijt om hem op Duits kenteken te laten zetten.
maar een auto van 16 jaar..... wil volgend jaar eigenlijk dan toch wat anders, maar tot die tijd wel in deze bljiven rijden.

En anders, zet ik de auto op moeder's naam en dan rij ik ermee rond, ben officieel dan nog Nederlander, dus mag ik ook met een NL kenteken rijden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 september 2009 @ 16:47:35 #156
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72463939
Of je Nederlander bent maakt niet uit, het gaat erom dat je hier woont.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 september 2009 @ 17:04:57 #157
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_72464384
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:37 schreef gateway het volgende:

[..

En anders, zet ik de auto op moeder's naam en dan rij ik ermee rond, ben officieel dan nog Nederlander, dus mag ik ook met een NL kenteken rijden?
Rijden wel, bezitten niet. Als hij dus op je moeders naam staat is dat geen probleem (alhoewel ik dat verzekeringstechnisch wel even na zou kijken, aangezien je moeder niet de regelmatige bestuurder is).
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:15:13 #158
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_72469508
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef Rewimo het volgende:
Oja, auto. Als je auto niets mankeert en dus zonder meer door de TÜV wordt goedgekeurd, ben je alles bij elkaar nog geen 200 euro kwijt om hem op Duits kenteken te laten zetten.
Aangezien auto's in Nederland fors duurder zijn dan in Duitsland, is het vaak wel de moeite waard om je NLse auto in NL te verkopen en vervolgens hier een andere op de kop te tikken.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:36:49 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_72470218
een auto mag volgend de wet nog 1 jaar op Nederlands kenteken,
maar aangezien de schade vergoedingen in Duitsland hoger zijn dan in Nederland wil geen enkele verzekering zijn vingers hier aan branden.
met een beetje geluk heb je een maand de tijd om de auto om te zetten.

een Duitse en Nederlandse bankrekening is zeer handig.
alle automatische overschrijvingen in Duitsland via de Duitse bank
alle andere dingen via de Nederlandse.
even wat reclame
bij de rabo bank kost een rekening niets, ook het versturen van de af/bij schrijvingen per post is gratis
neem meteen internet bankieren en je kunt gratis geld overmaken van Nederland naar Duitsland.
enkel de betaal kaart kost een paar euro per jaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:45:05 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72472158
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:47 schreef gateway het volgende:

[..]

mwah, de Sparkasse heeft wel mooie automaten kan je ook zelf overschrijvingen doen, intypen op het scherm enzo. En ook internetbankieren komt steeds meer.
Die automaten zijn wel stoer.... maar toch wel erg acceptable in the eighties hoor!

Ik zit hier ook vanwege de liefde en mijn vriendin is ook Sparkasse-fan, maar met je thuis ontvangen "acceptgiro" naar een bankautomaat gaan. Dat ding daar laten scannen en dan met je pinpas en code de betaling doen..... Als Marketeer zie ik ontzettend veel mogelijkheden, omdat je lekker veel klantcontact hebt, je kunt hem voor alles naar de bank lokken en dan van alles aan hem verkopen. Mijn vriendin laat dan trots zien hoe handig het werkt... je stopt die afscheurstrook in de machine en je moet alleen maar bevestigen.... Het zijn de momenten dat ik me realiseer dat ik gewerkt heb voor vrijwel alle grote banken in Europa en zelfs wereldwijd nog wat grote banken.... Ook voor Deutsche Bank al veel gedaan... echter nog nooit in Duitsland. De Duitsers en hun banken, het is een verhaal apart en ik zal het nooit begrijpen.

Zelf zit ik nu bij de Volksbank... tijdje terug een aanvraag gedaan, kort daarna kon ik de pas ophalen. Ik was alleen voor werk een paar weken niet thuis. Bij terugkomst naar de bank gegaan, kon ik de pas niet ophalen omdat de filiaalmanager op vakantie was. Dat geloof je toch gewoon niet als Nederlander?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 7 september 2009 @ 17:37:25 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_72524059
wie heeft er ervaring met het afsluiten van een kort lopende reisverzekering?
werken in Nederland en wonen in Duitsland schijnt een probleem te zijn.
volgens mijn verzekering moet in het woon land zijn (Duitsland)
en volgens de krankenkasse en een Duits reisburo moet ik in Nederland zijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 september 2009 @ 17:55:51 #162
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_72524701
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:37 schreef z80 het volgende:
wie heeft er ervaring met het afsluiten van een kort lopende reisverzekering?
werken in Nederland en wonen in Duitsland schijnt een probleem te zijn.
volgens mijn verzekering moet in het woon land zijn (Duitsland)
Mijn ervaring is dat het me niet lukte om er 1 af te sluiten in Nederland.
  maandag 7 september 2009 @ 21:25:54 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_72532616
en waar dan wel?
binnen europa vind ik het niet echt een probleem om zonder reisverzekering op pad te gaan.
echter ga ik dit keer wat verder weg.
en het moet nog snel geregeld worden ook.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 september 2009 @ 22:20:32 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72535198
Via je ziektekostenverzekering misschien?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 september 2009 @ 22:29:02 #165
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_72535683
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:25 schreef z80 het volgende:
en waar dan wel?
binnen europa vind ik het niet echt een probleem om zonder reisverzekering op pad te gaan.
echter ga ik dit keer wat verder weg.
en het moet nog snel geregeld worden ook.
Geen idee. Ik heb de moed indertijd maar opgegeven. wellicht je verzekeraar? Daar zou ik op dit moment naar toe gaan.
  maandag 7 september 2009 @ 22:39:58 #166
63722 z80
I fink you freaky
pi_72536293
ben ik reeds geweest.
de Nederlandse stuurt me naar Duitsland (land waar je woont moet je verzekeren).
deze sturen me doodleuk weer retour Nederland (land van de hoofd verzekering moet je zijn).
nu schijnt de europesche grensgangers te verzekeren.
zal deze in de loop van de week even bellen
en eens kijken of de sparkasse in Kleve iets kan betekenen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 september 2009 @ 22:44:48 #167
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72536519
Of anders eens informeren bij CVZ. Wellicht weten die een oplossing.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 september 2009 @ 07:47:40 #168
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_72573146
bekenden van me willen een Duits huis kopen. Het huis staat te koop bij makelaar X. Nu heeft de verkopende partij kennelijk geen contract met makelaar X. De kopers willen er eigenlijk een in Duitsland werkende Nederlandse makelaar bij, zeg maar makelaar Y, als aankoopmakelaar.

Makelaar X rekent 3,zoveel% kosten. Makelaar Y 1%

Nu denken ze erover om heel het aankoop-traject door makelaar Y te laten regelen. Tenslotte is er geen contract met X, het scheelt een hoop geld, en Y hebben ze toch nodig. Kan dit, is dit verstandig, of zien ze iets over het hoofd?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 september 2009 @ 09:29:58 #169
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72574368
Hoe kan het eigenlijk dat het bij makelaar X te koop staat maar de verkoper geen contract heeft met X
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 september 2009 @ 09:36:38 #170
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_72574491
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat het bij makelaar X te koop staat maar de verkoper geen contract heeft met X
Geen idee. Maar ik weet wel dat huizen bij meer makelaars tegelijkertijd te koop kunnen staan, ik neem niet aan dat ze dan bij allemaal een contract afsluiten daarvoor. Kennelijk rekent zo'n makelaar ook op goed geluk ofzo?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 september 2009 @ 10:08:13 #171
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72575154
Aangezien de koper de makelaar betaalt, is het voor de verkoper op zich natuurlijk niet belangrijk via welke makelaar het verkocht wordt. Je ziet inderdaad wel vaker borden van verschillende makelaars bij een huis staan. En voor een makelaar is het dus handig om zoveel mogelijk borden te plaatsen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 september 2009 @ 11:34:50 #172
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72577166
Over auto's gesproken uit ons nationale roddelblad
quote:
Crimineel fraudeert met Duits kenteken door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries

AMSTERDAM - Criminelen maken steeds vaker gebruik van een Duits exportkenteken om in ons land misdrijven te plegen met auto's of om motorrijtuigenbelasting, apk en bekeuringen mee te omzeilen.


Het probleem dat door de Amsterdamse politie is gesignaleerd, doet zich voor bij het zogenoemde Kurzzeitkennzeichen (kkz), dat wordt afgegeven voor testritten met Duitse auto's. Deze kentekens zijn echter ook via internet verkrijgbaar, zo stelde de politie vast. "Opvallend genoeg komen we steeds vaker criminelen tegen in auto's met een kkz", zegt een zegsman van het hoofdstedelijke korps. Met een dergelijk kenteken wordt vaak getankt zonder te betalen of door rood gereden. Probleem is dat nergens wordt bijgehouden wie een kkz aanvraagt en dat degene die ermee rondrijdt dus niet staat geregistreerd.

De zo veelgeprezen kentekenscanner die door politiekorpsen wordt gebruikt en waarmee alle voertuigen die langsrijden onmiddellijk worden gescand op eventueel criminele bestuurder of ontdoken belastingen, is op deze manier waardeloos. De kkz's zijn in principe vijf dagen geldig, maar het is onmogelijk om aan de buitenkant te zien dat die termijn is verstreken. De Amsterdamse agenten zijn dan ook opgeroepen alert te zijn op wagens die een Duits exportkenteken voeren. In feite is het de bedoeling dat al deze bestuurders worden gecontroleerd. "Dat is niet alleen belangrijk om bijvoorbeeld belastingontduiking te voorkomen, maar vooral ook om te kunnen registreren wie in deze auto's rondrijden en wat er vervolgens met deze voertuigen gebeurt", aldus de politie.

Het wordt steeds populairder onder Nederlanders om een auto uit Duitsland te kopen. Op deze manier komen zij 'per ongeluk' aan het kkz. Er zijn echter ook steeds meer mensen die moedwillig via internet deze kentekenplaten bestellen. Dat doen ze natuurlijk niet voor niets. Flitspalen en rode lichten zijn voor hen geen belemmering meer en ook bijvoorbeeld apk en motorrijtuigenbelasting zijn voor deze lieden zaken uit een andere wereld.

Inmiddels is in Amsterdam een handleiding onder agenten verspreid over hoe te handelen bij het aantreffen van dergelijke Duitse kentekenplaten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 september 2009 @ 15:16:53 #173
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_72583708
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:08 schreef Rewimo het volgende:
Aangezien de koper de makelaar betaalt, is het voor de verkoper op zich natuurlijk niet belangrijk via welke makelaar het verkocht wordt. Je ziet inderdaad wel vaker borden van verschillende makelaars bij een huis staan. En voor een makelaar is het dus handig om zoveel mogelijk borden te plaatsen
Ja, okee, dat was me al duidelijk. De vraag is echter wel, wanneer je een Duitse makelaar nou moet betalen en wanneer niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 september 2009 @ 16:25:09 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72585858
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:16 schreef qltel het volgende:

Ja, okee, dat was me al duidelijk. De vraag is echter wel, wanneer je een Duitse makelaar nou moet betalen en wanneer niet.
Als verkoper bedoel je? Geen idee, ik kreeg van onze makelaar de indruk dat alleen de koper betaalt...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 10 september 2009 @ 12:58:02 #175
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_72611636
Volgens mij mag je met een Kurzzeitkennzeichen niet eens Duitsland uit, dus mogen ze al die lui aan de kant zetten vanwege onverzekerd rondrijden. De datum staat er volgens mij ook gewoon op... Heb er zelf destijds ook een gehad.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')