Bedoel je richting Arnhem/Velp? Of richting Rheden. De eerste is inderdaad gevaarlijk, vooral als er ook autos jouw kant oprijden.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:35 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens, nog Klimtocht gangers die mensen hebben zien doorschieten in de afdaling van de Zijpenberg? Het ging voor mij bijna mis, vent wist zijn fiets nog net te redden. Maar heel veel remsporen daar in de bocht. Toch eens tijd voor een bordje.
Volgens mij staat daar een bordje (voor de eerste bocht).quote:Op maandag 1 juni 2009 19:35 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens, nog Klimtocht gangers die mensen hebben zien doorschieten in de afdaling van de Zijpenberg? Het ging voor mij bijna mis, vent wist zijn fiets nog net te redden. Maar heel veel remsporen daar in de bocht. Toch eens tijd voor een bordje.
Richting Arnhem/Velp Op een gegeven moment maak je een haarspeldbocht naar links. Heb geen bordje zien staan, maar misschien gewoon gemist. Ik was in ieder geval niet de enige. Wist van vorig jaar JJC dat er daar heel veel doorgeschoten waren, dus heb extra voorzichtig gedaan.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:49 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Bedoel je richting Arnhem/Velp? Of richting Rheden. De eerste is inderdaad gevaarlijk, vooral als er ook autos jouw kant oprijden.
Volgens mij staat twee bochten eerder al een bordje haarspeldbochten.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:45 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Richting Arnhem/Velp Op een gegeven moment maak je een haarspeldbocht naar links. Heb geen bordje zien staan, maar misschien gewoon gemist. Ik was in ieder geval niet de enige. Wist van vorig jaar JJC dat er daar heel veel doorgeschoten waren, dus heb extra voorzichtig gedaan.
Ook niet langs zien komen. Maar goed, als er zoveel mensen doorschieten lijkt het me toch eens tijd om te kijken naar extra bordjesquote:Op maandag 1 juni 2009 20:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij staat twee bochten eerder al een bordje haarspeldbochten.
Ik heb jarenlang in Dieren gewoond, en fietste daar veel langs en er eigenlijk nog nooit iemand zien doorschieten.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:15 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ook niet langs zien komen. Maar goed, als er zoveel mensen doorschieten lijkt het me toch eens tijd om te kijken naar extra bordjes
23.3 km/h in 4h23. Heb de eerste 40 lekker 26km/h gemiddeld kunnen rijden, maar daarna echt zwaar doorgezakt. Op een gegeven moment een zwik druivensuiker en sportwater naar binnen gegoten en toen ging het wel weer. Maar het was zwaar.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:19 schreef Oksel het volgende:
Littlecreep; wat voor gemiddelde heb je vandaag neergezet?
Ja, dat laatste ben ik met je eens. Ik ben er vrij makkelijk doorheen gekomen, maar voor me zat er inderdaad eentje flink door te douwen. Kwam me inderdaad op dat rechte stuk hard voorbij, remde te laat voor de bocht en met tegen komende auto was het feest bijna compleet. Wist hem nog net te redden.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang in Dieren gewoond, en fietste daar veel langs en er eigenlijk nog nooit iemand zien doorschieten.
't Is imo ook geen echt gevaarlijke bocht, je moet er alleen niet met 50 doorheen willen. Je kunt 'm ook goed zien liggen. Een paar honderd meter ervoor zit een haakse bocht naar links, op dat rechte stuk kun je maximaal 50 halen denk ik, als je echt je best doet, en dan heb je nog tijd om te remmen.
Als je een toertocht rijdt, moet je niet denken dat je met een wedstrijd bezig bent, ik denk dat het probleem eerder daarin zit.
Je moet kijken of je het ergens kan proberen. Ik had hetzelfde probleem, ben 1.95 maar relatief lange benen. Mijn 1ste fiets was ook een maatje 66 vervolgens via 63 naar nu 61 gegaan. Ligt natuurlijk ook een beetje aan het merk maar ik zou wel proberen een zon klein mogelijke fiets te kopen.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:45 schreef Pikhoofd het volgende:
Ik wil gaan beginnnen met wielrennen en heb even een vraagje: Ik ben ongeveer 2 meter en weeg 90 kg. Nu zag ik bij zo'n fietsmaat-berekenaar dat ik een framemaat 66 zou 'moeten' hebben. Alleen is het aanbod tweedehands fietsen in die maat niet zo groot. Zou ik ook framemaat 64 ofzo kunnen gebruiken?
Niets te danken, mooi dat het nog gelukt isquote:Op maandag 1 juni 2009 21:44 schreef Gripper het volgende:
Zo, nog niet meteen gereageerd toen ik vanmiddag thuiskwam: de lokroep van de BBQ was sterker dan fok. Maar die staat nu buiten af te koelen na een lekker avondje eten met vrienden, heb me vanmiddag nog in mn fietsbroekje suf gespiest om alles klaar te krijgen
Lekker gefietst met Oksel, en het weer was natuurlijk helemaal top! Die testfiets was ook erg gaaf om te proberen, elektronisch schakelen is inderdaad snel, trefzeker en kost minder kracht dan zelf schakelen. Maar t kost ook 2 x zoveel als een normale Dura Ace groep... Eentwee nog bedankt voor het overdragen van je startbewijsje
Oh met de domrenner over de hoogstraat en ruiterberg zeker? Heb wel eens op hun site zitten kijken, lijkt me wel geinig om een keer mee te doen met een tijdrit.. Moet je daarvoor eigenlijk eerst lid worden?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb eigenlijk vanavond een tijdrit, met twee heuvels (jaja, mijn specialiteit ) maar ik weet nogniet of ik dat aandurf.. Op zich wel leuk als ik het volgend jaar nog een keer doe en dan sneller, natuurlijk.. Ik beslis het daar vanavond zelf wel denk ik
Ik zat vorig jaar precies in jouw situatie: ook mountainbiker, en wilde wel eens kijken of racen wat zou zijn. Begin eens op marktplaats, daar staat heel veel jong gebruikt te koop. Ik tikte met wat geluk voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls op de kop, en dat blijkt een jaar later nog steeds een goeie koop te zijn! Mocht het bevallen, dan kun je altijd voor duurder/beter gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:57 schreef toma het volgende:
Wil zelf gaan beginnen met wielrennen, ben zelf een mountainbiker en het wielrennen heeft me altijd al getrokken. Nu wil ik een fietsje aanschaffen alleen weet ik niet goed waar ik naar moet kijken. Het hoeft iig geen topmodel te zijn. Maar het moet een degelijk fietsje zijn waar ik de komende jaren mee kan doen.
Ik ben wel op zoek naar een nieuwe fiets. Ik weet zeker dat ik het veel ga doen en wil dus wel meteen iets goeds kopen. Heb nu ook regelmatig wegbanden op m'n ATB liggen. In de zomer liggen deze er meestal vaker onder dan m'n originele ATB bandjes.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar precies in jouw situatie: ook mountainbiker, en wilde wel eens kijken of racen wat zou zijn. Begin eens op marktplaats, daar staat heel veel jong gebruikt te koop. Ik tikte met wat geluk voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls op de kop, en dat blijkt een jaar later nog steeds een goeie koop te zijn! Mocht het bevallen, dan kun je altijd voor duurder/beter gaan.
Uhm... wat?quote:Als je al aangeeft dat je er een aantal jaar mee doorwilt: kijk tenminste naar shimano 105 of campagnolo centaur/chorus
Ja dat snap ik.quote:Bedenk wel dat mountainbike spul veel sneller slijt dan racespul. Ik staarde me er nogal op blind dat ik op mn mountainbike met XT (de op een na beste groep) rij, en dus op de racefiets ook zoiets zou moeten hebben. Dat is het uiteindelijk ook wel geworden, maar echt noodzakelijk is het niet om als recreant met ultegra spullen te rijden.
Dan is nieuw misschien wel een handig ja. Maar, er zetten ook mensen hun fiets op marktplaats die na 400 km erop gereden te hebben beseffen dat racefietsen niet hun ding isquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:30 schreef toma het volgende:
[..]
Ik ben wel op zoek naar een nieuwe fiets. Ik weet zeker dat ik het veel ga doen en wil dus wel meteen iets goeds kopen. Heb nu ook regelmatig wegbanden op m'n ATB liggen. In de zomer liggen deze er meestal vaker onder dan m'n originele ATB bandjes.
[..]
t zijn de namen van verschillende kwaliteiten schakelgroepen. Zie ook http://www.m-gineering.nl/svsc.htm voor meer uitleg. Op je mountainbike zitten deore, deore LX, XT of XTR spullen (in volgorde genoemd van instapniveau naar competitiemateriaal)quote:Uhm... wat?
Jip en janneke taal aub
[..]
Leuke fiets, al zou ik zelf liever iets betere componenten erop hebben. Voor een euro of 200 meer rij je misschien al met 105 (ipv Tiagra en sora) schakelmaterieel.quote:In mijn dorp zit een Specialized concept store en die hebben deze te koop staan:
http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=38496
Is dat iets?
Nu weet ik niet wat het verschil is tussen een Double, Triple en Compact. De prijs is namelijk hetzelfde.
Ok bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan is nieuw misschien wel een handig ja. Maar, er zetten ook mensen hun fiets op marktplaats die na 400 km erop gereden te hebben beseffen dat racefietsen niet hun ding is
[..]
t zijn de namen van verschillende kwaliteiten schakelgroepen. Zie ook http://www.m-gineering.nl/svsc.htm voor meer uitleg. Op je mountainbike zitten deore, deore LX, XT of XTR spullen (in volgorde genoemd van instapniveau naar competitiemateriaal)
Bij racefietsen zijn er ook dergelijke groepen. Hierover kunnen ze in de winkel vast nog wat beter uitleg geven!
[..]
Leuke fiets, al zou ik zelf liever iets betere componenten erop hebben. Voor een euro of 200 meer rij je misschien al met 105 (ipv Tiagra en sora) schakelmaterieel.
dubbel of tripel: het aantal kettingbladen van je crankstel. Dubbel kan prima in nederland, voor in de bergen zou een tripel handiger kunnen zijn.
Ik wil tussen de 750 en de 1000 euro besteden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:04 schreef marcodej het volgende:
Ik rijd, als beginner, ook met Sora, de laagste groep. Rijdt inderdaad gewoon prima. Ik wil zelf ook wel een keer naar een hogere groep gaan, maar voor de eerste paar jaar is er gewoon goed mee te rijden (hoewel het wel wat 'plastic' aan kan voelen)
Ik weet niet wat je budget is?
haha nice, hij ziet er helemaal niet moe uit, zeker op reserve naar boven geredenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:53 schreef Gripper het volgende:
Nog even een fotootje van de klimtocht gisteren, om te bewijzen dat we echt niet met onze lazy ass aan het water hebben gelegen :
[ afbeelding ]
Oksel in actie op een bijna Ardense klim, compleet met haarspeldbochten en al, vlakbij Roosendaal
Die vraag kan ie zelf het beste beantwoorden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:12 schreef superbient het volgende:
[..]
haha nice, hij ziet er helemaal niet moe uit, zeker op reserve naar boven gereden
Oh ja. De toertocht was op de Veluwe, niet rondom Bergen op Zoomquote:
Over voeding gesproken. Wat kun je het beste eten voordat je gaat fietsen? Veel koolhydraten heb ik altijd begrepen zoals bananen en pasta's. Klopt dat?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
En nee, ik heb echt gewoon ontbeten met 6 boterhammen met kaas, een drinkontbijtje en een kop koffie
zolang het niet vet is en gewoon een gezonde maaltijd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef toma het volgende:
[..]
Over voeding gesproken. Wat kun je het beste eten voordat je gaat fietsen? Veel koolhydraten heb ik altijd begrepen zoals bananen en pasta's. Klopt dat?
Haha, ik zat er daar aardig door hoor.. Herstel erg snel, voordat ik beneden ben, ben ik weer fit. Maar over Gripper; dat klimwerk van hem: PETJE AF! Combinatie van prima conditie (25%), licht (10%), sterke benen (50%), goede dag (5%) en goede fiets (10%).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:12 schreef superbient het volgende:
[..]
haha nice, hij ziet er helemaal niet moe uit, zeker op reserve naar boven gereden
Nerd dat ik ben, de percentages optellen om te kijken of het bij elkaar echt 100 % isquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Haha, ik zat er daar aardig door hoor.. Herstel erg snel, voordat ik beneden ben, ben ik weer fit. Maar over Gripper; dat klimwerk van hem: PETJE AF! Combinatie van prima conditie (25%), licht (10%), sterke benen (50%), goede dag (5%) en goede fiets (10%).
Op het loopvlak? Het ergste krijg je er met droog keukenpapier of een doek wel af, zorg dat de teer óf heel warm&zacht is, dan is ie makkelijker weg te vegen, óf ijskoud: bandjes in de vriezer, dan pulk je de harde stukjes teer ook zo los. Zorg dat het niet aan je velgen komt. Desnoods met een ontvetter als het echt blijft kleven, maar iets als terpentine is wel slecht voor het rubber denk ik. Sterke zeepoplossing is dan misschien beter?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:32 schreef Sloggi het volgende:
Fijn, teer op m'n banden .
Is dat er goed af te krijgen met water of wordt het bandjes vervangen?
Ik fietste de halve dag met een vriendin die me niet bij kon houden. Dus heb me tot Spannenburg, waar zij afstapte, constant in moeten houden... Daar word je ook zwaar moe van. Na Spannenburg ben ik echt gaan knallen, heb een biertje en beerenburg sinas gedaan in Workum en was zomaar thuisquote:Op maandag 1 juni 2009 23:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo. vandaag met verplaatsing 260km gefietst voor de Elfstedentocht. Had betrekkelijk traag gezelschap, dus heb eigenlijk de hele dag op souplesse gereden, en voila, geen pijn in mijn benen. Wel in bijna elk ander lichaamsdeel, trouwens.
doe maar eerder <70 kiloquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Leuk voor ranke klimmertjes van 70-80 kilo, ik ga voor leer! En als ik het zo zie, is dat zo'n kwaliteit dat je maar
rank vergeleken met mijquote:
Brooks zadels zijn voor fossielen, retrojunks en fixietuig Zonder dollen: je hebt volgens mij echt geen Brooks nodig om goed te zitten. Ik kan als zware jongen prima uit de voeten met moderne (harde) zadels, zolang de zitbotjes het gewicht dragen gaat het goed. Welke zadels heb je al geprobeerd?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ga vanavond een Brooks B17 standard bestellen...zonder een echt zadel gaat het niet lukken als je 100+ kilo weegt zoals ik. Dat standaard Gazelle zadeltje dat er nu op zit
Leuk voor ranke klimmertjes van 70-80 kilo, ik ga voor leer! En als ik het zo zie, is dat zo'n kwaliteit dat je maar een paar zadels hoeft te kopen in je hele fietsleven, dus dat komt nog best voordelig uit
Val ik met 37 al in de fosielencategorie?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Brooks zadels zijn voor fossielen, retrojunks en fixietuig Zonder dollen: je hebt volgens mij echt geen Brooks nodig om goed te zitten. Ik kan als zware jongen prima uit de voeten met moderne (harde) zadels, zolang de zitbotjes het gewicht dragen gaat het goed. Welke zadels heb je al geprobeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Dat zal de Emma Pyramide wel zijn geweest. Daar was mijn eerste inzinking. Die haarspeldbocht naar rechts was me echt even te steil. Toch wel gehaald.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:53 schreef Gripper het volgende:
Nog even een fotootje van de klimtocht gisteren, om te bewijzen dat we echt niet met onze lazy ass aan het water hebben gelegen :
[ afbeelding ]
Oksel in actie op een bijna Ardense klim, compleet met haarspeldbochten en al, vlakbij Roosendaal
Ik val wel in die gewichtscategorie en ga nog altijd voor leer .quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Leuk voor ranke klimmertjes van 70-80 kilo, ik ga voor leer! En als ik het zo zie, is dat zo'n kwaliteit dat je maar een paar zadels hoeft te kopen in je hele fietsleven, dus dat komt nog best voordelig uit
De Emmapyramide.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:53 schreef Gripper het volgende:
Nog even een fotootje van de klimtocht gisteren, om te bewijzen dat we echt niet met onze lazy ass aan het water hebben gelegen :
[ afbeelding ]
Oksel in actie op een bijna Ardense klim, compleet met haarspeldbochten en al, vlakbij Roosendaal
Zo'n overjarig model is vaak een prima keus. Je kunt nog meer fietsenwinkels afgaan, er zijn er vast meer die iets hebben staan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:59 schreef toma het volgende:
Net bij een fietsenwinkel geweest. Daar hadden ze een hoop mooie fietsen maar de meeste boven mijn prijsklasse. Ook hadden ze nog modellen van vorig jaar die veel afgeprijsd waren. Zo hadden ze een Gazelle die helemaal 105 was afgemonteerd voor 850 euro. Alleen was jammer genoeg dat frame een maatje te klein .
Ja dat was inderdaad een V3. Vond het frame ietwat aan de zware kant maar het was allemaal wel goed afgemonteerd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:55 schreef eentwee het volgende:
Die Gazelle met 105 was zeker een V3? Die heb ik ook al zeer goedkoop gezien.. voor ~650¤ meen ik. Beter wel gelijk 100¤ meer uittrekken voor goede wielen.
Ik spring nog even op de fiets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |