abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65886572
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:59 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Transport. Dubai heeft 1 van de grootste overslaghavens ter wereld. Door het gunstige belastingklimaat aldaar gaat ontzettend veel handel via dubai omdat de belastingen beperkt kunnen worden.
dat wist ik niet.
maar wat als andere landen het ook voor bedrijven veel aantrekkelijker maken...kan die positie opeens weg vallen.

zelfde zie je bij rotterdam en schiphol, verliezen ook opeens veel omzet doordat andere landen opeens aantrekkelijker worden
pi_65887065
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:31 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

dat wist ik niet.
maar wat als andere landen het ook voor bedrijven veel aantrekkelijker maken...kan die positie opeens weg vallen.

zelfde zie je bij rotterdam en schiphol, verliezen ook opeens veel omzet doordat andere landen opeens aantrekkelijker worden
Of Ierland, jarenlang een troetelkind door de lage belastingen en nu zwaar in de problemen. Het blijkt geen al te beste garantie voor groei op lange termijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_65892051
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:59 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Transport. Dubai heeft 1 van de grootste overslaghavens ter wereld. Door het gunstige belastingklimaat aldaar gaat ontzettend veel handel via dubai omdat de belastingen beperkt kunnen worden.
wat een apekool, en waar moet die handel dan heen??

lijkt op een lulverhaal uit de internethype periode

Dubai groeit om dat er geen inkomstenbelasting wordt geheven, dus komt het uit de onroerend goed bubble

dus groeit Dubai omdat het groeit
  maandag 9 februari 2009 @ 23:57:59 #79
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_65900182
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:59 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Transport. Dubai heeft 1 van de grootste overslaghavens ter wereld. Door het gunstige belastingklimaat aldaar gaat ontzettend veel handel via dubai omdat de belastingen beperkt kunnen worden.
Container of totaal volume?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_65922395
De Dubai haven is kleiner dan Rotterdam
quote:
Rotterdam - 9,603,000; Dubai (UAE) - 8,923,465; Hamburg - 8,861,545; Los Angeles - 8,469,853 (2006)aantal containers
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:54:52 #81
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_65922491
Vergeet Dubai Airport niet.
Dat wordt de grootste relais tussen Oost en West.
Schiphol gaat dat merken (heeft sowieso geen toekomst)
pi_65922642
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:54 schreef kibo het volgende:
Vergeet Dubai Airport niet.
Dat wordt de grootste relais tussen Oost en West.
Schiphol gaat dat merken (heeft sowieso geen toekomst)
dubai is een tank airport , geen bestemmingsairport
Over tien jaar staat de helft van dubai leeg
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:45:14 #83
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_65954121
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:00 schreef henkway het volgende:

[..]

dubai is een tank airport , geen bestemmingsairport
Over tien jaar staat de helft van dubai leeg
Dubai is net als Schiphol een transito luchthaven tussen Oost en West.
En voor een drol tank je daar je kist vol .
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:27:24 #84
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_65955708
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:45 schreef kibo het volgende:

[..]

Dubai is net als Schiphol een transito luchthaven tussen Oost en West.
En voor een drol tank je daar je kist vol .
Ik vraag me af of het echt veel goedkoper is als Schiphol.
Hier zijn ook geen belastingen op kerosine en er is voldoende raffinage capaciteit voorhanden.
Ik geloof zelfs dat er een pijpleiding van Antwerpen via Rotterdam naar Schiphol.
Dus transport van kerosine is ook erg goedkoop.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:52:48 #85
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66000192
Laid-Off Foreigners Flee as Dubai Spirals Down


A prospective bidder examined a car on Wednesday at a Dubai auction. Debt-ridden foreigners are selling or abandoning cars.

By ROBERT F. WORTH
Published: February 11, 2009

DUBAI, United Arab Emirates — Sofia, a 34-year-old Frenchwoman, moved here a year ago to take a job in advertising, so confident about Dubai’s fast-growing economy that she bought an apartment for almost $300,000 with a 15-year mortgage.


An abandoned car in a parking garage in Dubai. One report said 3,000 cars were sitting abandoned at the Dubai Airport.

Now, like many of the foreign workers who make up 90 percent of the population here, she has been laid off and faces the prospect of being forced to leave this Persian Gulf city — or worse.

"I'm really scared of what could happen, because I bought property here," said Sofia, who asked that her last name be withheld because she is still hunting for a new job. "If I can’t pay it off, I was told I could end up in debtors’ prison."

With Dubai’s economy in free fall, newspapers have reported that more than 3,000 cars sit abandoned in the parking lot at the Dubai Airport, left by fleeing, debt-ridden foreigners (who could in fact be imprisoned if they failed to pay their bills). Some are said to have maxed-out credit cards inside and notes of apology taped to the windshield.

The government says the real number is much lower. But the stories contain at least a grain of truth: jobless people here lose their work visas and then must leave the country within a month. That in turn reduces spending, creates housing vacancies and lowers real estate prices, in a downward spiral that has left parts of Dubai — once hailed as the economic superpower of the Middle East — looking like a ghost town.

No one knows how bad things have become, though it is clear that tens of thousands have left, real estate prices have crashed and scores of Dubai’s major construction projects have been suspended or canceled. But with the government unwilling to provide data, rumors are bound to flourish, damaging confidence and further undermining the economy.

Instead of moving toward greater transparency, the emirates seem to be moving in the other direction. A new draft media law would make it a crime to damage the country’s reputation or economy, punishable by fines of up to 1 million dirhams (about $272,000). Some say it is already having a chilling effect on reporting about the crisis.

Last month, local newspapers reported that Dubai was canceling 1,500 work visas every day, citing unnamed government officials. Asked about the number, Humaid bin Dimas, a spokesman for Dubai’s Labor Ministry, said he would not confirm or deny it and refused to comment further. Some say the true figure is much higher.

"At the moment there is a readiness to believe the worst," said Simon Williams, HSBC bank’s chief economist in Dubai. "And the limits on data make it difficult to counter the rumors."

Some things are clear: real estate prices, which rose dramatically during Dubai’s six-year boom, have dropped 30 percent or more over the past two or three months in some parts of the city. Last week, Moody’s Investor’s Service announced that it might downgrade its ratings on six of Dubai’s most prominent state-owned companies, citing a deterioration in the economic outlook. So many used luxury cars are for sale , they are sometimes sold for 40 percent less than the asking price two months ago, car dealers say. Dubai’s roads, usually thick with traffic at this time of year, are now mostly clear.

Some analysts say the crisis is likely to have long-lasting effects on the seven-member emirates federation, where Dubai has long played rebellious younger brother to oil-rich and more conservative Abu Dhabi. Dubai officials, swallowing their pride, have made clear that they would be open to a bailout, but so far Abu Dhabi has offered assistance only to its own banks.

"Why is Abu Dhabi allowing its neighbor to have its international reputation trashed, when it could bail out Dubai’s banks and restore confidence?" said Christopher M. Davidson, who predicted the current crisis in "Dubai: The Vulnerability of Success," a book published last year. "Perhaps the plan is to centralize the U.A.E." under Abu Dhabi’s control, he mused, in a move that would sharply curtail Dubai’s independence and perhaps change its signature freewheeling style.

For many foreigners, Dubai had seemed at first to be a refuge, relatively insulated from the panic that began hitting the rest of the world last autumn. The Persian Gulf is cushioned by vast oil and gas wealth, and some who lost jobs in New York and London began applying here.


A car salesman in Dubai on Wednesday sat without customers. Lack of credit and a glut of cars on the market are cutting sales.

But Dubai, unlike Abu Dhabi or nearby Qatar and Saudi Arabia, does not have its own oil, and had built its reputation on real estate, finance and tourism. Now, many expatriates here talk about Dubai as though it were a con game all along. Lurid rumors spread quickly: the Palm Jumeira, an artificial island that is one of this city’s trademark developments, is said to be sinking, and when you turn the faucets in the hotels built atop it, only cockroaches come out.

"Is it going to get better? They tell you that, but I don’t know what to believe anymore," said Sofia, who still hopes to find a job before her time runs out. "People are really panicking quickly."

Hamza Thiab, a 27-year-old Iraqi who moved here from Baghdad in 2005, lost his job with an engineering firm six weeks ago. He has until the end of February to find a job, or he must leave. "I’ve been looking for a new job for three months, and I’ve only had two interviews," he said. "Before, you used to open up the papers here and see dozens of jobs. The minimum for a civil engineer with four years’ experience used to be 15,000 dirhams a month. Now, the maximum you’ll get is 8,000," or about $2,000.

Mr. Thiab was sitting in a Costa Coffee Shop in the Ibn Battuta mall, where most of the customers seemed to be single men sitting alone, dolefully drinking coffee at midday. If he fails to find a job, he will have to go to Jordan, where he has family members — Iraq is still too dangerous, he says — though the situation is no better there. Before that, he will have to borrow money from his father to pay off the more than $12,000 he still owes on a bank loan for his Honda Civic. Iraqi friends bought fancier cars and are now, with no job, struggling to sell them.

"Before, so many of us were living a good life here," Mr. Thiab said. "Now we cannot pay our loans. We are all just sleeping, smoking, drinking coffee and having headaches because of the situation."

bron
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 12 februari 2009 @ 21:17:16 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66001191
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 01:04 schreef Freeflyer het volgende:
wat ben ik blij dat ik er niet naartoe ben gegaan achteraf.
anders had ik nu ook een te duur appartement gehad wat 50% in waarde was gedaald

Nu (of binnenkort) moet je juist gaan. Altijd tegen de stroom in! Koop een appartement op een kwaliteitslocatie met 70% korting en je loopt de komende jaren binnen
The End Times are wild
  donderdag 12 februari 2009 @ 21:20:35 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66001323
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu (of binnenkort) moet je juist gaan. Altijd tegen de stroom in! Koop een appartement op een kwaliteitslocatie met 70% korting en je loopt de komende jaren binnen
Nu is nog veel te vroeg. De ellende begint daar pas net op gang te komen.

Het probleem met "tegen de stroom in gaan" is meestal dat externe factoren dat tegenhouden. Uiteraard kun je er over een jaar ofzo prima naartoe en kun je er waarschijnlijk voor weinig een prachtig appartementje op de kop tikken. Maar dan is er waarschijnlijk bijna geen werk en heb je er als expat sowieso weinig meer te zoeken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66001389
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nu is nog veel te vroeg. De ellende begint daar pas net op gang te komen.

Het probleem met "tegen de stroom in gaan" is meestal dat externe factoren dat tegenhouden. Uiteraard kun je er over een jaar ofzo prima naartoe en kun je er waarschijnlijk voor weinig een prachtig appartementje op de kop tikken. Maar dan is er waarschijnlijk bijna geen werk en heb je er als expat sowieso weinig meer te zoeken.
ik vrees dat het met Dubai gebeurd is, die gaat failliet
pi_66024154
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:52 schreef Lemmeb het volgende:
Laid-Off Foreigners Flee as Dubai Spirals Down
bizar verhaal...
  zondag 15 februari 2009 @ 11:28:03 #90
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66077367
quote:
Dubai loopt leeg
Vliegveld staat vol achtergelaten Mercedessen van gevluchte expats.
z24.nl/ 11-02-2009 |

Het goede leven in Dubai is voorbij. Expats die hun luxueuze levensstijl op de pof financierden, ontdekken nu dat het islamitische woestijnstaatje strenge schuldeiswetten heeft. De oplossing: een enkeltje Verweggistan.

Het parkeerterrein van de het vliegveld in Dubai staat vol met achtergelaten auto's. Expats hebben de afgelopen maanden meer dan 3000 Mercedessen, Porsches en BMW's achtergelaten, schrijft de Times. Sommige auto-eigenaren steken excuusbriefjes voor hun schuldenaars onder hun ruitenwissers en in de meeste zitten de sleuteltjes nog in het contact.

De economische groei in Dubai trok expats uit alle windstreken aan. Meer dan 3,5 miljoen buitenlanders woonden in de Arabische groeiparel. Nu worden dagelijks 1500 visa ingetrokken en verlaten de Britten, Indiėrs en Pakistanen het land met de staart tussen de benen, nįdat ze hun creditcard tot de limiet hebben leeggetrokken.

Expats vluchten
De expats vluchten voor de banken, hun schuldeisers. Het islamitisch Dubai hanteert de sharia'a. Dat betekent harde straffen voor wie niet kan betalen; op het uitschrijven van een cheque die niet geļnd kan worden, staat al een gevangenisstraf. De enige manier om hieraan te ontkomen is het land verlaten.

De meeste Dubaise banken hebben namelijk geen filialen in India of Groot-Brittanniė en zijn ook niet verbonden met financiėle instellingen in die landen. Dat betekent dat schuldenaars niet teruggevonden kunnen worden. Hun auto zijn ze wel kwijt. Die worden bij veiling verkocht en de (magere) opbrengst gaat naar de banken.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  zondag 15 februari 2009 @ 13:57:40 #91
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_66082399
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:24 schreef henkway het volgende:

[..]

wat een apekool, en waar moet die handel dan heen??

lijkt op een lulverhaal uit de internethype periode

Dubai groeit om dat er geen inkomstenbelasting wordt geheven, dus komt het uit de onroerend goed bubble

dus groeit Dubai omdat het groeit
Jij bent het alwetende brein als het om Dubai gaat?

Ik weet ook wel dat Dubai kleiner is dan Rotterdam, daarom schreef ik ook één van de grootste. Zodra de nieuwe terminal klaar is, met afstand zelfs de grootste van de wereld. De vraag is alleen of die terminal er nu wel op korte termijn komt. Veel van West naar Oost en andersom gaat via Dubai. Zelfs wanneer het niet fysiek overgeslagen wordt loopt de factuur stroom wel via UAE. Reinvoicing en repricing zijn daar niet voor niets hele bekende begrippen. Tot op heden is het een zero tax haven alleen gaat dat veranderen binnen nu en 1 tot 2 jaar wanneer er bepaalde vormen van belasting geintroduceerd gaan worden.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nu is nog veel te vroeg. De ellende begint daar pas net op gang te komen.
Het probleem met "tegen de stroom in gaan" is meestal dat externe factoren dat tegenhouden. Uiteraard kun je er over een jaar ofzo prima naartoe en kun je er waarschijnlijk voor weinig een prachtig appartementje op de kop tikken. Maar dan is er waarschijnlijk bijna geen werk en heb je er als expat sowieso weinig meer te zoeken.[/quote]

eens. ellende zit em met het tegen de stroom in gaan dat er ook werk voor je moet zijn. alleen maar onroerend goed kopen voor de speculatie is leuk maar zo goed zit ik nou ook weer niet in mijn slappe was.

ik ken twee mensen die allebei zwaar ingezet hebben op het speculeren op de OG markt aldaar. één van de twee komt zwaar in de problemen want die heeft er geen euro eigen geld in zitten en raakt nu aan de straatstenen zijn appartementen al niet meer kwijt.

de ander heeft het met eigen geld gedaan en die kan op zijn gemak de gebeurtenissen afwachten.
Neerkomen wel!
  maandag 23 februari 2009 @ 16:44:03 #92
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_66378212
quote:
Dubai failliet door powerplay sjeiks?
Onzeker is of grote broer Abu Dhabi garant wil staan



Stadstaat Dubai dreigt ernstig in de problemen te komen, doordat grote broer Abu Dhabi geen harde toezeggingen wil doen over financiėle steun.

De vastgoedboom die de stadstaat Dubai wereldberoemd heeft gemaakt, dreigt te eindigen in een flinke sof. Want onzeker is of grote broer Abu Dhabi garant wil staan voor Dubai.

Dubai en Abu Dhabi maken deel uit van de Verenigde Arabische Emiraten, een losse federatie van zeven stadstaten geleid door verschillende clans.

Abu Dhabi ligt dwars
Leider van het geheel is Abu Dhabi, aangezien de sjeiks in deze stadstaat 95 procent van de olierijkdom van de Verenigde Arabische Emiraten controleren. Analisten gingen er vooralsnog vanuit dat Abu Dhabi garant stond voor leningen van de overige stadstaten, waaronder Dubai.

De bouw van gigantische wolkenkrabbers, Palm-eilanden en andere architectonische hoogstandjes in Dubai, was de afgelopen jaren mede gebaseerd op de impliciete steun van Abu Dhabi aan Dubai. Afgelopen jaar lag de staatsschuld van Dubai op ruim 40 procent van het bruto binnenlands product, tegen zo'n 3 procent voor Abu Dhabi, aldus kredietbeoordelaar Standard & Poor's.

Geen garantie
Abu Dhabi, dat zelf kampt met lagere inkomsten als gevolg van de daling van olieprijzen, jaagde afgelopen week investeerders de stuipen op het lijf. De stadstaat pompte namelijk 4,4 miljard dollar in zijn eigen banken, zonder vergelijkbare steun aan collega-staat Dubai, meldden onder meer The Wall Street Journal en The Financial Times.

Als gevolg hiervan zijn de kosten voor verzekeringscontracten die bescherming bieden tegen wanbetaling van Dubai, fors omhoog geschoten. De prijs van deze overeenkomsten ligt hoger dan die voor vergelijkbare verzekeringscontracten op de schuld van IJsland.

Miljardenschuld
Dubai moet dit jaar voor 15 miljard dollar aan schulden herfinancieren, aldus kredietbureau Moody's. Bankiers en andere investeerders zijn echter huiverig om Dubai krediet te verstrekken, zolang Abu Dhabi geen keiharde garanties geeft over steun aan zijn buurstad.

Abu Dhabi speelt inmiddels hoog spel, aldus The Wall Street Journal. De eigenaar van de olie- en gasbel van de Verenigde Arabisch Emiraten zou eisen dat Dubai zijn autonomie opgeeft, en bezittingen zoals luchtvaartmaatschappij Emirates en vastgoedbedrijf Nakheel - ontwikkelaar van de Palm-eilanden - aan Abu Dhabi over doet.
pi_66378600
Lastig lastig. In principe is het wel aantrekkelijk om binnen nu en een jaar wat te gaan investeren in Dubai. Maar het grootste probleem is; wordt het nog wat daar?

(Kleine) investeringsgroep oprichten? Wie joint ?
pi_66378677
Als je in principe niet zeker weet of het daar nog gaat worden is het voor mij niet erg aantrekkelijk, gewoon nog even wachten en dan in Zuid-Frankrijk iets kopen lijkt mij een betere optie.
  maandag 23 februari 2009 @ 17:04:52 #95
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66378914
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:55 schreef DonPerignon het volgende:
Lastig lastig. In principe is het wel aantrekkelijk om binnen nu en een jaar wat te gaan investeren in Dubai. Maar het grootste probleem is; wordt het nog wat daar?

(Kleine) investeringsgroep oprichten? Wie joint ?
Zeker minimaal 50K om te joinen?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66378939
Ik zal mij gaan verdiepen in de huidige marktsituatie. Kijken of ik daar wat wijzer van wordt. Nu heerst er paniek in de huidige markt, daarvan moet je eigenlijk gebruik maken. Er staan nu zoveel vastgoed en recreatiegebieden. Dat het al 'klaar' is. Ik denk dat de stap naar een spookstad groter is, dan de stap naar een 'nieuw' Dubai, een Dubai dat 'normaal' groeit en niet meer zo explosief. Shock (-) - Paniek (--) - Herwaardering (-+/+/++).
pi_66379013
Ik ken jammer genoeg geen insiders die actief zijn in de markt van Dubai. Wie kan hier mensen contacteren die gevestigd/zeer bekend zijn met Dubai?
pi_66379104
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:04 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Zeker minimaal 50K om te joinen?
Zoveel geld heb ik niet .

Dus minder, maar ik zal wel even kijken hoe het geregeld moet worden (ook ivm AFM etc. )

Iemand ideeen/ervaring?
  maandag 23 februari 2009 @ 17:40:21 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_66380083
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:27 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het echt veel goedkoper is als Schiphol.
Hier zijn ook geen belastingen op kerosine en er is voldoende raffinage capaciteit voorhanden.
Ik geloof zelfs dat er een pijpleiding van Antwerpen via Rotterdam naar Schiphol.
Dus transport van kerosine is ook erg goedkoop.
Vliegtuig kerosine wordt wereldwijd conform globale afspraken overal tegen ongeveer kostprijs geleverd.

Daarom hoeft een piloot als'ie in den vreemde tankt ook geen boekhouding oid te doen. Gaat gewoon op de grote hoop, we sturen wel een rekening.

Het zou anders onveilige situaties (met meer brandstof rondvliegen dan strikt noodzakelijk, oid) ook in de hand werken. We willen dan namelijk altijd ons vliegtuig volgooien daar waar het goedkoop is.

Dus dat een bepaalde locatie populair wordt, vanwege de goedkope brandstof, is niet zo waarschijnlijk.

Da's ongeveer het laatste waar ze naar kijken. Dan zijn landingsrechten belangrijker (die bij Schiphol aan de dure kant zijn).
&lt;signature here&gt;.
  maandag 23 februari 2009 @ 18:01:13 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66380745
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:04 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Zeker minimaal 50K om te joinen?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')