abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65850100
Heeyheey,

Ik vroeg me af of er meer fokkers zijn met een vriend(in) in het leger?
Mijn vriend is net begonnen en is nu op bivak. 10dagen helemaal geen contact. Vind het nu al niet leuk meer, haha! Over 2weken komt-ie als het goed is een weekendje thuis en dan weer 2week weg..

Zijn er hier meer die in dit schuitje zitten?
Ik ben wel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan! Wat zijn de ervaringen, pluspunten, minpunten van een partner bij defensie? Tell me!
pi_65850132
Als ik me niet vergis is hier een topic over in het Defensie subforum.

Kan hem niet vinden . Zal me wel vergist hebben dan.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_65850246
Ach, neef van me zit in het leger (landmacht).

Wordt de komende 3 jaar niet uitgezonden, maar blijft in Nederland, wat hij jammer vindt. Als je uitgezonden wordt, dan verdien je dik meer.

Hij verdient nu 1600 euro netto per maand, op basis van 40-urige werkweek waar met maten pokeren, sporten etc. Hij ziet het niet eens als werk en heeft dolle pret, vindt dat hij goed verdient, en krijgt ook nog vele extraatjes van Defensie.

En als hij uitgezonden wordt, dan kan hij bijna 3000 euro per maand verdienen. Netto.

Dus ja, ik vind dat mensen die in het Nederlandse leger zitten, het heus niet zwaar hebben.
pi_65850430
Ik had een vriend in het leger. Miste hem in het begin echt ontzettend en heel erg. En na een aantal jaar steeds minder. En toen ging het uit.
  zondag 8 februari 2009 @ 15:35:39 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65850500
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:29 schreef ProfielGeregistreerd het volgende:

Wordt de komende 3 jaar niet uitgezonden, maar blijft in Nederland, wat hij jammer vindt. Als je uitgezonden wordt, dan verdien je dik meer.

Hij verdient nu 1600 euro netto per maand, op basis van 40-urige werkweek waar met maten pokeren, sporten etc. Hij ziet het niet eens als werk en heeft dolle pret, vindt dat hij goed verdient, en krijgt ook nog vele extraatjes van Defensie.

En als hij uitgezonden wordt, dan kan hij bijna 3000 euro per maand verdienen. Netto.

Dus ja, ik vind dat mensen die in het Nederlandse leger zitten, het heus niet zwaar hebben.
en dat is ontopic omdat...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 8 februari 2009 @ 15:50:18 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65851192
quote:
Dat zou ik het niet waard vinden met het risico elk moment kapot geschoten te kunnen worden.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_65851383
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:50 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Dat zou ik het niet waard vinden met het risico elk moment kapot geschoten te kunnen worden.
Ja, want dat risico loop je inderdaad elke seconde dat je uitgezonden bent!!!!111

Alsof Defensie alleen uit gevechtseenheden bestaat.
pi_65851929
Getsie, dat lijkt me dus helemaal niets! Vooral als hij dan uitgezonden wordt! Ben heel snel ongerust over hem, laat staan als hij ergens in Verweggistan is! En ik zou er niet mee om kunnen gaan dat ik hem dan niet zou kunnen zien wanneer ik dat wil.
  zondag 8 februari 2009 @ 16:16:19 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65852225
Ik zou het niet kunnen hoor.. Met iemand zijn die in het leger zit.
Vindt het niet leuk als ik hem een tijdje niet zie, maar zolang ik kan bellen/mailen/msnen etc is het nog goed te doen. Helemaal geen contact..... Niks voor mij.
  zondag 8 februari 2009 @ 16:23:00 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65852461
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:55 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ja, want dat risico loop je inderdaad elke seconde dat je uitgezonden bent!!!!111

Alsof Defensie alleen uit gevechtseenheden bestaat.
Ja, soldaten moeten toch vooral schieten en vechten lijkt me? Waar zijn het anders soldaten voor?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_65852559
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:23 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ja, soldaten moeten toch vooral schieten en vechten lijkt me? Waar zijn het anders soldaten voor?
Ligt ook aan je functie neem ik aan, zitten niet alleen soldaten in het leger.
pi_65852563
@ ProfielGeregistreerd: Dat weet ik ja.. Maar heel gek, het geld weegt voor mij toch echt niet op tegen het elkaar niet zien! ^o) En hoeveel je moet doen hangt ook maar af van je functie, dat is natuurlijk niet voor iedereen gelijk..

@ Karammel: Dat dacht ik dus ook, maar ik kon hem ook niet vinden!

@ Hoi en Kwiwi: De eerste week had ik iig om de dag ongeveer nog contact met hem, maar nu dus 10dagen niet.. Dat is wel echt heel apart! Dat je niet even zijn stem kan horen ofzo.. Bluh.. :S
pi_65852689
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:25 schreef Arwyn het volgende:

@ Hoi en Kwiwi: De eerste week had ik iig om de dag ongeveer nog contact met hem, maar nu dus 10dagen niet.. Dat is wel echt heel apart! Dat je niet even zijn stem kan horen ofzo.. Bluh.. :S
10 dagen zou ik echt niet volhouden, heb nog nooit 1 dag in onze relatie geen contact met hem gehad. Zou me ook echt zorgen gaan maken omdat ik niets van hem hoor
pi_65858935
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:28 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

10 dagen zou ik echt niet volhouden, heb nog nooit 1 dag in onze relatie geen contact met hem gehad. Zou me ook echt zorgen gaan maken omdat ik niets van hem hoor
Als je toch weet wáárom er geen contact kan zijn, lijkt me 10 dagen toch niet overdreven lang?
Als je nu opeens niets hoort o.i.d is het een eeuwigheid, maar als je het vantevoren weet...
pi_65859021
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:47 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Als je toch weet wáárom er geen contact kan zijn, lijkt me 10 dagen toch niet overdreven lang?
Als je nu opeens niets hoort o.i.d is het een eeuwigheid, maar als je het vantevoren weet...
Wel als je gewend bent elkaar iedere dag te spreken
  zondag 8 februari 2009 @ 19:53:12 #16
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_65859132
quote:

Da's niet slecht nee, zal wel geen soldaat zijn?
  zondag 8 februari 2009 @ 20:15:09 #17
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_65859895
Ik zal even zoeken
  zondag 8 februari 2009 @ 20:16:15 #18
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_65859925
Gevonden, gaat meer over iemand die een vriend heeft op uitzending, maar zitten meerdere damens in die ervaringen uitwisselen.
vriend zit in Afghanistan
pi_65862110
@ Blue: ik wist het van tevoren, maar dan is het alsnog lang hoor! Ik ben gewoon heel benieuwd naar wat hij allemaal doet en ben gewend elke dag wel even wat van hem te horen. Dan is 10dagen best wennen!

@ Bob: Oke, zal ik daar ook even gaan kijken!
pi_65872333
Dat begrijp ik, en is ook heel normaal denk ik. Maar ik weet uit ervaring (niet met leger) dat een mens veel aankan en dat het went!! Succes ermee!
  maandag 9 februari 2009 @ 10:38:33 #21
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_65873747
Een vriendin van mij haar vriendje zat ook in Afghanistan en die zou bijna naar huis komen en dan zouden ze een grote wereldreis gaan maken en samen gaan wonen.
En toen is ie overleden

Alleen al omdat je weet dat die kans bestaat [oke dat hangt wel weer van de functie af natuurlijk] zou ik het heel moeilijk vinden om een relatie met iemand te hebben onder die omstandigheden.
Het elkaar niet elke dag kunnen spreken e.d daar wen je wel aan imho maar de hele tijd met zo'n gedachte in je achterhoofd lopen lijkt mij echt te ver gaan.

Vind het heel dapper van de meiden die zo'n relatie voortzetten! Al begrijp ik ook wel dat je het niet zomaar uitmaakt omdat dat is wat je vriend wil doen. Mja lastig iig.
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 9 februari 2009 @ 16:17:41 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65884084
quote:

Dan moet je neef ook bij een fatsoenlijke eenheid gaan .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65884869
@ Blue: Ik denk dat het wel went ja. Meestal is hij in het weekend wel thuis en doordeweeks ben ik ook druk. De eerste weken zijn het zwaarst omdat hij dan ook het meest weg is. Ik zal gewoon erg blij zijn als het eerste half jaar voorbij is

@ Saaw: Getver, dat is wel echt het ergste dat kan gebeuren! Broertje van mijn vriend is ook op uitzending geweest en een jongen uit zijn peloton heeft het ook niet overleefd.. Lijkt me echt vreselijk! Gelukkig gebeurd dat niet altijd...
En ik moet eerlijk zeggen dat als ik aan het begin wist dat hij militair was, het toch wel anders zou zijn. dan had ik er misschien wel even een 2e keer over nagedacht! Maar na 2jaar maak je het toch niet zo snel uit alleen omdat hij dit als carriere kiest..
pi_65885535
je moet je pas zorgen maken als hij over een jaartje of 4 der uit komt.
en geen fatsoenlijke baan kan krijgen omdat hij 4 jaar geen flikker heeft gedaan behalve pokeren, xboxen zandkasteeltjes bouwen en legertje spelen met 't padvinders clubje in een woestijn ver weg..
En weer helemaal opnieuw onderaan kan beginnen in de burgermaatschappij. Dat terwijl hij net gewent was aan een leuk inkomen en een luizen leventje.
ik ken helaas genoeg voorbeelden.
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_65885691
Dat duurt sowieso nog 10jaar
En hij is gelukkig wel zo slim geweest om een MBO en een HBO diploma te halen, dus hij komt er niet vanaf met alleen een MAVO diploma!

Maar valt me inderdaad wel op dat er erg veel militairen zijn die denken dat ze overal wel een de bak kunnen, omdat ze ervaring heb met disipline oid.. Alsof dat het enige is waar het om draait is het burgerleven..

Hangt er denk ik ook wel een beetje vanaf wat je functie was, soldaat3 doet wel heel wat anders dan een kolonel oid natuurlijk.
pi_65901942
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:57 schreef Remon het volgende:
je moet je pas zorgen maken als hij over een jaartje of 4 der uit komt.
en geen fatsoenlijke baan kan krijgen omdat hij 4 jaar geen flikker heeft gedaan behalve pokeren, xboxen zandkasteeltjes bouwen en legertje spelen met 't padvinders clubje in een woestijn ver weg..
En weer helemaal opnieuw onderaan kan beginnen in de burgermaatschappij. Dat terwijl hij net gewent was aan een leuk inkomen en een luizen leventje.
ik ken helaas genoeg voorbeelden.
Precies. Ken wel een leuk voorbeeld van een jongen die 4 jaar marinier is geweest, zich de geweldig sterke bink voelde en toen met een vmbo diploma een mbo opleiding kon gaan doen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:17:27 #27
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65903309
Ik ken ook genoeg voorbeelden van gasten die diverse opleidingen hebben gevolgd, een paar uitzendingen hebben meegepakt en nu een fatsoenlijke baan in de burgermaatschappij hebben en rond hun 20e, 21e een eigen huis hebben gekocht..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74388341
Hoihoi!

Ik herken dit verhaal heel goed. Ik heb ook mijn verhaal in het defensieforum gepost.
Mijn vriend zit nu 2 maanden op het AMO in Assen. Gelukkig is hij wel elk weekend thuis, maar ik maak me ook heel veel zorgen over de toekomst. Uitzendingen, elkaar enorm weinig zien etc.
Ik heb ook heel veel respect voor iedereen die een vriend/man in het leger heeft en hiermee kan omgaan, want ik weet ook niet hoe ik dit vol ga houden.
Dat van jou is ondertussen ook alweer een tijdje terug, heb jij al misschien wat meer ervaringen en rust?

Soraya.
Love is the slowest form of suicide.
pi_74392769
Een van mijn beste vriendinnen zit op dit moment in Afghanistan, Kandahar!
Ze is eergisteren uitgezonden voor een half jaar. Net weg, dus het is echt wel een beetje wennen nu, maar ze blijft gelukkig voornamelijk binnen de muren van het kamp. Schijnt dat het behoorlijk gevaarlijk is daar op dit moment. Anyways, haar vriend zit gewoon thuis, lijkt me echt verschrikkelijk om elkaar zo lang te moeten missen! En niet wetend of ze echt wel terug komt. Zou er dan ook nooit voor kiezen om het leger in te gaan, maar verschil moet er wezen. Heb er diep respect voor in ieder geval.
pi_74392775
Ze verdient er overigens wel redelijk geloof ik
pi_74395385
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:17 schreef fathank het volgende:
Ik ken ook genoeg voorbeelden van gasten die diverse opleidingen hebben gevolgd, een paar uitzendingen hebben meegepakt en nu een fatsoenlijke baan in de burgermaatschappij hebben en rond hun 20e, 21e een eigen huis hebben gekocht..
Precies. Die tijd gebruiken om wat papiertjes te halen.
pi_74396091
Nog afgezien van het elkaar niet zien, wat denk ik best te overbruggen valt als je een goede basis hebt, is er ook nog het morele gebeuren, wat bij mij een rol zou spelen. Nou speelt dat bij Nederlandse soldaten iets minder, omdat het toch redelijk humanitaire ondernemingen zijn op dit moment, maar stel dat er een oorlog uitbreekt waar ik niet achter de ideologie van sta, zou ik het bijzonder moeilijk vinden als vriendlief dan mee gaat lopen vechten.

Ik zou nu bijvoorbeeld oprecht niet kunnen daten met een Amerikaanse soldaat, bevobbeld. Soldaten die in Irak zitten zou ik ook lastig vinden.
pi_74406759
Mijn ex was begonnen aan die opleiding en heeft dat twee maanden volgehouden, om privéredenen is hij er toen uitgestapt. Ik miste hem toen al wel, want ik was van school gewent hem elke dag te zien. Maargoed, dat is met andere opleidingen ook.

Verder geen ervaring, maar vond het toch nodig om te vermelden.
pi_74539934
Mijn vriend zit in het leger en is in 2 jaar, 2 keer een half jaar uitgezonden naar afghanistan. Natuurlijk is het erg moeilijk om hem zo'n lange tijd niet te zien, maar als je relatie goed is, kom je er samen wel uit. Onze relatie is nu sterker dan voordat hij weg ging. Ik vind het vooral moeilijk om hem te laten gaan, want je weet natuurlijk niet zeker of hij wel terug komt. Je loopt steeds rond met het idee dat er wat met hem kan gebeuren. Verde wil ik iederen die een vriend of vriending in het leger heeft, succes wensen. Want het is echt niet makkelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')