abonnement Unibet Coolblue
pi_69727927
16?!?!?!?! Welke zijn dat dan....... *chips ik mis er dan nog een paar *
pi_69728839
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:09 schreef Day het volgende:
Ik heb een keuze gemaakt v.w.b. mijn 1e bento box!
Maar ik zou eigenlijk graag zou starterspakketje willen met prikkers/tussenwandjes/bakjes/sausflesjes e.d. voor een leuk prijsje.
Weet iemand hier een site waar ik die kan vinden? Helaas heeft de site waar ik mijn bento box wil kopen niet zo'n setje.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:41 schreef P.F het volgende:
Hoeveel zou zo een konijnen ei maker kosten?
Ik had ooit eens een post gemaakt voor wat mijn sellers waren waar ik vooral goede ervaring mee had op ebay. *terugzoek* Ze hebben hoogst waarschijnlijk eiervormen P.F. Ze kosten meestal niet al te veel, maar misschien niet handig om die alleen te bestellen ivm verzendkosten dan? Voor een item zijn die wellicht relevant hoog. Ik heb nog nooit maar 1 ding besteld dus zeker weten doe ik et niet.

En Day, neus deze stores eens door lijkt me, wellicht vind je een leuk setje!
quote:
Verder helaas vandaag nog niet voedseltolerante staat vandaag, zelfs fruit niet
Dus geen bento
Hopelijk wel me boekjes als dozen van kantoor op komen dagen today, dus kan in ieder geval wel kijken en inspiratie krijgen.

edit:
Liessa: Je had geen hits bij bento lunch?
"1,481 results found for bento lunch" in mijn e-bay anders
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 09:03:03 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_69729247
Ik wil ook graag eivormpjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69729480
Veel beterschap vahmp, klinkt niet goed wat je hebt

Ik had nieuwe Hello Kitty stekers binnengekregen, en die zijn echt super om instant schattigheid in je bentobox te brengen. Je kan ze gebruiken voor komkommer, wortel, mango, appel etc, als het maar vrij hard is!!

Er zat in: Perzik, mango en aardbeien (uit mijn eigen tuin!)

En mijn lunchbento:



Er zat in: Tomaten, olijfbrood met rode franse kaas en sla. Aubergine, roerei met bieslook en groene paprika.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:25:20 #80
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_69731231
In Rotterdam zit een Japanse supermarkt.
Geen idee of het wat is, maar goede kans dat ze er bento spullen verkopen.
pi_69731523
Hmm de bus naar pijnacker komt daar bijna langs...... Is misschien een leuk uitstapje een keer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 juni 2009 @ 10:53:12 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69732067
Die vormpjes Ik wil ze ook, samen met hello kitty egg molds en nog wat zooi! Nog even wachten tot vakantiegeld er is
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:55:12 #83
180137 liessa
*geschift*
pi_69732109
16 eiervormpjes:
- vis
- auto
- beer
- konijn
- hart
- ster
- pompoen
- ijsje
- onigiri
- Winnie the Pooh
- Stitch
- Mickey Mouse
- Hello Kitty
- Cinnamoroll
- My Melody
- Tomica autotje (is iets anders dan de "gewone" auto)

En dan nog 4 vormpjes voor kwarteleieren, maar die heb ik nog nooit gekocht, dus geen idee of ik die ga bewaren en gebruiken.

Voor een setje zoals beschreven is Ebay eigenlijk de handigste oplossing. Ik heb nu de complete blauwe urara set gekocht, dan heb je twee dubbele doosjes, een onigiri doosje, een tasje, een isolatietasje voor een flesje, stokjes, vorkje, furoshiki... En dat voor ongeveer 25 dollar ex verzenden. Totaal zal dan ongeveer 45 dollar worden, dat is rond de 35 euro.
liessaslunch.blogspot.com
pi_69732592
Jeetje wat een berg eiervormpjes zeg!! Ik wil die eitjes binnenkort graag zien ! Zeker de "zeldzame" zoals: Winnie the Pooh, Stitch, Mickey Mouse, My Melody, Tomica autotje.....stoer hoor *jaloers* *jaloers*
pi_69733949
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Amthezia het volgende:
Jeetje wat een berg eiervormpjes zeg!! Ik wil die eitjes binnenkort graag zien ! Zeker de "zeldzame" zoals: Winnie the Pooh, Stitch, Mickey Mouse, My Melody, Tomica autotje.....stoer hoor *jaloers* *jaloers*
Die van winnie de pooh, stitch en mickey mouse enzo zijn ook wel op ebay te vinden. (vanochtend nog gespot op e-bay rondneuzen)
En je hebt ook nog vormpjes trouwens voor kwarteleieren

Alleen dat ijsje! Daar zoek ik al lang naar! Waar heb je hem gevonden?
Ik las op Livejournal dat iemand die had uit een pakketje van ijsje/pompoen/onigiri-eiervormpjes maar die kreeg ik ook nergens gevonden. Deel gaarne uw besteladres
En die hello kitty stekertjes staan in me wishlist op e-bay ook, samen met eindelijk een paar goede nori gezichtpunches. Die moeten er toch ook eens van komen. Maar nog even wachten, vriendjelief wilde eerst afwachten een weekje voor ik weer mag bestellen, aangezien vakantiegeld

Net even langs apotheek gegaan, nu hoort het beter te gaan hopelijk na inname van wat spul. En langs de toko kon ik het niet laten op de terugweg om even te stoppen en daar vond ik voor de schappelijke prijs van 7,50 een rijstkoker voor magnetron. Dat scheelt weer verzendkosten! En tijd hopelijk.
En het is zowel mogelijk om er rijst als groenten e.d in te bereiden.


Koker + boekje (waar trouwens leuke recepten in staan vind ik!)
Facefood boekje duurde langer vind bol.com, dus dat word wachten...


Koker met Napoleon/Naps die enigszins gepikeerd zit te wachten op aandacht omdat ie moest wachten tot na foto

Edit:
Pff Amthezia, dat fruit ziet er zo lekker uit!
*jaloers op mensen die lekkere dingen kunnen eten en zelf niets*

[ Bericht 2% gewijzigd door vahmpcat op 05-06-2009 12:06:40 ]
  † In Memoriam † vrijdag 5 juni 2009 @ 12:07:36 #86
43556 miss_dynastie
pi_69734405
Ik las hier mickey mouse en ben gelijk ebay opgedoken
Hopelijk heb ik hem snel binnen

Die kat
pi_69734503
Ja ik weet het, maar kwartel eieren zijn echt duur, en moeilijk te krijgen! Dus ik zal die vormpjes niet kopen.
Ik was nieuwsgierig naar hoe de eieren eruit komen te zien, de vormpjes zelf heb ik al vaak zien langskomen.

Goed om te horen dat dat boek leuk is! Ik heb hem op mijn wishlist voor mijn verjaardag gezet namelijk
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:50:48 #88
180137 liessa
*geschift*
pi_69742145
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:40 schreef vahmpcat het volgende:
edit:
Liessa: Je had geen hits bij bento lunch?
"1,481 results found for bento lunch" in mijn e-bay anders
Het ging om Marktplaats... Daar staat niks op, dus dat is makkelijk zoeken. Verkopen op Ebay heb ik nog nooit gedaan, dus dan liever via MP, dan is het gratis.

Ja, die zeldzame vormpjes heb ik in een complete set gekocht, maar aangezien mijn werkgever ebay haat en ik dus hier niet kan kijken zal ik de verkoper straks op moeten zoeken. Het is sukiyaki nog iets, maar met halve omschrijvingen van verkopers kom je op ebay niet zo ver :-s

De kwartelsetjes heb ik dus wel meebesteld, want het ging om 2 batches waar ze in zaten, dus ik ben benieuwd. Op zich kun je wel eitjes kopen hier, maar ik vind ze inderdaad best duur. Maar voor bento zijn ze zo leeeeeeeuuuk!

Vandaag kregen we ineens een lunchpakket op mijn werk, dus mijn eigen bento staat grotendeels ongegeten in mijn tas. Straks in de trein nog een snackje, en ik kijk wel hoe ver ik kom. Wel een collega overtuigd van de goede smaak van zelfgemaakte humus, dus wel weer gescoord
liessaslunch.blogspot.com
pi_69744647
Miss_Dynastie: Haha, nou hoop dat et snel binnen is. Ze zijn inderdaad leuk!
En dank @ kat

Amthezia: Kwartel eitjes krijg ik hier nergens gevonden! Ze zijn wel erg leuk om dingen mee te doen, grotere eieren nemen soms nou eenmaal ook echt veel ruimte in. Dus als iemand nog weet in omgeving Tilburg waar ze te krijgen zijn, laat het me dan weten. Voor een keer is me het me de prijs wel waard!

Liessa: Ah marktplaats, ik ben zo gewend aan e-bay dat ik daar gelijk ging kijken
En als je het gevonden krijg zou ik dat erg op prijs stellen En inderdaad, ze zijn duur maar wel leuk. Ik sta mezelf ook niet altijd toe om babybel kaasjes ofzo te kopen want die vind ik ook gewoon duur, voor die eieren zou hetzelfde gelden.
En zelfgemaakte hummus, is het een lastig recept? Heb het nog nooit gemaakt eigenlijk.
pi_69747275
Oeh recepten ff vergelijken Liessa!!! Ik maak de mijne altijd als volgt: http://www.bento-babe.nl/?page_id=145
Net 2 blikjes kikkererwten ingeslagen lekker lekker!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 18:31:30 #91
180137 liessa
*geschift*
pi_69747482
Hummus is zo makkelijk! En lekker...
Ik had twee soorten gemaakt, eentje met koriander en citroensap, en eentje met gedroogde tomaat en Italiaanse kruiden. En dat is ook echt alles wat erin zit! Wel een beetje olie of water toevoegen, want anders wordt het te droog.
Ik had voor een half blik kikkererwten een bosje koriander uit de supermarkt gebruikt en een flinke kneep citroensap, en voor de andere helft een stuk of 7 gedroogde tomaten (neem de "ready to eat"/semigedroogde en niet de hele droge, want die krijg je echt niet fijn. Ik vind ze ook niet lekker) en de kruiden gaat een beetje op het oog, dus met vier vingers en een duim uit het potje...
Verder per smaak alles in het bakje van de staafmixer gegooid en net zolang gedraaid tot het fijngemalen was. iIj de tomaat moet wel meer olie of water dan bij de andere, want de tomaten zelf zijn natuurlijk droog. En die ander heeft ook citroensap voor het vocht.
Ik heb geen kikkererwtenvocht toegevoegd, maar dat kan natuurlijk wel als je niet teveel olie wil gebruiken.
Letterlijk 10 minuten werk, en dan heb je een bakje zelfgemaakte hummus!

Sukiyaki Shop
Hier heb ik de meeste molds besteld. Ook de pompoen, ijs en onigiri, maar ze heeft ze momenteel niet.
Zij verkoopt zeer complete sets, en doet er ook steeds mini sausflesjes, papieren muffin cups en baran (papieren tussenwandjes) bij.
Day, iets voor jou? Als je wil besparen op verzenden wil ik wel een setje meebestellen bij deze verkoper, dan is het goedkoper. Kijk maar of je wat leuks vind in deze winkel.

Ik heb wel een setje gevonden: mold set
liessaslunch.blogspot.com
pi_69748951
Wat een tof topic. Ik krijg meteen zin om te beginnen <mental note: morgen langs de Xenos en Amazing Oriental>. Ik heb wel wat beginnersvragen. Doe je alleen koude dingen in de bento? Ik denk even aan de pindasaus uit de OP. Kan alles erin? En hoe werken die eiervormpjes?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:49:54 #93
180137 liessa
*geschift*
pi_69750052
Amthezia heeft op haar site een "hoe doe je dit" gezet met foto's. Zo zie je hoe je met behulp van een vormpje een leuker ei maakt!

Je kunt ervoor kiezen ook warme gerechten in je bento te doen, let er dan wel op dat je bakje magnetronproof is. Een andere optie zijn thermos-bento's. Als je op ebay zoekt op "thermo bento box" kom je genoeg voorbeelden tegen. In deze setjes kun je een warm gerecht warm houden en in aparte bakjes andere dingen meenemen.

Veel plezier met bento-en, enne, we willen wel foto's zien hoor!
liessaslunch.blogspot.com
pi_69755197
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:13 schreef Amthezia het volgende:
Veel beterschap vahmp, klinkt niet goed wat je hebt

Ik had nieuwe Hello Kitty stekers binnengekregen, en die zijn echt super om instant schattigheid in je bentobox te brengen. Je kan ze gebruiken voor komkommer, wortel, mango, appel etc, als het maar vrij hard is!!
[ afbeelding ]
Er zat in: Perzik, mango en aardbeien (uit mijn eigen tuin!)

En mijn lunchbento:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Er zat in: Tomaten, olijfbrood met rode franse kaas en sla. Aubergine, roerei met bieslook en groene paprika.
Ik heb ook een van die stekers, en ik heb er een keer appel mee gestoken. Op zich ging het prima - voor even. Want hoe houd je de appel lekker op kleur? Het werd bruinig na een tijdje in het boxje te hebben gezeten... Geldt natuurlijk ook voor gewone blokjes appel.
  † In Memoriam † vrijdag 5 juni 2009 @ 22:29:12 #95
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_69755915
Appels hou je op kleur met citroensap dacht ik.

vahmpcat, toevallig heb ik vandaag uit dat kookboekje de zwarte bonen gemaakt (blz59). Beetje vreemd (soort bonen in suikerstroop) maar best te eten.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_69756055
Welkom Loudgirl!
Warm of koud ligt er net aan wat je beschikbaar hebt ook. Als je een magnetron beschikbaar hebt dan is de mogelijkheid tot warm maken als je bakje magnetron proof is ^.^ Of je moet inderdaad een thermo-setje hebben, die heb je in verschillende soorten natuurlijk weer, maar niets wat een keer gericht e-bayen niet kan vinden! Succes! Ben benieuwd!

En liessa dat is echt een leuke shop ook.
Maar die mold set is bij jlistshop is echt zo duur als je kijkt naar de verzendkosten Humz.
Maar ik zoek die set al zooo lang, dit moet
Zelfs vriendjelief vind dat het moet

Dussss er is zojuist in bestelling gedaan, egg mold set met pompoen/onigiri/ijsje vorm, een setje nori face punches en een hello kitty gezicht egg mold
Finially

Oh en een appel houd je op kleur met wat citroensap en ook met water/zout oplossing geloof ik.
pi_69756907
Zeker een leuke shop!! Gefeliciteerd Vahmp met je nieuwe aankopen geniet ervan!

@LoudGirl koude dingen gaan prima, maar als je bakje ervoor geschikt is + magnetron beschikbaar kan een warme bento ook prima!! Ik probeer zoveel mogelijk informatie en suggesties te verzamelen op mijn website: www.bento-babe.nl . De pindasaus was van mij trouwens (niet te dun maken!) en het was Gado gado, dat kan juist goed koud gegeten worden.

Misschien is dat wel leuk om binnenkort uit te proberen, keertje een warme bento voor mezelf maken....
pi_69762653
Dank je Amthezia
Total was net binnen dus net betaald, eindelijk die set eggmolds ^.^ En aangezien verzendkosten voor 1 ding maar bestellen veel zijn gelijk maar dan de nori punches gedaan enzo, dat moest er toch een keer van komen en ik wou die ook al zooo lang!

En ik heb nooit beschikking over een magnetron op school, dat is wel jammer. De catering is nog wel boos dat de leraren niet bij hun koffie moeten halen maar een eigen apparaat in de lerarenkamer. Laat staan dat leerlingen dat mogen, ook geen waterkoker ofzo, laat staan gebruik maken van een magnetron. Dat zou hun winst kosten met hun belachelijke prijzen voor alles
Dus altijd koud, op me thermo bento na....
  zaterdag 6 juni 2009 @ 09:55:06 #99
180137 liessa
*geschift*
pi_69763249
Sukiyaki shop, uit een van mijn vorige posts, heeft weer mold sets op ebay gezet. Het gaat dan ook om de pompoen/ijs/onigiri molds!

deze (eiermolds, worst cutters, siliconen bakjes, foodpicks, szusflesjes en baran)
en deze (zelfde, maar dan zonder worst cutters)
Bij beide zitten ook twee kwarteleiermolds.

Als iemand nou die tweede zou gaan bestellen, dan zou ik eigenlijk willen vragen of die de eerste kan bestellen, dat ik het verschil betaal en dan de worst-cutters kan overnemen. Want die eerste set had ze dus eerst niet meer, en die wilde ik wel graag
Snappen jullie het nog? Ik wordt soms zo moe van mezelf...

Vanmiddag geen bento, wel BBQ! En dat is natuurlijk ook erg lekker. En we gaan straks ff naar Ikea, ik zal foto's maken als ik leuke spullen tegenkom, goed?
liessaslunch.blogspot.com
pi_69763340
Die worstjes cutters heb je vast ook wel bij andere sellers als pakketjes anders
Cutters heb ik geen, maar heb nog geen fijne vervanger gevonden voor knakworstjes om octodogs mee te maken, en ik walg nou eenmaal van knakworstjes En octodogs zijn ook nog wel zelf handig in te snijden, krabbetjes ook. Je hebt er nog meer trouwens ook dan die in dat pakketje zijn, je hebt dus ook octodog cutters nog en in ieder geval ook nog een voor tulpjes.

En als iemand wel een lekkerder alternatief heeft voor knakworstjes om octodogs te maken dan hoor ik dat graag natuurlijk

En oeh BBQ en ikea Dat klinkt niet slecht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')