abonnement Unibet Coolblue
pi_66929165
Waar bewaar jij je kentekenbewijs (deel 1A en 1B)? Ik heb pas net een autotje en ik vroeg me af waar jullie dit bewaren. Op de weg moet je het bij je hebben, dat is simpel. Maar als de auto stil staat, neem je het dan mee of laat je het in de auto liggen?

Zijn er rare gevolgen als je auto vervolgens gestolen wordt? Volgens mij niet, aangezien je er niet zo veel mee kan als je het 3e deel niet hebt.

Het derde deel ligt voor mij gewoon bij de dealer (aangezien ik een lease auto heb bewaren hun het).

Ervaringen/advies?
pi_66929236
in mijn portemenee, die is groot genoeg om me kentekenbewijs in te houden, in zo'n plastic hoesje.
  Moderator woensdag 11 maart 2009 @ 11:41:39 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_66929249
Ik heb het in een mapje in mijn tas zitten, maar goed, mannen lopen meestal niet met een tas in de rondte.

Volgens mij hebben dieven er niet zoveel aan, dus ik denk inderdaad dat je ze wel in de dashboardkastje kunt laten liggen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_66929367
Indien het gestolen wordt moet je nieuwe bestellen en dus ook nieuwe Kenteken. Dan krijg je een duplicaat met zo'n mooie 1 op je kenteken. Je krijgt dus nieuwe papieren van RDW en je moet een nieuw kenteken laten drukken.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:46:46 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_66929425
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:45 schreef TheClown1 het volgende:
Indien het gestolen wordt moet je nieuwe bestellen en dus ook nieuwe Kenteken. Dan krijg je een duplicaat met zo'n mooie 1 op je kenteken. Je krijgt dus nieuwe papieren van RDW en je moet een nieuw kenteken laten drukken.
Ja en nee. Heden ten dage wordt zowel je kentekenbewijs als je kentekenplaat apart bijgehouden hoeveel dublicaten je hebt. Dus bij verlies van enkel bewijs krijgt ook alleen je bewijs een ophoging.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:48:13 #6
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_66929475
kenteken diefstal is ook wel leuk met de papieren erbij (is makkelijker omdat ze dan papieren kunnen overleggen en er dus de kans is dat ze er mee weg komen) Maar goed, ik heb hem ook in het kastje
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  Moderator woensdag 11 maart 2009 @ 11:48:15 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_66929478
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:45 schreef TheClown1 het volgende:
Indien het gestolen wordt moet je nieuwe bestellen en dus ook nieuwe Kenteken. Dan krijg je een duplicaat met zo'n mooie 1 op je kenteken. Je krijgt dus nieuwe papieren van RDW en je moet een nieuw kenteken laten drukken.
Oh dat is wel balen, maar de kans dat ze je auto openbreken en alleen de papieren meenemen lijkt me niet zo groot. Dan is de kans dat je ze verliest als je ze bij je hebt groter lijkt me.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_66930836
Als je je kentekenpapieren kwijt bent hoef je alleen de papieren te vervangen. De platen kunnen gewoon op de auto blijven. Dat weet ik zeker.

Maar conclusie is een beetje:
Gestolen/kwijt is in en uit de auto net zo vervelend, dus je zou ze er gewoon in kunnen laten liggen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:34:20 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66930889
Eigenlijk is het best wel tijd dat ze ook hier gewoon een pasje van maken, wat makkelijk in je portemonnee past...
Toen ik nog een kofferbak had nam ik m'n papieren wel altijd mee, samen met m'n verzekeringstroep.
censuur :O
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:34:33 #10
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_66933115
Je kunt het ook gewoon thuis laten. Hoevaak wordt je hier nou op gecontroleerd?
Bovendien kan de politie kan je kenteken natrekken, en dit controleren met je rijbewijs die je wel bij hebt.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_66934405
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:34 schreef B.E.D het volgende:
Je kunt het ook gewoon thuis laten. Hoevaak wordt je hier nou op gecontroleerd?
Bovendien kan de politie kan je kenteken natrekken, en dit controleren met je rijbewijs die je wel bij hebt.
Ja, zou kunnen. Maar daar kan je een boete voor krijgen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:13:01 #12
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_66934494
Gewoon in het handschoenenkastje, als je deel 2B of 3 maar thuis laat, dat is het overschrijvingsbewijs.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_66937935
1 en 2 in de auto zelf en 3 thuis.
pi_66938048
In een mapje samen met de groene kaart van de verzekering, het APK-rapport en de brief van Route Mobiel. Eerst zat m'n rijbewijs er ook bij, maar dat is nu zo'n creditcard geworden en die viel er steeds uit. Dus die zit nu in m'n portemonnee.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_66938074
Ik laat ze altijd thuisliggen, ben 1x staande gehouden en had de papieren niet bij me. Is de agent op de motor achter me aangereden naar huis waar ik de papieren kon laten zien (lekker kansloos want ze kunnen alles opvragen) en toen is hij verder gereden.

Nu laat ik ze nog steeds thuis liggen Gaat al 2 jaar goed
pi_66948356
Ik laat em eerlijk gezegd ook altijd thuis liggen. Naja, tzit in de tas van mn werk, dus alsk zakelijk rijdt heb ik ze wel altijd bij Privé dus eigenlijk nooit. Overigens ook nog nooit staande gehouden oid.
pi_67045297
Ik heb hem altijd thuis liggen,
2x aangehouden bij alcohol controle geen probleem mee gehad 1 waarschuwing dat ik hem vooraan mee moest nemen, en 2e keer zeiden ze niks
1x niet bijgehad bij algehele controle ook geen probleem

alle 3 de keren wel effe snel in de computer alles ingetikt maar de gegevens klopte.
ze namen genoegen met mijn argument dat ik liever mijn papieren thuis heb liggen en een boete krijg dan dat ik de papieren verlies en er een hoop gezeik mee heb met nieuwe aanvragen.
ze vonden het belangrijker dat ik mijn rijbewijs bijhad , wat ik dus wel altijd in mijn portomonee heb
  zaterdag 14 maart 2009 @ 18:48:59 #18
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_67046532
Ik laat ze in de auto liggen. De kans dat ze worden gestolen is minimaal en dan nog is het probleem zeer beperkt. Of de gehele auto moet worden gestolen, maar dan is mijn kentekenbewijs wel mijn minst grote probleem. Overschrijvingsbewijs laat ik uiteraard thuis.

Een pasje of iets dergelijks voor in mijn portemonnee lijkt me echt zeer onhandig. Als mijn vriendin dan een van de auto's nodig heeft, terwijl ik op mijn werk ben, zou ze eigenlijk niet weg kunnen. We hebben hier niet echt een duidelijke scheiding van wie welke auto is zeg maar De kans op controle is op zich minimaal natuurlijk, maar ik heb überhaupt weinig zin in gezeur daarmee.
Schaap
  zaterdag 14 maart 2009 @ 18:52:14 #19
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_67046636
Gewoon in de auto
  zaterdag 14 maart 2009 @ 18:53:34 #20
137975 Twpk
We are muppets
pi_67046677
Ik heb hem ook nooit bij me, ben vaak genoeg aangehouden. Ik ken mezelf, ik zou hem in no time kwijt raken. Kenteken bewijs is eigenlijk ook een achterhaald systeem, ze kunnen zo in hun systeem checken of de auto van jou is. Ze raadplegen zowieso de centrale administratie (voor apk en verzekering) waardoor het volgens mij ook niet meer moeite voor de agent is.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 18:59:12 #21
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67046845
ik heb de papieren altijd in me portomonee. Me ouders hebben een auto, me broertje en ik. Dus, er is altijd wel een auto thuis, aangezien me moeder geen auto rijdt

Allemaal een eigen auto Ideaal
pi_67047047
Thuis.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 19:43:43 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67048181
Woon-werk verkeer: thuis. Als ik het halvbe land door moet of naar het buitenland: papieren mee.
Kans op kosten door verlies/diefstal is groter dan kans op boete.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67048726
Kopietje in het handschoenenvak en origineel thuis, eigenlijk alleen maar op advies van de dealer, geen idee of dat een goed advies is geweest.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_67202730
Uh toen ik een deel van de autopapieren kwijt was vorig jaar juli, moest ik toch echt ook de platen vervangen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')