abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 september 2008 @ 18:06:25 #1
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61380640
Volgend op de discussie die hier aan het ontstaan was: Specifiekere Poll: Heb je een relatie, zoja: Hoe?

Ik ben een maand geleden getrouwd met een Filippijnse, na een relatie van enkele jaren. Ben zelf de dertig nog niet gepasseerd en mijn vrouw is nog geen jaar jonger dan ik.

Nu is het wel zo dat er veel vooroordelen bestaan over buitenlandse vrouwen en 'witte man':
- de man is oud, vadsig, zweterig
- de vrouw had zijn (klein)dochter kunnen zijn
- zij gaat enkel en alleen voor het geld
- zij gaat enkel voor de verblijfsvergunning

Goed, ik ben dus nog jong, slank, zeker niet onaangenaam om naar te kijken en, helaas helaas, voor het grote geld moet je nog niet bij mij zijn.
Mijn vrouw is ongeveer even oud als ik, kent de betrekkelijkheid van het 'rijke' nederland en verblijfsvergunning: prima, als we maar na het pensioen (of als het financieel kan: eerder) naar de Filippijnen gaan.

Ik heb inderdaad in Manila veel gevallen gezien van 'economische stelletjes': de oude, vadsige vent met het 22-jarige meisje daarnaast. Als witte man schaam je je dood.
Maar óók vele stelletjes die een 'échte' reatie hebben: Jonge mensen of van die schattige oude koppeltjes.
Daarvan kun je zien dat het oprecht is, geen twijfel over mogelijk.

Hier in Nederland komt het alleen meer dan regelmatig voor dat er negatief wordt gedaan over een relatie met een buitenlandse vrouw, Filippijns, Thais, whatever.

Zijn er hier meer Fok!-ers met een buitenlandse partner die tegen deze negatieve vooroordelen aanlopen?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_61380887
Waarom zou het geen echte liefde kunnen zijn?
Is ze hier geboren en/of heb je haar daar ontmoet?
Als je haar daar ontmoet is het geen echte liefde dan gaat het puur om het geld daar kun je zeker van zijn

Kennis van mij heeft een huis in Thailand en krijgt als die daar is (bijna dagelijks)liefdesverklaringen van de locals, gesprekken met ouders van (jonge) meiden
Ook worden de meest vage dingen uit de kast gehaald om hem maar "verliefd"te laten worden met waarschijnlijk de hoop op een beter westers bestaan.(het is geen lelijke gast maar niet de casanova die in nederland door elke chick kwijlend word nagestaard)
Zou zomaar kunnen dat ze echt om je geeft om de persoon die je bent echter onderschat de creativiteit van de armoede hierin ook niet.
En natuurlijk zegt ze tegen jou dat ze de relativiteit van het rijke westen kent wat verwacht je anders?Dat ze zegt ik ben eigenlijk bij je omdat je (in verhouding) rijk bent
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61381062
Ik ben Nederlander, mijn vriendin is Duitse.
Meestal wordt er prima gereageerd, maar soms krijg je nog wel van die "grapjes" als "zo, het systeem daar van binnenuit aan het saboteren zodat we onze fietsen terugkrijgen?"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_61381109
heb je zelf niet ook een beetje vooroordelen? dat jij er niet onaangenaam uitziet wil niet zeggen dat als je fatsig en zweterig bent de situatie ineens anders is..of zie ik dat nou verkeerd?
  donderdag 4 september 2008 @ 18:29:55 #5
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61381164
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:17 schreef Superfast het volgende:

Als je haar daar ontmoet is het geen echte liefde dan gaat het puur om het geld daar kun je zeker van zijn

Zou zomaar kunnen dat ze echt om je geeft om de persoon die je bent echter onderschat de creativiteit van de armoede hierin ook niet.

En natuurlijk zegt ze tegen jou dat ze de relativiteit van het rijke westen kent wat verwacht je anders?Dat ze zegt ik ben eigenlijk bij je omdat je (in verhouding) rijk bent
Ik heb haar hier leren kennen, maar ze is een Filippijnse.

Verder zijn dit dus inderdaad de opmerkingen die ik vaak hoor. Omdat zij een Filippijnse is gaat het dús enkel om het geld.
En dat is dus wat steekt: inderdaad zijn er zat die het doen om deze reden, dat is bekend. Maar die kiezen dan eerder voor een oude vent, want die is financieel al binnen.

Daarnaast zijn er ook de stelletjes die bij elkaar zijn omdat zij nou eenmaal gevallen zijn voor die persoon.
Maar de o.a. door jou geuitte vooroordelen blijven.

En da's nou nét het probleem.
  donderdag 4 september 2008 @ 18:31:33 #6
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61381196
-edit- offtopic

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 04-09-2008 18:47:18 ]
  donderdag 4 september 2008 @ 18:32:01 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61381209
Tsjechisch vriendinnetje. Ontmoet in NL. Nooit eigenlijk negatieve reacties. Vroeg me eerst wel af wat ze nou in NL deed. (ze is nogal knap ) Had nogal eens wat oost-europese dames ontmoet die in de sex industrie bleken te werken dus was nogal voorzichtig. Na zelf een paar maanden in een moeilijke financiele periode te hebben gezeten waar zij me erg steunde was het voor mij duidelijk dat ze geen golddigger is

Inmiddels al jaren samen en samen Europa door gegaan.

@TS
Vermaak me weleens met die thaise grietjes in chatrooms. Zonder ze ooit te hebben gesproken adden ze je met "I love you dutch people ;') " .... 3 chatgesprekjes later hebben ze het er al over dat ze van je houden of verliefd zijn.

*disclamer
Buschetta is medeeigenaar van een chatwebsite die internationaal bekend is dus zodoende "moet" hij nogal eens modereren
  donderdag 4 september 2008 @ 18:32:23 #8
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61381219
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:27 schreef Chickiewickie het volgende:
heb je zelf niet ook een beetje vooroordelen? dat jij er niet onaangenaam uitziet wil niet zeggen dat als je fatsig en zweterig bent de situatie ineens anders is..of zie ik dat nou verkeerd?
Oei, die komt aan, scherp opgemerkt.
Natuurlijk heb ik ook mijn vooroordelen. En ik heb het in de OP natuurlijk wel enigszins gechargeerd geformuleerd.

Waar ik op doel zijn de mannen die daar eigenlijk een beetje komen 'vrouwen shoppen'.
En dat heb ik (helaas) met eigen ogen mogen aanschouwen toen ik met mijn vrouw en mijn ouders in Manila waren ivm het regelen van papieren

-quote- Na zelf een paar maanden in een moeilijke financiele periode te hebben gezeten waar zij me erg steunde was het voor mij duidelijk dat ze geen golddigger is -/quote-

Ook meegemaakt, heeft zij mij ook gesteund, was ook duidelijk dat ze geen golddigger is.
pi_61381239
-edit- offtopic

[ Bericht 94% gewijzigd door Re op 04-09-2008 18:47:43 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 4 september 2008 @ 18:39:47 #10
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61381358
Beetje een zinloze discussie dit m.i.z.

Zat argumenten en voorbeelden te vinden waarin blijkt dat zulke relaties puur en alleen ontstaan omdat de meisjes in kwestie op zoek zijn naar een westerling om zo de armoede te ontvluchten.

Anderzijds zullen er ook genoeg voorbeelden te vinden zijn die dit ontkrachtigen.

Je neemt een bepaald risico maar dat weet je zelf ook wel.

En natuurlijk speelt jouw westerse inkomen een belangrijke rol in haar keuze daar ben ik zonder meer van overtuigd

Maar ja , hoevaak hoor je niet in autochtone relaties dat de man zijn baan kwijtraakt en vrouwlief er met de kinderen vandoor gaat om elders haar hand op te houden geluk te zoeken
  donderdag 4 september 2008 @ 18:49:06 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61381622
offtopic zooi weggehaald... dus dat blijft ook weg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 4 september 2008 @ 19:32:25 #12
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61382714
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:39 schreef Superfast het volgende:
Beetje een zinloze discussie dit m.i.z.

Zat argumenten en voorbeelden te vinden waarin blijkt dat zulke relaties puur en alleen ontstaan omdat de meisjes in kwestie op zoek zijn naar een westerling om zo de armoede te ontvluchten.

Anderzijds zullen er ook genoeg voorbeelden te vinden zijn die dit ontkrachtigen.

Je neemt een bepaald risico maar dat weet je zelf ook wel.

En natuurlijk speelt jouw westerse inkomen een belangrijke rol in haar keuze daar ben ik zonder meer van overtuigd

Maar ja , hoevaak hoor je niet in autochtone relaties dat de man zijn baan kwijtraakt en vrouwlief er met de kinderen vandoor gaat om elders haar hand op te houden geluk te zoeken
Daarin geef je dus eigenlijk toe dat je geen sterk punt hebt:
- Er zijn voorbeelden die je statement bevestigen;
- Maar er zijn ook voorbeelden die het ontkrachten;
- En er zijn zat voorbeelden van autochtone vrouwen die vertrekken als manlief werkloos raakt.

Maar zijn er eigenlijk meer Fok!ers met een buitenlandse partner die hun ervaringen willen uitwisselen?
  donderdag 4 september 2008 @ 19:34:58 #13
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61382782
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:32 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Daarin geef je dus eigenlijk toe dat je geen sterk punt hebt:
- Er zijn voorbeelden die je statement bevestigen;
- Maar er zijn ook voorbeelden die het ontkrachten;
- En er zijn zat voorbeelden van autochtone vrouwen die vertrekken als manlief werkloos raakt.

Maar zijn er eigenlijk meer Fok!ers met een buitenlandse partner die hun ervaringen willen uitwisselen?
Ik heb wel eens kortstondig een relatie met een Surinaamse gehad hetgeen prima werkte maar om andere redenen dan geld of cultuur/religie is het toen uitgegaan
  donderdag 4 september 2008 @ 19:39:45 #14
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61382885
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:34 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ik heb wel eens kortstondig een relatie met een Surinaamse gehad hetgeen prima werkte maar om andere redenen dan geld of cultuur/religie is het toen uitgegaan
Kwam zij ook uit Suriname? En hebben jullie ook last gehad van vooroordelen?
pi_61383149
Ik kende die vooroordelen nog niet eigenlijk
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 4 september 2008 @ 20:22:08 #16
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61383938
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:39 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Kwam zij ook uit Suriname? En hebben jullie ook last gehad van vooroordelen?
De meeste mensen vervallen in vooroordelen als ze bepaald gedrag signaleren wat hun betitelen als ongezond of ongewenst.

En dan nog is het de vraag of het klopt.

Anno 2008 in een multi cult samenleving zou je in principe geen last moeten hebben van vooroordelen (op een enkel geintje in de kroeg na maar daar moet je je niet druk om maken m.i.z.)

Maar om antwoord op je vraag te geven , nee heb er geen last van gehad op de bovengenoemde flauwe geintjes na
  donderdag 4 september 2008 @ 20:40:08 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61384472
M'n vriendin is Thaise. Soms als we hier over straat lopen merk je idd wel dat mensen op een bepaalde manier naar je kijken. Maar ik probeer het gewoon te negeren.

Om maar even wat vooroordelen weg te werken voor de goede orde
  • Mijn vriendin komt uit een zeer welgesteld gezin wat waarsch. omgerekend naar euro's zelfs meer verdiend dan ik.
  • Ik val niet speciaal op buitenlanders (of aziaten of zoiets). It just happened.
  • Ik ben 23, zij is 24
  • Ze studeert media en communicatie aan een universiteit in Londen

Voila.
  • There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
    pi_61384776
    Mijn partner is ex-asielzoeker. Dus die wilde mij alleen maar voor de verblijfsvergunning natuurlijk. En toen ie die had, was het natuurlijk voor de sex met zo'n makkelijke hollandse en dat zou toch nooit serieus worden, want dan zou hij wel overstappen op een beïnvloedbaar diensbaar meiske van zijn eigen clan. En nog later zou hij mij wel omturnen in een beïnvloedbaar dienstbaar model.

Nou ja, inmiddels hebben we 3 kinderen, weet ik nauwelijks meer hoe een wasmachine werkt omdat hij het huishouden voor het grootste deel doet omdat ik werk en hij zorgt en het enige wat er is overgebleven van al het gelul zijn de ongelovige blikken soms als mensen doorkrijgen dat we bij elkaar horen. Nou ja. Puh.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_61384895
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 19:34 schreef Superfast het volgende:

[..]

Om watvoor redenen dan wel?
    Denk erover na.
      donderdag 4 september 2008 @ 21:11:54 #20
    226867 Superfast
    Keep on smiling
    pi_61385364
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 20:54 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

Om watvoor redenen dan wel?
    Niet relevant om te vermelden
      donderdag 4 september 2008 @ 21:14:24 #21
    226867 Superfast
    Keep on smiling
    pi_61385441
    Gummibeer waarom maak je je eigenlijk druk om wat anderen vinden?
    Je bent toch volwassen en hebt (naar ik hoop voor je) een eigen gefundeerde mening waarom je wel of niet bij iemand blijft?
      donderdag 4 september 2008 @ 21:20:37 #22
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61385644
    Ja, natuurlijk,

Een forum is echter een prima plaats om dit soort zaken bespreekbaar te maken.
    En waarempel: Fok! heeft het Fok!-forum!

En ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben die genoemde frustraties kent.
    Dus, vandaar.

En ja, het is waar: ik kan mij er zo nu en dan behoorlijk over opwinden. Maar da's ook een beetje omdat dat soms gewoon wel leuk is.
    pi_61390257
    quote:
    [b]Op donderdag 4 september 2008 18:06

Zijn er hier meer Fok!-ers met een buitenlandse partner die tegen deze negatieve vooroordelen aanlopen?
    Heb hier zelf een heel topic over gehad omdat m'n vriend politiek vluchteling is uit Irak. Mensen vonden het niks dat het een buitenlander was, dat het een asielzoeker was vonden ze nog erger, ze hadden allerlei vreemde ideeen bij mannen uit het midden-oosten (radicale islam, terwijl m'n vriend niet eens een moslim is), dat soort flauwekul. Na een tijdje werd het wel minder hoor. Gewoon je partner meeslepen en zorgen dat iedereen met vooroordelen haar leert kennen en zien hoe jullie met elkaar omgaan, dan kunnen ze er moeilijk meer omheen. En ze moeten gewoon wennen aan het feit dat het nu eenmaal niet hun keuze is,d at ze er gewoon niks over te zeggen hebben.
    Sanity is (not) statistical
    pi_61451269
    Uit mijn naam moet je al op kunnen maken, waar mijn vriendin vandaan komt

Je OP laat al zien dat je de vooroordelen ook deelt, net zoals bijna iedereen. Ik zet ook mijn vraagtekens als ik weer eens een 55+ tegenkom met aan zijn arm een meisje van net 20. En de locals van het land waar de dame in kwestie vandaan komt, zitten ook vol vooroordelen. Dat kun je toch niet vermijden, dat is nu eenmaal iets waar je rekening mee dient te houden als je een relatie met een niet-nederlander aangaat. Helemaal als die persoon uit een niet welvarend land komt.

Gewoon je ding doen, er niet boos over worden en als je de kans krijgt gewoon je verhaal doen bij mensen met vooroordelen, zodat ze wellicht wat meer inzicht krijgen in het hoe en wat. Vooroordelen komen tenslotte uit onkunde. En dan nog zal een grote groep die vooroordelen altijd blijven houden, big deal.
    wat een drama toch....
      maandag 8 september 2008 @ 12:47:47 #25
    194833 Hanoying
    vereert Zeus, zoals het hoort.
    pi_61471368
    Ik heb zelf een relatie met een Vietnamese, we zijn nu 6 jaar samen en vorig jaar zijn we getrouwd. Vooroordelen zul je altijd wel hebben, maar over het algemeen zijn de reacties op onze relatie toch wel positief.

Het is overigens een misverstand dat elke Vietnamese/Thaise/etc. familie zit te wachten op een Westerse schoonzoon. In het geval van mijn schoonfamilie heeft het toch wel een jaar of 4 geduurd voordat ze onze relatie accepteerden. En in die tijd hebben ze ook echt geprobeerd om haar op andere gedachten te brengen. Inmiddels zijn ze overigens wel om.
    Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
      maandag 8 september 2008 @ 12:59:08 #26
    194833 Hanoying
    pi_61471628
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 18:17 schreef Superfast het volgende:
    Waarom zou het geen echte liefde kunnen zijn?
    Is ze hier geboren en/of heb je haar daar ontmoet?

Kennis van mij heeft een huis in Thailand en krijgt als die daar is (bijna dagelijks)liefdesverklaringen van de locals, gesprekken met ouders van (jonge) meiden
    Ook worden de meest vage dingen uit de kast gehaald om hem maar "verliefd"te laten worden met waarschijnlijk de hoop op een beter westers bestaan.(het is geen lelijke gast maar niet de casanova die in nederland door elke chick kwijlend word nagestaard)
    Toch knap dat je dat allemaal zomaar weet Misschien is haar familie wel een stuk rijker dan die van jou
      maandag 8 september 2008 @ 13:09:49 #27
    48120 nicoco
    Drie keer links is ook rechts.
    pi_61471873
    Meestal wordt er prima gereageerd, maar soms krijg je nog wel van die "grapjes" als "zo, het systeem daar van binnenuit aan het saboteren zodat we onze fietsen terugkrijgen?"

Haha, die is eigenlijk best grappig.

Soms maken mensen opmerking dat mijn vriendin thaise is of filipijnse. Met als duidelijke ondertoon de vooroordelen die eerder in de commentaren geschetst zijn. Dat is zo irritant. Ten eerste is mijn vriendin Taiwanese, heeft ze een Master Degree (en is ze dus al 1000 keer slimmer dan die debielen die dat soort dingen zeggen) en heeft ze een dik betaalde baan. Mensen hebben zo'n gigantisch vooroordeel tegenover buitenlandse partners, zonder ze maar ontmoet te hebben of echt geïnterresseerd te zijn.

Een paar golddiggers en vieze vadsige oude mannetjes bepalen dus voor dat soort domme mensen het beeld dat zij hebben van partners van buitenlandse afkomst.
    pi_61471998
    Mijn oom is 11 jaar geleden getrouwd met een filipijnse en na 10 jaar daar gewoond te hebben, sinds kort weer terug in ons landje.
    De vooroordelen van mensen hier over hen huwelijk, kan ik me eigenlijk vrij weinig van herinneren.
    Wat me wel altijd is bijgebleven is, hij had zelf een hekel aan "discriminatie en turken en marokanen" en dan trouwt ie warempel zelf een buitenlandse....
    Maar gelukkig is ze een schat van een mens en totaal niet verwaand omdat ze toevallig een "americano" getrouwd is, maar gewoon lekker eenvoudig.
    De vooroordelen in de Filipijnen waren heel erg, want trouwen met een americano, dan trouw je met geld.
    En tuurlijk had mijn oom wat geld, hij heeft heel zijn leven hard gewerkt en was tot voor zijn huwelijk maar alleen, had zijn huis voor de verhuizing met een mooie winst verkocht.
    Dus werken hoefde hij niet in de filipijnen en dat hebben ze daar snel door. Mijn tante was best wel vatbaar voor de "schooiers" en liet zich in het begin toch wel makkelijk beinvloeden door kennissen en familie die ineens zo zielig waren.
    Mijn oom daarentegen absoluut niet en dat heeft hem ook niet altijd geholpen, maar men wist wel vrij gauw wat ze aan hem hadden.
    Hij heeft er zelf ook vele buitenlanders (waaronder nederlanders) rijk zien komen en uitgekleed terug zien gaan.
    this bitch bites
      maandag 8 september 2008 @ 13:16:55 #29
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61472028
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 13:09 schreef nicoco het volgende:

Haha, die is eigenlijk best grappig.

Soms maken mensen opmerking dat mijn vriendin thaise is of filipijnse. Met als duidelijke ondertoon de vooroordelen die eerder in de commentaren geschetst zijn. Dat is zo irritant. Ten eerste is mijn vriendin Taiwanese, heeft ze een Master Degree (en is ze dus al 1000 keer slimmer dan die debielen die dat soort dingen zeggen) en heeft ze een dik betaalde baan. Mensen hebben zo'n gigantisch vooroordeel tegenover buitenlandse partners, zonder ze maar ontmoet te hebben of echt geïnterresseerd te zijn.

Een paar golddiggers en vieze vadsige oude mannetjes bepalen dus voor dat soort domme mensen het beeld dat zij hebben van partners van buitenlandse afkomst.
    Ik denk dat enkele programma's zoals in het verleden op de buis zijn geweest hier ook wel aan bijdragen.
    Dan hebben we het over de 2 belgische boertjes bij Jambers en die 2 SBS6-programma's, waarbij mannen worden gevolgd overzee bij het zoeken van een partner en Reportage (over die reisleider).

Door dit soort programma's worden vermeende vooroordelen bevestigd. Zou best aardig zijn om ook eens programma's te zien die het tegendeel bevestigen.
    Niet vergissen: Voor een groot deel van de bevolking is wat ze op TV zien, sowieso meteen de algehele werkelijkheid.

Helaas ook op dit forum zie je verhalen zoals de posts van Henkway in Postorderbruidjes?

Tóch denk ik dat merendeel van de 'witte partners' niet van het type "vrouwen-shoppen" zijn.
    Dat hoop ik in elk geval toch...
    pi_61472253
    Ik heb een Chinese vriendin en ze is 'n jaar ouder dan mij.

Ze is naar Nederland gekomen om hier te studeren en we hebben elkaar op de universiteit ontmoet.
    Daarbij wil ze haar Chinese identiteit behouden en gaat dus voor 'n verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.
    Haar intentie was om na de studie terug te gaan naar China maar we hebben onlangs samen een huis gekocht. Ze verdient overigens ook meer dan mij .

Gelukkig hebben wij geen last van dergelijke vooroordelen. Maar bij onze situatie is het ook dat alle vooroordelen meteen worden ontkracht:

- ze is ouder
    - ze wil geen Nederlands paspoort
    - ze verdient meer dan mij
    a dirty mind is a joy forever
    Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
      maandag 8 september 2008 @ 13:30:39 #31
    48120 nicoco
    pi_61472315
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 13:16 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Ik denk dat enkele programma's zoals in het verleden op de buis zijn geweest hier ook wel aan bijdragen.
    Dan hebben we het over de 2 belgische boertjes bij Jambers en die 2 SBS6-programma's, waarbij mannen worden gevolgd overzee bij het zoeken van een partner en Reportage (over die reisleider).

Door dit soort programma's worden vermeende vooroordelen bevestigd. Zou best aardig zijn om ook eens programma's te zien die het tegendeel bevestigen.
    Niet vergissen: Voor een groot deel van de bevolking is wat ze op TV zien, sowieso meteen de algehele werkelijkheid.

Helaas ook op dit forum zie je verhalen zoals de posts van Henkway in Postorderbruidjes?

Tóch denk ik dat merendeel van de 'witte partners' niet van het type "vrouwen-shoppen" zijn.
    Dat hoop ik in elk geval toch...

Ben het helemaal met je eens. Jammer genoeg is een (groot?) deel van NL zo bevooroordeeld dat ze alles wat op TV gezegd wordt voor waar aannemen. Denk zelf ook niet dat het overgrote deel van de witte partners bewust op zoek gaat naar vrouwen voor het huishouden of alleen de sex. Ze zullen er alleen inderdaad wel bijzitten, maar ja. Excessen heb je altijd.
      maandag 8 september 2008 @ 13:33:12 #32
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61472370
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 13:15 schreef RedBitch het volgende:
    Mijn oom is 11 jaar geleden getrouwd met een filipijnse en na 10 jaar daar gewoond te hebben, sinds kort weer terug in ons landje.
    De vooroordelen van mensen hier over hen huwelijk, kan ik me eigenlijk vrij weinig van herinneren.
    Wat me wel altijd is bijgebleven is, hij had zelf een hekel aan "discriminatie en turken en marokanen" en dan trouwt ie warempel zelf een buitenlandse....
    Maar gelukkig is ze een schat van een mens en totaal niet verwaand omdat ze toevallig een "americano" getrouwd is, maar gewoon lekker eenvoudig.
    De vooroordelen in de Filipijnen waren heel erg, want trouwen met een americano, dan trouw je met geld.
    En tuurlijk had mijn oom wat geld, hij heeft heel zijn leven hard gewerkt en was tot voor zijn huwelijk maar alleen, had zijn huis voor de verhuizing met een mooie winst verkocht.
    Dus werken hoefde hij niet in de filipijnen en dat hebben ze daar snel door. Mijn tante was best wel vatbaar voor de "schooiers" en liet zich in het begin toch wel makkelijk beinvloeden door kennissen en familie die ineens zo zielig waren.
    Mijn oom daarentegen absoluut niet en dat heeft hem ook niet altijd geholpen, maar men wist wel vrij gauw wat ze aan hem hadden.
    Hij heeft er zelf ook vele buitenlanders (waaronder nederlanders) rijk zien komen en uitgekleed terug zien gaan.
    Dit herken ik wel, zeker.
    Maar mijn vrouw heeft zich nooit laten verleiden tot zulke situaties (sterker nog, 't is best wel een krent )
    Daarnaast weet ze: ik ben nog maar een jonge kerel en ben dus verre van rijk. Dat heeft het dorp inmiddels door en, een uitzondering daargelaten, wordt er niet financieel aan ons getrokken.
    Maar dat er vanuit familie en dorpsgenoten wel 's wat geprobeerd werd, da's waar.
    Maar daarover zeg ik: je bent er natuurlijk zelf bij...
    Wat niet kan, dat kan gewoon niet
      maandag 8 september 2008 @ 13:34:08 #33
    194833 Hanoying
    pi_61472389
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 13:16 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Moet er ook wel aan toevoegen dat het wel erg eenvoudig is om vooroordelen te ontwikkelen en dat vooroordelen vaak uit generalisatie voort komen en dus niet uit de blauwe lucht komen. Het vooroordeel dat thaise vrouwen golddiggers zijn en blanke mannen met thaise vrouwen losers die zelf geen fatsoenlijke vrouw kunnen krijgen in hun thuisland is vaak waar. Voor 80-90 % van de relaties tussen Thai en Nederlanders gaat dit inderdaad op, de overige 10-20 % voldoet niet aan dit profiel maar wordt er toch mee geassocieerd. Een beetje zoals een welwillende, aardige en hardwerkende marokkaan in Amsterdam zeg maar.. Die is ook de sjaak als hij op Zaterdagavond in de escape wil stappen en komt er niet in.

Wij (mijn vrouw en ik) merken zelf ook dat we vooroordelen hebben naar gemixte koppels, als wij het al hebben dan kan je ook niet echt kwalijk nemen dat andere mensen het ook hebben. Gelukkig kennen we ook zat koppels die wel heel erg leuk zijn samen en waar ze gewoon verliefd op elkaar zijn.

In Vietnam zijn er overigens vrij veel leuke koppels maar dat heeft meer met de cultuur te maken. Vietnamese mannen kunnen het vaak niet hebben als hun vrouw meer verdient dan zijzelf, het is eigenlijk not done en de familie van de man zal de vrouw dan niet accepteren. Lekker ouderwets dus..

Vietnamese vrouwen zijn ook nog eens een stuk leuker dan Vietnamese mannen en ook slimmer. Bij buitenlandse bedrijven en projecten zitten dan ook altijd veel hoog opgeleide, knappe, ongetrouwde vrouwen. Koppel dit aan het hoge aantal ongetrouwde expats (veel expats die besluiten een project van een X aantal jaar in het verre Oosten te doen zijn vrijgezel, anders is het uiteraard veel lastiger om je vrouw en kinderen mee te slepen uit bv Almere) en je krijgt vanzelf veel leuke koppels.

3 van mijn beste vrienden hebben een Vietnamese vrouw en twee van die vrouwen zijn leuk, slechts eentje is een domme doos Overigens heb je daarnaast uiteraard ook wel de mislukte buitenlanders die hier in Vietnam een plattelandsmeisje komen scoren.

In ieder geval moet je je niet zo druk maken om wat andere mensen over je denken TS. Vooroordelen zitten niet diep en als mensen jou en je vriendin ontmoeten dan stellen ze hun mening binnen een minuut bij.
      maandag 8 september 2008 @ 13:35:30 #34
    48120 nicoco
    pi_61472420
    quote:
    [b]

ze is ouder
    - ze wil geen Nederlands paspoort
    - ze verdient meer dan mij
    Mijn vriendin wil ook geen nederlands paspoort en spaart zelf voor haar pensioen/AOW en heeft uberhaup allang veel meer spaarcentjes dan ik ooit ga sparen

(Moeten we toch eens uitzoeken wat beter is; zelf pensioen/AOW sparen of toch maar via de fiscus..)

Maar dáár vragen mensen nooit naar. Nee, ze wordt meteen gezien als een filipijnse/thaise golddigger. Want dat doen die mensen natuurlijk alleen maar.
      maandag 8 september 2008 @ 13:39:34 #35
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61472510
    quote:
    In ieder geval moet je je niet zo druk maken om wat andere mensen over je denken TS.
    Dat valt eigenlijk allemaal best wel mee. Het is uiteraard wat gechargeerd/prikkelend geformuleerd, om daarmee een aardige discussie los te krijgen. En tot mijn genoegen gebeurd dit ook. Nog blijer ben ik dat er doordacht en overwogen wordt gereageerd. Ik heb eigenlijk nog geen losse-flodder-ik-roep-maar-wat-posts gezien.
    Tot zover dus daarvoor: dank!

En nu weer verder
      maandag 8 september 2008 @ 13:52:49 #36
    194833 Hanoying
    pi_61472821
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 13:39 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Dat valt eigenlijk allemaal best wel mee. Het is uiteraard wat gechargeerd/prikkelend geformuleerd, om daarmee een aardige discussie los te krijgen. En tot mijn genoegen gebeurd dit ook. Nog blijer ben ik dat er doordacht en overwogen wordt gereageerd. Ik heb eigenlijk nog geen losse-flodder-ik-roep-maar-wat-posts gezien.
    Tot zover dus daarvoor: dank!

En nu weer verder
    Het is zeker een leuke discussie Overigens komen mijn vrouw en ik in Nederland eigenlijk vrijwel nooit negatieve reacties tegen dus dat herken ik niet zo zeer. In Vietnam zijn de locals in veel opzichten sterker bevooroordeeld, en dan met name naar mijn vrouw.
      maandag 8 september 2008 @ 13:57:41 #37
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61472945
    En dat izjn reacties in de trant van bovengestelde? (geld)
    Of zijn er nog andere zaken waar jullie tegenaan lopen?

Waar ik in de Filippijnen tegenaan liep, voorafgaand aan de bruiloft, is het feit dat ik protestant ben ipv katholiek.
    Wel katholiek getrouwd overigens. Priester helemaal uitleggen hoe de bijbel in elkaar zit e.d.
    Maar uitgelegd dat protestanten eigenlijk hetzelfde boek hebben. Priester helemaal blij
    Vond zelfs dat ik maar communie moest doen en besloot onze trouwringen aan de rechterhand te doen (ik heb begrepen dat katholiek links is en protestant rechts...)
    Wel een mooie interreligieuze mix heeft ie er dan van gemaakt
      maandag 8 september 2008 @ 14:17:42 #38
    194833 Hanoying
    pi_61473362
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef Gummibeer79 het volgende:
    En dat izjn reacties in de trant van bovengestelde? (geld)
    Of zijn er nog andere zaken waar jullie tegenaan lopen?

Waar ik in de Filippijnen tegenaan liep, voorafgaand aan de bruiloft, is het feit dat ik protestant ben ipv katholiek.
    Wel katholiek getrouwd overigens. Priester helemaal uitleggen hoe de bijbel in elkaar zit e.d.
    Maar uitgelegd dat protestanten eigenlijk hetzelfde boek hebben. Priester helemaal blij
    Vond zelfs dat ik maar communie moest doen en besloot onze trouwringen aan de rechterhand te doen (ik heb begrepen dat katholiek links is en protestant rechts...)
    Wel een mooie interreligieuze mix heeft ie er dan van gemaakt
    Lastig te zeggen. Gewoon een generiek gevoel van afkeuring naar haar toe zo af en toe "not a proper girl".

Onze bruiloft hebben we behoorlijk a-religieus gedaan en het was ook een behoorlijke mengelmoes. Haar familie komt uit een stadje (ter grote van Arnhem zo ongeveer) en wijzelf wonen in Hanoi. We hebben uiteindelijk een ceremonie in haar geboortestad gehad waarbij we ringen uitwisselden, taart aansneden, etc. en er wat muziek was. De gasten (een paar honderd) konden aansluitend eten en drinken en er waren wat Vietnamese optredens.

Tussen de middag ging zij terug naar haar geboortehuis waar we een korte ceremonie hadden en ik haar ophaalde om naar Hanoi te rijden. In Hanoi hadden we 's avonds nog een feest in de "hanoi club" waar we een lopend buffet hadden en muziek en dans en zo. Hele mooie locatie aan het westlake in Hanoi, en we hadden supermooi weer.

Het was een behoorlijk onconventionele bruiloft, zowel vanuit Nederlands als vanuit Vietnamees perspectief, maar eigenlijk perfect voor ons. Religie hebben we er niet bij betrokken.

Het was wel een hele dure bruiloft maar gelukkig hebben ze wel de traditie dat de bruid een grote hoeveelheid gouden sieraden meekrijgt als ze trouwt (waaronder een massief gouden "halsband" ter dikte van een wijsvinger). Die hebben we overigens inmiddels allemaal verpatst omdat we een appartement in hanoi hebben gekocht, eigenlijk hoort dat niet
      maandag 8 september 2008 @ 14:23:00 #39
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61473458
    Wel gek, ik ga hier nooit naar de kerk en de Filippijnen is een hyper-katholiek land
    Toch was ik het met name die het belangrijk vond om daadwerkelijk in de kerk te trouwen: Voor haar familie erg belangrijk en daarnaast hebben we binnen mijn familie niet echt de traditie om in een kerk te trouwen.
    Maar ik weet dat mijn grootouders dat heel erg jammer vinden. Dus besloten om het maar in één keer goed te doen met alles erop en eraan.
    Wel alles erg local gehouden en is een erg mooie dag geworden.

Wat betreft: not proper - daar eigenlijk geen last van gehad. Wel vonden ze me erg jong. Maar ja, de meeste witte mannen zijn toch wel over hun lichaamlijke hoogtepunt heen (alhoewel er niet véél witten zijn hoor) en daarnaast zie ik er sowieso wel jong uit.

Mijn vriendin ergerde zich wel aan het gejoel van de vrouwen én mannen daar (in haar woorden: het lijkt net alsof je van elke vent hier een homo maakt!)
    Goed, zij ergerde zich, ik vond het wel komisch... en ja... 't is tóch ook een beetje een compliment, toch?
      maandag 8 september 2008 @ 14:23:39 #40
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_61473477
    Ik woon dus in Thailand en zie de vooroordelen vaak. Ik maak me er niet zo druk over, maar ik vind het soms wel grappig om te kijken naar die hele mooie jonge dames met oudere mannen. Je weet gewoon dat de meeste weg zijn zodra het geld op is.

Aan de andere kant zie ik ook genoeg gewone relaties tussen Thai en buitenlanders er is dan wel een leeftijdsverschil maar toch is het een normale relatie. Er zijn genoeg thais die van blank houden net zo goed als er blanken zijn die juist van aziatisch houden.

Het is voor mij ook veel makkelijker om met meiden te flirten (doe het niet te vaak wil niet dat mijn vrouw me dood maakt *LOL*). Dat komt niet altijd door geld maar ook gewoon intresse hebben in andere hier.
    mai pen rai
    pi_61477781
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 13:34 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Moet er ook wel aan toevoegen dat het wel erg eenvoudig is om vooroordelen te ontwikkelen en dat vooroordelen vaak uit generalisatie voort komen en dus niet uit de blauwe lucht komen. Het vooroordeel dat thaise vrouwen golddiggers zijn en blanke mannen met thaise vrouwen losers die zelf geen fatsoenlijke vrouw kunnen krijgen in hun thuisland is vaak waar. Voor 80-90 % van de relaties tussen Thai en Nederlanders gaat dit inderdaad op, de overige 10-20 % voldoet niet aan dit profiel maar wordt er toch mee geassocieerd. Een beetje zoals een welwillende, aardige en hardwerkende marokkaan in Amsterdam zeg maar.. Die is ook de sjaak als hij op Zaterdagavond in de escape wil stappen en komt er niet in.

Wij (mijn vrouw en ik) merken zelf ook dat we vooroordelen hebben naar gemixte koppels, als wij het al hebben dan kan je ook niet echt kwalijk nemen dat andere mensen het ook hebben. Gelukkig kennen we ook zat koppels die wel heel erg leuk zijn samen en waar ze gewoon verliefd op elkaar zijn.

In Vietnam zijn er overigens vrij veel leuke koppels maar dat heeft meer met de cultuur te maken. Vietnamese mannen kunnen het vaak niet hebben als hun vrouw meer verdient dan zijzelf, het is eigenlijk not done en de familie van de man zal de vrouw dan niet accepteren. Lekker ouderwets dus..

Vietnamese vrouwen zijn ook nog eens een stuk leuker dan Vietnamese mannen en ook slimmer. Bij buitenlandse bedrijven en projecten zitten dan ook altijd veel hoog opgeleide, knappe, ongetrouwde vrouwen. Koppel dit aan het hoge aantal ongetrouwde expats (veel expats die besluiten een project van een X aantal jaar in het verre Oosten te doen zijn vrijgezel, anders is het uiteraard veel lastiger om je vrouw en kinderen mee te slepen uit bv Almere) en je krijgt vanzelf veel leuke koppels.

3 van mijn beste vrienden hebben een Vietnamese vrouw en twee van die vrouwen zijn leuk, slechts eentje is een domme doos Overigens heb je daarnaast uiteraard ook wel de mislukte buitenlanders die hier in Vietnam een plattelandsmeisje komen scoren.

In ieder geval moet je je niet zo druk maken om wat andere mensen over je denken TS. Vooroordelen zitten niet diep en als mensen jou en je vriendin ontmoeten dan stellen ze hun mening binnen een minuut bij.
    wat bedoel je met 'loser' en 'geen fatsoenlijke vrouw'?
    Denk erover na.
    pi_61478610
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 13:33 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]
    Maar mijn vrouw heeft zich nooit laten verleiden tot zulke situaties (sterker nog, 't is best wel een krent )
    Dus je vrouw is bij jullie kuripot ipv de dutchman
    wat een drama toch....
      maandag 8 september 2008 @ 18:23:45 #43
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61478696
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 18:20 schreef Kumusta het volgende:

[..]

hehehe, eigenlijk wel
      maandag 8 september 2008 @ 18:57:15 #44
    194833 Hanoying
    pi_61479713
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 17:48 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

wat bedoel je met 'loser' en 'geen fatsoenlijke vrouw'?
    loser: Ga een keer naar Thailand en kijk om je heen. loser = dik, lelijk, dom.
    Geen fatsoenlijke vrouw: Beetje lomp gesteld van me, maar iets in de trant van "door de lelijkheid en de Tokkie factor van de blanke man zal hij in zijn respectievelijke thuisland niet in staat zijn een meisje aan de haak te slaan zonder geestelijke, lichamelijke, dan wel fysieke beperking.

Zoiets.
      maandag 8 september 2008 @ 19:33:48 #45
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61480776
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 18:57 schreef Hanoying het volgende:

[..]

loser: Ga een keer naar Thailand en kijk om je heen. loser = dik, lelijk, dom.
    Geen fatsoenlijke vrouw: Beetje lomp gesteld van me, maar iets in de trant van "door de lelijkheid en de Tokkie factor van de blanke man zal hij in zijn respectievelijke thuisland niet in staat zijn een meisje aan de haak te slaan zonder geestelijke, lichamelijke, dan wel fysieke beperking.

Zoiets.
    haha, zeer subtiel geformuleerd.

Eerlijkheidshalve moet gesteld worden dat ik ook wel loosers ben tegengekomen in de trant van Stervende-hoeren-kanker-kachel-Kees, dwz niet dik, maar wel tokkie.
    En daarnaast moet ik ook in nederland wel 's stevig mijn nek omdraaien om te kijken wat er ook al weer zojuist voorbij liep.

Maar.... in vergelijking zijn vind ik de oosterse vrouwen subtieler van lichaamsbouw
      maandag 8 september 2008 @ 19:44:11 #46
    194833 Hanoying
    pi_61481097
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:33 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Eerlijkheidshalve moet gesteld worden dat ik ook wel loosers ben tegengekomen in de trant van Stervende-hoeren-kanker-kachel-Kees, dwz niet dik, maar wel tokkie.
    En daarnaast moet ik ook in nederland wel 's stevig mijn nek omdraaien om te kijken wat er ook al weer zojuist voorbij liep.

Maar.... in vergelijking zijn vind ik de oosterse vrouwen subtieler van lichaamsbouw
    Nederlandse vrouwen zijn mooi maar Oosterse vrouwen zijn inderdaad prachtig Alsje een beetje van "subtiele lichaamsbouw" zoals je dat omschrijft houdt dan, mijn vrouw is amper 1 m 55. Maar ik vind haar nog steeds erg
    pi_61481120
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:33 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

miranda kerr
    Denk erover na.
      maandag 8 september 2008 @ 20:15:32 #48
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61482006
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:44 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Nederlandse vrouwen zijn mooi maar Oosterse vrouwen zijn inderdaad prachtig Alsje een beetje van "subtiele lichaamsbouw" zoals je dat omschrijft houdt dan, mijn vrouw is amper 1 m 55. Maar ik vind haar nog steeds erg
    Jouw vrouw is 'lang' zeg! Mijn vrouw is 1.53... ter indicatie: ik ben 1.93
    (wat inderdaad een opmerkelijke zoen-scene opleverde tijdens het huwelijk )
      maandag 8 september 2008 @ 20:21:00 #49
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61482162
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:44 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

miranda kerr
    wie?
    pi_61482193
    Denk erover na.
      maandag 8 september 2008 @ 20:23:30 #51
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61482235
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 20:21 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

wie?
    [edit] ôk nie lillijk![/edit]
    pi_61482272
    ze is kwart fillipijns en kwart midden-oosters

maar ok, back on topic please!
    Denk erover na.
      maandag 8 september 2008 @ 20:46:47 #53
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61482915
    echt waar?

Da's trouwens ook een leuke wat ik heb gemerkt aan mijn vrouw:
    Aan de ene kant is ze onherroepelijk aziatisch, aan de andere kant (als je haar op de trouwfoto's ziet bijvoorbeeld) is het echt een latina.
    Zit nog wat spaans bloed in, en dat merk je trouwens ook qua temperament. (ok, da's zowel positief als negatief :p)

Maar je geeft wel weer in je foto: Mixed-bloed-mensen zijn inderdaad vaak wel mooi.
    Te meer een reden om daar met vol plezier aan bij te dragen
      maandag 8 september 2008 @ 20:49:24 #54
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61483004
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 18:20 schreef Kumusta het volgende:

[..]

en trouwens: Musta ka?

[ Bericht 6% gewijzigd door Gummibeer79 op 09-09-2008 22:38:51 ]
      dinsdag 9 september 2008 @ 06:31:52 #55
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_61490367
    Je ziet het hier wel vaker hele mooie meiden met wat minder aantrekkelijke mannen. Dat hoeven geen tokkies te zijn hoor kunnen ook gewoon oudere rijkere mannen zijn. Ik maak me er niet meer druk over. Het is wel een feit dat mijn vrouw voor hoertje aangezien kan worden als ik naar de toeristen gebieden ga, omdat de link thaise vrouw blanke man (dus thaise is hoertje) vaak gemaakt wordt.

Maar goed daar moet je gewoon aan wennen dat soort dingen kan je toch niet veranderen. Nogmaals ik ben zeer zeker geen cassanova en zie er gewoon gemiddeld uit. Misschien iets dik maar zeker geen buik, maar toch krijg ik sjans van gewone normale meiden hier in het dorp die nog jonger als mijn vrouw zijn. Hier gaat het dan niet om geld maar om de intresse naar een ander soort man. Je kan dus niet altijd stellen dat leeftijds of uiterlijksverschillen indicatie zijn voor betaalde liefde.

In Nederland krijgen aziatische ook veel meer aandacht als ze zouden krijgen hier in azie van mannen. Omdat er een schaarste op dat gebied is.
    mai pen rai
      dinsdag 9 september 2008 @ 18:19:04 #56
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_61504776
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 20:15 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Jouw vrouw is 'lang' zeg! Mijn vrouw is 1.53... ter indicatie: ik ben 1.93
    (wat inderdaad een opmerkelijke zoen-scene opleverde tijdens het huwelijk )
    haha , hier keek ik wel ff van op.

Overigens dan zou ik ook wel omkijken als ik jullie over straat zou zien lopen al is het maar voor het lengte verschil.!
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      dinsdag 9 september 2008 @ 18:44:01 #57
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61505344
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 18:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]

haha , hier keek ik wel ff van op.

Overigens dan zou ik ook wel omkijken als ik jullie over straat zou zien lopen al is het maar voor het lengte verschil.!
    dat geloof ik
      dinsdag 9 september 2008 @ 19:20:54 #58
    48120 nicoco
    pi_61506300
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:44 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ben het er ook mee eens dat oosterse vrouwen inderdaad subtieler gebouwd zijn. Overigens zijn die dames van jullie wel klein hoor. Mijn vriendin is wel 1m58,5. (vooral die halve cm vindt ze erg belangrijk )
      dinsdag 9 september 2008 @ 19:30:07 #59
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61506558
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 19:20 schreef nicoco het volgende:

[..]

Ben het er ook mee eens dat oosterse vrouwen inderdaad subtieler gebouwd zijn. Overigens zijn die dames van jullie wel klein hoor. Mijn vriendin is wel 1m58,5. (vooral die halve cm vindt ze erg belangrijk )
    Wow, da's wel een lang eind zeg

Ik zal mijn vrouw eens gaan meten met hoge hakken
      dinsdag 9 september 2008 @ 19:39:21 #60
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_61506817
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 20:46 schreef Gummibeer79 het volgende:
    echt waar?

Da's trouwens ook een leuke wat ik heb gemerkt aan mijn vrouw:
    Aan de ene kant is ze onherroepelijk aziatisch, aan de andere kant (als je haar op de trouwfoto's ziet bijvoorbeeld) is het echt een latina.
    Zit nog wat spaans bloed in, en dat merk je trouwens ook qua temperament. (ok, da's zowel positief als negatief :p)

Maar je geeft wel weer in je foto: Mixed-bloed-mensen zijn inderdaad vaak wel mooi.
    Te meer een reden om daar met vol plezier aan bij te dragen
    Latina's

Mijn Mexicaanse is 1m60 langste hier tot nog toe genoemt
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_61507163
    Ik heb een vraag aan alle mannen met een buitenlandse vriendin.

Vallen jullie ook echt op buitenlandse vrouwen of was het gewoon toeval?
    Denk erover na.
      dinsdag 9 september 2008 @ 19:56:40 #62
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61507337
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 19:51 schreef bondgirl007 het volgende:

De ontmoeting en ontstaan van de relatie, ja was toeval. Dat overkomt je, zogezegd.
    Of ik op buitenlandse vrouwen val? Beetje overbodige vraag -> ik ben er mee getrouwd.... Dus ja, ik val op mijn vrouw, dus op een buitenlandse.

Maar ik denk dat ik weet wat je bedoeld.
    Echt op jacht geweest naar een buitenlandse vrouw, omdat ik nou eenmaal een buitenlandse vrouw wil?
    Nee, niet dus. Ik stond open voor een leuke vrouw. En gelukkig, die heb ik gevonden. En ja, het is een buitenlandse.
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:09:32 #63
    48120 nicoco
    pi_61507733
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 19:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Latina's

Mijn Mexicaanse is 1m60 langste hier tot nog toe genoemt
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:10:39 #64
    48120 nicoco
    pi_61507766
    quote:

Ik val niet perse op buitenlandse vrouwen, maar blondjes maken bij mij geen kans.
    pi_61508022
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 20:10 schreef nicoco het volgende:

[..]

Ik val niet perse op buitenlandse vrouwen, maar blondjes maken bij mij geen kans.
    Dus als ze haar bruin verft ineens wel?
    Denk erover na.
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:24:04 #66
    48120 nicoco
    pi_61508214
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 20:18 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

Dus als ze haar bruin verft ineens wel?
    nee, ook dan niet.
    pi_61508599
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef nicoco het volgende:

[..]

nee, ook dan niet.
    vind je blonde vrouwen per definitie niet mooi of niet aantrekkelijk?
    Denk erover na.
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:44:09 #68
    48120 nicoco
    pi_61508807
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 20:36 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

vind je blonde vrouwen per definitie niet mooi of niet aantrekkelijk?

Jij snapt 'm
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:48:12 #69
    194833 Hanoying
    pi_61508933
    quote:

Ik vond Nederlandse vrouwen ook altijd prachtig hoor. Werd gewoon verliefd op de vrouw waarmee ik getrouwd ben en zij op mij. Ik was toen ik haar ontmoette absoluut niet op zoek naar een serieuze relatie, had eigenlijk altijd gedacht dat ik een beetje rond zou fladderen totdat ik ergens op mijn 35e zou settlen met de beste die ik op mijn 35e nog kon krijgen of iets dergelijks. Dat is dus niet gebeurd, werd oprecht verliefd. Toeval.

Voor mijn vrouw heb ik slechts één keer eerder verkering met een aziatisch meisje gehad trouwens (een indo), en toen was ik nog maar 17 of zo. Verder allemaal Nederlandse en een keer een Engelse, maar geen van allen langer dan een jaar.
    pi_61509145
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 20:44 schreef nicoco het volgende:

[..]

Jij snapt 'm
    neeeneeneee

de vraag is juist of je ze per definitie niet mooi vindt of dat je ze niet aantrekkelijk vindt?
    Denk erover na.
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:57:39 #71
    48120 nicoco
    pi_61509252
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 20:54 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

neeeneeneee

de vraag is juist of je ze per definitie niet mooi vindt of dat je ze niet aantrekkelijk vindt?
    ah.. natuurlijk vind ik blonde meisjes ook best mooi.
    Er lopen genoeg mooie, knappe, blonde dames rond, maar ik voel me nooit aangetrokken tot hen.

brunettes rule!
    pi_61509280
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 18:25 schreef spijkerbroek het volgende:
    Ik ben Nederlander, mijn vriendin is Duitse.
    Ik heb zelf ook een Duitse vriendin.. en maak die grapjes zelf vaak.. "Wanneer krijgen we trouwens onze fietsen terug?".
    pi_61509377
    En als mensen raar opkijken bij het woord "Duits" zeg ik altijd; "Ach ja.. had alle Nederlandse vrouwen gehad, vond ze niet zoveel aan.. dus ben maar over de grens gaan kijken. Duitsland was nou eenmaal het dichtst bij.. ".
      dinsdag 9 september 2008 @ 21:03:46 #74
    48120 nicoco
    pi_61509445
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 21:01 schreef Oksel het volgende:
    En als mensen raar opkijken bij het woord "Duits" zeg ik altijd; "Ach ja.. had alle Nederlandse vrouwen gehad, vond ze niet zoveel aan.. dus ben maar over de grens gaan kijken. Duitsland was nou eenmaal het dichtst bij.. ".
    pi_61509526
    Nederlandse vriendin met een semi-aziatische vriend. Aziatische koppeltjes die wij niet kennen kijken ons raar en beledigend aan. Nederlandse vrouwen kijken haar raar aan.

Zodra wij in een grote stad komen is dat kijken ook weer zo weg.
    A little bit hateful
      dinsdag 9 september 2008 @ 22:39:12 #76
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61511960
    Trouwens Kumusta, van welk eiland komt jouw vriendin?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')