abonnement Unibet Coolblue
pi_66627966
Wie is er al begonnen met hamsteren? Voedsel inslaan? Wc-papier? Benzine? Cash?

Zelf ben ik nu in ieder geval begonnen om van een heleboel producten wat extra in te slaan. Wat ik voorheen nooit deed; ik deed slechts voor een paar dagen boodschappen. Met de aanbiedingen neem ik nog wat extra mee. En daarnaast ben ik begonnen met een lijst van spullen die wel handig zijn voor wanneer het echt een paar dagen misgaat.

Enfin, ben ik nou paranoïde of zijn er al meer mensen maatregelen aan het treffen? Ligt het in de verwachting dat er de komende maanden al sommige producten onverkrijgbaar zullen zijn in de supermarkten? (Door bijvoorbeeld problemen in de transport-sector.) Of dat de PIN-apparaten het een paar dagen het niet doen?

Wat verwacht jij?
pi_66628072
Waarom? Ik heb het financieel beter dan ooit.
pi_66628165
Heb m'n terras eruit gespit en een moestuin aangelegd. Morgen ga ik daar lekker paniek zaaien . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_66628183
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:45 schreef Alcatraz het volgende:
En daarnaast ben ik begonnen met een lijst van spullen die wel handig zijn voor wanneer het echt een paar dagen misgaat.
Als 't misgaat is dat echt niet voor een paar dagen .
quote:
Enfin, ben ik nou paranoïde of zijn er al meer mensen maatregelen aan het treffen? Ligt het in de verwachting dat er de komende maanden al sommige producten onverkrijgbaar zullen zijn in de supermarkten? (Door bijvoorbeeld problemen in de transport-sector.) Of dat de PIN-apparaten het een paar dagen het niet doen?

Wat verwacht jij?
Ik verwacht absoluut geen systeemcrash de komende jaren, daarvoor is er nog veel te veel speelruimte in het systeem.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66628197
lijkt mij wel een hele extreme situatie, maar wellicht dat een paar blikjes doperwten geen kwaad kunnen.
Maar ik ga echt geen toiletpapier e.d. inslaan, zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen
pi_66628244
Waarom zouden supermarkten problemen krijgen met het transport van hun spullen.
Er zijn nog nooit zo veel transport bedrijven geweest die nu willen rijden voor een supermarkt als het er op aan komt.
Ze denken beter iets dan niets
pi_66628257
Aan de ene kant ben ik het wel met je eens, ik ben nog niet aan het hamsteren maar heb wel voldoende geld opgenomen om enkele weken door te kunnen komen. Een systeem crisis loert natuurlijk wel om het hoekje maar of het echt zon vaart zal lopen.......ik denk het niet, maar voorkomen is beter dan genezen.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_66628491
Heb ook wat cash liggen voor het geval de pinautomaten leeg raken door paniek.
Genoeg sigaretten voor de komende 3 maanden.
Voedsel vind ik niet nodig, als er ooit een voedsel crisis komt, dan weten de mensen die zich verdiepen in deze crisis het eerder dan de rest van het volk. Genoeg tijd dus om de rest voor te wezen..
  maandag 2 maart 2009 @ 20:27:48 #9
65918 IBAZ
broeinest
pi_66629606
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:59 schreef glashalfvol het volgende:
Heb ook wat cash liggen voor het geval de pinautomaten leeg raken door paniek.
Genoeg sigaretten voor de komende 3 maanden.
Voedsel vind ik niet nodig, als er ooit een voedsel crisis komt, dan weten de mensen die zich verdiepen in deze crisis het eerder dan de rest van het volk. Genoeg tijd dus om de rest voor te wezen..
Dus jij vindt het op voorraad hebben van sigaretten belangrijker dan voedsel.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:29:11 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66629667
Ben ik erg naief als ik die hele hysterie niet zo begrijp?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:46:08 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_66630404
Tja, wat bereik je ermee? Natuurlijk is het altijd verstandig een voorraadje van allerlei dingen bij de hand te hebben voor allerlei 'kleine rampjes' (stroomstoringen, uitbraak van besmettelijke ziekte etc) waardoor het dagelijks leven tijdelijk is ontregeld. Als er dingen op economisch gebied echt mis gaan, heb je natuurlijk geen reet aan een voorraadje van een paar dagen of zelfs weken. Het zal de komende maanden en jaren echt wel minder gaan over de hele breedte, maar totale chaos en paniek (zeker in ons kikkerlandje) zit er niet echt in naar mijn mening.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:56:16 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66630850
Aan de andere kant, met het oog op een eventuele (energie)crisis heb ik wel
- een houtkachel
- een eigen waterpomp zodat er altijd vers water is
- 1000 liter olie in de kelder
- leren zeilen
- het bootje net weggedaan,maar er komt een nieuwe
- een wapen in huis
- altijd veel kaarsen en vers water in huis
- 2 losse kachels (één op gas en één op olie)
- een grote tuin waar plaats is voor het verbouwen van eigen groente
- verschillende fruitbomen in de tuin
- een verzameling boeken waarin wordt uitgelegd hoe je je eigen huis bouwt, een vuur maakt etc. (ik verzamel dit soort boeken)
- zonnepanelen op het dak
- een houtvoorraad voor 2 winters
- heel veel eten op voorraad

en wil ik nog
- leren paardrijden
- een hoe heet zo'n ding,zo'n apparaat waarmee je stroom kunt opwekken

Dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_66631321
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:56 schreef Tinkepink het volgende:
Aan de andere kant, met het oog op een eventuele (energie)crisis heb ik wel
- een houtkachel
- een eigen waterpomp zodat er altijd vers water is
- 1000 liter olie in de kelder
- leren zeilen
- het bootje net weggedaan,maar er komt een nieuwe
- een wapen in huis
- altijd veel kaarsen en vers water in huis
- 2 losse kachels (één op gas en één op olie)
- een grote tuin waar plaats is voor het verbouwen van eigen groente
- verschillende fruitbomen in de tuin
- een verzameling boeken waarin wordt uitgelegd hoe je je eigen huis bouwt, een vuur maakt etc. (ik verzamel dit soort boeken)
- zonnepanelen op het dak
- een houtvoorraad voor 2 winters
- heel veel eten op voorraad

en wil ik nog
- leren paardrijden
- een hoe heet zo'n ding,zo'n apparaat waarmee je stroom kunt opwekken

Dus.
Ben ik erg naief als ik die hele hysterie niet zo begrijp?

aggregator btw..
  maandag 2 maart 2009 @ 21:14:47 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66631576
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:07 schreef Billary het volgende:

[..]

Ben ik erg naief als ik die hele hysterie niet zo begrijp?

aggregator btw..
Het is meer dat ik in de energiewereld werk en er altijd vanuit ben gegaan dat het probleem in de toekomst eerder op het gebied van energie zou liggen dan dat er sprake zou zijn van een systeemcrisis.

Ik begrijp de hysterie nog steeds niet helemaal,maar ben wel voorbereid op problemen. Maar dat moet ook,want ik woon erg afgelegen. Na een storm hebben we één keer een week zonder elektriciteit gezeten en konden we een paar dagen geen boodschappen doen en het zal me niet nogmaals gebeuren dat dát problemen geeft.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:24:33 #16
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_66631943
Haha, Tink.. prima maatregelen! Maar wel beetje droge 1e post
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_66632238
Nog niet al hebben wij altijd grote voorraden voedsel en drinken in huis.
(op rantsoen moet daar zeker 2 weken mee uit te houden zijn en de buurman heeft een grondwater pomp).
Verder geen cash geld al ben ik wel van plan een 2de rekening bij de abn ofzo te openen voor het geval dat de hele boel omvalt ik snel geld kan overzetten van rabo naar een staatsbank. (en eventueel juwelen).

Ook hebben we op zolder nog veel spullen liggen van kerstpaketten waar wel wat mee aan te vangen valt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 21:40:26 #18
70532 loveli
N
pi_66632599
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:07 schreef Billary het volgende:

[..]

Ben ik erg naief als ik die hele hysterie niet zo begrijp?

aggregator btw..
Goeie merge. Je bedoelt een aggregaat of een generator.

Een generator wil ik ook hebben. Ik heb in het verleden op olie gestookt en op gasflessen gekookt, maar als de electriciteit uitviel deed de pomp van de verwarming het niet en zat je alsnog in de kou.
Als ik op pad ga heb ik altijd gereedschap bij me, in de auto ligt een zaklamp en in een hotel weet ik waar ik eruit moet als er brand is. Ik ben niet op alles voorbereid, maar ook als de winkels een paar dagen niet open gaan kan ik aardig wat monden voeden.

Mijn ouders hebben de oorlog meegemaakt en mijn grootouders de recessie, zij zijn naar bed gegaan met honger en hebben aan mijn ouders meegegeven dat nietsvanzelfsprekend is. Ik probeer niet te veel doemscenario's te bedenken, maar ben wel realist genoeg om niet uit te sluiten dat er iets mis kan gaan. Kijk maar naar Argentinie, daar hadden ze ook nooit verwacht dat het mis kon gaan.
crap in = crap out
pi_66633969
valt niet echt tegenop te hamsteren als de boel echt in elkaar stort.
verder maak je jezelf doelwit voor rovende bendes als je grote hoeveelheden voedsel en brandstoffen op gaat slaan.
dus dan moet je je ook gaan bewapenen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66634175
Bah je moet er toch even niet aan denken zeg.
Ik heb altijd wel voor een half jaar wc papier in huis en cocacola blikjes en chocolade en chips en wasmiddel en vlees in de vriezer en noem maar op. Dus het zal wel te overleven zijn. Maar prettige is de gedachte nou niet echt.
Afijn, toch misschien wel weer een pluspunt voor de mensheid, het is goed voor de lijn waarschijnlijk
  maandag 2 maart 2009 @ 23:14:52 #21
213360 ChrisMoneymaker
heeft geen idee.
pi_66636719
Wapens en een gebrek aan geweten is all I need. Dat, en WC-papier..
  maandag 2 maart 2009 @ 23:35:18 #22
141482 Q.
JurassiQ
pi_66637666
quote:
Op maandag 2 maart 2009 @ 21:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het is meer dat ik in de energiewereld werk en er altijd vanuit ben gegaan dat het probleem in de toekomst eerder op het gebied van energie zou liggen dan dat er sprake zou zijn van een systeemcrisis.
Peak oil ftw.
For great justice!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 02:52:43 #23
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_66640682
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Peak oil ftw.
Is dat iets uit het verleden?

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 3 maart 2009 @ 08:14:09 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66641629
Ik heb tegenwoordig wel wat meer contant geld in huis omdat het gewoon een reele mogelijkheid is dat je opeens niet meer kunt pinnen bij je thuisbank. Verder heb ik een veilige parkeerplaats gezocht voor m'n auto omdat ik de komende tijd rellen/ sociale onrust verwacht. Echter, ik heb nog geen enorme voedselvoorraden in huis.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:19:09 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_66641701
Waarom is iedereen zo parra?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:10:11 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66642543
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 02:52 schreef Prowl het volgende:

[..]

Is dat iets uit het verleden?

Net zo iets uit het verleden als de opwarming van de aarde
*Tinkepink steekt kop weer in het zand want wordt hier allemaal niet blij van
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:45:30 #27
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_66643432
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:27 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Dus jij vindt het op voorraad hebben van sigaretten belangrijker dan voedsel.
Bij een systeemcrash is het hebben van gewild ruilmateriaal natuurlijk een goede zaak. Sigaretten zijn een prima ruilmiddel, daar zijn ze in de nor ook al achter gekomen.
Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:46:16 #28
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_66643465
mijn hamster
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:00:08 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_66645549
het enige wat in me opkomt is:



we zijn geen Zimbabwe
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:44:39 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66646955
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:00 schreef Blik het volgende:
het enige wat in me opkomt is:



we zijn geen Zimbabwe
Wat een arrogantie om te denken dat het alleen in Afrika fout kan lopen met de economie
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_66649683
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:14 schreef SeLang het volgende:
Ik heb tegenwoordig wel wat meer contant geld in huis omdat het gewoon een reele mogelijkheid is dat je opeens niet meer kunt pinnen bij je thuisbank. Verder heb ik een veilige parkeerplaats gezocht voor m'n auto omdat ik de komende tijd rellen/ sociale onrust verwacht. Echter, ik heb nog geen enorme voedselvoorraden in huis.
Rellen en onrust in de UK? Dat valt toch nog wel wat mee mag ik hopen ?

Wat betreft het hamsteren, qua voedsel ? nee. Heb alleen een aantal bankrekeningen waar ik zeker van ben dat ik er geld kan afhalen. Cash thuis houden doe ik niet, mocht het echt mislopen is dat geld binnen 5 seconden geen fuck meer waard en kan ik het net zo goed als pleepapier gebruiken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66649778
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:19 schreef Scorpie het volgende:
Waarom is iedereen zo parra?
inderdaad wat een gelul zeg met dat hamsteren, dat doe je als de oorlog uitbreekt
pi_66649891
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:17 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

inderdaad wat een gelul zeg met dat hamsteren, dat doe je als de oorlog uitbreekt
Als ie uitbreekt ben je toch te laat? Maar zo'n vaart zal het ook niet lopen hoor.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:28:38 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66650146
Ik heb m'n huis al onderkelderd en een enorme bunker in de tuin gegraven met een lange tunnel naar een reservebunker 100 meter verderop. Heb honderden kilo's lang houdbaar, ingeblikt voer er staan en ontzettend veel flessen water.

Ik ben er klaar voor .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:30:26 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_66650204
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat een arrogantie om te denken dat het alleen in Afrika fout kan lopen met de economie
Wat een overtrokken reactie dat zoiets als een economische crisis hier zal gaan leiden tot voedseltekorten en andere Afrikaanse toestanden. ;') Er komen een aantal mensen op straat te staan, koopkracht zal wat dalen. Maar dit gaat in Nederland niet tot verschrikkelijke taferelen leiden. Daar zijn zelfs de experts het over eens. MIsschien dat de verkoop van HD-TV's en Blu-ray spelers wat langzamer zal gaan, en misschien dat er een goedkoper internetabonnement wordt afgesloten. Maar er gaat echt niks gebeuren met onze eerste levensbehoeftes (kijk maar eens naar de jaarcijfers van Ahold)
pi_66656668
SHTF
Had ik nu maar een wapen in het geval J&R opduikt

Wat heb ik wel in huis? een paar pakken water, blikken bonen en pakken cornflakes dus ik ga het wel redden een week of wat.


Voor de echte kerels onder ons:
http://whenshtf.com/
  Vis een optie? dinsdag 3 maart 2009 @ 17:00:39 #38
70532 loveli
N
pi_66657932
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:30 schreef Blik het volgende:
(kijk maar eens naar de jaarcijfers van Ahold)
En we weten allemaal hoe betrouwbaar die zijn.
crap in = crap out
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:50:31 #39
11952 SpiceWorm
 bla-bla bla-bla
pi_66659665
SHTF is enkel als er geen olie het land binnen komt. Anders blijven de boeren eten verbouwen en de vrachtwagenchauffeurs goederen vervoeren. Dus eten komt echt wel binnen, desnoods via ruilhandel bij diezelfde boer.
Olie prijs is net zo hoog als dat de groeicijfers zijn.

Ik maak me nergens druk over iig. Werkeloosheid NL over 2008 is gedaald.
pi_66660607
Ben wel vast aan het kijken welke winkels ik kan gaan plunderen als de oproer uitbreekt.

Waar let je dan op??
Grote ruiten en verhandelbaar voedsel he
Dus geen flatscreens, want de TV stations zijn dan ook uit de lucht
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:22:17 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_66660696
Ik ga over een jaar of tien dit topic weer kicken denk, kijken hoe of wat
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:23:55 #42
141482 Q.
JurassiQ
pi_66660758
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 @ 18:19 schreef henkway het volgende:

Dus geen flatscreens, want de TV stations zijn dan ook uit de lucht
Als je de PS3 er meteen bij meeneemt hoef je je toch niet te vervelen. Plunder dan ook een paar schietspellen, kan je vast oefenen voor als ze voor jouw huis komen.
For great justice!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:24:10 #43
141482 Q.
JurassiQ
pi_66660771
Goede sloten en kogelvrije deuren, een goede investering.
For great justice!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:24:23 #44
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_66660779
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat een overtrokken reactie dat zoiets als een economische crisis hier zal gaan leiden tot voedseltekorten en andere Afrikaanse toestanden. ;') Er komen een aantal mensen op straat te staan, koopkracht zal wat dalen. Maar dit gaat in Nederland niet tot verschrikkelijke taferelen leiden. Daar zijn zelfs de experts het over eens. MIsschien dat de verkoop van HD-TV's en Blu-ray spelers wat langzamer zal gaan, en misschien dat er een goedkoper internetabonnement wordt afgesloten. Maar er gaat echt niks gebeuren met onze eerste levensbehoeftes (kijk maar eens naar de jaarcijfers van Ahold)


Wat zeiden die experts nog geen jaar geleden?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:27:25 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66665899
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 18:23 schreef Q. het volgende:

[..]

Als je de PS3 er meteen bij meeneemt hoef je je toch niet te vervelen. Plunder dan ook een paar schietspellen, kan je vast oefenen voor als ze voor jouw huis komen.
En die lopen op de elektriciteit die mogelijk niet geproduceerd wordt?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:39:38 #46
188742 Rochgel
Ja is geen nee
pi_66666660
Ik heb een aquarium, dus in geval van nood zo'n 120 liter water op voorraad. De rest jat ik wel als de mensen gek worden en winkels gaan plunderen.

Wel vreemd om dit topic door te lezen btw. Ik had echt geen idee dat sommige mensen er zo mee bezig zijn.

Als er morgen niets meer is zie ik dat morgen wel. Je weet toch niet wat er precies gaat gebeuren en hoe je erop moet reageren.
We could build a rocket, fly to the moon
Leave Tuesday morning, and be back for noon
There wasn't nothing, nothing that we couldn't do
Once, when I was little
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:35:18 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_66680384
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 18:24 schreef kibo het volgende:

[..]



Wat zeiden die experts nog geen jaar geleden?
dat zijn dezelfde experts die zeggen dat de huizenprijzen enorm gaan zakken, en dat dit de ergste crisis is sinds de jaren 30. Dus niet de "positivo's" maar de "doemdenkers".

  woensdag 4 maart 2009 @ 10:18:09 #48
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66681459
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:27 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Dus jij vindt het op voorraad hebben van sigaretten belangrijker dan voedsel.
Sigaretten zijn een aardig ruilmiddel.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66683553
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
Goede sloten en kogelvrije deuren, een goede investering.
Zeker als je bankier bent...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66685178
Sta toch al rood dus als mijn bank omgaat zal ik daar niet wakker van liggen
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:17:50 #51
62913 Blik
The one and Only!
pi_66685474
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:00 schreef loveli het volgende:

[..]

En we weten allemaal hoe betrouwbaar die zijn.
Super de Boer verdrievoudigt winst
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:23:29 #52
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66685684
quote:
Dat zegt niks. Er is nu natuurlijk nog genoeg geld en mensen gaan het nu vooral anders uitgeven. Minder uit eten en meer thuis koken resulteert ook in hogere supermarktomzetten. Maar een keer is het geld op. Bij de mensen die werk hebben natuurlijk niet, maar daar gaan harde klappen vallen als het economisch zo doorgaat.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:28:23 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_66685830
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:23 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dat zegt niks. Er is nu natuurlijk nog genoeg geld en mensen gaan het nu vooral anders uitgeven. Minder uit eten en meer thuis koken resulteert ook in hogere supermarktomzetten. Maar een keer is het geld op. Bij de mensen die werk hebben natuurlijk niet, maar daar gaan harde klappen vallen als het economisch zo doorgaat.
Daar ging het niet om, het ging om de opmerking dat de boekhouding van Ahold niet betrouwbaar zou zijn vanwege de fraude enkele jaren geleden.
  Vis een optie? woensdag 4 maart 2009 @ 12:39:23 #54
70532 loveli
N
pi_66686166
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Daar ging het niet om, het ging om de opmerking dat de boekhouding van Ahold niet betrouwbaar zou zijn vanwege de fraude enkele jaren geleden.
Super de Boer: 2.1 miljard omzet, 29 miljoen winst. Da's niet veel. Verder weet ik dat de omzetten bij AH lager zijn dan begroot. Ze hebben veel nieuwe winkels overgenomen, maar dat is niet terug te zien aan de verkopen. AH is nu bezig met een aantal maatregelen om de kosten te drukken (personeel e.d.), ze verwachten niet dat ze het van de klanten moeten hebben dit jaar.
crap in = crap out
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:53:04 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_66686605
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Super de Boer: 2.1 miljard omzet, 29 miljoen winst. Da's niet veel. Verder weet ik dat de omzetten bij AH lager zijn dan begroot. Ze hebben veel nieuwe winkels overgenomen, maar dat is niet terug te zien aan de verkopen. AH is nu bezig met een aantal maatregelen om de kosten te drukken (personeel e.d.), ze verwachten niet dat ze het van de klanten moeten hebben dit jaar.
dus, het geeft in ieder geval wel aan dat we geen voedselcrisis hoeven te verwachten (wat aan de supermarkten zou kunnen liggen). Hamsteren is in Nederland in ieder geval voorlopig totaal niet nodig
pi_66690415
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:00 schreef Blik het volgende:
het enige wat in me opkomt is:



we zijn geen Zimbabwe
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66691976
Voedsel hamsteren lijkt me voorlopig nog niet nodig. Een beetje reservewater kan wellicht geen kwaad echter.

Ik heb zelf wat cash in huis gehaald, omdat ik zeker wel verwacht dat we nog een of meerdere bank runs gaan krijgen. Overigens verwacht ik hier misschien ook nog wel rellen en onrust, maar als ik zoals SeLang in Engeland zou zitten zou ik er absoluut vanuit gaan dat die er gaan komen.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_66692059
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:03 schreef Llotyhy het volgende:
Voedsel hamsteren lijkt me voorlopig nog niet nodig. Een beetje reservewater kan wellicht geen kwaad echter.

Ik heb zelf wat cash in huis gehaald, omdat ik zeker wel verwacht dat we nog een of meerdere bank runs gaan krijgen. Overigens verwacht ik hier misschien ook nog wel rellen en onrust, maar als ik zoals SeLang in Engeland zou zitten zou ik er absoluut vanuit gaan dat die er gaan komen.
Ach, in Engeland moet je gewoon je centjes ergens goed wegstoppen. Tegenwoordig zijn de meeste banken toch al eigendom van de overheid, dat helpt. Zo erg is het hier ook weer niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:17:25 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66711754
Ik acht het niet onmogelijk dat het systeem instort. Niet vanuit Nederland, maar we zijn wel zeer afhankelijk ten opzichte van het buitenland. De kans dat dit gebeurt is heel klein <5%, maar ik wil er wel enigzins op voorbereid zijn.

Wie weet of boeren in de VS nog geld kunnen lenen om hun bedrijven voort te zetten? Hoe is de mondiale voedselproductie op dit moment? Gaan er kunstmestfabrieken op de fles? Of mijnbouwbedrijven? Ik weet het allemaal niet. Ik weet wel dat een daling van de voedselproductie met 10% al enorme problemen veroorzaakt.

Wat heb ik gedaan? Sinds oktober heb ik voor zo'n 3 mnd voedsel op voorraad. Vooral het houdbare spul, zoals spaghetti, rijst, blikken soep etc. En zaken als lucifers, WC-papier etc. De rest haal ik buiten wel. Ik geloof neit dat het gebeurt, maar het aanhouden van een voorraad kost me toch weinig. Hij wordt gewoon gebruikt en aangevuld.

Als het echt helemaal fout gaat, dan moet je het gewoon net iets langer vol kunnen houden dan de rest. Een relatief voordeel, zeg maar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:18:07 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66711783
Water is trouwens zelf eenvoudig te maken, met rivierwater (enigzins schoon), zandbakzand en koolstof. Dat opslaan kost veel ruimte en is niet efficient.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:27:52 #61
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_66712198
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:50 schreef SpiekerJozef het volgende:
Heb m'n terras eruit gespit en een moestuin aangelegd. Morgen ga ik daar lekker paniek zaaien . . .
Wie paniek zaait zal chaos oosten.
pi_66716705
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:27 schreef HarryP het volgende:

[..]

Wie paniek zaait zal chaos oosten.
en wat is er dan in het westen?
namaste
pi_66742424
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:17 schreef LXIV het volgende:
Ik acht het niet onmogelijk dat het systeem instort. Niet vanuit Nederland, maar we zijn wel zeer afhankelijk ten opzichte van het buitenland. De kans dat dit gebeurt is heel klein <5%, maar ik wil er wel enigzins op voorbereid zijn.

Wie weet of boeren in de VS nog geld kunnen lenen om hun bedrijven voort te zetten? Hoe is de mondiale voedselproductie op dit moment? Gaan er kunstmestfabrieken op de fles? Of mijnbouwbedrijven? Ik weet het allemaal niet. Ik weet wel dat een daling van de voedselproductie met 10% al enorme problemen veroorzaakt.

Wat heb ik gedaan? Sinds oktober heb ik voor zo'n 3 mnd voedsel op voorraad. Vooral het houdbare spul, zoals spaghetti, rijst, blikken soep etc. En zaken als lucifers, WC-papier etc. De rest haal ik buiten wel. Ik geloof neit dat het gebeurt, maar het aanhouden van een voorraad kost me toch weinig. Hij wordt gewoon gebruikt en aangevuld.

Als het echt helemaal fout gaat, dan moet je het gewoon net iets langer vol kunnen houden dan de rest. Een relatief voordeel, zeg maar.
Het lijkt wel of je jezelf opmaakt voor de derde wereldoorlog, wat zal jij onrelaxed in het leven staan
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:18:32 #65
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_66743056
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:00 schreef Samson het volgende:

[..]

Het lijkt wel of je jezelf opmaakt voor de derde wereldoorlog, wat zal jij onrelaxed in het leven staan

Ik zie het probleem niet, het is een kleine moeite om een voorraadje op te bouwen. Baat het niet dan schaad het niet, en waarom zou je een onrelaxed leven moeten hebben als je rekening houd met het onverwachte?

Als het echt los gaat kan het je heel veel voordeel opleveren.

Ik vind het hetzelf nog iets wat te vroeg om een voorraad aan te leggen, maar als ik ook maar een klein gevoel heb dat het binnen 1.5 maand helemaal fout gaat zal ik ook een voorraad aan gaan leggen. Tevens wil ik volgend jaar ook een houtkachel zodat ik voor warmte niet meer afhankelijk ben van de energie maatschappij.

Regeren is voorruit zien (maar je kan ook overdrijven natuurlijk )
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:22:31 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66743236
Condooms. In barre tijden valt er veel te neuken maar voor kinderen is er dan geen plaats.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_66743452
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet, het is een kleine moeite om een voorraadje op te bouwen. Baat het niet dan schaad het niet, en waarom zou je een onrelaxed leven moeten hebben als je rekening houd met het onverwachte?

Als het echt los gaat kan het je heel veel voordeel opleveren.

Ik vind het hetzelf nog iets wat te vroeg om een voorraad aan te leggen, maar als ik ook maar een klein gevoel heb dat het binnen 1.5 maand helemaal fout gaat zal ik ook een voorraad aan gaan leggen. Tevens wil ik volgend jaar ook een houtkachel zodat ik voor warmte niet meer afhankelijk ben van de energie maatschappij.

Regeren is voorruit zien (maar je kan ook overdrijven natuurlijk )
Veel plezier met je houtkachel en voorraadje, jij gaat de crisis wel overleven Als de nood aan de man is plunder ik wel een winkel, yiiihaaaa!
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_66744432
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:22 schreef Ringo het volgende:
Condooms. In barre tijden valt er veel te neuken maar voor kinderen is er dan geen plaats.
een goeie wip voor een kilo aardappels??
pi_66744816
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:46 schreef henkway het volgende:

[..]

een goeie wip voor een kilo aardappels??
Als je er dan maar geen aardappelschimmelziekte aan overhoudt
pi_66745250
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet, het is een kleine moeite om een voorraadje op te bouwen. Baat het niet dan schaad het niet, en waarom zou je een onrelaxed leven moeten hebben als je rekening houd met het onverwachte?

Als het echt los gaat kan het je heel veel voordeel opleveren.

Ik vind het hetzelf nog iets wat te vroeg om een voorraad aan te leggen, maar als ik ook maar een klein gevoel heb dat het binnen 1.5 maand helemaal fout gaat zal ik ook een voorraad aan gaan leggen. Tevens wil ik volgend jaar ook een houtkachel zodat ik voor warmte niet meer afhankelijk ben van de energie maatschappij.

Regeren is voorruit zien (maar je kan ook overdrijven natuurlijk )
Een houtkachel zat ik ook al naar te kijken die kun je tegenwoordig ook op je cv aan laten sluiten zodat je sowieso al het voordeel hebt van minder of geen gas te hoeven gebruiken voor verwarming van huis en water.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:04:36 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66745381
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:46 schreef henkway het volgende:

een goeie wip voor een kilo aardappels??
Hou die kilo aardappels maar. Neuken is de beste manier om het warm te houden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_66748647
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:00 schreef Samson het volgende:

[..]

Het lijkt wel of je jezelf opmaakt voor de derde wereldoorlog, wat zal jij onrelaxed in het leven staan
Onzin. Heb zelf ook wat voorbereidingen getroffen (paar jaar geleden eigenlijk al) maar ben totaal geen paniekerig type. In tegenstelling zelfs, ben eerder te relaxed. Ik denk niet dat de wereld zal vergaan, maar ik ben ook niet iemand die denkt dat economische groei eeuwig door kan gaan.

Daarnaast, het is een kleine moeite. Wat contant geld, blikvoer, willekeurige survival-spullen, gezonde geest, gezond lichaam en je komt al heel ver.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66751944
Inderdaad. Zorgt er juist voor dat je niet aan het panieken bent wanneer je echt je hoofd erbij moet hebben.

En het is ook gewoon leuk om wel goed voorbereid te zijn, als bewijs dat je het aan zag komen.
pi_66773482
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 00:38 schreef Alcatraz het volgende:
Inderdaad. Zorgt er juist voor dat je niet aan het panieken bent wanneer je echt je hoofd erbij moet hebben.

En het is ook gewoon leuk om wel goed voorbereid te zijn, als bewijs dat je het aan zag komen.
Ik begrijp alleen niet zo goed waar jullie dan op voorbereid gaan zijn Stel je hebt bepaalde reserves en je gezellige houtkachel. De economie is helemaal naar de knoppen en dan? Dan ga je op je voorraadje ingeslagen zooi het een tijdje uitzingen tot alles beter is? En hoe lang kun je het dan uitzingen. Hoe zie je dit allemaal voor je, ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen namelijk.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_66778277
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:55 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik begrijp alleen niet zo goed waar jullie dan op voorbereid gaan zijn Stel je hebt bepaalde reserves en je gezellige houtkachel. De economie is helemaal naar de knoppen en dan? Dan ga je op je voorraadje ingeslagen zooi het een tijdje uitzingen tot alles beter is? En hoe lang kun je het dan uitzingen. Hoe zie je dit allemaal voor je, ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen namelijk.
Er zijn verschillende gradaties van 'fout gaan'. Je hebt alles koek en ei, je hebt een kortstondige onderbreking van voedsel-leveranties, je hebt runs op de banken, je hebt staat van beleg en je hebt burgeroorlog. En alles wat daar tussen in ligt. Je weet in feite niet waar je je op voorbereid, maar het is meer een gemoedsrust. Een soort verzekering. Een bepaalde instelling dat je niet overgeleverd wilt zijn aan anderen. Onafhankelijkheid creëeren. Vooruit proberen te denken.

Wie weet zit ik er helemaal naast en gebeurd er niks. Mooi zo, lijkt mij het beste. Tevens zal ik dan niks verloren hebben. Mocht het mis gaan, in welke gradatie dan ook, heb ik bepaalde vaardigheden en goederen om niet totaal afhankelijk te zijn van anderen of de staat. Daarnaast is het voor het land als geheel ook beter als iedereen dit deed. Zo hoeft niemand in paniek te raken als er 'iets' gebeurd, iedereen is immers voorbereid. Het heeft ook te maken met het denkbeeld dat alle genoegten van tegenwoordig *niet* vanzelfsprekend zijn.

Dat jij je er niks bij voor kan stellen betekent dat je niet ziet hoe het anders zou kunnen zijn. Eén blik op de geschiedenis moet genoeg zijn om duidelijk te maken dat de huidige omstandigheden niet standaard is. Alles wat we hebben wordt kunstmatig in stand gehouden. Wat als dat niet meer lukt? Het kan geen kwaad daar eens over na te denken.

Maar ja, het kan ook dat ik helemaal niks aan de voorbereidingen zal hebben. Het zij zo. Passief wachten op wat er komen gaat en vertrouwen hebben in het huidige systeem kan ik echter niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66778708
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:16 schreef waht het volgende:

[..]

Er zijn verschillende gradaties van 'fout gaan'. Je hebt alles koek en ei, je hebt een kortstondige onderbreking van voedsel-leveranties, je hebt runs op de banken, je hebt staat van beleg en je hebt burgeroorlog. En alles wat daar tussen in ligt. Je weet in feite niet waar je je op voorbereid, maar het is meer een gemoedsrust. Een soort verzekering. Een bepaalde instelling dat je niet overgeleverd wilt zijn aan anderen. Onafhankelijkheid creëeren. Vooruit proberen te denken.

Wie weet zit ik er helemaal naast en gebeurd er niks. Mooi zo, lijkt mij het beste. Tevens zal ik dan niks verloren hebben. Mocht het mis gaan, in welke gradatie dan ook, heb ik bepaalde vaardigheden en goederen om niet totaal afhankelijk te zijn van anderen of de staat. Daarnaast is het voor het land als geheel ook beter als iedereen dit deed. Zo hoeft niemand in paniek te raken als er 'iets' gebeurd, iedereen is immers voorbereid. Het heeft ook te maken met het denkbeeld dat alle genoegten van tegenwoordig *niet* vanzelfsprekend zijn.

Dat jij je er niks bij voor kan stellen betekent dat je niet ziet hoe het anders zou kunnen zijn. Eén blik op de geschiedenis moet genoeg zijn om duidelijk te maken dat de huidige omstandigheden niet standaard is. Alles wat we hebben wordt kunstmatig in stand gehouden. Wat als dat niet meer lukt? Het kan geen kwaad daar eens over na te denken.

Maar ja, het kan ook dat ik helemaal niks aan de voorbereidingen zal hebben. Het zij zo. Passief wachten op wat er komen gaat en vertrouwen hebben in het huidige systeem kan ik echter niet.
het gaat er meer om dat je zorgen maakt over iets wat je niet weet of het komen gaat. En die soort gemoedsrust zit meer tussen de oren lijkt mij. Das hetzelfde namelijk als overal een condoom mee nemen. Waarom? Sja, als je nou net dat leuke meisje tegenkomt die dag is het maar beter voorbereid te zijn. Ik ken mensen die dat soort dingen doen, maar zoals gezegd, die gevoelens zitten puur tussen de oren. ' fake ' gemoedsrust.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 maart 2009 @ 20:31:06 #77
145738 superworm
is erbij
pi_66778791
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

het gaat er meer om dat je zorgen maakt over iets wat je niet weet of het komen gaat. En die soort gemoedsrust zit meer tussen de oren lijkt mij. Das hetzelfde namelijk als overal een condoom mee nemen. Waarom? Sja, als je nou net dat leuke meisje tegenkomt die dag is het maar beter voorbereid te zijn. Ik ken mensen die dat soort dingen doen, maar zoals gezegd, die gevoelens zitten puur tussen de oren. ' fake ' gemoedsrust.
Dus stel, WO3 breekt uit, dan zeg jij liever: ik heb me totaal niet voorbereid maar alas, ik ben tenminste positief ingesteld.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66778982
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

het gaat er meer om dat je zorgen maakt over iets wat je niet weet of het komen gaat. En die soort gemoedsrust zit meer tussen de oren lijkt mij. Das hetzelfde namelijk als overal een condoom mee nemen. Waarom? Sja, als je nou net dat leuke meisje tegenkomt die dag is het maar beter voorbereid te zijn. Ik ken mensen die dat soort dingen doen, maar zoals gezegd, die gevoelens zitten puur tussen de oren. ' fake ' gemoedsrust.
Ach, je moest eens weten hoeveel er tussen de oren zit. Vrijwel iedereen maakt zichzelf helemaal gek. Maar die tijd is voor mij al lang voorbij. Het hoort gewoon bij mijn wereldbeeld, en zit mij op geen enkele manier in de weg om van het leven te genieten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66779160
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:35 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, je moest eens weten hoeveel er tussen de oren zit. Vrijwel iedereen maakt zichzelf helemaal gek. Maar die tijd is voor mij al lang voorbij. Het hoort gewoon bij mijn wereldbeeld, en zit mij op geen enkele manier in de weg om van het leven te genieten.
Dat snap ik ook wel, er zit ook veel tussen de oren bij veel mensen. Ook bij mij. Ik erger me er soms alleen wel aan bij mezelf.
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:31 schreef superworm het volgende:

[..]

Dus stel, WO3 breekt uit, dan zeg jij liever: ik heb me totaal niet voorbereid maar alas, ik ben tenminste positief ingesteld.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Maar mocht WO3 uitbreken dan zien we dan wel hoe we daar op gaan reageren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66779407
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Maar mocht WO3 uitbreken dan zien we dan wel hoe we daar op gaan reageren.
Als het ministerie van defensie enigzins competent is hebben ze daar dus al uitgebreid over nagedacht en zelfs plannen gemaakt (in de VS zonder twijfel). Pas nadenken over wat je gaat doen als het al begonnen is, is te laat.

Je kan de toekomst niet voorspellen maar wel een aantal plannen maken en voorbereidingen treffen om niet volkomen verrast te zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:53:19 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66779731
Ik heb een zwangere vrouw en een kind. Als er dingen tot stilstand komen kan ik die nog een tijdje te eten geven. Dat kost me niks, hooguit het renteverlies op de voorraad. Stel die voorraad is 100 euro (en daar heb je dus heel veel pasta, rijst, bonen etc voor!), dan kost me dat 5 euro per jaar.
Je bent gek als je het niet doet, zeg ik dan.

Was ik vrijgezel dan was het weer anders. Dan zou ik me ook niet druk maken en mocht het zo ver komen (wat ik niet geloof) wel op rooftocht gaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_66779872
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:53 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een zwangere vrouw en een kind. Als er dingen tot stilstand komen kan ik die nog een tijdje te eten geven. Dat kost me niks, hooguit het renteverlies op de voorraad. Stel die voorraad is 100 euro (en daar heb je dus heel veel pasta, rijst, bonen etc voor!), dan kost me dat 5 euro per jaar.
Je bent gek als je het niet doet, zeg ik dan.

Was ik vrijgezel dan was het weer anders. Dan zou ik me ook niet druk maken en mocht het zo ver komen (wat ik niet geloof) wel op rooftocht gaan.
Je slaat in wezen de spijker op zn kop. Ik ben nog jong, ben geen vader en niet getrouwd en sinds 2 week weer single. Het zijn meer de externe zaken die je aanzetten tot dat soort zaken. Maarja, ik zie mezelf ook nog niet echt op rooftocht gaan als de shit mocht uitbarsten in dit land.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66783546
Ik denk dat men zich nogal gaat verkijken op de harde realiteit mocht er echt iets mis gaan. Stel dat jij goed voorbereid bent en een ander niet en de manieren vallen weg dan is jouw houtkachel en zijn jouw voorraden snel van de lokale bende en heb je de hele boel voor een ander lopen voorbereiden. We leven niet meer in de maatschappij van jaren terug en de spelregels nogal anders waren. Los van dat denk ik dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Ik vind het wel typisch om te zien dat mensen toch nog altijd in de hamstermodus kunnen schieten. Net als toen met die noodpakketten die niet meer van deze tijd zijn. Als er echt zoiets gebeurt gaat alles toch echt wel een beetje anders zijn dan in het verleden.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:19:29 #84
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_66783751
Ik ben zeker niet aan het hamsteren, best truttig als je dat wel nodig vind. Net als die mensen die maar niet het internet opgaan vanwege al die enge virussen of niet mobiel bellen vanwege die giftige straling, jeweet toch. Wat een paniekvoetbal zeg.

Mocht de economie dan toch nog tot een stilstand komen (wat dat ook moge betekenen..) sjok ik wel rustig naar de appie toe, maar wel voor de voetbalplaatjes dan he..
waarschijnlijk wel
pi_66784080
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:19 schreef HokkePok het volgende:
Ik ben zeker niet aan het hamsteren, best truttig als je dat wel nodig vind. Net als die mensen die maar niet het internet opgaan vanwege al die enge virussen of niet mobiel bellen vanwege die giftige straling, jeweet toch. Wat een paniekvoetbal zeg.

Mocht de economie dan toch nog tot een stilstand komen (wat dat ook moge betekenen..) sjok ik wel rustig naar de appie toe, maar wel voor de voetbalplaatjes dan he..
Tja, ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat hamsteraars nu niet bepaald de levensgenieters in deze wereld zijn maar meer de bange vogeltjes die in een hoekje van het huis veilig wegkruipen met hun voorraadjes, daar win je geen oorlogen mee
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_66784327
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:15 schreef Samson het volgende:
Ik vind het wel typisch om te zien dat mensen toch nog altijd in de hamstermodus kunnen schieten. Net als toen met die noodpakketten die niet meer van deze tijd zijn.
Niet meer van deze tijd? We eten niet meer? We gebruiken geen licht & warmte meer? Dat denken is het gevolg van het feit dat de afgelopen generaties niks mee hebben gemaakt. Alles kwam wel aanwaaien. Je overgeven aan de omstandigheden in plaats van zelf eens goed nadenken.

Als het zo erg wordt dat rovende bendes elk huis langs gaan op zoek naar waardevolle goederen zijn er genoeg aanwijzingen geweest om weg te wezen of je spullen gewoon niet in je huis te hebben.

Maar goed, als ik jouw goed begrijp is het beter om gewoon af te wachten, te vertrouwen op het systeem omdat het toch al lang goed gaat en als er problemen zijn die toch anders zullen zijn dan in het verleden.

Daar doe ik het niet voor. Het systeem is kunstmatig, maar dat wil jij blijkbaar niet onder ogen zien. Of als je dat wel wilt, tref je geen voorbereidingen omdat toch wel iemand het komt jatten.

Tsja, zo praten we allebei ons gedrag helemaal goed.
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:25 schreef Samson het volgende:

[..]

Tja, ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat hamsteraars nu niet bepaald de levensgenieters in deze wereld zijn maar meer de bange vogeltjes die in een hoekje van het huis veilig wegkruipen met hun voorraadjes, daar win je geen oorlogen mee
Dat heb je dan helemaal mis. Ik geniet met volle overtuiging van alles wat er nu te verkrijgen is. Bier, sigaren, uitgaan, voedsel, autorijden en uiteraard het internet.

En bang in een hoekje zitten? Nee, dat is gewoon lachwekkend. Ik ben blij als er weer een dag aanbreekt om vanalles mee te maken (wat nu ivm studie niet echt veel is).

Oorlogen win je met voorbereidingen, inderdaad.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66784532
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:25 schreef Samson het volgende:

[..]

Tja, ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat hamsteraars nu niet bepaald de levensgenieters in deze wereld zijn maar meer de bange vogeltjes die in een hoekje van het huis veilig wegkruipen met hun voorraadjes, daar win je geen oorlogen mee
Als je de verantwoording voor een gezin hebt, kijk je anders tegen zaken aan

Kan me dat wel voorstellen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:47:35 #88
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66785103
Een beetje SHTF voorbereiding is nooit dom.
pi_66785277
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:30 schreef waht het volgende:

[..]

Niet meer van deze tijd? We eten niet meer? We gebruiken geen licht & warmte meer? Dat denken is het gevolg van het feit dat de afgelopen generaties niks mee hebben gemaakt. Alles kwam wel aanwaaien. Je overgeven aan de omstandigheden in plaats van zelf eens goed nadenken.

Als het zo erg wordt dat rovende bendes elk huis langs gaan op zoek naar waardevolle goederen zijn er genoeg aanwijzingen geweest om weg te wezen of je spullen gewoon niet in je huis te hebben.

Maar goed, als ik jouw goed begrijp is het beter om gewoon af te wachten, te vertrouwen op het systeem omdat het toch al lang goed gaat en als er problemen zijn die toch anders zullen zijn dan in het verleden.

Daar doe ik het niet voor. Het systeem is kunstmatig, maar dat wil jij blijkbaar niet onder ogen zien. Of als je dat wel wilt, tref je geen voorbereidingen omdat toch wel iemand het komt jatten.

Tsja, zo praten we allebei ons gedrag helemaal goed.
[..]

Dat heb je dan helemaal mis. Ik geniet met volle overtuiging van alles wat er nu te verkrijgen is. Bier, sigaren, uitgaan, voedsel, autorijden en uiteraard het internet.

En bang in een hoekje zitten? Nee, dat is gewoon lachwekkend. Ik ben blij als er weer een dag aanbreekt om vanalles mee te maken (wat nu ivm studie niet echt veel is).

Oorlogen win je met voorbereidingen, inderdaad.
Fijn voor je, toch heb ik het gevoel dat je een soort van in angst leeft, en daar pas ik voor, hoe het ook gaat lopen. Maar ieder zn keus natuurlijk
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_66785872
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:50 schreef SpiekerJozef het volgende:
Heb m'n terras eruit gespit en een moestuin aangelegd. Morgen ga ik daar lekker paniek zaaien . . .
Ben ik de enige die hier hard om moest lachen?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 23:54:08 #91
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_66787685
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:19 schreef HokkePok het volgende:
Mocht de economie dan toch nog tot een stilstand komen (wat dat ook moge betekenen..) sjok ik wel rustig naar de appie toe, maar wel voor de voetbalplaatjes dan he..
Mocht de economie tot stilstand komen en wil je naar de Appie toe sjokken hou er dan rekening mee dat
-de pin automaten het niet doen en de bank dicht is.
-er lange rijen voor de Appie staan
-de Appie misschien ook wel dicht is
-er bij de Appie vooral lege schappen zijn en weinig te halen valt
-je met je tas vol boodschappen een dreun op je hoofd krijgt en als je bijkomt je boodschappen weg zijn
-dit waarschijnlijk langer dan 3 dagen duurt
-dit gezien de wankele situatie in de mondiale financiële wereld een best reëel scenario is
-Het leeg zijn van de Appie voor alle andere winkels, benzinepompen etc etc geld...
doemscenario? ja onwaarschijnlijk, helaas niet
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_66787910
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 23:54 schreef YuckFou het volgende:

[..]

-dit gezien de wankele situatie in de mondiale financiële wereld een best reëel scenario is
dat is maar nét de vraag of niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66788210
ik denk dat zelfs al zou deze depressie vele malen minder ernstig zijn dan de grote depressie van de jaren 30.

toen hadden we nog geen welvaartsstaat. mensen waren dus nog redelijk zelfredzaam.
waren gewend het met flink minder te moeten stellen.
nu is dat anders natuurlijk en iedereen gaat er vanuit dat men recht heeft op een helpende hand die de overheid aanreikt.
maar dat kan de overheid natuurlijk niet opbrengen. dus dan voelt het alsof het er extra hard inhakt.
niemand uit de jaren 30 kan vertellen dat het allemaal best meevalt.
dus krijg je eerder dat mensen gaan eisen dat ze geholpen worden, en als ze dat dan niet kriigen eerder gaan plunderen, rellen enz. wat vervolgens de hele crisis alleen maar versterkt.

maar goed, ik denk dat het wel mee zal vallen uiteindelijk.
het is ook voor een groot deel massahysterie allemaal.
als je in de jaren 30 al 24-uurs nieuwszenders had, had iedereen zich na een paar dagen van ellende opgeknoopt denk ik.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66788378
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:10 schreef Caesu het volgende:
ik denk dat zelfs al zou deze depressie vele malen minder ernstig zijn dan de grote depressie van de jaren 30.

toen hadden we nog geen welvaartsstaat. mensen waren dus nog redelijk zelfredzaam.
waren gewend het met flink minder te moeten stellen.
nu is dat anders natuurlijk en iedereen gaat er vanuit dat men recht heeft op een helpende hand die de overheid aanreikt.
maar dat kan de overheid natuurlijk niet opbrengen. dus dan voelt het alsof het er extra hard inhakt.
niemand uit de jaren 30 kan vertellen dat het allemaal best meevalt.
dus krijg je eerder dat mensen gaan eisen dat ze geholpen worden, en als ze dat dan niet kriigen eerder gaan plunderen, rellen enz. wat vervolgens de hele crisis alleen maar versterkt.

maar goed, ik denk dat het wel mee zal vallen uiteindelijk.
het is ook voor een groot deel massahysterie allemaal.
als je in de jaren 30 al 24-uurs nieuwszenders had, had iedereen zich na een paar dagen van ellende opgeknoopt denk ik.
Nu was er in de jaren 30

geen enkel sociaal vangnet en donderde je, als je de baan als sjouwer kwijtraakte, regelrecht de put in
Je moest je vader en moeder ook nog onderhouden, want AOW van Drees bestond OOK niet
Een minimumloon bestond OOK al niet, zodat de baas zonder meer je loon kon VERLAGEN.

Daarnaast begrijpen we dat de overheid een regulerende taak heeft om door goedkope kredieten de investeringen aan te jagen zodat we verder kunnen.
Dat was ook het probleem met Bush , die ging de economie aanjagen door goedkope hypotheken te verstrekken, toen het nog goed ging.
pi_66788727
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:16 schreef henkway het volgende:

[..]

Nu was er in de jaren 30

geen enkel sociaal vangnet en donderde je, als je de baan als sjouwer kwijtraakte, regelrecht de put in
Je moest je vader en moeder ook nog onderhouden, want AOW van Drees bestond OOK niet
Een minimumloon bestond OOK al niet, zodat de baas zonder meer je loon kon VERLAGEN.

Daarnaast begrijpen we dat de overheid een regulerende taak heeft om door goedkope kredieten de investeringen aan te jagen zodat we verder kunnen.
Dat was ook het probleem met Bush , die ging de economie aanjagen door goedkope hypotheken te verstrekken, toen het nog goed ging.
Er waren anders wel gaarkeukens én gezinnen waren destijds dusdanig groot dat opa en oma, kinderen en de kinderen daarvan in 1 huis leefden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 00:40:34 #96
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_66788881
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:
dat is maar nét de vraag of niet?
Ik quote even een klein stukje van een mail die ik kreeg, het komt uit een column van een prof. belegger...
quote:
De huidige derivaten-pyramide , die voor 95 % niet beursgenoteerd en ongereguleerd is ,
en 20 maal zo groot is geworden als de totale wereld-economie, is het levende bewijs van
massa-hysterie in de accumulatie van schuld en risico. Derivaten zijn grotendeels oergevaarlijke
gokinstrumenten, die alleen overeind blijven als er geen tegenpartij het af laat weten.
Anders dan in een casino, waar men gokt tegen het 'huis', gokt men nu tegen elkaar,
totdat de muziek stopt natuurlijk, want dan kunnen de overheden gaan puinruimen.
Deze financiele tovenarij kan , naast de giftige financiele instrumenten van de laatste
20 jaar, ernstige schade toebrengen aan het kapitalisme en de democratie. Want
de enige manier om dit alles te bezweren is hyperinflatie en een nieuw monetair systeem
met nieuwe munteenheden.
Zoals een vriendje me vertelde die vuistdiep in de beleggingswereld zit;
" hou de bond markt in de gaten en de derivaten markt, als die gaan schuiven moet je veel, heel veel boodschappen gaan doen"
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_66788883
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er waren anders wel gaarkeukens én gezinnen waren destijds dusdanig groot dat opa en oma, kinderen en de kinderen daarvan in 1 huis leefden.
Ja en dan was je dus verantwoordelijk voor opa, oma, vader, moeder, vrouw en kindern en dat zonder sociaal vangnet

Als we dat opgeven dan gaan we een leven tegemoet als in India
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 00:42:32 #98
236264 crew  capricia
pi_66788918
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:40 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja en dan was je dus verantwoordelijk voor opa, oma, vader, moeder, vrouw en kindern en dat zonder sociaal vangnet
Toen had iedereen een geloof en een kerk. En daar werd veel gedaan om de armen te ondersteunen. Ik denk dat het sociale vangnet toen je directe omgeving was. Familie, kerk etc. Dat zie je nu nog in 3e wereld landen.
Definitely not CIA
pi_66788937
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:40 schreef YuckFou het volgende:

[..]" hou de bond markt in de gaten en de derivaten markt, als die gaan schuiven moet je veel, heel veel boodschappen gaan doen"
heel juist
pi_66788947
Gereedschap
Flessen water
Vitamine pillen
Soepblikken
Blikken bonen, erwten, havermout, muesli
Pindakaas (meest voedzame voedsel dat er bestaat)
Wijn en bier
geconcentreerd Vruchtensap
Tolietpapier
Olijfolie
majonaise
pi_66788952
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Toen had iedereen een geloof en een kerk. En daar werd veel gedaan om de armen te ondersteunen. Ik denk dat het sociale vangnet toen je directe omgeving was. Familie, kerk etc. Dat zie je nu nog in 3e wereld landen.
Ja dat is lekker
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 00:46:12 #102
236264 crew  capricia
pi_66788976
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:44 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja dat is lekker
Nee, dat zou nu zeker niet meer wenselijk zijn. Maar het was toen wel zo. En in veel landen nog steeds.
Definitely not CIA
pi_66789026
quote:
Amerikaanse kerken weer vol sinds economische crisis

14/12/'08 De crisis kent ook winnaars. Veel kerken in de Verenigde Staten zien het aantal gelovigen sinds september fors toenemen. Vooral de evangelische kerken kennen een grote toeloop, meer dan de traditionele katholieke en protestantse kerken.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)nomische-crisis.aspx

zal je hier ook wel zien.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66789052
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:40 schreef YuckFou het volgende:

[..]


Zoals een vriendje me vertelde die vuistdiep in de beleggingswereld zit;
" hou de bond markt in de gaten en de derivaten markt, als die gaan schuiven moet je veel, heel veel boodschappen gaan doen"
Inderdaad want zodra de shit echt uitbreekt komt je buurman langs en jat al je shit van jou. Jezelf in veiligheid stellen wil niet zeggen dat een ander het van jou kan stelen. Dat gebeurde vroeger, dat zal nu weer gebeuren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66789057
Ik woon vlak bij een handvol supermarkten. Zolang die nog geen lege schappen hebben stel ik het hamsteren nog even uit. Heb toch een voorkeur voor min of meer verse producten
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 00:59:07 #106
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66789152
Ik heb alles in kaas gestoken. Kaas behoudt zijn waarde. Iedereen eet kaas.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 01:01:25 #107
236264 crew  capricia
pi_66789184
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:59 schreef eleusis het volgende:
Ik heb alles in kaas gestoken. Kaas behoudt zijn waarde. Iedereen eet kaas.
Vooral als je jonge kaas hebt...dan zet je er over 2 maanden gewoon belegen kaas op...en over een jaar oude kaas...
Definitely not CIA
pi_66789270
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:59 schreef eleusis het volgende:
Ik heb alles in kaas gestoken. Kaas behoudt zijn waarde. Iedereen eet kaas.
Heb net anderhalf pond discutabele franse kaas gekocht. Het stinkt als een gek maar smaakt vast
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 01:07:27 #109
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_66789271
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Inderdaad want zodra de shit echt uitbreekt komt je buurman langs en jat al je shit van jou. Jezelf in veiligheid stellen wil niet zeggen dat een ander het van jou kan stelen. Dat gebeurde vroeger, dat zal nu weer gebeuren.
Daar ben ik niet echt bang voor, misschien scheelt t dat ik in een klein dorpje woon, ik denk eerder aan 2/3 weken geen PIN/cash geld, geen open winkels, wel wat opstand en chaos maar ook de tijdelijke uitroep van de noodtoestand en het leger op straat om de orde te bewaren tot primaire zaken als NUTS en voeding weer enigzins op orde zijn, die weken moet je dus wel door zien te komen.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_66789312
Da's een goeie; die schimmelkaas die stinkt.

Hoe langer je die bewaart hoe meer die waard wordt.

Kun je ook met Franse wijn doen; ieder wijnjaartje extra doet de prijs opdrijven.
pi_66789383
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:07 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Daar ben ik niet echt bang voor, misschien scheelt t dat ik in een klein dorpje woon, ik denk eerder aan 2/3 weken geen PIN/cash geld, geen open winkels, wel wat opstand en chaos maar ook de tijdelijke uitroep van de noodtoestand en het leger op straat om de orde te bewaren tot primaire zaken als NUTS en voeding weer enigzins op orde zijn, die weken moet je dus wel door zien te komen.
als er echt opstand uitbreekt, breekt dat overal uit ook in de kleine dorpen op het platteland. En ik zie daar het leger en / of politie niet voor gaan ingrijpen. En ik denk zelf ook dat de kerken en andere hulp instellingen direct volzitten om medestanders te helpen. Sowieso verwacht ik bijv. ook niet dat de water huishouding in nederland zo maar stopgezet zal worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66789743
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:09 schreef Bankfurt het volgende:
Da's een goeie; die schimmelkaas die stinkt.

Hoe langer je die bewaart hoe meer die waard wordt.

Kun je ook met Franse wijn doen; ieder wijnjaartje extra doet de prijs opdrijven.
Ik zie een parallel met de gedachtegang achter aandelen.
pi_66789848
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:30 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ik zie een parallel met de gedachtegang achter aandelen.
Ja, maar aandelen stinken vaak nog erger dan die schimmelkaas.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 01:38:04 #114
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_66789904
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:13 schreef sitting_elfling het volgende:
als er echt opstand uitbreekt, breekt dat overal uit ook in de kleine dorpen op het platteland. En ik zie daar het leger en / of politie niet voor gaan ingrijpen. En ik denk zelf ook dat de kerken en andere hulp instellingen direct volzitten om medestanders te helpen. Sowieso verwacht ik bijv. ook niet dat de water huishouding in Nederland zo maar stopgezet zal worden.
Heel eerlijk? Ik weet niet wat ik moet verwachten, de sussende (overheids)woorden vliegen je om de oren, er word ellende voorspelt, maar ook licht aan het eind van de tunnel, terwijl de jongens die echt in de financiën zitten 2 scenario's hebben, down the drain or climbing back up, en gezien de tijd waarin we leven en de snelheid waarmee alles zich voltrekt vrees ik voor het eerste.
En wat NUTS betreft, als je je voorbereid, denk dan breed, misschien wel water, maar geen elektra, ik ben dan ook nog steeds op zoek naar een 1,5Kw aggeregaatje voor als t een paar dagen uitvalt...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_66791332
Best wel grappig, zo'n topic als dit illustreert eigenlijk haarfijn hoe de hele crisis aangejaagd wordt. Mensen zijn onzeker en worden bespeeld door de media. Zo verdwijnt het vertrouwen en kom je in een neerwaartse spiraal. Als je rond deze tijd al mensen hebt die zich bezighouden met hamsteren en doemscenario's houd ik mn hart vast voor als er echt iets mis zou gaan. Als zoiets al speelt als er een financiele crisis is. Bijna een begin van een soort van massahysterie. Dat geeft maar weer aan dat mensen toch kuddedieren zijn.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 7 maart 2009 @ 08:57:31 #116
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66791527
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:07 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Daar ben ik niet echt bang voor, misschien scheelt t dat ik in een klein dorpje woon, ik denk eerder aan 2/3 weken geen PIN/cash geld, geen open winkels, wel wat opstand en chaos maar ook de tijdelijke uitroep van de noodtoestand en het leger op straat om de orde te bewaren tot primaire zaken als NUTS en voeding weer enigzins op orde zijn, die weken moet je dus wel door zien te komen.
Rekenen op overheid en leger voor ordebewaring is misschien niet de beste optie. Zorg dat je jezelf kunt beschermen.
pi_66791616
Iemand nog een goed functionerende AK47 in de aanbieding?
Goud kan je niet bijdrukken
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:12:58 #118
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66791634
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:10 schreef Poekieman het volgende:
Iemand nog een goed functionerende AK47 in de aanbieding?
De lokale wapenhandel vast wel, maar of je daarvoor in aanmerking komt
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 09:16:23 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66791663
Wat kan je nou hamsteren om voldoende te hebben als het echt volledig naar de klote gaat? En ja, als in Nederland de supermarkten leeg zijn, is het echt volledig naar de klote.

Ergo, zinloos dus.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 10:41:08 #120
145738 superworm
is erbij
pi_66792800
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat kan je nou hamsteren om voldoende te hebben als het echt volledig naar de klote gaat? En ja, als in Nederland de supermarkten leeg zijn, is het echt volledig naar de klote.

Ergo, zinloos dus.
Boerendochters.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66793069
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat kan je nou hamsteren om voldoende te hebben als het echt volledig naar de klote gaat? En ja, als in Nederland de supermarkten leeg zijn, is het echt volledig naar de klote.

Ergo, zinloos dus.
Van het ergste uitgaan en daarom niks doen is onzin in mijn ogen. Dat is hetzelfde als zeggen "Je gaat toch dood, waarom leven?".
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:58:23 #122
236264 crew  capricia
pi_66793095
Dit topic doet me denken aan "De pest" van Camus.
Als alles naar de tering gaat en mensen hebben geen hoop meer, dan wordt het een grote orgie van drank en sex...
Definitely not CIA
pi_66793099
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:41 schreef superworm het volgende:

[..]

Boerendochters.
Alleen als ze een koe meenemen, dan kunnen ze overdag melken, kaas maken en jenever stoken
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:00:59 #124
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66793135
Als je gaat hamsteren, mag ik je dan ook aanraden een effectief wapen aan de boodschappenlijst toe te voegen?

Anders hamster je voor het algemeen nut, when the shit hits the fan.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 11:01:29 #125
145738 superworm
is erbij
pi_66793143
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:58 schreef capricia het volgende:
Dit topic doet me denken aan "De pest" van Camus.
Als alles naar de tering gaat en mensen hebben geen hoop meer, dan wordt het een grote orgie van drank en sex...
Laten we dan maar hopen en bidden dat de vlektyphus z.s.m. uitbreekt
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:05:12 #126
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66793203
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:30 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ik zie een parallel met de gedachtegang achter aandelen.
De wijnbubble, daarvoor moet je bij champagne zijn
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 11:06:40 #127
145738 superworm
is erbij
pi_66793230
Weet je wat ík hoorde over geweldig rendement enzo?

Tulpenbollen! Helemaal hip! Voor je 't weet kun je er een grachtenpand mee kopen!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:06:53 #128
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66793235
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:58 schreef capricia het volgende:
Dit topic doet me denken aan "De pest" van Camus.
Als alles naar de tering gaat en mensen hebben geen hoop meer, dan wordt het een grote orgie van drank en sex...
Misschien moeten we alvast nummers uitwisselen voor het geval dat?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:08:11 #129
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66793252
hehehe
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 11:10:02 #130
236264 crew  capricia
pi_66793280
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:06 schreef eleusis het volgende:

[..]

Misschien moeten we alvast nummers uitwisselen voor het geval dat?
Zover is de ellende nog niet...
Definitely not CIA
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 11:22:56 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66793492
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:56 schreef waht het volgende:

[..]

Van het ergste uitgaan en daarom niks doen is onzin in mijn ogen. Dat is hetzelfde als zeggen "Je gaat toch dood, waarom leven?".
Ach kom op man, wat kan je nu hamsteren? Dat is net als met een tuinslang een nucleaire explosie proberen te blussen. Het enige nuttige in dit topic is Tink, met vadems hout, olie, standalone kachels, aggregaat, zonnecollectoren en een moestuin. 10 pakjes gevriesdroogde spruitjes gaan je echt niet helpen als er een systemcrash is.

En in elke andere situatie is hamsteren überhaupt niet noodzakelijk.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:32:02 #132
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66797824
nu overdrijf je ook weer een beetje.

Bovendien zou ik dan beginnen met een waterfilter
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:40:12 #133
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66798004
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Zover is de ellende nog niet...
Aii gedist
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66798747
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach kom op man, wat kan je nu hamsteren? Dat is net als met een tuinslang een nucleaire explosie proberen te blussen. Het enige nuttige in dit topic is Tink, met vadems hout, olie, standalone kachels, aggregaat, zonnecollectoren en een moestuin. 10 pakjes gevriesdroogde spruitjes gaan je echt niet helpen als er een systemcrash is.

En in elke andere situatie is hamsteren überhaupt niet noodzakelijk.
Helemaal gelijk
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:13:53 #135
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66800285
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:11 schreef Samson het volgende:

[..]

Helemaal gelijk
Voor hen die niet weten hoe je een waterfilter maakt kan een voorraad vers drinkwater je leven verlengen van een weekje tot een maandje hooguit tot zolang de voorraad strekt en wat langer....

Je kunt wel gaan roepen dat het onzin is, maar dat is het alleen als je niet de goede spullen op voorraad hebt.

Een moestuin is nu juist een wijdverbreid voorbeeld van iets waar alleen anderen je dankbaar voor zullen zijn, want die wordt gewoon leeggeroofd.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 16:16:04 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66800342
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:13 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Voor hen die niet weten hoe je een waterfilter maakt kan een voorraad vers drinkwater je leven verlengen van een weekje tot een maandje hooguit tot zolang de voorraad strekt en wat langer....

Je kunt wel gaan roepen dat het onzin is, maar dat is het alleen als je niet de goede spullen op voorraad hebt.

Een moestuin is nu juist een wijdverbreid voorbeeld van iets waar alleen anderen je dankbaar voor zullen zijn, want die wordt gewoon leeggeroofd.
Wat heeft een waterfilter met hamsteren te maken
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:19:21 #137
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66800419
Dat je geen drinkwater hoeft te hamsteren als je een waterfilter hebt en (in mindere mate) vice versa?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 16:20:53 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66800467
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dat je geen drinkwater hoeft te hamsteren als je een waterfilter hebt en (in mindere mate) vice versa?
Kortom, hamsteren is nutteloos een waterfilter niet.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:22:39 #139
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66800525
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kortom, hamsteren is nutteloos een waterfilter niet.
Nee. Want als je water hebt, dan heb je het.

Als je het moet gaan zoeken net als vele anderen, dan mag je je voorbereiden op heftige shit. Water op voorraad hebben is dus sowieso efficienter in die eerste dagen waarin je genoeg aan je hoofd hebt.


Sowieso is het op voorraad hebben van verpakte spullen niet verkeerd. Het is beter dan niet hebben.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 16:23:58 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66800549
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:22 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee. Want als je water hebt, dan heb je het.

Als je het moet gaan zoeken net als vele anderen, dan mag je je voorbereiden op heftige shit. Dat is dus sowieso efficienter in die eerste dagen waarin je genoeg aan je hoofd hebt.
Ik heb een gezin van 5 personen ik moet dus ongeveer 7,5 liter per dag gaan hamsteren. Om een weekje door te komen zit ik aan 50 liter.

Als het zo ver komt dat er geen water meer is, maakt die week ook geen ruk uit. Hamsteren is nutteloos.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 16:24:30 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66800559
quote:
[b]Op zaterdag 7 maart 2009 16:22 schreef Pappie_Culo
Sowieso is het op voorraad hebben van verpakte spullen niet verkeerd. Het is beter dan niet hebben.
Voor wat dan? Zodat je 3 dagen later naar de kloten gaat?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:29:58 #142
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66800681
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb een gezin van 5 personen ik moet dus ongeveer 7,5 liter per dag gaan hamsteren. Om een weekje door te komen zit ik aan 50 liter.
Tsja... dat konijnengefok levert in Afrika wat op misschien, maar hier dus niet
quote:
Als het zo ver komt dat er geen water meer is, maakt die week ook geen ruk uit. Hamsteren is nutteloos.
Als dat water nu met een specifieke reden tijdelijk niet beschikbaar is?

Dan is dat weekje misschien wel het verschil tussen doodgaan of niet.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:30:45 #143
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66800696
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor wat dan? Zodat je 3 dagen later naar de kloten gaat?
Zodat je 3 dagen extra hebt om te zoeken naar een oplossing

Overleven doe je van dag tot dag. Vandaar de charme
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:32:21 #144
141482 Q.
JurassiQ
pi_66800735
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor wat dan? Zodat je 3 dagen later naar de kloten gaat?
Dan kan je beter meteen dood zijn.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 16:32:55 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66800742
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Tsja... dat konijnengefok levert in Afrika wat op misschien, maar hier dus niet
[..]

Als dat water nu met een specifieke reden tijdelijk niet beschikbaar is?

Dan is dat weekje misschien wel het verschil tussen doodgaan of niet.
Als het zover komt dat er in Nederland een week geen water is EN geen alternatieven worden aangeboden is het volledige anarchie. Succes met je 3 flessen sourcy zou ik zeggen .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 16:36:44 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66800834
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:32 schreef Q. het volgende:

[..]

Dan kan je beter meteen dood zijn.
Precies, ik moet ook altijd erg hard lachen om dat officiele noodpakket van de overheid:
quote:
Radio op batterijen, afgestemd op de rampenzender, met extra batterijen.
Zaklamp met extra batterijen.
Eerstehulpdoos met eerstehulphandboekje.
Lucifers in waterdichte verpakking.
Waxinelichtjes.
Warmhouddekens.
Gereedschapsset.
Waarschuwingsfluitje.

En verder
Voorraadje van de medicijnen die u gebruikt op doktersvoorschrift.
Contant geld en kopieën van identiteitsbewijzen en verzekeringspapieren.
Reservesleutels van huis en auto.
Plattegrond van de omgeving, een autokaart en een lijstje met de telefoonnummers en adressen van mogelijke schuiladressen.
Desinfecterende handgel.
Drie liter water per dag per persoon, voor minstens drie dagen.
Voorraad houdbaar eten voor minstens drie dagen (plus blikopener als het eten in blik zit).
Voorraad verzorgingsartikelen: wc-papier, vochtige doekjes, zeep, wasmiddel, maandverband, tandpasta, tandenborstels.
Lichte regenponcho per gezinslid.
Iets om drinkwater mee te vervoeren (fles of jerrycan).
Dus er is volledige anarchie, geen water en elektra meer, maar je moet vooral je verzekeringspapieren meenemen, telefoonnummers opschrijven en je unicura niet vergeten.
pi_66801128
Wat ik wel eens zou willen weten van degenen die pro hamsteren zijn: Uit welke ervaringen uit het verleden putten jullie de wijsheid dat hamsteren je een crisis doet overleven? Zijn er verhalen bekend van mensen die iets overleefd hebben doordat ze gehamsterd hebben en anderen die het loodje gelegd hebben doordat ze dit niet deden. Het lijkt me namelijk dat je dit ergens op baseert dus ik ben best benieuwd waarop dan?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:48:55 #148
141482 Q.
JurassiQ
pi_66801147
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als het zover komt dat er in Nederland een week geen water is EN geen alternatieven worden aangeboden is het volledige anarchie. Succes met je 3 flessen sourcy zou ik zeggen .
Het water in de vijver in de straat hier lijkt me schoon genoeg.
For great justice!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:50:13 #149
141482 Q.
JurassiQ
pi_66801189
Ik heb trouwens wel altijd een paar liter lampolie hier liggen en stapels kaarsen. En heeeeeel veel lucifers.
For great justice!
pi_66801215
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:48 schreef Q. het volgende:

[..]

Het water in de vijver in de straat hier lijkt me schoon genoeg.
ik heb al een tappunt in de hemelwaterafvoer van de buren gemaakt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')