abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 maart 2009 @ 09:43:25 #1
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_67538679
Elke dag weer nieuwe stemmingmakerij door de heren van de Telegraaf:
quote:
Ambtenaren buigen voor Marokko
door Dennis Naaktgeboren
AMSTERDAM, maandag - Nederlandse ambtenaren blijken als handlangers van de Marokkaanse overheid op te treden. Zij brengen hier stipt de regels van een nieuwe nationaliteitswet van dat land in de praktijk, waardoor Nederlandse kinderen van Marokkaanse moeders niet langer alleen Nederlanders zijn, maar plots ook formeel Marokkaan.

Aan de betrokkenen zelf wordt niets gevraagd; omdat Marokko het wil, komt men als Marokkaan hier in de gemeentelijke basisadministratie te staan. Ook als men dat niet wil. Nederlandse ambtenaren voeren zelfs een actief opsporingsbeleid om de Marokkaanse regels hier in de praktijk te brengen.

Noodkreet

Tot die ontdekking komt de VVD na een noodkreet van een Nederlandse vader. Zijn tienerdochter is onlangs door de gemeente Tilburg getraceerd en ongevraagd als Marokkaan in de gemeentelijke basisadministratie (GBA) geregistreerd, vanwege een wetswijziging in Marokko.

'Op grond van de wet GBA zijn wij verplicht onjuiste of onvolledige gegevens te corrigeren', schrijft de gemeente. 'Uit artikel 6 van de nieuwe Marokkaanse nationaliteitswet blijkt dat een kind van een Marokkaanse moeder of vader Marokkaan is. Deze bepaling heeft een onbeperkte terugwerkende kracht. Dit betekent dat dit artikel van toepassing is op alle kinderen die voor 1 mei 2007 uit een Marokkaanse moeder zijn geboren, maar geen Marokkaan werden. De moeder is Marokkaan. Uw kind is uit haar geboren. Dit betekent dat uw kind Marokkaan is'.


Kinderen van Marokkaanse vaders werden al automatisch Marokkaan, door een nieuwe Marokkaanse nationaliteitswet geldt dat sinds 2007 ook voor kinderen van Marokkaanse moeders.

De VVD is verbijsterd dat Nederlandse gemeenten die kinderen actief blijken 'op te sporen'. "De gemeente gaat hiermee voorbij aan de keuzemogelijkheid van ouders hun kind wel of niet bij het Marokkaanse consulaat in te schrijven", aldus VVD-Kamerlid Paul de Krom, die opheldering eist van minister Van der Laan (Integratie) en minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken). "Het is bizar en stuitend dat de Nederlandse overheid pro-actief meewerkt aan de territoriale drift van een ander land, ook zonder dat ouders daar zelf om hebben gevraagd", aldus de VVD'er. "Dit is onacceptabel en lijkt in strijd met het door de regering verkondigde uitgangspunt dat voor de Nederlandse overheid geen rol is weggelegd voor uitvoering van het Marokkaanse overheidsbeleid."
Ik mag het misschien niet zeggen maar De Telegraaf begint steeds meer op Der Sturmer te lijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 31-03-2009 09:43:23 (link naar bron toegevoegd) ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2009 @ 09:47:50 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67538779
Nou ja, ze hebben hier gewoon een punt. De manier waarop Marokko met de nazaten van hun geëmigreerde burgers omgaat is bizar en iets dat vanuit Europa aangepakt zou moeten worden. Het is heel raar hoe men dat in Europa gewoon klakkeloos slikt en werkt integratie zwaar tegen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 30 maart 2009 @ 09:50:23 #3
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_67538821
De ambtenaren voeren gewoon de internationale regels uit. Dat er meteen een 'vijfde colonne' sfeertje overheen wordt getrokken is typisch Der Sturmer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2009 @ 09:52:53 #4
1234 HiZ
Istanbullu
pi_67538876
Kun jij wel vinden, maar niet iedereen vindt het even wenselijk om zo'n nationaliteit opgedrongen te krijgen. Twee van mijn neven kwamen kort geleden tot hun verbijstering tot de ontdekking dat ze naast de Nederlandse nationaliteit ook de Egyptische nationaliteit hadden. Ook volledig tegen hun zin opgedrongen en nu mogen ze zelf uitzoeken hoe ze daar weer vanaf komen.

Kwamen ze achter toen één van de twee zijn eerste kind kwam aangeven bij de gemeente. Dat kind zit dus ook - ongewenst - met een dubbele nationaliteit en als extraatje in plaats van de naam die zijn ouders hadden bedacht met een reeks van 5 arabische namen tussen zijn gekozen voornaam en achternaam.
  maandag 30 maart 2009 @ 09:52:54 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_67538878
Goh... Hoop zand hier!?

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 maart 2009 @ 09:55:49 #6
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_67538929
Waarom is er altijd ophef over Marokko maar niet over de mogelijkheid om de kinderbijslag mee te nemen naar Duitsland of de praktijk dat het corrigeren van nationaliteit gewoon een routinematige handeling is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2009 @ 09:59:15 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67539004
Omdat Duitsland niet met terugwerkende kracht mensen in het buitenland Duitser maakt en zorgt dat je voor eeuwig de Duitse nationaliteit hebt, ook al wil je die niet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 30 maart 2009 @ 10:05:28 #8
1234 HiZ
Istanbullu
pi_67539164
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:59 schreef Dagonet het volgende:
Omdat Duitsland niet met terugwerkende kracht mensen in het buitenland Duitser maakt en zorgt dat je voor eeuwig de Duitse nationaliteit hebt, ook al wil je die niet.
Zou lachen zijn, dan hadden we hier in Nederland zo'n beetje allemaal een Duits paspoort erbij gehad.
  maandag 30 maart 2009 @ 10:08:44 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67539236
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
het corrigeren van nationaliteit gewoon een routinematige handeling is.
Aangezien jij verzot schijnt te zijn op vergelijkingen met Nazi-Duitsland, tot het onpasselijke af, vind je zulk gedrag, waarbij de gemeenten bepalen dat iemand nog Marokkaan is vanwege zijn voorouders, ook al voelt de persoon zichzelf geheel Nederlander, ook al voelt de persoon zich niet meer verbonden met Marokko, ook al wil de persoon de Marokkaanse nationaliteit niet, niet sterk lijken op de Duitsers die precies uit gingen pluizen wie van de voorouders Joods was, teneinde te kunnen bepalen of de persoon zelf voldoende Joods was? Ook al betrof het een volledig geïntegreerde Duitser of Nederlander, die wellicht al tot het Christendom bekeerd was?

Maar nee, de stamboom zei: Jij bent Joods, en hier zegt de stamboom : Jij bent Marokkaan; heel logisch dat de overheid dat toch even voor je corrigeert?

Werkelijk, ik snap niet helemaal hoe je hierbij komt, je zou toch ten eerste van de wensen van de ouders en het kind zelf uit willen gaan. En indien die de Nederlandse nationaliteit willen, hun niet ongewenst de Marokkaanse opdringen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 30 maart 2009 @ 10:11:31 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_67539309
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:52 schreef HiZ het volgende:
Kun jij wel vinden, maar niet iedereen vindt het even wenselijk om zo'n nationaliteit opgedrongen te krijgen. Twee van mijn neven kwamen kort geleden tot hun verbijstering tot de ontdekking dat ze naast de Nederlandse nationaliteit ook de Egyptische nationaliteit hadden. Ook volledig tegen hun zin opgedrongen en nu mogen ze zelf uitzoeken hoe ze daar weer vanaf komen.

Kwamen ze achter toen één van de twee zijn eerste kind kwam aangeven bij de gemeente. Dat kind zit dus ook - ongewenst - met een dubbele nationaliteit en als extraatje in plaats van de naam die zijn ouders hadden bedacht met een reeks van 5 arabische namen tussen zijn gekozen voornaam en achternaam.
Lekker is dat. En dan heb je figuren zoals Klopkoek die gelijk weer met allemaal Nazi-Duitsland kreten gaan gooien
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_67539320
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Aangezien jij verzot schijnt te zijn op vergelijkingen met Nazi-Duitsland, tot het onpasselijke af, vind je zulk gedrag, waarbij de gemeenten bepalen dat iemand nog Marokkaan is vanwege zijn voorouders, ook al voelt de persoon zichzelf geheel Nederlander, ook al voelt de persoon zich niet meer verbonden met Marokko, ook al wil de persoon de Marokkaanse nationaliteit niet, niet sterk lijken op de Duitsers die precies uit gingen pluizen wie van de voorouders Joods was, teneinde te kunnen bepalen of de persoon zelf voldoende Joods was? Ook al betrof het een volledig geïntegreerde Duitser of Nederlander, die wellicht al tot het Christendom bekeerd was?

Maar nee, de stamboom zei: Jij bent Joods, en hier zegt de stamboom : Jij bent Marokkaan; heel logisch dat de overheid dat toch even voor je corrigeert?

Werkelijk, ik snap niet helemaal hoe je hierbij komt, je zou toch ten eerste van de wensen van de ouders en het kind zelf uit willen gaan. En indien die de Nederlandse nationaliteit willen, hun niet ongewenst de Marokkaanse opdringen.
Hulde!
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
  maandag 30 maart 2009 @ 10:16:37 #12
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_67539432
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Aangezien jij verzot schijnt te zijn op vergelijkingen met Nazi-Duitsland, tot het onpasselijke af, vind je zulk gedrag, waarbij de gemeenten bepalen dat iemand nog Marokkaan is vanwege zijn voorouders, ook al voelt de persoon zichzelf geheel Nederlander, ook al voelt de persoon zich niet meer verbonden met Marokko, ook al wil de persoon de Marokkaanse nationaliteit niet, niet sterk lijken op de Duitsers die precies uit gingen pluizen wie van de voorouders Joods was, teneinde te kunnen bepalen of de persoon zelf voldoende Joods was? Ook al betrof het een volledig geïntegreerde Duitser of Nederlander, die wellicht al tot het Christendom bekeerd was?

Maar nee, de stamboom zei: Jij bent Joods, en hier zegt de stamboom : Jij bent Marokkaan; heel logisch dat de overheid dat toch even voor je corrigeert?

Werkelijk, ik snap niet helemaal hoe je hierbij komt, je zou toch ten eerste van de wensen van de ouders en het kind zelf uit willen gaan. En indien die de Nederlandse nationaliteit willen, hun niet ongewenst de Marokkaanse opdringen.
Hihi
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 30 maart 2009 @ 10:25:19 #13
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_67539639
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hihi
Leuk he? Behalve dan dat het quatsch is en het een karikatuur van mijn opvatting maakt. Ik zeg alleen dat de verontwaardiging altijd zeer selectief is en bovendien natuurlijk de internationale verdragen voorrang krijgen op wat wij in NL gewoon vinden. We moeten tenslotte Marokko niet teveel tegen de haren in strijken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2009 @ 10:27:45 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_67539701
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leuk he? Behalve dan dat het quatsch is en het een karikatuur van mijn opvatting maakt. Ik zeg alleen dat de verontwaardiging altijd zeer selectief is en bovendien natuurlijk de internationale verdragen voorrang krijgen op wat wij in NL gewoon vinden. We moeten tenslotte Marokko niet teveel tegen de haren in strijken.
Dat zeg je niet. Je maakt verwijzingen naar Nazi-Duitsland, krijgt vervolgens een koekje van eigen deeg door je opvattingen, en nu ben je huilie aan het doen. Herleg het dan gewoon.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 30 maart 2009 @ 10:29:54 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67539741
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leuk he? Behalve dan dat het quatsch is en het een karikatuur van mijn opvatting maakt. Ik zeg alleen dat de verontwaardiging altijd zeer selectief is en bovendien natuurlijk de internationale verdragen voorrang krijgen op wat wij in NL gewoon vinden. We moeten tenslotte Marokko niet teveel tegen de haren in strijken.
Is er een internationaal verdrag dat stelt dat het principe van ius sanguinis met terugwerkende kracht moet worden ingevoerd als een land zo beslist? Als Nederland dat nu eens zo invoeren, vanaf, zeg, de 17e eeuw, zou dan een groot gedeelte van Zuid-Afrika, België, Duitsland en de VS – en ongetwijfeld nog veel meer – opeens Nederlander worden? Lijkt mij een beetje van de zotte. (En hoog ongewenst!)

Overigens mijn compliment voor het inzicht dat vergelijkingen met Nazi-Duitsland vaak als een karikatuur overkomen. Ik hoop dat je daar lering uit trekt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 30 maart 2009 @ 10:38:43 #16
1234 HiZ
Istanbullu
pi_67539939
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Is er een internationaal verdrag dat stelt dat het principe van ius sanguinis met terugwerkende kracht moet worden ingevoerd als een land zo beslist? Als Nederland dat nu eens zo invoeren, vanaf, zeg, de 17e eeuw, zou dan een groot gedeelte van Zuid-Afrika, België, Duitsland en de VS – en ongetwijfeld nog veel meer – opeens Nederlander worden? Lijkt mij een beetje van de zotte. (En hoog ongewenst!)

Overigens mijn compliment voor het inzicht dat vergelijkingen met Nazi-Duitsland vaak als een karikatuur overkomen. Ik hoop dat je daar lering uit trekt.
Ja jottem, en dan gaan we net zoals de Amerikanen belasting heffen op basis van het personaliteitsbeginsel; dus alle Nederlanders waar ook ter wereld betalen hun belasting in Nederland.
pi_67541104
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
De ambtenaren voeren gewoon de internationale regels uit. Dat er meteen een 'vijfde colonne' sfeertje overheen wordt getrokken is typisch Der Sturmer.
Dit soort gedrag van Marokko is eerder afgekeken van de nazi's, daar ben je je hopelijk van bewust...

Zoals Iblis ook al overtuigend aantoont.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diederik_Duck op 30-03-2009 11:36:06 ]
pi_67541151
oud nieuws
  maandag 30 maart 2009 @ 11:40:15 #19
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_67541519
Het hebben van een dubbele nationaliteit dient sowieso verboden te worden. Het werkt fraude in de hand is absoluut onwenselijk. Polygamie is per slot van rekening ook verboden.

Als dit niet verandert heb ik het volste recht om met een Nederlandse te trouwen en daarnaast een vrouw erbij te nemen met bijvoorbeeld de Marokkaanse nationaliteit. Puur en alleen al om het feit dat ik dan met twee rechtsstaten te maken heb die een dubbele nationaliteit toestaan. Echter neem ik het recht op dubbele nationaliteit verdeeld over twee personen. Absurd verhaal???

Twee nationaliteiten hebben is net zo absurd en dus onwenselijk
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
pi_67541664
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:40 schreef weert-gilders het volgende:
Het hebben van een dubbele nationaliteit dient sowieso verboden te worden. Het werkt fraude in de hand is absoluut onwenselijk. Polygamie is per slot van rekening ook verboden.

Als dit niet verandert heb ik het volste recht om met een Nederlandse te trouwen en daarnaast een vrouw erbij te nemen met bijvoorbeeld de Marokkaanse nationaliteit. Puur en alleen al om het feit dat ik dan met twee rechtsstaten te maken heb die een dubbele nationaliteit toestaan. Echter neem ik het recht op dubbele nationaliteit verdeeld over twee personen. Absurd verhaal???

Twee nationaliteiten hebben is net zo absurd en dus onwenselijk
Oh ja hoe dan? Hoe kan je frauderen met 2 nationaliteiten en met 1 niet?
  maandag 30 maart 2009 @ 11:55:12 #21
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_67541980
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

Oh ja hoe dan? Hoe kan je frauderen met 2 nationaliteiten en met 1 niet?
Geloof niet dat het handig is als ik dat hier uit ga leggen...Maar geloof me... Het is kinderlijk eenvoudig en wordt veelvuldig toegepast..

EDIT: Zal je een klein beetje op weg helpen.. 2 mensen 4 paspoorten 1 met 1 paspoort en 1 met 3 paspoorten 1 woont daar 1 woont hier....

[ Bericht 6% gewijzigd door weert-gilders op 30-03-2009 12:06:15 ]
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
pi_67542180
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:55 schreef weert-gilders het volgende:

[..]

Geloof niet dat het handig is als ik dat hier uit ga leggen...Maar geloof me... Het is kinderlijk eenvoudig en wordt veelvuldig toegepast..
Vertel .. we willen het toch weten als het kinderlijk eenvoudig is.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:02:18 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67542186
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:55 schreef weert-gilders het volgende:

[..]

Geloof niet dat het handig is als ik dat hier uit ga leggen...Maar geloof me... Het is kinderlijk eenvoudig en wordt veelvuldig toegepast..
oftewel je hebt geen idee waar je het over hebt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67542307
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:43 schreef Klopkoek het volgende:

Ik mag het misschien niet zeggen maar De Telegraaf begint steeds meer op Der Sturmer te lijken.
Is de VVD dan een nazie partij in jouw ogen?
Audaces fortuna juvat
  maandag 30 maart 2009 @ 12:07:30 #25
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_67542324
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

oftewel je hebt geen idee waar je het over hebt.
Tuurlijk
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
pi_67542325
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

oftewel je hebt geen idee waar je het over hebt.
Polygamie komt gewoon voor in Nl, is recent nog in het nieuws geweest.

Voor de luiaards onder ons:

http://www.elsevier.nl/we(...)ygamie-vervolgen.htm
  maandag 30 maart 2009 @ 12:18:17 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67542572
Had je nu maar de Elsevier gelezen
Intelligent, but fucked up.
  Donald Duck held maandag 30 maart 2009 @ 12:34:40 #28
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67542991
Belachelijke gang van zaken. Zo blijft de nationaliteit voor altijd opgedrongen, ook al wonen ze al generaties lang niet meer in Marokko. Ze komen er echt nooit meer van af en geven het door aan de kinderen die het weer zullen doorgeven. Alsof het een erfelijke ziekte is. Echt volkomen absurd dat Marokko dit opdringt en nog absurder dat er zo braaf aan meegewerkt wordt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 30 maart 2009 @ 12:39:02 #29
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67543109
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Belachelijke gang van zaken. Zo blijft de nationaliteit voor altijd opgedrongen, ook al wonen ze al generaties lang niet meer in Marokko. Ze komen er echt nooit meer van af en geven het door aan de kinderen die het weer zullen doorgeven. Alsof het een erfelijke ziekte is. Echt volkomen absurd dat Marokko dit opdringt en nog absurder dat er zo braaf aan meegewerkt wordt.
Uiteindelijk zal iedereen Marokkaan zijn zo!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_67543375
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:39 schreef Iblis het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal iedereen Marokkaan zijn zo!
Heeft Wilders toch gelijk!
  maandag 30 maart 2009 @ 12:51:00 #31
3542 Gia
User under construction
pi_67543460
Werkelijk absurd dat Nederlandse ambtenaren hier ook nog eens gewoon aan meewerken!
Overigens, ook dat ze een man inschrijven met meer vrouwen. Schrijf gewoon nummertje twee al niet in. In Nederland is veelwijverij verboden. Houd je daar dan ook aan, als ambtenaar.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:17:06 #32
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_67544211
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:52 schreef HiZ het volgende:
Kun jij wel vinden, maar niet iedereen vindt het even wenselijk om zo'n nationaliteit opgedrongen te krijgen. Twee van mijn neven kwamen kort geleden tot hun verbijstering tot de ontdekking dat ze naast de Nederlandse nationaliteit ook de Egyptische nationaliteit hadden. Ook volledig tegen hun zin opgedrongen en nu mogen ze zelf uitzoeken hoe ze daar weer vanaf komen.

Kwamen ze achter toen één van de twee zijn eerste kind kwam aangeven bij de gemeente. Dat kind zit dus ook - ongewenst - met een dubbele nationaliteit en als extraatje in plaats van de naam die zijn ouders hadden bedacht met een reeks van 5 arabische namen tussen zijn gekozen voornaam en achternaam.
Precies. En wat dachten we van de dienstplicht? Je zou zomaar op bezoek bij familie in land van oorsprong in de kladden kunnen worden gepakt omdat 'volgens de administratie' blijkt dat je nooit in dienst bent geweest. Of dat je ter plekke een juridisch probleem hebt? Normaal gezien helpen ambassade etc. Nederlanders met problemen in het buitenland, maar het andere land ziet je dan niet als Nederlander, omdat je immers ook de andere nationaliteit hebt. Het zou zomaar kunnen dat je dan hulp van de Nederlandse ambassade wordt ontzegt omdat je zomaar opeens helemaal geen buitenlander bent.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_67544258
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:06 schreef Colnago het volgende:

[..]

Is de VVD dan een nazie partij in jouw ogen?
nee maar de PVV wel..
pi_67545801
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:18 schreef Fritsel17 het volgende:

[..]

nee maar de PVV wel..
Als je één partij zou moeten kiezen, zou de PVV wel de meeste kans hebben inderdaad.
pi_67545948
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:05 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als je één partij zou moeten kiezen, zou de PVV wel de meeste kans hebben inderdaad.
Als een politieke partij in jouw ogen niet voldoet aan je eisen, dan is het automatisch een rascistische partij?
pi_67545993
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:10 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Als een politieke partij in jouw ogen niet voldoet aan je eisen, dan is het automatisch een rascistische partij?
Rascistische?
pi_67546039
Gossie, spelfouten betekenen voor jou meer dan de inhoud.
Maar je hebt je sporen als trol met recht verdiend.
pi_67546314
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:13 schreef Bommenlegger het volgende:
Gossie, spelfouten betekenen voor jou meer dan de inhoud.
Maar je hebt je sporen als trol met recht verdiend.
Inhoud? Je legt woorden in mijn mond en je denkt even te verklaren hoe ik tot mijn conclusie ben gekomen. Je verwachtte zeker dat ik de punten die jij stelde zou ontkrachten. Misschien werken dat soort trucjes bij anderen, ik prik er doorheen.
pi_67546375
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:20 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Inhoud? Je legt woorden in mijn mond en je denkt even te verklaren hoe ik tot mijn conclusie ben gekomen. Je verwachtte zeker dat ik de punten die jij stelde zou ontkrachten. Misschien werken dat soort trucjes bij anderen, ik prik er doorheen.
Grote meid.
Alleen maak je daarmee op mij geen indruk.

Maar je tactiek werkt misschien bij anderen, bij mij niet....
  maandag 30 maart 2009 @ 14:52:49 #40
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67547321
Bizar. De Marokkaanse regering...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67547655
Die Marokkaanse baardaap daar mot zu muil houwe.
Cool story, Hansel.
pi_67547680
JohnDope werkt bij de Telegraaf?
pi_67548386
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:43 schreef Klopkoek het volgende:
Elke dag weer nieuwe stemmingmakerij door de heren van de Telegraaf:
[..]

Ik mag het misschien niet zeggen maar De Telegraaf begint steeds meer op Der Sturmer te lijken.
Ja de Telegraaf is een baggerkrant. Net als dat de werkwijze van de Marokkaanse regering, en de meewerking van onze ambtenarij, een walgelijke vertoning is. Het is ONZIN om de Marokkaanse regering dit zo maar te laten doen en nog meer onzin om hier aan mee te werken. De Marokkaanse regering heeft buiten haar landsgrenzen niks te zeggen. Wat ze in *hun* land willen doen moeten *zij* weten, hier in NL heeft de Marokkaan de *keuze* en wordt deze NIET gedwongen door een buitenlandse entiteit een bepaalde nationaliteit aan te nemen.

Jouw bereidheid je over te geven aan de regels van een ander land vind ik erg merkwaardig. We hoeven verdomme helemaal geen bericht te hebben aan wat een of ander Afrikaans land wil. Er is een duidelijk verschil tussen onze regels en hun regels.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:32:43 #44
798 voyeur
bemoeit zich
pi_67548623
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:51 schreef Gia het volgende:
Werkelijk absurd dat Nederlandse ambtenaren hier ook nog eens gewoon aan meewerken!
Overigens, ook dat ze een man inschrijven met meer vrouwen. Schrijf gewoon nummertje twee al niet in. In Nederland is veelwijverij verboden. Houd je daar dan ook aan, als ambtenaar.
Nederlandse ambtenaren in de lagere rangen zijn gruwelijke dienstkloppers. Het bevolkingsregister spant daarbij de kroon. Terwijl de treinen met Joden naar Duitsland reden noteerden zij braaf 'geemigreerd met onbekende bestemming'.
Here we are now, entertain us.
pi_67548666
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:32 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nederlandse ambtenaren in de lagere rangen zijn gruwelijke dienstkloppers. Het bevolkingsregister spant daarbij de kroon. Terwijl de treinen met Joden naar Duitsland reden noteerden zij braaf 'geemigreerd met onbekende bestemming'.
Niet alleen de lagere dienstkloppers..
Zoek het eens hoger in de hierarchie en je zult verbaasd staan.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:42:46 #46
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67548907
Marokkaanse regels gelden niet in Nederland. Punt. Opbokken.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 30 maart 2009 @ 15:57:29 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67549381
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:52 schreef HiZ het volgende:
Kun jij wel vinden, maar niet iedereen vindt het even wenselijk om zo'n nationaliteit opgedrongen te krijgen. Twee van mijn neven kwamen kort geleden tot hun verbijstering tot de ontdekking dat ze naast de Nederlandse nationaliteit ook de Egyptische nationaliteit hadden. Ook volledig tegen hun zin opgedrongen en nu mogen ze zelf uitzoeken hoe ze daar weer vanaf komen.
Ben jij ook een Egyptenaar? En moslim?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67549406
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ben jij ook een Egyptenaar? En moslim?
Ben jij moslim?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:01:10 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_67549496
Een Marokkaanse vader, die dit overkomt maakt er melding van, de VVD pikt het op en de telegraaf is een naziblad?

Godsamme wat een kronkel in je kop moet je hebben om tot die conclusie te komen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 31-03-2009 09:44:13 (rest is niet nodig HW :)) ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_67549855
Marokko's macht moet gewoon binnen hun landsgrenzen blijven en de Nederlandse ambtenaren moeten eens ergens anders een bruine arm proberen te halen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Frutsel op 01-04-2009 13:20:22 (flamen weggehaald) ]
Cool story, Hansel.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:06:45 #51
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67551638
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:01 schreef HeatWave het volgende:
Een Marokkaanse vader, die dit overkomt maakt er melding van, de VVD pikt het op en de telegraaf is een naziblad?

Godsamme wat een kronkel in je kop moet je hebben om tot die conclusie te komen. Klop is zeker Marokkaans voor lul?
Volgens mij gaat het in dit geval om een Marokkaanse moeder en een Nederlandse vader aangezien de recente wetswijziging Marokkaanse moeders betreft.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_67551697
quote:
Tot die ontdekking komt de VVD na een noodkreet van een Nederlandse vader
Cool story, Hansel.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:17:01 #53
1234 HiZ
Istanbullu
pi_67551909
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ben jij ook een Egyptenaar? En moslim?
Nee, ik ben gewoon Nederlands. En ja.

Maar ik vind dit voorbeeld van mijn neven wel uitstekend passen in wat er mis is met dat beleid. Ik weet niet of ze ooit Egypte nog eens wilden gaan zien, maar dat kunnen ze nu maar beter uit hun hoofd zetten. Want voor hetzelfde geld worden ze bij zo'n vakantiereisje gearresteerd wegens ontduiking van dienstplicht of zo.
  maandag 30 maart 2009 @ 18:00:27 #54
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_67553092
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 31-03-2009 09:37:47 (is niet nodig aub) ]
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 30 maart 2009 @ 18:08:29 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67553305
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon Nederlands.
Een Nederlander van Egyptische afkomst dan zeker?
quote:
En ja.
Ah. Vandaar dat die Turken jou niet naaiden toen je in Istanbul een huis kocht. Ik vroeg me al af hoe dat nou precies zat.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67554890
Is TS niet gewoon een kloon of een troll ?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_67554931
Ik ben geen fan van de Telegraaf, de VVD, of Wilders, maar het is toch wel nuttig dat ze er zijn want ook in dit geval hebben ze weer een dikke vette punt.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_67557300
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:17 schreef Sicstus het volgende:
Is TS niet gewoon een kloon of een troll ?
Niet bekend met Klopkoek houden zo Extreem links geval
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67557800
Hoezo stemmingmakerij?? Het is gewoon de harde waarheid.
pi_67557940
Wat ik me nou afvraag.. hoe zit dit met Marokkanen in Israël, Amerika en Italië, om maar eens 3 willekeurige landen te noemen waar Marokkaanse migranten wonen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:50:36 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67558113
quote:
The government of Morocco considers all persons born to Moroccan fathers to be Moroccan citizens. In addition to being subject to all American laws, U.S. citizens who also possess the nationality of Morocco may be subject to other laws that impose special obligations on citizens of Morocco.
US state dept.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:12:18 #62
1234 HiZ
Istanbullu
pi_67564830
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Een Nederlander van Egyptische afkomst dan zeker?
[..]

Ah. Vandaar dat die Turken jou niet naaiden toen je in Istanbul een huis kocht. Ik vroeg me al af hoe dat nou precies zat.
Nee, ik ben gewoon Nederlands net zoals alle bekende voorouders die ik heb tot ergens in de 14e eeuw en waarschijnlijk langer.

En wat maakt dat je denkt dat we over religie hebben gesproken tijdens de onderhandelingen over de koop? Of denk je soms dat ik m'n piemel tijdens de onderhandelingen even tevoorschijn heb gehaald om een lagere prijs te bedingen of zo ?
pi_67564949
Het zou mooi zijn als ook Duitsland dit door zou voeren, dan zou ons halve Koninklijk huis een dubbele nationaliteit hebben.
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:23:57 #64
1234 HiZ
Istanbullu
pi_67565047
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:18 schreef KoekjesTwister het volgende:
Het zou mooi zijn als ook Duitsland dit door zou voeren, dan zou ons halve Koninklijk huis een dubbele nationaliteit hebben.
Halve ?
pi_67565051
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:18 schreef KoekjesTwister het volgende:
Het zou mooi zijn als ook Duitsland dit door zou voeren, dan zou ons halve Koninklijk huis een dubbele nationaliteit hebben.
Ah joh. Nederland,Duitsland allemaal een pot nat.
pi_67565317
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

US state dept.
Dus?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 08:04:13 #67
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67567455
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon Nederlands net zoals alle bekende voorouders die ik heb tot ergens in de 14e eeuw en waarschijnlijk langer.
Right. En je hebt je dan zeker vrijwillig laten bekeren tot dat geweldige geloof dat islam heet?

[ Bericht 24% gewijzigd door Frutsel op 31-03-2009 09:35:07 (kom op lemmeb - dat was niet nodig) ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67567516
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:43 schreef Klopkoek het volgende:
Elke dag weer nieuwe stemmingmakerij door de heren van de Telegraaf:
[..]

Ik mag het misschien niet zeggen maar De Telegraaf begint steeds meer op Der Sturmer te lijken.
Jijj mag dat zeggen. Je geeft zelf al aan dat er een GROOT HOOFDPROBLEEM in ons land is :
Iedere dag komen die kansloze moslimmoccroos negatief in het nieuws. De overheid doet niets, nu dan is het toch niet vreemd dat je een afkeer van die gasten krijgt. Ik ben voor de vrijheid van meningsuiiting, doch ik zou het toejjuichen als internetfora gasten gaan weren die dit geweld verheerlijken ( bagatelliseren, en die de nederlandse pers die hier over bericht vergelijkt met nazi propaganda)


Marokko weer lekker bezig


Als je kind bent van een Nederlandse vader en een Marokkaanse moeder, ben je sinds kort automatisch Markkaan.

Nederlandse gemeenteambtenaren zijn actief op zoek naar burgers die een Marokkaanse moeder hebben en een Nederlandse vader. Zij worden vervolgens, soms ongewild, als Marokkaans staatsburger opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie.

Nationaliteitswet

Dat beleid komt volgens de Volkskrant voort uit een wijziging in de Marokkaanse nationaliteitswet die kennelijk wordt uitgevoerd op de stadhuizen.

De VVD-fractie in de Tweede Kamer vindt het raar dat gemeenten ,,zich inspannen om Marokkaanse regels hier in praktijk te brengen'', zo schrijft De Volkskrant.

Namen

Al een paar jaar is het ook zo dat Marokkanen in Nederland door hun eigen overheid gedwongen worden geen Nederlandse namen voor hun kinderen te kiezen. Ook daaraan wordt braaf meegewerkt door gemeenten.
Kind van NL vader en Marokkaanse moeder plots automatisch Marokkaans

* WTF? En gemeentes werken daaraan mee?
* Maakt mij wat uit wat voor paspoort iemand heeft
* Dat is toch mooi, twee paspoorten?
* *Geert stuurt bedankbriefje aan koning Mohammed*

*Geert stuurt bedankbriefje aan koning Mohammed*
32%
WTF? En gemeentes werken daaraan mee?
59%

http://www.spitsnieuws.nl(...)er_lekker_bezig.html
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 08:54:42 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67568034
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:41 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dus?
Reply op Culthelds vraag. Ook in de VS zijn de immigranten dus automatisch ook Marokkaans.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:00:11 #70
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67568106
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:53 schreef HiZ het volgende:
Waarom heb je je eigenlijk laten bekeren tot de islam?

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 31-03-2009 09:36:24 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:00:36 #71
1234 HiZ
Istanbullu
pi_67568116
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:11 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Jijj mag dat zeggen. Je geeft zelf al aan dat er een GROOT HOOFDPROBLEEM in ons land is :
Iedere dag komen die kansloze moslimmoccroos negatief in het nieuws. De overheid doet niets, nu dan is het toch niet vreemd dat je een afkeer van die gasten krijgt. Ik ben voor de vrijheid van meningsuiiting, doch ik zou het toejjuichen als internetfora gasten gaan weren die dit geweld verheerlijken ( bagatelliseren, en die de nederlandse pers die hier over bericht vergelijkt met nazi propaganda)


Marokko weer lekker bezig


Als je kind bent van een Nederlandse vader en een Marokkaanse moeder, ben je sinds kort automatisch Markkaan.

Nederlandse gemeenteambtenaren zijn actief op zoek naar burgers die een Marokkaanse moeder hebben en een Nederlandse vader. Zij worden vervolgens, soms ongewild, als Marokkaans staatsburger opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie.

Nationaliteitswet

Dat beleid komt volgens de Volkskrant voort uit een wijziging in de Marokkaanse nationaliteitswet die kennelijk wordt uitgevoerd op de stadhuizen.

De VVD-fractie in de Tweede Kamer vindt het raar dat gemeenten ,,zich inspannen om Marokkaanse regels hier in praktijk te brengen'', zo schrijft De Volkskrant.

Namen

Al een paar jaar is het ook zo dat Marokkanen in Nederland door hun eigen overheid gedwongen worden geen Nederlandse namen voor hun kinderen te kiezen. Ook daaraan wordt braaf meegewerkt door gemeenten.
Kind van NL vader en Marokkaanse moeder plots automatisch Marokkaans

* WTF? En gemeentes werken daaraan mee?
* Maakt mij wat uit wat voor paspoort iemand heeft
* Dat is toch mooi, twee paspoorten?
* *Geert stuurt bedankbriefje aan koning Mohammed*

*Geert stuurt bedankbriefje aan koning Mohammed*
32%
WTF? En gemeentes werken daaraan mee?
59%

http://www.spitsnieuws.nl(...)er_lekker_bezig.html
Ik denk inderdaad dat het probleem vooral zit in de manier waarop ze Marokko maar blijven faciliteren. Ze zouden gewoon net zoals Marokko dat doet de wetgeving van andere landen volkomen moeten negeren. Ik denk dat we nog een beetje zitten met erf-denkgoed uit de tijd van 'eigen taal en cultuur' en 'land van oorsprong'. Want laten we wel wezen, we hebben hier in Nederland pas een jaar of 10 geleden (officiëel) geaccepteerd dat immigranten mensen zijn die hier voorgoed zijn gekomen en niet voor een paar jaartjes waarna ze weer weggaan. Van de eerste Turken en Marokkanen die hier kwamen wilden we helemaal niet dat ze Nederlands gingen leren of inburgeren. Vervolgens mochten ze het wel leren en een beetje integreren maar moesten ze vooral voorbereid worden op 'terugkeer', en pas nu vinden we dat ze vol deel moeten worden van de maatschappij.

Behalve dan dat onze overheid de politiek op dat punt niet op de voet volgt. Hopelijk komt dat wel; ik vond de uitspraak van Aboutaleb wel hoopgevend. Ik hoop dat die Marokkaanse namenlijsten inderdaad zijn geshred bij de burgerlijke stand in Rotterdam. En dan natuurlijk nog in de rest van het land. En misschien dat wij niet kunnen tegenhouden dat de Marokkanen hun nationaliteit opdringen aan de duvel en zijn ouwe moer, maar dat betekent nog niet dat we hun culturele imperialisme moeten faciliteren.

Laat het Marokkaanse parlement zich het hoofd maar breken over hoe om te gaan met namen als Shanelle in hun paspoorten.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:26:04 #72
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_67570498
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:17 schreef Sicstus het volgende:
Is TS niet gewoon een kloon of een troll ?
Het zou heel goed SCH kunnen zijn
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_67571921
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:11 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Jijj mag dat zeggen. Je geeft zelf al aan dat er een GROOT HOOFDPROBLEEM in ons land is :
Iedere dag komen die kansloze moslimmoccroos negatief in het nieuws. De overheid doet niets, nu dan is het toch niet vreemd dat je een afkeer van die gasten krijgt. Ik ben voor de vrijheid van meningsuiiting, doch ik zou het toejjuichen als internetfora gasten gaan weren die dit geweld verheerlijken ( bagatelliseren, en die de nederlandse pers die hier over bericht vergelijkt met nazi propaganda)


Marokko weer lekker bezig


Als je kind bent van een Nederlandse vader en een Marokkaanse moeder, ben je sinds kort automatisch Markkaan.

Nederlandse gemeenteambtenaren zijn actief op zoek naar burgers die een Marokkaanse moeder hebben en een Nederlandse vader. Zij worden vervolgens, soms ongewild, als Marokkaans staatsburger opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie.

Nationaliteitswet

Dat beleid komt volgens de Volkskrant voort uit een wijziging in de Marokkaanse nationaliteitswet die kennelijk wordt uitgevoerd op de stadhuizen.

De VVD-fractie in de Tweede Kamer vindt het raar dat gemeenten ,,zich inspannen om Marokkaanse regels hier in praktijk te brengen'', zo schrijft De Volkskrant.

Namen

Al een paar jaar is het ook zo dat Marokkanen in Nederland door hun eigen overheid gedwongen worden geen Nederlandse namen voor hun kinderen te kiezen. Ook daaraan wordt braaf meegewerkt door gemeenten.
Kind van NL vader en Marokkaanse moeder plots automatisch Marokkaans

* WTF? En gemeentes werken daaraan mee?
* Maakt mij wat uit wat voor paspoort iemand heeft
* Dat is toch mooi, twee paspoorten?
* *Geert stuurt bedankbriefje aan koning Mohammed*

*Geert stuurt bedankbriefje aan koning Mohammed*
32%
WTF? En gemeentes werken daaraan mee?
59%

http://www.spitsnieuws.nl(...)er_lekker_bezig.html
Het geldt overigens wel voor meer landen. Bijvoorbeeld, een kind uit een Israelische moeder krjgt automatisch de Israelische nationaliteit. Vaak zijn de redenen hiervoor nogal basaal. Vaak gedaan i.v.m. de dienstplicht, anderzijds kan het ook belastingtechnish zijn. M.a.w., Marokko kan dan nog steeds belastingheffen op bezittingen in Marokko (je voormalig ouderlijk huis etc).

Het feit dat NL gemeenten "meewerken", is dat als jij je kind aangeeft en zegt dat het Mohammed heet, ze dat gewoon opschrijven. Ze gaan toch echt geen alternatieven aandragen. Om dat nu meteen "meewerken" te noemen heeft wel een spijkersoplaagwater niveau.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67575385
Dit is dan wel een mooie manier om meteen alle nazaten van Marokkanen tot in de eeuwigheid Marokkaans te houden: als een half Marokkaanse kinderen krijgt, zijn die (kwartbloedjes) ook weer Marokkaans etcetera. Dit kan natuurlijk doorgaan tot in de eeuwigheid, zelfs als het gedeelte Marokkaans bloed minimaal is.
Cool story, Hansel.
pi_67575484
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:45 schreef cultheld het volgende:
Wat ik me nou afvraag.. hoe zit dit met Marokkanen in Israël, Amerika en Italië, om maar eens 3 willekeurige landen te noemen waar Marokkaanse migranten wonen?
Uhm, daar geldt de regel eveneens. Je begrijpt natuurlijk dat men niet per land een uitzondering gaat maken. Zo wilden 2 Marokkaanse advocaten ooit eens Amir Peretz aanklagen wegens moord.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67575566
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:11 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Jijj mag dat zeggen. Je geeft zelf al aan dat er een GROOT HOOFDPROBLEEM in ons land is :
Iedere dag komen die kansloze moslimmoccroos negatief in het nieuws. De overheid doet niets, nu dan is het toch niet vreemd dat je een afkeer van die gasten krijgt. Ik ben voor de vrijheid van meningsuiiting, doch ik zou het toejjuichen als internetfora gasten gaan weren die dit geweld verheerlijken ( bagatelliseren, en die de nederlandse pers die hier over bericht vergelijkt met nazi propaganda)
"Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar alleen als het om meningen gaat waar ik het mee eens ben"

De vrijheid van meningsuiting is juist om meningen van minderheden te beschermen, meningen die niet overeenstemmen met de die van de meerderheid. Zodat mensen (binnen grenzen) kunnen zeggen wat ze willen. Een mening die overeenkomt met een meerderheidsopinie zal sowieso de bescherming van die meerderheid genieten.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:58:58 #77
3542 Gia
User under construction
pi_67575621
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

Het feit dat NL gemeenten "meewerken", is dat als jij je kind aangeeft en zegt dat het Mohammed heet, ze dat gewoon opschrijven. Ze gaan toch echt geen alternatieven aandragen. Om dat nu meteen "meewerken" te noemen heeft wel een spijkersoplaagwater niveau.
Maar als jij met een achternaam als El ....... je zoon aan komt geven en je noemt hem Sjonnie, dan wijzen ze toch echt op de namenlijst, als jij de Marokkaanse nationaliteit hebt.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:02:03 #78
3542 Gia
User under construction
pi_67575719
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:52 schreef wikwakka2 het volgende:
Dit is dan wel een mooie manier om meteen alle nazaten van Marokkanen tot in de eeuwigheid Marokkaans te houden: als een half Marokkaanse kinderen krijgt, zijn die (kwartbloedjes) ook weer Marokkaans etcetera. Dit kan natuurlijk doorgaan tot in de eeuwigheid, zelfs als het gedeelte Marokkaans bloed minimaal is.
Tja, ze moesten wat, in Marokko. Ze zagen hun 'dochters' hier moderniseren en kiezen voor Nederlanders als man. Dat zou geld gaan kosten, hè. Dus maar even een nieuwe regel maken.
Straks is iemand die 1/81ste deel Marokkaan is, er absoluut niet op lijkt en niks voelt voor dat land, toch verplicht Marokkaans én hij/zij MOET een naam hebben van die lijst.
pi_67575755
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, ze moesten wat, in Marokko. Ze zagen hun 'dochters' hier moderniseren en kiezen voor Nederlanders als man. Dat zou geld gaan kosten, hè. Dus maar even een nieuwe regel maken.
Straks is iemand die 1/81ste deel Marokkaan is, er absoluut niet op lijkt en niks voelt voor dat land, toch verplicht Marokkaans én hij/zij MOET een naam hebben van die lijst.
Dat heeft er niks mee te maken. Het heeft te maken met de veranderde Mudawana. Jij weer altijd met je achterlijke theorieën. Verneukt meteen het topic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67575988
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, ze moesten wat, in Marokko. Ze zagen hun 'dochters' hier moderniseren en kiezen voor Nederlanders als man. Dat zou geld gaan kosten, hè. Dus maar even een nieuwe regel maken.
Straks is iemand die 1/81ste deel Marokkaan is, er absoluut niet op lijkt en niks voelt voor dat land, toch verplicht Marokkaans én hij/zij MOET een naam hebben van die lijst.
Zo hard zullen ze ook wel niet van stapel lopen, want als je geen geschikte naam hebt kan je toch sowieso geen Marokkaan worden? Als je vervolgens als als Piet-Jan hetende 1/8e Marokkaan gewoon uit Marokko wegblijft merk je er toch waarschijnlijk niets van.
Cool story, Hansel.
pi_67576047
Zolang mensen daar nog familie en bezittingen hebben, zal men daar geld heen sturen of contacten onderhouden. Paspoort of geen paspoort. Naam of geen naam.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:14:42 #82
3542 Gia
User under construction
pi_67576087
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:10 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Zo hard zullen ze ook wel niet van stapel lopen, want als je geen geschikte naam hebt kan je toch sowieso geen Marokkaan worden? Als je vervolgens als als Piet-Jan hetende 1/8e Marokkaan gewoon uit Marokko wegblijft merk je er toch waarschijnlijk niets van.
Jawel, de gemeente ziet dat je moeder of vader, tevens de Marokkaanse nationaliteit heeft en dan moet jij die ook krijgen. Kom je niet onderuit. De gemeente werkt hier netjes aan mee, zoals je in de OP kunt lezen.
En tja, dan moet je ook een Marokkaanse naam hebben, natuurlijk.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:16:59 #83
3542 Gia
User under construction
pi_67576163
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken. Het heeft te maken met de veranderde Mudawana. Jij weer altijd met je achterlijke theorieën. Verneukt meteen het topic.
Wat is dan de reden hiervan? Wat betekent Mudawana?

Waarom moet een kind, waarvan alleen de over-overgrootouders in marokko geboren is, en die voor slechts 1/16 deel nog Marokkaans is, nog een Marokkaanse nationaliteit hebben? Geef daar eens een reden voor? Familie in Marokko heeft zo'n wicht dan niet meer. Of het is wel heel ver weg familie.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:20:55 #84
3542 Gia
User under construction
pi_67576263
Okay, even opgezocht.
Mudawana is dus een wet die vrouwen gelijke rechten geeft. Maar dan is er nog een aya die stelt dat de man wel de opzichter blijft van de vrouw. Tot zover de gelijkheid!

Maar dan nog. Dan zou je kunnen stellen dat vrouwen het recht mogen hebben om hun kinderen de Marokkaanse nationaliteit te geven, als ze met een Nederlander getrouwd zijn, niet de PLICHT.
pi_67576581
De Telegraaf overdrijft weer met termen als 'handlangers' (alsof de Marokkaanse overheid een criminele bende is), maar de situatie is wel degelijk ernstig. In Nederland geldt de Nederlandse wet en die hoort altijd leidinggevend te zijn. Marokkaanse wetten horen in Nederland op geen enkele manier van kracht te zijn. Mensen moeten ook nooit tegen hun zin in worden opgezadeld met een tweede nationaliteit.

Nederlandse ambtenaren moeten zich alleen met de Nederlandse wet bezighouden; elke invloed van Marokko (of wat voor ander land dan ook) is volstrekt ongewenst. Wetten veranderen doe je langs democratische weg, via de politiek. Niet via overijverige ambtenaren.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:38:55 #86
3542 Gia
User under construction
pi_67576858
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:30 schreef isogram het volgende:
De Telegraaf overdrijft weer met termen als 'handlangers' (alsof de Marokkaanse overheid een criminele bende is), maar de situatie is wel degelijk ernstig. In Nederland geldt de Nederlandse wet en die hoort altijd leidinggevend te zijn. Marokkaanse wetten horen in Nederland op geen enkele manier van kracht te zijn. Mensen moeten ook nooit tegen hun zin in worden opgezadeld met een tweede nationaliteit.

Nederlandse ambtenaren moeten zich alleen met de Nederlandse wet bezighouden; elke invloed van Marokko (of wat voor ander land dan ook) is volstrekt ongewenst. Wetten veranderen doe je langs democratische weg, via de politiek. Niet via overijverige ambtenaren.
Precies. Dan nog zou het een keuze moeten zijn.
Stel, een Nederlandse jongen trouwt met een meisje uit Marokko. Volgens Nederlands recht mag in geval van gemengde huwelijken, de partner de eigen nationaliteit houden en kan men de kinderen ook beide nationaliteiten geven. Ook die Nederlander mag volgens Nederlands wet dan de nationaliteit van zijn vrouw aannemen.

Maar goed, in dit geval denk ik niet dat het meisje uit Marokko komt, maar gewoon hier geboren is en al vanaf de geboorte de Nederlandse nationaliteit heeft. In zo'n geval vind IK dat kinderen niet eens twee nationaliteiten zouden mogen krijgen.

Als vader Nederlander is en moeder Nederlander/Marokkaans (of andersom)vanaf de geboorte, dan dienen de kinderen Nederlands te zijn en niks anders.

Kom op Geert. Dat wetje is toch wel te veranderen!!
pi_67576895
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar als jij met een achternaam als El ....... je zoon aan komt geven en je noemt hem Sjonnie, dan wijzen ze toch echt op de namenlijst, als jij de Marokkaanse nationaliteit hebt.
Dus moet een ambtenaar het maar als een dooie diender opschrijven, vervolgens ga je naar de ambassade, blijkt het niet te kunnen kan die ambtenaar het weer gaan wijzigen (als het nog gewijzigd kan worden).

Toch niet zo raar dat de ambtenaar je hierop wijst ? Daarmee geeft hij toch niet aan het met de gang van zaken eens te zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67576932
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Dan nog zou het een keuze moeten zijn.
Stel, een Nederlandse jongen trouwt met een meisje uit Marokko. Volgens Nederlands recht mag in geval van gemengde huwelijken, de partner de eigen nationaliteit houden en kan men de kinderen ook beide nationaliteiten geven. Ook die Nederlander mag volgens Nederlands wet dan de nationaliteit van zijn vrouw aannemen.

Maar goed, in dit geval denk ik niet dat het meisje uit Marokko komt, maar gewoon hier geboren is en al vanaf de geboorte de Nederlandse nationaliteit heeft. In zo'n geval vind IK dat kinderen niet eens twee nationaliteiten zouden mogen krijgen.

Als vader Nederlander is en moeder Nederlander/Marokkaans (of andersom)vanaf de geboorte, dan dienen de kinderen Nederlands te zijn en niks anders.

Kom op Geert. Dat wetje is toch wel te veranderen!!
Die wet zou in Marokko gewijzigd moeten worden, dus moet Geert zich verkiesbaar stellen in Marokko. Volgens de NL wet is het kind al Nederlander. Alleen zijn er landen (Israel, Marokko bijv.) die hun nationaliteit er ook aan plakken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Donald Duck held dinsdag 31 maart 2009 @ 13:44:40 #89
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67577047
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Die wet zou in Marokko gewijzigd moeten worden, dus moet Geert zich verkiesbaar stellen in Marokko. Volgens de NL wet is het kind al Nederlander. Alleen zijn er landen (Israel, Marokko bijv.) die hun nationaliteit er ook aan plakken.
En dat hebben die landen totaal niet te doen. Ze hebben echt geen enkel recht om wat dan ook te zeggen over die mensen. Er moet gewoon compleet niet aan meegewerkt worden. Geen Marokkaanse bureau's toestaan die ook geboortes bijhouden, geen lijsten met namen geven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:03:43 #90
3542 Gia
User under construction
pi_67577661
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dus moet een ambtenaar het maar als een dooie diender opschrijven, vervolgens ga je naar de ambassade, blijkt het niet te kunnen kan die ambtenaar het weer gaan wijzigen (als het nog gewijzigd kan worden).

Toch niet zo raar dat de ambtenaar je hierop wijst ? Daarmee geeft hij toch niet aan het met de gang van zaken eens te zijn.
Als de Nederlandse vader zijn zoon nou eens gewoon naar zijn vader wil noemen? Dan mag dat niet omdat hij met een Marokkaanse is getrouwd? Dan moet zo'n ambtenaar die lijst voor de dag halen. "ja maar mijnheer, uw kind moet een naam van deze lijst hebben, omdat uw vrouw Marokkaans is."

Dat is toch van de zotte!!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:04:55 #91
3542 Gia
User under construction
pi_67577692
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:41 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Die wet zou in Marokko gewijzigd moeten worden, dus moet Geert zich verkiesbaar stellen in Marokko. Volgens de NL wet is het kind al Nederlander. Alleen zijn er landen (Israel, Marokko bijv.) die hun nationaliteit er ook aan plakken.
En dat moet je als Nederlander gewoon kunnen weigeren, toch? Een ander land kan je toch niet verplichten hun nationaliteit aan te nemen. Dat slaat toch gewoon nergens op.
pi_67578252
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:20 schreef Gia het volgende:
Okay, even opgezocht.
Mudawana is dus een wet die vrouwen gelijke rechten geeft. Maar dan is er nog een aya die stelt dat de man wel de opzichter blijft van de vrouw. Tot zover de gelijkheid!

Maar dan nog. Dan zou je kunnen stellen dat vrouwen het recht mogen hebben om hun kinderen de Marokkaanse nationaliteit te geven, als ze met een Nederlander getrouwd zijn, niet de PLICHT.
Opzichter, hoeder, wat heeft dat met ongelijkheid te maken. Het betekent niets meer dan dat de man de plicht heeft om voor zijn vrouw te zorgen. Behoorlijk geëmancipeerd als je het mij vraagt. Maar goed, het is een plicht, zowel voor de man als de vrouw - en het heeft dus geenszins met je achterlijke insinuatie te maken. Dat het even duidelijk is. Het is overigens geen wet die vrouwen gelijke rechten geeft, het is de familiewetgeving die een jaar of 6 terug is veranderd - onderdeel van een burgerlijk wetboek.

Daarnaast kan je ook besluiten om je gewoon niet aan de wetgeving van Marokko te houden en dus in strijd met die wetgeving je kind niet aan te melden bij de Marokkaanse burgerlijke stand, het een andere naam te geven, nooit meer naar Marokko te gaan, en je mogelijk ge-erfde bezittingen aldaar maar gewoon weggooien. Dat kan ook. In die zin kan Marokko je dus niet dwingen.

Verder begrijp je natuurlijk dat je zogenaamde medelijden met de onderdrukking van de Marokkaanse bevolking niet erg geloofwaardig overkomt, gezien je houdingen in het heden en verleden als het gaat om deze bevolkingsgroep. Nog afgezien van het feit dat je doorgaans rare kronkelredeneringen en insinuaties plaatst (zoals ook in deze thread wel weer blijkt).

[ Bericht 9% gewijzigd door Mutant01 op 31-03-2009 14:30:28 ]
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 31 maart 2009 @ 15:44:38 #93
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_67580938
Hadden we die overijverige ambtenarij (terwijl ze normaal of geen ruk uitvoeren of ziek zwak en misselijk zijn) voor een buitenlandse mogendheid al niet ergens eerder gezien in Nederland?
Ergens rond 1940-1945 ofzo, met bevolkingsregisters enzo.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_67581081
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Als de Nederlandse vader zijn zoon nou eens gewoon naar zijn vader wil noemen? Dan mag dat niet omdat hij met een Marokkaanse is getrouwd? Dan moet zo'n ambtenaar die lijst voor de dag halen. "ja maar mijnheer, uw kind moet een naam van deze lijst hebben, omdat uw vrouw Marokkaans is."

Dat is toch van de zotte!!
Nogmaals, het mag van de ambtenaar wel, maar van de Marokkaanse overheid niet. De NL ambtenaar heeft waarschijnljk het lijstje paraat zodat hij niet een en ander hoeft aan te passen op het moment dat de kersverse vader terug is van de ambassade.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67581206
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hadden we die overijverige ambtenarij (terwijl ze normaal of geen ruk uitvoeren of ziek zwak en misselijk zijn) voor een buitenlandse mogendheid al niet ergens eerder gezien in Nederland?
Ergens rond 1940-1945 ofzo, met bevolkingsregisters enzo.
Zo jammer, de Duitsers zijn bijna meteen na het veroveren van Nederland alle bevolkingsadministraties op gaan halen. Dat er later enkele ambtenaren zijn geweest die actief meegeholpen hebben is zeker zo. Maar om zo ongenuanceerd te zijn is erg jammer van je.
pi_67581415
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Opzichter, hoeder, wat heeft dat met ongelijkheid te maken. Het betekent niets meer dan dat de man de plicht heeft om voor zijn vrouw te zorgen. Behoorlijk geëmancipeerd als je het mij vraagt.
Emanicipatie betekend nog steeds dat de vrouw het zelf allemaal doet. Wel de juiste woorden gebruiken!
quote:
Maar goed, het is een plicht, zowel voor de man als de vrouw - en het heeft dus geenszins met je achterlijke insinuatie te maken. Dat het even duidelijk is. Het is overigens geen wet die vrouwen gelijke rechten geeft, het is de familiewetgeving die een jaar of 6 terug is veranderd - onderdeel van een burgerlijk wetboek.
Welke verandering was dat dan?
quote:
Daarnaast kan je ook besluiten om je gewoon niet aan de wetgeving van Marokko te houden en dus in strijd met die wetgeving je kind niet aan te melden bij de Marokkaanse burgerlijke stand, het een andere naam te geven, nooit meer naar Marokko te gaan, en je mogelijk ge-erfde bezittingen aldaar maar gewoon weggooien. Dat kan ook. In die zin kan Marokko je dus niet dwingen.
Inderdaad! Wat wil Marokko dan gaan doen? Het in Nederland gaan afdwingen? En daarbij, in Marokko zelf is de vrijheid juist aan het toenemen ondanks de druk om het niet te doen. Marokko heb ik geen problemen mee, alleen de vreemde verslaggeving in Nederland als het om Marokko gaat maakt een beetje misselijk.
quote:
Verder begrijp je natuurlijk dat je zogenaamde medelijden met de onderdrukking van de Marokkaanse bevolking niet erg geloofwaardig overkomt, gezien je houdingen in het heden en verleden als het gaat om deze bevolkingsgroep. Nog afgezien van het feit dat je doorgaans rare kronkelredeneringen en insinuaties plaatst (zoals ook in deze thread wel weer blijkt).
De Marokkaanse bevolking wordt niet onderdrukt! Ze hebben alleen op een andere manier hun vrijheden. Voorbeeld, laatst werd een Marokkaan veroordeeld voor levenslang voor het zichzelf uitgeven als prins. Een maand later heeft hij gratie gekregen en dan kom je er beter vanaf dan in Nederland.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:01:43 #97
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_67581531
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:53 schreef Klaasvager het volgende:

[..]

Zo jammer, de Duitsers zijn bijna meteen na het veroveren van Nederland alle bevolkingsadministraties op gaan halen. Dat er later enkele ambtenaren zijn geweest die actief meegeholpen hebben is zeker zo. Maar om zo ongenuanceerd te zijn is erg jammer van je.
Ik sloot even aan bij de gewoonte van TS om WO2 overal op het maniakale af bij te betrekken.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:03:00 #98
3542 Gia
User under construction
pi_67581584
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

Daarnaast kan je ook besluiten om je gewoon niet aan de wetgeving van Marokko te houden en dus in strijd met die wetgeving je kind niet aan te melden bij de Marokkaanse burgerlijke stand, het een andere naam te geven, nooit meer naar Marokko te gaan, en je mogelijk ge-erfde bezittingen aldaar maar gewoon weggooien. Dat kan ook. In die zin kan Marokko je dus niet dwingen.

Uit de OP:
quote:
Zijn tienerdochter is onlangs door de gemeente Tilburg getraceerd en ongevraagd als Marokkaan in de gemeentelijke basisadministratie (GBA) geregistreerd, vanwege een wetswijziging in Marokko.

'Op grond van de wet GBA zijn wij verplicht onjuiste of onvolledige gegevens te corrigeren', schrijft de gemeente. 'Uit artikel 6 van de nieuwe Marokkaanse nationaliteitswet blijkt dat een kind van een Marokkaanse moeder of vader Marokkaan is. Deze bepaling heeft een onbeperkte terugwerkende kracht. Dit betekent dat dit artikel van toepassing is op alle kinderen die voor 1 mei 2007 uit een Marokkaanse moeder zijn geboren, maar geen Marokkaan werden. De moeder is Marokkaan. Uw kind is uit haar geboren. Dit betekent dat uw kind Marokkaan is'.
Dus schijnbaar niet, hè?

Deze vader wilde de Marokkaanse nationaliteit niet voor zijn dochter, maar krijgt hem wel opgedrongen.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:04:55 #99
3542 Gia
User under construction
pi_67581646
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nogmaals, het mag van de ambtenaar wel, maar van de Marokkaanse overheid niet. De NL ambtenaar heeft waarschijnljk het lijstje paraat zodat hij niet een en ander hoeft aan te passen op het moment dat de kersverse vader terug is van de ambassade.
De Marokkaanse overheid zou hier niets te zeggen mogen hebben.
Het gaat hier om een Nederlandse vader, die zijn dochter een Nederlandse naam geeft en graag uitsluitend de Nederlandse nationaliteit voor zijn dochter wil.

En dat zegt Marokko: Dat mag niet, want haar moeder is Marokkaans.
pi_67581895
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

De Marokkaanse overheid zou hier niets te zeggen mogen hebben.
Het gaat hier om een Nederlandse vader, die zijn dochter een Nederlandse naam geeft en graag uitsluitend de Nederlandse nationaliteit voor zijn dochter wil.

En dat zegt Marokko: Dat mag niet, want haar moeder is Marokkaans.
Tja, als je daar echt zo principieel tegen bent, meld je je kind toch helemaal niet aan bij de Marokkaanse ambassade ? Lijkt me redelijk appeltje eitje.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')