Je auto in Darmstadt parkeren en vanaf daar de AIRliner bus pakkenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje over het parkeren bij Frankfurt Airport (we vliegen met Air Namibia): hoe groot is de kans dat de "Holiday parking" vol is op 1 september? Je kunt dat namelijk niet, net zoals bij Schiphol, vooraf reserveren ... De andere parkeerplaatsen kan ik al wel reserveren maar die zijn weer 30 euro duurder (ik ben en blijf Nederlander he ) ...
Wat is wijsheid?
En is het parkeren van de auto dan gratis?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je auto in Darmstadt parkeren en vanaf daar de AIRliner bus pakken
Uhm, voor mij wel... maar er zitten genoeg hele goedkope parkeergarages daar, ook in de buurt van het station. En op straat parkeren niet al te ver van het station af is gratis, maar dan heb je natuurlijk wel meer risico dan in een garage.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:52 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
En is het parkeren van de auto dan gratis?
We zijn met 4 personen ... Het parkeren op de luchthaven is 109 euro voor 4 weken ... dus die afweging moet ik even maken ... Als de taxi niet af te dingen is dan zijn we al even duur uit ... Ik zal het eens in de groep gooien vanavondquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Uhm, voor mij wel... maar er zitten genoeg hele goedkope parkeergarages daar, ook in de buurt van het station. En op straat parkeren niet al te ver van het station af is gratis, maar dan heb je natuurlijk wel meer risico dan in een garage.
Als je met veel personen bent, is het misschien zelfs rendabel om een taxi te pakken. De rit kost 50-60¤, maar je kan bijna altijd 30-35¤ afspreken (maar dan moet je niet op een bonnetje rekenen )
bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:45 schreef Fogel het volgende:
Als ze er een paar kilo extra in stoppen en er niks van hetzelfde gewicht uithalen, heb je in ieder geval wat bewijs met je baggagekwitantie, daar staat het aantal koffers en het gewicht namelijk op. Bij inckecken 8 kilo, bij de douane opeens 15... dat maakt je 'ik wist er echt niks van' in ieder geval een klein beetje geloofwaardiger
Staat meestal op je boardingcard en je krijgt ook het stickertje op je paspoort van je bagagelabel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:44 schreef Blik het volgende:
bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?
Even een scan gemaakt:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:44 schreef Blik het volgende:
[..]
bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?
Hoe zouden ze op een vluchthaven mijn koffer op de juiste band kunnen leggen als er geen baggagelabel aan vast zit?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Staat meestal op je boardingcard en je krijgt ook het stickertje op je paspoort van je bagagelabel.
Als je tenminste vliegt met een luchtvaartmaatschappij die nog bagagelabels en geprinte boardingcards heeft, want dat verdwijnt ook snel.
Er zijn tegenwoordig low cost luchthavens die geen bagagebanden hebben, of waar je bagage rechtstreeks uit het vliegtuig door een gat in de muur op de bagageband wordt gezet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:04 schreef Fogel het volgende:
Hoe zouden ze op een vluchthaven mijn koffer op de juiste band kunnen leggen als er geen baggagelabel aan vast zit?
Lol. Dat is alleen als niemand kan opmaken wat er in jou koffer zit.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik doe het altijd wel. Maar als je naar de VS of Israel vliegt wordt er volgens mij altijd afgeraden om het te doen, aangezien ze in de kelder (dus na het inchecken) graag nog even op hun gemak door je spullen kunnen neuzen. En als je tas op slot zit breken ze het gewoon open.
Duidelijk Ik vlieg nooit low-cost dus ik was het nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig low cost luchthavens die geen bagagebanden hebben, of waar je bagage rechtstreeks uit het vliegtuig door een gat in de muur op de bagageband wordt gezet.
Je hebt ook bagagelabels met voorgedrukte bestemmingen, maar waar je naam niet meer op staat.
In Hong Kong kreeg ik een RFID sticker op m'n koffer zonder dat daar aan de buitenkant iets aan te zien was waar die naar toe zou moeten. Was wel een test, want ik kreeg ook een normaal bagagelabel.
Scheelt allemaal weer veel papier en inkt.
Je kunt speciale cijfersloten kopen die door de douane wel te openen zijn; dus zonder het slot te kraken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:38 schreef Naamah het volgende:
[..]
Hehe.. had er nog niet eens aan gedacht dat ze er ook iets ín konden stoppen.. alleen dat er iets uitgehaald zou worden/per ongeluk open zou gaan. Ik ga vandaag ff van die cijferslotjes halen!
Helaas, alleen goed te zien zijn F, E, D en C.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:56 schreef Autoreply het volgende:
Dan nog maar eentje, is Pier G te zien vanaf het panoramaterras?
En als je alleen handbaggage hebt? Kun je dan na online inchecken zo doorhobbelen naar de douane?quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:51 schreef Hik het volgende:
Online inchecken: gewoon naar de website van je vliegmaatschappij, meestal zo 24-30 uur van tevoren en het wijst zich vanzelf. Op Schiphol dan "alleen nog" bagage droppen bij het drop off point van diezelfde maatschappij (meestal naast waar je kunt inchecken. In drukke tijden kan er ook een rij staan voor het drop off point.
Je kan doorhobbelen naar de douane als je een niet-schengen vlucht hebt. Maar dat lijkt me volkomen nutteloos, want je gaat dan door de paspoortcontrole de terminal in en dan weer terug naar de arrivels paspoortcontrole om vervolgens door de douane te gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:56 schreef Light het volgende:
[..]
En als je alleen handbaggage hebt? Kun je dan na online inchecken zo doorhobbelen naar de douane?
Ja, dat bedoel ik idd Maar ik ben niet zo'n frequent vlieger, kan dus wel eens wat verwisselen. Mijn reis gaat naar een Schengenland.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:13 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan doorhobbelen naar de douane als je een niet-schengen vlucht hebt. Maar dat lijkt me volkomen nutteloos, want je gaat dan door de paspoortcontrole de terminal in en dan weer terug naar de arrivels paspoortcontrole om vervolgens door de douane te gaan.
Uiteraard bedoel je door de beveiligingscontrole door G4S/TRIGION/FALCK medewerkers. En dat heeft niks met de douane te maken. En ja daar kan je gelijk naartoe met je uitgeprine online incheck kaart.
Het was ook niet negatief bedoeld. Als je geen bagage hebt kan je prima met je uitgeprinte a4'tje van de online check in pagina door de beveilging. (Voor Schengenland is er geen paspoortcontrole door de Marechaussee, je naam wordt door de beveiligingsmedewerker vergeleken met je paspoort).quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:31 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik idd Maar ik ben niet zo'n frequent vlieger, kan dus wel eens wat verwisselen. Mijn reis gaat naar een Schengenland.
Al ruim een jaar. Voordeel is wel dat je bij Easyjet nog altijd maar één keer een creditcard toeslag betaalt en makkelijk ruimte voor extra bagage kan bijkopen. En de kale ticketprijzen zijn vrijwel dezelfde prijs gebleven, soms zelfs iets lager geworden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:15 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zie net dat je bij Easyjet nu ook moet lappen voor je bagage. Sinds wanneer is dat?
De kale ticketprijzen zijn indertijd een paar euro verlaagd toen de bagagetoeslag is ingevoerd. Op dat moment waren de prijzen gelijk, of als je zonder bagage reist iets goedkoper.quote:Op zondag 10 augustus 2008 06:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Al ruim een jaar. Voordeel is wel dat je bij Easyjet nog altijd maar één keer een creditcard toeslag betaalt en makkelijk ruimte voor extra bagage kan bijkopen. En de kale ticketprijzen zijn vrijwel dezelfde prijs gebleven, soms zelfs iets lager geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |