abonnement Unibet Coolblue
pi_64031602
Morgen sollicitatiegesprek mbt een baan in de bussensector.
pi_64031925
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik zie liever de proCITY's verdwijnen :w
D'r stond er zowaar eentje op dienst op het station in Alkmaar. Heb helaas niet goed opgelet hoe en wat
want ik was als een gek aan het zoeken waar m'n halte naar toe verhuisd was en m'n bus had op dat
moment al vertrokken moeten zijn. Gelukkig was ie aan de late kant dus dat kwam nog net goed.

En inderdaad, een MAN A78, overduidelijk ex-Utrecht aangezien de lijm van de VOORU sticker er niet te
missen nog opzat. Ze hadden 'm er net zo goed op kunnen laten zitten. Half vesleten Connexxion stickers.
Niks opgeknapt, zoals bij de Ambassadors. En deze hebben helemaal geen stoel(en) rechtsvoor bij de ingang.
De eerste stoelen staan zo wat pas twee en een halve meter na de ingang en dat ondanks een enkelblads
voordeur. Wat een rampen bakken. En niks goddelijk geluid ook, gewoon een hard hakkende diesel.
Beef R. Wijker
  Spellchecker maandag 15 december 2008 @ 15:20:25 #203
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_64032129
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek mbt een baan in de bussensector.
En nu verwacht je natuurlijk dat wij dan weer door gaan vragen, met je geheimzinnigheid
Tevens -purist.
pi_64032615
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

En nu verwacht je natuurlijk dat wij dan weer door gaan vragen, met je geheimzinnigheid
Nee, als er meer te melden is meld ik dat wel
pi_64033119
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Ook vandaag nog Alliances B95 (zowel groene als de ex-Hermes) gezien in Leeuwarden.
quote:
Geen enkele CXX Lion City gezien overigens..
Die rijden dus in Alkmaar en omgeving.
D'r stonden er zeker een stuk of vijf zes op diverse perrons en op de buffer.
En reden dus duidelijk niet alleen op 167. Ik had er zaterdag ook al twee op stads haltes zien staan.
quote:
[..]
[ link | afbeelding ]
quote:
Op de buffer stond onder andere deze Connexxion Integro als lijn 350.
Die had ik dus vanmiddag. Direkt herkenbaar aan de roetfilter sticker op de voordeur.

Die standaard groene (streek) Integro van donderdag rijdt overigens nog steeds op 351 en doet dat
volgens mijn Harlinger sjoof van 350 van vandaag al minstens sinds vorige week woensdag. Ik had
zaterdag het genoegen(?) daar het laatste stukje mee te mogen af leggen. Wat een afgetrapte bak zeg.
Standaard streekbus interieur en de kitnaden zagen er uit alsof ze met kauwgom waren uitgevoerd en
in al die 8 jaar niet schoongemaakt waren.

En dan hier de clincher:
Volgens de sjoof zaterdag was deze bus op dienst gezet omdat de Wayfarer van de reguliere bus kapot was.
Die groene hééft dus helemaal geen Wayfarer. Het is dus al bijna een week vrij reizen op die bus.

Way to go, Connexxion.

Oh, en het eerste wat ie zei toen we wegreden was: Deze (die groene dus) heeft meer "Power".

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 15-12-2008 21:01:46 ]
Beef R. Wijker
pi_64033292
quote:
Op maandag 15 december 2008 02:34 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Leuke pics idd!

Er was vandaag ook een Integro tekort voor 350, er reed daarom een Maxx-Citaro (18m geleed) op gedurende 2 slagen. Na de slag die ik er zelf gedeeltelijk op reed (de 2e) zag ik hem omgewisseld worden voor een Ambassador; die is dus ook nog een x helemaal naar Alkmaar en weer terug geweest

Naar het schijnt heeft er vandaag wel een QLiner-Integro op in ieder geval lijn 72 gereden, maar ik ben er vandaag zelf geen tegengekomen op de reguliere lijnen.
Gaat lekker zo. "k Zag dat de Alkmaarse Volvo's ook nog steeds vrolijk rond rijden.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 16:08:50 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64033359
Komende dagen maar eens kijken wat er echt verandert
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64033549
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:33 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Gedurende de komende week zullen ze geleidelijk uit het Friese straatbeeld verdwijnen

Ik ga ze missen (vooral de ex-Hermes)
Jij bent ook overal tegendraads in, net nou ik had begrepen dat die groene Alliances beter rijden dan die witte.
Heb gouw nog even gekeken zaterdag wat voor bak in die witte ligt maar dat was ook een ZF, net als in de groene.
Snap er dus helemaal niks van hoe twee B95's waarvan alleen de kop verschilt zo verschillend kunnen rijden.
Beef R. Wijker
pi_64033869
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:35 schreef Peterselieman het volgende:
mja, toch niet.
quote:
MAN heeft ze gehuurd, omdat toch niet alle bussen op tijd geleverd konden worden.
MAN of Qbuzz?
quote:
En helaas komt niet de gehele 8800-serie naar Fryslân, want getuige de foto's op OViB rijden er ook een aantal rond Alkmaar rond.
Idd. En er gingen er ook al van naar Zeeland. Was dat niet ongeveer de helft?
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 16:39:04 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64034156
volgens mij klopt er van dat Zeeland verhaal geen snars. Weet niet wie dat de wereld ingeslingerd heeft. Weet wel dat Zeeland MAN's heeft gekregen, maar die zijn gloednieuw.

MAN heeft Volvo's en Alliances (van RET) gehuurd, omdat nog niet alle beloofde bussen aan Kubus geleverd zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker maandag 15 december 2008 @ 17:06:53 #211
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_64034858
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:15 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Jij bent ook overal tegendraads in, net nou ik had begrepen dat die groene Alliances beter rijden dan die witte.
Heb gouw nog even gekeken zaterdag wat voor bak in die witte ligt maar dat was ook een ZF, net als in de groene.
Snap er dus helemaal niks van hoe twee B95's waarvan alleen de kop verschilt zo verschillend kunnen rijden.
Een belangrijk verschil tussen die 2 is de retarder/telma, die in de meeste 8000-en aanwezig is en in de 25xx-27xx niet.

Ik hou van retarders
Tevens -purist.
pi_64036181
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij klopt er van dat Zeeland verhaal geen snars. Weet niet wie dat de wereld ingeslingerd heeft.
quote:
Stefan Veenenberg:
Al een tijdje is bekend dat de MAN Lion's City's 8829-8882 verhuizen naar Noord-Holland.

BeefRWijker in Bussentopic 15

en:
quote:
Hier de Connexxion 8881, MAN A78 Lion City (Diesel) Bouwjaar 2006.
Deze bussen uit de serie 8853 t/m 8882 komen ook naar Zeeland en gaan rijden vanuit de stalling Haamstede en st'Maartensdijk.
Zeeuwse-OVBussen
BeefRWijker in Bussentopic 15

Haamstede
St'Maartensdijk.

en:
quote:
De 8800-en in Utrecht zijn daar door de komst van de geel/grijze Ambassadors overbodig en gaan naar Zeeland toe. Als eerste bus ging de 8856 midden november naar Middelburg toe om de chauffeurs te laten wennen aan het materieel.
Maurits Vink, Busfoto nieuws
quote:
Weet wel dat Zeeland MAN's heeft gekregen, maar die zijn gloednieuw.
Ja, wie melde dat ook alweer?
quote:
MAN heeft Volvo's en Alliances (van RET) gehuurd, omdat nog niet alle beloofde bussen aan Kubus geleverd zijn.
Wat, alweer geen linkje?

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 15-12-2008 18:36:31 ]
Beef R. Wijker
pi_64036557
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:06 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Een belangrijk verschil tussen die 2 is de retarder/telma, die in de meeste 8000-en aanwezig is en in de 25xx-27xx niet.
Ik begrijp net van Google dat Telma een bepaald merk retarder is, net als dat Voith ook retarders maakt?
quote:
Ik hou van retarders
En maken die Telma retarders die ongelooflijke kut herrie als je het gas los laat, in die Hermesen?
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 18:45:54 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64036952
Voor al die matverschuivingen geldt: eerst zien, dan geloven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64038761
In 1975 werden er 25 proefbussen gebouwd van het type Leyland National. Ze vielen op door hun grote filmkast, kleine zijruiten en het ontbreken van de bekende wieldoppen.

Ze werden achter de KLM-Leylands genummerd en eerlijk verdeeld tussen NZH, CN, WN en ZO. CN kreeg de 3107-3112 toegewezen; de 3107 kwam in juli 1975, de 3108 in augustus en de 3109-3112 in september.

Ze reden op de ex-MK-lijnen maar waren niet geliefd bij de chauffeurs en waarschijnlijk heeft ook dit aan de beslissing bijgedragen om alleen nog maar DAF's aan te schaffen.

In 1983 werd de serie roemloos afgevoerd.
  Spellchecker maandag 15 december 2008 @ 20:10:56 #216
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_64039184
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:28 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ik begrijp net van Google dat Telma een bepaald merk retarder is, net als dat Voith ook retarders maakt?
Oh.
quote:
[..]

En maken die Telma retarders die ongelooflijke kut herrie als je het gas los laat, in die Hermesen?
Nee, bij de Hermesen hoor je de retarder niet. Dit natuurlijk in tegenstelling tot, zoals bekend, die van een Amba
Tevens -purist.
pi_64041134
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:10 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Oh.
http://www.telma.co.uk/
quote:
[.pokke herrie.]

Nee, bij de Hermesen hoor je de retarder niet.
Aha.
Als ik het goed begrijp is die Telma een electro magnetische koppeling en ik meen dat die Voith's vloeistof koppelingen zijn.
quote:
Dit natuurlijk in tegenstelling tot, zoals bekend, die van een Amba
Zou je dan kunnen stellen dat ie naar de kloten is als die Hermes bus zo'n tering herrie maakt bij afremmen op de motor.
Of misschien toch gewoon slijtage?
Beef R. Wijker
pi_64041211
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Voor al die matverschuivingen geldt: eerst zien, dan geloven
Is jouw naam misschien Thomas?
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 21:22:49 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64041389
Thomas de locomotief

Nee dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64041705
PSM zijn naam begint met een E.
pi_64042879
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
Thomas de locomotief
Ik dacht meer aan Thomas de Ongelovige, ongelovige Thomas.
quote:
Nee dus
Jij je zin.
Beef R. Wijker
pi_64042999
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
PSM zijn naam begint met een E.
ik weet de rest ook
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 22:11:27 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64043186
Is ook lastig te achterhalen ja

maar goed, om weer even on-topic te komen. In Groningen heb ik vandaag naast de Integro's geen hogevloersmaterieel meer zien rijden bij Arriva, dus zoals al gedacht was, zijn de Alliances, O408'jes en Iveco Berkhofs bijna allemaal opgelegd nu
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker maandag 15 december 2008 @ 22:11:35 #224
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_64043194
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:16 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

http://www.telma.co.uk/
[..]

Aha.
Als ik het goed begrijp is die Telma een electro magnetische koppeling en ik meen dat die Voith's vloeistof koppelingen zijn.
Dat zou zomaar kunnen, er was wel een verschil, heeft mijn rij-instructeur me ooit eens verteld. Een Telma is te herkennen aan een "(+)"-tekentje op de schakelaar en een 'gewone' retarder aan een (R)...

Bij de 8000-en met retarder is dit in alle gevallen een (+)
quote:
[..]

Zou je dan kunnen stellen dat ie naar de kloten is als die Hermes bus zo'n tering herrie maakt bij afremmen op de motor.
Of misschien toch gewoon slijtage?
Als dat geluid er al niet gewoon bij hoort, zal het eerder door slijtage komen. Het geluid staat in ieder geval los van de retarder
Tevens -purist.
pi_64043339
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik weet de rest ook
lees jij op sport.fok .nl? !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')