abonnement Unibet Coolblue
pi_67357466
Het is een lang verhaal, maar ik zou het fijn vinden als men dit leest, of er wat visies over heeft.

Ik heb hier al eens eerder een verhaal gepost, over mijn aanstellerige huisgenotes die wilden dat ik eigen pannen kocht, en die mijn vleeswaar in een andere koelkast leggen, enz. Nu blijkt dat de dames niet alleen graag overal een probleem van maken, maar ze hebben ook hun financiële zaakjes niet op orde. Als er een afvalstoffenheffing binnenkomt, dan beweert A. dat zij, ik en L dit gedrieeen moeten betalen, aangezien de andere twee bewoners inclusief wonen, en dat bedrag dus al in hun huur zit. Eh? Ben ik nou dom, of wil dat dan zeggen dat dat bedrag eraf gehaald moet worden, in plaats van dat we dus (alsnog) dat bedrag met z'n drieeen betalen? Ik heb het gevraagd bij heel wat mensen die er verstand van hebben, en ze zeggen allemaal hetzelfde: zo'n bedrag is voor iedereens rekening, 1/5 deel voor iedereen.

Anyway, ze betichten me nu van vanalles, dat ik niet betaal (terwijl mijn 1/5 deel netjes overgemaakt is) en hebben nu zelfs het resterende bedrag van mijn borg afgehaald, wat valt onder verduistering, en dus strafbaar is. Bovendien dreigen ze te pas en te onpas me uit huis te zetten als het zo doorgaat, terwijl dat natuurlijk niet zomaar kan, en het bovendien zo aanstellerig is dat het bijna lachwekkend wordt.

Daarnaast maken ze een heleboel problemen die er helemaal niet hoeven te zijn als ze zich eens een beetje flexibel op zouden stellen. Ze maken er namelijk een enorm probleem van dat ze me seks horen hebben, en dat ik, "midden in de nacht harde kreungeluiden maak".
Dit is een keer voorgekomen, en dat is bovendien al enkele weken geleden. Maar als ik dat zeg heeft dat geen enkel effect. Het is vreselijk, ze kan niet slapen, ze wil het niet horen. Terwijl ik dat andere stelletje vaak genoeg hoor, en ik daar geen probleem van maak, omdat ik nou eenmaal weet dat dat er bij hoort als je in een studentenhuis woont.
Hetzelfde geldt voor licht dat ik aandoe op de overloop als ik 's avondslaat naar bed ga (iets waar ik vrijwel elke dag ook last van heb, maar ik ga er niet over zeuren omdat ik weet dat dat nu eenmaal dingen zijn waar elk studentenhuis mee te maken heeft)

De 2 meisjes zijn allebei 19 jaar, en het lijkt erop dat ze gewoon nogal kinderlijk zijn. Ze roddelden met mij over de 2 zolderbewoners toen ze mij nog mochten, en nu het met hen weer koek en ei is ben ik het zwarte schaap geworden.
De beledigingen zijn niet van de lucht. Ik zou hier een heel msn-gesprek kunnen posten waarin ze me lui noemt, ze me adviseert om weer bij m'n ouders te gaan wonen omdat ik hier toch (tijdelijk) geen werk en studie heb, en ook geen vrienden. (Ze weet niks af van m'n vrienden) Ze noemt me egocentrisch, asociaal, een kluizenaar, terwijl ik dus helemaal niks fout doe.

Nou goed, dit is nog niet het hele verhaal, ik wacht op reacties, en zal dan eventueel wat dingen aanvullen! Geloof me, ik blijf zo redelijk mogelijk, maar het lijkt erop dat deze meisjes werkelijk ALLES naar hun eigen hand willen zetten, en werkelijk niks van andere bewoners toleren.
Koel en donker bewaren
pi_67357608
Heel vervelend allemaal, maar wat verwacht je van dit topic? Er staat immers geen vraag, en het is hier geen KLB.
pi_67357652
Heel kort door de bocht:

Overlast van huurders waar een verhuurder "zeggenschap" over heeft, kan worden aangemerkt als een gebrek in het gehuurde / slecht huurderschap en kan leiden tot (eventuele) ontbinding van hun huurcontract/ een vordering dat zij ermee ophouden.

Ga de beledigingen, de overlast etc. allemaal documenteren/bewaren. Als je bewijzen hebt van de overlast die zij veroorzaken, kun je ermee naar de huisbaas om te vorderen dat hij een einde maakt aan de overlast die jij ondervindt (aangenomen dat hun ouders niet de eigenaren zijn).

Of dit ten goede zal komen aan de (toch al slechte) verhoudingen onderling, is nog maar de vraag .
pi_67357679
Klopt, sorry.

Nou, ten eerste wil ik weten hoe het zit met die afvalstoffenheffing, en of ze mij zomaar 1/3 van het bedrag mogen vragen.

Daarnaast wil ik wat reacties over wie nou eigenlijk gelijk heeft, en wat mensen me adviseren te doen. Als dit hier niet past dan moet het topic maar verplaatst worden...?
Koel en donker bewaren
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:37:54 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67357752
Ik neem aan dat ze kunnen aantonen dat ze inclusief huren? Een contract of zo?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:38:03 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67357758
Okay, jullie hebben allemaal last van elkaar, en je wil daar blijven wonen omdat...?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:38:31 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67357779
Ga samenspannen met de rest
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:42:31 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67357880
Ik kan je niet helpen, maar het MSN gesprek lijkt me wel interessant. Post het eens?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67357904
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:35 schreef Guanabana het volgende:
Klopt, sorry.

Nou, ten eerste wil ik weten hoe het zit met die afvalstoffenheffing, en of ze mij zomaar 1/3 van het bedrag mogen vragen.
Als ze denken dat zij huur inclusief afvalstoffenheffing betalen, laat ze het maar bewijzen. Zij beweren het, ze mogen het ook bewijzen. Tot die tijd gewoon vasthouden aan 1/5e van de heffing. Jezus, over blunders gesproken.... Zorg dat je bewijs van betaling hebt.
quote:
Daarnaast wil ik wat reacties over wie nou eigenlijk gelijk heeft, en wat mensen me adviseren te doen. Als dit hier niet past dan moet het topic maar verplaatst worden...?
Als twee mensen je als zwart schaap neerzetten tegenover de rest van de bewoners, kun je een aantal dingen doen:
- bewijs verzamelen voor de beledigingen, ongegronde klachten en onregelmatigheden van de betalingen van de dames en daarmee naar de huisbaas stappen.
- Een andere woning zoeken.
- Als ze je wegzetten als zwart schaap, je ook gaan gedragen als zwart schaap en hun leven onmogelijk maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Snapcount2 op 24-03-2009 16:53:07 ]
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:43:23 #10
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_67357905
Er is nog maar 1 oplossing hiervoor..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 maart 2009 @ 14:43:50 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67357917
als jullie incl wonen, gewoon die rekening aan de huisbaas geven, die hoort m dan te betalen, zo gaat t iig hier.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_67357928
Uitlachen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:46:55 #13
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67358024
Je woont met een stel kutwijven. Waarom zou je in godsnaam daar blijven wonen? Of je kunt het jezelf moeilijk maken en proberen er tegenin te gaan (hetgeen je niet gaan lukken), of je houdt de eer aan jezelf en zoekt iets anders. Natuurlijk zal dat voelen als een 'verlies', maar het is beter voor de sfeer én voor jezelf.
Primum non nocere
pi_67358056
quote:
De 2 meisjes zijn allebei 19 jaar, en het lijkt erop dat ze gewoon nogal kinderlijk zijn. Ze roddelden met mij over de 2 zolderbewoners toen ze mij nog mochten, en nu het met hen weer koek en ei is ben ik het zwarte schaap geworden.
zo herkenbaar..... vrouwen
pi_67358081
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:38 schreef eleusis het volgende:
Okay, jullie hebben allemaal last van elkaar, en je wil daar blijven wonen omdat...?
Daar heb je gelijk in, maar ik ben ook wel weer zo eigenwijs dat ik ze niet hun zin wil geven door weg te gaan, aangezien ze me onterecht van vanalles beschuldigen. Bovendien is het niet zo makkelijk om op termijn een andere kamer te vinden. Het is hier qua huis overigens prima, er is een piano die ik niet zo graag achter wil laten.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:54:23 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67358239
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:48 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar ik ben ook wel weer zo eigenwijs dat ik ze niet hun zin wil geven door weg te gaan, aangezien ze me onterecht van vanalles beschuldigen. Bovendien is het niet zo makkelijk om op termijn een andere kamer te vinden. Het is hier qua huis overigens prima, er is een piano die ik niet zo graag achter wil laten.
I know, maar meiske, ook al zou je een oplossing vinden voor de concrete problemen die er vandaag liggen, dan nog is de kans klein dat je echt vriendinnen wordt en dat het gezellig wordt. Het klikt gewoon niet. Niet per se iemands schuld.

En een piano kan je vaak ook regelen op een cultureel centrum en daar kan je harder op rammen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67358241
Eisen dat het financieel in orde komt. Huurbaas aanspreken, geen effect, juridisch loket voor advies (politie - weet ik het).

En wat ik zou doen: HARD BLIJVEN KREUNEN TIJDENS HET NEUKEN. Gewoon, omdat het kan.

Je moet die motherfuckers meisjes gewoon zo hard mogelijk naaien op allerlei manieren. Wat denken deze idioten wel.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:01:01 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67358451
Als je wilt kan ik wel een keertje 'snachts langskomen met een stel van mijn negervrienden. Dan staan jullie voorlopig weer even quitte qua harde kreungeluiden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:25:21 #19
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_67359305
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:35 schreef Guanabana het volgende:
Klopt, sorry.

Nou, ten eerste wil ik weten hoe het zit met die afvalstoffenheffing, en of ze mij zomaar 1/3 van het bedrag mogen vragen.

Daarnaast wil ik wat reacties over wie nou eigenlijk gelijk heeft, en wat mensen me adviseren te doen. Als dit hier niet past dan moet het topic maar verplaatst worden...?

Afvalstoffenheffing krijg je niet per 'huis' maar per ingeschreven persoon...
Als jullie allemaal ingeschreven staan, krijg je dus allemaal afvalstoffenheffing van zo'n 285,-

Wat ik al helemaal niet snap ik dat de heffing door 3-en gedeeld wordt... Als die 2 studenten all-in daar wonen en dus niet zouden hoeven betalen, zou dit (deel) betaald moeten worden door de verhuurder en niet de overige huurders...

Staan jullie allemaal ingeschreven bij de gemeente op dat adres? En zo niet, wie wel?


[ Bericht 0% gewijzigd door Andiamo op 24-03-2009 15:30:25 ]
pi_67359397
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

zo herkenbaar..... vrouwen
Klopt wel

Zoek een studentenhuis met mannen, dan heb je dit soort gezeik niet.
pi_67359419
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:25 schreef Andiamo het volgende:

[..]

Afvalstoffenheffing krijg je niet per 'huis' maar per ingeschreven persoon...
Als jullie allemaal ingeschreven staan, krijg je dus allemaal afvalstoffenheffing van zo'n 285,-

Wat ik al helemaal niet snap ik dat de heffing door 3-en gedeeld wordt... Als die 2 studenten all-in daar wonen en dus niet zouden hoeven betalen, zou dit (deel) betaald moeten worden door de verhuurder en niet de overige huurders...

Staan jullie allemaal ingeschreven bij de gemeente op dat adres? En zo niet, wie wel?
Onzin. Afvalheffing krijg je per huishouding.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:33:22 #22
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_67359601
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Onzin. Afvalheffing krijg je per huishouding.
Goedverdoelleme..... je hebt idd gelijk..
Hoe ik daar dan op kom??.....Ik zit ook elk jaar met het gezeik van die rekening... Nu maar eens onthouden dan


Dan nog zou de verhuurder het deel van de heffing van de all-in-bewoners moeten betalen en niet de overige bewoners...
pi_67359610
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:54 schreef Registratiedienst het volgende:
Eisen dat het financieel in orde komt. Huurbaas aanspreken, geen effect, juridisch loket voor advies (politie - weet ik het).

En wat ik zou doen: HARD BLIJVEN KREUNEN TIJDENS HET NEUKEN. Gewoon, omdat het kan.


Dankjewel voor jullie reacties tot zover. Ik weet dat Fok niet de plaats is om al te gevoelig en emotioneel te doen, maar ik moet zeggen dat het me de afgelopen dagen toch wel heeft aangegrepen. Vooral omdat het zo frustrerend is als je weet dat je gelijk hebt, en ze van een mug een enorme olifant maken.
Koel en donker bewaren
pi_67359734
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

zo herkenbaar..... vrouwen
Dat is het eerste waar ik aan dacht idd Ga in een ander (gemengd) huis wonen, daar heb je niet dat droevige middelbareschoolsletjes gedoe
pi_67359810
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:35 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Dat is het eerste waar ik aan dacht idd Ga in een ander (gemengd) huis wonen, daar heb je niet dat droevige middelbareschoolsletjes gedoe
Gemengd huis, of zelfs alleen maar jongens lijkt me inderdaad echt ideaal! (y)

Er woont hier touwens wel een jongen, maar die is enorm agressief tegen zijn vriendin, en schreeuwt, en slaat de boel kort en klein. Ik ben op dat soort momenten best wel bang.
En daar maken de meiden dan weer een minder groot probleem van, terwijl dat toch abnormaler gedrag is dat dat van de mijne, denk ik zo?
Koel en donker bewaren
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:41:09 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67359951
Kortom, nooit met vrouwen gaan samenwonen, onder geen enkele voorwaarde. Niets anders dan ellende.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67359958
Wat de ... doe je daar nog? Ben je masochist of zo?
pi_67360008
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:37 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Gemengd huis, of zelfs alleen maar jongens lijkt me inderdaad echt ideaal! (y)

Er woont hier touwens wel een jongen, maar die is enorm agressief tegen zijn vriendin, en schreeuwt, en slaat de boel kort en klein. Ik ben op dat soort momenten best wel bang.
En daar maken de meiden dan weer een minder groot probleem van, terwijl dat toch abnormaler gedrag is dat dat van de mijne, denk ik zo?
Ik kan me dit soort dingen echt zo niet voorstellen he Maar ik denk dat je het als enig meisje in een huis met mannen ook wel zwaar zult hebben

Iig zou ik verhuizen; je hebt het er niet naar je zin, en je hebt er niks aan om 'voor je trots' of whatever daar te blijven.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:51:42 #29
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67360338
1. je laat ze links liggen en praat alleen met ze als het daadwerkelijk over praktische dingen gaat.
2. je gaat lekker verhuizen ( ook al gun je ze dat niet, boeie sta daar gewoon boven )
3. je gaat er vol voor en betrekt je huisbaas hierbij en desnoods de politie, rechter etc. etc. Maar bereidt je dan voor op een langslepend proces. Maar als je ze wilt pakken dan moet je dat gewoon doen
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:54:22 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67360434
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:41 schreef karr-1 het volgende:
Kortom, nooit met vrouwen gaan samenwonen, onder geen enkele voorwaarde. Niets anders dan ellende.
Voor jou is dat wat makkelijker dan voor hetero's .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67360453
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:43 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Als ze denken dat zij huur inclusief afvalstoffenheffing betalen, laat ze het maar bewijzen. Zij beweren het, ze mogen het ook bewijzen. Tot die tijd gewoon vasthouden aan 1/5e van de heffing. Zorg dat je bewijs van betaling hebt.
[..]
Zelfs als die afvalstofheffing in hun all-in huur zou zitten, zou je nog steeds 1/5 moeten betalen, dus leer hun even rekenen
2 mensen waarbij het al all-in zit--> 2/5 wordt daaruit betaald.
andere 3 mensen allemaal 1/5 deel en klaar.
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:57:27 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67360539
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor jou is dat wat makkelijker dan voor hetero's .
Das waar, maar ik doelde natuurlijk op vrouwen waar je niet perse een relatie mee hebt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67360712
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:55 schreef Fingon het volgende:

[..]

Zelfs als die afvalstofheffing in hun all-in huur zou zitten, zou je nog steeds 1/5 moeten betalen, dus leer hun even rekenen
2 mensen waarbij het al all-in zit--> 2/5 wordt daaruit betaald.
andere 3 mensen allemaal 1/5 deel en klaar.
Heb ik ze meermaals verteld, en dat willen ze op zich ook best geloven, maar dan zeggen ze "dan komen we toch niet uit met het bedrag! In feite betalen wij zelf te weinig, en zou onze huur dan omhoog moeten."

Kan dit? Of zijn ze gewoon dom?

het is vervelend (en ook een beetje dom van me) dat ik zelf ook niet precies weet hoe het zit. Mijn vriend daarentegen heeft veel verstand van juridische zaken, en ook mijn vader heeft het ze via de mail al uitgelegd, maar ze willen het gewoon niet aannemen. Ze vinden me nu vreselijk asociaal en een slechte huurder omdat ik "rekeningen niet betaal."
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 16:19:59 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67361321
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:27 schreef Guanabana het volgende:

(...)
Als er een afvalstoffenheffing binnenkomt, dan beweert A. dat zij, ik en L dit gedrieeen moeten betalen, aangezien de andere twee bewoners inclusief wonen, en dat bedrag dus al in hun huur zit. Eh? Ben ik nou dom, of wil dat dan zeggen dat dat bedrag eraf gehaald moet worden, in plaats van dat we dus (alsnog) dat bedrag met z'n drieeen betalen? Ik heb het gevraagd bij heel wat mensen die er verstand van hebben, en ze zeggen allemaal hetzelfde: zo'n bedrag is voor iedereens rekening, 1/5 deel voor iedereen.
(...)
Lijkt mij ook ! De gemeente gaat even precies uitpluizen wie wat moet betalen zeker
quote:
(...)
en hebben nu zelfs het resterende bedrag van mijn borg afgehaald, wat valt onder verduistering, en dus strafbaar is. Bovendien dreigen ze te pas en te onpas me uit huis te zetten als het zo doorgaat,
(...)
Hoe kan een mede-huurder nou een deel van de borg af halen ? Het lijkt mij dat de borg bij de verhuurder ligt, niet bij de mede-huurders. Vergelijkbaar verhaal voor het uit huis zetten.

Persoonlijk zou ik ze gaan tiranniseren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67361411
Is een van de 2 meiden waar je problemen mee hebt hoofdhuurder van dat pand, of 1 van beide ouders eigenaar. Dan stuur je daar de rest van de afvalstoffenheffing rekening heen, met de mededeling dat hun een inclusief huur ehbben en dat dus door de eigenaar afgerekend mag worden.
pi_67361685
vraag je nou om een remedie tegen zeurende vrouwen
I'm not the man you think I am!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:29:44 #37
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67361710
Als die 2 incl huren dan moeten ze óf voorschieten en het op de verhuurder verhalen (of van de huur afhalen) óf de rekening doorgeven aan de verhuurder.

Vreemd trouwens dat een deel van de bewoners incl huurt en de rest excl. Geldt dat ook voor gas, water, electra? En hoe gaat die afrekening dan?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_67361864
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:43 schreef Ynske het volgende:
als jullie incl wonen, gewoon die rekening aan de huisbaas geven, die hoort m dan te betalen, zo gaat t iig hier.
Sowieso zijn dit soort dingen toch de zaak van de huisbaas? Wat hebben die medebewoners er uberhaupt mee te maken?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_67361902
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:02 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Heb ik ze meermaals verteld, en dat willen ze op zich ook best geloven, maar dan zeggen ze "dan komen we toch niet uit met het bedrag! In feite betalen wij zelf te weinig, en zou onze huur dan omhoog moeten."

Kan dit? Of zijn ze gewoon dom?

het is vervelend (en ook een beetje dom van me) dat ik zelf ook niet precies weet hoe het zit. Mijn vriend daarentegen heeft veel verstand van juridische zaken, en ook mijn vader heeft het ze via de mail al uitgelegd, maar ze willen het gewoon niet aannemen. Ze vinden me nu vreselijk asociaal en een slechte huurder omdat ik "rekeningen niet betaal."
Twee van de vijf betalen elke maand huur waarin de afvalstoffenheffing verwerkt is (inclusief). Jouw huisbaas moet dus 2/5 deel betalen, en de overige 3 huurders 1/3 van het restbedrag (tevens totaalbedrag).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_67361921
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:19 schreef 2cv het volgende:

[..]

Hoe kan een mede-huurder nou een deel van de borg af halen ? Het lijkt mij dat de borg bij de verhuurder ligt, niet bij de mede-huurders. Vergelijkbaar verhaal voor het uit huis zetten.
Hoofdhuuder - onderhuurder constructie?

En wat die afvalstoffenheffing betreft: natuurlijk hoef je maar 1/5 te betalen. Of anderen nou een all-in-huur hebben of niet maakt daarvoor niks uit.

Laat je verhuurder (de hoofdhuurster?) eens een overzicht maken van alle servicekosten en bijkomende kosten en hoe die over jullie vijven worden verdeeld: ieder 1/5, of opgedeeld naar m² kameroppervlak, of naar daadwerkelijk verbruik, of ...
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 16:44:52 #41
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67362301
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:29 schreef l3laster het volgende:
vraag je nou om een remedie tegen zeurende vrouwen
Afschieten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67362351
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:19 schreef 2cv het volgende:
Hoe kan een mede-huurder nou een deel van de borg af halen ? Het lijkt mij dat de borg bij de verhuurder ligt, niet bij de mede-huurders. Vergelijkbaar verhaal voor het uit huis zetten.

Persoonlijk zou ik ze gaan tiranniseren.
We huren bij Bo-Ex, een dus niet bij een particuliere huisbaas. Omdat zij twee zeg maar de twee "hoofdhuurders" mogen zij ook bepalen wie er bijvoorbeeld nog meer in huis wonen. Ze moeten ook de huur overmaken naar Bo-Ex, wat de overige huurders eerst naar L. overmaken.

Ze zijn dus nogal op zichzelf aangewezen wat betreft deze zaken, en dat ze dat niet snappen/aankunnen is duidelijk. Ze komen nu niet uit met het te betalen bedrag, en zeggen "ja, we moeten het toch betalen. Je hebt nu maar 1/5 deel overgemaakt, terwijl we 1/3 deel nodig hebben, dus we halen de rest dan wel van je borg."
Koel en donker bewaren
pi_67362374
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

We huren bij Bo-Ex, en dus niet bij een particuliere huisbaas. Omdat zij twee zeg maar de twee "hoofdhuurders" mogen zij ook bepalen wie er bijvoorbeeld nog meer in huis wonen. Ze moeten ook de huur overmaken naar Bo-Ex, wat de overige huurders eerst naar een van hen overmaakt.

Ze zijn dus nogal op zichzelf aangewezen wat betreft deze zaken, en dat ze dat niet snappen/aankunnen is duidelijk. Ze komen nu niet uit met het te betalen bedrag, en zeggen "ja, we moeten het toch betalen. Je hebt nu maar 1/5 deel overgemaakt, terwijl we 1/3 deel nodig hebben, dus we halen de rest dan wel van je borg."
Koel en donker bewaren
pi_67362485
Help, sorry, ik heb per ongeluk geqoute in plaats van ge-edit, en nu krijg ik die post niet meer weg!
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 16:51:19 #45
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67362521
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

We huren bij Bo-Ex, een dus niet bij een particuliere huisbaas. Omdat zij twee zeg maar de twee "hoofdhuurders" mogen zij ook bepalen wie er bijvoorbeeld nog meer in huis wonen. Ze moeten ook de huur overmaken naar Bo-Ex, wat de overige huurders eerst naar L. overmaken.

Ze zijn dus nogal op zichzelf aangewezen wat betreft deze zaken, en dat ze dat niet snappen/aankunnen is duidelijk. Ze komen nu niet uit met het te betalen bedrag, en zeggen "ja, we moeten het toch betalen. Je hebt nu maar 1/5 deel overgemaakt, terwijl we 1/3 deel nodig hebben, dus we halen de rest dan wel van je borg."
Perfect ! Iedereen die ook 'tegen' die mutsen is zo ver zien te krijgen dat ze niet meer betalen. Helemaal niets meer. Tenzij die hoofdhuurders kunnen bewijzen dat hun deel van de gemeentelijke afvalstoffenheffing al betaald is. Misschien is het ook wel leuk uit te pluizen wat zij nou aan huur betalen en wat de rest moet betalen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 16:53:04 #46
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67362580
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:50 schreef Guanabana het volgende:
Help, sorry, ik heb per ongeluk geqoute in plaats van ge-edit, en nu krijg ik die post niet meer weg!
Lekker laten staan en de post die je wou wijzigen wijzigen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67362669
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

We huren bij Bo-Ex, een dus niet bij een particuliere huisbaas. Omdat zij twee zeg maar de twee "hoofdhuurders" mogen zij ook bepalen wie er bijvoorbeeld nog meer in huis wonen. Ze moeten ook de huur overmaken naar Bo-Ex, wat de overige huurders eerst naar L. overmaken.

Ze zijn dus nogal op zichzelf aangewezen wat betreft deze zaken, en dat ze dat niet snappen/aankunnen is duidelijk. Ze komen nu niet uit met het te betalen bedrag, en zeggen "ja, we moeten het toch betalen. Je hebt nu maar 1/5 deel overgemaakt, terwijl we 1/3 deel nodig hebben, dus we halen de rest dan wel van je borg."
Hmm, vijf personen in een huishouden is toch echt afvalstoffenheffing door vijf delen. Daar valt niet veel aan te tornen. (afgezien van mijn eigen blunder eerder dan... )

Hebben jij of je ouders rechtsbijstand? Ik heb het gevoel dat je dat nodig gaat hebben.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_67362776
Ze zijn trouwens sowieso illegaal bezig, want op zolder (waar eigenlijk maar 1 persoon mag wonen, en zelfs eigenlijk niemand, omdat er alleen toegang is via zo'n klein trapje, en dat mag niet van de brandweer) woont nu dat stelletje. Dus als ik hier ooit wegga, dan zal ik dat eens gaan doorgeven, dan zijn ze helemaal genaaid.
Koel en donker bewaren
pi_67363012
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:58 schreef Guanabana het volgende:
Ze zijn trouwens sowieso illegaal bezig, want op zolder (waar eigenlijk maar 1 persoon mag wonen, en zelfs eigenlijk niemand, omdat er alleen toegang is via zo'n klein trapje, en dat mag niet van de brandweer) woont nu dat stelletje. Dus als ik hier ooit wegga, dan zal ik dat eens gaan doorgeven, dan zijn ze helemaal genaaid.
Gewoon nu doen. Zo'n teringlijer ben ik wel.
pi_67363079
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:58 schreef Guanabana het volgende:
Ze zijn trouwens sowieso illegaal bezig, want op zolder (waar eigenlijk maar 1 persoon mag wonen, en zelfs eigenlijk niemand, omdat er alleen toegang is via zo'n klein trapje, en dat mag niet van de brandweer) woont nu dat stelletje. Dus als ik hier ooit wegga, dan zal ik dat eens gaan doorgeven, dan zijn ze helemaal genaaid.
Hou dat even in je achterhoofd. Dat is een leuk kadootje om na te laten als je weggaat of iets om te en passant te laten vallen wanneer je ze niet kan overtuigen van je gelijk mbt de afvalstoffenheffing, het gekreun, <voer ander probleem in>.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')