abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker woensdag 28 januari 2009 @ 01:37:45 #151
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65478320
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

En dat is min of meer toeval neem ik aan dus die zal dan de hele dag wel gereden hebben.
Dat blijkt dus idd, want kennelijk is hij niet tussendoor alsnog weer vervangen door een Integro.
quote:
Ze hebben er 6 van die dingen en als je niet hoeft te tanken kun je de dienstregeling rijden met
5 stuks maar dan staan ze ook geen moment stil. Dertig ritten per dag, per wagen. Ik schat zo
maar 's dat er dan wel 's een keer een verkeerd kleurtje op 360 gereden zal hebben, vandaag.
Maar aangezien het verder niet zo vaak meer voorkomt dat er een niet-Integro op die lijn zit, mag het dus best even vermeld worden, want opvallend.
Tevens -purist.
pi_65497564
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 01:37 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat blijkt dus idd, want kennelijk is hij niet tussendoor alsnog weer vervangen door een Integro.
[..]

Maar aangezien het verder niet zo vaak meer voorkomt dat er een niet-Integro op die lijn zit, mag het dus best even vermeld worden, want opvallend.
Ik had het overigens over 'die rooien' en over 360 Alkmaar-HeerHugowaard, waar die 'rooien' thuishoren.
Daar zal vast een aantal keer een ander kleurtje (en waarschijnlijk ook ander maatje) tussendoor hebben gereden.
Ik weet niet of NH-N daar strenger op is, op 350 reden ze zowiezo al met verschillende kleuren dus of dat nou grijs of rood is zal Connexxion een zorg zijn.
Beef R. Wijker
pi_65500467
Vestigingmanager Connexxion weg
quote:

Manager Connexxion opgestapt
door Marjolein van der Gaag

Arnhem - De grote problemen bij Connexxion in de regio Arnhem hebben vestigingmanager Fred Blok de das omgedaan.

De directie van het openbaar vervoerbedrijf heeft besloten de manager uit zijn functie te ontheffen. Arnhemse buschauffeurs, die eind vorig jaar uit onvrede met het beleid dreigden met stakingen, reageren opgelucht. „We moeten wachten wat er nu gebeurt, maar we zijn voorzichtig optimistisch”, aldus Lutz Kai Kressin namens de chauffeurs.

De grote onvrede bij de Arnhemse busbestuurders bereikte enkele maanden geleden een hoogtepunt toen in twee weken tijd meerdere bussen met stenen werden bekogeld. Daarbij raakte zelfs een meisje, dat in de bus zat, gewond.

Voor de buschauffeurs was op dat moment de maat vol. Zij eisten het aftreden van het management, dat hun veiligheid niet serieus zou nemen. Ook beschuldigden zij de leidinggevenden van intimidatiepraktijken. Zo zouden mensen zich niet durven ziek te melden uit angst ontslagen te worden.

Met het vertrek van Blok hopen de buschauffeurs dat het grootste deel van het probleem is opgelost. „Maar we vertrouwen de zaak nog niet helemaal, want we weten nog niet wie ervoor in de plaats komt. Bovendien hadden we gewild dat ook de twee andere leden van het managementteam zouden vertrekken”, zegt Kressin.

Connexxion zelf stelt te betreuren dat het zo is gelopen. „Voor de vestigingmanager zijn de afgelopen maanden heel zwaar geweest. Er is puur op de man gespeeld. Daarom hebben we besloten hem een andere functie binnen Connexxion aan te bieden. We weten dat het een prima manager is. Dat heeft hij op andere plekken binnen het bedrijf al laten zien”, aldus woordvoerder Herman Opmeer.

Hij vergelijkt de situatie met die van oud-Feyenoordtrainer Gertjan Verbeek. „Ook die heeft in het verleden bewezen een uitstekende coach te zijn. Maar als het niet meer werkt binnen een groep dan moet je verstandig zijn. Vandaar deze beslissing.”
Arme man toch, die vestigingmanager. Wat jammer nou dat je die kut chauffeurs niet weg kunt sturen, hè.
Goed gedaan hoor, Herman. Nou die van Alkmaar en IJselmond nog even wegpromoveren en daarna jezelf.
Beef R. Wijker
pi_65500551
Chauffeurs zijn geen kostenpost, maar een inkomstenbron, wanneer gaan bedrijven dat toch eens begrijpen?
pi_65507017
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Chauffeurs zijn geen kostenpost, maar een inkomstenbron, wanneer gaan bedrijven dat toch eens begrijpen?
Herman zal binnenkort ook wel opsodemieteren. Iets voor jou misschien?
Beef R. Wijker
pi_65511154
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:16 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Herman zal binnenkort ook wel opsodemieteren. Iets voor jou misschien?
Ik wil niet naar buiten Fryslân verhuizen
pi_65511473
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik wil niet naar buiten Fryslân verhuizen
Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf.
Beef R. Wijker
pi_65511515
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:01 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf.
Ik vind het veel te lekker om zelf te rijden Zodra ze XX naar Fryslân verhuizen is het een optie Ik zit nu in een half uur op mn werk, ideaal..
  Spellchecker donderdag 29 januari 2009 @ 00:34:39 #160
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65514264
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:01 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf.
Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor. Net als jij overigens.

Maar waarvoor ik eigenlijk even naar dit topic kwam: voor degenen die het afgelopen vrijdag hebben gemist -en- Frysk kunnen verstaan: http://www5.omropfryslan.nl/video.asp?F=HJOED23JAN09.wmv

Één van de items ging over de werkomstandigheden van ons sjoofs in Liwwadden
Tevens -purist.
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:09:59 #161
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65539846
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:54 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat die rooie Citaro van Alkmaar weer op lijn 350, 2x gespot op het perron in Lwd
Het moet wel een kwelling zijn voor de passagiers. De sjoof rijdt constant 80-90 km/h en dan hoor je de banden overduidelijk.
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:10:58 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65539886
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 00:34 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor. Net als jij overigens.

Maar waarvoor ik eigenlijk even naar dit topic kwam: voor degenen die het afgelopen vrijdag hebben gemist -en- Frysk kunnen verstaan: http://www5.omropfryslan.nl/video.asp?F=HJOED23JAN09.wmv

Één van de items ging over de werkomstandigheden van ons sjoofs in Liwwadden
Hopen dat het niet zo erg is als in Arnhem. Daar werd laatst een vestigingsmanager de wacht aangezegd vanwege onrust onder het rijdend personeel.

Maar het is geen geheim meer dat de regio Arnhem/Nijmegen een heuse nachtmerrie is voor zowel passagier als buschauffeur. Hoog tuiggehalte daar.
pi_65540382
Hier in Lw is het heerlijk rustig hoor. Sprak gisteren de vestigingsmanager nog. Morgen trouwens kick off Gratis OV Transferia in Leeuwarden, irgendwo op de Nieuwestad.
pi_65561292
[/quote]
quote:
[quote]Op donderdag 29 januari 2009 00:34 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor.
quote:
Net als jij overigens.
Ik kijk wel mooi uit.
quote:
Maar waarvoor ik eigenlijk even naar dit topic kwam: voor degenen die het afgelopen vrijdag hebben gemist -en- Frysk kunnen verstaan: http://www5.omropfryslan.nl/video.asp?F=HJOED23JAN09.wmv
Dat kan ook korter:
quote:
Één van de items ging over de werkomstandigheden van ons sjoofs in Liwwadden
Het gaat in de reportage zelf eigenlijk merendeels over de Frysker.
quote:
Wurk bussjauffeurs net sûn

De wurkomstannichheden fan bussjauffeurs binne net goed. Dat docht bliken út in enkête fan fakbûn FNV. Neffens it fakbûn binne de omstannichheden min foar de sûnens en feiligens fan de sjauffeurs.

Mei de nije bussen fan ´e lêste jierren is it wurkplak fan ´e sjauffeur der earder minder as better op wurden. Neffens FNV-Bondgenoten is dat min foar de feiligens op ´e dyk en de sûnens fan ´e sjauffeurs. It syktefersom yn ´e beropsgroep is heech.
It fakbûn wol mei busbouwers en ferfiersbedriuwen om tafel om de wurkomstannichheden te ferbetterjen. Yn in protokol soene de easken fêstlein wurde moatten. Slagget dat net, dan siket FNV kontakt mei de arbeidsynspeksje, Verkeer en Waterstaat en sille se besykje fia de polityk druk út te oefenjen. Qbuzz en Connexxion sizze beiden iepen te stean foar suggestjes. De wurkomstannichheden fan de sjauffeurs binne wichtich, mar it is net mooglik om mei alle persoanlike winsken fan de sjauffeurs rekken te hâlden.

Stekwurden: bussjauffeurs, fakbûn, FNV, sûnens, feiligens, Fryslân.

Bussjauffeur Binne Sjonger
Besjoch ús reportaazje
Dossier: Iepenbier ferfier
Beef R. Wijker
pi_65562155
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier in Lw is het heerlijk rustig hoor. Sprak gisteren de vestigingsmanager nog.
Ziende blind en horende doof, zoals het een goed vestigingmanager betaamd?
quote:
Morgen trouwens kick off Gratis OV Transferia in Leeuwarden, irgendwo op de Nieuwestad.
Beef R. Wijker
  Spellchecker zaterdag 31 januari 2009 @ 02:26:27 #166
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65587829
En deze week alweer twee 'nieuwe' vreemde eenden in de bijt op de streek in Fryslân;



en


Bron: OVinBoskoop archief

De 2326 nu volledig in de originele oranje/witte kleuren overigens, dus zonder die reclame-opdruk

En op de voorpagina van diezelfde site staat momenteel toevallig deze foto (uit 2004):

Is dat van onze Alex?
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]


[..]

Ik kijk wel mooi uit.
Dat moet je ook zeker doen als je zelf moet rijden
quote:
Briljant.
quote:
[..]

Het gaat in de reportage zelf eigenlijk merendeels over de Frysker.
[..]
Hij noemt de Frysker in het TV-stuk alleen op het laatst even als voorbeeld, vanwege de versnellingspook-bak, waar je met je knieën tegenaan komt, wat bij sommige sjoofs voor pijnlijke knieën zorgt. Zelf heb ik er eigenlijk maar weinig last van, maar dat zou zomaar eens kunnen komen omdat ik jong ben en er dus nog niet zo gevoelig voor ben
Tevens -purist.
pi_65598628
Deze Alex heet Miedema hoor
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 19:24:37 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65603227
Vanmiddag in mijn dorp de 2301 langs zien rijden. Altijd leuk om te zien als je aan het werk bent
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65603266
En, stopte hij bij de manege van Wergea die niet in Wergea staat, meneer de postbode?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 19:28:55 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65603368
Zo ver kan ik niet kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker zondag 1 februari 2009 @ 03:39:50 #171
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65615156
Buschauffeur gooit eigen ruit in
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze Alex heet Miedema hoor
Oh ja.
Tevens -purist.
pi_65623085
quote:
Op zondag 1 februari 2009 03:39 schreef NoBody122 het volgende:
Buschauffeur gooit eigen ruit in
[..]
Wat een faalhaas.
  Spellchecker zondag 1 februari 2009 @ 14:31:33 #173
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65623869
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:13 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat een faalhaas.
En zo zie je maar; zelfs tussen de buschauffeurs zit triest volk
Tevens -purist.
pi_65624107
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:31 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

En zo zie je maar; zelfs tussen de buschauffeurs zit triest volk
Dat wist ik al.

Afgelopen zomer heb ik bij een chauffeur van Cxx in Zeeland in de bus gezeten.
Die gozer scheurde echt belachelijk hard met die bus.
En bij elke halte kon hij op de vertrektijd wachten

Chauffeurs hier in het noorden rijden doorgaans een stuk professioneler.
  Spellchecker maandag 2 februari 2009 @ 01:50:10 #175
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65644297
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:26 schreef Alexxxxx het volgende:
En, stopte hij bij de manege van Wergea die niet in Wergea staat, meneer de postbode?
Vandaag in ieder geval wel in jouw dorp, onder mijn professionele (zie volgende quote) begeleiding
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

[*knip*]

Chauffeurs hier in het noorden rijden doorgaans een stuk professioneler.
Dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen
Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')