Een klinkklare onzin opmerking dus!quote:Op maandag 8 juni 2009 00:24 schreef MoneyTalks het volgende:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Hoewel ik niet vies ben van een upgrade, vind ik het persoonlijk een beetje raar dat men tegenwoordig maar een upgrade `verwacht´. Je betaalt voor een economy, en niet voor een business. Niks meer en niks minder, en daar doet het feit dat er nog business stoelen vrij zijn niks aan af. Als je een Opeltje koopt, en je ziet bij aflevering dat er nog een Mercedes onverkocht is, ga je toch ook niet verwachten dat je de Mercedes zonder bijbetaling krijgt ? (Ook al koop je al 30 jaar je auto's bij die autozaak ?).quote:Op maandag 8 juni 2009 09:18 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ik wil dus helemaal niet voor een dubbeltije op de eerste rang zitten, maar ik vind het gewoon onzin dat men in de Business Class stoelen onbezet laat terwijl er een aantal Platinum members in Economy vliegen. Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien?
3 uur van te voren vind ik persoonlijk wat vroeg, maar goed. Persoonlijk vind ik 2 uurtjes vantevoren meer dan op tijd, maar op dat tijdstip maakt dat ene uurtje ook niet zoveel meer uit.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:35 schreef DannydeK het volgende:
30 juli vertekken wij (5 man) als het goed is om 7.10 naar Kos vanaf schiphol. Als we zorgen dat we er rond 4 uur zijn, is dat dan veel te vroeg, of is dat redelijk normaal. Ook vraag ik me af hoe dat online inchecken werkt, want ik heb een grote hekel om in een giga rij te staan om in te checken. Ik heb bij Sunweb niet gekozen voor digitale tickets, maar voor papieren.
Of bij de bagage drop off, of (als je alleen handbagage hebt) bij de gate bij het instappen van het vliegtuigquote:Op maandag 8 juni 2009 11:07 schreef DannydeK het volgende:
En wanneer moet je je ID kaart laten zien als je online incheckt?
[
Maar wat heeft United aan veelvliegers die steeds het meest goedkope ticket aanschaffen omdat ze toch wel worden geupgraded ?quote:Op maandag 8 juni 2009 10:40 schreef Duikelaar het volgende:
Het is ook niet zo dat je standaard van een upgrade kunt uitgaan. Ze gebruiken bij United alleen een andere policy waarbij ze mensen die heel veel vliegen vaker in de watten leggen als het even kan. Ik maak ca. 15 vluchten per jaar naar de Westkust. Vroeger zweerde ik bij KLM. Nu bouw ik die loyaliteit op bij United en zie geen enkele reden om over te stappen, ook niet als de baas mij straks weer Business laat vliegen.
Ze kunnen bij KLM wel aan yield management doen, maar wat heb je daaraan als je de veelvliegers kwijt raakt en deze stoelen liever weg geeft aan Jo Blog die voor een habbekrats van Schotland naar Azie vliegt en daarna nooit meer terugkomt bij KLM?
Maar 30 juli is wel een van de drukste dagen op Schiphol en rond 7 uur vertrekt de eerste golf van vakantievluchten. Bij de drop-off/checkin balies heb je dan veel toeristen met weinig vliegervaring. Die hebben allerlei vragen, ze hebben teveel bagage bij zich of kunnen hun paspoort niet vinden zodat het allemaal wat langer duurt dan gemiddeld.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
3 uur van te voren vind ik persoonlijk wat vroeg, maar goed. Persoonlijk vind ik 2 uurtjes vantevoren meer dan op tijd, maar op dat tijdstip maakt dat ene uurtje ook niet zoveel meer uit.
Beetje erg manke vergelijking, vind je ook niet. Dat Opeltje of die Mercedes kan Beun de Haas nog wel te verkopen na sluitingstijd. Die lege Business Class stoel niet meer nadat de gate gesloten is. Maar daar gaat het hier dus helemaal niet om. Natuurlijk is het zo dat KLM het volste recht heeft om onverkochte Business Class stoelen leeg te laten. Echter hier wordt heel veel willekeur toegepast, met name wanneer er familieleden van de gezagvoerder (gratis) meevliegen. Moet je dan eens kijken hoe hard die trolly dollies in blauw lopen.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hoewel ik niet vies ben van een upgrade, vind ik het persoonlijk een beetje raar dat men tegenwoordig maar een upgrade `verwacht´. Je betaalt voor een economy, en niet voor een business. Niks meer en niks minder, en daar doet het feit dat er nog business stoelen vrij zijn niks aan af. Als je een Opeltje koopt, en je ziet bij aflevering dat er nog een Mercedes onverkocht is, ga je toch ook niet verwachten dat je de Mercedes zonder bijbetaling krijgt ? (Ook al koop je al 30 jaar je auto's bij die autozaak ?).
Klopt, lege BC stoelen gaan bij AF naar familie, vrienden en vrienden van vrienden van de cabincrew.quote:Op maandag 8 juni 2009 09:18 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien?
Niet alleen bij AF, ook bij KLM. En het is eigenlijk belachelijk, personeelsleden die op een personeelsticket inclusief partner vliegen, die dus minder dan 120 euro per ticket betalen voor een ticket naar verre oorden worden aan de gate dus ge-upgraded, terwijl de passagiers die wel normaal voor een ticket betaalt hebben en eventueel een bepaalde frequent flyer status hebben bij de maatschappij geen upgrade krijgen.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:09 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Klopt, lege BC stoelen gaan bij AF naar familie, vrienden en vrienden van vrienden van de cabincrew.
Je hebt het precies goed, het wijst zich vanzelf wel als je op Schiphol komt.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef R-m-a het volgende:
Hallo,
Een vraagje; ik heb een ticket geboekt naar Suriname en ik vlieg op 8 juli. Nou heb ik die via de email mn ticket al ontvangen, maar er staat nergens bij waar ik moet inchecken oid? Iets van een balie ofzo.
Is dat normaal en wijst zich dat wel als ik eenmaal op Schiphol ben? Moet ik dat dan van de informatie schermen daar aflezen? Hoe werkt zoiets?
Nou heb ik wel eerder gevlogen, maar heb er nooit echt bij stil gestaan hoe dat nou eigenlijk in zijn werk ging
En nog een vraagje. Ik kan 25 kilo meenemen. Wat voor een koffer past daar het beste bij? Eén met inhoud van 75 liter? Of is dat te weinig/ te veel?
Groetjas
Ok, bedankt voor je reactie. Is dat euvel ook weer opgelostquote:Op maandag 8 juni 2009 20:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt het precies goed, het wijst zich vanzelf wel als je op Schiphol komt.
En een koffer van75 liter kun je zo zwaar maken als je wilt. Kan ook makkelikj 30 kilo wegen. Vraag is of je wel zoveel spullen nodig hebt als je naar Suriname gaat.
Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:55 schreef R-m-a het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je reactie. Is dat euvel ook weer opgelost
En en en, waarom zou je niet zoveel spullen nodig hebben als je naar Suriname gaat? Je zweet je dood, dus je moet veel schone kleren paraat hebben.
Toch? ;p
En als je niet boven de 25 kilo uit wil komen, bestaat er nog altijd een weegschaal.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
Dat blijkt ja, want ik probeer een tas all-in altijd onder de 11 kg te houden. Dan blijft het nog een beetje hanteerbaar, ook op zo'n scootertaxi in Thailand bijvoorbeeld. En altijd heb ik wel een paar kledingstukken bij me die ik in het geheel niet draag. Maar dat ligt ook een beetje aan of je vaak verkast of niet. Maar ook kom ik altijd met meer kleding terug dan dat ik op de heenreis mee had. Superkwaliteit jeans voor 700 Baht kun je natuurlijk niet laten liggen. Maar die krengen zijn zo zwaar in je tas of koffer!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
Beiden staan als goede maatschappijen bekend:quote:Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Waar en wanneer wil je gaan?quote:Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Ik neem aan dat het een vlucht naar Zuid-Oost Azie is. Het ligt er een beetje aan of je lang of breed bent. ja serieus. Als je een beetje breed bent kun je maar beter niet in die 777-300 van Emirates stapen met hun 3-4-3 opstelling. Armleuningen zo breed als in de Connexxion stadsbussen, maar redelijke beenruimte. En als je met FinnAir in een MD-11 naar Bangkok moet vliegen moet je niet al te lang zijn met hun 31 inch pitch maat. Heeft KL(e)M overigens ook ik hun 747 toestellen. Zelf vlieg ik toch het liefst intercontinentaal in een Airbus A340 met een 2-4-2 opstelling.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |