Ah, meneer is een kenner.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:47 schreef NoBody122 het volgende:
Die deuren doen me denken aan die van een Frysker
wanneer gaan we die eens op de weg zien?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Frysker deuren zijn van vóór mijn tijd... Ik ben meer into de Citea's
Al wist ik het, mocht ik het nog niet zeggenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:25 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wanneer gaan we die eens op de weg zien?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanmorgen:
Ik ben vandaag meer dan anderhalf uur onderweg geweest van huis in Leeuwarden naar het kantoor van Conimex in Joure...
In de vieze sneeuwdrap van vanmorgen op straat wel op tijd op het station aangekomen (8u). Om 8:04 de trein naar Heerenveen gepakt. In Heerenveen, so far so good, kom ik op tijd aan om 8:25. Om 8:28 zou lijn 98 richting Joure vertrekken. Van de bus helaas geen enkel spoor. Hij kwam gewoon niet opdagen, of is met -4 al vertrokken, maar getuige de vele reizigers lijkt mij dit onwaarschijnlijk.
Om 8:43 vertrekt de volgende lijn 98 richting Joure en werd pünktlich met een Frysker op het busstation van Heerenveen voorgereden. Onbegrijpelijk natuurlijk, eerst een rit die uitvalt en de rit erna met een kleine 8 meter bus rijden. Het was dan ook gemütlich binnen. De chauffeur rijdt in ieder geval wel door, al rijdt lijn 98 over de provinciale weggetjes in plaats van de A7.
Zo'n 5km voor Joure wijken we opeens af van de gebruikelijke route. Er blijken wegwerkzaamheden te zijn waardoor we toch zo'n vier kilometer om moeten rijden over enkele behoorlijk smalle boerenland weggetjes, welke nog net aan geasfalteerd waren. Aangezien al het andere verkeer ook via deze route werd omgeleid, moesten we vaak aan de kant om elkaar te kunnen passeren.
Afijn, we rijden door en nadat de reguliere route weer is bereikt, dient al snel het volgende knelpunt zich aan: de rotonde bij Joure. Ook hier verdoen we tijd, ruim 5 minuten, voor we op de invalsweg van Joure gekomen zijn. In de kern van Joure loopt de bus verder leeg, maar stroomt ook meteen weer vol met nieuwe reizigers.
Uiteindelijk kwam ik om 9:19 bij de bushalte aan, waar ik theoretisch 9:10 (maar eigenlijk al om 8:55 (uitgevallen rit) had moeten zijn. Om 9:25 loop ik het kantoor binnen.....
ik had voor die logging t genot van een 12 meterquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:52 schreef NoBody122 het volgende:
Kun je nagaan hoeveel vertraging je op die smalle weggetjes had gehad met een 12-meter
In plaats van vijf kwartier. Wow, arme jij.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanmorgen:
Ik ben vandaag meer dan anderhalf uur onderweg geweest van huis in Leeuwarden naar het kantoor van Conimex in Joure...
quote:In de vieze sneeuwdrap van vanmorgen op straat wel op tijd op het station aangekomen (8u). Om 8:04 de trein naar Heerenveen gepakt. In Heerenveen, so far so good, kom ik op tijd aan om 8:25. Om 8:28 zou lijn 98 richting Joure vertrekken. Van de bus helaas geen enkel spoor. Hij kwam gewoon niet opdagen, of is met -4 al vertrokken, maar getuige de vele reizigers lijkt mij dit onwaarschijnlijk.
Lijkt me sterk. Die gemiste zal lijn 99 zijn geweest.quote:Om 8:43 vertrekt de volgende lijn 98
quote:richting Joure en werd pünktlich met een Frysker op het busstation van Heerenveen voorgereden.
Alsof je die grote bus binnen een kwartiertje even uit de lucht tovert.quote:Onbegrijpelijk natuurlijk, eerst een rit die uitvalt en de rit erna met een kleine 8 meter bus rijden.
Wat, gingen ze d'r allemaal in? Die Fryskers zijn dus meer dan groot zat.quote:Het was dan ook gemütlich binnen.
nee eerder de andere kant uitquote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:19 schreef Alexxxxx het volgende:
alsof er in de ochtendspits veel mensne van heerenveen naar Joure willen....
"t hangt nog op de deuren ... ?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:25 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wanneer gaan we die eens op de weg zien?
Hangt er van af of Douwe z'n eigen personeels vervoer heeft, lijkt me. Maar dan nog.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:19 schreef Alexxxxx het volgende:
alsof er in de ochtendspits veel mensne van heerenveen naar Joure willen....
voor de dagdienst heb je dr hooguit last van in de spits..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hangt er van af of Douwe z'n eigen personeels vervoer heeft, lijkt me. Maar dan nog.
Kan me al helemaal niets voorstellen wat een kwartiersdienst plus ook nog een Qliner op die lijnen zou verantwoorden.
Mag ie niet. Dat is van de concurrent.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee eerder de andere kant uit
waarom niet gewoon via sneek gegaan? B)
de NS niet dan?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Mag ie niet. Dat is van de concurrent.
Wachtend op die boer met z'n trekker.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:52 schreef NoBody122 het volgende:
Kun je nagaan hoeveel vertraging je op die smalle weggetjes had gehad met een 12-meter
Tenzij ze daar bus vervoer willen gaan doen -en ik denk dat ze wel link uitkijken- niet.quote:
Qbuzzquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Tenzij ze daar bus vervoer willen gaan doen -en ik denk dat ze wel link uitkijken- niet.
Jij hoort op de bus te wachten, niet andersom. Oh, en netjes op de halte natuurlijkquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wachtend op die boer met z'n trekker.
Deze ontgaat me even. Wat heeft dat met die boer en z'n trekker te maken (die die bus los komt trekken)?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij hoort op de bus te wachten, niet andersom. Oh, en netjes op de halte natuurlijk
Wat de tuinder zegt, maar hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:26 schreef Alexxxxx het volgende:
zijn de dalkaartjes hierzo afgeschaft btw?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |