abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 7 mei 2009 @ 11:25:36 #51
45833 crew  Fogel
pi_68765293
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:09 schreef Hik het volgende:

  • Mannen die zeer breeduit gaan zitten en daardoor ook "jouw" ruimte in nemen.
    ...
  • Een crew die het zelf heel warm heeft omdat ze hard moeten werken en die daarom de airco lekker hoog zetten waardoor jij verrekt van de kou.
  • Volk moet niet op mijn plek komen, de armleuning zit er niet voor niks
    Wat mij betreft kan het niet koud genoeg zijn in een vliegtuig, als het te erg wordt voor mensen, kunnen ze nog altijd een jas aantrekken. Als het te warm is, vind ik dat veel erger, want daar kan je zelf helemaal niks tegen doen (ik reis bijna altijd in t-shirt, die uittrekken gaat me wat te ver )
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:28:15 #52
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_68765375
    Als je boekt bij Easyjet krijg je zo'n 'waarschuwingsscherm' dat je je paspoortgegevens in moet voeren - moet dit echt van te voren of kan je gewoon je paspoort meenemen naar het vliegveld (dat doe je natuurlijk toch wel)?
    En ze vragen naar nationaliteit en land van uitgifte; nu heb ik de NL nationaliteit maar mijn pasoort is uitgegeven door de ambassade in de UK; is het land van uitgifte dan toch NL? Of UK?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:29:43 #53
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_68765415
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:28 schreef SaskiaR het volgende:
    Als je boekt bij Easyjet krijg je zo'n 'waarschuwingsscherm' dat je je paspoortgegevens in moet voeren - moet dit echt van te voren of kan je gewoon je paspoort meenemen naar het vliegveld (dat doe je natuurlijk toch wel)?
    En ze vragen naar nationaliteit en land van uitgifte; nu heb ik de NL nationaliteit maar mijn pasoort is uitgegeven door de ambassade in de UK; is het land van uitgifte dan toch NL? Of UK?
    Denk NL want de ambassade in een willekeurig land is toch grondgebied van het land van de ambassade?
    pi_68765738
    Land van uitgifte is in dit geval UK zou ik zeggen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:46:18 #55
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_68766027
    Hm... nog meer meningen? En moet ik dit invullen of niet?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_68766181
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:28 schreef SaskiaR het volgende:
    Als je boekt bij Easyjet krijg je zo'n 'waarschuwingsscherm' dat je je paspoortgegevens in moet voeren - moet dit echt van te voren of kan je gewoon je paspoort meenemen naar het vliegveld (dat doe je natuurlijk toch wel)?
    Iedereen neemt z'n paspoort mee, maar toch verschijnt dat scherm. Dus ik denk dat het handig is om gewoon in te vullen. Waarom zou je dat niet doen trouwens ?
    quote:
    En ze vragen naar nationaliteit en land van uitgifte; nu heb ik de NL nationaliteit maar mijn pasoort is uitgegeven door de ambassade in de UK; is het land van uitgifte dan toch NL? Of UK?
    Het paspoort is dan inderdaad uitgegeven in Nederland.

    Er wordt meestal gevraagd naar de stad van uitgifte. In dat geval moet je aangeven 'netherlands embassy in London'. Een paspoort wordt trouwens meestal door een consulaat afgegeven (noot: een consulaat kan in hetzelfde gebouw zitten als de ambassade), dus dat zou ik even checken.

    Mijn paspoort heb ik van het consulaat in New York en als het enigszins kan, vul ik in: "Netherlands cons. New York City". Ik heb me ooit laten uitleggen dat dit het beste is, omdat je met alleen 'new york' of 'london' suggereert dat het een niet-nederlands paspoort betreft.
      Moderator donderdag 7 mei 2009 @ 11:51:13 #57
    45833 crew  Fogel
    pi_68766212
    Bij mijn verblijfsvergunningaanvraag moest ik van de dame achter de balie bij zowel nationaliteit als land van uitgifte Nederland invullen (land van uitgifte had ik open gelaten omdat ik me hetzelfde afvroeg als jij nu, mijn paspoort is ook bij een ambassade uitgegeven).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:55:30 #58
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_68766356
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:50 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Iedereen neemt z'n paspoort mee, maar toch verschijnt dat scherm. Dus ik denk dat het handig is om gewoon in te vullen. Waarom zou je dat niet doen trouwens ?
    [..]
    Omdat ik niet wist wat ik in moest vullen...

    Je kan trouwens alleen een land aanklikken, dus niets typen. Dus dan kies ik maar gewoon NL.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_68767225
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:55 schreef SaskiaR het volgende:
    Je kan trouwens alleen een land aanklikken, dus niets typen. Dus dan kies ik maar gewoon NL.
    Ja, in dat geval zou ik ook NL aanklikken.
      donderdag 7 mei 2009 @ 13:25:39 #60
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68769343
    Is dat nieuw dat je bij Easyjet voor vluchten naar de UK je paspoortgegevens moet invullen? Bij alle vorige vluchten en mijn laatste vlucht was dat niet noodzakelijk.

    Nu heb ik in de UK wel gelezen dat ze dit wilde invoeren om vooraf reisgegevens te krijgen, aan de andere kant is dit zo gemakkelijk te omzeilen dat het bijna lachwekkend is dat ze dit willen invoeren.
    (De personen die kwaad in de zin hebben en niet willen dat hun paspoortgegevens vooraf bekend zijn weten exact hoe ze dat moeten omzeilen, zodat deze maatregel volkomen nutteloos is, althans, om potentiele ongewenste personen niet binnen te krijgen, het is weer een stap dichterbij tot de algehele controlemanie van de overheid ten opzichte van de 'gewone' burger.)
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68769507
    Volgens mij is het pas sinds kort ingevoerd. Had een paar maanden terug een vlucht geboekt, en toen hoefde het nog niet. Iets meer dan een week geleden de vlucht verzet naar een dag later en toen werd er opeens om gevraagd in de boekingsbevestiging.

    Misschien iets te maken met die lijst met ongewenste personen die de UK pas gepubliceerd heeft
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      donderdag 7 mei 2009 @ 13:34:55 #62
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_68769697
    Nouja, mijn vriend had het laatst niet ingevuld en die mocht gewoon mee het vliegtuig in (een maand terug). Dus het zal allemaal wel meevallen. Maarja, toch maar effe doen...
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      donderdag 7 mei 2009 @ 15:05:03 #63
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_68773096
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Met jouw nummer een ben ik het wel eens .

    Verder zijn vrouwen die breeduit gaan zitten ook best irritant hoor .
    Ik had het expres zo opgeschreven omdat ik het echt heel vaak meemaak bij mannen en bij vrouwen nog nooit heb gehad (die hebben weer genoeg andere irritante gewoontes, ik noem teveel parfum of haar borstelen in het vliegtuig ). Maar let er maar eens op hoe sommige mannen gaan zitten: bewijzen dat ze heel breed zijn, dat ze zo groot geschapen zijn dat ze hun benen bijna niet bij elkaar krijgen, territoriumdrang... geen idee?!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_68863611
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:09 schreef Hik het volgende:

    Verder irritant:
  • Mannen die zeer breeduit gaan zitten en daardoor ook "jouw" ruimte in nemen.

  • Een crew die het zelf heel warm heeft omdat ze hard moeten werken en die daarom de airco lekker hoog zetten waardoor jij verrekt van de kou.
  • Het ont-zet-ten-de slechte filmaanbod bij vluchten zonder persoonlijk scherm (maakt niet uit omdat je het algemene scherm vaak toch niet kunt zien
  • Mee eens! Vooral nr 1 en 2 zijn...grrrrrrrrr!
     FR
    pi_68867056
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:53 schreef jaco het volgende:
    Wat vind je het meest irritante tijdens vliegen ? En wat kun je er aan doen ?
    [..]

    Een nieuws poster van Fok! heeft dit bericht donderdag op de frontpage gezet waarop er een heftige discussie volgde over het achteruit zetten van de stoel.

    Voor de liefhebbers: 'Trap tegen stoel grootste ergernis'
    pi_68867404
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 17:46 schreef ozzietukker het volgende:
    Zojuist aangekomen in Kuala Lumpur met Air Asia X. Er volgt nog wel een verslag op een ander topic in dit forum, maar dat is dan voor de heen en terugreis.
    Omdat Air Asia X hier ook ter sprake is geweest, hierbij de link naar het verslag van ozzietukker ... http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/

    Het is een compleet verhaal geillustreerd met foto's. Je beleeft de reis als het ware mee. Bedankt ozzietukker !

    Uit het verslag maak ik op dat de service en kwaliteit van Air Asia X op deze route zeer redelijk zijn met het oog op de lage prijs. Deze goede prijs/kwaliteit verhouding gaat deels verloren nu de 'gewone' vliegmaatschappijen ook zijn gaan prijsstunten op Aziatische routes.
      zondag 10 mei 2009 @ 13:40:19 #67
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68869137
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 12:27 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Omdat Air Asia X hier ook ter sprake is geweest, hierbij de link naar het verslag van ozzietukker ... http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/

    Het is een compleet verhaal geillustreerd met foto's. Je beleeft de reis als het ware mee. Bedankt ozzietukker !

    Uit het verslag maak ik op dat de service en kwaliteit van Air Asia X op deze route zeer redelijk zijn met het oog op de lage prijs. Deze goede prijs/kwaliteit verhouding gaat deels verloren nu de 'gewone' vliegmaatschappijen ook zijn gaan prijsstunten op Aziatische routes.
    De andere vliegmaatschappijen moeten wel stunten, deels omdat de stoelen niet volkomen door de economische crisis in het algeheel, deels omdat ze proberen concurrentie tegen te gaan, of in ieder geval te ondermijnen.
    Zonder Low Cost Carries op korte afstanden zouden de ticketprijzen veel te hoog blijven, het is niet gelukt om deze tegen te houden, ze zijn gewoon significant goedkoper en kunnen zelfs winst maken, dat ze met alle macht de laatste pre die ze hebben, namelijk long haul, zo goed mogelijk te verdedigen.

    Zo goed is mijn verslag nu ook weer niet trouwens
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68897750
    bekende terminal OT, gisteren nog op KL geweest en de afgelopne maand nog 2 keer
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_68899969
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:40 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    De andere vliegmaatschappijen moeten wel stunten, deels omdat de stoelen niet volkomen door de economische crisis in het algeheel, deels omdat ze proberen concurrentie tegen te gaan, of in ieder geval te ondermijnen.
    Zonder Low Cost Carries op korte afstanden zouden de ticketprijzen veel te hoog blijven, het is niet gelukt om deze tegen te houden, ze zijn gewoon significant goedkoper en kunnen zelfs winst maken, dat ze met alle macht de laatste pre die ze hebben, namelijk long haul, zo goed mogelijk te verdedigen.

    Zo goed is mijn verslag nu ook weer niet trouwens
    Ik ben het met je eens dat LCC's veel hebben bij gedragen aan de verlaging van tarieven in het algemeen op de kortere afstanden. De verlaging van het service nivo op een vlucht van maximaal 2 uur is dan ook geen probleem. Tenslotte hebben de gevestigde maatschappijen na 9/11 hun service nivo ook drastisch teruggeschroefd. Ik word er wel een beetje ziek van als ik al die aanbiedingen van die LCC's zie, en dan zie wat ik uiteindelijk nog voor zo'n ticket moet betalen inclusief alle toeslagen.

    Maar op een long haul vlucht vind in AirAsia toch een beetje gekunsteld. Hun grootste winst, vliegtuigen zo kort mogelijk aan de grond, gaat hier grotendeels verloren. Uiteindelijk zullen ze het nooit volhouden om veel lagere tarieven op de lange afstand te blijven berekenen want de concurrentie is veel groter. Ga maar na: Op een korte vlucht zijn er meestal niet meer dan twee reguliere aanbieders. OK, AMS-LHR uitgezonderd dan. Op een intercontinentale vlucht zijn er veel meer aanbieders, al dan niet rechtstreeks. En op een vlucht van 12 uur maakt een paar uur wachten voor een overstap niet eens zoveel uit. En alle maatschappijen op deze vluchten hebben ook bijna altijd wel een aantal zeer goedkope tickets in de aanbieding. Dus per saldo is de concurrentie op een long haul vlucht voor een LCC veel groter.

    Dus ik geloof niet absoluut niet in een algemene tariefsverlaging op een vlucht van 12 uur door de komst van een LCC. Uiteindelijk blijft het gros toch kiezen voor reguliere service en minstens 20kg bagage vrijdom. Daarnaast hebben LCC's natuurlijk de naam dat je vreselijk krap zit, en daar zullen ze nooit meer vanaf komen.

    Dan heeft zo'n maatschappij als OpenSkies met uitsluitend Business Class voor minder dan een full fare economy prijs ticket toch veel meer kans van slagen. (Ga ik volgende week eens proberen, AMS-JFK, ondanks dat ik in New Jersey moet zijn)
      maandag 11 mei 2009 @ 19:28:02 #70
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68914958
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 11:59 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Ik ben het met je eens dat LCC's veel hebben bij gedragen aan de verlaging van tarieven in het algemeen op de kortere afstanden. De verlaging van het service nivo op een vlucht van maximaal 2 uur is dan ook geen probleem. Tenslotte hebben de gevestigde maatschappijen na 9/11 hun service nivo ook drastisch teruggeschroefd. Ik word er wel een beetje ziek van als ik al die aanbiedingen van die LCC's zie, en dan zie wat ik uiteindelijk nog voor zo'n ticket moet betalen inclusief alle toeslagen.

    Maar op een long haul vlucht vind in AirAsia toch een beetje gekunsteld. Hun grootste winst, vliegtuigen zo kort mogelijk aan de grond, gaat hier grotendeels verloren. Uiteindelijk zullen ze het nooit volhouden om veel lagere tarieven op de lange afstand te blijven berekenen want de concurrentie is veel groter. Ga maar na: Op een korte vlucht zijn er meestal niet meer dan twee reguliere aanbieders. OK, AMS-LHR uitgezonderd dan. Op een intercontinentale vlucht zijn er veel meer aanbieders, al dan niet rechtstreeks. En op een vlucht van 12 uur maakt een paar uur wachten voor een overstap niet eens zoveel uit. En alle maatschappijen op deze vluchten hebben ook bijna altijd wel een aantal zeer goedkope tickets in de aanbieding. Dus per saldo is de concurrentie op een long haul vlucht voor een LCC veel groter.

    Dus ik geloof niet absoluut niet in een algemene tariefsverlaging op een vlucht van 12 uur door de komst van een LCC. Uiteindelijk blijft het gros toch kiezen voor reguliere service en minstens 20kg bagage vrijdom. Daarnaast hebben LCC's natuurlijk de naam dat je vreselijk krap zit, en daar zullen ze nooit meer vanaf komen.

    Dan heeft zo'n maatschappij als OpenSkies met uitsluitend Business Class voor minder dan een full fare economy prijs ticket toch veel meer kans van slagen. (Ga ik volgende week eens proberen, AMS-JFK, ondanks dat ik in New Jersey moet zijn)
    Vergeet alleen niet dat Air Asia ook een lokaal netwerk heeft welke hierdoor feeding krijgt, daarnaast, ze hebben ook vluchten naar Australie met een relatief goed serviceniveau welke de prijzen echt een stuk omlaag hebben gebracht.
    Ik geloof ook niet in het model van alleen een low cost long haul carrier, zie bijvoorbeeld Oasis, omdat je ook gewoon meer betalende passagiers aan boord moet hebben om de vluchten rendabel te maken. Air Asia schrijf ik niet gelijk af gezien het netwerk wat erachter zit, sterker nog, ze moeten wel uitbreiden om nieuwe markten te kunnen aanboren, en zolang de trip reports niet slecht zijn, zullen mensen inzien dat het met de beenruimte van Air Asia zeker wel oke is op de lange afstand.

    Ben wel benieuwd of ze ook het lage prijsnivo kunnen volhouden, althans, een substantieel verschil met andere maatschappijen, want de laatste tijd komen er wel erg goede aanbiedingen... Voor 400 euro minder met Emirates en dan de mogelijkheid om Dubai - Bangkok in een A380 te vliegen, dan is de keus natuurlijk snel gemaakt.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68923296
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 19:28 schreef ozzietukker het volgende:
    Air Asia schrijf ik niet gelijk af gezien het netwerk wat erachter zit, sterker nog, ze moeten wel uitbreiden om nieuwe markten te kunnen aanboren, en zolang de trip reports niet slecht zijn, zullen mensen inzien dat het met de beenruimte van Air Asia zeker wel oke is op de lange afstand.
    Dat laatste moeten ze misschien zelfs in hun reclame benadrukken, omdat LCC's nou niet bepaald bekend staan om de riante beenruimte. Daarom waren jouw verslag en foto's zeer nuttig.

    Als ik jouw verslag trouwens zo lees, kunnen ze misschien ook beter het eten op de 'ouderwetse' manier aanpakken. Reken 20 pond extra en geef iedereen gratis eten en drinken. Dat gedoe met een eigen voedsel verbod en verkoop van slecht eten lijkt me niet de oplossing op zo'n lange vlucht. De huidige catering methode lijkt me een groter probleem dan de afwezigheid van een flight entertainment system.
    pi_68923659
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:40 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    De andere vliegmaatschappijen moeten wel stunten, deels omdat de stoelen niet volkomen door de economische crisis in het algeheel, deels omdat ze proberen concurrentie tegen te gaan, of in ieder geval te ondermijnen.
    Zonder Low Cost Carries op korte afstanden zouden de ticketprijzen veel te hoog blijven, het is niet gelukt om deze tegen te houden, ze zijn gewoon significant goedkoper en kunnen zelfs winst maken, dat ze met alle macht de laatste pre die ze hebben, namelijk long haul, zo goed mogelijk te verdedigen.

    Zo goed is mijn verslag nu ook weer niet trouwens
    kan je me vertellen of er ook iets is om je laptop/dvdspeler aan te sluiten.

    zoals een Laptop Power Port Type: Cigarette DC Power / Laptop Power Port Type: EmPower® DC Power
    volgens seatguru zouden de oude air canada a330's wel dit soort mogelijkheden hebben.
    http://www.seatguru.com/a(...)da_Airbus_A330_B.php
    pi_68941970
    Ik wil in oktober naar Philadelphia en heb nu een ticket gevonden voor 396,36 euro met British Airways vanaf Amsterdam via vliegtarieven.nl.

    De laatste keer dat ik met BA heb gevlogen, zat ik in economy plus en dat wil ik nu weer. Echter kan ik nergens aangeven dat ik wil upgraden ipv alleen economy.

    Weet iemand of dit mogelijk is of moet ik dat direct via BA boeken dan?
      dinsdag 12 mei 2009 @ 19:52:57 #74
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68951370
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 23:12 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    kan je me vertellen of er ook iets is om je laptop/dvdspeler aan te sluiten.

    zoals een Laptop Power Port Type: Cigarette DC Power / Laptop Power Port Type: EmPower® DC Power
    volgens seatguru zouden de oude air canada a330's wel dit soort mogelijkheden hebben.
    http://www.seatguru.com/a(...)da_Airbus_A330_B.php
    Ik heb in economy class helaas niets kunnen ontdekken, heb het nog gevraagd, maar de bemanning moest het antwoord ook schuldig blijven.
    Wellicht dat het in de business klasse wel is, maar daar mocht ik om begrijpelijke reden, niet zelf even gaan kijken.

    Ik had het probleem met mijn mediaplayer dat deze toch niet helemaal volgeladen was, en hoewel ik een USB lader bij mij had, met eventuele alternatieve aansluitmethoden kon ik dus toch niet opladen.

    Daarnaast was die een A340. (even groot vliegtuig in lengte en breedte, maar wel een iets ander model qua aandrijving en dergelijke).

    @JACO
    quote:
    Als ik jouw verslag trouwens zo lees, kunnen ze misschien ook beter het eten op de 'ouderwetse' manier aanpakken. Reken 20 pond extra en geef iedereen gratis eten en drinken. Dat gedoe met een eigen voedsel verbod en verkoop van slecht eten lijkt me niet de oplossing op zo'n lange vlucht. De huidige catering methode lijkt me een groter probleem dan de afwezigheid van een flight entertainment system.
    Oasis Airlines verkocht eerst ook drinken en eten aan boord, maar zag daar later in verband met operationele redenen toch weer vanaf.
    Air Asia verdient er overigens wel veel aan, en wil zich onderscheiden door echt low cost aan te bieden door alle extra's ook echt los te verkopen. Want anders zouden de 'goedkoopste' tickets weer 20 pond duurder verkocht moeten worden..... En dat past niet in het business model. Persoonlijk ben ik ook voor het no hassle concept, maar misschien moet ik maar met een reguliere lijndienstmaatschappij gaan vliegen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 13 mei 2009 @ 13:49:47 #75
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_68977398
    Ik dacht dat ik wel een straightforward vraag had, maar zie het niet in de FAQ of via Google:

    Als ik een vliegticket koop van Amsterdam naar ergens binnen Europa, via www.austrian.com (Oosterijkse maatschappij) waar ik aangeef dat ik vanuit Nederland boek, in Nederland woon en vanaf Nederland vlieg.... Krijg ik dan als ik op Schiphol sta nog vliegtaks o.i.d. naar m'n hoofd geslingerd?

    Maw: Ben ik vliegtaks-plichtig of is de maatschappij dat en moeten zij maar zorgen dat ze het goed regelen?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')