Vrienden van mij kregen ook zo'n brief. Het gaat de afzender blijkbaar te doen - gezien de vele fakes op dit forum - om de inkomsten uit het 0900-nummer.
Hier de gegevens die ik gevonden heb omtrent de eigenaar van Scrappy's Electronics:
Hieronder de gegevens van het handelsregister van de Kamer van Koophandel, Dossiernummer: 27326563 Blad 00001
Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Den Haag (om privacyredenen heb ik enkele gegevens onleesbaar gemaakt)
Adres :Jonkersdreef 1, 2542XB 's-Gravenhage
Telefoonnummer :xxxxxx
Datum vestiging :24-09-2008
Bedrijfsomschrijving

ebshop in electronica
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:
Naam

.xxxx, Stephan
Geboortedatum en -plaats :30-07-1987, Rotterdam
Adres :xxxxxxxx
Scrappy Electronics is volgens het register van de Opta nummerhouder van het op de factuur vermelde 0900-nummer. Dit behoeft nog niet te betekenen dat deze Stephan de verzender van de fake-facturen is (met de bedoeling dat mensen het dure 0900-nummer gaan bellen). Een nummerhouder mag het nummer doorgeven aan een nummergebruiker, als hij het 0900-nummer niet zelf gebruikt. In dat geval moet hij op verzoek van de Opta wel de gegevens van de nummergebruiker geven. Die kan dan een boete krijgen. Ook zal bij misbruik het 0900-nummer geblokkeerd worden. (meer info op
www.opta.nl)
[ Bericht 25% gewijzigd door smitcons op 22-11-2008 15:47:31 (verwijderen persoonlijke gegevens om privacyredene) ]