Naja ik had gewoon een UK10 maat besteld en geen EU44.5, typfoutjequote:Op maandag 23 februari 2009 15:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Ja dat klopt niet.
Maar dan nog had je een 44 of een 45 gehad en geen 44,5 volgens die site.
Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:30 schreef MrTorture het volgende:
Je hebt als consument recht op de goederen die je bestelt. De winkel levert de verkeerde goederen, maar weigert deze fout te herstellen. Winkel komt de leververplichting niet na, dus de koopovereenkomst vervalt.
Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
Europees consumentenrechtquote:Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
De extra verzendkosten zijn een gevolg van hun fout, zij mogen dus daarvoor opdraaien.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:58 schreef dahei het volgende:
[..]
Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
In Nederland in ieder geval niet wanneer de fout aan henzelf te wijten is.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:58 schreef dahei het volgende:
[..]
Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
Vervolgens moet de verkoper (in dit geval) voor deze kosten opdraaien, met de bijbehorende kosten (afhankelijk van of het geld nog in de "redemption period" zit bij de bank, of dat de verkoper het al naar zijn rekening over heeft laten boeken). Dat weet ik dan weer na verschillende credit card systemen geïmplementeerd te hebben.quote:Indien de kredietnemer van mening is dat een onjuiste transactie en/of een onjuist bedrag ten laste van het krediet is gebracht, dient de kredietnemer de kredietgever hiervan schriftelijk in kennis te stellen uiterlijk binnen dertig dagen na dagtekening van het rekeningoverzicht waarop de transactie en/of het bedrag is vermeld, danwel binnen dertig dagen nadat dit rekeningoverzicht redelijkerwijs geacht kan worden hem te hebben bereikt. In deze schriftelijke verklaring dient de kredietnemer tevens de reden te vermelden van de (vermeende) onjuistheid. Nadat de kredietgever de schriftelijke verklaring binnen de gestelde termijn heeft ontvangen, zal deze (het deel van) het bedrag c.q. de bedragen dat/die volgens de kredietnemer onterecht in rekening is/zijn gebracht op het krediet terugboeken.
Dat zal de bank worst wezen. Die hebben zo'n formulier nodig om zichzelf te vrijwaren, maar kijken niet inhoudelijk of de klacht terecht is (zie bovenstaande tekst).quote:Op maandag 23 februari 2009 14:59 schreef Cracka-ass het volgende:
Het is geen onrechtmatige afschrijving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |