abonnement Unibet Coolblue
pi_66375668
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Ja dat klopt niet.
Maar dan nog had je een 44 of een 45 gehad en geen 44,5 volgens die site.
Naja ik had gewoon een UK10 maat besteld en geen EU44.5, typfoutje
BlaBlaBla
  maandag 23 februari 2009 @ 15:30:10 #27
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_66375765
Je hebt als consument recht op de goederen die je bestelt. De winkel levert de verkeerde goederen, maar weigert deze fout te herstellen. Winkel komt de leververplichting niet na, dus de koopovereenkomst vervalt.

Je kunt schriftelijk je geld terug eisen, maar aangezien het een credit card betreft, kun je gewoon je betaling terugdraaien. Effe bellen met je servicepunt bij de Rabo. Je bent namelijk verzekerd tegen dit soort praktijken. De bal ligt vervolgens weer bij de winkel om het goed op te lossen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_66375958
Het beste kun je misschien je bank bellen en vragen of iets als dat voor hun / MasterCard een geldige reden is om de transactie ongedaan te maken.
pi_66376021
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:30 schreef MrTorture het volgende:
Je hebt als consument recht op de goederen die je bestelt. De winkel levert de verkeerde goederen, maar weigert deze fout te herstellen. Winkel komt de leververplichting niet na, dus de koopovereenkomst vervalt.
Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
pi_66376652
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 23 februari 2009 @ 16:01:30 #31
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_66376731
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
Europees consumentenrecht
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 23 februari 2009 @ 16:02:17 #32
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_66376756
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:58 schreef dahei het volgende:

[..]

Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
De extra verzendkosten zijn een gevolg van hun fout, zij mogen dus daarvoor opdraaien.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_66376878
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:58 schreef dahei het volgende:

[..]

Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
In Nederland in ieder geval niet wanneer de fout aan henzelf te wijten is.
pi_66377044
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:01 schreef MrTorture het volgende:

Europees consumentenrecht
Dat hebben ze me goddomme nooit vertelt!

  donderdag 26 februari 2009 @ 14:38:48 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66480797
Hoe is het nou afgelopen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66482349
Wat een gelul in dit topic over "kan niet" en "de bank staat hierbuiten". Rechtstreeks uit de AV van de Rabobank credit card:
quote:
Indien de kredietnemer van mening is dat een onjuiste transactie en/of een onjuist bedrag ten laste van het krediet is gebracht, dient de kredietnemer de kredietgever hiervan schriftelijk in kennis te stellen uiterlijk binnen dertig dagen na dagtekening van het rekeningoverzicht waarop de transactie en/of het bedrag is vermeld, danwel binnen dertig dagen nadat dit rekeningoverzicht redelijkerwijs geacht kan worden hem te hebben bereikt. In deze schriftelijke verklaring dient de kredietnemer tevens de reden te vermelden van de (vermeende) onjuistheid. Nadat de kredietgever de schriftelijke verklaring binnen de gestelde termijn heeft ontvangen, zal deze (het deel van) het bedrag c.q. de bedragen dat/die volgens de kredietnemer onterecht in rekening is/zijn gebracht op het krediet terugboeken.
Vervolgens moet de verkoper (in dit geval) voor deze kosten opdraaien, met de bijbehorende kosten (afhankelijk van of het geld nog in de "redemption period" zit bij de bank, of dat de verkoper het al naar zijn rekening over heeft laten boeken). Dat weet ik dan weer na verschillende credit card systemen geïmplementeerd te hebben.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:59 schreef Cracka-ass het volgende:

Het is geen onrechtmatige afschrijving.
Dat zal de bank worst wezen. Die hebben zo'n formulier nodig om zichzelf te vrijwaren, maar kijken niet inhoudelijk of de klacht terecht is (zie bovenstaande tekst).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')