abonnement Unibet Coolblue
pi_61006229
Wat ik me ineens afvraag, waarom gelooft iedereen in deze serie dat er 'iets' is hierna? Zouden er geen atheisten mee willen/mogen doen aan dit programma, of ga je vanzelf geloven als je levensbedreigend ziek wordt?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:48:57 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61006303
Dat 'mogen' lijkt me sowieso sterk met een omroep als BNN.

Ik kan me wel voorstellen dat je, mss zeker wel als je zo jong bent, iig hoopt dat er nog 'iets' is... dat je de mensen die je maar kort hebt mee gemaakt en die nog heel veel gaan meemaken zonder jou op enig moment weer 'terugziet' zodat je kan bijpraten oid.

Ik wilde iets zeggen over je 'atheisten' maar ik weet eig. niet of jij mensen die in 'iets' geloven ook gelijk als gelovige bestempelt. Want ik had nou niet de indruk dat het allemaal religueze mensen zijn namelijk.
***
pi_61006410
Een Atheist gelooft in niks toch?
Anyways ze waren er allemaal van overtuigd dat er iets was. Dat ging voorbij aan hoop. Zou er niemand zijn die gewoon denkt dat het licht uitgaat?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:00:15 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61006725
Geen idee. Ik denk dat het meer toeval is dan dat 'willen/mogen' waar jij het over hebt.

Over dat atheisme, dat is waarom ik zei dat ik niet wist wat je bedoelde. Ik associeer dat woord namelijk eig. meestal met mensen die niet in een ('christelijke of moslim') god geloven maar bijv. niet met mensen die wel geloven in 'iets'. Maar dat is mijn persoonlijke invulling.
***
pi_61006874
Ik denk dat ze wel 'moeten', om het nog enigzins draaglijk te maken voor zichzelf.
Het is allemaal al zo kut en oneerlijk, ik denk dat je in zo'n situatie al snel gaat hopen en geloven in een mooie plek na de dood.
Tralalalaaa
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:55:05 #56
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_61008794
Nou, ik heb em gezien. En ik heb behoorlijk wat tranen gelaten..

Zo sneu en zo mooi allemaal.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 augustus 2008 @ 16:13:02 #57
163650 Greys
pi_61013053
Ik hield het ook niet droog net, toen ik keek.
En de moeder van Gwendo... toen ze vroegen hoe ze de laatste drie uur zou gaan doorbrengen. 'Nou ik ga strijken ofzo". Die zag ik niet aankomen en moest er eigenlijk wel om lachen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 21 augustus 2008 @ 17:25:38 #58
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_61015153
Ik denk dat het een soort van afsluiten is voor haar. Het lijkt me echt verschrikkelijk om te weten dat je de laatste 3 uur met je zoon doorbrengt!
There's no point in living if you can't feel alive
  Redactie Frontpage donderdag 21 augustus 2008 @ 18:23:07 #59
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_61016357
Ik weet niet hoe oud Sven is, maar ik denk dat hij het nog niet kan bevatten dat zijn moeder er niet meer is. Ik was zelf negen toen mijn moeder overleed aan een hersentumor, en wilde maar niet snappen dat mijn moeder er nooit meer was. Ik was er heilig van overtuigd dat er een pop in de kist lag. Ik huilde tranen met tuiten toen ik met mijn vader en zus achter de kist aanliep, maar het heeft twee jaar geduurd voordat ik besefte dat ze echt nooit meer terug zou komen.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:35:09 #60
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_61016574
Ik heb de aflevering net gezien. Het was heftig, maar ook ontzettend mooi om te zien. Ik heb echt diep respect voor deze jonge mensen die zo met hun ziekte omgaan.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_61016589
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:16 schreef femmeChantal het volgende:
Die begravenis van Margreet met een huilende Sven op de arm van z'n papa kwam wel binnen zeg.

inderdaad. ik hield het vanaf dat moment niet meer droog.. wat heb ik gehuild.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_61017684
Heb de aflevering gekeken en was er wel van onder de indruk. Het gaat over jongeren, die ook nog eens met heel veel kracht over hun ziekte, het leven en de dood praten.... de vragen die gesteld worden zijn ook erg goed. Het geeft je een inkijkje in de gedachten van iemand die erstig/terminaal ziek is.
Maar het blijft moeilijk voor te stellen hoe het is om op zo'n jonge leeftijd, als je vaak nog vol toekomstplannen zit, ongeneeslijk ziek te worden.

Ik was ook onder de indruk van Sven tijdens de begrafenis van Margreet en van de euthanasie van Gwendo.

[ Bericht 0% gewijzigd door pietkanarie op 21-08-2008 21:44:40 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_61018032
Het zou mij niks verbazen als Sven op zijn 80e op zijn sterfbed ligt, diezelfde blauwe knuffel naast hem ligt.. Wat een relikwie moet dat ding zijn voor hem. Anyway, echt een hele mooie reeks programma's en ik ben niet gauw van m'n stuk maar slikken moest ik zeker.

Een atheďst gelooft niet btw. Net zoals dat een niet-muntenverzamelaar geen munten verzamelt. Hij houdt zich niet bezig met geloven simpelweg omdat hij er het nut niet van inziet.
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_61020512
Ja, die knuffel inderdaad! Dat gaf wel een 'mooi' beeld (al is mooi misschien een beetje een raar woord in zo'n situatie). Sven bij zijn vader op de arm en dan die knuffel vasthoudend.Daar kan hij best een bepaalde troost in vinden denk ik.

Vind dit ook een heel goed programma van bnn. Ze ontwijken zware onderwerpen niet maar brengen het juist wat dichterbij. Zonder dat heel zwaar wordt, ook al zitten er natuurlijk wel 'heftige' momenten in.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_61020847
TVP. Ik heb de laatste aflevering gemist. Ik kijk hem straks even terug..
pi_61020893
Prachtige laatste aflevering. Weer veel brok-in-de-keel-momenten.
Tralalalaaa
pi_61021314
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook alleen je oma genoemd en niet je vriend.
Maar ik moet je mijn excuses maken, ik had die opmerking niet mogen maken. Sorry als ik je daarmee gekwetst heb.
Ik snap je wel hoor, dus geen probleem Voor mij was het verlies van mijn oma jammergenoeg wel wat heftiger doordat het en onverwachts was (ineens had ze weer kanker, na een misdiagnose en een operatie voor niets was ze te zwak en binnen 3 maanden ongeveer weg) en nog geen 3 maanden na het verlies van mijn beste vriend. Hierdoor heb ik nooit echt de tijd gehad om echt alles een plaatsje te geven, zo snel als alles ging... Maar nogmaals, snap je opmerking dus wel
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61024763
Ik zie nu pas hoeveel Sven op z'n moeder lijkt. Echt precies hetzelfde gezicht zeg..

Ik vond vooral het Gwendo-gedeelte ontzettend triest zeg..
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:12:51 #69
144648 redcable
Looking for more
pi_61026546
Zeer indrukwekkend..
Niet te geloven dat mensen dat ook nog als scheldwoord durfen te gebruiken
-I wanna feel the sunshine lift my head-
pi_61033096
Ik heb de serie zelf niet gezien, maar wel een beetje via hier de weblogs gelezen.
Vond het wel bizar hoe die Gwendo daar op zijn laatste dag lag ...
Dat jij en je ouders zo bewust weten dat het straks afgelopen is.
Al heb ik zowiezo al moeite met afscheid nemen als je weet dat iemand gaat overlijden aangezien ik dat eind vorig jaar heb moeten doen bij mijn 6 maanden oude neefje ...

Maar (sorry als dit al gezegt is) stopt Patrick er nou mee omdat hij iets anders wilde doen of omdat hij het niet meer trok ?
Ik zou wel een beetje depri worden als je zo'n programma maakt ..
pi_61034036
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:48 schreef dapluiz het volgende:
Maar (sorry als dit al gezegt is) stopt Patrick er nou mee omdat hij iets anders wilde doen of omdat hij het niet meer trok ?
Ik zou wel een beetje depri worden als je zo'n programma maakt ..
Hij stopt ermee omdat het programma te zwaar is.
Ik kan me dat heel goed voorstellen, je bouwt in dat jaar toch een band op met 5 mensen die er allemaal binnen korte tijd niet meer zijn.
Wel ontzettend jammer dat hij ermee stopt, ik heb echt onwijs veel respect voor de manier waarop hij het programma gepresenteerd heeft.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:26:23 #72
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_61034088
Patrick stopt omdat hij niet meer aan kan...en te emotioneel bijgetrokken is.
pi_61034406
Kan het iig wel goed begrijpen ja, die mensen worden toch vrienden van je na verloop van tijd.
Ik zou het iig niet kunnen.
pi_61038994
Ik heb de uitzending ook gezien en jeetje wat was het heftig Zeker nu ik zelf een kind heb, moet ik er niet aan denken dat ons gezin uit elkaar zal vallen. Pff het grijpt me nu echt veel meer aan.

Ben ik nu echt de enige die de reactie van de moeder van Gwendo een beetje apart vond? Nee ik ga niet wachten, ik ga zo nog even strijken "Dat zijn de laatste 3 uur die je met je zoon kunt doorbrengen, dat je hem nog kunt zien, iets aan hem kunt vragen, hem kunt aanraken, grijp die kans!!!" dacht ik op dat moment... Maar het zal voor haar ook wel een manier zijn om ermee om te kunnen gaan dacht ik later
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:23:37 #75
163650 Greys
pi_61039055
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:21 schreef Stiemie het volgende:
Ben ik nu echt de enige die de reactie van de moeder van Gwendo een beetje apart vond? Nee ik ga niet wachten, ik ga zo nog even strijken "Dat zijn de laatste 3 uur die je met je zoon kunt doorbrengen, dat je hem nog kunt zien, iets aan hem kunt vragen, hem kunt aanraken, grijp die kans!!!" dacht ik op dat moment... Maar het zal voor haar ook wel een manier zijn om ermee om te kunnen gaan dacht ik later
Nee hoor je was niet de enige die dat gek vondt
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:13 schreef Greys het volgende:
Ik hield het ook niet droog net, toen ik keek.
En de moeder van Gwendo... toen ze vroegen hoe ze de laatste drie uur zou gaan doorbrengen. 'Nou ik ga strijken ofzo". Die zag ik niet aankomen en moest er eigenlijk wel om lachen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')