Volk moet niet op mijn plek komen, de armleuning zit er niet voor niksquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:09 schreef Hik het volgende:Mannen die zeer breeduit gaan zitten en daardoor ook "jouw" ruimte in nemen.
...Een crew die het zelf heel warm heeft omdat ze hard moeten werken en die daarom de airco lekker hoog zetten waardoor jij verrekt van de kou.
Denk NL want de ambassade in een willekeurig land is toch grondgebied van het land van de ambassade?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:28 schreef SaskiaR het volgende:
Als je boekt bij Easyjet krijg je zo'n 'waarschuwingsscherm' dat je je paspoortgegevens in moet voeren - moet dit echt van te voren of kan je gewoon je paspoort meenemen naar het vliegveld (dat doe je natuurlijk toch wel)?
En ze vragen naar nationaliteit en land van uitgifte; nu heb ik de NL nationaliteit maar mijn pasoort is uitgegeven door de ambassade in de UK; is het land van uitgifte dan toch NL? Of UK?
Iedereen neemt z'n paspoort mee, maar toch verschijnt dat scherm. Dus ik denk dat het handig is om gewoon in te vullen. Waarom zou je dat niet doen trouwens ?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:28 schreef SaskiaR het volgende:
Als je boekt bij Easyjet krijg je zo'n 'waarschuwingsscherm' dat je je paspoortgegevens in moet voeren - moet dit echt van te voren of kan je gewoon je paspoort meenemen naar het vliegveld (dat doe je natuurlijk toch wel)?
Het paspoort is dan inderdaad uitgegeven in Nederland.quote:En ze vragen naar nationaliteit en land van uitgifte; nu heb ik de NL nationaliteit maar mijn pasoort is uitgegeven door de ambassade in de UK; is het land van uitgifte dan toch NL? Of UK?
Omdat ik niet wist wat ik in moest vullen...quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Iedereen neemt z'n paspoort mee, maar toch verschijnt dat scherm. Dus ik denk dat het handig is om gewoon in te vullen. Waarom zou je dat niet doen trouwens ?
[..]
Ja, in dat geval zou ik ook NL aanklikken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:55 schreef SaskiaR het volgende:
Je kan trouwens alleen een land aanklikken, dus niets typen. Dus dan kies ik maar gewoon NL.
Ik had het expres zo opgeschreven omdat ik het echt heel vaak meemaak bij mannen en bij vrouwen nog nooit heb gehad (die hebben weer genoeg andere irritante gewoontes, ik noem teveel parfum of haar borstelen in het vliegtuig ). Maar let er maar eens op hoe sommige mannen gaan zitten: bewijzen dat ze heel breed zijn, dat ze zo groot geschapen zijn dat ze hun benen bijna niet bij elkaar krijgen, territoriumdrang... geen idee?!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met jouw nummer een ben ik het wel eens .
Verder zijn vrouwen die breeduit gaan zitten ook best irritant hoor .
Mee eens! Vooral nr 1 en 2 zijn...grrrrrrrrr!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:09 schreef Hik het volgende:
Verder irritant:Mannen die zeer breeduit gaan zitten en daardoor ook "jouw" ruimte in nemen. Een crew die het zelf heel warm heeft omdat ze hard moeten werken en die daarom de airco lekker hoog zetten waardoor jij verrekt van de kou. Het ont-zet-ten-de slechte filmaanbod bij vluchten zonder persoonlijk scherm (maakt niet uit omdat je het algemene scherm vaak toch niet kunt zien
Een nieuws poster van Fok! heeft dit bericht donderdag op de frontpage gezet waarop er een heftige discussie volgde over het achteruit zetten van de stoel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:53 schreef jaco het volgende:
Wat vind je het meest irritante tijdens vliegen ? En wat kun je er aan doen ?
[..]
Omdat Air Asia X hier ook ter sprake is geweest, hierbij de link naar het verslag van ozzietukker ... http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:46 schreef ozzietukker het volgende:
Zojuist aangekomen in Kuala Lumpur met Air Asia X. Er volgt nog wel een verslag op een ander topic in dit forum, maar dat is dan voor de heen en terugreis.
De andere vliegmaatschappijen moeten wel stunten, deels omdat de stoelen niet volkomen door de economische crisis in het algeheel, deels omdat ze proberen concurrentie tegen te gaan, of in ieder geval te ondermijnen.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:27 schreef jaco het volgende:
[..]
Omdat Air Asia X hier ook ter sprake is geweest, hierbij de link naar het verslag van ozzietukker ... http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/
Het is een compleet verhaal geillustreerd met foto's. Je beleeft de reis als het ware mee. Bedankt ozzietukker !
Uit het verslag maak ik op dat de service en kwaliteit van Air Asia X op deze route zeer redelijk zijn met het oog op de lage prijs. Deze goede prijs/kwaliteit verhouding gaat deels verloren nu de 'gewone' vliegmaatschappijen ook zijn gaan prijsstunten op Aziatische routes.
Ik ben het met je eens dat LCC's veel hebben bij gedragen aan de verlaging van tarieven in het algemeen op de kortere afstanden. De verlaging van het service nivo op een vlucht van maximaal 2 uur is dan ook geen probleem. Tenslotte hebben de gevestigde maatschappijen na 9/11 hun service nivo ook drastisch teruggeschroefd. Ik word er wel een beetje ziek van als ik al die aanbiedingen van die LCC's zie, en dan zie wat ik uiteindelijk nog voor zo'n ticket moet betalen inclusief alle toeslagen.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De andere vliegmaatschappijen moeten wel stunten, deels omdat de stoelen niet volkomen door de economische crisis in het algeheel, deels omdat ze proberen concurrentie tegen te gaan, of in ieder geval te ondermijnen.
Zonder Low Cost Carries op korte afstanden zouden de ticketprijzen veel te hoog blijven, het is niet gelukt om deze tegen te houden, ze zijn gewoon significant goedkoper en kunnen zelfs winst maken, dat ze met alle macht de laatste pre die ze hebben, namelijk long haul, zo goed mogelijk te verdedigen.
Zo goed is mijn verslag nu ook weer niet trouwens
Vergeet alleen niet dat Air Asia ook een lokaal netwerk heeft welke hierdoor feeding krijgt, daarnaast, ze hebben ook vluchten naar Australie met een relatief goed serviceniveau welke de prijzen echt een stuk omlaag hebben gebracht.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:59 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat LCC's veel hebben bij gedragen aan de verlaging van tarieven in het algemeen op de kortere afstanden. De verlaging van het service nivo op een vlucht van maximaal 2 uur is dan ook geen probleem. Tenslotte hebben de gevestigde maatschappijen na 9/11 hun service nivo ook drastisch teruggeschroefd. Ik word er wel een beetje ziek van als ik al die aanbiedingen van die LCC's zie, en dan zie wat ik uiteindelijk nog voor zo'n ticket moet betalen inclusief alle toeslagen.
Maar op een long haul vlucht vind in AirAsia toch een beetje gekunsteld. Hun grootste winst, vliegtuigen zo kort mogelijk aan de grond, gaat hier grotendeels verloren. Uiteindelijk zullen ze het nooit volhouden om veel lagere tarieven op de lange afstand te blijven berekenen want de concurrentie is veel groter. Ga maar na: Op een korte vlucht zijn er meestal niet meer dan twee reguliere aanbieders. OK, AMS-LHR uitgezonderd dan. Op een intercontinentale vlucht zijn er veel meer aanbieders, al dan niet rechtstreeks. En op een vlucht van 12 uur maakt een paar uur wachten voor een overstap niet eens zoveel uit. En alle maatschappijen op deze vluchten hebben ook bijna altijd wel een aantal zeer goedkope tickets in de aanbieding. Dus per saldo is de concurrentie op een long haul vlucht voor een LCC veel groter.
Dus ik geloof niet absoluut niet in een algemene tariefsverlaging op een vlucht van 12 uur door de komst van een LCC. Uiteindelijk blijft het gros toch kiezen voor reguliere service en minstens 20kg bagage vrijdom. Daarnaast hebben LCC's natuurlijk de naam dat je vreselijk krap zit, en daar zullen ze nooit meer vanaf komen.
Dan heeft zo'n maatschappij als OpenSkies met uitsluitend Business Class voor minder dan een full fare economy prijs ticket toch veel meer kans van slagen. (Ga ik volgende week eens proberen, AMS-JFK, ondanks dat ik in New Jersey moet zijn)
Dat laatste moeten ze misschien zelfs in hun reclame benadrukken, omdat LCC's nou niet bepaald bekend staan om de riante beenruimte. Daarom waren jouw verslag en foto's zeer nuttig.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:28 schreef ozzietukker het volgende:
Air Asia schrijf ik niet gelijk af gezien het netwerk wat erachter zit, sterker nog, ze moeten wel uitbreiden om nieuwe markten te kunnen aanboren, en zolang de trip reports niet slecht zijn, zullen mensen inzien dat het met de beenruimte van Air Asia zeker wel oke is op de lange afstand.
kan je me vertellen of er ook iets is om je laptop/dvdspeler aan te sluiten.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De andere vliegmaatschappijen moeten wel stunten, deels omdat de stoelen niet volkomen door de economische crisis in het algeheel, deels omdat ze proberen concurrentie tegen te gaan, of in ieder geval te ondermijnen.
Zonder Low Cost Carries op korte afstanden zouden de ticketprijzen veel te hoog blijven, het is niet gelukt om deze tegen te houden, ze zijn gewoon significant goedkoper en kunnen zelfs winst maken, dat ze met alle macht de laatste pre die ze hebben, namelijk long haul, zo goed mogelijk te verdedigen.
Zo goed is mijn verslag nu ook weer niet trouwens
Ik heb in economy class helaas niets kunnen ontdekken, heb het nog gevraagd, maar de bemanning moest het antwoord ook schuldig blijven.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:12 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
kan je me vertellen of er ook iets is om je laptop/dvdspeler aan te sluiten.
zoals een Laptop Power Port Type: Cigarette DC Power / Laptop Power Port Type: EmPower® DC Power
volgens seatguru zouden de oude air canada a330's wel dit soort mogelijkheden hebben.
http://www.seatguru.com/a(...)da_Airbus_A330_B.php
Oasis Airlines verkocht eerst ook drinken en eten aan boord, maar zag daar later in verband met operationele redenen toch weer vanaf.quote:Als ik jouw verslag trouwens zo lees, kunnen ze misschien ook beter het eten op de 'ouderwetse' manier aanpakken. Reken 20 pond extra en geef iedereen gratis eten en drinken. Dat gedoe met een eigen voedsel verbod en verkoop van slecht eten lijkt me niet de oplossing op zo'n lange vlucht. De huidige catering methode lijkt me een groter probleem dan de afwezigheid van een flight entertainment system.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |