abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:47:42 #151
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_72455030
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:44 schreef XL het volgende:

[..]

Met punt 1 kan ik je niet helpen, ik werk nu als Duitser voor dezelfde organisatie

2. Check je polis

3. Ik heb een gratis internetrekening bij Volksbank
Banken in Duitsland zijn vergeleken bij Nederlandse banken blijven steken in de prehistorie. Ze zijn echter wel stervensduur. Ik kan je dus aanbevelen er zo min mogelijk mee te doen!
mwah, de Sparkasse heeft wel mooie automaten kan je ook zelf overschrijvingen doen, intypen op het scherm enzo. En ook internetbankieren komt steeds meer.
pi_72456629
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:36 schreef gateway het volgende:
Ik heb een paar vraagjes aan mensen die in DLD wonen en in NL werken (of als anderen ook het antwoord weten, graag )

Ik ga met mijn vriendin (duitse) samenwonen in DLD. Ik blijf in NL werken.

1. Ik moet mij, althans dat lees ik overal, in NL blijven verzekeren omdat ik voor een NL werkgever werk? (iets met een E106 formulier)

2. Mijn auto. Die heeft een NL kenteken en is het niet waard om uit te voeren en in DLD weer in te voeren. Nu hoor ik verhalen over het 1 jaar lang met NL kenteken te blijven rijden, mits je verzekering daarmee akkoord gaat?

3. Banken. Ik heb nu een rekening bij de Rabobank in NL, maar in DLD een bank te hebben is toch ook wel handig om dingen over te schrijven etc. Maar de meeste banken willen ook dat er dan het loon op gestort wordt, anders betaal je je scheel aan bankkosten?

Dit zijn allemaal dingen waar ik een beetje mee zit, en er komen er vast nog wel meer. Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en mij eens een beetje op weg wil helpen??

Dankjewel alvast.

Groetjes Roy
Hier hetzelfde verhaal. Voor zover ik weet:
1. Aangezien je in NL blijft werken, verandert er niet zo veel met verzekeringen. Heel precies weet ik het nog niet, ik ben nog bezig met uitzoeken.