abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 februari 2009 @ 23:24:42 #26
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_66070144
quote:
Dat vind ik logisch bij dieren die zeldzaam zijn, 'vroegah' had ik het idee dat zwanen dat ook wel waren, maar tegenwoordig.... Dan vind ik wilde zwijnen ed. veel zeldzamer, en daar jaagt onze koninklijke familie maar wat graag op!
Same shit, different day
SC hopper present
pi_66073765
Ten eerste, probeer maar eens een zwaan te vangen. Dat ga je waarschijnlijk niet leuk vinden.
Ten tweede, waarom zou je een zwaan willen eten? Ik vind dat niemand zwanen zou mogen eten, want ik vind het gewoon heel leuke beesten.
Sanity is (not) statistical
pi_66074136
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:24 schreef Koen66 het volgende:

Dan vind ik wilde zwijnen ed. veel zeldzamer, en daar jaagt onze koninklijke familie maar wat graag op!
Willem-Alexander en Beatrix zijn lid van het Zwanenbroeders genootschap, waarvan de hoogmogende leden jaarlijks samenkomen voor een copieus diner. Of daarbij nog steeds een zwaan geserveerd wordt, zoals in vroeger tijden, is me niet bekend, maar het zou me niets verbazen.
  zondag 15 februari 2009 @ 01:39:48 #29
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66074137
Zwanen zijn kutbeesten! Wij hadden er vroeger een paar rond onze middelbare school lopen. Echt vieze, gemene rotbeesten waren het! En de smerigste stront ooit.

Doe mij maar een varken. Dat zijn pas leuke beesten!
pi_66082089
Zijn dat geen ganzen die het weiland van TS bevolken?
Wie dit leest is gek
  zondag 15 februari 2009 @ 14:03:41 #31
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_66082669
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:30 schreef RobinOok het volgende:
Ja, wild ja. Maar daarom zou je ze toch nog wel kunnen kweken? Doen we met eendjes ook.
het schijnt dat zwanen echt nauwelijks te domesticeren zijn. Het zijn agressieve krengen.

Eendjes zijn lief
pi_66083507
Zwanen zijn helemaal niet per definitie agressief. Ik ging ze vroeger nog wel voeren. En dan niet brood gooien, maar gewoon uit de hand voeren. Voor ganzen ben ik echter doodsbang, dat vind ik pas agressieve kutbeesten. Weleens meegemaakt dat ik met de hond buiten liep en naar hun idee blijkbaar te dicht bij hun territorium in de buurt kwam (en dat was nog behoorlijk ver en de hond had niet eens naar die ganzen gekeken of zo) en toen kwamen al die krengen op me af.
Sanity is (not) statistical
pi_66090736
heb een tijdje geleden zwaan op.
Vond het richting lever smaken. Niet vies ofzo.
Heb er helaas geen foto van gemaakt. Stom achteraf.

Zwaan, wordt maar heel af en toe aangeboden door boeren die er last van hebben. dan mag je je afschieten geloof ik.

Kortom, het is niet vies. Maar, je moet het niet elke dag eten.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:45:13 #34
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_66102280
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn dat geen ganzen die het weiland van TS bevolken?
Ik zal er eens een foto van schieten als ik er aan denk!
Same shit, different day
SC hopper present
pi_66102883
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:50 schreef golfer het volgende:
Oost-Europa komt steeds dichterbij.
Ganzen, zwanen en karpers staan binnenkort allemaal op de menu's van ons.
Achterlijke cultuur!1
pi_66103283
De knobbelzwaan is een beschermde diersoort. Desalniettemin telt Nederland twee zwanenhouderijen waar honderden zwanen worden vetgemest voor hun vlees, veren en vel.

Als de dieren drie jaar oud zijn worden ze geslacht. Zwanen kunnen 25 jaar oud worden.

De producten vinden vooral aftrek in Frankrijk en Duitsland, waar zwanenvlees als een exclusieve lekkernij wordt beschouwd. De zwanenhouderijen bevinden zich in de provincies Zuid-Holland en Urecht. De beesten worden buiten gehouden en zijn geleewiekt (blijvend gekortwiekt). De desbetreffende zwanenhouder waarbij de zwanen in beslag zijn genomen beschikte niet over een vergunning.

Volgens Niels Dorland van de Dierenbescherming is het onverteerbaar dat in Nederland op deze wijze nog zwanen worden gehouden. ,,Van de ene kant beschermen we de zwaan en van de andere kant houden we ze gewoon voor consumptie. Dat rijmt niet met elkaar.’’
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:30:48 #37
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66284519
Als je nog eens een spectaculair kerstmaal wil voorzetten: zwaan in zijn veren:
RECLOTHED SWAN in its skin with all the feathers. Take it and split it between the shoulders, and cut it along the stomach: then take off the skin from the neck cut at the shoulders, holding the body by the feet; then put it on the spit, and skewer it and gild it. And when it is cooked, it must be reclothed in its skin, and let the neck be nice and straight or flat; and let it be eaten with yellow pepper.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:30:13 #38
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_66297142
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:30 schreef voyeur het volgende:
Als je nog eens een spectaculair kerstmaal wil voorzetten: zwaan in zijn veren:
RECLOTHED SWAN in its skin with all the feathers. Take it and split it between the shoulders, and cut it along the stomach: then take off the skin from the neck cut at the shoulders, holding the body by the feet; then put it on the spit, and skewer it and gild it. And when it is cooked, it must be reclothed in its skin, and let the neck be nice and straight or flat; and let it be eaten with yellow pepper.
Zeker een recept uit een Aziatisch land??
Same shit, different day
SC hopper present
pi_66297378
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:30 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Zeker een recept uit een Aziatisch land??
Eerder een romeins of middeleeuws recept.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 00:39:26 #40
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66302334
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:36 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Eerder een romeins of middeleeuws recept.
Yip, "Le Menagier de Paris" iets van 1390 oid.
Here we are now, entertain us.
  maandag 23 februari 2009 @ 00:04:00 #41
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_66359169
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:39 schreef voyeur het volgende:

[..]

Yip, "Le Menagier de Paris" iets van 1390 oid.
In sommige Aziatische landen wordt werkelijk alles gegeten (zoals aap ed.) dus vandaar de gedachte....
Zie mezelf best wel zwaan eten, maar een beest met veren en al op tafel... Geen idee of dat m'n eetlust goed doet
Same shit, different day
SC hopper present
pi_66383713
Zoals hierboven gezegd wordt, is zwaan in sommige landen een exclusieve lekkernij. Ik ben geen moeilijke eter, maar ik vind lang niet alle 'exclusieve lekkernijen' lekker.
En dat recept waar een zwaan weer aangekleed wordt met z'n veren, was toen heel gebruikelijk. Het gebeurde ook met pauwen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 23 februari 2009 @ 21:52:58 #43
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_66389097
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:30 schreef krakkemieke het volgende:
Zoals hierboven gezegd wordt, is zwaan in sommige landen een exclusieve lekkernij. Ik ben geen moeilijke eter, maar ik vind lang niet alle 'exclusieve lekkernijen' lekker.
En dat recept waar een zwaan weer aangekleed wordt met z'n veren, was toen heel gebruikelijk. Het gebeurde ook met pauwen.
Hmm een lekkere pauw komende kerst...... Zal wel op fazant lijken o.i.d
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')