abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66373990
Ik heb 5 dagen terug bij een online shop (http://www.office.co.uk/) een paar schoenen besteld, en betaald met mijn Rabocard. Nu heb ik de verkeerde maat thuis gekregen, en de winkel wil ze wel terugnemen maar ze willen niet de verzendkosten vergoeden.

Ik ben het hier niet echt mee eens, en vroeg me af hoe ik deze betaling kan terug draaien, ik weet dat ik beter de Rabobank kan opbellen, maar er zullen vast wel mensen hier een ervaring mee hebben
BlaBlaBla
  maandag 23 februari 2009 @ 14:40:13 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66374043
Ze hebben ze toch aan je verzonden? Waarom zouden ze dan verzendkosten vergoeden? Ik denk dat ze hooguit de kosten van het terugsturen vergoeden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66374098
lama
In de ban van de mods.
pi_66374109
Kan niet. Storneren kan alleen bij automatische incasso's

Maar als ze een antwoordnummer gebruiken kan je het sowieso gratis opsturen
  Forum Admin maandag 23 februari 2009 @ 14:42:45 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_66374138
De bank gaat dit echt niet terugdraaien.
Jij hebt na een normale betalingsopdracht, geen incasso dus, een geschil met een webwinkel. De bank heeft hier niets mee te maken.
pi_66374140
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:40 schreef karr-1 het volgende:
Ze hebben ze toch aan je verzonden? Waarom zouden ze dan verzendkosten vergoeden? Ik denk dat ze hooguit de kosten van het terugsturen vergoeden.
Volgens mij is het niet helemaal duidelijk.
Ik heb maat 44 besteld, maar ik heb maat 45 thuis gekregen. Waarom zou ik dan gaan betalen voor iets wat ik niet heb besteld

[ Bericht 0% gewijzigd door Soldier2000 op 23-02-2009 15:26:13 ]
BlaBlaBla
  maandag 23 februari 2009 @ 14:43:56 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66374181
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:42 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet helemaal duidelijk.
Ik heb maat 44.5 besteld, maar ik heb maat 45 thuis gekregen. Waarom zou ik dan gaan betalen voor iets wat ik niet heb besteld
Dat zeg ik. De schoenen zelf niet, maar de verzendkosten wel. Los daarvan moet je dit met de (web)winkel uitvechten, de bank staat hier geheel buiten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66374206
Je kan, meestal middels een formulier, een CC betaling terug laten draaien, echter zal de bank wel gaan informeren bij de andere partij, en ik denk dat ze dan zullen zeggen dat dit een fout in de procedure is van die webshop, geen echte fraude oid, zeker gezien het feit dat ze duidelijk in hun algemene voorwaarden zeggen dat ze de verzendkosten niet vergoeden, maar of dit voor hen te verdedigen is in dit geval lijkt me sterk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66374261
Naja ik ben het daar niet mee eens, ik ga niet voor de verzendkosten van een product betalen wat ik niet heb besteld. Zo logisch als wat in mijn ogen.
BlaBlaBla
  maandag 23 februari 2009 @ 14:47:04 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66374308
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Naja ik ben het daar niet mee eens, ik ga niet voor de verzendkosten van een product betalen wat ik niet heb besteld. Zo logisch als wat in mijn ogen.
Logisch of niet, je zal je aan de regels van de winkel moeten houden. Dat weet je als je daar gaat bestellen. De bank staat er echt buiten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66374316
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Naja ik ben het daar niet mee eens, ik ga niet voor de verzendkosten van een product betalen wat ik niet heb besteld. Zo logisch als wat in mijn ogen.
Eeuuh, had je dan niet beter eerst even die voorwaarden kunnen lezen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66374372
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Naja ik ben het daar niet mee eens, ik ga niet voor de verzendkosten van een product betalen wat ik niet heb besteld. Zo logisch als wat in mijn ogen.
Of je leest de volgende keer gewoon de voorwaarden, in plaats van dat je nu via de bank dit wil gaan uitvechten.
pi_66374471
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of je leest de volgende keer gewoon de voorwaarden, in plaats van dat je nu via de bank dit wil gaan uitvechten.
Heb ik gelezen. Maar dat was mijn vraag niet....
BlaBlaBla
  maandag 23 februari 2009 @ 14:52:42 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66374536
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:51 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Heb ik gelezen. Maar dat was mijn vraag niet....
Maar wel het antwoord...
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66374551
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Logisch of niet, je zal je aan de regels van de winkel moeten houden. Dat weet je als je daar gaat bestellen. De bank staat er echt buiten.
Er is een verkeerd artikel geleverd (verkeerde maat). Waarom moet je dan als consument dan opdraaien voor de fouten van een bedrijf?
  maandag 23 februari 2009 @ 14:54:47 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66374610
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:53 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Er is een verkeerd artikel geleverd (verkeerde maat). Waarom moet je dan als consument dan opdraaien voor de fouten van een bedrijf?
Dat staat los van de vraag. Het probleem moet je niet oplossen via de Rabobank, maar via de winkel waar je het gekocht hebt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66374634
Uiteraard, daar ben ik het mee eens.
pi_66374652
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Naja ik ben het daar niet mee eens, ik ga niet voor de verzendkosten van een product betalen wat ik niet heb besteld. Zo logisch als wat in mijn ogen.
Als jij een dvd speler koopt bij de Media Markt en het ding blijkt niet te werken. Dan breng je het terug naar de winkel. Vraag je daar dan ook benzinekosten of vergoeding voor je strippenkaart?
Dit is het risico wat je loopt met webwinkels...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_66374658
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:51 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Heb ik gelezen. Maar dat was mijn vraag niet....
Ok, komtie. Bel met de CC-organisatie (is meestal niet hetzelfde nummer als het nummer van de reguliere servicedesk), en vraag daar een formulier aan om een onrechtmatige afschrijving terug te draaien. Vul dit in, met alle info, en wacht vervolgens de reactie af. Tot aan het formulier aanvragen ben ik er zeker van, dat heb ik nl. zelf wel eens gedaan met een ABN-AMRO CC (ook eurocard/mastercard net als de rabocard).
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66374764
Het zou best wel eens kunnen zijn dat het volgens hun wel de goede maat is.
Verschillende maatbogen enzo, aangezien het uit de UK komt.

Hoe ging de bestelling precies? Welk merk schoen? Moest je de maat opgeven naar Amerikaanse/Engelse/Europese maatbogen?
pi_66374799
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:55 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ok, komtie. Bel met de CC-organisatie (is meestal niet hetzelfde nummer als het nummer van de reguliere servicedesk), en vraag daar een formulier aan om een onrechtmatige afschrijving terug te draaien. Vul dit in, met alle info, en wacht vervolgens de reactie af. Tot aan het formulier aanvragen ben ik er zeker van, dat heb ik nl. zelf wel eens gedaan met een ABN-AMRO CC (ook eurocard/mastercard net als de rabocard).
Het is geen onrechtmatige afschrijving.
pi_66374945
-edit : Over het hoofd gezien dat de bestelling goed was.-

[ Bericht 82% gewijzigd door Alicey op 23-02-2009 15:32:27 ]
pi_66374968
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:59 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het is geen onrechtmatige afschrijving.
Nee, dat heb ik allang door, de TS echter niet. Dus ik dacht, ik leg het hem zover mij bekend toch even uit, ook al zal het geen klap uitmaken, de afschrijving is duidelijk terecht..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66374996
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:58 schreef Cracka-ass het volgende:
Het zou best wel eens kunnen zijn dat het volgens hun wel de goede maat is.
Verschillende maatbogen enzo, aangezien het uit de UK komt.

Hoe ging de bestelling precies? Welk merk schoen? Moest je de maat opgeven naar Amerikaanse/Engelse/Europese maatbogen?
Onitsuka Tiger MEXICO 66, maar de maat op de doos is UK10, en de maat van de schoen is UK11.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:04 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik allang door, de TS echter niet. Dus ik dacht, ik leg het hem zover mij bekend toch even uit, ook al zal het geen klap uitmaken, de afschrijving is duidelijk terecht..
Ik heb het nu wel door
BlaBlaBla
pi_66375386
Ja dat klopt niet.
Maar dan nog had je een 44 of een 45 gehad en geen 44,5 volgens die site.
pi_66375668
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Ja dat klopt niet.
Maar dan nog had je een 44 of een 45 gehad en geen 44,5 volgens die site.
Naja ik had gewoon een UK10 maat besteld en geen EU44.5, typfoutje
BlaBlaBla
  maandag 23 februari 2009 @ 15:30:10 #27
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_66375765
Je hebt als consument recht op de goederen die je bestelt. De winkel levert de verkeerde goederen, maar weigert deze fout te herstellen. Winkel komt de leververplichting niet na, dus de koopovereenkomst vervalt.

Je kunt schriftelijk je geld terug eisen, maar aangezien het een credit card betreft, kun je gewoon je betaling terugdraaien. Effe bellen met je servicepunt bij de Rabo. Je bent namelijk verzekerd tegen dit soort praktijken. De bal ligt vervolgens weer bij de winkel om het goed op te lossen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_66375958
Het beste kun je misschien je bank bellen en vragen of iets als dat voor hun / MasterCard een geldige reden is om de transactie ongedaan te maken.
pi_66376021
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:30 schreef MrTorture het volgende:
Je hebt als consument recht op de goederen die je bestelt. De winkel levert de verkeerde goederen, maar weigert deze fout te herstellen. Winkel komt de leververplichting niet na, dus de koopovereenkomst vervalt.
Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
pi_66376652
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 23 februari 2009 @ 16:01:30 #31
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_66376731
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:39 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Ga jij even Nederlands recht uitleggen aan een winkel die in Engeland zit, veel succes.
Europees consumentenrecht
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 23 februari 2009 @ 16:02:17 #32
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_66376756
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:58 schreef dahei het volgende:

[..]

Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
De extra verzendkosten zijn een gevolg van hun fout, zij mogen dus daarvoor opdraaien.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_66376878
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:58 schreef dahei het volgende:

[..]

Daarnaast willen ze de goederen wel ruilen, maar niet de verzendkosten betalen. Zelfs in Nederland zouden ze in hun recht staan met wat ze hier doen.
In Nederland in ieder geval niet wanneer de fout aan henzelf te wijten is.
pi_66377044
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:01 schreef MrTorture het volgende:

Europees consumentenrecht
Dat hebben ze me goddomme nooit vertelt!

  donderdag 26 februari 2009 @ 14:38:48 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66480797
Hoe is het nou afgelopen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66482349
Wat een gelul in dit topic over "kan niet" en "de bank staat hierbuiten". Rechtstreeks uit de AV van de Rabobank credit card:
quote:
Indien de kredietnemer van mening is dat een onjuiste transactie en/of een onjuist bedrag ten laste van het krediet is gebracht, dient de kredietnemer de kredietgever hiervan schriftelijk in kennis te stellen uiterlijk binnen dertig dagen na dagtekening van het rekeningoverzicht waarop de transactie en/of het bedrag is vermeld, danwel binnen dertig dagen nadat dit rekeningoverzicht redelijkerwijs geacht kan worden hem te hebben bereikt. In deze schriftelijke verklaring dient de kredietnemer tevens de reden te vermelden van de (vermeende) onjuistheid. Nadat de kredietgever de schriftelijke verklaring binnen de gestelde termijn heeft ontvangen, zal deze (het deel van) het bedrag c.q. de bedragen dat/die volgens de kredietnemer onterecht in rekening is/zijn gebracht op het krediet terugboeken.
Vervolgens moet de verkoper (in dit geval) voor deze kosten opdraaien, met de bijbehorende kosten (afhankelijk van of het geld nog in de "redemption period" zit bij de bank, of dat de verkoper het al naar zijn rekening over heeft laten boeken). Dat weet ik dan weer na verschillende credit card systemen geïmplementeerd te hebben.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:59 schreef Cracka-ass het volgende:

Het is geen onrechtmatige afschrijving.
Dat zal de bank worst wezen. Die hebben zo'n formulier nodig om zichzelf te vrijwaren, maar kijken niet inhoudelijk of de klacht terecht is (zie bovenstaande tekst).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')