abonnement Unibet Coolblue
pi_63073901
Begin december vertrek ik voor een lang weekend naar Dublin (vanaf Charleroi). Omdat ik nog een weekendtas wil kopen vraag ik me af hoe moeilijk Ryanair is met de afmetingen.

De maximale afmetingen zijn 55-40-22. Mijn oog is nu gevallen op een tas van 62-30-28. Zal dat problemen opleveren (als handbagage natuurliijk)?
  zondag 9 november 2008 @ 18:21:15 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63080262
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:41 schreef MickeyMikeRT het volgende:
Begin december vertrek ik voor een lang weekend naar Dublin (vanaf Charleroi). Omdat ik nog een weekendtas wil kopen vraag ik me af hoe moeilijk Ryanair is met de afmetingen.

De maximale afmetingen zijn 55-40-22. Mijn oog is nu gevallen op een tas van 62-30-28. Zal dat problemen opleveren (als handbagage natuurliijk)?
Hangt echt af van de beveiligingsmedewerkers. Op Eindhoven zijn ze redelijk vriendelijk, op Stansted waren ze wat strenger in de richtlijnen. (Man voor mij moest verplicht plastic tas in zijn andere (grote) tas doen, en 5 meter verder moest deze van het beveiligingspersoneel dit er weer uit halen voordat zijn tas gescand werd, omdat ze het goed wilden scannen......)

Hoe het in Dublin is weet ik niet, maar ik zou toch het zeker voor het onzekere nemen en binnen de afmetingen blijven, want als het opeens niet mag moet je de tas inchecken, wat je dan in de rij staan voor inchecken kost, daarna moet je bagage extra betalen, waarvoor je in de rij moet staan, en vervolgens moet je alsnog door de beveiliging heen waar je weer in de rij moet staan, je hebt dan kans dat je je vliegtuig mist.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63085974
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:35 schreef Veersesmurf het volgende:
Als je minder dan 7 dagen voor vertrek naar Riga wilt, kan dat overigens alleen telefonisch geboekt worden. Misschien ligt het daar aan?
Het is pas voor maart. Dus ik heb nog even om het te regelen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  maandag 10 november 2008 @ 11:28:41 #104
106587 roadronner
compesce mentem
pi_63097788
Zijn er problemen met de website van ryanair?

Ik probeer al het hele weekend en vandaag online in te checken voor mijn vlucht van Weeze naar Tenerife morgenochtend, maar steeds als ik in wil checken komt er zon foutmelding in beeld: "Er is een fout opgetreden. Blijft u dit probleem houden, neem dan contact op met Ryanair."

Weet iemand hoe dit kan, en wie heeft er ook problemen mee? Zo heeft het makkelijke systeem van online inchecken geen zin natuurlijk. Afgelopen zomer had ik ook al problemen met online inchecken voor n vlucht van Weeze naar London Stansted, maar op een of andere manier is me dat toen wel gelukt... Wie kan mij hier helpen? Liefst natuurlijk zonder dat de helpdesk van ryanair à 45 eurocent per minuut erbij moet worden gehaald
Carpe Noctem
  maandag 10 november 2008 @ 13:38:38 #105
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_63100664
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hangt echt af van de beveiligingsmedewerkers. Op Eindhoven zijn ze redelijk vriendelijk, op Stansted waren ze wat strenger in de richtlijnen. (Man voor mij moest verplicht plastic tas in zijn andere (grote) tas doen, en 5 meter verder moest deze van het beveiligingspersoneel dit er weer uit halen voordat zijn tas gescand werd, omdat ze het goed wilden scannen......)
Het beveiligingspersoneel let helemaal niet op de afmetingen van handbagage, alleen op de hoeveelheid (maximaal een of twee stuks, afhankelijk van de luchthaven). De maximale afmetingen van de handbagage verschillen vooralsnog per luchtvaartmaatschappij en de dames en de heren aan de scanner weten echt niet met wie je vliegt. Dus als je tas ingepikt wordt, gebeurt dat hoogstens aan de gate.
Ik meen dat er wel plannen van de EU zijn om voor alle EU-landen en airlines dezelfde maximale afmetingen van de handbagage vast te stellen.
It's not a lie, if you believe
pi_63100743
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:28 schreef roadronner het volgende:
Zijn er problemen met de website van ryanair?

Ik probeer al het hele weekend en vandaag online in te checken voor mijn vlucht van Weeze naar Tenerife morgenochtend, maar steeds als ik in wil checken komt er zon foutmelding in beeld: "Er is een fout opgetreden. Blijft u dit probleem houden, neem dan contact op met Ryanair."

Weet iemand hoe dit kan, en wie heeft er ook problemen mee? Zo heeft het makkelijke systeem van online inchecken geen zin natuurlijk. Afgelopen zomer had ik ook al problemen met online inchecken voor n vlucht van Weeze naar London Stansted, maar op een of andere manier is me dat toen wel gelukt... Wie kan mij hier helpen? Liefst natuurlijk zonder dat de helpdesk van ryanair à 45 eurocent per minuut erbij moet worden gehaald
Zelfde probleem hier. Na alles ingevuld te hebben, geeft ie een fout. Vervelende is dat we om half zeven vanavond vliegen en nu zo ongeveer weg moeten. Maar goed, proberen op het vliegveld wel in te checken dan.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_63101258
Dit soort communicatie doet Ryanair wel goed

http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=gops&code=081110-update3notice4102-en-GB
quote:
13:00 Update 3- Incident FR4102 - 10th November 2008

Ryanair flight FR4102 (Frankfurt Hahn to Rome Ciampino which departed at 06:30 local) suffered multiple bird strikes on landing this morning and remains on the runway at Rome Ciampino Airport.

The left hand main landing gear suffered substantial damage on landing, which will delay the aircraft being removed from the runway for some hours. As a result Rome Ciampino Airport has been closed to all flights including Ryanair's until sometime late this afternoon. to view a photograph of the aircraft on the runway - click here.

the Italian Authorities have not yet allowed Ryanair to remove passengers' baggage. Passengers who were provided with refreshments and assistance have now departed the airport and will be contacted by our handling agent - Flightcare Italia when their bags are available.

As a precaution 2 cabin crew and 8 passengers have received medical attention.

A further update will be issued at 16:00hrs GMT

Please note that alternative arrangements have been made for Ryanair flights to operate to/from Rome Fiumicino and these are detailed on our homepage.

Ryanair sincerely apologises to all passengers affected by this disruption.
pi_63101276
http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=gops&code=081110-CIA_10_NOVEMBER-GB
quote:
Ciampino Runway Closure - 10 November

Due to the closure of the runway at Rome Ciampino Airport on Monday the 10th November, the following flights listed below have been cancelled.

Ryanair will endeavour to minimise the inconvenience and flight cancellations and therefore with the exception of the flights listed below all other flights scheduled to land/depart from Rome Ciampino between 13:00hrs and 18:00hrs (local Italian time) will now operate from Rome Fiumicino Airport. All passengers who were due to travel from Rome Ciampino Airport this afternoon are asked to make their way directly to Rome Fiumicino Airport as their flight will now operate from this airport.

Further information regarding Ryanair's evening schedule will be posted on this website at 14:00hrs

Customers who are booked to travel on the below cancelled flights can rebook their flights free of charge, subject to availability, by clicking on the web link below. Customers can access this link up to the 17/11/2008 for travel on flights up to the 24/11/08.

https://www.bookryanair.com/SkySales/FRManageBooking.aspx?culture=EN-GB&pos=MYFLIGHT

Alternatively, customers booked on any of the below flights, who wish to cancel and claim a full refund on their unused flight(s) can click on the link below and enter the required details. Refunds will be processed in 14 working days back to the form of payment used to pay for the booking.

http://schchng.ryanair.com/refweb.asp

Ryanair sincerely apologise for the inconvenience caused to customers by these flights cancellations and diversions

10/11/2008

Flight No. Departure Airport Arrival Airport Dep. Arr.
FR4735 ROME CIAMPINO MILAN BERGAMO 08:00 09:10
FR6106 ROME CIAMPINO BRUSSELS CHARLEROI 08:55 11:00
FR9155 ROME CIAMPINO SANTANDER 09:25 11:45
FR9431 ROME CIAMPINO DUBLIN 09:35 11:50
FR8854 ROME CIAMPINO ALGHERO(Sardinia) 10:25 11:25
FR9651 ROME CIAMPINO EAST MIDLANDS 10:30 12:10
FR9643 ROME CIAMPINO LIVERPOOL 10:40 12:30
FR9615 ROME CIAMPINO EINDOVEN 11:55 14:05
FR9156 SANTANDER ROME CIAMPINO 12:10 14:20
FR9616 EINDOVEN EROME CIAMPINO 14:30 16:30
FR9408 ROME CIAMPINO VENICE TREVISO 17:25 18:30
FR9409 VENICE TREVISO ROME CIAMPINO 18:55 19:55
  maandag 10 november 2008 @ 19:15:50 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63109353
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:38 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Het beveiligingspersoneel let helemaal niet op de afmetingen van handbagage, alleen op de hoeveelheid (maximaal een of twee stuks, afhankelijk van de luchthaven). De maximale afmetingen van de handbagage verschillen vooralsnog per luchtvaartmaatschappij en de dames en de heren aan de scanner weten echt niet met wie je vliegt. Dus als je tas ingepikt wordt, gebeurt dat hoogstens aan de gate.
Ik meen dat er wel plannen van de EU zijn om voor alle EU-landen en airlines dezelfde maximale afmetingen van de handbagage vast te stellen.
Op alle Britse luchthavens geldt een standaard maximaal limiet, en er wordt zeker, als de tas om en nabij de afmetingen is, gevraagd of je deze in het testgedeelte wilt doen.
Althans, dat heb ik vaak genoeg meegemaakt. (Niet met mijn eigen tas, want ik heb op Europese vluchten niet zoveel handbagage, maar genoeg mensen om mij heen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 november 2008 @ 22:54:16 #110
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_63117042
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op alle Britse luchthavens geldt een standaard maximaal limiet, en er wordt zeker, als de tas om en nabij de afmetingen is, gevraagd of je deze in het testgedeelte wilt doen.
Althans, dat heb ik vaak genoeg meegemaakt. (Niet met mijn eigen tas, want ik heb op Europese vluchten niet zoveel handbagage, maar genoeg mensen om mij heen).
Klopt inderdaad, In GB geldt nu al een uniforme limiet van 56x45x25 cm. En als je een hutkoffer als handbagage wilt meenemen, kom je ook op Schiphol niet verder dan de handbagagescanner natuurlijk.
It's not a lie, if you believe
pi_63122021
Op gewone vluchten heb ik altijd flink overgewicht (volgens de krant heeft 56% van de mensen overgewicht, maar daar bedoelen ze vast wat anders mee lol).

Maar ik ga de uitdaging aan. voor 4 dagen Pisa (voor een koopje natuurlijk) wil ik mezelf beperken tot de maximale 10 kg handbagage en alle onzin eens lekker thuis te laten.

Maar hoe doe ik het met mijn dagcreme, tandpasta, haarlak etc.? Shampoo en doucheschuim zullen ze wel in hotel hebben. Wat en vooral hoe neem ik "vloeibaar" mee. Want om nu ¤30,- euri te betalen voor wat vloeistof zodat mijn koffer in het ruim kan..........

Hier zijn zoveel ervaringsdeskundigen, so please tell me
pi_63123428
De Ryanair Kalender
pi_63123480
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hangt echt af van de beveiligingsmedewerkers. Op Eindhoven zijn ze redelijk vriendelijk, op Stansted waren ze wat strenger in de richtlijnen. (Man voor mij moest verplicht plastic tas in zijn andere (grote) tas doen, en 5 meter verder moest deze van het beveiligingspersoneel dit er weer uit halen voordat zijn tas gescand werd, omdat ze het goed wilden scannen......)

Hoe het in Dublin is weet ik niet, maar ik zou toch het zeker voor het onzekere nemen en binnen de afmetingen blijven, want als het opeens niet mag moet je de tas inchecken, wat je dan in de rij staan voor inchecken kost, daarna moet je bagage extra betalen, waarvoor je in de rij moet staan, en vervolgens moet je alsnog door de beveiliging heen waar je weer in de rij moet staan, je hebt dan kans dat je je vliegtuig mist.
Op Stansted is het Ryanair personeel ronduit brutaal en asociaal.
Alleen maar slechte ervaringen met die lui daar. In andere landen geen enkel probleem maar UK Stansted is gewoon een aanfluiting. Ze schelden op je, schreeuwen naar je, negeren je, etc.
Mijn moeder woont in een uur van Stansted af dus ik vlieg er vaak heen en altijd hetzelfde gekut daar
pi_63126052
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:07 schreef Skygirl het volgende:
Op gewone vluchten heb ik altijd flink overgewicht (volgens de krant heeft 56% van de mensen overgewicht, maar daar bedoelen ze vast wat anders mee lol).

Maar ik ga de uitdaging aan. voor 4 dagen Pisa (voor een koopje natuurlijk) wil ik mezelf beperken tot de maximale 10 kg handbagage en alle onzin eens lekker thuis te laten.

Maar hoe doe ik het met mijn dagcreme, tandpasta, haarlak etc.? Shampoo en doucheschuim zullen ze wel in hotel hebben. Wat en vooral hoe neem ik "vloeibaar" mee. Want om nu ¤30,- euri te betalen voor wat vloeistof zodat mijn koffer in het ruim kan..........

Hier zijn zoveel ervaringsdeskundigen, so please tell me
Kruidvat verkoopt reisverpakkingen tandpasta etc. misschien zijn die dingen zo klein dat ze in zo'n doorzichtig zakje mogen.
pi_63131358
Ja, die verpakkingen zijn daar ook voor gemaakt. Een verpakking gel/schuim/vloeistof mag max 100ml bevatten. Dat is nog best wel veel. Plus, je kan het zakje gewoon volproppen met verschillende verpakkingen. Je kan dus best veel meenemen.
En als je bent aangekomen kan je altijd shampoo halen enzo.

Heb laatst 5 dagen Dublin gedaan met alleen wat ik in de de handbaggage bij me had. Gaat prima..
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_63138011
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:28 schreef roadronner het volgende:
Zijn er problemen met de website van ryanair?

Ik probeer al het hele weekend en vandaag online in te checken voor mijn vlucht van Weeze naar Tenerife morgenochtend, maar steeds als ik in wil checken komt er zon foutmelding in beeld: "Er is een fout opgetreden. Blijft u dit probleem houden, neem dan contact op met Ryanair."

Weet iemand hoe dit kan, en wie heeft er ook problemen mee? Zo heeft het makkelijke systeem van online inchecken geen zin natuurlijk. Afgelopen zomer had ik ook al problemen met online inchecken voor n vlucht van Weeze naar London Stansted, maar op een of andere manier is me dat toen wel gelukt... Wie kan mij hier helpen? Liefst natuurlijk zonder dat de helpdesk van ryanair à 45 eurocent per minuut erbij moet worden gehaald
Wil nu ook inchecken, maar krijg dus ook de hele tijd die melding..
Heb je inmiddels al een oplossing hiervoor gevonden?
pi_63141283
Er staat een melding over dat het traag kan zijn:

http://www.ryanair.com/site/NL/notices.php?notice=gops&code=081111-system_slow11_nov-nl-GB

Als je vandaag nog vliegt en je kan niet online inchecken, is het gratis op de luchthaven.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_63142634
Wij willen graag eind december voor een weekje naar Engeland, Birmingham om vrienden van ons te bezoeken. Nu zijn twee tickets retour 130 euro .
We zitten nu ongeveer zes weken voor vertrek.
Moeten we nog wachten op goedkopere tickets of is dit te risky???
Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.
pi_63145937
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef KitchenQueen het volgende:
Wij willen graag eind december voor een weekje naar Engeland, Birmingham om vrienden van ons te bezoeken. Nu zijn twee tickets retour 130 euro .
We zitten nu ongeveer zes weken voor vertrek.
Moeten we nog wachten op goedkopere tickets of is dit te risky???
niet wachten, zeker niet als je rondom het weekend reist.
pi_63151997
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:47 schreef Frenkel het volgende:

[..]

Wil nu ook inchecken, maar krijg dus ook de hele tijd die melding..
Heb je inmiddels al een oplossing hiervoor gevonden?
Had vanmorgen gebeld, en het liep fout omdat ik mijn voorletters met een punt had vermeld, terwijl dit niet mocht. Hebben ze vanaf daar veranderd en nu is het dus wel gelukt..
pi_63158932
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef KitchenQueen het volgende:
Wij willen graag eind december voor een weekje naar Engeland, Birmingham om vrienden van ons te bezoeken. Nu zijn twee tickets retour 130 euro .
We zitten nu ongeveer zes weken voor vertrek.
Moeten we nog wachten op goedkopere tickets of is dit te risky???
asap boeken rond deze tijd!!
pi_63161854
Thnx voor de reacties! Ik ga waarschijnlijk vanavond boeken!
Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.
pi_63165844
ik vloog maandag naar in plaats van Ciampino naar Fiumicino door de problemen met een eerdere vlucht. Moest daardoor een andere kaartje naar de stad kopen en mn oude was niet meer geldig. Iemand enig idee of je dat ook nog kunt verhalen op ryanair ofzo?
-
-
pi_63166115
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:32 schreef Tallz het volgende:
ik vloog maandag naar in plaats van Ciampino naar Fiumicino door de problemen met een eerdere vlucht. Moest daardoor een andere kaartje naar de stad kopen en mn oude was niet meer geldig. Iemand enig idee of je dat ook nog kunt verhalen op ryanair ofzo?
Ryanair kennende vast niet
pi_63167285
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:32 schreef Tallz het volgende:
ik vloog maandag naar in plaats van Ciampino naar Fiumicino door de problemen met een eerdere vlucht. Moest daardoor een andere kaartje naar de stad kopen en mn oude was niet meer geldig. Iemand enig idee of je dat ook nog kunt verhalen op ryanair ofzo?
Waarom op de luchtvaartmaatschappij ? Daarvoor heb je toch een reisverzekering... althans sommige reisverzekeringen of creditcards dekken dat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')