abonnement Unibet Coolblue
pi_60680111
en die andere landen in de regio, wat vinden armenie en azerbajian?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60680112
tvp
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60680117
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:46 schreef EricT het volgende:
en die andere landen in de regio, wat vinden armenie en azerbajian?
Die hebben beide goede banden met Rusland, geloof ik.
pi_60680118
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:46 schreef EricT het volgende:
en die andere landen in de regio, wat vinden armenie en azerbajian?
Volgens mij hebben die zelf interne problemen zat
pi_60680128
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:45 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Mja heeft waarschijnlijk te maken met de oliepijpleidingen daar...
jeps
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:51:32 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60680237
Zoals ik al zei:

O? Zijn de separatisten begonnen? En als dat het geval is, betekent dat dat je een hele oorlog moet voeren of zou het beleid van de afgelopen twintig jaar misschien niet verstandiger zijn? Ja, dat is een retorische vraag.
pi_60680240
Armenia - The Armenian Foreign Ministry said Yerevan is closely monitoring the situation and urging the conflicting parties to call a halt to military operations. "We are certainly concerned about the situation and hope that a solution will be found very quickly," Deputy Foreign Minister Gegham Gharibjanian told RFE/RL. "We hope that the parties will make maximum efforts to quickly stop bloodshed and find peaceful solutions to contentious issues," he said.[118]

Azerbaijan - A spokesman for the Azeri Foreign Ministry, Khazar Ibrahim, said that the Georgian actions were in accord with international law and that Azerbaijan recognizes the territorial integrity of Georgia.[119]

Volgens de wiki
pi_60680248
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:51 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Dat reisbureau heeft er straks weer een bestemming bij, aangezien Rusland een stuk land ter grootte van 1.5 x Luxemburg 'erbij krijgt'
pi_60680296
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:54 schreef Monidique het volgende:
Zoals ik al zei:

O? Zijn de separatisten begonnen? En als dat het geval is, betekent dat dat je een hele oorlog moet voeren of zou het beleid van de afgelopen twintig jaar misschien niet verstandiger zijn? Ja, dat is een retorische vraag.
Separatisten zijn over het algemeen de groepen die de schuld krijgen toegeschoven. Echter in Indonesie is men er (zoals het er naar uit ziet) een separatistisch conflict wat al sinds de Nederlandse tijd sluimerde te kunnen afronden. Vreedzaam.
pi_60680298
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:55 schreef BadBadPresident het volgende:
Armenia - The Armenian Foreign Ministry said Yerevan is closely monitoring the situation and urging the conflicting parties to call a halt to military operations. "We are certainly concerned about the situation and hope that a solution will be found very quickly," Deputy Foreign Minister Gegham Gharibjanian told RFE/RL. "We hope that the parties will make maximum efforts to quickly stop bloodshed and find peaceful solutions to contentious issues," he said.[118]

Azerbaijan - A spokesman for the Azeri Foreign Ministry, Khazar Ibrahim, said that the Georgian actions were in accord with international law and that Azerbaijan recognizes the territorial integrity of Georgia.[119]

Volgens de wiki
bedankt
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60680310
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Separatisten zijn over het algemeen de groepen die de schuld krijgen toegeschoven. Echter in Indonesie is men er (zoals het er naar uit ziet) een separatistisch conflict wat al sinds de Nederlandse tijd sluimerde te kunnen afronden. Vreedzaam.
Geen idee. Maar inderdaad, vreedzaam. Georgië besloot het niet vreedzaam te doen.
pi_60680323
tvp
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_60680344
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:54 schreef Monidique het volgende:
Zoals ik al zei:

O? Zijn de separatisten begonnen? En als dat het geval is, betekent dat dat je een hele oorlog moet voeren of zou het beleid van de afgelopen twintig jaar misschien niet verstandiger zijn? Ja, dat is een retorische vraag.
Volgens de wiki zijn er dus verschillende kleine schermutselingen geweest tussen de seperatisten en Georgië al vanaf 1 augustus. Waardoor Georgië uiteindelijk meer materieel en troepen naar de regio stuurde. Dit alles staat dus in de Wiki bij kopje 1-7 August. Daar zie je ook dat Saakashvili oproept tot wapen stilstand maar blijkbaar wordt daar niks mee gedaan door Rusland, of door Georgië, of door beide. Desalniettemin is daarna dus de havenstad in Georgië gebombardeerd beetje buiten porportioneel lijkt mij..
pi_60680353
welke belang heeft Georgië erbij om Zuid-Ossetië te beschermen tegen Rusland?
pi_60680405
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:01 schreef BadBadPresident het volgende:
Daar zie je ook dat Saakashvili oproept tot wapen stilstand maar blijkbaar wordt daar niks mee gedaan door Rusland, of door Georgië, of door beide.
Door Georgië met name. Die wapenstilstand was een wassen neus.
quote:
Desalniettemin is daarna dus de havenstad in Georgië gebombardeerd beetje buiten porportioneel lijkt mij..
Tsja. Lijkt mij ook. Maar alles in een oorlog is buitenproportioneel.
pi_60680409
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geen idee. Maar inderdaad, vreedzaam. Georgië besloot het niet vreedzaam te doen.
Duidelijk te merken nu
pi_60680418
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:01 schreef weirdmv het volgende:
welke belang heeft Georgië erbij om Zuid-Ossetië te beschermen tegen Rusland?
grondgebied.
pi_60680424
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Separatisten zijn over het algemeen de groepen die de schuld krijgen toegeschoven. Echter in Indonesie is men er (zoals het er naar uit ziet) een separatistisch conflict wat al sinds de Nederlandse tijd sluimerde te kunnen afronden. Vreedzaam.
Ohja? Ik neem aan dat je op Aceh doelt maar dat is absoluut niet een sluimerend conflict er zijn tienduizenden doden gevallen aan beide kanten. Of doel je op Papua met 200.000 doden? Of Timor met 250.000 doden? Of Maluku ~ 40.000-80.000 doden? Of Sulawesi? Of Borneo? etc etc

Sorry hoor maar om Indonesie nou als voorbeeld te nemen schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Seperatisten worden in Indonesie uitgemaakt voor alles behalve mensen. Lees maar eens nieuwsberichten over de strijd in Papua er wordt dan een onderscheid gemaakt wat slachtoffers betreft tussen soldaten mensen en opstandelingen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60680458
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:01 schreef weirdmv het volgende:
welke belang heeft Georgië erbij om Zuid-Ossetië te beschermen tegen Rusland?
Nouja het is hun grondgebied dus gezichtsverlies als je dat niet in de hand zou houden. Saakashvili heeft beloofd om Georgië te verenigen. In tussentijd heeft Rusland de seperatisten getraind en Rusland heeft ze Russische paspoorten gegeven, wat opzichzelf al niet kan/mag. Waardoor de situatie is verslechterd.

Ik heb een vermoeden dat Rusland de seperatisten heeft opgestookt waardoor Georgië wel moest reageren en nu zit Georgië klem. Of gezichtsverlies en terugtrekken, of strijden en misschien hulp krijgen van het westen (onwarschijnlijk). Geen goede gok iniedergeval.
pi_60680485
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Door Georgië met name. Die wapenstilstand was een wassen neus.
[..]

Tsja. Lijkt mij ook. Maar alles in een oorlog is buitenproportioneel.
En waarom door Georgië? ze hadden het hele gebied al onder controle totdat Rusland dus binnenviel. Saakashvili wilde voorkomen dat het verder uitliep. Het blijft Georgisch grongebied.
pi_60680511
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uh... De NAVO wilde Georgië niet bij de NAVO. En ja, er kwam oorlog... begonnen door Georgië. Saakashvili heeft gegokt. En verloren.
Maar met name Frankrijk en Duitsland waren vooral beducht over de reactie van Rusland op Georgische toetreding.
Zij vonden een goede relatie met Rusland en stabiele energieprijzen net iets belangrijker dan uitbreiding van de NAVO.
Maar dat wil niet zeggen, dat de NAVO hen er niet bij wilde hebben.
Jaap de Hoop Scheffer wilde ze erbij hebben, de Amerikanen, Groot Brittannië.

Bovendien is de uiteindelijke reden van afwijzing, Georgië zou militair 'er nog niet klaar voor zijn' kolder, aangezien het leger van Albanië natuurlijk ook vrij weing voorstelt.
Nee, het was simpelweg de Russische druk die menigeen niet kon weerstaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60680521
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:07 schreef EricT het volgende:

[..]

Ohja? Ik neem aan dat je op Aceh doelt maar dat is absoluut niet een sluimerend conflict er zijn tienduizenden doden gevallen aan beide kanten. Of doel je op Papua met 200.000 doden? Of Timor met 250.000 doden? Of Maluku ~ 40.000-80.000 doden? Of Sulawesi? Of Borneo? etc etc

Sorry hoor maar om Indonesie nou als voorbeeld te nemen schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Seperatisten worden in Indonesie uitgemaakt voor alles behalve mensen. Lees maar eens nieuwsberichten over de strijd in Papua er wordt dan een onderscheid gemaakt wat slachtoffers betreft tussen soldaten mensen en opstandelingen
ik ken je standpunt over Indonesie, dus daar ga ik hier geen moment met je over in discussie.

Met sluimerend bedoelde ik absoluut niet 'zonder slachtoffers'.. sinds dat de Nederlanders er aankwamen zijn er vele tienduizenden doden gevallen. Sluimerend omdat dat in de 19e eeuw begon en het conflict pas na de tsunami van 2004 uitmondde in een officieel vredesverdrag.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:12:51 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60680525
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:01 schreef weirdmv het volgende:
welke belang heeft Georgië erbij om Zuid-Ossetië te beschermen tegen Rusland?
Het gaat er vooral om, Zuid-Ossetië weer onder Georgische invloedssfeer te brengen. Officieel is Zuid-Ossetië deel van Georgië maar de regio is al jarenlang van de rest van het land afgesloten, de facto onafhankelijk, het was vrijwel onmogelijk om Zuid-Ossetië vanuit Georgië binnen te komen. Ongeveer hetzelfde geldt voor de regio Abchazië in het noordwesten van het land.

De Georgiërs vormen in Zuid-Ossetië een minderheid. De Ossetiërs zelf hebben vaak een Russisch paspoort (Noord-Ossetië ligt in Rusland) en er zijn in de loop der jaren al veel Zuid-Ossetiërs vanuit Georgië naar Rusland overgestoken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')