abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 09:56:09 #1
163650 Greys
pi_65099415
Vorige topics:
Boris Bengaal, welkom in Huize Greys! O+
Bengalen bengels! O+
Bengalen bewonderen, deel 3!


EEN SPECIAAL TOPIC TER BEJUBELING VAN DE BENGAALSE KAT!

Alle andere blikopeners van Bengalen van harte welkom in dit topic, evenals geïnteresseerden en Bengalen-fans! Verhalen, tips, foto's... kom maar op!

Van Wikipedia:
De bengaal is een vriendelijke, nieuwsgierige en intelligente kat. De laatste twee eigenschappen heeft de bengaal geërfd van zijn wilde voorvader. De bengaal is in tegenstelling tot vele andere katten dol op water. Deze eigenschap is waarschijnlijk ook door de voorvader doorgegeven. Bengalen zijn gek op aandacht en zijn daarom ook erg speels. Ook kunnen ze zichzelf goed bezighouden. Toch zijn de meeste bengalen geen schootkatten. Kopjes geven en spelen is genoeg voor ze. Ze gaan liever achter een vliegje aan dan bij je op schoot te zitten. Deze katten zitten graag op hoge plekken en daar komen ze zo met hun behendige lichaam; ze kunnen heel erg ver springen. Ze vinden het leuk om alles vanuit een hoge plek alles in de gaten te houden. Dit kan ook je schouder betekenen.

Dit ras gaat ook goed samen met andere katten, maar dan het liefst ook actieve katten. Honden in huis is over het algemeen ook geen probleem. Ook past een bengaal zich snel aan, bijvoorbeeld aan nieuwe huisdieren of een andere omgeving. Veel bengalen worden, net als vele andere raskatten, binnengehouden. Dit kan mits er veel speelmogelijkheden zijn én een grote ren buiten is.

Van www.bengaal.com
De Bengaal stamt af van kruisingen tussen een gedomesticeerde kat en een Bengaalse tijgerkat (Felis bengalensis; in de VS: Asian leopard cat.
In de meeste Europese landen is het houden van wilde dieren verboden. Toch kan ook een Europeaan de kriebels krijgen om een wilde kat te willen. De Bengaal is dan een goede en legale keuze, die als bonus een betrouwbaar temperament heeft en zindelijk is. Maar door zijn speciale karakter en uiterlijk zal de Bengaal ook mensen aantrekken die niet specifiek op het 'wilde' vallen. Een Bengaal is gewoon een heel mooie kat die zich door enkele unieke eigenschappen van alle andere kattenrassen onderscheidt. Er bestaan natuurlijk al verscheidene gevlekte kattenrassen, namelijk de Brits korthaar en de Oosters korthaar gevlekt, de Egyptische Mau en de Ocicat. De Bengaal verschilt echter heel duidelijk van al deze rassen in type, patroon en grondkleur. De Bengaal is de enige niet-oosterse korthaarkat met een lang lichaam. Het lichaam van de Bengaal is nog het beste met de Maine Coon en de Noorse Boskat te vergelijken. Het belangrijkste verschil is, dat de Bengaal een hoger soortelijk gewicht lijkt te hebben: als je hem optilt, is hij veel zwaarder dan verwacht. De reden hiervoor is de zware bespiering.

Ook typisch voor de Bengaal is een vrij lang hoofd in combinatie met kleine oren. Meestal hebben rassen met lange koppen ook grote oren (denk aan de Noorse Boskat, Siamees). Maar het meest opvallend is de vacht: de vlekken van de Bengaal zijn gemiddeld veel groter dan die van de andere gevlekte rassen en zijn niet verticaal maar horizontaal of willekeurig gerangschikt. Ook is de grondkleur van de meeste Bengalen veel warmer dan die van de andere gevlekte rassen. Samen met enkele unieke speciale kenmerken, zoals een zachte pels, goudglitter en een relatief kleine, wilde kop, is de Bengaal een unieke verschijning in de kattenwereld, die je elke dag weer opnieuw ontdekt en waarvan je dan denkt: wat is-ie toch mooi!


Foto's van Boris, die we in september 2008 uit het asiel hebben gehaald









[ Bericht 48% gewijzigd door Greys op 16-01-2009 10:03:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 10:03:39 #2
163650 Greys
pi_65099657


Foto's en verhalen over je eigen Bengaal?
Van harte welkom! Graag zelfs!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 10:06:45 #3
163650 Greys
pi_65099775
Wat andere bengalen uit het vorige topic!

In het vorige deel meldde Anneke zich, met Bengaal Cheetah en hondje Chipie
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:57 schreef bengaal het volgende:
Hoi Greys,

Per toeval kwam ik via Google op deze site op jouw topic terecht en heb alle drie met veel plezier gelezen,
wil ten eerste mijn complimenten over de foto's maken , ze zijn prachtig,
Boris is ook een prachtig beestje en doet mij vreselijk denken aan onze 4 jarige Bengaal Cheetah,
het zouden foto's van hem kunnen zijn, ook omdat hij zo goed met ons hondje Chipie omgaat,
ik voeg een paar foto's bij zodat je het kunt zien.

groetjes Anneke.







En Radyhyn kwam met filmpjes!

Op donderdag 8 januari 2009 12:44 schreef Radyhyn het volgende:

Bengaaltjes in de sneeuw (deze week)
Rond 2.20 probeert Troy in de kweekbak te komen.. 't ziet er niet uit hehehe.


Bengaaltjes in de zomer in het babybadje (speciaal voor hun gekocht )


[ Bericht 20% gewijzigd door Greys op 16-01-2009 10:17:50 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65100125
Het is dat mijn vriend allergisch is, anders had ik zeker al een stel van deze prachtige poezenkinderen rondlopen

(/smeltmodus)
pi_65100250
Bengaalloze terugvindtpoes
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:22:04 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_65100329
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:55 schreef Greys het volgende:
Jawel hoor Elies, ik begrijp het helemaal!
Je hebt een hartje van goud en ik ben nu al benieuwd welke lucky cat er bij terecht gaat komen!
Ik ben gewoon een watje
quote:
Mijn collega wees me gister op een Marktplaats adv. van mensen die geeveedee hun 14-jarig (!!!!) hondje weg doen, omdat het baasje is gaan samenwonen en de twee honden van de samenwoner 'dulden het kleine oude hondje niet'. Dus pleuren ze het hondje maar het huis uit Ik werd er misselijk van toen ik het las!
Owww....
Ik zou het niet kunnen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 10:28:27 #7
163650 Greys
pi_65100549
Deze moeten er ook nog even in hoor, mooie zichtbare tegenstelling tussen hun vrij brute uiterlijk en toch ontzéttend lieve (bijna beetje sullige) karakter

Borie Bruut:


Borie Softie:



IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65101097
Wat heeft ie eigenlijk een smal staartje als ie zo ligt of is mijn beeld vertekent door de plumeaus die die van mij achter zich aan slepen?
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 10:44:37 #9
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_65101119
Dan moet je deze natuurlijk niet achterhouden

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 10:54:37 #10
163650 Greys
pi_65101437
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:43 schreef Dipkip het volgende:
Wat heeft ie eigenlijk een smal staartje als ie zo ligt of is mijn beeld vertekent door de plumeaus die die van mij achter zich aan slepen?
Hij heeft niet zo'n dikke staart nee, dat klopt! Volgens mij hebben alle Bengalen niet zo'n dikke staart
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:44 schreef Barbaaf het volgende:
Dan moet je deze natuurlijk niet achterhouden

[ afbeelding ]
Ik wilde hem dat moment van schaamte besparen, maar vooruit, die kan ook best nog een keer
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:57:58 #11
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_65101543
mooi beestje maar waarom moet ie aan een tuigje?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 11:01:45 #12
163650 Greys
pi_65101673
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:57 schreef controlaltdelete het volgende:
mooi beestje maar waarom moet ie aan een tuigje?
Toen hadden we hem net twee weekjes uit het asiel Zo kon hij dus mooi aan de tuin wennen.
Nu hebben we hem een paar maandjes en mag hij alleen buiten in de ren met de klimbomen. Maar zelfs daar wil hij niet in. Hij wil helemaal niet buiten, dan rent hij snel weer naar binnen. Hij wil momenteel alleen op de verwarming grillen. Van de zomer gaat het vast beter!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65101741
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:54 schreef Greys het volgende:
Hij heeft niet zo'n dikke staart nee, dat klopt! Volgens mij hebben alle Bengalen niet zo'n dikke staart
Het zijn natuurlijk nogal slanke dennen. Ze hebben wel echt wat van een cheetah vind ik.



Ook dus die smalle staart.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 11:07:00 #14
163650 Greys
pi_65101832
Ik vind het wel wonderbaarlijk dat Borie ook een vrij slanke kat is (soms lijkt ie zelfs echt dun!) maar op foto's ziet hij er altijd nogal 'massief' uit, hoe kan dat toch?
Als hij loopt ziet hij er echt heel slank/dun uit en vraag ik mezelf af of hij niet een handje brokjes meer zou moeten, maar als hij aan het spelen is of ligt te ronken dan denk ik 'niet nodig, dat extra handje'. Misschien omdat zijn vacht dan minder glad/vlak is ofzo, want hij ziet er dan ook fluffy en pluizig (en dus ietsje dikker) uit dan wanneer hij loopt/rent, dan is hij echt glad en glimmend.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:09:13 #15
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_65101917
Waarom is hij in het asiel terecht gekomen? Snap niet dat iemand zo'n beestje dumpt
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 januari 2009 @ 11:15:53 #16
163650 Greys
pi_65102149
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom is hij in het asiel terecht gekomen? Snap niet dat iemand zo'n beestje dumpt
Boris plaste in huis bij de vorige eigenaars en ipv naar de dierenarts hebben ze hem naar het asiel gebracht.
Wat bleek nou? Hij had een blaasprobleem. Dus hij deed het niet expres, maar hij linkte de kattenbak aan pijn! Twee weekjes medicijnen en het hele probleem was over. Nooit bij het asiel naast de kattenbak geplast en bij ons thuis ook nog NOOIT.
Het is een kat uit het boekje. Lief, krabt niet, blaast niet, speelt leuk, is dol op ons hondje en op ons, eet en drinkt goed, heeft nog nooit een ongelukje gehad qua kattenbak... Snap jij het??? Die mensen hebben hem gewoon veel te makkelijk gedumpt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:42:47 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_65103162
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Boris plaste in huis bij de vorige eigenaars en ipv naar de dierenarts hebben ze hem naar het asiel gebracht.
Wat bleek nou? Hij had een blaasprobleem. Dus hij deed het niet expres, maar hij linkte de kattenbak aan pijn! Twee weekjes medicijnen en het hele probleem was over. Nooit bij het asiel naast de kattenbak geplast en bij ons thuis ook nog NOOIT.
Het is een kat uit het boekje. Lief, krabt niet, blaast niet, speelt leuk, is dol op ons hondje en op ons, eet en drinkt goed, heeft nog nooit een ongelukje gehad qua kattenbak... Snap jij het??? Die mensen hebben hem gewoon veel te makkelijk gedumpt
ben blij dat ie goed terecht is gekomen. Eén van mijn katten heeft ook plasproblemen (chronische blaasgruis) maar medicatie, dieetvoer e.d. doen wonderen en soms plast ie nog wel eens per ongeluk binnen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem daarom naar een asiel te brengen. Denk idd dat het een smoes is geweest want als je om je huisdier geeft dump je hem niet zomaar.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:09:02 #18
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_65104186
En deel 4 alweer

Boris is een lekker ding en ik wil ook wel een Lucky-topic

En vwb dat hondje op MP...daar ga ik maar niet eens op in

Elisa
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:39:26 #19
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_65105216
TerugvindBengalenbeestenbende
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:15 schreef Dipkip het volgende:
heerlijk topic

Ik hoop stiekem al een tijd op een Lucky topic. Lucky is de grappigste kat ooit
Whehe, ik zal wel eens wat foto's spammen in het Ziggy en Spidertopic!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:40:26 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65107222
TVP
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_65108066
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:07 schreef Greys het volgende:
Ik vind het wel wonderbaarlijk dat Borie ook een vrij slanke kat is (soms lijkt ie zelfs echt dun!) maar op foto's ziet hij er altijd nogal 'massief' uit, hoe kan dat toch?
Katten zijn nogal rekbaar, tis net sillyputty soms. De mijne zijn echt nog van die puberslungels met enorme poten en langerekte lijfjes, nog totaal geen massa. Als ze lopen of languit liggen is het echt zo'n smalle streep, maar ze liggen ook graag op hun rug tegen je aan TV te kijken in de Al Bundy houding en dan lijken het best wel papzakjes

Zolang ie geen buikje heeft en je geen ribben voelt bij een normale aai, is het volgens mij een goed gewicht. De meeste katten kunnen zelf goed regelen hoeveel ze nodig hebben, hoewel de ene kat gewoon meer aanleg heeft voor een theemutsmodel dan de andere.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:31:22 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65141262
tvp

KuikenGuppy
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 januari 2009 @ 19:10:54 #23
163650 Greys
pi_65149081
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:31 schreef Burdie het volgende:
tvp

[ afbeelding ]
Wat een gekke foto!

Oh en ik heb eindelijk nieuwe batterijen voor mijn fototoestel gehaald
Dus morgen nieuwe foto's!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 januari 2009 @ 00:02:15 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65158774
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:10 schreef Greys het volgende:
Wat een gekke foto!
Ik kwam 'm tegen en ben er sindsdien helemaal fan van.
Je ziet die kat gewoon denken: "shit, vanaf de kant leek het zo'n goed plan ".
.
KuikenGuppy
  zondag 18 januari 2009 @ 01:14:30 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65160801
Lijkt wel of ie de vis pakt, geslaagd dan toch?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')