Kreeg mailing van Computerland waarin vermeld stond dat ze reepjes geheugen verkochten van 2GB DDR2 voor 20 euro per stuk.
Was in de buurt dus ik dacht even geheugen te gaan halen. Moest even wachten voor de toonbank dus stond even de folder in te kijken, waar dezelfde aanbieding in vermeld stond.
Toen ik eindelijk aan de beurt was, vroeg ik (na wat andere onderdelen) om twee van deze geheugenmodules. Zegt die vent; 'Ja die hebben we wel, maar die zijn 25 euro per stuk'. Waarop ik hem verwees naar de folder in mijn hand. Antwoord: 'Ja maar de prijs is gewijzigd'. Kreeg ik nog een lulverhaal over dat de geheugenprijs onderhevig is aan koerswisselingen enzo en 'dat er een mailtje over was geweest'.
Staat ook inderdaad een disclaimer in de kleine lettertjes 'prijswijzigingen voorbehouden', maar volgens mij zegt de wet gewoon dat er op het moment dat iemand mij een specifiek aanbod doet en ik geef aan dat ik akkoord ga, wij een overeenkomst hebben. Computerland moet helemaal geen aanbiedingen doen die ze niet waar kunnen maken. Betekent dus als je een folder maakt met aanbiedingen binnen een bepaalde actieperiode, je gewoon dient te leveren voor de aangeboden prijs. De aanbeder kan zich hiervoor indekken door zelf een prijsgarantie bij de eigen leverancier of gewoon voldoende voorraad inkopen voor de actieperiode. En als de eigen inkoopsprijs dan omhoog gaat, hoor je gewoon je verlies te slikken.
Ik herinner me trouwens dat ik precies een zelfde akkefietje met een brander heb gehad, die ze voor onder de 20 euro in de folder hadden staan, maar in de winkel opeens toch de gewone prijs de normale prijs van 25 euro had. Was een foutje. Stierestront natuurlijk, want je zet niet per ongeluk een aanbieding in je folder met correcte foto, correcte productomschrijving, en van/voor prijs, terwijl het product niet in de aanbieding is.
Enfin, de winkelbediende kon de tevoorschijn gehaalde reepjes weer opbergen, tezamen met nog wat andere spulletjes die ik hem al had laten pakken.
Scratch a liberal and you will find a fascist