Is dit nou wel verantwoord handelen? Een voordeeltje pakken doe ik graag en slaafs in de pas lopen van grote bedrijven vermijd ik graag. Maar mogelijk een hele vlucht vertragen en een grote groep mensen duperen is een stap verder.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op de terugweg aan jouw de keuze om aan de balie van KLM/Continenal je bagage terug te krijgen of, als het een beetje aansluit door te vliegen naar Dusseldorf en dan met de trein terug te reizen.
Het terugvragen van bagage gaat uiteindelijk sneller, het vliegtuig zal nooit vertrekken met jouw bagage erin als jij niet aan boord bent, maar het kan even duren.
Je vertraagt de vlucht niet, je geeft netjes aan een KLM balie aan (of van welke maatschappij dan ook) dat je niet verder kan vliegen omdat je je niet lekker voelt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:17 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit nou wel verantwoord handelen? Een voordeeltje pakken doe ik graag en slaafs in de pas lopen van grote bedrijven vermijd ik graag. Maar mogelijk een hele vlucht vertragen en een grote groep mensen duperen is een stap verder.
Ik ben bang dat er misschien ook juridische aansprakelijkheid uit zo'n aktie voortvloeit. Je hebt gelijk dat niemand je kan dwingen een vlucht te nemen, maar het is ook overduidelijk dat je handelt tegen de ticketvoorwaarden in met het oog op een financieel voordeel. Mocht dit tot een rechtszaak komen dan zal een rechter die 2 dingen tegen elkaar afwegen. Jouw argument dat je uitstapte omdat je ziek was zal waarschijnlijk niet al te serieus worden genomen.
Ik vraag me alles overwegende af of het afbreken van je geboekte (en ingecheckte) terugreis te adviseren valt met het oog op de risico's.
Vorig jaar overstap in Houston naar La,quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:35 schreef jopiejo het volgende:
Wat zijn mensen hun ervaringen met overstappen op Houston
Donderdag vlieg ik naar Guatamala city middels een overstap op Houston airport.
Vreemde is dat overstap tijd 1,5 uur is. Is dit niet beetje crap.
Dat is toch al vele jaren zo? In ieder geval sinds de introductie van hun nieuwe tariefsysteem.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:16 schreef Buzz129 het volgende:
Was net bezig met een KLM ticket te boeken, kom ik tot de ontdekking dat je alleen bij een Full Flex Economy tarief nog 100% airmiles spaart. Bij alle lagere tarieven spaar je nog maar 25 tot 75% van de basis miles. Dit is toch gods geklaag en wel een op een hele geniepige manier doorgvoerde wijziging. Voor mij maar even geen Skyteam partner vlucht meer. Er is namelijk geen voordeel meer en zo kan ik ook met welke maatschappij dan ook een intercontinentale vlucht boeken zonder dat ik enig verschil merk.
De baas betaalt toch, en miles sparen om die vervolgens prive te gebruiken is altijd leuk, is een veelgebruikte redenquote:Op zondag 15 februari 2009 16:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is toch al vele jaren zo? In ieder geval sinds de introductie van hun nieuwe tariefsysteem.
maar ik begrijp sowieso dan ook het idee om 300 euro meer uit te geven aan een slechtere vlucht om miles te sparen niet
Die Miles mag ik van mijn baas niet privé gebruiken en vele anderen ook niet. Als je het wel doet, mag je er uiteraard belasting over betalenquote:Op zondag 15 februari 2009 17:10 schreef Thetallguy het volgende:
De baas betaalt toch, en miles sparen om die vervolgens prive te gebruiken is altijd leuk, is een veelgebruikte reden
Ik vermoed dat je frequent flyer miles bedoelt ? Waarom zou je Skyteam voortaan specifiek vermijden? Of ben je zo boos dat je deze boycot bij wijze van straf oplegt ?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:16 schreef Buzz129 het volgende:
Was net bezig met een KLM ticket te boeken, kom ik tot de ontdekking dat je alleen bij een Full Flex Economy tarief nog 100% airmiles spaart. Bij alle lagere tarieven spaar je nog maar 25 tot 75% van de basis miles. Dit is toch gods geklaag en wel een op een hele geniepige manier doorgvoerde wijziging. Voor mij maar even geen Skyteam partner vlucht meer. Er is namelijk geen voordeel meer en zo kan ik ook met welke maatschappij dan ook een intercontinentale vlucht boeken zonder dat ik enig verschil merk.
Laat dat UITERAARD maar weg. Er is ooit wel eens een "slimme" ambtenaar geweest die opperde om de gespaarde Freebees, en god mag weten hoe die spaar programma's allemaal heten, van het tanken met een leaseauto belastbaar te maken. Die man is dus gewoon afgeschoten. En wat betreft die airmiles, daar is het prive gebruik dus gewoon ONBELAST!quote:Op zondag 15 februari 2009 17:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die Miles mag ik van mijn baas niet privé gebruiken en vele anderen ook niet. Als je het wel doet, mag je er uiteraard belasting over betalen
Hier staat dat ze aan het einde van het afgelopen zomerseizoen ermee gestopt zijn wegens 'poor performance'quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:32 schreef MCH het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Easyjet haar vluchten vanaf Berlijn naar Tallinn en Riga heeft geschrapt en sinds wanneer? Kan er nergens een nieuwsbericht over vinden. Ik dacht de Baltische staten wel in waren, heb vorig jaar ook nog van die routes gebruik gemaakt.
Bedankt, ook voor de interessante website.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:26 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hier staat dat ze aan het einde van het afgelopen zomerseizoen ermee gestopt zijn wegens 'poor performance'
Repost van deze vraag +quote:Op maandag 16 februari 2009 19:53 schreef PAA-053 het volgende:
Ik vlieg over 1,5 maand van Reykjavik naar Amsterdam met IcelandAir. De prijzen fluctueren gigantisch: eergisteren was ik voor een ticket op 5 april 230 euro kwijt, vandaag 120. Mijn vraag is dan ook: is de verwachting dat de vliegprijzen nog verder gaan dalen?
Zo ja, dan wacht ik nog even met boeken. Zo nee, dan doe ik het zsm.
Bedankt alvast
Edit: Bizar, de prijs van het ticket is in dit kwartiertje van 120 naar 210 gegaan
Low cost maatschappijen verkopen hun tickets doorgaans niet via kanalen van anderen. Zodoende besparen ze geld (provisie voor derden) en kunnen ze de prijzen laag houden. Als de eigen website van de gewenste Low Cost maatschappij dus geen iDeal of overboeking accepteert dan houdt het dus waarschijnlijk op. Je zou eventueel nog even de service lijn kunnen bellen: misschien is het mogelijk om bijv. persoonlijk op Schiphol met een pinpas te betalen.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:25 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Repost van deze vraag +
Is er een website waar je zonder creditcard tickets van lowcost-maatschappijen kunt boeken? Dus betalen met iDeal of overboeking ofzo?
Is een optie, maar kom vanuit Manilla, via Hong Kong, dus is de TGV weer wat langer . Via google kwam ik wel op een site waarin stond dat het maar 50 minuten duurde maar die info was al wat jaartjes oud.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
kan je dan niet beter de TGV pakken ipv van een binnenlandse vlucht? Van CDG naar Orly kost afhankelijk van het tijdstip van de dag tussen de 2 en 4 uur.
388 is de A380-800, 333 is een A330-300. Elk type vliegtuig heeft zijn eigen afkorting.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:24 schreef Pancake1967 het volgende:
Wat is aircraft type 388? LHR - SIN is type 388 en SIN - BNE is type 333. Zijn dit bepaalde toestellen of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |