abonnement Unibet Coolblue
pi_60555887
Beste mensen,

Samen met mijn vriend heb ik van 22 augustus tot 29 augustus een reisje Egypte (Hurghada) geboekt. Op zich lijkt het hotel me prima, ik vroeg me alleen af of er nog bijzonderheden waren waar ik me (als vrouw?) op moet anticiperen.

Ik ben vanaf mijn 6e tot 18e met mijn ouders naar Alanya (Turkije) op vakantie geweest, en daar werd ik het nogal zat dat elke man vrij brutaal kan zijn en zomaar aan je gaat zitten. Aangezien Egypte tevens een islamitisch land is en zij nog niet erg toeristisch zijn, vroeg ik me of dit in Egypte ook zo is. Hebben vrouwen hier enige ervaring mee?

Daarnaast vroeg ik me af of er naast je hotel nog dingen te doen zijn. Zoals uitgaansgelegenheden en winkeltjes etc. Moet je erg opletten met zakkenrollers daar? Kun je uit de kraan drinken?

Met andere woorden; Wie is er eerder naar Egypte op vakantie geweest en weet me bijzonderheden te vertellen?
Everything that irritates us about others can lead us to a better understanding of ourselves.
- Carl Jung
pi_60555928
egypte niet erg toeristisch
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60555949
In veel gebouwen ben je verplicht je beschaaft te kleden, dus niets bloods.

Geen water uit de kraan drinken, voor paar cent koop je een flesje. Alcohol moet je apart bekijken of je hotel dat aanbied, want alcohol is voor de localen officeel verboden. Stella bier is trouwens best te drinken.

Verder word je op de meeste plekken doodgegooit met prullaria die opdringerig wordt aangeboden.
pi_60555986
Ja, in Egypte is het net zo erg als in Turkije. Erger nog eigenlijk. Weet ik uit eigen ervaring.

Ik ga überhaupt niet meer naar dat soort landen op vakantie, mèt of zonder blonde vriendin. De onbeschoftheid daar komt mij m'n strot uit.
pi_60556648
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:02 schreef Klavertje_4 het volgende:
Beste mensen,

Samen met mijn vriend heb ik van 22 augustus tot 29 augustus een reisje Egypte (Hurghada) geboekt. Op zich lijkt het hotel me prima, ik vroeg me alleen af of er nog bijzonderheden waren waar ik me (als vrouw?) op moet anticiperen.

Ik ben vanaf mijn 6e tot 18e met mijn ouders naar Alanya (Turkije) op vakantie geweest, en daar werd ik het nogal zat dat elke man vrij brutaal kan zijn en zomaar aan je gaat zitten. Aangezien Egypte tevens een islamitisch land is en zij nog niet erg toeristisch zijn, vroeg ik me of dit in Egypte ook zo is. Hebben vrouwen hier enige ervaring mee?

Daarnaast vroeg ik me af of er naast je hotel nog dingen te doen zijn. Zoals uitgaansgelegenheden en winkeltjes etc. Moet je erg opletten met zakkenrollers daar? Kun je uit de kraan drinken?

Met andere woorden; Wie is er eerder naar Egypte op vakantie geweest en weet me bijzonderheden te vertellen?
Hurghada is maar een straat waar je kunt shoppen, verder kun je er in die straat redelijk eten maar beter is het om in het resort te blijven sávonds
pi_60556794
als je in Turkije de mannen al opdringend vond blijf dan maar lekker in de veilige omgeving van je hotelletje, Egypte is nog 10 keer erger. In T laten ze je tenminste gerust als je nee zegt
pi_60556809
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:37 schreef mrPanerai het volgende:
als je in Turkije de mannen al opdringend blijf dan maar lekker in de veilige omgeving van je hotelletje, Egypte is nog 10 keer erger
pi_60557193
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:06 schreef SalvatoreGiuliano333 het volgende:
Ja, in Egypte is het net zo erg als in Turkije. Erger nog eigenlijk. Weet ik uit eigen ervaring.

Ik ga überhaupt niet meer naar dat soort landen op vakantie, mèt of zonder blonde vriendin. De onbeschoftheid daar komt mij m'n strot uit.
Idd. Ik heb t wel naar mijn zin gehad op vakantie, maar ik ga nooit meer naar zo'n land. In/rond de hotels/resorts is alles prima, maar daarbuiten is het een pure nachtmerrie (voor mij iig: ben niet zo'n avontuurlijk type).

Tips:

* Niet zomaar de straat opgaan als je niet lastig gevallen wil worden. Rond de toeristische trekpleisters valt t allemaal wel mee: de toeristen-politie let er wel op dat toeristen niet teveel worden lastiggevallen: ze moeten immers wel terug willen komen
* Geen kraanwater drinken
* Niets aanpakken van een Egyptenaar rond toeristische trekpleisters!!!!!!!!!!! Aanpakken = kopen. Werk je niet mee, dan zijn de (spreekwoordelijke) rapen gaar en blijvenb ze aan je kop zeuren
* Zorg voor een hepatits A - vaccinatie. Je weet maar nooit...
Theories come and theories go. The frog remains
pi_60557205
ik ben vorig jaar in hurghada geweest met mjin vriendin.
ik weet niet waar je precies zit maar bij ons in het resort was genoeg te doen en ook een prive strand aan het resort.

de keren dat we het resort afgegaan zijn wordt je inderdaad helemaal gek van al die gasten (egyptenaren), maar zolang je ze negeert is het goed te doen.

en zodra je het (van tenten opgebouwde) vliegveld uitloopt, laat niet je koffers ofzo door gastjes naar de bus/shuttle brengen, niet dat ze ermee vandoor gaan maar ze willen er (uiteraard) geld voor zien.

o ja veel afdingen overal

en leg elke ochtend ongeveer 1 á 2 euro neer op je bed, dan maken ze je kamer perfect in orde.

en een paar excursies (luxor oid) is heel erg leuk (wel heet, wij hadden 52 graden in de woestijn, en aan de kust 42)

houdt ook je geld in de gaten je hebt er 50 egyptische pond en 50 cent wat dus een halve pond waard is, maar beide is briefgeld, let hier goed op want ze willen je hier nog al is voor oplichten!

ps. in de orange bar (van nederlanders) kan je voor weinig geld heeeeeerlijk eten!!
namaste
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:37:25 #10
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_60558703
zeker en vast een paar excursies doen, mocht je het je kunnen permiteren doe dan de daguitstap met vliegtuig naar Cairo, Egyptisch museum, Toetanchamons masker en de pyramiden....dat zijn toch dingen die je eens in je leven gezien moet hebben
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:34:29 #11
104963 ETA
European Travel Author
pi_60560298
je krijgt idd af en toe dingen in je handen gedrukt bij toeristische plekken. Gewoon op de grond neerleggen, "lalalala" roepen, en weglopen. Gratis bestaat niet bij straatverkopers, ook al roepen ze dat het gratis is

Bewaar zoveel mogelijk 1 pond briefjes, deze heb je nodig om als fooi uit te delen. En reken er maar op dat je dat vaak zal doen

Wanneer je buiten de toeristische gedeeltes komtn, dan kan een hoofddoekje dragen je veel gedoe bespran. Mannen vallen je stukken minder vaak lastig. Vooral buiten de toeristische kustplaatsen ben je al westerse vrouw een attractie, dus kijk niet verbaasd op als je met je op de foto willen.

Mount Sinai beklimmen om de zonsopgang of zonsondergang te zien kan ik zeker aanraden. Ongeveer 3 uur omhoog wandelen en je bent er vergeet geen zaklamp en extra kleren mee te nemen.

Behalve Luxor en Cairo kan je ook ervoor kiezen om richting Aswan en Abu Simble te vliegen om daar wat cultuur te snuiven. Daar wonen vooral Nubianen, is weer eens iets anders dan de Arabieren en Bedoeinen in het noorden. Als je echt avontuur wil, regel dan een felucca en ga 2 dagen over de Nijl zeilen met overnachting op de Nijl oever.

belangrijkste tip: Stel je flexibel op. Het is gewoon erg druk in bepaalde delen van Egypte. Egyptenaren hebben een ander besef van persoonlijke ruimte. Ze staan veel dichter bij je en staren word niet als onbeleefd beschouwd. En niet alles gaat even efficient als in NL, dus laat het gelaten over je heenkomen en zie het als een culturele ervaring


en dan tot slot een spamlinkje naar mijn reisverslag topic over Egypte en Jordanie : [reisverslag] Zandhappen & cultuursnuiven Midden Oosten
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_60562410
Mijn god, wat een topic...
pi_60562504
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:04 schreef Schunckelstar het volgende:
egypte niet erg toeristisch
als je Malgrat gewend bent is Hurghada stad niet zo toeristisch he
pi_60563519
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:42 schreef k_man het volgende:
Mijn god, wat een topic...
Motiveer je reactie?
pi_60563692
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Motiveer je reactie?
Mensen die helemaal naar egypte gaan om dan maar een beetje in een resort te gaan zonnen. Voor anderen is het veel interessanter om de stad te verkennen, connectie te maken met 'die enge moslims'...!
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:36:02 #16
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_60563925
ze zijn niet eng omdat ze moslim zijn
ze zijn gewoon vervelend omdat ze allemaal geld van je willen op een onaangename manier.
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_60563960
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Motiveer je reactie?
Als je wilt eten wat je thuis eet, als je omgangsvormen wilt zoals thuis, als je je wilt kunnen kleden als thuis... blijf dan gewoon lekker thuis.

Of ga naar Spanje ofzo.
pi_60564061
Bedankt voor de reacties van iedereen Mijn vriend en ik vonden het een keer leuk om eens naar een land te gaan wat minder gebruikelijk is, en inderdaad zo'n excursie naar Cairo of Luxor te maken, leek ons erg gaaf. Een vriendin van me is ook naar Egypte geweest en vertelde me dat mannen je vaak ook niet aankijken als teken van respect. Op zich niets ergs, als je daar rekening mee houdt.

Het valt me wel een beetje tegen dat de mannen er net zo zijn als in Turkije. Daar werd ik echt gillend gek na een paar dagen; al helemaal omdat ik blond ben.. Mijn vriend vindt het al wel eens lastig in Nederland tijdens het uitgaan als mannen naar me kijken (en soms ook op me afstappen) dus ik dacht dat Turkije dan sowieso niet echt een optie was. Nu blijkt dus dat Egypte nog erger is.

Ach ja, we zijn toch niet echt uitgaanstypes, alhoewel ik het wel altijd leuk vindt een beetje het stadje in te gaan en wat toeristische spulletjes mee te nemen. Dus negeren werkt het beste? Ga ik toch automatisch doen als het me teveel word..

Ik had trouwens wel het idee dat Egypte een beetje in opmars is. Vorig jaar ben ik naar Bulgarije geweest, en dat was op zich ook best toeristisch, al zou je dat misschien niet direct verwachten.

Met niets bloots bedoel je dan echt lange mouwen en een broek? Of gewoon geen kort rokje en een truitje waarbij je nog buik/borsten ziet? (dan kan ik hier een beetje rekening mee houden met het inpakken van mijn koffer)
Everything that irritates us about others can lead us to a better understanding of ourselves.
- Carl Jung
pi_60564114
Een beetje in opmars is? Hele volksstammen gaan naar Egypte . Tis soms nog goedkoper dan Turkije. Ik vond de mannen ook veel vervelender dan in Turkije.

Ook bij ons werd gewaarschuwd voor die wisseltruc die hierboven ergens al ter sprake kwam. Er werd als tip gegeven dat je het bedrag moet zeggen wat geeft, anders willen ze nog wel eens beweren dat je een heel ander (veel lager natuurlijk) bedrag aan ze gaf.

Ik zou zeker niet naar die winkelstraat in Hurghada gaan, ik ben er een kwartier geweest en ben gillend weggerend, echt vreselijk, zoveel opdringerige mannen.
pi_60564302
In Hurghada is buiten het resort weinig tot niets te doen, er is wel een stad maar dat stelt érg weinig voor. Het is eigenlijk gewoon één grote zandbak. Bovendien moet je daar wel een beetje meer oppassen dan in bijvoorbeeld Turkije.

Wel kun je leuke excursies ondernemen zoals snorkelen/duiken, quadsafari en tripjes naar Luxor/Caïro. Je zult je er zeker een weekje kunnen vermaken maar daarna heb je alles ook wel gezien. Egypte is vooral leuk voor één keertje.
pi_60568312
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:51 schreef Devz het volgende:
In Hurghada is buiten het resort weinig tot niets te doen, er is wel een stad maar dat stelt érg weinig voor. Het is eigenlijk gewoon één grote zandbak. Bovendien moet je daar wel een beetje meer oppassen dan in bijvoorbeeld Turkije.

Wel kun je leuke excursies ondernemen zoals snorkelen/duiken, quadsafari en tripjes naar Luxor/Caïro. Je zult je er zeker een weekje kunnen vermaken maar daarna heb je alles ook wel gezien. Egypte is vooral leuk voor één keertje.
Maar wat is hier nou egypte aan? Westers resort, westerse quadrijden, westers all-in buffet, en vooral niet de stad in gaan ofzo?
pi_60568379
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:24 schreef Xith het volgende:

[..]

Maar wat is hier nou egypte aan? Westers resort, westerse quadrijden, westers all-in buffet, en vooral niet de stad in gaan ofzo?
je kunt met de bus door de woestijn naar luxor, dat is apart en een echte Egypte ervaring ik ben zelf een week de NIJL afgevaren, is niet duur en dat is echt Egypte
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:39:11 #23
9859 crew  Karina
Woman
pi_60568413
Ik ben zelf nooit in Egypte geweest, maar iedereen die ik ken (en dan overdrijf ik niet) die er geweest is, heeft last van diarree gekregen. Dus ik zou heel erg voorzichtig zijn met het eten/drinken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60569178
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:24 schreef Xith het volgende:

[..]

Maar wat is hier nou egypte aan? Westers resort, westerse quadrijden, westers all-in buffet, en vooral niet de stad in gaan ofzo?
Ik denk aan hun verhaal te lezen niet dat ze voor de cultuur gaan, en anders kun je nog naar het (zeer toeristische) Luxor of Caïro. In de stad is geen bal te beleven en het is redelijk gevaarlijk buiten de 'hoofdstraat', dus wat wilde je daar doen dan? De meeste mensen gaan ook niet voor de cultuur naar Turkije, maar gewoon voor het mooie weer, de luxe en mooie omgeving en om even bij te komen.

En met het eten moet je inderdaad erg oppassen dat je niet de hele week ziek bent.
pi_60570765
Er zijn bij de plaatselijke apotheek wel goeie pillen te krijgen tegen diarree en uitdroging.

Heb je er al zin in? .

Edit : Wat erg, ik heb heel lang op de hypotheek afdeling gewerkt, vandaar

[ Bericht 30% gewijzigd door Nouk op 05-08-2008 19:33:24 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')