abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2009 @ 17:13:31 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64919597
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:10 schreef Lemjur het volgende:

[..]

QFT
WTF hij heeft gewoon gelijk. En een heleboel mensen zijn het met hem eens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 11 januari 2009 @ 17:21:47 #252
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64919912
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

WTF hij heeft gewoon gelijk. En een heleboel mensen zijn het met hem eens.
Daarom ook een Quoted For Truth, Fles
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_64919997
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:
Overigens: iedere DD-AR minder is een feestje waard... Dat dan weer wel.
DD-AR .

Boven .
Beneden .

Althans, dat zijn toch die dingen met dat toffe groene interieur?
  zondag 11 januari 2009 @ 17:35:30 #254
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64920335
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:24 schreef veldmuis het volgende:

[..]

DD-AR .

Boven .
Beneden .

Althans, dat zijn toch die dingen met dat toffe groene interieur?
Klopt. En beneden is ook veel lekkerder. Vooral als je er lang in moet zitten
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  zondag 11 januari 2009 @ 17:55:28 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64920997
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:21 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Daarom ook een Quoted For Truth, Fles
Ikke nie begrijp
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 11 januari 2009 @ 18:08:10 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64921365
QFT doe je normaal alleen als je bang bent dat iemand later zijn oorspronkelijke post gaat wijzigen en zo. Dat is hier bepaald niet een issue
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 11 januari 2009 @ 18:29:33 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64921976
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
QFT doe je normaal alleen als je bang bent dat iemand later zijn oorspronkelijke post gaat wijzigen en zo. Dat is hier bepaald niet een issue
Idd, als je nou ergens niet bang voor hoeft te zijn in dit geval.

BTW: toen DD-AR instroomde, was ik blij! Toffe dubbeldekkers in mijn hometown Purmerend, die de rammelbakken Plan T/V vervingen. Een paar jaar later ging ik studeren en zat ik elke dag in DD-AR van Purmerend naar Delft. Dat is een lange rit, zeker gezien het feit dat een aanzienlijk deel van DD-AR uitgerust is met volkomen brakke klotebanken en in de winter ook nog het TL-licht dat onaangenaam reflecteert op het confetti-tafeltje en dat kermit-groen. Inmiddels is DD-AR altijd vies, zowel van binnen als van buiten, rijcomfort is er wel, maar zitcomfort 0,0. Ik ben dan ook een groot voorstander van een revisie van het spul waarbij nieuwe stoelen worden geplaatst (ook graag op een wat grotere afstand). Oh, en mDDM is wel zo vreselijk lelijk: te kort, ramen die uit de toon vallen bij de rest van de treinstam en ook nog eens die lelijke reclamebanen die te ver doorgetrokken zijn aan de bovenkant.

Zo, heb ik het ook nog onderbouwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 11-01-2009 19:22:30 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 11 januari 2009 @ 18:30:49 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64922027
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:34 schreef Cothen het volgende:

[..]

Bak van een andere plan V pakken, schilderen en interieur overzetten en rijden maar.
Uiteraard op kosten van de NS (of prorail die de trein misschien op verkeerd spoor heeft gezet)
Is er nog ergens een goed gelijkende ABDk?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 11 januari 2009 @ 18:32:14 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64922081
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:24 schreef veldmuis het volgende:

[..]
Althans, dat zijn toch die dingen met dat toffe groene interieur?
Ja.

De trein is destijds (1992) trouwens nog gerecenseerd door de NRC.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64923448
Een Railhummer in de sneeuw

............................
  zondag 11 januari 2009 @ 19:18:38 #261
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64923566
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
QFT doe je normaal alleen als je bang bent dat iemand later zijn oorspronkelijke post gaat wijzigen en zo. Dat is hier bepaald niet een issue
Het heet toch niet voor niets 'Gequote omdat het waar is.'

Dat filmpje in de sneeuw is best awesome, ondanks...
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  zondag 11 januari 2009 @ 19:21:44 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64923670
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:14 schreef sander89 het volgende:
Een Railhummer in de sneeuw

Hij rijdt! Nu al!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 19:24:10 #263
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64923766
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is er nog ergens een goed gelijkende ABDk?
nee, van die serie plan V (v1-v3) is er alleen nog een Bk, die zit in plan T 528
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 19:26:00 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64923830
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hij rijdt! Nu al!
met de computer kun je heel veel dingen toevoegen aan zo'n filmpje hoor, zoals een rijdende trein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 19:36:36 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64924238
Over de 419
quote:
Inmiddels is er meer bekend over de oorzaak. Tot 17.30u is er zaterdag aan de 419 gewerkt in de hal van de werkplaats. Het stel kon op dat moment niet naar buiten omdat er een defecte RET-metro voor stond. Nedtrain zou het treinstel later naar buiten zetten, op spoor 18 of 19. Tijdens het rangeren moest de machinist naar de andere cabine lopen. Op het moment dat hier hiermee bezig was, stond de trein gedeeltelijk op een kruiswissel. Op dat moment was een NS-machinist bezig de DDAR naar spoor 25 te rijden. Hiervoor moest hij over deze kruiswissel. Hij heeft de 419 echter te laat opgemerkt op nog te kunnen stoppen.

http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=78
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2009 @ 19:46:17 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64924592
Ik hoorde dat de helft van de kruimeldief weer naar de fabriek moest, omdat er wat defecten waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 19:58:38 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64925092
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat de helft van de kruimeldief weer naar de fabriek moest, omdat er wat defecten waren.
nouja, defect: hij was gewoon voor de helft ontspoort:
http://somda.nl/www/forum/3884/p183902/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 11 januari 2009 @ 21:25:36 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64928656
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:36 schreef dennistd het volgende:
Over de 419
[..]
Oh ja eigenlijk kon niemand er wat aan doen en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64928907
Hallo treinliefhebbers

Vorige week was ik weer eens naar Berlijn met het SWT. Deze keer gekozen voor een andere route, te weten Leer - Hannover - Halberstadt - Magdeburg - Berlin. Deels door het Harz gebergte dus en met de sneeuw waren het fraaie plaatjes. Het deel van Halberstadt - Hannover ook nog voorin mee kunnen kijken met de machinist. Hij liet z'n gordijntjes open.

HEX aangekomen op station Halberstadt


De trein naar Hannover


Uitzicht uit desbetreffende trein


Later kwam de machinist voorin zitten om de reis voort te zetten. Leuke treinroute vergeleken met Leer - Bremen - Hamburg - Schwerin - Berlin. De beide routes duren ongeveer even lang, de Harz heeft echter veel kortere overstaptijden dus je zit niet uren op stations te wachten. Dat was met de kou ook wel lekker.
pi_64928995
Ongelooflijk trouwens dat zulke treinen in Duitsland op een enkelspoor al 150 km p/uur gaan.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:37:29 #271
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64929252
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:32 schreef MCH het volgende:
Ongelooflijk trouwens dat zulke treinen in Duitsland op een enkelspoor al 150 km p/uur gaan.
Nice pics MCH, heb je er meer?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64929302
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:32 schreef MCH het volgende:
Ongelooflijk trouwens dat zulke treinen in Duitsland op een enkelspoor al 150 km p/uur gaan.
Och, hier in Apekoppen met 140...
pi_64929505
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:38 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Och, hier in Apekoppen met 140...
Ik bedoelde in vergelijking met NLse intercity's . Die mogen toch ook niet harder als 160 km p/uur...Daar was het overigens nog wel iets spectaculairder door scherpe bochten en flinke hoogteverschillen. Je werd flink heen en weer geschommeld.
pi_64929559
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:37 schreef bork het volgende:

[..]

Nice pics MCH, heb je er meer?
Nee, het is niet echt een hobby dat ik er tientallen schiet
pi_64929686
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:14 schreef sander89 het volgende:
Een Railhummer in de sneeuw

Het blijft ook de Fiat Multipla onder de treinen, wat is dat ding lelijk.
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 21:47:31 #276
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64929689
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik bedoelde in vergelijking met NLse intercity's . Die mogen toch ook niet harder als 160 km p/uur...Daar was het overigens nog wel iets spectaculairder door scherpe bochten en flinke hoogteverschillen. Je werd flink heen en weer geschommeld.
In Nederland rijdt alleen de Thalys tussen Schiphol en Den Haag 160 km/h, voor de rest rijdt alles 140 km/h of langzamer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64929720
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

In Nederland rijdt alleen de Thalys tussen Schiphol en Den Haag 160 km/h, voor de rest rijdt alles 140 km/h of langzamer.
Dat bedoel ik dus
  zondag 11 januari 2009 @ 21:51:49 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64929882
Een rijdende Albatros, dat ik dat nog mag meemaken.

Mei 2009 loopt trouwens de deadline die DSB aan AnsaldoBreda heeft gesteld af... zou het AnsaldoBreda lukken om tegen dan minimaal 14 IC4's te hebben afgeleverd? Kijk snel weer naar TreinTV!

@dennistd: wat bedoel je met 'half ontspoord'? En wat is die site van Somda toch godsgruwelijk lelijk
quote:
Op SkyscraperCity een bericht dat ik nog niet had gehoord en hier ook nog niet voorbij had zien komen: de V250 schijnt in november in Velim ontspoord te zijn en naar aanleiding hiervan schijnt de helft van het treinstel terug naar de fabriek te zijn gegaan.
Ah. Dat had ik dus gemist...
  zondag 11 januari 2009 @ 21:54:21 #279
148385 Wadloper
Noorderling
pi_64929967
En de emoties op Somda lopen hoog op over de 419
  zondag 11 januari 2009 @ 21:55:14 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64930003
I don't give a shit about 419. Ieder V'tje of T'tje minder is er eentje, hetzelfde voor DD-AR. Opgeruimd staat netjes imho.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2009 @ 22:03:45 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64930392
ehm, de 419 is/was een museumstel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64930581
Ik vind de plantjes ook waardeloos, maar de planvtjes zijn tof.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:09:19 #283
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64930637
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:08 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind de plantjes ook waardeloos, maar de planvtjes zijn tof.
Ik wil meer Koploperts in Breda.
pi_64930703
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik wil meer Koploperts in Breda.
Komen die überhaupt in Breda/
  zondag 11 januari 2009 @ 22:11:27 #285
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64930739
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:10 schreef veldmuis het volgende:

Komen die überhaupt in Breda/
Heel soms. Ik heb er wel eens eentje in de 1900 of 3600 verzeild zien raken.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:13:12 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64930808
Ik heb hier in Breda 1x een koploper voorbij zien rijden, 2 jaar terug ofzo. En een paar maanden terug nog een verdwaalde Sprinter op de sneltrein Amsterdam - Breda.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:15:01 #287
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64930891
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb hier in Breda 1x een koploper voorbij zien rijden, 2 jaar terug ofzo. En een paar maanden terug nog een verdwaalde Sprinter op de sneltrein Amsterdam - Breda.
Breda #149. Rizzeau en Tammeh glijden door de straten.

Daar melden gij!
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 22:15:53 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64930930
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik wil meer Koploperts in Breda.
verhuis naar het oosten of noorden, daar hebben we er genoeg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 11 januari 2009 @ 22:16:32 #289
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64930952
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:15 schreef dennistd het volgende:

verhuis naar het oosten of noorden, daar hebben we er genoeg
Maar daar hebben ze geen Breda.
pi_64931039
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:11 schreef JDude het volgende:

[..]

Heel soms. Ik heb er wel eens eentje in de 1900 of 3600 verzeild zien raken.
Die nummertje snap ik niet. Ik heb wel een keer een ICL in Breda gezien, en dat was ook uniek geloof ik.
pi_64931055
nummertjes, niet nummertje. Kom nou zeg .
  zondag 11 januari 2009 @ 22:21:34 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64931167
ICL op de 1900 heb ik ook wel eens gehad ja, dat was wel tof, een enorme verbetering t.o.v. ICK. Soms ook wel eens ICRm, maar vaker VIRM. Nu ga ik iedere dag van Breda naar 's-Hertogenbosch, en da's VIRM of ICRm.

Toch leuk, consultancywerk waarbij ze je bij een klant die vlakbij een station zit wegzetten
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 22:35:26 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64931721
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:18 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Die nummertje snap ik niet. Ik heb wel een keer een ICL in Breda gezien, en dat was ook uniek geloof ik.
speciaal voor jou:
http://trein.dennistd.nl/?page=treinseries
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2009 @ 22:43:49 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64932072
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:16 schreef JDude het volgende:

[..]

Maar daar hebben ze geen Breda.
De stad die alleen een stoptreinverbinding heeft met Utrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 22:47:53 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64932251
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De stad die alleen een stoptreinverbinding heeft met Utrecht
sneltrein, niet stoptrein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 11 januari 2009 @ 22:58:15 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64932694
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

sneltrein, niet stoptrein
Breda - Utrecht is toch echt een stoptrein hoor. Dat zegt NS tenminste erover.
  Redactie Sport zondag 11 januari 2009 @ 23:02:32 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64932894
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Breda - Utrecht is toch echt een stoptrein hoor. Dat zegt NS tenminste erover.
hmm, die prorail-treinnummerlijst klopt niet dus...
het is volgens ns.nl de 13600, maar die gaat volgens prorail alleen maar breda - den bosch
nouja, morgenavond maar naar kijken dan

en de 2200 staat dus ook verkeerd op mijn site
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 11 januari 2009 @ 23:08:24 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64933125
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

hmm, die prorail-treinnummerlijst klopt niet dus...
het is volgens ns.nl de 13600, maar die gaat volgens prorail alleen maar breda - den bosch
nouja, morgenavond maar naar kijken dan

en de 2200 staat dus ook verkeerd op mijn site
In de kerstvakantie heb ik die trein ook alleen maar Bd - Ht zien doen trouwens, maar nu doet hij wel gewoon Bd - Ut, met Mat '64 of DD-AR / DDM.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:11:42 #299
136283 knars
Teethgrinder
pi_64933270
vanaf het vervloekte spoor 19B op Utrecht. Van de week een panische dame in de IC Utrecht - Gouda - Den Haag die toch echt naar Breda had gemoeten. Het is ook zo lastig uit elkaar te houden he, met een VIRM met op de display Den Haag en een zwik CTA's die Intercity - Gouda - Den Haag Centraal aangeven op spoor 19A.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:15:15 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64933413
Sommige mensen zijn gewoon ongelofelijk blind. Dat staat als een paal boven water.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')