abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66753125
Hoi

Voor juli wil ik er een kilo of 10 af (realistisch?) en sinds 5 weken fitness ik 3 keer per week + heb ik m'n eetpatroon aangepast. Het probleem is nu echter dat ik nog geen onsje af ben gevallen... Ik verwacht niet dat ik 2 kilo per week afval natuurlijk maar na 5 weken zou er toch wel minstens een kilo af moeten zijn?

M'n eetpatroon:

S'ochtends

- Kellog's Special K
- Koffie (melk en zoetstof)

S'middags

- Kellog's Special K/1 of 2 Boterhammen met magere kaas

S'avonds:

- 'Normaal' eten (groente, vlees, aardappels etc.)
- Koffie (melk en zoetstof)

- Soms om een uurtje of 10 nog een cracker met kaas.

Wat doe ik in godsnaam fout? Zelfs al had ik m'n eetpatroon niet aangepast dan zou ik in principe nog steeds een beetje moeten afvallen, aangezien ik veel meer beweeg. M'n spieren train ik maar 2 keer een kwartiertje per week dus die zullen niet veel zwaarder geworden zijn.

Wat te doen? Ik raak echt gedemotiveerd zo.
pi_66753146
Je traint 3 x per week en aangezien spieren zwaarder zijn dan vet lijkt het me logisch dat je niet afvalt
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66753163
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 02:15 schreef Pacmaniac het volgende:
Je traint 3 x per week en aangezien spieren zwaarder zijn dan vet lijkt het me logisch dat je niet afvalt
Nee, zoals ik al zei train ik die maar 2 keer per week een kwartiertje. Natuurlijk worden die een beetje zwaarder, maar zoveel dat je totaal stil staat? In dat geval zou ik nooit op m'n BMI kunnen komen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 02:21:41 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66753184
Kan je op de sportschool vetpercentage laten meten? Wie weet zie je daar verandering in optreden
pi_66753191
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 02:17 schreef john84 het volgende:

[..]

Nee, zoals ik al zei train ik die maar 2 keer per week een kwartiertje. Natuurlijk worden die een beetje zwaarder, maar zoveel dat je totaal stil staat? In dat geval zou ik nooit op m'n BMI kunnen komen.
In de OP zeg je dat je 3 x per week traint?Met cardio kweek je ook gewoon spiermassa. Al is dat niet het hoofddoel . Daarnaast is het van belang dat je voldoende schijt. Dus eet wat zemelen en ander vezelrijke meuk.
Daanaast variatie. Elke dag hetzelfde en dan vooral die meuk van Kellogs gaat niet werken.

Check anders deze eens: het SHE dieet

Erg effectief gebleken bij verschillende mensen hier .

Slank de zomer in # 167: Met een buurman met ludduvudu
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66753253
Heerlijk zo'n biertje na het sporten..!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 02:54:58 #7
84524 Morwen
I got life
pi_66753306
Je kan ook te weinig eten, dan houdt je lichaam de vetreserves vast en dus ook het gewicht. Voor een man die 3 x per week sport vind ik dat je erg weinig calorien binnen krijgt. Misschien moet je wat meer brood en fruit eten? Dan gaat je stofwisseling beter werken en val je sneller af.

Zout eten kan ook vocht vasthouden. En alcohol zet ook flink aan, maar ik neem aan dat je dat al niet meer neemt. Ow en veel water drinken natuurlijk.

En misschien is je beeld van jezelf niet helemaal realistisch? Hoeveel weeg je bijv. Hoelang ben je? Erfelijkheid, gezondheid, medicijngebruik.....alles kàn er mee te maken dat je niet afvalt.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  vrijdag 6 maart 2009 @ 03:32:57 #8
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_66753377
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 02:17 schreef john84 het volgende:

[..]

Je BMI zegt ook niet alles, sommige mensen zitten er tien punten boven en hebben een prima vetgehalte verder.
Ook geen sig dus
pi_66753566
Wat doe je fout. Je eet te kort eiwitten en te weinig maaltijden en je moet die 3x per week dat je traint, 30 min. cardio eraan toevoegen. Ik train zelf nu bijna 10 jaar 5x per week, dus heb in de tijd wel wat ervaring op gedaan.
Je moet niet kijken naar gewicht, dat is 1. Je bouwt idd spiermassa op, dus je zal in de eerste maanden wel in gewicht aankomen. Dat gaat snel in het begin. De eerste maand is dat soms wel 3 kilo. Kijk dus alleen naar de spiegel en meet je taille.

Je kan je dieet dus beter even veranderen want dit slaat nergens op. Kijk even op dutchbodybuilding.nl in de voedingssectie, daar kan je wel wat vandaan halen. Je moet iig zorgen dat je dus, 6x per dag wat eet voor je stofwisseling, meer eiwitten toevoegen en de koolhydraten beperken. De 30 min cardio is noodzakelijk en is minimaal. 45 minuten is eigenlijk normaal.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 06:23:45 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66753605
Ik heb hetzelfde drie keer per week anderhalf uur cardio (fietsen met een hartslag rond de 120) en drie keer per week krachttraining plus een half uur opwarmen op de fiets.

Ik eet vezelrijk en veel complexe koolhydraten (meergranen spul enzo). Veel kipfilet/kalkoenfilet en kaas met weinig vet en extra calcium en dergelijke. Tussendoortjes varieren nogal, niet altijd even "verantwoord", maar ik vreet geen zakken chips leeg.

En het gaat met niet eens om mijn gewicht, maar die broek waar ik vroeger wel in kon zit nog steeds te strak Spierdefinitie is ook nergens te bekennen. Die speklaag wil gewoon niet weg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 07:26:58 #11
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_66753844
Wat is je lengte, gewicht en leeftijd (al gok ik ~25)?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:26:15 #12
4540 Scorp.AM
WAT een hel
pi_66754357
ik weet dat ik het niet mag spammen eigenlijk.. maar seriously.. probeer
www.becomeaspartan.nl

kun je gewoon lekker vanaf thuis doen en gegarandeerd dat je ervan afvalt
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_66754374
Je eet veeeeeeeel te weinig calorieën.
Als ik het zo bekijk zo`n 1200 ??? per dag.
Dat zouden er als man minimaal 2500 moeten zijn
Je lichaam gaat zo in spaarstand.
Als je dan een keer vet eet word dat meteen opgeslagen.
Maak maar eens een goed voedings schema van b.v +- 2500 calorieën.
Als je dan niet afval ga je na een paar weken +- 100 calorieën naar benden
Schema zou je idd van bovenstaande site af kunnen halen.
Pauze
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:38:43 #14
4540 Scorp.AM
WAT een hel
pi_66754581
Pauze heeft ook gelijk.. voeding is belangrijk...
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:49:40 #15
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_66754830
ik denk dat je lichaam in spaarstand staat.... je krijgt mi te weinig calorieen binnen, zoals pauze ook al aangaf...

dus wat moet je doen:
meer eten en hetzelfde blijven bewegen, neem anders tussendoor wat fruit of een extra boterhammetje?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_66755950
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 06:08 schreef slozzo het volgende:
Je moet niet kijken naar gewicht, dat is 1. Je bouwt idd spiermassa op, dus je zal in de eerste maanden wel in gewicht aankomen. Dat gaat snel in het begin. De eerste maand is dat soms wel 3 kilo. Kijk dus alleen naar de spiegel en meet je taille.
3 kilo vocht in je spieren ja.

Ts, wat eet je verrekte weinig. Tenzij het een pak special K per dag is, dan krijg je iig nog wel wat binnen.

Hoe ziet je fitness routine eruit?
pi_66755970
Ik heb dat ook steeds. Wat ik ook doe, ik val niet af. Frustrerend, van die mensen die dan zeggen: "Oh, als je alle snoep/chips/koeken/friet voortaan mijdt, dan ben je al een heel eind." Ik eet die troep niet eens. Het is net alsof je tegen een niet-roker met slechte longen zegt dat het beter zal gaan als ie stopt met roken...
pi_66756154
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 06:23 schreef wonderer het volgende:
Ik heb hetzelfde drie keer per week anderhalf uur cardio (fietsen met een hartslag rond de 120) en drie keer per week krachttraining plus een half uur opwarmen op de fiets.

Ik eet vezelrijk en veel complexe koolhydraten (meergranen spul enzo). Veel kipfilet/kalkoenfilet en kaas met weinig vet en extra calcium en dergelijke. Tussendoortjes varieren nogal, niet altijd even "verantwoord", maar ik vreet geen zakken chips leeg.

En het gaat met niet eens om mijn gewicht, maar die broek waar ik vroeger wel in kon zit nog steeds te strak Spierdefinitie is ook nergens te bekennen. Die speklaag wil gewoon niet weg.
Gooi je HF eens naar 140/150 tijdens het spinnen (niet meteen anderhalf uur aub). HF 120 op de fiets is erg laag, zelfs voor een hersteltraining moet je op een hogere HF zitten.

Kaas trouwens niet eten, zit alleen maar vet en zout in.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:41:43 #19
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_66756337
Als je meer gaat eten, moet je dat langzaam opbouwen. Anders kom je in een keer een hoop aan.
Toeval is toeval
pi_66759654
Niet als je gezonde dingen eet zoals zalm,kip,rijst,pasta,veeeel groenten etc.........
Pauze
pi_66760182
je eet echt veel te weinig, als je dan gaat sporten word je sowieso eerst zwaarder daarna val je pas af (spier weegt meer als vet), maar als je zo eet val je niet af, je hebt namelijk te weinig om te verbranden, meer eten, meer bewegen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:54:31 #22
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_66760654
Alle tips hier zijn wel duidelijk, had destijds hetzelfde probleem.
At van alles, constant aan het bier en de wokda en ga zo maar door en ben toen radicaal begonnen met véel minder eten terwijl ik fysiek zwaar werk moest doen en die combinatie werkte logischerwijs niet.

Zat op een gegeven moment aan zo'n 1500 kcal per dag terwijl ik zo'n 4 uur achter elkaar de post deed en daarna nog ging voetballen en wandelen en m'n lichaam reageerde precies het tegenovergestelde dan wat de bedoeling was.
Uiteindelijk ook de boel omgegooid, gewoon de drank laten staan, geen tosties meer en gebakken eieren en gewoon 3 keer een maaltijd en tussendoor genoeg water en fruit naar binnen werkend en binnen een paar weken voelde ik me beter en nog een aantal weken later begon ik echt drastisch af te vallen.
pi_66761711
Mm, m'n lichaam staat dus op de spaarstand als ik het zo hoor, ik dacht dat dat wel mee zou vallen bij mij. De Kellog's vervangen door boterhammen in elk geval, wat is goed beleg?
pi_66762505
Ik heb hetzelfde, sport nu al 20 weken meer dan 3 keer per week. En er gaat bij mijn ook niks van af, nou ja 1 procent in vetpercentage. Extreem demotiverend.

Ik heb nu drie dagen bij moeten houden wat ik eet en dan gaat de dietist van de sportschool er naar kijken, zal mij benieuwen wat die er van kan maken.
pi_66762538
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:26 schreef john84 het volgende:
Mm, m'n lichaam staat dus op de spaarstand als ik het zo hoor, ik dacht dat dat wel mee zou vallen bij mij. De Kellog's vervangen door boterhammen in elk geval, wat is goed beleg?
Kipfilet, rookvlees, kalkoenfilet.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')