abonnement Unibet Coolblue
pi_61649765
quote:
AZ-speler Brett Holman mist topper tegen PSV

Uitgegeven: 15 september 2008 14:01
Laatst gewijzigd: 15 september 2008 14:03
AMSTERDAM - De tuchtcommissie van de KNVB heeft AZ-speler Brett Holman voor één wedstrijd geschorst. De Australiër kreeg zaterdag in de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag vlak voor rust rood (twee keer geel) van scheidsrechter Jack van Hulten.

De aanvaller mist hierdoor de kraker tegen PSV, dat zaterdag in het DSB Stadion op bezoek komt.

Tot de rode kaart van Holman was de wedstrijd in evenwicht, met kansen aan beide zijden. De rode kaart was het breekpunt in de wedstrijd. Met een man meer had ADO nog steeds moeite met AZ, maar acht minuten na rust zette Richard Knopper de thuisclub op voorsprong. In de 72e minuut stelde Yuri Cornelisse de overwinning veilig met een fraaie kopgoal. Kort voor tijd maakte invaller Hursut Meric de 3-0 na een knappe individuele actie.

ADO voert de ranglijst aan na twee speelronden, de ploeg van Louis van Gaal staat vijftiende met nul punten.
  maandag 15 september 2008 @ 17:04:54 #127
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61649813
Martens op 10 Hoe lang heb ik die gast niet meer op 10 zien spelen bij AZ.
Confidence through competence
  maandag 15 september 2008 @ 17:05:13 #128
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61649820
Naar typetje, die Van Hulten
Confidence through competence
pi_61649843
quote:
Van Gaal: "Het zegt iets over de supporters"

Tijdens de tweede competitiewedstrijd heeft het publiek van AZ zich al tegen Louis van Gaal gekeerd. De meegereisde supporters zongen in Den Haag veelvuldig 'Louis, rot op', maar de trainer denkt daar nog niet aan.

"Het zegt iets over de supporters. Dat ik word uitgelachen en beschimpt hoort er kennelijk bij in het voetbal", zei de voormalig Nederlandse bondscoach tegenover het AD. "Het is aan het bestuur en niet aan mij om daar mee om te gaan."

De supporters, die op cynische wijze meededen met het ADO-publiek bij 'We zwaaien met zijn allen naar Van Gaal', hoeven echter niet te rekenen op een snel vertrek van de trainer. Van Gaal ziet namelijk voldoende toekomst in Alkmaar. "Ik heb de beste wedstrijd van AZ van het afgelopen half jaar gezien. Een elftal dat wil knokken en strijden tot de laatste snik. Maar ADO scoorde schitterende goals en dus zit ik met een mond vol tanden."
pi_61650074
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Van Gaal gaat ze bruin bakken in Alkmaar, de bitterballen wel te verstaan. Ook een mooie job.
pi_61651547
Brands houd de hand bij Louis boven het hoofd zodat hijzelf ook niet de verwijten gaat krijgen. Feit is dat er technisch een hoop fout gaat.
Aankoopbeleid is kut! Ze laten spelers gratizz naar Roda vertrekken. En dan een trainer die de status van god krijgt.

Jammer dat onze echte trainer in Oostenrijk zit. Feit is dat Brands en Louis al hebben laten zien dat ze 1)stronteigenwijs zijn. 2) liegen tegen supporters tijdens vergaderingen over nog meer goede aankopen als ook zeggen dat AZ goed speelde en je met 3-0 tegen een ADO speelt godverdomme.
Zum kotzen..

Maar goed zaterdag maar eerst in eigenhuis psv verslaan.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  maandag 15 september 2008 @ 18:12:35 #132
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61651641
Die stadionuitbreiding zal er wel voorlopig niet komen.
Confidence through competence
  maandag 15 september 2008 @ 18:19:33 #133
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_61651808
quote:
"Ik heb de beste wedstrijd van AZ van het afgelopen half jaar gezien. Een elftal dat wil knokken en strijden tot de laatste snik.
Ja, dat zag ik, vooral bij die derde goal toen die kerel van ADO gewoon ongehinderd naar het doel mocht lopen vanaf de flank nadat ie één speler voorbij was. Nou, dat springt me een partijtje voor mekaar in de bres!
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 15 september 2008 @ 18:20:59 #134
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61651838
Poco is best slecht in verdedigen ja. Maar hij had wel mooie schaarbewegingen! _!
Confidence through competence
  maandag 15 september 2008 @ 18:31:18 #135
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_61652082
Nou ja, het gaat me niet eens zo om Poco die zich veel te makkelijk liet omspelen, maar meer dat die gast vervolgens dus totaal vrije doorgang had, dan hebben we het gewoon echt over meerdere meters tot ie 'm vlak voor het doel langs Romero kon tikken.

En de rest van het strafschopgebied stond daar maar een beetje naar te kijken met zo'n houding alsof ze er net waren achtergekomen dat er met die natte scheet van zojuist iets mee was gekomen in plaats van meteen op die gozer te springen, wat je volgens mij hoort te doen als je ploeggenoot een fout maakt en zo'n tegenstander breekt door. Het zoveelste voorbeeld van een compleet apatische AZ-verdediging.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_61652155
-edit-

Stukje stond er al.
  maandag 15 september 2008 @ 20:24:01 #137
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61655810
as wedstrijd koenders maar weer rechtsback
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 15 september 2008 @ 20:44:19 #138
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61656409
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:24 schreef Fortitudo het volgende:
as wedstrijd koenders maar weer rechtsback
http://limster.hyves.nl/
Confidence through competence
  maandag 15 september 2008 @ 20:51:35 #139
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61656646
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:44 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

http://limster.hyves.nl/

wie is die dikke negerin?
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_61662292
quote:
AZ opnieuw behoed van administratieve blunder

Een attente medewerker van FC Groningen heeft AZ behoed van een administratieve blunder. Voor Ari (foto) en Simon Poulsen restte een bizarre avond.

Tijdens het beloftenduel tussen Jong FC Groningen-Jong AZ dreigde de Alkmaarse club opnieuw een administratieve blunder te begaan. Eerder dit seizoen wilde AZ de geschorste Nick van der Velden opstellen tegen NAC Breda. Een tip van een journalist voorkwam een reglementaire nederlaag.

Ari, Niklas Moisander, Simon Poulsen, Demy de Zeeuw, Maarten Martens en Graziano Pellè waren aanvankelijk opgenomen in de basis van Jong AZ. Allen zijn 23 jaar of ouder, maar volgens de reglementen is dit niet toegestaan. Maximaal vier veldspelers plus één keeper van boven de 23 jaar mogen tegelijk in een beloftenwedstrijd spelen.

Het was nota bene een internetredacteur van FC Groningen die de Alkmaarders erop moest attenderen dat de bezoekers een onreglementair aantal spelers wilden opstellen. AZ handelde snel en begon het duel met het toegestane aantal dispensatiespelers. Dankzij een doelpunt van Pellè wonnen de Alkmaarders met 1-0.

'De KNVB werkt sinds twee weken met een digitaal systeem voor de wedstrijdformulieren waarmee automatisch te zien moet zijn of er te veel spelers van 23 jaar en ouder meedoen', reageerde Jong AZ-trainer Marcel Bout tegen Voetbal International. 'Dit systeem is blijkbaar niet waterdicht. En wij hebben zelf Ari en Poulsen uit voorzorg naar de kant gehaald.'

Voor Ari en Poulsen was het daardoor een bizarre avond. De twee gingen met de bus mee naar Groningen om vijf minuten voor de aftrap verwezen te worden naar een bijveld waar zij trainingsoefeningen afwerkten.

VI
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 15 september 2008 @ 23:11:38 #141
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61662390
Goehoed voor de motivaaaasie van Arie!
Confidence through competence
pi_61662502
Pellè !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 september 2008 @ 23:22:12 #143
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61662774
pelle klaart de klus weer eens voor ons. altijd op de belangrijke momenten staat hij op en schiet hij ons naar de winst.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 15 september 2008 @ 23:39:40 #144
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_61663381
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:51 schreef Fortitudo het volgende:

[..]


wie is die dikke negerin?
Een hobbit.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 16 september 2008 @ 08:07:25 #145
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61666477
quote:
'Dembélé hoort gewoon in de spits te staan'

Moussa Dembélé moet veel beter kunnen dan hij momenteel laat zien bij zijn club AZ. Op de afgelopen Olympische Spelen maakte hij met Jong België een prima indruk, maar sinds zijn terugkeer in Alkmaar is de speler geen schim meer van de aanvalsleider van de Belgische ploeg die bij de beste vier eindigde in Peking.

Bondscoach Jean-François de Sart, inmiddels opgestapt, kan er niet bij waarom de 21-jarige Dembélé het niet kan laten zien in het shirt van de Noord-Hollanders. “Op de Spelen was hij fantastisch. Met drie goals haalde hij ook een prachtig gemiddelde voor een spits. Daarom staat hij bij ons, én in de nationale ploeg, ook altijd in de punt van de aanval”, aldus de voormalig keuzeheer van de Belgische beloften in het Algemeen Dagblad.

AZ-coach Louis van Gaal gebruikte de aanvaller het afgelopen weekend tegen ADO Den Haag zelfs als middenvelder. Niet handig, zo meent De Sart. “Ik heb het bij de Belgische olympische ploeg ook met hem geprobeerd op links in de voorbereiding. Maar hij is op z’n best als echte spits”, weet de oefenmeester.

Desondanks heeft De Sart ook een puntje van kritiek “Natuurlijk moet zijn scorend vermogen beter worden. Daar heb ik ook goede gesprekken over gehad met hem in de aanloop naar China. Moussa is een fantastisch mens, die graag de ballen klaar legt voor een ander. Maar hij mag, nee, hij moet egoïstisch worden in de buurt van het strafschopgebied.”

”Brazilië, Nigeria en Italië waren niet de minste ploegen ter wereld om tegen te spelen, hè? Moussa was in die wedstrijden formidabel. En als je in China dan drie keer scoort, hoef je voor mij niet meer te bewijzen waar je bij AZ hoort te staan. Ik zal Louis van Gaal niet verwijten dat hij op dit moment andere dingen van hem vraagt. Maar op de Spelen heeft Moussa bewezen dat hij niet het imago hoeft te hebben van een spits die niet scoort.”
Confidence through competence
pi_61666772
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:11 schreef Stereotomy het volgende:
Goehoed voor de motivaaaasie van Arie!
maar Pelle kan wel scoren
quote:
'Dembélé hoort gewoon in de spits te staan'

Moussa Dembélé moet veel beter kunnen dan hij momenteel laat zien bij zijn club AZ. Op de afgelopen Olympische Spelen maakte hij met Jong België een prima indruk, maar sinds zijn terugkeer in Alkmaar is de speler geen schim meer van de aanvalsleider van de Belgische ploeg die bij de beste vier eindigde in Peking.

Bondscoach Jean-François de Sart, inmiddels opgestapt, kan er niet bij waarom de 21-jarige Dembélé het niet kan laten zien in het shirt van de Noord-Hollanders. “Op de Spelen was hij fantastisch. Met drie goals haalde hij ook een prachtig gemiddelde voor een spits. Daarom staat hij bij ons, én in de nationale ploeg, ook altijd in de punt van de aanval”, aldus de voormalig keuzeheer van de Belgische beloften in het Algemeen Dagblad.

AZ-coach Louis van Gaal gebruikte de aanvaller het afgelopen weekend tegen ADO Den Haag zelfs als middenvelder. Niet handig, zo meent De Sart. “Ik heb het bij de Belgische olympische ploeg ook met hem geprobeerd op links in de voorbereiding. Maar hij is op z’n best als echte spits”, weet de oefenmeester.

Desondanks heeft De Sart ook een puntje van kritiek “Natuurlijk moet zijn scorend vermogen beter worden. Daar heb ik ook goede gesprekken over gehad met hem in de aanloop naar China. Moussa is een fantastisch mens, die graag de ballen klaar legt voor een ander. Maar hij mag, nee, hij moet egoïstisch worden in de buurt van het strafschopgebied.”

”Brazilië, Nigeria en Italië waren niet de minste ploegen ter wereld om tegen te spelen, hè? Moussa was in die wedstrijden formidabel. En als je in China dan drie keer scoort, hoef je voor mij niet meer te bewijzen waar je bij AZ hoort te staan. Ik zal Louis van Gaal niet verwijten dat hij op dit moment andere dingen van hem vraagt. Maar op de Spelen heeft Moussa bewezen dat hij niet het imago hoeft te hebben van een spits die niet scoort.”
!

[ Bericht 76% gewijzigd door fuckbuddy op 16-09-2008 09:33:04 ]
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  dinsdag 16 september 2008 @ 09:54:31 #147
3185 Adelante
To let it go now
pi_61667925
Lastige keuze tussen Pell of Dembele
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61669599
Die bijna blunder alweer.

[ Bericht 87% gewijzigd door Blawh op 16-09-2008 11:25:04 ]
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:20:25 #149
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61669766
Kijk eens acht postings boven je.
Confidence through competence
pi_61669816
quote:
Over prijzen wordt bij AZ al niet meer gesproken

Er was een tijd dat AZ de meest ambitieuze club van de eredivisie was. 'Drie landstitels in tien jaar', sprak een directeur overmoedig. 'Als ik hier wegga is AZ een topclub', zei de trainer. 'We worden kampioen, het is alleen de vraag wanneer', voegde de voorzitter eraan toe. Lang geleden? Nee, ruim een jaar. En nu? De hand is op de knip gegaan en over prijzen wordt niet meer gesproken.

Onder het kopje 'programma en uitslagen' vermeldde de website van AZ zondag en maandag een 0-3 overwinning op ADO Den Haag. Soms is het lastig wennen aan de nieuwe werkelijkheid.
In ruim een jaar tijd is AZ ver weggezakt. Financieel gezien heeft de club voor het eerst in jaren een stap terug moeten doen en op sportief vlak hoeft van een 'topvier' voorlopig niet meer te worden gesproken. Daarvoor is het verval te groot en, naar het zich laat aanzien, te langdurig. Want de misère van vorig seizoen is nog niet tot staan gebracht.

Op financieel gebied is de rek eruit. De club die in januari nog een slordige achttien miljoen euro wilde neertellen voor Afonso Alves, kon in de zomer bijna niets meer. De begroting ging terug van 30 naar 28 miljoen euro. Dat dat komt door het ontbreken van Europees voetbal, is een magere verklaring. De laatste jaren werd in de begroting nauwelijks rekening gehouden met de inkomsten uit Europees voetbal. Bovendien was het Uefacuptoernooi niet bijzonder lucratief, heeft de club steeds gezegd. Waarschijnlijker is het dat op het hoofdkantoor van DSB de rekenmeesters dit jaar aan het werk zijn gezet.

De gevolgen van de bezuinigingen zijn divers. Zo mocht het vrouwenteam van AZ voor de Europacup niet een dagje eerder naar Servië. Te duur. De drie- à vierduizend euro moest worden bespaard. Andere gevolgen: AZ-tv is danig uitgekleed en de AZ-krant, die huis aan huis werd verspreid, bestaat niet meer. De krant was vooral een vehikel voor advertenties van de bedrijven van voorzitter Dirk Scheringa, maar er werd te weinig gereageerd op de advertenties. De krant leverde dus te weinig op, en wat niks oplevert gaat er tegenwoordig uit in Alkmaar.

Cru gesteld is het van de AZ-krant naar Louis van Gaal een kleine stap. Ook bij de trainer kan zo langzamerhand de vraag worden gesteld: wat levert hij de club nog op? Hij tekende in 2005 een contract voor drie jaar. Zijn doel destijds: een prijs winnen. Dat lukte niet. Hij tekende later bij tot 2010, want hij had het naar zijn zin en er was nog een tweede doel: van AZ een topclub maken. Ook dat is (nog) niet gelukt.

De meerwaarde van de aanwezigheid van Van Gaal is tanende. Zijn naam en faam zou het voor de club gemakkelijker maken spelers te halen. Daar blijkt niet veel meer van. Grote spelers komen niet naar Alkmaar - of de trainer nou Louis van Gaal is of niet. Ook op het veld verwatert zijn waarde. Nadat hij vorig seizoen de grip op de spelersgroep verloor en de club als elfde eindigde, staat het elftal nu op nul uit twee. Een vaste opstelling is er nog niet, net zo min als een vaste speelwijze.

Dat diverse spelers de voorbereiding misten in verband met de Olympische Spelen, is daar slechts ten dele debet aan. Van Gaal had de hele voorbereiding de beschikking over een alleszins acceptabele selectie. In plaats van daarmee de competitie te starten, gaf hij de nog maar net teruggekeerde olympiërs een basisplaats. Op zijn minst onhandig. Nu lopen meerdere spelers al met de pest in hun lijf, terwijl dat gemakkelijk te voorkomen leek. Geen van de olympiërs had er een punt van gemaakt als hij op de bank had gezeten. Dat was immers door Van Gaal al twee maanden eerder aangekondigd.

Met een stalen gezicht zei Van Gaal zaterdag dat zijn elftal 'de beste wedstrijd van het laatste half jaar' had gespeeld. AZ verloor dan wel met 3-0, maar dat had zo zijn oorzaken. Kansen niet benut en een slechte scheidsrechter. Een voorspelbare reactie die de trainer wel vaker gaf na een zeperd. Misschien had Van Gaal in dit geval nog wel gelijk ook. Misschien was het spel van AZ zaterdag inderdaad beter dan het in het afgelopen half jaar geweest was. Dat maakt het alleen nog maar pijnlijker.

THEO BRINKMAN
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')