en dat is ontopic omdat...?quote:Op zondag 8 februari 2009 15:29 schreef ProfielGeregistreerd het volgende:
Ach, neef van me zit in het leger (landmacht).
Wordt de komende 3 jaar niet uitgezonden, maar blijft in Nederland, wat hij jammer vindt. Als je uitgezonden wordt, dan verdien je dik meer.
Hij verdient nu 1600 euro netto per maand, op basis van 40-urige werkweek waar met maten pokeren, sporten etc. Hij ziet het niet eens als werk en heeft dolle pret, vindt dat hij goed verdient, en krijgt ook nog vele extraatjes van Defensie.
En als hij uitgezonden wordt, dan kan hij bijna 3000 euro per maand verdienen. Netto.
Dus ja, ik vind dat mensen die in het Nederlandse leger zitten, het heus niet zwaar hebben.
Dat zou ik het niet waard vinden met het risico elk moment kapot geschoten te kunnen worden.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:29 schreef ProfielGeregistreerd het volgende:
En als hij uitgezonden wordt, dan kan hij bijna 3000 euro per maand verdienen. Netto.
Ja, want dat risico loop je inderdaad elke seconde dat je uitgezonden bent!!!!111quote:Op zondag 8 februari 2009 15:50 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dat zou ik het niet waard vinden met het risico elk moment kapot geschoten te kunnen worden.
Ja, soldaten moeten toch vooral schieten en vechten lijkt me? Waar zijn het anders soldaten voor?quote:Op zondag 8 februari 2009 15:55 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ja, want dat risico loop je inderdaad elke seconde dat je uitgezonden bent!!!!111
Alsof Defensie alleen uit gevechtseenheden bestaat.
Ligt ook aan je functie neem ik aan, zitten niet alleen soldaten in het leger.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:23 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ja, soldaten moeten toch vooral schieten en vechten lijkt me? Waar zijn het anders soldaten voor?
10 dagen zou ik echt niet volhouden, heb nog nooit 1 dag in onze relatie geen contact met hem gehad. Zou me ook echt zorgen gaan maken omdat ik niets van hem hoorquote:Op zondag 8 februari 2009 16:25 schreef Arwyn het volgende:
@ Hoi en Kwiwi: De eerste week had ik iig om de dag ongeveer nog contact met hem, maar nu dus 10dagen niet.. Dat is wel echt heel apart! Dat je niet even zijn stem kan horen ofzo.. Bluh.. :S
Als je toch weet wáárom er geen contact kan zijn, lijkt me 10 dagen toch niet overdreven lang?quote:Op zondag 8 februari 2009 16:28 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
10 dagen zou ik echt niet volhouden, heb nog nooit 1 dag in onze relatie geen contact met hem gehad. Zou me ook echt zorgen gaan maken omdat ik niets van hem hoor
Wel als je gewend bent elkaar iedere dag te sprekenquote:Op zondag 8 februari 2009 19:47 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als je toch weet wáárom er geen contact kan zijn, lijkt me 10 dagen toch niet overdreven lang?
Als je nu opeens niets hoort o.i.d is het een eeuwigheid, maar als je het vantevoren weet...
Da's niet slecht nee, zal wel geen soldaat zijn?quote:Op zondag 8 februari 2009 15:29 schreef ProfielGeregistreerd het volgende:
Wordt de komende 3 jaar niet uitgezonden, maar blijft in Nederland, wat hij jammer vindt. Als je uitgezonden wordt, dan verdien je dik meer.
Hij verdient nu 1600 euro netto per maand, op basis van 40-urige werkweek waar met maten pokeren, sporten etc. Hij ziet het niet eens als werk en heeft dolle pret, vindt dat hij goed verdient, en krijgt ook nog vele extraatjes van Defensie.
Dus ja, ik vind dat mensen die in het Nederlandse leger zitten, het heus niet zwaar hebben.
Dan moet je neef ook bij een fatsoenlijke eenheid gaanquote:Op zondag 8 februari 2009 15:29 schreef ProfielGeregistreerd het volgende:
Precies. Ken wel een leuk voorbeeld van een jongen die 4 jaar marinier is geweest, zich de geweldig sterke bink voelde en toen met een vmbo diploma een mbo opleiding kon gaan doen.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:57 schreef Remon het volgende:
je moet je pas zorgen maken als hij over een jaartje of 4 der uit komt.
en geen fatsoenlijke baan kan krijgen omdat hij 4 jaar geen flikker heeft gedaan behalve pokeren, xboxen zandkasteeltjes bouwen en legertje spelen met 't padvinders clubje in een woestijn ver weg..
En weer helemaal opnieuw onderaan kan beginnen in de burgermaatschappij. Dat terwijl hij net gewent was aan een leuk inkomen en een luizen leventje.
ik ken helaas genoeg voorbeelden.
Precies. Die tijd gebruiken om wat papiertjes te halen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:17 schreef fathank het volgende:
Ik ken ook genoeg voorbeelden van gasten die diverse opleidingen hebben gevolgd, een paar uitzendingen hebben meegepakt en nu een fatsoenlijke baan in de burgermaatschappij hebben en rond hun 20e, 21e een eigen huis hebben gekocht..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |