abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 juni 2009 @ 08:12:43 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_69816663
Een upgrade is nog altijd mooi meegenomen, het moet niet als een normaal iets gezien worden
pi_69817547
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:24 schreef MoneyTalks het volgende:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Een klinkklare onzin opmerking dus!

Noem me één goede reden waarom ik een duurder Economy class ticket zou moeten aanschaffen wanneer ik zeker weet dat ik mijn vlucht data niet wijzig. En voor de hele bijzondere omstandigheden dat ik genoodzaakt zou zijn om eerder terug te vliegen, sluit ik dus altijd zo'n reisverzekering van 65 euro af. Maar die truuk kennen de meeste mensen niet. Dat is heel wat goedkoper dan een voor 100 euro zogenaamd wijzigbaar ticket. Probeer die maar eens te wijzigen bij de KLM. Dan wordt er doodleuk meegedeeld dat het wel kan, maar je kunt nooit mee in dezelfde of een lagere boekingsklasse. Dus naast die 100 euro wijzigingskosten ben je dan altijd zo'n 500 euro extra kwijt, alleen om te wijzigen.

Nee, met een Platinum status was het voor mij altijd het meest economisch om een zo goedkoop mogelijk ticket aan te schaffen en dan bij een dagvlucht op Schiphol vaak de mogelijkheid om voor een klein prijsje en een zooi miles er een upgrade bij te kopen.

Ook mijn baas betaalt mijn tickets, maar met zo'n 15 intercontinentale trips per jaar voel ik me redelijk bezwaard als dat aan het einde van het jaar 70000 euro gekost heeft, terwijl het ook voor ongeveer 18000 kan.

Ik wil dus helemaal niet voor een dubbeltije op de eerste rang zitten, maar ik vind het gewoon onzin dat men in de Business Class stoelen onbezet laat terwijl er een aantal Platinum members in Economy vliegen. Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien? Ik weet zeker van niet, maar helaas sta je met een KLM FB Platinum status bij Air France dus helemaal achteraan in de rij voor een upgrade.
pi_69818624
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:18 schreef Buzz129 het volgende:

[..]


Ik wil dus helemaal niet voor een dubbeltije op de eerste rang zitten, maar ik vind het gewoon onzin dat men in de Business Class stoelen onbezet laat terwijl er een aantal Platinum members in Economy vliegen. Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien?
Hoewel ik niet vies ben van een upgrade, vind ik het persoonlijk een beetje raar dat men tegenwoordig maar een upgrade `verwacht´. Je betaalt voor een economy, en niet voor een business. Niks meer en niks minder, en daar doet het feit dat er nog business stoelen vrij zijn niks aan af. Als je een Opeltje koopt, en je ziet bij aflevering dat er nog een Mercedes onverkocht is, ga je toch ook niet verwachten dat je de Mercedes zonder bijbetaling krijgt ? (Ook al koop je al 30 jaar je auto's bij die autozaak ?).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_69819277
30 juli vertekken wij (5 man) als het goed is om 7.10 naar Kos vanaf schiphol. Als we zorgen dat we er rond 4 uur zijn, is dat dan veel te vroeg, of is dat redelijk normaal. Ook vraag ik me af hoe dat online inchecken werkt, want ik heb een grote hekel om in een giga rij te staan om in te checken. Ik heb bij Sunweb niet gekozen voor digitale tickets, maar voor papieren.
Gewoon omdat het kan
pi_69819431
Het is ook niet zo dat je standaard van een upgrade kunt uitgaan. Ze gebruiken bij United alleen een andere policy waarbij ze mensen die heel veel vliegen vaker in de watten leggen als het even kan. Ik maak ca. 15 vluchten per jaar naar de Westkust. Vroeger zweerde ik bij KLM. Nu bouw ik die loyaliteit op bij United en zie geen enkele reden om over te stappen, ook niet als de baas mij straks weer Business laat vliegen.

Ze kunnen bij KLM wel aan yield management doen, maar wat heb je daaraan als je de veelvliegers kwijt raakt en deze stoelen liever weg geeft aan Jo Blog die voor een habbekrats van Schotland naar Azie vliegt en daarna nooit meer terugkomt bij KLM?
pi_69819716
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:35 schreef DannydeK het volgende:
30 juli vertekken wij (5 man) als het goed is om 7.10 naar Kos vanaf schiphol. Als we zorgen dat we er rond 4 uur zijn, is dat dan veel te vroeg, of is dat redelijk normaal. Ook vraag ik me af hoe dat online inchecken werkt, want ik heb een grote hekel om in een giga rij te staan om in te checken. Ik heb bij Sunweb niet gekozen voor digitale tickets, maar voor papieren.
3 uur van te voren vind ik persoonlijk wat vroeg, maar goed. Persoonlijk vind ik 2 uurtjes vantevoren meer dan op tijd, maar op dat tijdstip maakt dat ene uurtje ook niet zoveel meer uit.

Online inchecken, de naam zegt het al. Je checkt in op de website van de desbetreffende airline, en print thuis je boarding pass al uit. Je hoeft dan alleen nog je bagage af te geven. Mijn ervaring is dat daar net zulke rijen staan als bij normaal inchecken. M.a.w, rij technisch gezien is (mijn persoonlijke ervaring) online inchecking alleen sneller zonder in te checken bagage.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_69820202
Mijn ervaring is voornamelijk uit mijn jongere jaren (laatste keer dat ik vloog was ik 15 en dat was nog met mijn ouders). Maar wanneer moet je je ID kaart laten zien dan? Want als je niet online incheck moet je dus je ticket/idkaart laten zien, en ben je ingecheckt. Daarna moet je de bagage afgeven, en daarna door de security naar het shop gedeelte?

En wanneer moet je je ID kaart laten zien als je online incheckt?

Mijn geheugen:

-je komt binnen, gaat naar een balie met een te lange rij, je wacht en laat je ticket/ID of paspoort zien.
-je loopt door naar een andere balie en wacht in een lange rij tot je de bagage kan afgeven
-je loopt door naar de security poortjes
-je komt nu in het gedeelte met de gates/winkeltjes.
-eenmaal tijd loop je door de gate naar je vliegtuig.
Gewoon omdat het kan
pi_69821541
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:07 schreef DannydeK het volgende:

En wanneer moet je je ID kaart laten zien als je online incheckt?

[
Of bij de bagage drop off, of (als je alleen handbagage hebt) bij de gate bij het instappen van het vliegtuig
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_69822002
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:40 schreef Duikelaar het volgende:
Het is ook niet zo dat je standaard van een upgrade kunt uitgaan. Ze gebruiken bij United alleen een andere policy waarbij ze mensen die heel veel vliegen vaker in de watten leggen als het even kan. Ik maak ca. 15 vluchten per jaar naar de Westkust. Vroeger zweerde ik bij KLM. Nu bouw ik die loyaliteit op bij United en zie geen enkele reden om over te stappen, ook niet als de baas mij straks weer Business laat vliegen.

Ze kunnen bij KLM wel aan yield management doen, maar wat heb je daaraan als je de veelvliegers kwijt raakt en deze stoelen liever weg geeft aan Jo Blog die voor een habbekrats van Schotland naar Azie vliegt en daarna nooit meer terugkomt bij KLM?
Maar wat heeft United aan veelvliegers die steeds het meest goedkope ticket aanschaffen omdat ze toch wel worden geupgraded ?

KLM lijkt zich meer en meer te richten op veelvliegers die ook veel besteden. Ze verliezen inderdaad veel loyaliteit bij de veelvliegers die budget bewust reizen. Ik denk dat KLM die keuze bewust maakt en ze varen daar redelijk wel bij; financieel gaat het alleszins redelijk met AF-KLM vergeleken met veel andere maatschappijen (zoals United).

Ik denk dat de uiteindelijke imago schade meevalt. Ik erger me nu ook aan het Flying Blue programma van de KLM, maar ik gooi echt mijn FB kaart niet weg. Als KLM straks weer een mooi aanbod doet dan vergeet en vergeef ik alle ergernissen en stap ik weer bij KLM aan boord.

Alleen als het product echt aanzienlijk beter is, verlegt de reiziger voorgoed z'n loyaliteit. Maar de business class van United is niet beter dan die van KLM. Die van Cathay Pacific en Singapore Airlines wel, maar daar hoeft KLM niet werkelijk voor te vrezen omdat die totaal andere routes vliegen.

Ik heb trouwens ook loyaliteitskaarten bij OneWorld en Star Alliance zoals de meeste veelvliegers meerdere kaarten hebben. Merk loyaliteit heeft beperkte waarde in de luchtvaart.
pi_69822446
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

3 uur van te voren vind ik persoonlijk wat vroeg, maar goed. Persoonlijk vind ik 2 uurtjes vantevoren meer dan op tijd, maar op dat tijdstip maakt dat ene uurtje ook niet zoveel meer uit.
Maar 30 juli is wel een van de drukste dagen op Schiphol en rond 7 uur vertrekt de eerste golf van vakantievluchten. Bij de drop-off/checkin balies heb je dan veel toeristen met weinig vliegervaring. Die hebben allerlei vragen, ze hebben teveel bagage bij zich of kunnen hun paspoort niet vinden zodat het allemaal wat langer duurt dan gemiddeld.

Ik zou wel degelijk streven naar aankomst rond 4 am of 4.30 am afhankelijk van waar je moet reizen.
pi_69827286
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoewel ik niet vies ben van een upgrade, vind ik het persoonlijk een beetje raar dat men tegenwoordig maar een upgrade `verwacht´. Je betaalt voor een economy, en niet voor een business. Niks meer en niks minder, en daar doet het feit dat er nog business stoelen vrij zijn niks aan af. Als je een Opeltje koopt, en je ziet bij aflevering dat er nog een Mercedes onverkocht is, ga je toch ook niet verwachten dat je de Mercedes zonder bijbetaling krijgt ? (Ook al koop je al 30 jaar je auto's bij die autozaak ?).
Beetje erg manke vergelijking, vind je ook niet. Dat Opeltje of die Mercedes kan Beun de Haas nog wel te verkopen na sluitingstijd. Die lege Business Class stoel niet meer nadat de gate gesloten is. Maar daar gaat het hier dus helemaal niet om. Natuurlijk is het zo dat KLM het volste recht heeft om onverkochte Business Class stoelen leeg te laten. Echter hier wordt heel veel willekeur toegepast, met name wanneer er familieleden van de gezagvoerder (gratis) meevliegen. Moet je dan eens kijken hoe hard die trolly dollies in blauw lopen.

En daarnaast dacht ik dat KLM en AF een maatschappij waren. Maar dan wel met verschillende upgrade policies. Vaak genoeg heb ik in Parijs aan de transfer balie gevraagd of er nog upgrades Te Koop waren voor een vlucht naar SIN of GRU. Bijna altijd was dat het geval. OK bedankt. En wat zie je dan aan de gate gebeuren... juist, tickets die omgewisseld worden. Ik heb de laatste tijd wel vaker in een lang niet vol AF toestel gevlogen, maar nog nooit gezien dat er ook maar een lege stoel in Business Class was! Begrijp je hem nu?

En natuurlijk is upgrade een gunst, geen recht. Daarom vraag ik er ook nooit expliciet om en wacht rustig af wat er uitgedeeld wordt. Blijkbaar helpt het wel als je af en toe eens schriftelijk klaagt over het eten of dat het schandalig is dat er geen controle wordt gehouden over roken op een toilet. Dan krijg je waarschijnlijk een kriuisje achter je FB nummer en ben je weer eerder aan een upgrade toe.
pi_69834874
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:18 schreef Buzz129 het volgende:

[..]
Wel eens een lege stoel in Business Class op een intecontinentale vlucht bij Air France gezien?
Klopt, lege BC stoelen gaan bij AF naar familie, vrienden en vrienden van vrienden van de cabincrew.
  maandag 8 juni 2009 @ 19:40:02 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69836112
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:09 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Klopt, lege BC stoelen gaan bij AF naar familie, vrienden en vrienden van vrienden van de cabincrew.
Niet alleen bij AF, ook bij KLM. En het is eigenlijk belachelijk, personeelsleden die op een personeelsticket inclusief partner vliegen, die dus minder dan 120 euro per ticket betalen voor een ticket naar verre oorden worden aan de gate dus ge-upgraded, terwijl de passagiers die wel normaal voor een ticket betaalt hebben en eventueel een bepaalde frequent flyer status hebben bij de maatschappij geen upgrade krijgen.

Een upgrade is uiteraard geen recht, en je moet inderdaad voorkomen dat mensen 'goedkope' economy tickets kopen en je die gaat upgraden, dus enige voorzichtigheid is natuurlijk wel geboden.

Ik ben benieuwd hoe KLM-Air France zich zal houden in de crisis, de tot nu toe genomen maatregelen qua prijsverlagingen werpt wel zijn vruchten af, en is in ieder geval beter dan het discrimineren van de Nederlandse markt qua prijs, want het lijkt wel of KLM dacht dat Nederland een eiland is waardoor mensen geen mogelijkheid hadden om gemakkelijk een alternatief te zoeken?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69836424
Ach 120 is ook overdreven. BKK is bijvoorbeeld ong. 225.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 8 juni 2009 @ 20:09:55 #215
242543 R-m-a
Ik vind pizza's tof
pi_69837422
Hallo,

Een vraagje; ik heb een ticket geboekt naar Suriname en ik vlieg op 8 juli. Nou heb ik die via de email mn ticket al ontvangen, maar er staat nergens bij waar ik moet inchecken oid? Iets van een balie ofzo.

Is dat normaal en wijst zich dat wel als ik eenmaal op Schiphol ben? Moet ik dat dan van de informatie schermen daar aflezen? Hoe werkt zoiets?

Nou heb ik wel eerder gevlogen, maar heb er nooit echt bij stil gestaan hoe dat nou eigenlijk in zijn werk ging

En nog een vraagje. Ik kan 25 kilo meenemen. Wat voor een koffer past daar het beste bij? Eén met inhoud van 75 liter? Of is dat te weinig/ te veel?

Groetjas
  maandag 8 juni 2009 @ 20:21:01 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_69837928
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef R-m-a het volgende:
Hallo,

Een vraagje; ik heb een ticket geboekt naar Suriname en ik vlieg op 8 juli. Nou heb ik die via de email mn ticket al ontvangen, maar er staat nergens bij waar ik moet inchecken oid? Iets van een balie ofzo.

Is dat normaal en wijst zich dat wel als ik eenmaal op Schiphol ben? Moet ik dat dan van de informatie schermen daar aflezen? Hoe werkt zoiets?

Nou heb ik wel eerder gevlogen, maar heb er nooit echt bij stil gestaan hoe dat nou eigenlijk in zijn werk ging

En nog een vraagje. Ik kan 25 kilo meenemen. Wat voor een koffer past daar het beste bij? Eén met inhoud van 75 liter? Of is dat te weinig/ te veel?

Groetjas
Je hebt het precies goed, het wijst zich vanzelf wel als je op Schiphol komt.

En een koffer van75 liter kun je zo zwaar maken als je wilt. Kan ook makkelikj 30 kilo wegen. Vraag is of je wel zoveel spullen nodig hebt als je naar Suriname gaat.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:55:11 #217
242543 R-m-a
Ik vind pizza's tof
pi_69856565
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Je hebt het precies goed, het wijst zich vanzelf wel als je op Schiphol komt.

En een koffer van75 liter kun je zo zwaar maken als je wilt. Kan ook makkelikj 30 kilo wegen. Vraag is of je wel zoveel spullen nodig hebt als je naar Suriname gaat.
Ok, bedankt voor je reactie. Is dat euvel ook weer opgelost

En en en, waarom zou je niet zoveel spullen nodig hebben als je naar Suriname gaat? Je zweet je dood, dus je moet veel schone kleren paraat hebben.

Toch? ;p
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:59:19 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_69856717
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:55 schreef R-m-a het volgende:

[..]

Ok, bedankt voor je reactie. Is dat euvel ook weer opgelost

En en en, waarom zou je niet zoveel spullen nodig hebben als je naar Suriname gaat? Je zweet je dood, dus je moet veel schone kleren paraat hebben.

Toch? ;p
Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:42:53 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_69860209
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
En als je niet boven de 25 kilo uit wil komen, bestaat er nog altijd een weegschaal.
pi_69860467
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Echter zullen dat over het algemeen korte broeken en shirtjes zijn. En die zijn niet zwaar en nemen niet veel ruimte in. Daarbij bestaat er ook nog zoiets als een wasmachine, ook op vakantie. Ik kom over het algemeen voor een vakantie niet boven de 15 kilo uit. En ieder jaar blijkt dat ik weer kleding heb meegenomen die ik niet aan heb gehad.
Dat blijkt ja, want ik probeer een tas all-in altijd onder de 11 kg te houden. Dan blijft het nog een beetje hanteerbaar, ook op zo'n scootertaxi in Thailand bijvoorbeeld. En altijd heb ik wel een paar kledingstukken bij me die ik in het geheel niet draag. Maar dat ligt ook een beetje aan of je vaak verkast of niet. Maar ook kom ik altijd met meer kleding terug dan dat ik op de heenreis mee had. Superkwaliteit jeans voor 700 Baht kun je natuurlijk niet laten liggen. Maar die krengen zijn zo zwaar in je tas of koffer!
  maandag 15 juni 2009 @ 19:25:12 #221
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_70035052
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_70035183
Finnair is ook zeker niks mis mee. Ik zou vervoer van/naar Luchthavens, overstaptijden en aankomsttijden ook zeker meenemen in mijn keuze .
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70035361
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Beiden staan als goede maatschappijen bekend:

http://www.airlinequality.com/Airlines/AirlineD-M.htm

Misschien de maatschappij met het voor jou meest gunstige reisschema kiezen ?
  maandag 15 juni 2009 @ 20:16:13 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70037079
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Waar en wanneer wil je gaan?

Emirates heeft op dit moment voor richting Azie relatief hoge tarieven, als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met vertrek vanaf London, waar Singapore Airlines aanbiedingen heeft naar Hong Kong voor UK 290 of Bangkok voor UK 329, is Emirates nu vanaf vooral Dusseldorf erg duur.

Finnair naar Hong Kong vliegt met een degelijke A340 of A330 met eigen schermpjes. Naar andere bestemmingen kan je in een MD11 terecht komen met inflight entertainment a la KLM in hun 747-combi kisten....

Dus als het vertrek eind september, oktober of later is zou ik nog even wachten met boeken, of in ieder geval met het boeken van tickets met Emirates.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70039483
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef greatgonzo het volgende:
twijfel een beetje met een ticket boeken, keuze is tussen Emirates en Finnair, waarbij finnair ongeveer 100 euro goedkoper is. Iets zegt me dat Emirates een betere keuze is, maar is het die 100 euro verschil waard?
Ik neem aan dat het een vlucht naar Zuid-Oost Azie is. Het ligt er een beetje aan of je lang of breed bent. ja serieus. Als je een beetje breed bent kun je maar beter niet in die 777-300 van Emirates stapen met hun 3-4-3 opstelling. Armleuningen zo breed als in de Connexxion stadsbussen, maar redelijke beenruimte. En als je met FinnAir in een MD-11 naar Bangkok moet vliegen moet je niet al te lang zijn met hun 31 inch pitch maat. Heeft KL(e)M overigens ook ik hun 747 toestellen. Zelf vlieg ik toch het liefst intercontinentaal in een Airbus A340 met een 2-4-2 opstelling.

En wees eerlijk, een stopover in Dubai klinkt toch al wat exotischer dan Helsinki.........
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')