Dat vind ik logisch bij dieren die zeldzaam zijn, 'vroegah' had ik het idee dat zwanen dat ook wel waren, maar tegenwoordig.... Dan vind ik wilde zwijnen ed. veel zeldzamer, en daar jaagt onze koninklijke familie maar wat graag op!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:27 schreef krakkemieke het volgende:
http://www.minlnv.nederlandsesoorten.nl/get?site=lnv.db&view=lnv.db&page_alias=soort&sid=902&version=legislation
Ze zijn dus beschermd volgens de flora- en faunawet.
Willem-Alexander en Beatrix zijn lid van het Zwanenbroeders genootschap, waarvan de hoogmogende leden jaarlijks samenkomen voor een copieus diner. Of daarbij nog steeds een zwaan geserveerd wordt, zoals in vroeger tijden, is me niet bekend, maar het zou me niets verbazen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:24 schreef Koen66 het volgende:
Dan vind ik wilde zwijnen ed. veel zeldzamer, en daar jaagt onze koninklijke familie maar wat graag op!
het schijnt dat zwanen echt nauwelijks te domesticeren zijn. Het zijn agressieve krengen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:30 schreef RobinOok het volgende:
Ja, wild ja. Maar daarom zou je ze toch nog wel kunnen kweken? Doen we met eendjes ook.
Ik zal er eens een foto van schieten als ik er aan denk!quote:Op zondag 15 februari 2009 13:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn dat geen ganzen die het weiland van TS bevolken?
Achterlijke cultuur!1quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:50 schreef golfer het volgende:
Oost-Europa komt steeds dichterbij.
Ganzen, zwanen en karpers staan binnenkort allemaal op de menu's van ons.
Zeker een recept uit een Aziatisch land??quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:30 schreef voyeur het volgende:
Als je nog eens een spectaculair kerstmaal wil voorzetten: zwaan in zijn veren:
RECLOTHED SWAN in its skin with all the feathers. Take it and split it between the shoulders, and cut it along the stomach: then take off the skin from the neck cut at the shoulders, holding the body by the feet; then put it on the spit, and skewer it and gild it. And when it is cooked, it must be reclothed in its skin, and let the neck be nice and straight or flat; and let it be eaten with yellow pepper.
Eerder een romeins of middeleeuws recept.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:30 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Zeker een recept uit een Aziatisch land??
Yip, "Le Menagier de Paris" iets van 1390 oid.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Eerder een romeins of middeleeuws recept.
In sommige Aziatische landen wordt werkelijk alles gegeten (zoals aap ed.) dus vandaar de gedachte....quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:39 schreef voyeur het volgende:
[..]
Yip, "Le Menagier de Paris" iets van 1390 oid.
Hmm een lekkere pauw komende kerst...... Zal wel op fazant lijken o.i.dquote:Op maandag 23 februari 2009 19:30 schreef krakkemieke het volgende:
Zoals hierboven gezegd wordt, is zwaan in sommige landen een exclusieve lekkernij. Ik ben geen moeilijke eter, maar ik vind lang niet alle 'exclusieve lekkernijen' lekker.
En dat recept waar een zwaan weer aangekleed wordt met z'n veren, was toen heel gebruikelijk. Het gebeurde ook met pauwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |