abonnement Unibet Coolblue
pi_64418111
Iemand anders nog naar baarn geweest gisteren?

pi_65299309
Hoi,

Ben opzoek naar een Zweed die diesel lust. Het Saab hoofdstuk heb ik afgesloten aangezien ze daar geen kaas hebben gegeten van fatsoenlijke (en hoofdzakelijk, betrouwbare) dieselmotoren.

Mijn oog is dus nu gevallen op een '04 Volvo S40 2.0D, rond de 130.000km op de teller. Wat zijn nou de echte aandachtspunten van het vernieuwde S40 model? Hoe zit het met de 4 cilinder diesel motor? En kan iemand mij misschien meer vertellen over AUX/iPod-aansluitingen in dit model? Waar ik ook naar opzoek ben is een wagen die je op de snelweg rechuit kunt zetten, en vervolgens niet meer naar het stuur hoeft om te kijken in principe. Ik heb genoeg gehad van zweverig weggedrag. Is de S40 dit?

Bvd,
Groetjes
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65299409
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:19 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,

Ben opzoek naar een Zweed die diesel lust. Het Saab hoofdstuk heb ik afgesloten aangezien ze daar geen kaas hebben gegeten van fatsoenlijke (en hoofdzakelijk, betrouwbare) dieselmotoren.

Mijn oog is dus nu gevallen op een '04 Volvo S40 2.0D, rond de 130.000km op de teller. Wat zijn nou de echte aandachtspunten van het vernieuwde S40 model? Hoe zit het met de 4 cilinder diesel motor? En kan iemand mij misschien meer vertellen over AUX/iPod-aansluitingen in dit model?

Bvd,
Groetjes
Kun je beter een V70 D5 kopen van een paar jaartjes ouder, veel betrouwbaardere motoren en meer vermogen.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65299566
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:22 schreef r8ality het volgende:

[..]

Kun je beter een V70 D5 kopen van een paar jaartjes ouder, veel betrouwbaardere motoren en meer vermogen.
Het extra vermogen geef ik niet zoveel om, je zegt echter wel betrouwbaarder, zijn de 4 cilinder dieselmotoren dit niet? Verder wil ik wel perse een S40 (heel misschien een V50), ik vind het een mooie wagen, goed formaat en het up-to-date interieur, dit vind ik bij de 2e gen. V70/S60/S80 persoonlijk wat minder.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65301754
Owh, misschien nog een vraagje. Heeft iemand ervaring om de telefoonfunctie in de S40 later te laten inbouwen door een Volvo dealer zelf? Aangezien standaard alle voorbereiding (aan het frontpaneel iig) al aanwezig is.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65311395
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:19 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,

Ben opzoek naar een Zweed die diesel lust. Het Saab hoofdstuk heb ik afgesloten aangezien ze daar geen kaas hebben gegeten van fatsoenlijke (en hoofdzakelijk, betrouwbare) dieselmotoren.


Koop GEEN S40/V50 1.6 D.
pi_65312410
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:26 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Het extra vermogen geef ik niet zoveel om, je zegt echter wel betrouwbaarder, zijn de 4 cilinder dieselmotoren dit niet? Verder wil ik wel perse een S40 (heel misschien een V50), ik vind het een mooie wagen, goed formaat en het up-to-date interieur, dit vind ik bij de 2e gen. V70/S60/S80 persoonlijk wat minder.
2.0D is ook wel betrouwbaar, maar het D5 blok net iets meer .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65314799
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:35 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]



Koop GEEN S40/V50 1.6 D.
Dat was ik sowieso al niet van plan, wil wel mee kunnen komen met het verkeer.

Of zijn er nog andere redenen behalve dat-ie traag is?
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:02 schreef r8ality het volgende:

[..]

2.0D is ook wel betrouwbaar, maar het D5 blok net iets meer .
Hmja, de 4 cilinders zijn zeker Ford-blokken, of niet?

Overigens, toen ik zei dat ik niet gaf om het extra vermogen van de D5 bedoelde ik eigenlijk meer dat ik het het grote prijsverschil het niet waard vind tov. de 2.0D, zeker omdat de D5 pas sinds 2006 in de S40/V50 ligt zijn ze nog zeer prijzig. En aangezien het alleen beschikbaar met de Geartronic is, niet veel rapper dan de 2.0D (Nee, ik wil echt geen V70 ) Extra vermogen is natuurlijk altijd leuk, maar dat behaal ik wel na een jaar met een chiptune.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65315335
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:14 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Dat was ik sowieso al niet van plan, wil wel mee kunnen komen met het verkeer.

Of zijn er nog andere redenen behalve dat-ie traag is?
De 1.6 D heeft enorm veel last van Black Sludge en dat moet jou bekend voor komen als ex Saab rijder. Het is een PSA motor net als de 2.0 D. Ik heb nog geen slechte verhalen over de 2.0 gehoord.
pi_65315795
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:29 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De 1.6 D heeft enorm veel last van Black Sludge en dat moet jou bekend voor komen als ex Saab rijder. Het is een PSA motor net als de 2.0 D. Ik heb nog geen slechte verhalen over de 2.0 gehoord.
Ben geen ex-Saab rijder. Met het afsluiten van het Saab hoofdstuk doelde ik eigenlijk op mijn zoektocht naar een Zweed met diesel.

Heb wel uitgebreid onderzoek gedaan naar Saabs, dus ik weet wel wat black sludge is.

Maar een franse motor dus, bijzonder. Als ik zo naar de getallen kijk is het hetzelfde blok als de 2.0 HDI (bijv. in de 407) dus? Dat zou mooi zijn, HDI-motoren zijn naar horen zeggen enorm soepel en stil.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65316839
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:42 schreef Koploperkopper het volgende:

Maar een franse motor dus, bijzonder.
Zo bijzonder is het niet. Ze hebben ook de 2.4 diesel en 2.5 tdi van audi gebruikt. Ik dacht dat alleen de oude 5 cilinders van Volvo zelf zijn!?
pi_65317217
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:11 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Zo bijzonder is het niet. Ze hebben ook de 2.4 diesel en 2.5 tdi van audi gebruikt. Ik dacht dat alleen de oude 5 cilinders van Volvo zelf zijn!?
Wat versta je onder oud?
De huidige 5 cilinders zijn van Volvo in elk geval.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_65317297
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:22 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Wat versta je onder oud?
De huidige 5 cilinders zijn van Volvo in elk geval.
De 2.5 10v en de 2.5 20v.
Weer wat geleerd.
pi_65320559
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:11 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Zo bijzonder is het niet. Ze hebben ook de 2.4 diesel en 2.5 tdi van audi gebruikt. Ik dacht dat alleen de oude 5 cilinders van Volvo zelf zijn!?
Een Audi motor kan ik nog begrijpen, maar ik vind een Franse motor een gewaagde keuze voor zo'n betrouwbaar merk, maar gelukkig heeft het dus goed uitgepakt als ik het zo hoor en lees.

Al is het meestal de electronica die het af laat weten bij Franse wagens.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65321203
De 1.6D en 2.0D dieselmotoren van Volvo zijn door PSA in samenwerking met Ford ontwikkeld. Ik heb nog geen slechte verhalen over die motoren gehoord, behalve dat ze in een Volvo soepeler schijnen te lopen dan in een Peugeot, dus wellicht dat het motormanagement ietwat is aangepast.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_65324610
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:58 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Een Audi motor kan ik nog begrijpen, maar ik vind een Franse motor een gewaagde keuze voor zo'n betrouwbaar merk, maar gelukkig heeft het dus goed uitgepakt als ik het zo hoor en lees.

Al is het meestal de electronica die het af laat weten bij Franse wagens.
Volvo verandert wel het 1 en ander eraan.

Maar de huidide 1.8 2.0 en de 5 cilinders zijn allemaal Volvo.

De 4 cilinders (benzine) zijn zelfs doorontwikkelde 5 cilinders meende ik.
pi_65327205
Vandaag de 740 voor het 3e jaar op rij zonder problemen door de APK gekomen.

Ofja, zonder problemen.. Einddemper + eindpijp vervangen, kosten 120 euro.. Maar ik wist al dat die versleten waren, alleen geen zin om te vervangen dus maar laten doen.

Heb er verder eigenlijk nog steeds nooit onderhoud aan gepleegt. Ieder jaar even olie vervangen + filter en de slijtende delen zoals banden en remblokken/schijven.

Maar verder is er nog steeds niets aan stuk gegaan.
Nee.
pi_65327271
Oja 1 dingetje!

Er brandt een controlelampje dat er een lampje stuk is. Echter is er geen enkel lampje stuk voor zover ik weet.. Ofja, lampjes onder de motorkap en van de kofferbak zijn stuk, maar daar zal toch geen controlelampje voor zijn?

Dat is het enige probleem, op een auto van 20 jaar oud.

Volvo.
Nee.
pi_65327771
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:16 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja 1 dingetje!

Er brandt een controlelampje dat er een lampje stuk is. Echter is er geen enkel lampje stuk voor zover ik weet.. Ofja, lampjes onder de motorkap en van de kofferbak zijn stuk, maar daar zal toch geen controlelampje voor zijn?

Dat is het enige probleem, op een auto van 20 jaar oud.

Volvo.
Had ik ook vorige week.
Kentekenplaatlampje bleek slecht contact te maken

Remlicht en achteruitrijlamp ook gecontroleerd?

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2009 19:43:40 ]
pi_65327978
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:16 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja 1 dingetje!

Er brandt een controlelampje dat er een lampje stuk is. Echter is er geen enkel lampje stuk voor zover ik weet.. Ofja, lampjes onder de motorkap en van de kofferbak zijn stuk, maar daar zal toch geen controlelampje voor zijn?

Dat is het enige probleem, op een auto van 20 jaar oud.

Volvo.
Ah, het lampjes-kapot-lampje. Das het eerste lampje wat door mij eruitgehaald is na aanschaf .

De theorie van het systeem is leuk, maar 9.99 van de 10x werkt het niet fatsoenlijk .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65328008
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:43 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ah, het lampjes-kapot-lampje. Das het eerste lampje wat door mij eruitgehaald is na aanschaf .

De theorie van het systeem is leuk, maar 9.99 van de 10x werkt het niet fatsoenlijk .
Heb ik zeker geluk Bij mij werkt het na 22,5 jaar nog prima
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:45:55 #147
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_65329451
Hier na 19 jaar werkt het ook nog fatsoenlijk.
Ik ben lelijk.
pi_65329925
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb ik zeker geluk Bij mij werkt het na 22,5 jaar nog prima
Als je alles enigzins origineel houdt wel ja, zeker bij de 7-series. Maar ik heb een 1-serie met xenon en achter LED-lampjes. Dus dan gaat ie over de flos .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65330204
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:03 schreef r8ality het volgende:

[..]

Als je alles enigzins origineel houdt wel ja, zeker bij de 7-series. Maar ik heb een 1-serie met xenon en achter LED-lampjes. Dus dan gaat ie over de flos .
Maar dan moet je ook niet gaan afgeven op dat systeem maar op je eigen gepruts
Ook met xenon en led lampjes is het werkend te krijgen, mits je de juiste weerstandwaarden aanlevert.
pi_65330328
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar dan moet je ook niet gaan afgeven op dat systeem maar op je eigen gepruts
Ook met xenon en led lampjes is het werkend te krijgen, mits je de juiste weerstandwaarden aanlevert.
Gaat niet. Xenon gebruikt maar 1 van de koplamp-aansluitingen. Dus de tweede loopt altijd los te bungelen, ergo, lampje aan. Niet dat dat lampje toen nog werkte, maar goed .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')