abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64522512
Mijn vriend zit sinds anderhalve maand in Afghanistan op Kamp Holland. Ik vind het af en toe erg moeilijk dat hij daar zit, ik zou weleens willen weten hoe andere meiden/jongens daarmee omgaan.
Mijn omgeving steunt me wel maar ik heb behoefte aan mensen die het zelf ook echt meemaken, de slapeloze nachten, is hij wel veilig? Niet te vergeten de vervelende berichtgeving in de media die vaak overdreven wordt, maar je tegelijkertijd doodongerust maakt...
(Btw dit is bedoeld om te praten over de persoonlijke dingen die men zoal tegekomt met partners die zijn uitgezonden in een risicogebeid, en NIET om over de politieke redenen te praten voor waarom onze jongens daar zitten, dat doe je maar ergens anders waar mensen het wel willen horen... )
  woensdag 31 december 2008 @ 02:31:35 #2
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_64522619
enkel via ouders, maar ik denk niet dat dit je veel zal helpen. Dat is toch anders dan wanneer je partner weg gaat.
Op weg naar sint juttemes.
pi_64522628
oh kijk een echte reactie! wow het bestaat nog! Hoe bedoel je via ouders, zijn je ouders uitgezonden geweest?
  woensdag 31 december 2008 @ 02:32:55 #4
211797 Esses
Splendide mendax
pi_64522634
wat een lol reactie -_-

Maar je moet je er niet al te druk om maken, jij weet niet wat er gebeurt, wat er speelt. Op het moment dat er wat gebeurd vallen ze toch in een black hole. Ik heb toendertijd te horen gekregen dat een vriend van mij omgekomen was in Afghanistan. Ja, daar ben je kapot van. Maar ik was blij dat ik me niet te druk maakte, dat ik dat ook niet kan. Zodat ik sowieso voor die tijd nog een beetje normaal kon blijven functioneren.

Ja hoe druk je dat dan uit he.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_64522639
www.geenstijl.tv . Daar worden nu filmpjes gemaakt, geeft opzich wel een goede indruk van hoe het daar gaat
  woensdag 31 december 2008 @ 02:33:52 #6
211797 Esses
Splendide mendax
pi_64522647
Ps. en nee niet enkel malloten, maar 't zijn wat heftigere onderwerpen. Is wat lastig begrijpen voor sommigen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  woensdag 31 december 2008 @ 02:34:45 #7
211797 Esses
Splendide mendax
pi_64522656
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je vraagt gewoon om domme reacties zo.
Hoezo? Omdat iemand open is? Oja, open en fok. laat maar

Open en transparant als... een rioolput.
pi_64522666
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:33 schreef Heroinjunk het volgende:
www.geenstijl.tv . Daar worden nu filmpjes gemaakt, geeft opzich wel een goede indruk van hoe het daar gaat
ja ik heb ze al eens bekeken ja, geeft weer eens een andere blik op het kamp daar.
  woensdag 31 december 2008 @ 02:36:38 #9
pi_64522683
Aantal maal, waaronder inderdaad ook afghanistan. Hoe je er dan mee om gaat.. tja, af en toe via msn contact houden, zo nu en dan kun je bellen, veel e-mailen uiteraard. Het schijnt ook gewaardeerd te worden om in je mails terug vooral veel details te vermelden, en alledaagse gebeurtenissen die normaal het vermelden niet waard zijn. Voordeel is wel dat er altijd 1 ouder thuis die in hetzelfde schuitje zit als jij, iets wat bij een partner (mits je nog geen kinderen hebt) moeilijker zal zijn. Is het al gelukt contact te krijgen?
pi_64522686
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:33 schreef Esses het volgende:
Ps. en nee niet enkel malloten, maar 't zijn wat heftigere onderwerpen. Is wat lastig begrijpen voor sommigen.
ik merk het
  woensdag 31 december 2008 @ 02:38:17 #11
pi_64522702
Overigens, als je er antwoord op wilt geven, wat doet je vriend precies?
pi_64522717
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:36 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
Aantal maal, waaronder inderdaad ook afghanistan. Hoe je er dan mee om gaat.. tja, af en toe via msn contact houden, zo nu en dan kun je bellen, veel e-mailen uiteraard. Het schijnt ook gewaardeerd te worden om in je mails terug vooral veel details te vermelden, en alledaagse gebeurtenissen die normaal het vermelden niet waard zijn. Voordeel is wel dat er altijd 1 ouder thuis die in hetzelfde schuitje zit als jij, iets wat bij een partner (mits je nog geen kinderen hebt) moeilijker zal zijn. Is het al gelukt contact te krijgen?
Ja nou met ouders is het natuurlijk ook moeilijk, mijn vader wordt ook nogal eens wat uitgezonden maar die is luchtmacht en die blijft meestal gewoon op de basis en loop tvrij weinig risico daar, mijn vriend daarentegen is infanterie en is nu al bijna 2 weken zonder contact buiten de poort en op die momenten vind ik het nogal moeilijk want ik kan hem niet even vragen of alles goed is snap je?
pi_64522749
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:39 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:

[..]

flikker eens een eind op randdebiel
lol laat ze maar heeft toch geen zin sommige kinderen worden vervelend na bedtijd..
pi_64522763
Lekkere trieste reacties weer zeg

Je kunt er gewoon vanuit gaan dat het in Kamp Holland gewoon heel veilig is, natuurlijk is er een risico als je vriend op patrouille moet. Ga gewoon uit van het beste.

Sterkte meid
pi_64522773
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:38 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
Overigens, als je er antwoord op wilt geven, wat doet je vriend precies?
Hij is chauffeur van de Bushmaster als dat je iets zegt.
  woensdag 31 december 2008 @ 02:43:51 #16
pi_64522782
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:39 schreef Itt het volgende:

[..]

Ja nou met ouders is het natuurlijk ook moeilijk, mijn vader wordt ook nogal eens wat uitgezonden maar die is luchtmacht en die blijft meestal gewoon op de basis en loop tvrij weinig risico daar, mijn vriend daarentegen is infanterie en is nu al bijna 2 weken zonder contact buiten de poort en op die momenten vind ik het nogal moeilijk want ik kan hem niet even vragen of alles goed is snap je?
Heel begrijpelijk, 2 weken is nogal lang en ik moet toegeven dat ik hier geen ervaring mee heb. Misschien dat het na een tijdje minder wordt naarmate je vaker een periode niets hoort, daarna weer contact hebt etc.
pi_64522812
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:42 schreef Heroinjunk het volgende:
Lekkere trieste reacties weer zeg

Je kunt er gewoon vanuit gaan dat het in Kamp Holland gewoon heel veilig is, natuurlijk is er een risico als je vriend op patrouille moet. Ga gewoon uit van het beste.

Sterkte meid
ah dankjewel! hij is bijna constant op patrouille met een tussenperiode van meestal 1 dag , dat is wel minder maar ik probeer me ook niet te druk te maken, en normaal maak ik me ook nergens zo snel druk om, maar ik vroeg me gewoon af of ik via deze weg misschien in contact kon komen met anderen die hetzelfde meemaken.
  woensdag 31 december 2008 @ 02:50:26 #18
pi_64522847
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:46 schreef Itt het volgende:

[..]

ah dankjewel! hij is bijna constant op patrouille met een tussenperiode van meestal 1 dag , dat is wel minder maar ik probeer me ook niet te druk te maken, en normaal maak ik me ook nergens zo snel druk om, maar ik vroeg me gewoon af of ik via deze weg misschien in contact kon komen met anderen die hetzelfde meemaken.
Heb je weleens iets van thuisfrontdagen en (via folders die je vriend misschien heeft meegenomen) speciale adressen en avonden waar familie/relaties van het "thuisfront" gehoord? Volgens mij is dat exact wat je bedoelt en zal je misschien goed kunnen helpen.
pi_64522857
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:46 schreef Itt het volgende:

[..]

Pff, dat is wel heel kort, zo'n tussenperiode.
pi_64522992
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:50 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:

[..]

Heb je weleens iets van thuisfrontdagen en (via folders die je vriend misschien heeft meegenomen) speciale adressen en avonden waar familie/relaties van het "thuisfront" gehoord? Volgens mij is dat exact wat je bedoelt en zal je misschien goed kunnen helpen.
nou ik heb gehoord dat je dan alleen maar wat foto's krijgt te zien van het vorige jaar, en wat andere standaard praatjes, maar dat het niet echt veel betekent....dus ik ben nogal bang dat ik daar weinig aan heb.Maar ik zal het eens meer in de gaten gaan houden wie weet.. .
pi_64523015
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:51 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Pff, dat is wel heel kort, zo'n tussenperiode.
ja vind ik ook, hij klonk ook niet echt vrolijk de laatste keer dat ik met hem sprak, hij was moe en hij wist nu zeker dat hij het leger uit wilde. Hehe hij heeft zich aangemeld bij het leger omdat hij toendertijd niemand had ( hij heeft geen familie meer) en niet blij was met zijn huidige studie en hij kende mij nog niet, laatst zei hij at als hij mij had gekend hij waarschijnlijk nooit getekend had....stom maar ik baal er gewoon van dat we elkaar niet eerder tegen zijn gekomen..maarja die gedachte gaat wel erg ver...
pi_64524585
quote:
Op woensdag 31 december 2008 03:07 schreef Itt het volgende:

[..]

ja vind ik ook, hij klonk ook niet echt vrolijk de laatste keer dat ik met hem sprak, hij was moe en hij wist nu zeker dat hij het leger uit wilde. Hehe hij heeft zich aangemeld bij het leger omdat hij toendertijd niemand had ( hij heeft geen familie meer) en niet blij was met zijn huidige studie en hij kende mij nog niet, laatst zei hij at als hij mij had gekend hij waarschijnlijk nooit getekend had....stom maar ik baal er gewoon van dat we elkaar niet eerder tegen zijn gekomen..maarja die gedachte gaat wel erg ver...
Mijn zwager heeft 3 maanden in Afganistan gezeten. Maar wel op 1 dag na fulltime op de basis.
Dat vond hij behoorlijk "saai" maar het voordeel was wel dat hij vaak kon msn-en en mailen.
Als je vriend vaak buiten de poort is dan heeft hij die mogelijkheden helaas niet.

Sterkte..
pi_64525436
Ik heb een broertje daar zitten, maar dan op Kandahar Airfield, en gaat ook de poort niet uit, dus hoef me ook geen zorgen te maken
En die thuisfrontdagen zijn best lachen hoor, wij hebben laatst nog live-verbinding met men broertje gehad en konden op de foto, die later werd opgestuurd naar men broertje. Ze regelen echt best veel dingen dus als ik jou was, was ik gewoon een keer gaan kijken
pi_64527777
Ik had gehoord dat er wel een goed boek was voor het thuisfront, geschreven door een moeder wiens zoon in Afghanistan heeft gezeten.

Ff opgezocht, het heet Thuisfront Uruzgan.
Bah !
pi_64527942
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:02 schreef viezerdt het volgende:
Ik had gehoord dat er wel een goed boek was voor het thuisfront, geschreven door een moeder wiens zoon in Afghanistan heeft gezeten.

Ff opgezocht, het heet Thuisfront Uruzgan.
oh bedankt kzal eens kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')