abonnement Unibet Coolblue
pi_70048784
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:25 schreef TheGaffer het volgende:
Ah.. the Saving Private Ryan van Zuid Korea, Moet ik ook maar eens gaan kijken. Over de Oorlog tussen Noord en Zuid zijn er nauwelijks bekende films gemaakt, op M*A*S*H* na, die ik in tegenstelling tot de serie niet zo heel goed vond.
Mja, ik ken ook weinig series of films over die periode en inderdaad, Brotherhood of War is de saving private ryan van Zuid Korea De film heerscht en is voor iedere oorlogsfilm liefhebber een dikke vette aanrader (helemaal als je saving private ryan leuk vond )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 03:36:03 #102
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70049277
Ta Ghu Gi

Idd een goede film, zeker gelijkwaardig met Saving Private Ryan (na D-Day)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70059308
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 03:36 schreef Rave_NL het volgende:
Ta Ghu Gi

Idd een goede film, zeker gelijkwaardig met Saving Private Ryan (na D-Day)
Haha, het is toch Tae Guk Gi? Maar inderdaad, de film is heerschend 1 van beste oorlogsfilms ever.

Ken jij misschien meer van dit soort koreaanse films?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:23:54 #104
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70148853
Ik heb net Waltz with Bashir zitten kijken. Het verhaal van een Israëlische veteraan uit de Libanonoorlog die zijn geheugen over die periode kwijt is en door de droom van een kameraad uit die tijd op zoek gaat naar zijn eigen rol in het geheel. Niet echt specifiek een oorlogsfilm als zodanig maar wel een van de aangrijpendste documentaires die ik gezien heb sinds ik voor het eerst murw gebeukt werd door Requiem for a Dream.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_70178184
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:23 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik heb net Waltz with Bashir zitten kijken. Het verhaal van een Israëlische veteraan uit de Libanonoorlog die zijn geheugen over die periode kwijt is en door de droom van een kameraad uit die tijd op zoek gaat naar zijn eigen rol in het geheel. Niet echt specifiek een oorlogsfilm als zodanig maar wel een van de aangrijpendste documentaires die ik gezien heb sinds ik voor het eerst murw gebeukt werd door Requiem for a Dream.
Is dat een animatie?? Daar hou ik dus echt niet van!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:09:53 #106
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70179311
Is geanimeerd inderdaad. Maar alleen maar omdat het live action einde dan echt als een mokerslag aankomt.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_70520204
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:48 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Laten we het dan meteen goed aanpakken:

9 Rota (9th company)
http://www.imdb.com/title/tt0417397/
[ afbeelding ]

Een rauwe Russische film over de oorlog in Afghanistan, het volgt de opleiding van een Russische eenheid en vervolgens hun inzet in Afghanistan. Zeker de moeite waard, ook al worden de meeste oorlogsfilmcliché's weer uit de kast getrokken, toch is het zeker geen standaardfilm.

Grootste pluspunten:

+ belicht de Russische oorlog in Afghanistan, de enige andere film die ik me daar kan herinneren is Rambo...
+ Russisch gemaakt, dus authentiek Russisch gelul en gekanker. Geen engels met een aangezet accent.
Kheb deze net gezien, en ik vond het zeker een aangrijpende film!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 17:51:40 #108
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70520444
quote:
+ belicht de Russische oorlog in Afghanistan, de enige andere film die ik me daar kan herinneren is Rambo...
Er is nog een film over de Russen die zich in Afghanistan afspeeld: Beast of War
Zoek hem maar op.

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_70558107
911 Zulu waarin de Nederlandse commando's aan het werk zijn in Uruzgan
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:03:08 #110
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70560005
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha, het is toch Tae Guk Gi? Maar inderdaad, de film is heerschend 1 van beste oorlogsfilms ever.

Ken jij misschien meer van dit soort koreaanse films?


Jammer genoeg niet...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:43:03 #111
255844 stroopdoosch
Roma Invicta
pi_70644331
Force 10 from Navarone!
De Republiek
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:11:17 #112
154880 Bolter
Awesomeness
pi_70653957
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Er is nog een film over de Russen die zich in Afghanistan afspeeld: Beast of War
Zoek hem maar op.

Da's die film toch dat ze op een gegven moment over zo'n kerel heenrijden met een tank?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:24:36 #113
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70654300
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:11 schreef Bolter het volgende:

[..]

Da's die film toch dat ze op een gegven moment over zo'n kerel heenrijden met een tank?
Juist
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 5 juli 2009 @ 10:53:59 #114
154880 Bolter
Awesomeness
pi_70661437
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:31 schreef Booomer het volgende:

[..]

Is dat een animatie?? Daar hou ik dus echt niet van!
De animatie is erg gaaf gedaan en doet zeker geen afbreuk aan het geheel en de sfeer.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_70837027
Occupation, serie over het Britse leger en huurlingen aka PMC in Basra eo
Erg goed!

http://www.bbc.co.uk/pres(...)/27/occupation.shtml
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:16:55 #116
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70968542
Warriors.
Britse film over een eenheid die onder VN vlag moet opereren in Bosnie. Redelijk aangrijpende film over de onmogelijkheden van een VN soldaat en de verschrikkingen van de oorlog in Bosnie.
Het moment van het moslimjochie in het pantservoertuig vond ik aangrijpend.

Over de oorlog in Bosnie heb je ook nog No Man's Land. Half humor, half drama over een Servier en twee Bosnische moslims die samen in een loopgraaf opgesloten raken. De VN wordt behoorlijk te kakken gezet in deze film.


Weinig oorlog, maar wel over een soort oorlog en de genocide gaat Hotel Rwanda. Zeer aangrijpend en wederom wordt de internationale gemeenschap te kakken gezet. Verbazend hoe nobel we willen overkomen in dat soort landen en hoe bureaucratie en onwil dat eigenlijk voorkomen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:26:56 #117
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70975153
Warriors is idd een aanrader. Heb hem zelf op dvd. En die drama-docu (BBC-productie) komt akelig dicht bij de werkelijkheid zoals ik die heb gekent.
Wat mij nog steeds kippevel geeft is als dat liedje begint en ze aankomen in Bosnië.

Op minuut 03:00 waar men met die Warriors Bosnie/Vitez binnengaat en de muziek start. Doet me denken aan mijn tijd toen, toen we Bosnië binnengingen. Echt, elke keer weer kippevel en de tranen schieten me in de ogen.

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_70981754
China beach.

Was de voorloper van Tour of duty op Veronica destijds.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:50:18 #119
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_71067649
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 05:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Occupation, serie over het Britse leger en huurlingen aka PMC in Basra eo
Erg goed!

http://www.bbc.co.uk/pres(...)/27/occupation.shtml
Gedownloadhuurd en gekeken. Goede serie inderdaad
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_71070995
- Lord of War. Oke het is niet echt een oorlogs film, maar geeft toch een "leuk" beeld van oorlogen in pauperlanden.
- Beast of War vond ik vroeger echt een akelige film, vooral dat stuk dat ze over een kerel heenrijden met de tank
- JAG, niet echt oorlog gericht, maar wel op het leger. Mocht er toch altijd wel graag naar kijken, vooral naar die vrouwlijke advocaat ^^ Christine Bell ofzo.
- Red Dawn over de invasie van Rusland in Amerika
- Iron Eagle 1,2,3
- Deer Hunter over de vietnam oorlog, maar wat een verschrikkelijk lange film zeg :| tijd voor een real directors cut
- Hoe heet die serie ook alweer over de US airforce waarin recruten leren vliegen in een F14? Heb ik al lang niet meer op tv gezien.
- Daar komen de schutters (Dad's Army) heerlijke nostalgie
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:58:27 #121
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71072253
Red Dawn, die film heb ik wel 10x gezien. Blijft een fascinerend beeld geven van de gedachten in die tijd.

ondanks Swayze.
pi_71129989
Net deel 1 van de serie Over There gezien.. Op zich wel spannend, lijkt een beetje op Generation Kill...
pi_71133174
Band of Brothers >>> al het andere
"Everywhere I travel, tiny life.Single-serving sugar and cream. Single pat of butter. The microwave cordon blue hobby kit. Shampoo-conditioner combos.Sample-package mouthwash. Tiny bars of soap."
  zondag 19 juli 2009 @ 22:49:14 #124
250026 burbb66
aiaiaiaiaiaiai fakking hellll
pi_71134413
nou dit lijkt wel een film;

hoge pief, (denkt hij), een kapitein, werkzaam in den haag, (komt uit enschede, wonende te Almelo) verlaat vrouw, dochter en doodzieke zoon,
laat alles achter, hij bulkt van het geld, en zijn a.s ex, met kids hebben noppes nada niente......

HOE SNEU BEN JE DAN!!!!!!!!
  zondag 19 juli 2009 @ 23:09:31 #125
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_71135198
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:58 schreef Prosac het volgende:
Red Dawn, die film heb ik wel 10x gezien. Blijft een fascinerend beeld geven van de gedachten in die tijd.

ondanks Swayze.

Red Dawn goed?, Kom op zeg.. Het enigste wat je bij deze film ziet is het Amerikaanse, America Fuck Yeah!!! gedachte. Die Tieners waren effectiever dan de gehele Vietcong in de Vietnam oorlog zo leek het. Op en top triestheid.

Laatst Letters of Iwo Jima opgezet, Hoewel ik niet echt hou van de Jappen WO2 oorlogsfilms vond ik deze vrij sterk, Een vrij realistische film gezien vanuit de ooghoeken van een Japanse Soldaat.. Het was zeker het kijken waard.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')