Neequote:Op donderdag 9 juli 2009 14:53 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Iemand enig id of het zinvol is om in beroep te gaan?
Dit nietquote:en wat valt er eigenlijk onder een vormfout?
Jaquote:Of blijft het zijn woord tegen het mijne en hij als nep leugenaar ambtenaar in functie krijgt gelijk?
Neequote:En moet een agent niet altijd met 2 zijn om dit soort gevallen te voorkomen?
Dus je reed te hard en wil onder de bekeuring uitkomen met de smoes "jamaar hullie deden het ook!"quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:53 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Zojuist gebeurt.
Ik rij op een weg waar je 30 mag en voor mij rijden 2 auto's.
Ik weet dat je er maar 30 mag en laat bewust het gas al los. kom van een 60kmph weg.
Ik zie de agent die in zijn 1tje is met een lasergun en hij probeert degene voor mij aan te houden maar die "ziet" het niet en rijdt door vervolgens houdt hij mij staande en ik zie het wel en maak in de auto nog bewegingen van wat hou je mij aan dit gaat nergens over kon hem dus lange tijd aankijken.
Ik ben dus ronduit genaaid de 2 auto's voor mij rijden een stuk harder en zitten heel kort achter elkaar. En ik zeg dus waarom hou je mij aan en hij zegt jah dan krijg je een kettingbotsing als ik de voorste aan houdt. Daar zit wat in ware het niet dat die agent gewoon vol in mijn gezicht liegt dat hij mij heeft gelaserd! Volgens mij had hij het ook nog niet vaak gedaan want hij werd helemaal ongemakkelijk. Nu ben ik dus 120 euro lichter aangezien ik volgens hem 50 reed wat totaal niet waar is! ik reed hooguit 40 en de auto's voor mij reden wel 60.
Iemand enig id of het zinvol is om in beroep te gaan en wat valt er eigenlijk onder een vormfout?
Of blijft het zijn woord tegen het mijne en hij als nep leugenaar ambtenaar krijgt gelijk?
En moet een agent niet altijd met 2 zijn om dit soort gevallen te voorkomen?
Donder toch eens op met dit soort zwakzinnige onzin. Je kan toch zelf ook wel lezen dat de TS te hard reed?quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:02 schreef Salatrel het volgende:
leugen + ambtseed = feit
Dat HOEVEN ze ook niet. TS is immers staande gehouden door de politie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Moest je meteen dokken ofzo? Ik zou bezwaarschrift indienen en bewijs dat jouw auto is gelaserd en bewijs van de gereden snelheid. Kunnen ze niet.
Als je kort na de overgang van 60 naar 30 bent gelaserd, dan heb je wellicht een mogelijkheid, maar dan moet hij kort op de grens gestaan hebben:quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:53 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Ik rij op een weg waar je 30 mag en voor mij rijden 2 auto's.
Ik weet dat je er maar 30 mag en laat bewust het gas al los. kom van een 60kmph weg.
......
Bronquote:Als je het strikt bekijkt is het natuurlijk zo dat automobilisten en motorrijders bij het passeren van het bord “bebouwde kom”, tenzij anders aangegeven, niet sneller dan 50 kilometer per uur mogen rijden. Om bestuurders rustig de gelegenheid te geven hun snelheid aan te passen en om discussies te voorkomen heeft het College van procureurs generaal van het Openbaar Ministerie bepaald dat er een minimum afstand moet zijn tussen de plaats waar geflitst wordt en de plaats waar de maximum snelheid feitelijk geldt. Onderstaande tabel geeft de afstanden aan.
speed m/s afstand
30 km/u 8 80 m
50 km/u 14 140 m
60 km/u 17 170 m
70 km/u 19 190 m
80 km/u 22 220 m
90 km/u 25 250 m
100 km/u 28 280 m
120 km/u 33 330 m
De afstanden gelden uiteraard ook tussen de plaats waar gemeten wordt en de plaats waar het gebod eindigt. Als het, om wat voor reden dan ook, toch noodzakelijk is om snelheidsmetingen uit te voeren binnen de voorgeschreven minimale tussenafstanden, dan moet de reden in het proces verbaal gemotiveerd worden.
Nee. het heen en terug gaan van de laser straal geschiedt met 300000km/s Met di snelheid kan de agent zijn hand niet eens verplaatsen om de meting te verpesten al WIL hij het.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:32 schreef Mubio het volgende:
Moet een lasersnelheidmeting niet altijd verplicht vanaf een statief genomen worden om betrouwbaar te zijn? Ik lees niet terug hoe dat gedaan is, maar misschien kan je hier iets mee?
Het gaat toch helemaal niet om de snelheid van de laserstraal, maar om het faseverschil. Indien de waarnemer zich met 5 km/h voorwaarts beweegd zal dat toch ook een verschil geven van 5km/h? Misschien zit ik er compleet naast hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:34 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Nee. het heen en terug gaan van de laser straal geschiedt met 300000km/s Met di snelheid kan de agent zijn hand niet eens verplaatsen om de meting te verpesten al WIL hij het.
Jah ik was nummer 3 en reed aanzienlijk langzamer dan mijn voorgangers en ik kon overal nog makkelijk voor remmen. Het is gewoon een bullshit verhaal van hem.. Ok misschien heb ik 10km per uur te hard gereden maar dat geeft een politieman nog niet het recht om gewoon te gaan liegen. Ik heb hem ook gezegd dat ik juist meer afstand nam. Maar ach een bezwaar of iets dergelijks zal ik toch niet gaan winnen dus laat hem er lekker in stikken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:18 schreef Feestkabouter het volgende:
als je met 3 auto's vlak achter elkaar rijdt en hij lasert de voorste dan kun je moeilijk zeggen dat je langzamer reed als jij 1 van die 2 achterste bent.
echter: het lijkt me wel dat als je een bekeuring krijgt dat daarbij de eis is dat JOUW auto de auto is die hij heeft gelaserd.
als hij zegt: ja anders hadden we een kettingbotsing gehad, dan impliceert dat dat jullie vlak achter elkaar reden, en dan kan jouw 40 km/uur niet kloppen.
of jij had moeten reageren: we hielden gewoon afstand, dus dat is een slecht argument. je hebt HEM gelaserd, geef hem maar ZIJN bekeuring en geef mij pas een bekeuring als je MIJ gelaserd hebt.
het feit dat de agent het over een kettingbotsing had is voor jou een sterk punt in jouw verweer, als je wil zeggen dat hij jouw auto niet gelaserd heeft.
al met al een lastige situatie waarin jij in dit topic strijdige dingen noemt (of vanwege de strijdigheden op zijn minst een onwaarschijnlijk plaatje schetst).
Mr Feestkabouter, 200 euro per uur.
Waarom zou ie, het zou wel heel gemeen van die agent zijn om hem te laseren !quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:05 schreef Jack. het volgende:
Wat ik niet snap is dat je weet dat je een zone 30 binnen rijdt, dat je de agent met laser ziet staan, maar dat je alsnog niet de reflex hebt om dan de maximum snelheid te gaan rijden...
Krijg jij even een ziekte ofzo. Pennenlikkerquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:35 schreef DoctorB het volgende:
Je reed al op de 30km weg en toen liet je je gas pas los.
Je kwam van een 60km weg waar je ongetwijfeld OOK te hard hebt gereden.
Je zit gewoon FOUT. Moet de de snor met de pet niet de schuld gaan geven. Je reed zelf te hard!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |