Gefeliciteerd! Ik zit nog maar op de helft Maar de komende kilometers gaan in stijlquote:Op maandag 13 april 2009 21:49 schreef cyclechick het volgende:
Zo, vanavond mijn eerste ervaring met de wielrenvereniging gehad, en het was voor herhaling vatbaar
Ik kon het tempo binnen de groep goed bijhouden, nog twee korte stukjes kopwerk gedaan ook
Alleen jammer toen er onverwachts een sprint werd ingezet, nog geprobeerd om het bij te halen, maar dat was kansloos.. Met 1 ander meisje achteraan gefietst (groep was iets van 11 ofzo en we waren met 3 dames)
Ook bergop ging het weer in een slakkegang, ik begon gelukkig vrij ver vooraan, waardoor ik niet als laatste eindigde, maar wel samen met de laatsten
Bij elkaar weer 60 km op de teller en dat maakt dat ik over de 1000 grens heen ben, sinds 2 maart (1027 nu) whooee!
Hoe lang duurt het dan om die kracht te krijgen, want ik kan het niet uitstaan dat ik iedere keer zo'n trage harry ben en moet ik daar specifiek voor trainen? Ja, zeker veel heuvels doenquote:Op maandag 13 april 2009 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
Het kan zijn dat je voor die klimmetjes nog iets te weinig power in je benen hebt CC
Het kan ook heel anders uitpakken als je een keer écht naar de bergen gaat want in NL zijn de klimmen maar korte heuveltjes waar je "op de macht" naar boven fietst. En daar is vooral brute kracht voor nodig
Het is leuk! In een wat grotere groep rijden is ook heel anders dan met zijn tweeen! Ga gewoon eens kijken, je kunt vaak wel zonder verdere verplichtingen een paar keer meefietsenquote:Op maandag 13 april 2009 22:06 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik zit nog maar op de helft Maar de komende kilometers gaan in stijl
Ik zit er ook over te denken om samen met een vriend bij een wielervereniging te gaan. We fietsen nu elke week samen maar misschien is het een vereniging wel leuker.
Dat duurt lang, kracht bouw je op over jaren als je dat niet echt hebt. Je kan dat doen dmv gevarieerde trainingsschema´s; duurtraining, intervaltraining, krachttraining (op de fiets of in de gym)quote:Op maandag 13 april 2009 22:19 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hoe lang duurt het dan om die kracht te krijgen, want ik kan het niet uitstaan dat ik iedere keer zo'n trage harry ben en moet ik daar specifiek voor trainen? Ja, zeker veel heuvels doen
Hoe gaat het in de bergen dan, als dat geen kracht is waar je op boven komt?
Oh en weet je nog dat ik vorige x mijn kleinste blad steeds nodig had voor die heuveltjes? Zondag heb ik ze alle 7 op 't middenblad kunnen doen, wellicht zit er dus al enige vooruitgang in
het gaat vooral om de cadans, niet als een gek omhoog beginnen te gaan en wel zien waar het schip strandt, maar rustig aankijken welk tempo je aan kan en welke versnelling.quote:Op maandag 13 april 2009 22:19 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hoe gaat het in de bergen dan, als dat geen kracht is waar je op boven komt?
De bochtjes gingen goed! Er kwam nog iemand naast me rijden om te zeggen dat ie me tot sprinter had bestempeld en dat ik er na de bochten steeds snel weer bij zatquote:Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat duurt lang, kracht bouw je op over jaren als je dat niet echt hebt. Je kan dat doen dmv gevarieerde trainingsschema´s; duurtraining, intervaltraining, krachttraining (op de fiets of in de gym)
Ik was vroeger echt een spijker en moest altijd een gaatje dichtrijden met aanzetten en sprinten kon ik ook niet. Ik train nu 10 jaar intensief (incl. wekelijks duur/krachttraining) en nu hebben ze het echt moeilijk in mn wiel als ik aanzet uit de bocht
In de bergen moet je in een bepaald ritme zien te komen met je ademhaling, meestal duurt dat even voor je de goede cadans hebt
Netjes, ben je veel in cadans veranderd? Hoeveel rpm reed je vroeger, als je bij nieuwelingen/junioren reed had je bijv max verzet. Junioren 52/14 dus als ze dan zoals in de klassiekers met 55-60/uur weggaan dan was er niet veel keus dan te tollen op de 14, 115-125 rpm, terwijl ik ook sommige gasten zag die m nog op de 15 hadden liggen....quote:Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik was vroeger echt een spijker en moest altijd een gaatje dichtrijden met aanzetten en sprinten kon ik ook niet. Ik train nu 10 jaar intensief (incl. wekelijks duur/krachttraining) en nu hebben ze het echt moeilijk in mn wiel als ik aanzet uit de bocht
quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef superbient het volgende:
[..]
Netjes, ben je veel in cadans veranderd? Hoeveel rpm reed je vroeger, als je bij nieuwelingen/junioren reed had je bijv max verzet. Junioren 52/14 dus als ze dan zoals in de klassiekers met 55-60/uur weggaan dan was er niet veel keus dan te tollen op de 14, 115-125 rpm, terwijl ik ook sommige gasten zag die m nog op de 15 hadden liggen....
Rijd je nu standaard 1/2 tanden groter, met lagere rpm? Als je dan flink aanzet na de bocht, kan je wel versnellen maar is het niet makkelijker om meer rpm's te maken op een licht verzet dan de grote molen aan te zwengelen. Als voorbeeld doel ik bijv op de sprint van Lars Boom op het NK van vorig jaar...
Je verhaal klinkt ook leuk.quote:Op maandag 13 april 2009 21:50 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Je moet inderdaad ergens beginnen, leuk hoor! Ben benieuwd hoe je eerste rondje je is bevallen! Fietsen is leuk
ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk , eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht danquote:Op maandag 13 april 2009 22:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
btw ik ben serieus begonnen met fietsen op mn 22e. Ik rijd nu idd 1 a 2 tandjes groter, kracht gaat volgens mij wel ten koste van de souplesse, tenzij je daar weer specifiek op trainen gaat. Ik wissel ook van RPM tijdens 't fietsen, ong tussen de 60 en de 100 omwentelingen.
Als 't heel hard gaat of een klim rijd ik vaak wat zwaarder en zodra je weer ff tijd hebt om te herstellen zet ik m een tandje lichter
een licht verzet is wel een + vind ik, je benen blijven wat frisser en je hebt minder kans op blessures. Volgens mij is 80 rpm licht genoeg toch?quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef superbient het volgende:
[..]
ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk , eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht dan
binteman!quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef superbient het volgende:
[..]
ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk , eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht dan
Wow! Jij bent fanatiek bezig zeg!quote:Op maandag 13 april 2009 21:49 schreef cyclechick het volgende:
Zo, vanavond mijn eerste ervaring met de wielrenvereniging gehad, en het was voor herhaling vatbaar
Ik kon het tempo binnen de groep goed bijhouden, nog twee korte stukjes kopwerk gedaan ook
Alleen jammer toen er onverwachts een sprint werd ingezet, nog geprobeerd om het bij te halen, maar dat was kansloos.. Met 1 ander meisje achteraan gefietst (groep was iets van 11 ofzo en we waren met 3 dames)
Ook bergop ging het weer in een slakkegang, ik begon gelukkig vrij ver vooraan, waardoor ik niet als laatste eindigde, maar wel samen met de laatsten
Bij elkaar weer 60 km op de teller en dat maakt dat ik over de 1000 grens heen ben, sinds 2 maart (1027 nu) whooee!
Ik heb denk ik de hele winter minimaal 3 en soms wel tot 6 uur per week gespind, ik geef er zelfs les in En nu met het mooie weer, ben eigenlijk al twee weken niet in de sportschool geweest! Volgende week zondag moet ik weer lesgeven, zal er wel even een pittige klimles van makenquote:Op dinsdag 14 april 2009 08:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wow! Jij bent fanatiek bezig zeg!
Ik zit sinds half januari op 750. Maar ik spin wel elke week
Als je kracht wil moet je dat doen. Sinds ik fanatiek spin merk ik dat ik echt veel meer power en explosiviteit heb.
Misschien scheelt het dat ik iemand in mijn msnlijst heb staan die ongeloofljik veel fietst en nu al op 2500 zit, dus dan denk ik "kom ik aan met mijn krappe 1000, ik fiets nog maar even door"quote:
Wat een motivational speech.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:41 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Misschien scheelt het dat ik iemand in mijn msnlijst heb staan die ongeloofljik veel fietst en nu al op 2500 zit, dus dan denk ik "kom ik aan met mijn krappe 1000, ik fiets nog maar even door"
Vorig jaar had ik in totaal nauwelijks 1000 gefietst (ok, fiets ook pas in juli gekocht). 500 is ook een mooi getal
Ik ga niet voor niets sportpsychologie studerenquote:Op dinsdag 14 april 2009 08:56 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Wat een motivational speech.
Ik vind van mezelf dat ik eigenlijk te weinig fiets. Ik heb vanavond weer wedstrijd, en hoop daarna een redelijk normaal trainingsschema op te pakken. Ik heb vorige week trainingsweekend gehad, en daarna erg veel rust genomen. Nu wil ik doorpakken en rond de 150 km per week gaan fietsen (4*25, 1*50).
Maar ja, ik wil wel meer, nu maar doen ook
Nee, ik moet alles nog een keer opschrijven, en alles even op een rijtje zetten. 80 moet inderdaad wel lukken. Bij het trainingsweekend heb ik 72 km in 3 uur gereden, met de heuvels erbij dan. Je rijd dan wel in een groep, maar dan nog.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:01 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik ga niet voor niets sportpsychologie studeren
Maak een concreet plan van wat je wil, zodat het makkelijk is om je eraan te houden (welke dagen fietsen, hoe laat etc) en waarom is 50 je grootste afstand? Waarom niet 1x 80 ofzo? Of moet je voor je wedstrijden alleen korte trainingen doen?
Ohja, is dat "in" ? En is daar dan ook een gefundeerde argumentatie voor dat het een beter dan het ander is?quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Momenteel is het natuurlijk erg in om op hoge intensiteit kort te trainen. Net zoals een hele tijd terug het in was om op lage intensiteit lang te trainen.
Ik heb er nog geen gefundeerde argumentatie voor gezien. Ik ga er zelf vanuit dat de waarheid in het midden ligt en het verstandig is een goede mix tussen beiden te kiezen. Wat de goede mix is hangt af van je programma.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:28 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ohja, is dat "in" ? En is daar dan ook een gefundeerde argumentatie voor dat het een beter dan het ander is?
Ja een mix lijkt mij ook beter dan alleen 1 van beide. Rustige lange duurtrainingen vormen de basis lijkt me en interval en clubwedstrijdjes en bloktraining tussendoor om de snelheid en tempohardheid te trainen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen gefundeerde argumentatie voor gezien. Ik ga er zelf vanuit dat de waarheid in het midden ligt en het verstandig is een goede mix tussen beiden te kiezen. Wat de goede mix is hangt af van je programma.
Je ziet dit niet alleen in het wedstrijdpeloton. In Frankrijk, GB en België wordt er door de betere wielertoeristen vanaf het begin van het seizoen lange afstand gereden en het tempo langzaam opgevoerd. In m.n. Duitsland begint men op hoog tempo en voert langzaam de afstand op. Deels afgedwongen door de bond. In NRW werd (en dacht nog altijd wordt) het organiseren van afstanden boven de 150km voor 1 mei door de BDR niet toegestaan.
Dat boek heb ik jaren terug al eens gelezen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:09 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja een mix lijkt mij ook beter dan alleen 1 van beide. Rustige lange duurtrainingen vormen de basis lijkt me en interval en clubwedstrijdjes en bloktraining tussendoor om de snelheid en tempohardheid te trainen.
Ik kreeg dit boek toen ik ooit bij een club ging rijden staat echt heel veel info in over training, misschien wel teveel...
Op de dagen dat het mooi weer was de afgelopen tijd, kon ik meestal niet. Maar 750 is al behoorlijk wat.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:39 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik heb denk ik de hele winter minimaal 3 en soms wel tot 6 uur per week gespind, ik geef er zelfs les in En nu met het mooie weer, ben eigenlijk al twee weken niet in de sportschool geweest! Volgende week zondag moet ik weer lesgeven, zal er wel even een pittige klimles van maken
750 is toch ook niet slecht! Zeker met wekelijks nog een uur spinnen erbij! Goed hoor
Ik probeer het ook ongeveer op die manier te doen. Doordeweeks korte intensiteit (spinnen/cyclocrossen). En in het weekend langere duurtrainingen doen op de racefiets.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:48 schreef ursel het volgende:
Ik moet van mijn "coach" beide juist doen. In het weekend lange tocht en doordeweeks korte intensiteit trainingen.
Helaas nog niet echt van gekomen om een echte lange toch te gaan doen. 1x 60 km gereden en 2x 50
Dit weekend moet het denk ik wel lukken..
Totaal pas net 250 op de teller in precies 1 maand tijd..
Souplesse is beter dan kracht.quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef superbient het volgende:
[..]
ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk , eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht dan
Hoe lang mag je daar eigenlijk over doen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:27 schreef ultra_ivo het volgende:
voor mij is 't door de week nu ff rustig aan doen. Zondag rij ik m'n 300km brevet.
Ik doe in de winter hoofdzakelijk duurtraining, vanaf januari/februari trainingswedstrijden, dus dan meer op intensiteit/snelheid trainen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen gefundeerde argumentatie voor gezien. Ik ga er zelf vanuit dat de waarheid in het midden ligt en het verstandig is een goede mix tussen beiden te kiezen. Wat de goede mix is hangt af van je programma.
Je ziet dit niet alleen in het wedstrijdpeloton. In Frankrijk, GB en België wordt er door de betere wielertoeristen vanaf het begin van het seizoen lange afstand gereden en het tempo langzaam opgevoerd. In m.n. Duitsland begint men op hoog tempo en voert langzaam de afstand op. Deels afgedwongen door de bond. In NRW werd (en dacht nog altijd wordt) het organiseren van afstanden boven de 150km voor 1 mei door de BDR niet toegestaan.
De maximale tijd hiervoor is 20 uur. Makkelijk te halen als je een 300 op het vlakke land rijdt. Mijn 300 gaat naar Bastenaken en Hoei. Dan moet je toch iets meer doortrappen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:22 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Hoe lang mag je daar eigenlijk over doen?
hehe, jaquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:37 schreef Littlecreep het volgende:
Zijn er overigens nog mensen zo gek om dit weekend de Amstel Keutenberg Wandeltocht te doen?
Volgens mij is het zinloos om langer dan 5-6 uur non-stop te trainenquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen gefundeerde argumentatie voor gezien. Ik ga er zelf vanuit dat de waarheid in het midden ligt en het verstandig is een goede mix tussen beiden te kiezen. Wat de goede mix is hangt af van je programma.
Je ziet dit niet alleen in het wedstrijdpeloton. In Frankrijk, GB en België wordt er door de betere wielertoeristen vanaf het begin van het seizoen lange afstand gereden en het tempo langzaam opgevoerd. In m.n. Duitsland begint men op hoog tempo en voert langzaam de afstand op. Deels afgedwongen door de bond. In NRW werd (en dacht nog altijd wordt) het organiseren van afstanden boven de 150km voor 1 mei door de BDR niet toegestaan.
Zwart?quote:Op woensdag 15 april 2009 13:12 schreef oxylus11 het volgende:
Ik doe zelf de 150 km. Zwart weliswaar, maar ik vind dat dat mag als de route langs je huis loopt en je je eigen proviand meesjouwt.
Ik denk zwart als in niet betalendquote:Op woensdag 15 april 2009 13:13 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Zwart?
Ik doe ook de 150 km, maar rood denk ik, maar wat is het verschil?
En ik woon in de o-zo-platte randstad, dus het gaat nog wat worden
Gripper: Lekker bezig, mooi rondje hoor!!
Ach so,quote:Op woensdag 15 april 2009 13:18 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik denk zwart als in niet betalend
Mja, dan kan je er idd niet veel aan doen nee..quote:
haha wat grappig, dat was ook grotendeels mijn parcours vandaag, a'dam - oudekerk - waver - woerden - driebrugge - gouda - bodegraven - woerden - nieuwkoop - zevenhoven - vrouwenakker - uithoorn - oudekerk - a'damquote:Op woensdag 15 april 2009 12:09 schreef Gripper het volgende:
Zo, na een weekendje België zonder racefiets maar mét ATB, had ik gisteren nog een vrije dag. Even een groot rondje gemaakt, om in het kader van de afwisseling (lange duur&lage intensiteit) ook dat eens te doen. Mn avondrondjes zijn meestal een km of 70 knallen met gemiddeldes boven de 30, maar nu had ik lekker de tijd, en heb ik 4,5 uur op de fiets gezeten, 120 km gereden met 28 gemiddeld. Was lekker, de armen beginnen al duidelijke wielrenmouwtjes te vertonen
Rondje: Utrecht, woerden, bodegraven, alphen aan de rijn, leimuiden, aalsmeer, uithoorn, langs de amstel naar ouderkerk a/d amstel, terug naar vinkeveen en via loenen langs de vecht terug. Eigenlijk heb ik de hele dag alleen maar langs rivieren, sloten en kanalen gereden. En t was superweer!
Mijn schuld. Ik was niet erg duidelijk. Voor de duidelijkheid ik doe dus het rode rondje van 150 km.quote:
Grappig ja!quote:Op woensdag 15 april 2009 13:53 schreef superbient het volgende:
[..]
haha wat grappig, dat was ook grotendeels mijn parcours vandaag, a'dam - oudekerk - waver - woerden - driebrugge - gouda - bodegraven - woerden - nieuwkoop - zevenhoven - vrouwenakker - uithoorn - oudekerk - a'dam
km'tje of 125 en de stopwatch van de hartslagmeter gaf precies 4.30uur aan. Was echt heerlijk weer
nee kheb het vanmorgen gereden 8.30 weg 13.00 terug...quote:Op woensdag 15 april 2009 14:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Grappig ja!
Kan zijn dat we elkaar zijn tegengekomen. Ik was ergens rond half 6, 6 uur langs de Amstel aan het rijden, toen er zo'n enorme file stond voor de pont bij Nes a/d Amstel (waar 3 auto's per keer opkunnen )
Startbordje heb je niet nodig. Andere jaren waren er ook veel zwartrijders zonder bordje. Ik vind dat ik gewoon de openbare weg op mag als de route lang mijn huis rijdt. Juridisch gezien kunnen ze je ook niets maken. daarom worden er ook nooit mensen van de weg afgehaald tijdens AGR.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:25 schreef dutch_cyclist het volgende:
je moet een startbordje hebben, hoop voor dat je eruit getrokken wordt.
De organisatie heeft veel werk moeten verzetten voor die dag, lees vrijwilligers, eten en drinken en jij gaat zwart rijden. Dat je dat doet bij een lokale toertocht van een toerclubje, prima, maar niet bij zo iets.
Eigenlijk vind ik het juist erger als je het bij een lokale toertocht van een toerclubje doet dan bij dit commerciële festival.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:25 schreef dutch_cyclist het volgende:
je moet een startbordje hebben, hoop voor dat je eruit getrokken wordt.
De organisatie heeft veel werk moeten verzetten voor die dag, lees vrijwilligers, eten en drinken en jij gaat zwart rijden. Dat je dat doet bij een lokale toertocht van een toerclubje, prima, maar niet bij zo iets.
Je kunt 364 dagen rijden over het parkoers. Ik kom helemaal uit Groningen, voor mij een mooie kans om verzorgd en lekker mee te doen. Ik zou het vervelend vinden als het heel erg vol wordt met ook al die zwartrijders. Ik betaal er 40 euro plus kosten vervoer.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Startbordje heb je niet nodig. Andere jaren waren er ook veel zwartrijders zonder bordje. Ik vind dat ik gewoon de openbare weg op mag als de route lang mijn huis rijdt. Juridisch gezien kunnen ze je ook niets maken. daarom worden er ook nooit mensen van de weg afgehaald tijdens AGR.
Onweer hier in Limburg .quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:07 schreef knep het volgende:
Ik ga morgenavond ook, hopelijk weer een paar bergjes meepikken .
Als je seizoensdoelen in de regio van >24 uur nonstop liggen is het zinloos minder dan 5-6 uur te trainen.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Volgens mij is het zinloos om langer dan 5-6 uur non-stop te trainen
Dit is een commerciële organisatie die geld uit de zak van toerfietsers wil kloppen. Veel plaatselijke toertclubs bieden ritten aan die beduidend zwaarder en mooier zijn. Hen wordt zo het werken lastig gemaakt omdat ze nooit tegen de publiciteit van een grote commerciële organisatie op kunnen. De organisatie houdt zich verder niet aan de regels van de NTFU, o.a. regels op het gebied van maximale inschrijftarieven.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:14 schreef Gripper het volgende:
ik snap ook nooit zo goed waarom een festijn als de AGR nou 30 ¤ moet kosten, terwijl de jaarlijks polderbultjeshucheltjestocht bij toerclub "eendracht maakt macht" slechts 6 ¤ kost. In beide gevallen krijg je onderweg 1 of 2 keer een sapje en een krentenbol, dus daar kan het niet aan liggen dunkt me.
De wegen zijn al door de staat aangelegd, dus ook daaraan heeft de organisatie niet zoveel werk. Organisatie = vrijwilligers?
Et voila. En nu aan de herstel chocolademelk.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:37 schreef Koert het volgende:
Ik stap zo maar 's op de fiets... 80km in het vooruitzicht. En beetje bijbruinen uiteraard.
Ik ga dan ook gewoon lekker fietsen zaterdag, het is mijn vaste trainingsgebied en omdat er die dag toevallig een grote toertocht is blijf ik niet thuiszitten.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:14 schreef Gripper het volgende:
De organisatie zet zelfs enkele dagen voor de rit de complete route in gps-formaat op hun site, dus ieder die die dag een tochtje zou willen gaan maken, en "toevallig" het parcours of delen ervan betreedt, moet dat gewoon ongestraft kunnen doen lijkt me. temeer omdat het de openbare weg is.
Zo.. ook weer terug. 36.7 km met een gem. van 28.5quote:Op woensdag 15 april 2009 16:32 schreef ursel het volgende:
Tis mooi weer, ik kap met werken en ga mooi stukkie crossen..
Hier ook .quote:Op woensdag 15 april 2009 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
hier een verplichte rustdag
Zondag de Amstel volgen, dan fiets ik zelf ook zo'n 150 km incl. genoeg beklimmingen .quote:Op woensdag 15 april 2009 20:51 schreef ursel het volgende:
Dat is rot, de komende dagen gaat ut regenen..
Ik ben pas net een maandje bezig.. mag ik ut af en toe nog als excuus gebruiken..quote:Op woensdag 15 april 2009 21:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Een beetje fietser rijdt ook als het regent
Nee joh, wordt mijn fiets vies van. En dat mag niet!quote:Op woensdag 15 april 2009 21:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Een beetje fietser rijdt ook als het regent
die van mij wordt juist schoon als het regentquote:Op donderdag 16 april 2009 01:19 schreef Koert het volgende:
[..]
Nee joh, wordt mijn fiets vies van. En dat mag niet!
Dan fiets je wel op hele schone wegenquote:Op donderdag 16 april 2009 07:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die van mij wordt juist schoon als het regent
Volgens mij gaat dat allemaal nog wel meevallen. vandaag en morgen regen, in het weekend wat koeler (prima fietstemperaturen dus) en slechts af en toe een buitje.quote:Op donderdag 16 april 2009 08:41 schreef cyclechick het volgende:
Ik denk dat ik dat heel goed voor jullie ga testen zaterdag, want het wordt volgens mij kut weer, waarbij limburg ook slechter erafkomt dan bijv groningen. 150 km in regen lijkt me geen pretje
Als het nou echt regent, kun je dan beter een lange of korte broek aandoen? (niet waterdicht)
Je kunt ook wat massage olie op je benen smeren. Gebruikten wij vroeger ook tijdens koersen om de spieren warm te houden en indien het nat was stootte het de regen af. Was wel grappig want er ontstonden dan druppels op je been en die liepen er dan zo weer af. Je hebt die olies voor verschillende temperaturen, dus je moet niet 0-5graden gaan smeren nu, want dan ontploffen je benenquote:Op donderdag 16 april 2009 08:41 schreef cyclechick het volgende:
Ik denk dat ik dat heel goed voor jullie ga testen zaterdag, want het wordt volgens mij kut weer, waarbij limburg ook slechter erafkomt dan bijv groningen. 150 km in regen lijkt me geen pretje
Als het nou echt regent, kun je dan beter een lange of korte broek aandoen? (niet waterdicht)
Dat wordt hem ook voor mij.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:21 schreef cyclechick het volgende:
Nou alsof ik jullie tips virtueel doorgekregen heb, zonder ze te lezen: Ik heb kniestukken gekocht, dat leek me wel handig! Kan ik ook makkelijk uittrekken. Verder heb ik eventueel een miniopvouwbaar regenjasje te leen gekregen!
En volgende week ga ik waarschijnlijk ook nog de ronde van N.Holland fietsen, jeej! (lekkah plat )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |