abonnement Unibet Coolblue
pi_65261072

Wat is Draadstaal?
Draadstaal is een satirisch programma dat zich richt zich op tijdloze en alledaagse thema’s. Het programma wordt gemaakt door beste vrienden Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven (niet geheel toevallig ook de naam van de overenthousiaste Citroėnverkoper, gespeeld door Jeroen) en zij zullen Nederland een spiegel voorhouden door ogenschijnlijk gewone dingen uit te vergroten.De specifieke absurdistische kijk van Jeroen en Dennis resulteert in scherpe dialogen en komische sketches. Fictie en werkelijkheid, studio en sketch, satire en absurdisme lopen op een organische manier door elkaar.

» Draadstaal is iedere zondag om 20.35 uur te zien op Nederland 3.

Terugkerende karakters
Fred & Ria Onderbuik
Een enigszins conservatief echtpaar met ondermodaal inkomen. Fred windt zich graag op over misstanden in de maatschappij. Ofschoon Ria wat genuanceerder over sommige zaken denkt, heeft Fred thuis de broek aan en dus gelijk. Fred is bovendien geneigd spreekwoorden te contamineren. Ria dwaalt een keer te vaak af tijdens dialogen waarna Fred haar met een kortstondig "Ria..." bij de les houdt.

Het straatinterview
Een 'willekeurige voorbijganger' die straatinterviews saboteert door zich onmogelijk te gedragen. Wanneer de interviewer besluit daar zijn tijd niet aan te verdoen reageert de voorbijganger geagiteerd omdat "een mening die u niet aanstaat maar wordt genegeerd."

Zhe man on zhe street strikes again..!



Boeren Bert en Teun
Bezitten enkele koeien en gewassen. Bert en Teun blijven ondanks hun kwakkelende financiėle situatie de moed erin houden. Ze zijn nog van de oude stempel en gaan niet echt met de tijd mee. Teun heeft een oogje op (een) andere man(nen).



Dolsma & Van Wanten
Een zeer succesvol muziekduo dat vele hits heeft gehad met zelf gecomponeerde liedjes. Dolsma en Van Wanten hebben vaak onderling wat spanningen, omdat Van Wanten vaak in zijn songteksten een reiger verwerkt.



Jan en Ferdi
Jan en Ferdi zijn beste én corpulente vrienden, ze zitten vaak samen op de bank te vreten. Jan en Ferdi hebben hun eigen idee van wat dikke mensen voor de samenleving te betekenen hebben. Hilarisch is het kleine autootje waarin ze zich voortbewegen. Ze houden van dikke dames, van modellen moeten ze niets hebben (aflevering 5).



Ruben (de Puben!)
Een eigenaardige computernerd die via zijn dating sho (lees: webcamfilmpjes) contact zoekt met leuke vrouwen. Helaas gaat het niet altijd over rozen, zowel in de liefde als het opnemen van eigengemaakte video's. Typerend voor Ruben is dat hij zichzelf altijd verspreekt en daardoor gefrustreerd raakt. Zijn scheldwoord is steevast: "Kak!"



Sayid
Een gastarbeider die al 14 jaar in Nederland woont zoals hij iedere keer zegt. Zijn Nederlands is nog niet helemaal correct, maar hij is wel enthousiast in zijn doen en laten. Hij snapt de houding niet die veel autochtonen hebben tegenover allochtonen.


Joop en Leon
Joop en Leon zijn respectievelijk snackbarbezoeker en snackbarhouder. Joop doet tijdens de bereiding van zijn bestelling: "Doe mij maar twee kipcorns!" uitgebreid verslag van zijn problemen. Leon is nooit te beroerd hem op de feiten te wijzen en zonodig bij te sturen. De mood van Joop verandert tijdens het gesprek van vrolijk (bij binnenkomst) naar bedroefd aan het einde van het sprek.

Afleveringen
  • Seizoen 3, aflevering 1
  • Seizoen 3, aflevering 2
  • Seizoen 3, aflevering 3
  • Seizoen 3, aflevering 4
  • Seizoen 3, aflevering 5

    Vorige topics:
    001 | 002 | 003 |

    Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. © 2009 donroyco




    [ Bericht 13% gewijzigd door Specularium op 21-01-2009 00:44:27 ]
  •   dinsdag 20 januari 2009 @ 21:18:23 #2
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_65261083
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef Flaccid het volgende:

    [..]


    waar is lachende icoontje met tranen? (niet emo.gif)

    "Ik weet niet. Zomaar topiek vol.. Ik kom niet zo vaak op die internet. Mijn zoon is veel handiger met internet als ik. Ik woon nu 14 jaar in Nederland, maar kan nog steeds goed niet internetten. Alleen mijn meeladres kijken lukt. Altijd mijn zoon lachen als ik achter computer zit, hij zegt dan: "Papa, zo moet dat niet.." en loopt weg."
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_65261118
    Schrijf jij voor Draadstaal?
      dinsdag 20 januari 2009 @ 21:28:42 #4
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_65261595
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 21:19 schreef Piles het volgende:
    Schrijf jij voor Draadstaal?
    Nee
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_65262192
    *meldt

    ontopic:
    "Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
      dinsdag 20 januari 2009 @ 21:42:33 #6
    138258 LasTeR
    Run for your life.
    pi_65262310
    TVK

    Elk huis z’n kruiswoordraadsels
    Iedereen z'n plaats aan tafel
    Maar ik kom wat later, ik kom wat later
    pi_65262370
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 21:42 schreef LasTeR het volgende:
    TVK

    [ afbeelding ]
    Laster, wie is dat in je ava?
      dinsdag 20 januari 2009 @ 21:45:23 #8
    138258 LasTeR
    Run for your life.
    pi_65262472
    Weet ik niet, maar hier is een grote foto.



    En nu weer ontopic!
    Elk huis z’n kruiswoordraadsels
    Iedereen z'n plaats aan tafel
    Maar ik kom wat later, ik kom wat later
      dinsdag 20 januari 2009 @ 22:48:55 #9
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_65265703
    Fred en Ria
      dinsdag 20 januari 2009 @ 22:51:48 #10
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_65265850
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 22:48 schreef Jovatov het volgende:
    Fred en Ria
    Uit het vorige topic:
    Bananenmilkshakes


    "Milkshades, milfshakes, het is allemaal hetzelfde. Als ik dadelijk bij de Aldi langs ga, hebben ze alleen nog maar Snockers en geen bananenmilkshakes meer en moet ik tussen de boerka's heen slalommen. Tijd om die gordijnen af te schaffen hoor! Het is bij de zwijnen af! Vorige week flikkerde ik nog over zo'n klein kindje van Hindoezitse afgunst, kon meteen doorgaan naar de eerste hulp."
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_65265856
    geweldig programma, mag van mij nog lang doorgaan
    pi_65266794
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 21:45 schreef LasTeR het volgende:
    Weet ik niet, maar hier is een grote foto.

    [ afbeelding ]

    En nu weer ontopic!
    pi_65269150
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 17:55 schreef Specularium het volgende:

    [..]

    Meld je aan als tekstschrijver.
    Dat zou niet gek zijn. Ik heb in elk geval ideeen ter verbetering, maar 't is de vraag of de heertjes daar op zitten te wachten.

    Overigens wil kritiek leveren natuurlijk niet zeggen dat je het zelf beter kunt, maar dat onderscheid kun je zelf ook maken neem ik aan.
      woensdag 21 januari 2009 @ 00:34:00 #14
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_65269153

    Wat is Draadstaal?
    Draadstaal is een satirische programma dat zich richt zich op tijdloze en alledaagse thema’s. Het programma wordt gemaakt door beste vrienden Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven (niet geheel toevallig ook de naam van de overenthousiaste Citroėnverkoper, gespeeld door Jeroen) en zij zullen Nederland een spiegel voorhouden door ogenschijnlijk gewone dingen uit te vergroten.De specifieke absurdistische kijk van Jeroen en Dennis resulteert in scherpe dialogen en komische sketches. Fictie en werkelijkheid, studio en sketch, satire en absurdisme lopen op een organische manier door elkaar.

    » Draadstaal is iedere zondag om 20.35 uur te zien op Nederland 3.

    Terugkerende karakters
    Fred & Ria Onderbuik
    Een enigszins conservatief echtpaar met ondermodaal inkomen. Fred windt zich graag op over misstanden in de maatschappij. Ofschoon Ria wat genuanceerder over sommige zaken denkt, heeft Fred thuis de broek aan en dus gelijk. Fred is bovendien geneigd spreekwoorden te contamineren. Ria dwaalt een keer te vaak af tijdens dialogen waarna Fred haar met een kortstondig "Ria..." bij de les houdt.

    Het straatinterview
    Een 'willekeurige voorbijganger' die straatinterviews saboteert door zich onmogelijk te gedragen. Wanneer de interviewer besluit daar zijn tijd niet aan te verdoen reageert de voorbijganger geagiteerd omdat "een mening die u niet aanstaat maar wordt genegeerd."

    Zhe man on zhe street strikes again..!



    Boeren Bert en Teun
    Bezitten enkele koeien en gewassen. Bert en Teun blijven ondanks hun kwakkelende financiėle situatie de moed erin houden. Ze zijn nog van de oude stempel en gaan niet echt met de tijd mee. Teun heeft een oogje op (een) andere man(nen).



    Dolsma & Van Wanten
    Een zeer succesvol muziekduo dat vele hits heeft gehad met zelf gecomponeerde liedjes. Dolsma en Van Wanten hebben vaak onderling wat spanningen, omdat Van Wanten vaak in zijn songteksten een reiger verwerkt.



    Jan en Ferdi
    Jan en Ferdi zijn beste én corpulente vrienden, ze zitten vaak samen op de bank te vreten. Jan en Ferdi hebben hun eigen idee van wat dikke mensen voor de samenleving te betekenen hebben. Hilarisch is het kleine autootje waarin ze zich voortbewegen. Ze houden van dikke dames, van modellen moeten ze niets hebben (aflevering 5).



    Ruben (de Puben!)
    Een eigenaardige computernerd die via zijn dating sho (lees: webcamfilmpjes) contact zoekt met leuke vrouwen. Helaas gaat het niet altijd over rozen, zowel in de liefde als het opnemen van eigengemaakte video's. Typerend voor Ruben is dat hij zichzelf altijd verspreekt en daardoor gefrustreerd raakt. Zijn scheldwoord is steevast: "Kak!"



    Sayid
    Een gastarbeider die al 14 jaar in Nederland woont zoals hij iedere keer zegt. Zijn Nederlands is nog niet helemaal correct, maar hij is wel enthousiast in zijn doen en laten. Hij snapt de houding niet die veel autochtonen hebben tegenover allochtonen.


    Joop en Leon
    Joop en Leon zijn respectievelijk snackbarbezoeker en snackbarhouder. Joop doet tijdens de bereiding van zijn bestelling: "Doe mij maar twee kipcorns!" uitgebreid verslag van zijn problemen. Leon is nooit te beroerd hem op de feiten te wijzen en zonodig bij te sturen. De mood van Joop verandert tijdens het gesprek van vrolijk (bij binnenkomst) naar bedroefd aan het einde van het sprek.

    Afleveringen
  • Seizoen 3, aflevering 1
  • Seizoen 3, aflevering 2
  • Seizoen 3, aflevering 3
  • Seizoen 3, aflevering 4
  • Seizoen 3, aflevering 5

    Vorige topics:
    001 | 002 | 003 | 004 |

    Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. © 2009 donroyco

    [ Bericht 0% gewijzigd door donroyco op 21-01-2009 00:39:26 ]
  • Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_65269232
    Hij is wel cool, maar het is seizoen 3.

    Moet ik hem hier ook inzetten?
      woensdag 21 januari 2009 @ 00:39:02 #16
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_65269262
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:38 schreef Specularium het volgende:
    Hij is wel cool, maar het is seizoen 3.

    Moet ik hem hier ook inzetten?
    Gewijzigd, ik heb een mod al gevraagd Maar je mag het ook uit de WIki halen
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_65269325
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:39 schreef donroyco het volgende:

    [..]

    Gewijzigd, ik heb een mod al gevraagd Maar je mag het ook uit de WIki halen
    Done.
      woensdag 21 januari 2009 @ 00:45:08 #18
    236335 neen
    schone schijn
    pi_65269374
    het lijkt niet wat het is
      woensdag 21 januari 2009 @ 00:45:08 #19
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_65269375
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:42 schreef Specularium het volgende:

    [..]

    Done.
    Top
    Wanneer ik meer tijd heb (lees: zin), dan maak ik de openingspost net zoiets als dit..
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_65271283
    Mooie OP!
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
    pi_65273098
    tvp
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_65275499
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:45 schreef donroyco het volgende:

    [..]

    Top
    Wanneer ik meer tijd heb (lees: zin), dan maak ik de openingspost net zoiets als dit..
    Jezus, wat een geile OP, enige woord wat er bij past
    Maar nu moet ik wel ergens wat beters verzinnen dan dat
      woensdag 21 januari 2009 @ 19:53:29 #23
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_65294078
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 10:59 schreef ItaloDancer het volgende:

    [..]

    Jezus, wat een geile OP, enige woord wat er bij past
    Maar nu moet ik wel ergens wat beters verzinnen dan dat
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_65318088
    Leon Leon Leon
    Je bent voor mij de zohon
    En als wij ons soms bezatten
    Heeft mijn zin weer een bestaan
    Je bent mijn vriend, mijn makker
    En daarnaast een kipcornbakker
    En daarom zeg ik nou
    Dat ik zielsveel van jou hou
      zondag 25 januari 2009 @ 17:25:13 #25
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_65391093
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')