abonnement Unibet Coolblue
pi_68207347
Ik weet niet zo goed wat ik over de voorgaande foto moet zeggen. De perspectiefwerking is wel leuk, creatief. Aan de andere kant doen die bomen me niet zoveel en heb ik dit effect wel vaker gezien.

Ik post nog een foto van dezelfde kathedraal als eerder. Deze foto is eigenlijk tegen al mijn verwachtingen in tamelijk goed gelukt (al zeg ik zelf). Hoezo tegen de verwachtingen in? Nou, omdat de foto half bestaat uit een heel licht deel en half uit een heel donker deel en de belichting in beide delen toch redelijk goed uitgepakt heeft.



Analoog, uit de hand, zonder HDR of andere drastische bewerkingen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2009 16:46:19 ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:54:04 #52
230390 She_Maiden
Maiden of She
pi_68232771
+ mooi contrast tussen de kleuren , tof perspectief!
- er is wel heeeeel erg veel te zien, alsin veel details.

De mijne:

Gewoon een straatje in Leuven...
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:31:23 #53
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_68234021
She_Maiden
+ Leuven is een mooi onderwerp, er is voldoende fraais te fotograferen, zoals dit straatje. Perspectief is leuk, en de scherpte diepte ook. Altijd fraai die straatklinkers.
- Ik vind het een saaie foto verder. Erg grauwig, de lucht is niet om over naar huis te schrijven. Waarom probeer je zoiets niet in HDR? Dat geeft zoveel extra dimensie aan een foto als dit. En wellicht kun je een volgend keer de foto resizen? Op Fok is een breedte van 610 pixels toegestaan.

Ik heb de vrijheid genomen om je foto even om te zetten in HDR en van een beetje sepiatoning te voorzien. Persoonlijk vind ik dat veel mooier en spannender. Er zijn natuurlijk veel mensen die HDR verafschuwen en veroordelen. Ik weet niet wat je ervan vindt zo??

Mijne. De Gaspeldoorn bloeit volop, en heel Ierland is geel. Klikbaar.



[ Bericht 12% gewijzigd door ElizabethR op 21-04-2009 12:53:55 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_68251677
ElizabethR
+ Erg mooi plaatje van een mensloze omgeving.
+ mooi waterplasje en de kleuren groen en geel van de natuurlijke omgeving zijn inspirerend
- helaas een beetje ruis in de lucht.

Mijn bijdrage van vandaag. Stond om 5 uur 's ochtends op om op pad te gaan voor wat ochtendfoto's. In mijn ogen ben ik toch wel goed geslaagd
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_68254900
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
ElizabethR
+ Erg mooi plaatje van een mensloze omgeving.
+ mooi waterplasje en de kleuren groen en geel van de natuurlijke omgeving zijn inspirerend
- helaas een beetje ruis in de lucht.

Mijn bijdrage van vandaag. Stond om 5 uur 's ochtends op om op pad te gaan voor wat ochtendfoto's. In mijn ogen ben ik toch wel goed geslaagd
[ afbeelding ]
Ik nog wel wat ruimte voor verbetering. Ga eens een paar passen naar voren en probeer juist die lichtjes van de stad mee te pakken. Nu heb je vrij saaie voorgrond, een paar struiken en een grind pad. Ik heb het idee dat het op de achtergrond gebeurt. Verder lijkt de foto uit de hand genomen door de bewegings onscherpte. Heb je een statief? If ja, gebruik het!

Plus punt? Je enorme motivatie om, om 5u 's ochtends foto's te gaan maken!! Ik beloog het mezelf altijd, maar het komt er nooit van.


Madeliefje
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:54:10 #56
230390 She_Maiden
Maiden of She
pi_68255892
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:31 schreef ElizabethR het volgende:
She_Maiden
+ Leuven is een mooi onderwerp, er is voldoende fraais te fotograferen, zoals dit straatje. Perspectief is leuk, en de scherpte diepte ook. Altijd fraai die straatklinkers.
- Ik vind het een saaie foto verder. Erg grauwig, de lucht is niet om over naar huis te schrijven. Waarom probeer je zoiets niet in HDR? Dat geeft zoveel extra dimensie aan een foto als dit. En wellicht kun je een volgend keer de foto resizen? Op Fok is een breedte van 610 pixels toegestaan.

Ik heb de vrijheid genomen om je foto even om te zetten in HDR en van een beetje sepiatoning te voorzien. Persoonlijk vind ik dat veel mooier en spannender. Er zijn natuurlijk veel mensen die HDR verafschuwen en veroordelen. Ik weet niet wat je ervan vindt zo??

Dank voor je comment
Over het resizen, ik had geen idee, sorry(en hij staat bij mij net zo groot in beeld als jouw geposte foto )
Over je suggestie (en een mooie bewerking van jou!!): wat is HDR? Ik heb deze foto gewoon genomen met een ordinaire canon digital ixus cameraatje.. en ik ben niet zo thuis in de wereld van de fotografie Maar deze foto vond ik gewoon erg mooi, net zoals ik het straatje wel wat vond hebben
pi_68256063
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:31 schreef Noxa het volgende:

[..]

Ik nog wel wat ruimte voor verbetering. Ga eens een paar passen naar voren en probeer juist die lichtjes van de stad mee te pakken. Nu heb je vrij saaie voorgrond, een paar struiken en een grind pad. Ik heb het idee dat het op de achtergrond gebeurt. Verder lijkt de foto uit de hand genomen door de bewegings onscherpte. Heb je een statief? If ja, gebruik het!

Plus punt? Je enorme motivatie om, om 5u 's ochtends foto's te gaan maken!! Ik beloog het mezelf altijd, maar het komt er nooit van.

[ afbeelding ]
Madeliefje
Dank voor je kritiek, maar ik zal ff een paar puntjes toelichten. Ik vond juist dat die bomen en struiken op de voorgrond iets extra's hadden dan puur en alleen de foto van wat lichtjes. Verder is dit niet uit de hand genomen. Het had een sluitertijd van 8 secondes met een diafragma van 2,8 (weinig mogelijkheden met een compacte digitale camera). Heb desondanks dus een statief gebruikt en dankzij de wind zijn onder andere de takken van de bomen wat minder scherp geworden.
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 22 april 2009 @ 00:55:09 #58
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_68258786
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:54 schreef She_Maiden het volgende:

[..]

Dank voor je comment
Over het resizen, ik had geen idee, sorry(en hij staat bij mij net zo groot in beeld als jouw geposte foto )
Over je suggestie (en een mooie bewerking van jou!!): wat is HDR? Ik heb deze foto gewoon genomen met een ordinaire canon digital ixus cameraatje.. en ik ben niet zo thuis in de wereld van de fotografie Maar deze foto vond ik gewoon erg mooi, net zoals ik het straatje wel wat vond hebben
Dat je jouw foto net zo groot ziet als de mijne komt omdat Fok de foto wel resized zodat ie op het forum past, maar de grote foto die je hebt geplaatst moet wel inladen. Als je goed kijkt zie je ook een kartelrandje om je foto heen. Dat geeft aan dat je foto iets te groot is
Als je er met je muis op gaat staan zie je de melding over het resizen en hoe groot de foto eigenlijk is.

In de OP van dit topic is meer info te vinden.

HDR is High Dynamic Range. Dat wil eigenlijk zeggen dat je de foto zo bewerkt dat er veel meer detail zichtbaar wordt, en de kleuren worden feller. Het is een manier om wat saaie foto's op te leuken, of het is een manier om er heel dramatische effecten aan te geven. Hier zie je een voorbeeld ook van een straatje. Even op de thumb klikken om de foto in zijn volle glorie te zien. En ik vind jouw foto mooi, maar wat saai vanwege de grijzige en een beetje grauwe toning. Dus ik dacht dat er wellicht met HDR meer uit te halen viel. Juist omdat het een straatje is dat wel wat heeft
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 22 april 2009 @ 05:16:54 #59
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_68259807
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:31 schreef Noxa het volgende:

[..]

Ik nog wel wat ruimte voor verbetering. Ga eens een paar passen naar voren en probeer juist die lichtjes van de stad mee te pakken. Nu heb je vrij saaie voorgrond, een paar struiken en een grind pad. Ik heb het idee dat het op de achtergrond gebeurt. Verder lijkt de foto uit de hand genomen door de bewegings onscherpte. Heb je een statief? If ja, gebruik het!

Plus punt? Je enorme motivatie om, om 5u 's ochtends foto's te gaan maken!! Ik beloog het mezelf altijd, maar het komt er nooit van.

[ afbeelding ]
Madeliefje
+ scherptediepte!! erg mooi het scherptepunt op de goeie plek. Kleuren zijn lekker, sfeer is erg lente. Vorm van de foto/compositie erg lekker!
_ De witte bloemblaadjes wat uitgebeten.

Men at Work
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_68281743
+ Kleuren zien er goed uit
- Het is beetje chaotisch, ik kan er niet lang naar kijken.
--------
Ben zelf pas een tijdje bezig met fotograferen (Casio Z-85) en vond deze toch nog redelijk goed gelukt :

Graag (opbouwende) kritiek
pi_68284897
+ Mooie scherptediepte. De bloesems komen prima uit tegen de achtergrond
+ Prima crop.
- Tegenlicht. Dat had naar mijn smaak wel iets minder gekund als je iets naar rechts was gestapt.
---

Deze rustige jongen liet mij erg dichtbij komen
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
  FOK!fotograaf donderdag 23 april 2009 @ 16:38:27 #62
239270 ries89
pi_68308455
+ Mooie avond foto, met sterke sfeer. Je voelt bijna een zomerse avond.
- Ik vind zelf de reiger te donker, misschien was zachtjes inflitsen hier mooier geweest.
- De donkere reflecties in het water vormen al een rechte lijn, ik had die paralel aan de bovenkant gehouden. Misschien was het ook beter om de bovenkant (grotendeels) weg te croppen, er is ook al een verticale reflectie van ik denk een boom, die nu paralel aan de zijkanten is.
- De reflectie van de zon in het water is overbelicht, en trekt hierdoor meer de aandacht dan de reiger.

Mijn foto, van de week met mooi weer aan het skaten. Nieuwe tamron 28-75 f2.8 en CP Filter.



[ Bericht 2% gewijzigd door ries89 op 23-04-2009 16:46:56 ]
pi_68319195
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:38 schreef ries89 het volgende:
+ Mooie avond foto, met sterke sfeer. Je voelt bijna een zomerse avond.
- Ik vind zelf de reiger te donker, misschien was zachtjes inflitsen hier mooier geweest.
- De donkere reflecties in het water vormen al een rechte lijn, ik had die paralel aan de bovenkant gehouden. Misschien was het ook beter om de bovenkant (grotendeels) weg te croppen, er is ook al een verticale reflectie van ik denk een boom, die nu paralel aan de zijkanten is.
- De reflectie van de zon in het water is overbelicht, en trekt hierdoor meer de aandacht dan de reiger.
Thanks voor je feedback
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_68320866
@ries89; hmm, ik vind het eigenlijk geen erg interessante foto. Ik zie een heel klein beetje actie en heel veel oninteressants rondom de actie. Inzoomen op de actie had de foto boeiender gemaakt, denk ik. Wel op het goede moment afgedrukt.

Kikkers! padden?

pi_68343814
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:39 schreef k_man het volgende:
@ries89; hmm, ik vind het eigenlijk geen erg interessante foto. Ik zie een heel klein beetje actie en heel veel oninteressants rondom de actie. Inzoomen op de actie had de foto boeiender gemaakt, denk ik. Wel op het goede moment afgedrukt.

Kikkers! padden?

[ link | afbeelding ]
Plus: mooi scherpte/diepte, en erg mooi moment om een foto te maken!
Negatief kan ik zo niet echt iets bedenken, vind het eigenlijk gewoon een mooie foto. Als je je camera bij je hebt ben je altijd wel blij om zoiets tegen te komen denk ik .

Hollands plaatje:
  zaterdag 25 april 2009 @ 20:51:44 #66
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_68375679
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 18:11 schreef JusNieuwegein het volgende:

[..]

Plus: mooi scherpte/diepte, en erg mooi moment om een foto te maken!
Negatief kan ik zo niet echt iets bedenken, vind het eigenlijk gewoon een mooie foto. Als je je camera bij je hebt ben je altijd wel blij om zoiets tegen te komen denk ik .

Hollands plaatje:
[ afbeelding ]
+Lekker hollands, fijne natuurlijke kleuren
-misschien netiets teveel op 1 foto, aan de andere kant laagjes zijn altijd leuk
Ik ben vanmiddag in de wei geweest dus 2 foto's


Het is de gekte van de verslaving.
pi_68376111
Er kan er maar één de mooiste zijn...
pi_68384201
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:05 schreef k_man het volgende:
Er kan er maar één de mooiste zijn...
Precies! (Vind zelf de eerste beter dan de tweede, lekker frontaal)

Nu een zoekplaatje...

Never try to outstubborn a cat.
pi_68384985
+ De weerspiegeling
- Beetje saaie kleuren

  zondag 26 april 2009 @ 10:24:11 #70
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68385215
Ik vind 'm erg donker, of is dat expres?
Signature.
  zondag 26 april 2009 @ 12:54:58 #71
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_68388421
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:04 schreef Syb.ren het volgende:
+ De weerspiegeling
- Beetje saaie kleuren

[ afbeelding ]
+ Geweldig contrast, allemaal sprankelende kleuren! Mooie compo met het ene donkere schaap dat recht de lens in kijkt.
+ Teveel aandachtspunten, omdat alles van die sprankelende kleuren heeft weet ik niet goed waar ik moet kijken, ook zit er rechtsonder in de foto een donkere vlek die veel aandacht trekt. Even croppen? Ben je gelijk die donkere zwarte vlek rechtsboven kwijt.

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 26 april 2009 @ 13:58:29 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_68390201
Debsterr, het lijnenspel is erg leuk, en dat is ook meteen het grootste pluspunt aan deze foto. De lucht is jammer genoeg niet echt fraai, daarom juist dat die lijnen er een prima shot van maken. Met een fraaie blauwe lucht was dit veel en veel mooier nog geweest, maar helaas heb je dat niet in de hand. Je lage standpunt versterkt die lijnen alleen nog maar, terwijl ze juist weer worden doorbroken door de pilaar en het rode paaltje. Ik denk dat als je 3 meter naar rechts was gestapt en de lengte van de trein had gevolgd de foto nog sterker zou zijn geweest. Maar al met al een fraai plaatje

Mijne, een heel oude middelbare school middenin Joyce Country. Klikbaar.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 26 april 2009 @ 14:14:42 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_68390709
+ de sfeer, de locatie, de compositie, het gebouw, deomzetting
- Als ik echt iets zou moeten noemen dan zijn het de "moderne"zaken die je ziet zoals de schotel links, maar dat is echt maar een heel klein minpuntje hoor.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_68438045
De foto geeft een vooral puur en teder beeld. Heel mooi. Goed uitgelicht (ondanks flitsen toch een warme uitstraling) en een mooie compositie, zeker hoe de baby de foto wordt ingeleid op de arm. Ontzettend lief ook om te zien hoe dat kleine handje zich vastgrijpt aan papa. Het bungelende armpje vult mooi de lege ruimte aan de onderkant op zodat het daar wat breekt. Het geeft iets extra's om naar te kijken zonder veel aandacht op te eisen.

Wat ik jammer vind is de wat ongelukkige blik van de baby zelf. Het oog rechts voor de kijker kijkt vrij open de wereld in maar het andere oog wordt wat naar achteren getrokken (en de wenkbrauw wat naar beneden gedrukt) door de vinger van de vader. Bij dat oog ontstaat een beetje een verkrampte blikt. Die vinger had net even een stukje naar achter gekund zodat ook het verloop van de vingers gelijkmatiger is: de eerste twee overlappen zich mooi waarna er bij de volgende wat ruimte valt. En 2 gevalletjes muggenziften. Het is te klein om echt goed te kunnen zien maar het lijkt of de nagels zwarte randjes hebben: eventueel wassen dus! Verder is de baby heel egaal van kleur maar het is een beetje jammer dat er pontificaal op zijn schouder een "plek" lijkt te zitten. Lijkt wel camouflage crème over zijn eerste tattoo...


Mijn foto is eigenlijk symbool voor de afgelopen weken. Gekke gebeurtenissen, onderzoeken en ineens blijkt iemand die je enorm na staat ernstig ziek te zijn: verdriet, tranen en de wereld ineens een beetje op zijn kop... Maar uiteindelijk is het toch ook nog een "gewone" macro-foto.

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  maandag 27 april 2009 @ 22:15:52 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_68440352
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:28 schreef P_B het volgende:

Wat ik jammer vind is de wat ongelukkige blik van de baby zelf. Het oog rechts voor de kijker kijkt vrij open de wereld in maar het andere oog wordt wat naar achteren getrokken (en de wenkbrauw wat naar beneden gedrukt) door de vinger van de vader. Bij dat oog ontstaat een beetje een verkrampte blikt. Die vinger had net even een stukje naar achter gekund zodat ook het verloop van de vingers gelijkmatiger is: de eerste twee overlappen zich mooi waarna er bij de volgende wat ruimte valt. En 2 gevalletjes muggenziften. Het is te klein om echt goed te kunnen zien maar het lijkt of de nagels zwarte randjes hebben: eventueel wassen dus! Verder is de baby heel egaal van kleur maar het is een beetje jammer dat er pontificaal op zijn schouder een "plek" lijkt te zitten. Lijkt wel camouflage crème over zijn eerste tattoo...


Ik ben het helemaal met je commentaar eens, vond het ook jammer dat we niet meer tijd hadden om het beter te doen, de baby was wat moe en kummelig helaas
Wat betreft de plek, die heb ik expres niet weggewerkt omdat het een moedervlek is en het dus echt bij haar hoort.

Mooie foto, leuk om die reflectie in de waterdruppel te zien.
enorm veel sterkte ook overigens.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')