Heb je een Bulb-stand op je camera? Zoja, dan moet je hem daar op zetten en dan op de laagste ISO en op RAW zetten.quote:Op zondag 12 april 2009 02:24 schreef SiGNe het volgende:
Wow, net een knal niet normaal, grond trilde gewoon en ik woon 3 hoog.
uiteraard nét voor ik m'n camera afdrukte en ik dus weer een zwarte lucht had...
Je gebruikt wel een lange sluitertijd incl. statief hoop ik?quote:Op zondag 12 april 2009 02:24 schreef SiGNe het volgende:
Wow, net een knal niet normaal, grond trilde gewoon en ik woon 3 hoog.
uiteraard nét voor ik m'n camera afdrukte en ik dus weer een zwarte lucht had...
Volgens mij niet..quote:Op zondag 12 april 2009 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb je een Bulb-stand op je camera?
Bulb-stand is dat je handmatig kan bepalen hoe lang de sluiter ontspannen blijft, na iedere flits kun je dus weer een nieuwe foto maken. RAW is handig omdat je dan achteraf nog heel goed de belichting bij kan werken. Met die Bulb-stand kun je gegarandeerd de flits pakken.quote:Op zondag 12 april 2009 02:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens mij niet..
maximale sluitertijd 15 seconden..
Bij bulb-stand kan dat langer, toch?
Zet je cam ook op RAW als dat kan.quote:Op zondag 12 april 2009 02:36 schreef marcel-o het volgende:
ik kan mn toestel op max 60 sec zetten.
als het moment voordoet dat er veel ontladingen komen, ga ik het er ook eens op wagen
Er zijn firmware hacks verkrijgbaar voor je camera:quote:Op zondag 12 april 2009 02:27 schreef SiGNe het volgende:
maximale sluitertijd 15 seconden..(Canon A95)
Opzich interessant en ik hack normaal alles wel, telefoon is ook gehackt bijvoorbeeld, maar ik heb m'n camera nét sinds gister terug omdat de CCD kapot was. (bekend probleem, komt door de CCD van Sony)quote:Op zondag 12 april 2009 03:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zijn firmware hacks verkrijgbaar voor je camera:
http://developsoftware.bl(...)n-powershot-a95.html
Maar let er wel dat je de boel niet vernaggelt door de firmware upgrade te onderbreken.
quote:Op zondag 12 april 2009 11:09 schreef dimage het volgende:
Vond nog een foto gemaakt in de Auvergne frankrijk.
[ afbeelding ]
net als vorig jaar zomer wordt t daar weer een woestijnquote:Op zondag 12 april 2009 11:15 schreef horned_reaper het volgende:
Nou.... hier in oost groningen heb ik de afgelopen week alleen maar wat sluiterwolken gezien... nu is het ook onbewolkt.
Van regen en laat staan onweer is hier geen teken geweest
Inderdaad, vannacht rond 2 uur (Nijkerk) echt de hardste knal die ik ooit gehoord heb, niet normaal. Het leek of ik ook een soort van harde fluittoon hoorde, weet iemand daar meer van?quote:Op zondag 12 april 2009 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar gaat het altijd stevig te keer. Zo die strook tussen Amersfoort en de Veluwe, zeg maar de lijn Veenendaal-Barneveld-Nijkerk. Thunder-valley.
Vooralsnog niet droger dan op andere plekken in Nederland:quote:Op zondag 12 april 2009 11:15 schreef horned_reaper het volgende:
Nou.... hier in oost groningen heb ik de afgelopen week alleen maar wat sluiterwolken gezien... nu is het ook onbewolkt.
Van regen en laat staan onweer is hier geen teken geweest
Fluittoon heb ik niet gehoord, al piepen m'n oren weleens..quote:Op zondag 12 april 2009 11:39 schreef jakkop het volgende:
[..]
Inderdaad, vannacht rond 2 uur (Nijkerk) echt de hardste knal die ik ooit gehoord heb, niet normaal. Het leek of ik ook een soort van harde fluittoon hoorde, weet iemand daar meer van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |