Zeiden ze dat in 1947 ook niet van de HSL?quote:
Bron: nu.nlquote:'Reparatie na ontsporing kost miljoenen'
Uitgegeven: 24 maart 2009 18:00
Laatst gewijzigd: 24 maart 2009 18:00
UTRECHT - De schade die is ontstaan aan het spoor door de ontsporing van een goederentrein maandagmorgen gaat ProRail miljoenen kosten.
''Een eerste voorzichtige schatting van de reparatiekosten ligt tussen de 2,5 en de 5 miljoen euro'', aldus een woordvoerster van ProRail dinsdag.
Het treinverkeer op het traject Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam is door de beschadiging van 5 kilometer spoor voor langere tijd ontregeld.
Dinsdagmiddag bevestigde ProRail dat het treinverkeer de hele week ontregeld blijft. ''Sneller zal het herstel niet gaan'', aldus de woordvoerster.
Omleiding
Reizigers tussen Den Haag, Gouda en Utrecht kunnen vanaf woensdagochtend wel weer rechtstreeks reizen. Ieder uur rijden er twee intercity's.
De treinen worden omgeleid via Breukelen en zijn daardoor twintig tot dertig minuten langer onderweg. Tussen Utrecht Centraal, Terwijde, Vleuten en Woerden zijn bussen ingezet.
Dat weet ik, maar hoe kan dat zo gebeuren, en waarom trekt dat ding in die 5 kilometer niet meer assen/wagons uit de rails?quote:
Is ook goed! Ik vertrok uiteindelijk pas na half zeven uit Utrecht. En nog file!!!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:30 schreef knars het volgende:
[..]
Bedankt, maar ik nam de gok vandaag over de Breukelenboog. Was vanmiddag wel een succes en geen harington
Idioot, werkoverleg in Leeuwarden.quote:M'n reis naar Leeuwarden toch maar gecancelled. Van een treinreistijd van 2x 2u19 naar 2x 3u40 is me toch wat te gortig voor een werkoverleg.
Als er één draaistel gaar is, kan dat uit de rails hupsen en dan aan zijn vernielende reis beginnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar hoe kan dat zo gebeuren, en waarom trekt dat ding in die 5 kilometer niet meer assen/wagons uit de rails?
Een voordeel: Het was niet op een waddeneilandquote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is ook goed! Ik vertrok uiteindelijk pas na half zeven uit Utrecht. En nog file!!!
[..]
Idioot, werkoverleg in Leeuwarden.
Lang leve de keervoorziening aldaar!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm morgen gaan de treinen kopmaken in breukelen?
Ze schrappen er voor wel 2 maal per uur een sprintertjequote:
VIRM, oke, kan er mee door, maar de doedelzakken die er tussen zittenquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:01 schreef James1988 het volgende:
Mij hoor je niet klagen over VIRM hoor. Ik hoor de hele tijd de doedelzak spelen, en hoor alle geluiden
Knap. Alle andere Virms in Nederland reden wel gewoon. En in de rest van het land regende het ook.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:27 schreef DaMart het volgende:
Vanochtend reed mijn trein (stel 9418) vanaf Leiden naar Woerden niet. De reden: hij kon onmogelijk wegkomen van spoor 1. Volgens de conducteur kwam dit doordat het spoor glad was, en VIRM schijnt dat niet zo leuk te vinden .
Mja, misschien was het spoor daar wat gladder dan elders of had de 9418 meer last ervan dan andere VIRM's?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap. Alle andere Virms in Nederland reden wel gewoon. En in de rest van het land regende het ook.
Misschien was de Mcn de handrem van de trein ook wel vergeten?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:27 schreef DaMart het volgende:
Het was wel een aparte ervaring, een trein die optrekt zonder vooruit te komen. Het schudde en bonkte lekker, maar verder dan een paar meter kwamen we niet. Het voelde een beetje als optrekken met je auto terwijl je vergeten bent de handrem eraf te halen.
Mja, het stel schijnt er tijdens de rit naar Leiden ook al last van gehad te hebben, en toen reed hij wel... .quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien was de Mcn de handrem van de trein ook wel vergeten?
Poep!quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien was de Mcn de handrem van de trein ook wel vergeten?
Bronquote:Mensen die op 31 maart in Den Haag moeten zijn, kunnen het best de auto laten staan en de trein pakken, anders lopen ze het risico een flinke poos in de file te staan.
Heeft defect gestaan in Haarlem aldus de omroepster...quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:56 schreef NordicBlue het volgende:
Op GV zijn ze ook lekker bezig:
Den Haag HS (gv)
10:53 Vertrek van de treinen
V 10:30 + 34 min Dordrecht
Sneltrein spoor 4
Via Delft, Schiedam C, Rotterdam C
Bron: ProRail.nl, gisteren.quote:Persbericht
24-03-2009
Vannacht start herstel spoor Vleuten – Utrecht Ter Wijde
Het spoor tussen de stations Vleuten en Utrecht Terwijde is sinds maandag 23 maart onbruikbaar als gevolg van een ontspoorde goederentrein. In de afgelopen nacht is met behulp van een grote bouwkraan de trein weggehaald en vandaag heeft ProRail de schade geīnventariseerd. De eerste zichtbare herstelwerkzaamheden starten vannacht.
Vanavond wordt begonnen met het handmatig verwijderen van kapotte betonnen dwarsliggers. Morgenochtend om 07.00 uur gaat een zogenoemde ombouwtrein dwarsliggers verwijderen en vervangen. Deze trein zal in zo’n drie dagen over een lengte van 5 kilometer de dwarsliggers vervangen. Het verwijderen en plaatsen van de dwarsliggers kan voor geluidsoverlast zorgen voor mensen die in de buurt van het beschadigde spoor wonen.
De inventarisatie van de belangrijkste schade levert op dat zo’n 7000 betonnen dwarsliggers gebroken of zwaar beschadigd zijn. Zes ā acht wisselstellers zijn vernield en negentien railspoelen zijn door de trein aangereden en kunnen voor een belangrijk deel niet meer gebruikt worden. Verder is veel kabelwerk dat nodig is voor de besturing van seinen en wissels beschadigd.
Behalve herstel en reparatie van genoemde schade moeten het schouwpad en bruggen en viaducten en dergelijke worden schoongemaakt. Daar ligt nu grind (ballast) op dat uit het spoor is gereden. De schade aan de spoorstaven lijkt mee te vallen.
ProRail gaat ervan uit dat de reparatiewerkzaamheden tot medio volgende week zullen duren. De kosten van het herstel worden voorlopig geschat tussen de 2,5 en 5 miljoen euro.
Met ingang van woensdag 25 maart zullen er meer treinen rijden. Reizigers tussen Den Haag, Gouda en Utrecht kunnen vanaf woensdagochtend aanvang dienstregeling weer rechtstreeks reizen. NS en ProRail hebben een dienstregeling ingesteld die ervoor zorgt dat er ieder uur twee intercity's rijden rechtstreeks van Utrecht naar Den Haag. Van Den Haag naar Utrecht rijden eveneens ieder uur twee intercity's, deze worden omgeleid via Breukelen. Reizigers tussen Leiden en Utrecht kunnen in Woerden overstappen. Reizigers tussen Rotterdam en Utrecht stappen over in Gouda of rijden om via Schiphol. NS en ProRail hopen vanaf donderdag de dienstregeling verder uit te breiden.
Ja zou je mij die gegeven willen mailen , Eerwaardequote:Op woensdag 25 maart 2009 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. En je hebt alle tijd om rustig een GtbVtje in te vullen
Ja en?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Aanstaande december mag ik naar Groningen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |