abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 9 april 2009 @ 11:04:09 #51
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_67856771


Die heb ik ook, maar ik ben geen militair . Heb ze voor m'n werk (zit in de baggerindustrie..)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_67959351
De Magnums die je tegenwoordig van het KPU krijgt.

Comfort
Veters
Stevigheid
waterdicht

Je kunt zowat een vliegtuigje vouwen van die dingen en je hoeft maar dit te doen en er zit alweer een flinke kras op... Bah
pi_67968802
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:55 schreef vannilesoep het volgende:
De Magnums die je tegenwoordig van het KPU krijgt.

Comfort
Veters
Stevigheid
waterdicht

Je kunt zowat een vliegtuigje vouwen van die dingen en je hoeft maar dit te doen en er zit alweer een flinke kras op... Bah
deze hieronder? Die heb ik tenminste.
Je hoeft ze niet in te lopen maar ze gaan van de binnenkant erg snel kapot.
Maar mijne zijn dan wel weer waterdicht want ik heb nog nooit natte poten gehad.

pi_67973030
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:11 schreef joey_k het volgende:
Ik ben op... (verhaal)
wat je ook kan doen is dichterbij in de buurt misschien een dump of iets dergelijks opzoeken, en daar passen, om vervolgens ze via die site te bestellen. Zou ik doen althans (hoewel voor die paar tientjes).
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_67979144
quote:
Op maandag 13 april 2009 03:56 schreef cw2cu het volgende:

[..]

deze hieronder? Die heb ik tenminste.
Je hoeft ze niet in te lopen maar ze gaan van de binnenkant erg snel kapot.
Maar mijne zijn dan wel weer waterdicht want ik heb nog nooit natte poten gehad.

[ afbeelding ]

Dat zijn ze ja. De mijne zijn in ieder geval niet waterdicht, vorige week tijdens een oefening een paar minuten door een weiland gelopen en m'n sokken waren nat
pi_67980348
Ja nat van binnenuit omdat je van die zweetpoten hebt.
  maandag 13 april 2009 @ 18:50:59 #57
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67982312
die magnums zuigen en zijn nog verneukeratief voor je voet ook.

heb onlangs nieuwe leren inlegzooltjes gekocht..
ben benieuwd hoe dat gaat lopen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_67983073
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:28 schreef JaFFe het volgende:
Ja nat van binnenuit omdat je van die zweetpoten hebt.

Zegt de man die tijdens de AMO op z'n sportschoentjes liep
pi_67991062
De oplossing als je tenminste geen zeur bent:
Altama Jungle Boots.
Schijt eraan dat je voetjes nat worden. Van binnen glad tegen de blaren en zo gemaakt dat je voeten kunnen uitzetten. Super voor warm weer
pi_67992611
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:22 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Zegt de man die tijdens de AMO op z'n sportschoentjes liep
Ik haat die schoenen inderdaad en zij mij geloof ik.
pi_75066628
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:11 schreef joey_k het volgende:
Ik ben op dit moment op zoek naar de echte landmacht legerkisten. Voor zover ik er bekend mee ben is de landmacht kist te herkennen aan de groef in de hak, en heeft de mariniers kist deze groef niet?

Ik heb een site gevonden die kisten aanbiedt (nieuw!) voor 59,95 euro. (http://www.militariashop.nl/).

Alleen ik kom er niet helemaal uit. Aangezien mijn sportschoenen maat 49,5 zijn en mijn officiele kisten (mariniers) maat 300M is er nogal een verschil.
Voor degenen die de maattabel van kisten niet kent:
Matentabel Kisten KL :

220 = 35.
225 = 36.
230 = 37.
235 = 37 ½.
240 = 38.
245 = 38 ½.
250 = 39.
255 = 40.
260 = 41.
265 = 42.
270 = 43.
275 = 43½.
280 = 44.
285 = 44½.
290 = 45.
295 = 46.
300 = 47.
305 = 47½.
310 = 48.
315 = 49

300 zou dus maat 47 zijn

Wie kan bevestigen of toelichten of dit klopt, of dat dit het verschil is tussen landmacht en mariniers kisten en dat kisten dus gewoon groot uitvallen

Ik heb de eigenaar van de site die deze kisten aanbiedt al een mail gestuurd, maar hij vroeg mij of ik niet langs kon komen om te passen, wat dus niet echt een optie is...
Ik vind het ook waardeloos!

Ik heb kisten maat 245 en heb normaal gesproken in alle andere schoenen 39

Mijn zoon (ook Joey...) heeft maat 46 en in zijn kisten 'maar' 285...

Mijn man heeft maat 41 en in zijn kisten 255...

Dus..... het klopt gewoon NIET

Ben wel benieuwd of er mensen zijn bij wie het wel klopt!
pi_75089340
vreemd dat er zoveel verschil in zit.

zelf heb ik maat 39 en bij de kistjes 250S
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:16:16 #63
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_75091339
ik heb duitse kisten en never, ever blaren gehad op mijn voeten, en heel wat kilometertjes ermee gemarst inmiddels. zo'n 2 jaar na dato niet versleten en nog steeds waterdicht.

haiks zijn het ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_75332069
Die Duitse Haix, zijn dat deze?

http://www.gevechtsuitrus(...)x-Legerkist-DMS.html

Ik heb ze in de dump gezien en vond het 'hang en sluitwerk' wat mager. Wat is jouw ervaring daarmee?

Ik twijfel tussen:

1. De Haix die hierboven in de link staan.
2. Haix Airpower P3 of P6
3. Magnum Elite II

grts,
Stro
pi_75334545
Je hebt de echte haix, die zijn goed! maar je hebt ook de nepperds, die krijg je van defensie Nee, geef mij maar Altama Jungle Boots
  FOK!fotograaf zondag 6 december 2009 @ 13:31:52 #66
145146 Andyy
pi_75335361
Ik zou sowieso geen Magnum nemen, die schoenen die ik er van heb gehad waren echt bagger
Wel goede ervaringen met de Oakley Standard issue
  zondag 6 december 2009 @ 15:50:56 #67
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_75339232
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:25 schreef 399Maestro het volgende:
Die Duitse Haix, zijn dat deze?

http://www.gevechtsuitrus(...)x-Legerkist-DMS.html

Ik heb ze in de dump gezien en vond het 'hang en sluitwerk' wat mager. Wat is jouw ervaring daarmee?

Ik twijfel tussen:

1. De Haix die hierboven in de link staan.
2. Haix Airpower P3 of P6
3. Magnum Elite II

grts,
Stro

heb de oudere versie van Haix dan, dat is de 3e of 4e generatie.
ik heb de 2e geloof ik.. en van defensie, en het zijn echte.

Defensie en nep haix heb ik nog nooit van gehoord, wel van de ops vesten en rugzakken. maar het schoeisel is gewoon echt hoor.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 6 december 2009 @ 16:01:44 #68
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_75339499
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:25 schreef 399Maestro het volgende:
Die Duitse Haix, zijn dat deze?

http://www.gevechtsuitrus(...)x-Legerkist-DMS.html

Ik heb ze in de dump gezien en vond het 'hang en sluitwerk' wat mager. Wat is jouw ervaring daarmee?

Ik twijfel tussen:

1. De Haix die hierboven in de link staan.
2. Haix Airpower P3 of P6
3. Magnum Elite II

grts,
Stro


Voordat we beginnen eerst even wat duidelijk maken. De schoenen die defensie verstrekt zijn bagger, volledig afgekeurd maar volstaan. Wil je echter over een paar jaar ook nog fatsoenlijk lopen dan moet je toch echt investeren.

Haix.

Haix zijn baggerschoenen. Geen militaire kisten maar verhoogde werkschoenen. Zo buigzaam als een blok graniet, en zo voelt het ook aan je voeten. Ver van weg blijven.

Magnums

Magnums zijn ook baggerschoenen. Zo lomp als de haix zijn, zo dun lijken de magnums aan te voelen. Ze geven voor mij geen steun, maar zijn wel lekker licht om bijvoorbeeld mee te speedmarsen of te PT'en.

Jungleboots



Mits je regelmatig in het water te vinden bent of je ze verstrekt hebt gekregen voor een jungletraining. Anders ben je gewoon een laffe tekkel. Punt.


Als ik jou een tip mag geven:

http://www.rvops.co.uk/mi(...)ombat-boots-507.html

LOWA gore tex kisten.

Mooie spul.

Maar als ik je echt een tip mag geven, koop gewoon bij de dump de ouderwetse nederlandse M90's gevechtslaarzen en laat ze bij de schoenmaker verzolen met Vibramzolen. Succes gegarandeerd!
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_75340180
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:50 schreef Pumatje het volgende:

[..]

heb de oudere versie van Haix dan, dat is de 3e of 4e generatie.
ik heb de 2e geloof ik.. en van defensie, en het zijn echte.

Defensie en nep haix heb ik nog nooit van gehoord, wel van de ops vesten en rugzakken. maar het schoeisel is gewoon echt hoor.
Je hebt ze echt wel hoor, de neppe
Staat geen merkje meer in, niks! De voering van de echte is wit en zit vulling in de voering van de tong. De nepperds zijn bruin van binnen, zonder voering. Helaas ben ik in t bezit van de nep rugzakken
  zondag 6 december 2009 @ 17:08:33 #70
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_75341350
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:01 schreef Rave_NL het volgende:

[..]



Voordat we beginnen eerst even wat duidelijk maken. De schoenen die defensie verstrekt zijn bagger, volledig afgekeurd maar volstaan. Wil je echter over een paar jaar ook nog fatsoenlijk lopen dan moet je toch echt investeren.

Haix.

Haix zijn baggerschoenen. Geen militaire kisten maar verhoogde werkschoenen. Zo buigzaam als een blok graniet, en zo voelt het ook aan je voeten. Ver van weg blijven.

Magnums

Magnums zijn ook baggerschoenen. Zo lomp als de haix zijn, zo dun lijken de magnums aan te voelen. Ze geven voor mij geen steun, maar zijn wel lekker licht om bijvoorbeeld mee te speedmarsen of te PT'en.

Jungleboots



Mits je regelmatig in het water te vinden bent of je ze verstrekt hebt gekregen voor een jungletraining. Anders ben je gewoon een laffe tekkel. Punt.


Als ik jou een tip mag geven:

http://www.rvops.co.uk/mi(...)ombat-boots-507.html

LOWA gore tex kisten.

Mooie spul.

Maar als ik je echt een tip mag geven, koop gewoon bij de dump de ouderwetse nederlandse M90's gevechtslaarzen en laat ze bij de schoenmaker verzolen met Vibramzolen. Succes gegarandeerd!

mijn haix zijn wterdicht, nog na 2 jaar in ieder geval, ze lopen lekker, heb nooit blaren of pijnlijke voeten, kan er meer marsen in het veld en een speedmars ronde op de sintelbaan.. ze buigen gelukkig niet waardoor ik mijn poten al 3 x niet heb hoeven breken in konijnenhollen en aan het gewicht wen je snel genoeg..

zo erg zijn ze echt niet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 7 december 2009 @ 13:44:18 #71
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75369570
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:01 schreef Rave_NL het volgende:


Maar als ik je echt een tip mag geven, koop gewoon bij de dump de ouderwetse nederlandse M90's gevechtslaarzen en laat ze bij de schoenmaker verzolen met Vibramzolen. Succes gegarandeerd!
Hier ben ik het volmondig mee eens.
De oude M90's MET vribramzolen zijn uitstekend.
Goed materiaal hoeft niet altijd duur te zijn.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75377240
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:01 schreef Rave_NL het volgende:

[..]



Voordat we beginnen eerst even wat duidelijk maken. De schoenen die defensie verstrekt zijn bagger, volledig afgekeurd maar volstaan. Wil je echter over een paar jaar ook nog fatsoenlijk lopen dan moet je toch echt investeren.

Haix.

Haix zijn baggerschoenen. Geen militaire kisten maar verhoogde werkschoenen. Zo buigzaam als een blok graniet, en zo voelt het ook aan je voeten. Ver van weg blijven.

Magnums

Magnums zijn ook baggerschoenen. Zo lomp als de haix zijn, zo dun lijken de magnums aan te voelen. Ze geven voor mij geen steun, maar zijn wel lekker licht om bijvoorbeeld mee te speedmarsen of te PT'en.

Jungleboots



Mits je regelmatig in het water te vinden bent of je ze verstrekt hebt gekregen voor een jungletraining. Anders ben je gewoon een laffe tekkel. Punt.


Als ik jou een tip mag geven:

http://www.rvops.co.uk/mi(...)ombat-boots-507.html

LOWA gore tex kisten.

Mooie spul.

Maar als ik je echt een tip mag geven, koop gewoon bij de dump de ouderwetse nederlandse M90's gevechtslaarzen en laat ze bij de schoenmaker verzolen met Vibramzolen. Succes gegarandeerd!
Ik heb Lowa's, het kost een paar knaken maar ze lopen wel 100x beter dan die troep die je van de baas krijgt! Van de baas heb ik Haix(1e uitgifte) en die dingen zijn lomp en wegen 10kg per stuk volgens mij en je krijgt dr zweetpoten in!
pi_75458443
Ik heb hier nog M90s (de oude, dus met gleuf in de hak staan). Als ik die laat verzolen, hoe gaat dat in zijn werk? Gewoon naar de willekeurige dorps schoenmaker? Heeft die dan ook vibram zolen? Zijn er nog verschillende vibramzolen? Maken die zolen de schoen ook wat lichter?

Ik ben heeeeel veel aan het lezen geweest. En OVERAL zijn ze erg blij met de Meindl Army Pro. Maar dat is nogal een investering. Zeker ook als je er in de zomer mee op pad wil.....

Groetjes,
Stro
pi_75550890
Ik heb zojuist de Echte Haix gevonden, dus met witte binnenkant en het Haix logo in de zool. Het hang- en sluitwerk valt eigenlijk niet tegen. Lijkt op die van de M90 (Mark). De schoen sluit lekker aan. Zool die erin zit is super. Daarnaast heb ik ook Magnum Elite II Leather schoenen aan gehad. Zaten erg lekker, maar ook ik had last van de hielversteviging die lag te prikken (zoal elders in dit topic ook het geval was). Dat was bij Nijmeegs Jopie in Escharen. Heb je ze daar toevallig geruild? Dat gaf de doorslag voor de Haix (voor 115 euro).

grts,
Stro
pi_77871021
Even 'n kickje, ik ben op zoek naar Lowa's en dan de Desert Elite Boots. Ik zoek stevige stappers die tegen 'n stootje kunnen en er ook nog 'n beetje uitzien. Die dingen vind ik dus nice.



Zijn ze in Nederland ergens voor 'n redelijke prijs te krijgen dat iemand weet? Op Ebay zie ik ze ook voorbij komen, maar daar durf ik niet zo goed aan.

Iemand 'n tip voor me?
"If you're not a manc, you're a wank"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')