Volgens mij is het niet helemaal duidelijk.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:40 schreef karr-1 het volgende:
Ze hebben ze toch aan je verzonden? Waarom zouden ze dan verzendkosten vergoeden? Ik denk dat ze hooguit de kosten van het terugsturen vergoeden.
Dat zeg ik. De schoenen zelf niet, maar de verzendkosten wel. Los daarvan moet je dit met de (web)winkel uitvechten, de bank staat hier geheel buiten.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:42 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet helemaal duidelijk.
Ik heb maat 44.5 besteld, maar ik heb maat 45 thuis gekregen. Waarom zou ik dan gaan betalen voor iets wat ik niet heb besteld
Logisch of niet, je zal je aan de regels van de winkel moeten houden. Dat weet je als je daar gaat bestellen. De bank staat er echt buiten.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Naja ik ben het daar niet mee eens, ik ga niet voor de verzendkosten van een product betalen wat ik niet heb besteld. Zo logisch als wat in mijn ogen.
Eeuuh, had je dan niet beter eerst even die voorwaarden kunnen lezen?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Naja ik ben het daar niet mee eens, ik ga niet voor de verzendkosten van een product betalen wat ik niet heb besteld. Zo logisch als wat in mijn ogen.
Of je leest de volgende keer gewoon de voorwaarden, in plaats van dat je nu via de bank dit wil gaan uitvechten.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Naja ik ben het daar niet mee eens, ik ga niet voor de verzendkosten van een product betalen wat ik niet heb besteld. Zo logisch als wat in mijn ogen.
Heb ik gelezen. Maar dat was mijn vraag niet....quote:Op maandag 23 februari 2009 14:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of je leest de volgende keer gewoon de voorwaarden, in plaats van dat je nu via de bank dit wil gaan uitvechten.
Maar wel het antwoord...quote:Op maandag 23 februari 2009 14:51 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Heb ik gelezen. Maar dat was mijn vraag niet....
Er is een verkeerd artikel geleverd (verkeerde maat). Waarom moet je dan als consument dan opdraaien voor de fouten van een bedrijf?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Logisch of niet, je zal je aan de regels van de winkel moeten houden. Dat weet je als je daar gaat bestellen. De bank staat er echt buiten.
Dat staat los van de vraag. Het probleem moet je niet oplossen via de Rabobank, maar via de winkel waar je het gekocht hebt.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:53 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Er is een verkeerd artikel geleverd (verkeerde maat). Waarom moet je dan als consument dan opdraaien voor de fouten van een bedrijf?
Als jij een dvd speler koopt bij de Media Markt en het ding blijkt niet te werken. Dan breng je het terug naar de winkel. Vraag je daar dan ook benzinekosten of vergoeding voor je strippenkaart?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Naja ik ben het daar niet mee eens, ik ga niet voor de verzendkosten van een product betalen wat ik niet heb besteld. Zo logisch als wat in mijn ogen.
Ok, komtie. Bel met de CC-organisatie (is meestal niet hetzelfde nummer als het nummer van de reguliere servicedesk), en vraag daar een formulier aan om een onrechtmatige afschrijving terug te draaien. Vul dit in, met alle info, en wacht vervolgens de reactie af. Tot aan het formulier aanvragen ben ik er zeker van, dat heb ik nl. zelf wel eens gedaan met een ABN-AMRO CC (ook eurocard/mastercard net als de rabocard).quote:Op maandag 23 februari 2009 14:51 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Heb ik gelezen. Maar dat was mijn vraag niet....
Het is geen onrechtmatige afschrijving.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ok, komtie. Bel met de CC-organisatie (is meestal niet hetzelfde nummer als het nummer van de reguliere servicedesk), en vraag daar een formulier aan om een onrechtmatige afschrijving terug te draaien. Vul dit in, met alle info, en wacht vervolgens de reactie af. Tot aan het formulier aanvragen ben ik er zeker van, dat heb ik nl. zelf wel eens gedaan met een ABN-AMRO CC (ook eurocard/mastercard net als de rabocard).
Nee, dat heb ik allang door, de TS echter niet. Dus ik dacht, ik leg het hem zover mij bekend toch even uit, ook al zal het geen klap uitmaken, de afschrijving is duidelijk terecht..quote:Op maandag 23 februari 2009 14:59 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het is geen onrechtmatige afschrijving.
Onitsuka Tiger MEXICO 66, maar de maat op de doos is UK10, en de maat van de schoen is UK11.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:58 schreef Cracka-ass het volgende:
Het zou best wel eens kunnen zijn dat het volgens hun wel de goede maat is.
Verschillende maatbogen enzo, aangezien het uit de UK komt.
Hoe ging de bestelling precies? Welk merk schoen? Moest je de maat opgeven naar Amerikaanse/Engelse/Europese maatbogen?
Ik heb het nu wel doorquote:Op maandag 23 februari 2009 15:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik allang door, de TS echter niet. Dus ik dacht, ik leg het hem zover mij bekend toch even uit, ook al zal het geen klap uitmaken, de afschrijving is duidelijk terecht..
Naja ik had gewoon een UK10 maat besteld en geen EU44.5, typfoutjequote:Op maandag 23 februari 2009 15:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Ja dat klopt niet.
Maar dan nog had je een 44 of een 45 gehad en geen 44,5 volgens die site.
Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:30 schreef MrTorture het volgende:
Je hebt als consument recht op de goederen die je bestelt. De winkel levert de verkeerde goederen, maar weigert deze fout te herstellen. Winkel komt de leververplichting niet na, dus de koopovereenkomst vervalt.
Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
Europees consumentenrechtquote:Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
De extra verzendkosten zijn een gevolg van hun fout, zij mogen dus daarvoor opdraaien.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:58 schreef dahei het volgende:
[..]
Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
In Nederland in ieder geval niet wanneer de fout aan henzelf te wijten is.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:58 schreef dahei het volgende:
[..]
Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
Vervolgens moet de verkoper (in dit geval) voor deze kosten opdraaien, met de bijbehorende kosten (afhankelijk van of het geld nog in de "redemption period" zit bij de bank, of dat de verkoper het al naar zijn rekening over heeft laten boeken). Dat weet ik dan weer na verschillende credit card systemen geïmplementeerd te hebben.quote:Indien de kredietnemer van mening is dat een onjuiste transactie en/of een onjuist bedrag ten laste van het krediet is gebracht, dient de kredietnemer de kredietgever hiervan schriftelijk in kennis te stellen uiterlijk binnen dertig dagen na dagtekening van het rekeningoverzicht waarop de transactie en/of het bedrag is vermeld, danwel binnen dertig dagen nadat dit rekeningoverzicht redelijkerwijs geacht kan worden hem te hebben bereikt. In deze schriftelijke verklaring dient de kredietnemer tevens de reden te vermelden van de (vermeende) onjuistheid. Nadat de kredietgever de schriftelijke verklaring binnen de gestelde termijn heeft ontvangen, zal deze (het deel van) het bedrag c.q. de bedragen dat/die volgens de kredietnemer onterecht in rekening is/zijn gebracht op het krediet terugboeken.
Dat zal de bank worst wezen. Die hebben zo'n formulier nodig om zichzelf te vrijwaren, maar kijken niet inhoudelijk of de klacht terecht is (zie bovenstaande tekst).quote:Op maandag 23 februari 2009 14:59 schreef Cracka-ass het volgende:
Het is geen onrechtmatige afschrijving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |