abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:22:06 #226
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_70793254
When all else fails, you always have delusion.
pi_70793457
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:03 schreef Mirel het volgende:
Lost krijgt een nieuwe themesong. Volgens Conan in de dinsdag episode.
Ach ik luister nu al 5 jaar naar die irritante gong, dan kan dat ene jaartje er nog wel bij

Behalve die gong (als LOST in beeld komt), vind ik de muziek wel altijd prachtig. Lekker apart maar toch heel erg passend bij de situatie.
pi_70802532
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:06 schreef Patch het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan begrijp je me denk ik verkeerd. De schrijvers hebben niet gezegd dat ze dood was, ze zei alleen dat ze het er niet over wilden hebben dus dat er een mogelijkheid was. Het is helemaal niet zeker of ze wel of niet dood is en dat is geen spoiler omdat we haar niet hebben zien sterven in de finale.

Ik zie het zo, als Juliet dood is, moet Sayid dat ook zijn want ook hij lag op sterven. Als er een reset komt of wat dan ook, zien we haar alsnog. Er is niets over gezegd dus. Waarom je jouw antwoord in spoilertags zet is me dus ook een raadsel.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  donderdag 9 juli 2009 @ 08:05:39 #229
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_70802611
ach ja, een raadseltje meer of minder in een "Lost"-topic....


In ieder geval, ik doe liever een beroep op het tegeltje van Delfts blauw, wat eerder gepost werd...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:36:31 #230
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_70813403
toch ook dit topic maareens volgen. Vorig seizoen niets van gevolgd tot de begin van S5 en dat beviel prima maar het begint nu toch alweer te kriebelen
  maandag 13 juli 2009 @ 12:17:18 #231
208890 June.
Seriously?
pi_70929851
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:36 schreef Patch het volgende:
castwisselingen wil ik ook niet weten...

Ik kwam een tijdje terug de nieuwe tv-serie van "V" tegen, ik dacht 'leuk'... Zie ik dat Juliette meespeelt, dus ik dacht meteen, die haalt het nieuwe seizoen van Lost niet.... en inderdaad...
Maar dat weet je toch niet zeker? Juliet zorgde ervoor dat de bom alsnog ontplofte. Als we Daniel moeten geloven, zal alles nu weer 'gereset' worden en is er dus nog een kans dat we haar weer terug zien. Net als alle anderen die overleden zijn of op sterven liggen trouwens, zoals Sayid.
Shine bright like a diamond.
  maandag 13 juli 2009 @ 12:26:44 #232
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_70930068
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:17 schreef June. het volgende:

[..]

Maar dat weet je toch niet zeker? Juliet zorgde ervoor dat de bom alsnog ontplofte. Als we Daniel moeten geloven, zal alles nu weer 'gereset' worden en is er dus nog een kans dat we haar weer terug zien. Net als alle anderen die overleden zijn of op sterven liggen trouwens, zoals Sayid.
idd alles kan gebeuren, of ze leeft of ze is dood, of ze komt nog in een flashback terug of of of

Nobody Knows Nothing
  maandag 13 juli 2009 @ 12:30:41 #233
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_70930165
ja, precies, dat 'of of'-gevoel geloof ik wel, daar doe ik het wel mee.

Maar ik wil geen 'zekerheid' mbt quotes uit interviews van de makes, snappie?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 13 juli 2009 @ 12:31:50 #234
158452 IQM
I am the one
pi_70930189
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:30 schreef Patch het volgende:
ja, precies, dat 'of of'-gevoel geloof ik wel, daar doe ik het wel mee.

Maar ik wil geen 'zekerheid' mbt quotes uit interviews van de makes, snappie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  maandag 13 juli 2009 @ 12:32:29 #235
208890 June.
Seriously?
pi_70930204
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:30 schreef Patch het volgende:
ja, precies, dat 'of of'-gevoel geloof ik wel, daar doe ik het wel mee.

Maar ik wil geen 'zekerheid' mbt quotes uit interviews van de makes, snappie?
Dan is de lol er ook snel van af, ja.
Shine bright like a diamond.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:59:17 #236
134538 chansadres
Black & White
pi_70943499
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:06 schreef Zhenar het volgende:
Ik vind dat ook een spoiler!

[ afbeelding ]
Dat is niet waar. Je hebt haar in de finale niet zien sterven. Dus ze is nog niet dood. Dat zeggen de makers. Pas als je haar kapot in beeld ziet, DAN is ze dood. Ze houden alle opties open!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  maandag 13 juli 2009 @ 22:45:54 #237
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_70949821
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:59 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Dat is wel waar: ik vind dat een spoiler. Ik wil niet weten wat de makers zeggen, hoe vaag die toespeling ook mag zijn.

En ik ben ook van mening dat als anderen bepaalde informatie over toekomstige afleveringen een spoiler vinden, je uit beleefdheid dat maar tussen spoilertags doet. Just common courtesy.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 13 juli 2009 @ 22:47:25 #238
158452 IQM
I am the one
pi_70949865
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:45 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Dat is wel waar: ik vind dat een spoiler. Ik wil niet weten wat de makers zeggen, hoe vaag die toespeling ook mag zijn.

En ik ben ook van mening dat als anderen bepaalde informatie over toekomstige afleveringen een spoiler vinden, je uit beleefdheid dat maar tussen spoilertags doet. Just common courtesy.
Gelul.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:48:27 #239
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_70949914
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:47 schreef IQM het volgende:

[..]

Gelul.
Da's ook een spoiler
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 14 juli 2009 @ 01:34:11 #240
158452 IQM
I am the one
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:12:46 #241
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:51:50 #242
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_70965386
quote:
Tja, kijk eens hier naar.



Opvallend veel overeenkomsten, toch zijn Star Wars en Harry Potter duidelijk compleet verschillende films.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:53:57 #243
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_70965471
zou me niks verbazen als ze bij de studio nog een oud stoffig script hadden liggen en daarmee aan de slag gegaan zijn
pi_70968449
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:45 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Dat is wel waar: ik vind dat een spoiler. Ik wil niet weten wat de makers zeggen, hoe vaag die toespeling ook mag zijn.

En ik ben ook van mening dat als anderen bepaalde informatie over toekomstige afleveringen een spoiler vinden, je uit beleefdheid dat maar tussen spoilertags doet. Just common courtesy.
Dan is het maar goed dat de spoiler fake was. Ze zeiden dat ze geen commentaar wilden geven of ze dood is en dat is het.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_70984315
Ik ben LOST helemaal vanaf het begin opnieuw aan het kijken, en gelijk samen met de rest van de familie zodat zij het ook kunnen volgen. Nou zijn we aanbeland bij de eerste afleveringen van seizoen 3, dus nog niet zo ver wat betreft het hele jacob/essau gebeuren. Jack was opgesloten in het Hydra station en Juliet vertelt hem alles over zijn leven van voor naar achteren, en ze vertelt dat zijn ex gelukkig is. Toen hoorde ik opeens: 'Ze zijn gewoon in de hemel'.

Hmm, dacht ik. Die theorie kende ik nog helemaal niet. En dat terwijl er continu wordt verwezen naar personen uit de bijbel. Er worden nota bene twee lichamen gevonden waarop John Locke zegt: 'De Adam en Eva' van dit eiland..

De schepping van Adam en Eva - mensen als brug tussen hemel en aarde

Mensen als brug tussen hemel en aarde. Bevinden zij zich nu op het eiland in het gedeelte tussen de aarde en de hemel? Zegmaar in het overgangsgebied. Vandaar al die bijbelse namen die terugkomen op het eiland, vandaar dat niemand het eiland kan vinden, vandaar dat niemand (normaal gesproken) weg kan komen van het eiland. En is het misschien daarom dat John Locke tot leven komt op het eiland? In de echte wereld is hij dood, maar zodra hij op het eiland komt bevindt hij zich in het overgangsgebied tussen de hemel en de aarde, en 'leeft' hij dus weer.

Het enige wat dan nog mist, is een theorie waarom de Oceanic 6 wél terug konden keren naar de bewoonde wereld, weg bij het eiland. Zoals elke theorie klopt hier natuurlijk ook heel veel niet, maar ach, het is leuk om er over na te denken
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:23:07 #246
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_70985305
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:54 schreef ufopiloot het volgende:
Ik ben LOST helemaal vanaf het begin opnieuw aan het kijken, en gelijk samen met de rest van de familie zodat zij het ook kunnen volgen. Nou zijn we aanbeland bij de eerste afleveringen van seizoen 3, dus nog niet zo ver wat betreft het hele jacob/essau gebeuren. Jack was opgesloten in het Hydra station en Juliet vertelt hem alles over zijn leven van voor naar achteren, en ze vertelt dat zijn ex gelukkig is. Toen hoorde ik opeens: 'Ze zijn gewoon in de hemel'.

Hmm, dacht ik. Die theorie kende ik nog helemaal niet. En dat terwijl er continu wordt verwezen naar personen uit de bijbel. Er worden nota bene twee lichamen gevonden waarop John Locke zegt: 'De Adam en Eva' van dit eiland..

De schepping van Adam en Eva - mensen als brug tussen hemel en aarde

Mensen als brug tussen hemel en aarde. Bevinden zij zich nu op het eiland in het gedeelte tussen de aarde en de hemel? Zegmaar in het overgangsgebied. Vandaar al die bijbelse namen die terugkomen op het eiland, vandaar dat niemand het eiland kan vinden, vandaar dat niemand (normaal gesproken) weg kan komen van het eiland. En is het misschien daarom dat John Locke tot leven komt op het eiland? In de echte wereld is hij dood, maar zodra hij op het eiland komt bevindt hij zich in het overgangsgebied tussen de hemel en de aarde, en 'leeft' hij dus weer.

Het enige wat dan nog mist, is een theorie waarom de Oceanic 6 wél terug konden keren naar de bewoonde wereld, weg bij het eiland. Zoals elke theorie klopt hier natuurlijk ook heel veel niet, maar ach, het is leuk om er over na te denken
Deze theorie is al wel heel wat vaker langsgekomen, de zogenaamde 'purgatory'. Het vagevuur, volgens katholieken een plek waar die mensen heengaan die nog niet goed genoeg zijn voor de hemel. Op die plek zullen ze dan boeten voor hun zonde en die zonde's goedmaken.
Jammer genoeg dat deze theorie al lang en breed door de schrijvers zelf is afgeschreven. De others die vrij vertrekken, Dharma en zoals jezelf noemt de oceanic 6 zijn in de serie zelf ook een aantal zeer sterke argumenten tegen de theorie van 'purgatory'.
Desalniettemin zijn er inderdaad wel ongelooflijk veel verwijzingen naar bijbelse figuren/situaties. Jacob, Benjamin, Adam & Eve, en is het christendom/verlossing ook een (heel) belangrijk thema in Lost.
Maar er zijn daarnaast ook ontzettend veel verwijzingen naar filosofen (John Locke, Rousseau) en ook veel verwijzingen naar andere religie's (Dharma, Egypte) en de wetenschap (Hawking, Faraday).
Daarnaast zou ik als ik jou was nog een keer kijken naar de finale episode, daar wordt namelijk duidelijk dat Jacob niet is opgestaan op het eiland maar dat hij echt dood is en dat het Jacob's nemesis is die zich voordoet als Locke.

Maar verder blijft het inderdaad leuk om te theoriseren over Lost
pi_70985465
quote:
Daarnaast zou ik als ik jou was nog een keer kijken naar de finale episode, daar wordt namelijk duidelijk dat Jacob niet is opgestaan op het eiland maar dat hij echt dood is en dat het Jacob's nemesis is die zich voordoet als Locke.
Ja, dat wist ik. Maar toch; dat kon een manier zijn van de nemisis om in zijn lichaam te kruipen (loophole) oid. Maar inderdaad, teveel gaten in de theorie
pi_71092220
Gister de laatste 4 afleveringen van seizoen 5 gezien. Spannend einde. Jammer dat we nu nog zo lang moeten wachten op seizoen 6. Einde is zo open als maar kan!
pi_71309989


http://abc.go.com/primetime/lost/index?pn=lostmysteries&v2

Lost mysteries?! Wordt hier nu uitgelegd wat de Dharma initiative is?

Dit zijn de data waarop een nieuw filmpje wordt gereleased:

7/23/09
8/4/09
9/8/09
10/15/09
11/16/09

valt het jullie op? 23,4,8,15,16
Ik krijg nog geld van je.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:25:16 #250
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_71310103
quote:
Leuk filmpje

Verder is de nieuwe ARG er waarschinlijk:
http://www.lostuniversity.org/index.php

Ben benieuwd wat het precies allemaal wordt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')