abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:34:49 #1
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_69419943
quote:
Koenders pissig over gedrag Marijnissen
ANP
versie 1 gepubliceerd op 26 mei 2009 15:21, bijgewerkt op 15:23

DEN HAAG - Minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) is behoorlijk pissig over het gedrag van SP-Tweede Kamerlid Jan Marijnissen. De voormalige fractieleider van de SP riep dinsdag tijdens het vragenuurtje vanuit de bankjes drie keer flapdrol naar Koenders, die op dat moment aan het woord was.

De minister begrijpt niet waarom de SP'er dat deed. ‘Ik vind dit niet kunnen. Ik gaf duidelijk en eerlijk antwoord op de vragen’, zei Koenders na afloop. Toen de minister bij zijn vertrek uit de zaal aan Marijnissen om opheldering vroeg, zei de SP-voorzitter volgens hem ‘Ga de Kamer uit. Je hebt hier niets te zoeken.’

De minister gaf geen weerwoord. Hij is verbaasd en kan naar eigen zeggen goed met Marijnissen overweg. ‘Misschien is hij slecht gehumeurd vandaag’, zei Koenders.

De SP en GroenLinks verweten Koenders dat hij te weinig opkomt voor de belangen van de ontwikkelingslanden. Hij zou wel voor Wall Street en London City opkomen. De minister wierp dat verre van zich.
Hij past zich in ieder geval, net als Wilders, aan op het beschavingsniveau van zijn achterban. Wat een idioot zeg... als hij nou Boekestijn zou uitsnauwen... dan zou het een ander verhaal geweest zijn, die Koenders neemt gewoon zijn verantwoordelijkheid en doet goed zijn werk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_69419997
Wat is de context van het verhaal? Zo is het behoorlijk nietszeggend.
pi_69420027
Jan Marijnissen heeft geen onvertogen woord gezegd!
pi_69420243
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:37 schreef Bommenlegger het volgende:
Jan Marijnissen heeft geen onvertogen woord gezegd!
Nou ja, dat is een kwestie van perceptie denk ik, wat wel vast staat is dat dergelijke uitspraken en gedrag een kamerlid onwaardig zijn. Ik vond het altijd al een simpel figuur, maar hiermee valt hij voor mij echt door de mand.
pi_69420435
Ik reageer op het zoveelste hoogstaande topic van ons aller klop(lul)koek.

Na het lezen van de naam Wilders weet je al gelijk waar het naartoe gaat...
pi_69420467
Koenders had zich niet op deze manier moeten laten schofferen. Hij had excuses moeten eisen en anders moeten weigeren om het vragenuurtje te vervolgen. Overigens had de kamervoorzitter ook gewoon kunnen en moeten ingrijpen.

Marijnissen zal wel gefrustreerd zijn dat de SP steeds verder wegzakt in de peilingen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:00:32 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_69420709
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:37 schreef Bommenlegger het volgende:
Jan Marijnissen heeft geen onvertogen woord gezegd!
Wel vrij simpele, makkelijke en nogal onbeleefde woorden. Hij mag zijn gedrag wel even verklaren van mij
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_69420867
Ik ben ook benieuwd naar de onderbouwing van ons aller Jan.
Of de SP nu wint of verliest, verantwoordelijkheid nemen ze niet.
pi_69421242
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:37 schreef Bommenlegger het volgende:
Jan Marijnissen heeft geen onvertogen woord gezegd!
Dat heeft -ie wel. Hij misdraagt zich op twee manieren; door de uitspraak én doordat hij die dingen zomaar roept terwijl Koenders gewoon het woord voert. Van volksvertegenwoordigers zou je mogen verwachten dat ze het goede voorbeeld geven.
pi_69421420
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:17 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat heeft -ie wel. Hij misdraagt zich op twee manieren; door de uitspraak én doordat hij die dingen zomaar roept terwijl Koenders gewoon het woord voert. Van volksvertegenwoordigers zou je mogen verwachten dat ze het goede voorbeeld geven.
En daarom wacht ik ook op een onderbouwing of eventuele uitleg van Jan.
Dat ik zeg dat hij geen onvertogen woord gezegd zou hebben moet je zien als het starten en laten lopen van een topic.
Misschien foute poging van me, dus bij deze neem ik deze woorden terug.
  Forum Admin dinsdag 26 mei 2009 @ 16:25:28 #11
232445 crew  Specularium
pi_69421496
Koenders is ook een naieve flapdrol. Iemand die nog net iets teveel in sprookjes gelooft en daar geld voor mag uitgeven.
quote:
Toen de minister bij zijn vertrek uit de zaal aan Marijnissen om opheldering vroeg, zei de SP-voorzitter volgens hem ‘Ga de Kamer uit. Je hebt hier niets te zoeken.’
pi_69421640
Waarom is er niet ingegrepen door de voorzitster?
  Forum Admin dinsdag 26 mei 2009 @ 16:36:52 #13
232445 crew  Specularium
pi_69421853
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:30 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom is er niet ingegrepen door de voorzitster?
PVDA?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:05:00 #14
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_69422832
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:30 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom is er niet ingegrepen door de voorzitster?
Marijnissen deed die uitspraak buiten de microfoon om, dan valt het blijkbaar niet binnen het debat.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_69423270
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:50 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik reageer op het zoveelste hoogstaande topic van ons aller klop(lul)koek.

Na het lezen van de naam Wilders weet je al gelijk waar het naartoe gaat...
pi_69423472
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:05 schreef Corkscrew het volgende:
Marijnissen deed die uitspraak buiten de microfoon om, dan valt het blijkbaar niet binnen het debat.
Nee dat hoort dan niet binnen het debat, overigens gaat het niet om de microfoon, maar om het richten tot de voorzitter. Als hij had gezegd "Voorzitter, .. flapdrol" was het wel onderdeel geweest van het debat en opgenomen in de stukken. De voorzitter kan echter wel ingrijpen, die is gewoon verantwoordelijk voor de orde in de zaal.
quote:
Toen de minister bij zijn vertrek uit de zaal aan Marijnissen om opheldering vroeg, zei de SP-voorzitter volgens hem ‘Ga de Kamer uit. Je hebt hier niets te zoeken.’
Daar heeft hij dan wel weer gelijk in. Een minister die in de kamer verhaal komt halen bij een kamerlid, dat kan natuurlijk niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:21:16 #17
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_69423607
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee dat hoort dan niet binnen het debat, overigens gaat het niet om de microfoon, maar om het richten tot de voorzitter. Als hij had gezegd "Voorzitter, .. flapdrol" was het wel onderdeel geweest van het debat en opgenomen in de stukken. De voorzitter kan echter wel ingrijpen, die is gewoon verantwoordelijk voor de orde in de zaal.
[..]

Daar heeft hij dan wel weer gelijk in. Een minister die in de kamer verhaal komt halen bij een kamerlid, dat kan natuurlijk niet.
Tuurlijk wel. Aan achterlijke kamerleden heb je niets.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:31:40 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_69424034
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:34:25 #19
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69424141
Marijnissen heeft gelijk die vent is een flapdrol!
pi_69424598
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
Tuurlijk wel. Aan achterlijke kamerleden heb je niets.
Maar zoals gebruikelijk slaag je er niet in verder te kijken dan je persoonlijke politieke voorkeuren. De minister moet verantwoording afleggen aan de kamer, individuele kamerleden hebben verantwoording af te leggen aan de minister en ministers moeten dan ook wegwezen en hebben kamerleden niet aan te spreken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_69424611
Ik vind dat Marijnissen de weg een beetje kwijt is. Een beetje aso om een minister of wie dan ook voor flapdrol uit te maken....
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:51:13 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_69424691
quote:
Hij komt nogal kinderachtig over imo. Maar Koenders ook, hij had het onderwerp moeten laten vallen en Marijnissen er op een ander moment op aan moeten spreken, of Marijnissen eruit moeten lullen in het debat. Dit was beschamend.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_69424843
Erg vreemde actie van Marijnissen. Hoewel ik zijn politieke denkbeelden verwerpelijk vind, vond ik hem altijd wel een redelijk kamerlid. Dit slaat echt nergens op. Verbeet had wat mij betreft moeten ingrijpen.

Als hij Koenders zo nodig een flapdrol wil noemen, had hij met z'n luie reet naar de interruptiemicrofoon moeten lopen, hoewel dergelijke kwalificaties niet echt bijdragen aan het debat.
pi_69424865
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:34 schreef TJDoornbos het volgende:
Marijnissen heeft gelijk die vent is een flapdrol!
Eensch, maar wel opmerkelijk van Jan.
pi_69426667
Ik overwoog om op 4 juni op de SP te stemmen. Van dat voornemen stap ik af.

Ik vind het optreden van de kamervoorzitter trouwens ook verbijsterend. Die spreekt de minister toe alsof -ie een klein kind is. Koenders had een daad moeten stellen en de zaal moeten verlaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')