abonnement Unibet Coolblue
pi_65916059
Krap en daardoor crap lijkt me. Als je geen vertragingen hebt moet het te doen zijn, als is Houston wel groot. Je kan het misschien laten weten aan de stewardess, dan kan je misschien als een van de eersten van boord.
TRV
pi_65932449
Uiteindelijk via ATP tickets naar Madrid besteld alleen is het uiteindelijk Iberia geworden. Prijs is iets hoger maar wel gunstige tijdstippen en een directe vlucht
pi_65946512
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Op de terugweg aan jouw de keuze om aan de balie van KLM/Continenal je bagage terug te krijgen of, als het een beetje aansluit door te vliegen naar Dusseldorf en dan met de trein terug te reizen.
Het terugvragen van bagage gaat uiteindelijk sneller, het vliegtuig zal nooit vertrekken met jouw bagage erin als jij niet aan boord bent, maar het kan even duren.
Is dit nou wel verantwoord handelen? Een voordeeltje pakken doe ik graag en slaafs in de pas lopen van grote bedrijven vermijd ik graag. Maar mogelijk een hele vlucht vertragen en een grote groep mensen duperen is een stap verder.

Ik ben bang dat er misschien ook juridische aansprakelijkheid uit zo'n aktie voortvloeit. Je hebt gelijk dat niemand je kan dwingen een vlucht te nemen, maar het is ook overduidelijk dat je handelt tegen de ticketvoorwaarden in met het oog op een financieel voordeel. Mocht dit tot een rechtszaak komen dan zal een rechter die 2 dingen tegen elkaar afwegen. Jouw argument dat je uitstapte omdat je ziek was zal waarschijnlijk niet al te serieus worden genomen.

Ik vraag me alles overwegende af of het afbreken van je geboekte (en ingecheckte) terugreis te adviseren valt met het oog op de risico's.
pi_65952290
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:17 schreef jaco het volgende:

[..]

Is dit nou wel verantwoord handelen? Een voordeeltje pakken doe ik graag en slaafs in de pas lopen van grote bedrijven vermijd ik graag. Maar mogelijk een hele vlucht vertragen en een grote groep mensen duperen is een stap verder.

Ik ben bang dat er misschien ook juridische aansprakelijkheid uit zo'n aktie voortvloeit. Je hebt gelijk dat niemand je kan dwingen een vlucht te nemen, maar het is ook overduidelijk dat je handelt tegen de ticketvoorwaarden in met het oog op een financieel voordeel. Mocht dit tot een rechtszaak komen dan zal een rechter die 2 dingen tegen elkaar afwegen. Jouw argument dat je uitstapte omdat je ziek was zal waarschijnlijk niet al te serieus worden genomen.

Ik vraag me alles overwegende af of het afbreken van je geboekte (en ingecheckte) terugreis te adviseren valt met het oog op de risico's.
Je vertraagt de vlucht niet, je geeft netjes aan een KLM balie aan (of van welke maatschappij dan ook) dat je niet verder kan vliegen omdat je je niet lekker voelt.
Er is geen enkele rechter die je kan veroordelen omdat je een vlucht moet nemen, je kan elke reden aanvoeren dat je een vlucht niet neemt! Een vliegtuigmaatschappij kan nooit bewijzen (tenzij je dit zelf toegeeft) dat je expres een vlucht niet neemt! (KLM en andere maatschappijen willen graag anders doen geloven maar dat is juridisch echt niet haalbaar.

Of je het daadwerkelijk zo moet boeken om financieel voordeel te behalen? Zolang maatschappijen prijsdiscriminatie hanteren staat het een ieder vrij om hier voordeel uit proberen te behalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66058238
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:35 schreef jopiejo het volgende:
Wat zijn mensen hun ervaringen met overstappen op Houston

Donderdag vlieg ik naar Guatamala city middels een overstap op Houston airport.

Vreemde is dat overstap tijd 1,5 uur is. Is dit niet beetje crap.
Vorig jaar overstap in Houston naar La,
Had 50 minuten inclusief koffer meenemen! Ging snel, prima geregeld in Houston. Kan dat maar elke keer als ik Amerik binnenkom.
pi_66058280
Was net bezig met een KLM ticket te boeken, kom ik tot de ontdekking dat je alleen bij een Full Flex Economy tarief nog 100% airmiles spaart. Bij alle lagere tarieven spaar je nog maar 25 tot 75% van de basis miles. Dit is toch gods geklaag en wel een op een hele geniepige manier doorgvoerde wijziging. Voor mij maar even geen Skyteam partner vlucht meer. Er is namelijk geen voordeel meer en zo kan ik ook met welke maatschappij dan ook een intercontinentale vlucht boeken zonder dat ik enig verschil merk.
pi_66087686
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:16 schreef Buzz129 het volgende:
Was net bezig met een KLM ticket te boeken, kom ik tot de ontdekking dat je alleen bij een Full Flex Economy tarief nog 100% airmiles spaart. Bij alle lagere tarieven spaar je nog maar 25 tot 75% van de basis miles. Dit is toch gods geklaag en wel een op een hele geniepige manier doorgvoerde wijziging. Voor mij maar even geen Skyteam partner vlucht meer. Er is namelijk geen voordeel meer en zo kan ik ook met welke maatschappij dan ook een intercontinentale vlucht boeken zonder dat ik enig verschil merk.
Dat is toch al vele jaren zo? In ieder geval sinds de introductie van hun nieuwe tariefsysteem.
maar ik begrijp sowieso dan ook het idee om 300 euro meer uit te geven aan een slechtere vlucht om miles te sparen niet
pi_66088973
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is toch al vele jaren zo? In ieder geval sinds de introductie van hun nieuwe tariefsysteem.
maar ik begrijp sowieso dan ook het idee om 300 euro meer uit te geven aan een slechtere vlucht om miles te sparen niet
De baas betaalt toch, en miles sparen om die vervolgens prive te gebruiken is altijd leuk, is een veelgebruikte reden
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66090238
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:10 schreef Thetallguy het volgende:
De baas betaalt toch, en miles sparen om die vervolgens prive te gebruiken is altijd leuk, is een veelgebruikte reden
Die Miles mag ik van mijn baas niet privé gebruiken en vele anderen ook niet. Als je het wel doet, mag je er uiteraard belasting over betalen
pi_66096063
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:16 schreef Buzz129 het volgende:
Was net bezig met een KLM ticket te boeken, kom ik tot de ontdekking dat je alleen bij een Full Flex Economy tarief nog 100% airmiles spaart. Bij alle lagere tarieven spaar je nog maar 25 tot 75% van de basis miles. Dit is toch gods geklaag en wel een op een hele geniepige manier doorgvoerde wijziging. Voor mij maar even geen Skyteam partner vlucht meer. Er is namelijk geen voordeel meer en zo kan ik ook met welke maatschappij dan ook een intercontinentale vlucht boeken zonder dat ik enig verschil merk.
Ik vermoed dat je frequent flyer miles bedoelt ? Waarom zou je Skyteam voortaan specifiek vermijden? Of ben je zo boos dat je deze boycot bij wijze van straf oplegt ?

Als ik ergens heen wil, zoek ik eerst de goedkoopste of meest comfortabele (geen overstap) vlucht. Als die maatschappij een Frequent Flyer Miles programma heeft, dan word ik daar lid van (als ik het nog niet ben). Inmiddels zit ik dan ook in een programma van Skyteam, Oneworld en Star Alliance. Het is altijd gratis, dus in het slechtste geval kost het je niets en in het beste geval boek je uiteindelijk een award flight, een gratis overnachting of je doneert je miles desnoods aan het goede doel.

Als je de discipline houdt om je nooit te laten leiden door die miles, maar steeds opnieuw de meest economische vlucht pakt, dan leveren de verdiende miles alleen maar winst op.Als je er op die manier mee omgaat dan hoef je jezelf ook niet te irriteren als het programma ingeperkt wordt.
pi_66108394
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die Miles mag ik van mijn baas niet privé gebruiken en vele anderen ook niet. Als je het wel doet, mag je er uiteraard belasting over betalen
Laat dat UITERAARD maar weg. Er is ooit wel eens een "slimme" ambtenaar geweest die opperde om de gespaarde Freebees, en god mag weten hoe die spaar programma's allemaal heten, van het tanken met een leaseauto belastbaar te maken. Die man is dus gewoon afgeschoten. En wat betreft die airmiles, daar is het prive gebruik dus gewoon ONBELAST!

Maar daar gaat het niet om. Bij de intro van het nieuwe tariefstelsel van KLM spaarde je alleen op de TAKE OFF tarieven slechts 25% van de miles. Alle andere tarieven zijn altijd tenminste 100% miles geweest. En tussen Take-off en Full Fare kun je kiezen voor een wijzigbaar en of een annuleerbaar ticket. Dat was dus altijd een goede deal. Onlangs kondigden ze wel aan dat vanaf 1 april 2009 de gespaarde miles voor Ivory card houders nog slechts 20 ipv 36 maanden geldig waren, maar repten in het geheel niet over de algemene miles reductie.

Nu verslechteren ze de voorwaarden dusdanig dat het bijna enige voordeel om met KLM te vliegen ook niet meer aanwezig is. De enige voordelen om met KLM te vliegen zijn dan nog de vlotte check-in op Schiphol en meestal een directe vlucht. Voor de rest is KLM onderdehand geworden tot een van de Intercontinentale Low Cost Carriers van Europa. Wel eens in een 777-300 mogen reizen? Een grof schandaal met 10!!!! stoelen op een rij.

En daarbij komt nog dat KLM met vertrek vanuit Amsterdam zowat de duurste maatschappij is terwijl ze bij vertrek vanuit BRU, DUS of LON met een overstap in AMS zowat de goedkoopste in heel Europa zijn. En dat betreft dan vluchten naar SIN, KUL, BKK, EWR, OHR en GRU. Dat zijn dus mijn regelmatige bestemmingen.

En door deze veel slechtere miles voorwaarden dan One World of Star Alliance partners, wordt het alleen maar aantrekkelijker om voor een redelijke prijs met één van deze partner maatschappijen te vliegen. Want uiteraard kijk ik ook heel erg naar de prijs en blijven de miles altijd bijzaak.
pi_66108420
Weet iemand toevallig hoe je met meer dan 4 personen gebruik kunt maken van KLM(Skyteam) punten?

Wat ik ook vreemd vind is dat mijn vlucht naar Rome vorige herfst in de Business Class goedkoper bleek (qua heffingen dan) dan Economy. Wel lekker zo'n bak Ben&Jerry's maar ik blijf het raar vinden.
pi_66131819
Ik vlieg over 1,5 maand van Reykjavik naar Amsterdam met IcelandAir. De prijzen fluctueren gigantisch: eergisteren was ik voor een ticket op 5 april 230 euro kwijt, vandaag 120. Mijn vraag is dan ook: is de verwachting dat de vliegprijzen nog verder gaan dalen?

Zo ja, dan wacht ik nog even met boeken. Zo nee, dan doe ik het zsm.

Bedankt alvast

Edit: Bizar, de prijs van het ticket is in dit kwartiertje van 120 naar 210 gegaan

[ Bericht 16% gewijzigd door PAA-053 op 16-02-2009 20:00:22 ]
pi_66146332
Heeft iemand enig idee waarom Easyjet haar vluchten vanaf Berlijn naar Tallinn en Riga heeft geschrapt en sinds wanneer? Kan er nergens een nieuwsbericht over vinden. Ik dacht de Baltische staten wel in waren, heb vorig jaar ook nog van die routes gebruik gemaakt.
pi_66170300
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 01:32 schreef MCH het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Easyjet haar vluchten vanaf Berlijn naar Tallinn en Riga heeft geschrapt en sinds wanneer? Kan er nergens een nieuwsbericht over vinden. Ik dacht de Baltische staten wel in waren, heb vorig jaar ook nog van die routes gebruik gemaakt.
Hier staat dat ze aan het einde van het afgelopen zomerseizoen ermee gestopt zijn wegens 'poor performance'
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66172101
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:26 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Hier staat dat ze aan het einde van het afgelopen zomerseizoen ermee gestopt zijn wegens 'poor performance'
Bedankt, ook voor de interessante website.
pi_66175087
ozzietukker weet dit wel, een Air Asia vraag : Ik heb afgelopen donderdag een vlucht geboekt, hij is die dag ook gelijk gecrediteerd van mn creditcard. Maar de boekingsstatus staat nog steeds op 'needs payment' en ik heb ook nog geen itinerary in mn e-mail gekregen. Zijn ze wat langzaam de laatste tijd of is m'n geld ergens kwijt geraakt?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66338105
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:53 schreef PAA-053 het volgende:
Ik vlieg over 1,5 maand van Reykjavik naar Amsterdam met IcelandAir. De prijzen fluctueren gigantisch: eergisteren was ik voor een ticket op 5 april 230 euro kwijt, vandaag 120. Mijn vraag is dan ook: is de verwachting dat de vliegprijzen nog verder gaan dalen?

Zo ja, dan wacht ik nog even met boeken. Zo nee, dan doe ik het zsm.

Bedankt alvast

Edit: Bizar, de prijs van het ticket is in dit kwartiertje van 120 naar 210 gegaan
Repost van deze vraag +
Is er een website waar je zonder creditcard tickets van lowcost-maatschappijen kunt boeken? Dus betalen met iDeal of overboeking ofzo?
pi_66339202
quote:
Op zondag 22 februari 2009 13:25 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Repost van deze vraag +
Is er een website waar je zonder creditcard tickets van lowcost-maatschappijen kunt boeken? Dus betalen met iDeal of overboeking ofzo?
Low cost maatschappijen verkopen hun tickets doorgaans niet via kanalen van anderen. Zodoende besparen ze geld (provisie voor derden) en kunnen ze de prijzen laag houden. Als de eigen website van de gewenste Low Cost maatschappij dus geen iDeal of overboeking accepteert dan houdt het dus waarschijnlijk op. Je zou eventueel nog even de service lijn kunnen bellen: misschien is het mogelijk om bijv. persoonlijk op Schiphol met een pinpas te betalen.

Wat betreft je eerste vraag: maatschappijen veranderen continu hun ticketprijzen. Ze proberen zo het maximale per klant te verdienen. Je kunt hier wat over lezen via zoektermen als 'revenue management' of 'yield management'. De maatschappijen houden die prijswijzigingen uiteraard onvoorspelbaar anders zou iedereen op de laagste prijs wachten. Als enige ruwe richtlijn kun je aanhouden dat het bij Low Cost maatschappijen goedkoop is om vroeg te boeken en erg duur om laat te boeken.

Je vraag is dus niet direkt te beantwoorden met ja of nee. Houd een tijdje de prijzen op de door jouw gewenste route in de gaten. Sla meteen toe als er een prijs langs komt die in je budget past en die naar jouw gevoel gunstig is. Laat het vervolgens rusten en geniet van de voorbereiding van je vakantie :-)
pi_66340125
Joepie ! Ik mag naar Frankrijk binnenkort. Nu vind ik een mooie (hopelijk) vlucht via Parijs met Air France. Een klein addertje onder de Eifeltoren, ik land op Charles de Gaulle, en dan een binnenlandse vlucht verder vanaf Orly.

Heeft iemand ervaring met het hoppen van het ene vliegveld naar het andere ? Hoeveel tijd moet je hiervoor ongeveer rekenen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_66340832
kan je dan niet beter de TGV pakken ipv van een binnenlandse vlucht? Van CDG naar Orly kost afhankelijk van het tijdstip van de dag tussen de 2 en 3 uur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 22-02-2009 15:44:28 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_66341176
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
kan je dan niet beter de TGV pakken ipv van een binnenlandse vlucht? Van CDG naar Orly kost afhankelijk van het tijdstip van de dag tussen de 2 en 4 uur.
Is een optie, maar kom vanuit Manilla, via Hong Kong, dus is de TGV weer wat langer . Via google kwam ik wel op een site waarin stond dat het maar 50 minuten duurde maar die info was al wat jaartjes oud.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_66462294
Ik ben op zoek naar een ticket naar Brisbane voor oktober / november van dit jaar. Via een Engelse site heb ik een redelijk geprijsd ticket gevonden via Singapore Airlines en als ik de details van de betreffende vlucht opvraag zie ik o.a. staan:

Aircraft type - 388

Wat is aircraft type 388? LHR - SIN is type 388 en SIN - BNE is type 333. Zijn dit bepaalde toestellen of zo?
pi_66463237
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:24 schreef Pancake1967 het volgende:
Wat is aircraft type 388? LHR - SIN is type 388 en SIN - BNE is type 333. Zijn dit bepaalde toestellen of zo?
388 is de A380-800, 333 is een A330-300. Elk type vliegtuig heeft zijn eigen afkorting.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_66504756
Ik heb een beetje een noob vraag.
Komende zomer moet ik transferren in Helsinki. Nu heb ik wel eens eerder getransferd, maar toen haalde ik mijn bagage op, ging door de douane en checkte vervolgens opnieuw in.

Dat kan dus ook sneller, bagage door laten labelen en zelf gelijk door. Dat is met de tijd tussen de vluchten nu ook nodig, maar hoe zit dat eigenlijk met je boardingpass? Heb je een aparte balie voor transfervluchten ofzo? Mij is verteld dat je de douane niet door hoeft dan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')