abonnement Unibet Coolblue
pi_60196427
Vorige delen:
Canada
Canada - deel 2
Canada - deel 3
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:02 schreef WooZ het volgende:

[..]

ja de totale onafhankelijkheid en leven zonder agenda in de setting van Vancouver, dat is niet mis
pi_60196437
TT slaat dus op de Spelen van 2010
pi_60196526
Vancouver twentyten FTW




























pi_60196807
quote:
Dat is nog eens een binnenkomer. Mooie pano ook! Jammer dat mijn camera dat niet kan.
pi_60197409
Ook maar weer van de partij.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_60198505
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Ook maar weer van de partij.
Weer een stapje dichterbij een keus?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:33:40 #7
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_60198610
Iemand ervaring met treinreizen ? Met name Vancouver-->Ontario ?
Alle info is welkom
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_60198704
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:33 schreef sooty het volgende:
Iemand ervaring met treinreizen ? Met name Vancouver-->Ontario ?
Alle info is welkom
ja, alleen als je de jackpot gewonnen hebt
  vrijdag 18 juli 2008 @ 23:03:07 #9
12761 Major_Star
 ik een eikel?
pi_60199174
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:33 schreef sooty het volgende:
Iemand ervaring met treinreizen ? Met name Vancouver-->Ontario ?
Alle info is welkom
klikkerdeklik
don't kill the piano player
pi_60199235
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:33 schreef sooty het volgende:
Iemand ervaring met treinreizen ? Met name Vancouver-->Ontario ?
Alle info is welkom
Ik zal je even mijn rekeningnr pm'en. Als je toch zoveel geld hebt kun je meteen wat aan mij overmaken

Het is zeker niet de goedkoopste manier om te reizen. Het zal ongetwijfeld een geweldige ervaring zijn, maar het is gewoon niet goedkoop en je kunt niet stoppen om dingen te bekijken als jij dat wilt.
pi_60203367
O en ik heb zeker plannen om terug te gaan. Het liefst was ik nu naar de Rockies gegaan, maar als ik daarnaartoe ga wil ik ook echt elke dag een mooie hike maken en dat is gans onmooogelijk als je alleen reist zonder auto. Nu kan ik wel 3 weken een auto huren, maar dat is tamelijk duur, zeker nog met al die toeslagen erbij <25.

Dus zo snel ik de kans krijg wil ik wel terug, maar dat kan goed nog jaren duren. Ik heb de 2,5 jaar nadat ik terug ben maar 2x voor een volle 4 weken vakantie en dan moet je dus ook nog eens iemand mee zien te krijgen en het geld hebben

En ik wil natuurlijk de oostkust ook nog wel zien, maar dat zal wel helemaal lang duren
pi_60207316
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 08:13 schreef WooZ het volgende:
O en ik heb zeker plannen om terug te gaan. Het liefst was ik nu naar de Rockies gegaan, maar als ik daarnaartoe ga wil ik ook echt elke dag een mooie hike maken en dat is gans onmooogelijk als je alleen reist zonder auto. Nu kan ik wel 3 weken een auto huren, maar dat is tamelijk duur, zeker nog met al die toeslagen erbij <25.

Dus zo snel ik de kans krijg wil ik wel terug, maar dat kan goed nog jaren duren. Ik heb de 2,5 jaar nadat ik terug ben maar 2x voor een volle 4 weken vakantie en dan moet je dus ook nog eens iemand mee zien te krijgen en het geld hebben

En ik wil natuurlijk de oostkust ook nog wel zien, maar dat zal wel helemaal lang duren
Auto huren is inderdaad niet te doen als je alleen bent en onder de 25 bent. Verder heb ik hetzelfde probleem. Niet qua vakantie, maar wel dat mensen niet mee willen gaan.
Nova Scotia en PEI wil ik ook nog zien in het oosten. Ontario en Quebec trekt me niet (meer).
pi_60212471
Zo ik heb mijn stad gevonden: Montreal Fantastiche stad! Heel de zomer door festivals, straatartiesten, terrasjes en lekker eten. Alleen die franse taal, dat wil maar niet bij mij.

Volgende week weer verder naar het oosten: PEI, New Brunswick, Nova Scotia en eens kijken of de Newfies echt zo vriendelijk zijn
pi_60212836
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 18:36 schreef Irrem het volgende:
Zo ik heb mijn stad gevonden: Montreal Fantastiche stad! Heel de zomer door festivals, straatartiesten, terrasjes en lekker eten. Alleen die franse taal, dat wil maar niet bij mij.
Dat had ik inderdaad ook al van vrienden van me gehoord dat het er zo gezellig was. Franse taal is voor mij ook een probleem, maar iedereen die ik had ontmoet daar sprak Engels. Montreal wil ook nog zien in de zomer. De winter hoeft van mij niet meer.
Waar zit je ergens in Montreal?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:25:56 #15
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_60214911
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:39 schreef WooZ het volgende:

[..]

ja, alleen als je de jackpot gewonnen hebt
Daar heb ik geen jackpot voor nodig.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:27:00 #16
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_60214923
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 23:03 schreef Major_Star het volgende:

[..]

klikkerdeklik

Thanx!
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:28:45 #17
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_60214957
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 23:05 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik zal je even mijn rekeningnr pm'en. Als je toch zoveel geld hebt kun je meteen wat aan mij overmaken

Het is zeker niet de goedkoopste manier om te reizen. Het zal ongetwijfeld een geweldige ervaring zijn, maar het is gewoon niet goedkoop en je kunt niet stoppen om dingen te bekijken als jij dat wilt.
Geld is het probleem niet. Goede info is echter onbetaalbaar.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  maandag 21 juli 2008 @ 00:38:06 #18
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_60236468
Uhm. Vancouver, augustus/september, bijna 3 weken.
Plannen: Vancouver Island, Vancouver, Banff/Jasper (globaal, wat precies zie ik nog wel ). Veel rijden en wandelen, beetje kanoën misschien.

Grote vraag: camper of auto+camping/motel/hotel... Iemand die z'n ervaring met de een of de ander wil delen?

Mijn eerste gedachten...
voordelen camper:
- overal camperen (wel soms op camping voor stroom en om je reservoirs vol/leeg te tappen)
- niet verplicht elke avond een plek zoeken om te slapen, niet bang zijn dat alles vol is
- zelf koken
- niet elke dag je spullen in- en uitpakken
- minder last van beren 's nachts

nadelen camper:
- duur, zowel in huur als in benzine.
- niet zo practisch in de stad
- niet op vliegveld op te halen, meestal niet open op zondag. Grote kans dat je voor eerste/laatste nacht(en) dus nog een hotel moet zoeken in Vancouver
- crampy camper syndrom. Is het 3 weken uit te houden in zo'n ding?

prijzen, grofweg, in euro's, wat ik vond op 't web voor deze periode:
autohuur: E60/dag (incl verzekering etc)
camperhuur: E150/dag (incl verzekering, beddegoed, kilometers, etc)
camping met tent: E20
camping met camper: E30
camper in het wild: gratis
hotel ofzo: E80

Bonusvraag: is deze vakantie een goed excuus om een dslr te kopen?
pi_60237705
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:07 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dat had ik inderdaad ook al van vrienden van me gehoord dat het er zo gezellig was. Franse taal is voor mij ook een probleem, maar iedereen die ik had ontmoet daar sprak Engels. Montreal wil ook nog zien in de zomer. De winter hoeft van mij niet meer.
Waar zit je ergens in Montreal?
Ik zit in het HI hostel op mackay street, vlakbij alles. De metro is trouwens ook erg goed hier!

Morgen naar Quebec Dan praten er niet zoveel mensen engels meer
pi_60238610
quote:
Op maandag 21 juli 2008 00:38 schreef Mappy het volgende:
Uhm. Vancouver, augustus/september, bijna 3 weken.
Plannen: Vancouver Island, Vancouver, Banff/Jasper (globaal, wat precies zie ik nog wel ). Veel rijden en wandelen, beetje kanoën misschien.

Grote vraag: camper of auto+camping/motel/hotel... Iemand die z'n ervaring met de een of de ander wil delen?

Mijn eerste gedachten...
voordelen camper:
- overal camperen (wel soms op camping voor stroom en om je reservoirs vol/leeg te tappen)
- niet verplicht elke avond een plek zoeken om te slapen, niet bang zijn dat alles vol is
- zelf koken
- niet elke dag je spullen in- en uitpakken
- minder last van beren 's nachts

nadelen camper:
- duur, zowel in huur als in benzine.
- niet zo practisch in de stad
- niet op vliegveld op te halen, meestal niet open op zondag. Grote kans dat je voor eerste/laatste nacht(en) dus nog een hotel moet zoeken in Vancouver
- crampy camper syndrom. Is het 3 weken uit te houden in zo'n ding?

prijzen, grofweg, in euro's, wat ik vond op 't web voor deze periode:
autohuur: E60/dag (incl verzekering etc)
camperhuur: E150/dag (incl verzekering, beddegoed, kilometers, etc)
camping met tent: E20
camping met camper: E30
camper in het wild: gratis
hotel ofzo: E80

Bonusvraag: is deze vakantie een goed excuus om een dslr te kopen?
de hamvraag is natuurlijk met hoeveel mensen ga je

Ik ga vanaf begin augustus 2 weken rondreizen op Vancouver Island (dat heb je minimaal wel nodi om alles te zien overigens) en we zijn dus met z'n 5'en. Een camper zou een stuk goedkoper zijn geweest echter dan slaan we elkaar na 1,5 dag al de hersens in

Dus ik heb gewoon lekker overal hotels/lodges geboekt en dan het feit dat ik alles zelf geregeld heb en niet via een reisbureau oid bespaart m'n ouders ook weer 1000e pp voor de 18 dagen (en dan overdrijf ik niet)
pi_60238661
ik kom net trouwens terug van een dagje kleding shoppen across de border en samengevat kwam het hier op neer:



oftewel, als ik hetzelfde wat ik net gekocht heb ik NL zou kopen was ik ruwweg 1200 euro kwijt geweest allemaal nieuwe collectie: 8 spijkerbroeken , 2 zwembroeken, 1 tshirt, 2 polo's
  maandag 21 juli 2008 @ 10:27:58 #22
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_60239921
quote:
Op maandag 21 juli 2008 09:01 schreef WooZ het volgende:
de hamvraag is natuurlijk met hoeveel mensen ga je
Met één. In totaal twee dus. Had ik wel 's in m'n verhaal kunnen zetten ja Zie net trouwens ook dat een auto niet meer dan 30 euro/dag hoeft te kosten. Vraag me af waar ik eerder zocht. Afijn. Voor 100 euro per nacht verschil in prijs tussen auto en camper moet er toch wel een hotel te vinden zijn of bij MAC een leuk tentje te koop. I guess the camper's off...
quote:
Ik ga vanaf begin augustus 2 weken rondreizen op Vancouver Island (dat heb je minimaal wel nodi om alles te zien overigens)en we zijn dus met z'n 5'en. Een camper zou een stuk goedkoper zijn geweest echter dan slaan we elkaar na 1,5 dag al de hersens in

Dus ik heb gewoon lekker overal hotels/lodges geboekt en dan het feit dat ik alles zelf geregeld heb en niet via een reisbureau oid bespaart m'n ouders ook weer 1000e pp voor de 18 dagen (en dan overdrijf ik niet)
Wij gaan voor een "we zien wel hoe ver we komen en als 't bevalt komen we terug". (maar iedereen schijnt terug te gaan, dus ik heb goede hoop dat ik ook mag en wil ). We hebben al genoeg vakanties samen gedaan, dus ruzie zal wel meevallen

Is dat hoogseizoen zo rond 19 augustus al een beetje voorbij? Of moet ik oppassen als ik niet van tevoren hotels boek, of hooguit een dagje van tevoren vanuit het voorgaande hotel?
pi_60240027
quote:
Op maandag 21 juli 2008 10:27 schreef Mappy het volgende:

[..]

Met één. In totaal twee dus. Had ik wel 's in m'n verhaal kunnen zetten ja Zie net trouwens ook dat een auto niet meer dan 30 euro/dag hoeft te kosten. Vraag me af waar ik eerder zocht. Afijn. Voor 100 euro per nacht verschil in prijs tussen auto en camper moet er toch wel een hotel te vinden zijn of bij MAC een leuk tentje te koop. I guess the camper's off...
[..]

Wij gaan voor een "we zien wel hoe ver we komen en als 't bevalt komen we terug". (maar iedereen schijnt terug te gaan, dus ik heb goede hoop dat ik ook mag en wil ). We hebben al genoeg vakanties samen gedaan, dus ruzie zal wel meevallen

Is dat hoogseizoen zo rond 19 augustus al een beetje voorbij? Of moet ik oppassen als ik niet van tevoren hotels boek, of hooguit een dagje van tevoren vanuit het voorgaande hotel?
van tevoren boeken is vaak goedkoper dan ter plekke, maar dat terzijde. Leuke tours kunnen volzitten (beren/walivissen/orka gebeuren). Heel de maand augustus is immers nog hoogseizoen.

Auto voor 30 vergeet maar. Daar komt nog min. 35$/dag aan verzekering bij. Wil je overigens onverzekerd rondrijden, geen probleem. Bij ibargain op granville kun je auto's huren voor alleen de kale huurprijs

en voor 100 euro kom je zeker een heel eind qua lodging/hotels Kamperen is natuurlijk nog goedkoper, schat max 20$/nacht, tenten bij mac al vanaf 180$ geloof ik, het is trouwens mec(.ca) bedenk ik me nu. Als je dat ter plekke wilt kopen gewoon ff broadway oplopen, daar zitten 3 of 4 campingwinkels naast/tegenover elkaar

Sears verkoopt ook (4persoons) tenten voor 60$ ofzo ( )
  maandag 21 juli 2008 @ 11:35:11 #24
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_60241186
quote:
Op maandag 21 juli 2008 10:34 schreef WooZ het volgende:
van tevoren boeken is vaak goedkoper dan ter plekke, maar dat terzijde. Leuke tours kunnen volzitten (beren/walivissen/orka gebeuren). Heel de maand augustus is immers nog hoogseizoen.
Ah de tours, goeie om op te letten. Wilde het vooral van het weer af laten hangen, maar misschien ook hierom handiger om eerst richting Rockies te gaan en dan in september pas Vancouver Island met visjeskijken enzo.
quote:
Auto voor 30 vergeet maar. Daar komt nog min. 35$/dag aan verzekering bij. Wil je overigens onverzekerd rondrijden, geen probleem. Bij ibargain op granville kun je auto's huren voor alleen de kale huurprijs
Als ik nu bij hertz.nl op ok klik heb ik voor 3 weken een auto voor 525 euro, t/m schade/diefstal met verlaagd eigen risico. Willen ze me dan @YVR nog extra verzekering aansmeren
quote:
en voor 100 euro kom je zeker een heel eind qua lodging/hotels Kamperen is natuurlijk nog goedkoper, schat max 20$/nacht, tenten bij mac al vanaf 180$ geloof ik, het is trouwens mec(.ca) bedenk ik me nu. Als je dat ter plekke wilt kopen gewoon ff broadway oplopen, daar zitten 3 of 4 campingwinkels naast/tegenover elkaar
Sears verkoopt ook (4persoons) tenten voor 60$ ofzo ( )
Als disposable is Sears natuurlijk prima Om het ding nou op marktplaats.ca te zetten de dag voor je weggaat is ook weer zo wat Maar transatlantisch kan ik natuurlijk ook weer belachelijke hoeveelheden bagage meenemen, dus misschien hier wel wat liggen nog
pi_60249197
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:35 schreef Mappy het volgende:

[..]

Ah de tours, goeie om op te letten. Wilde het vooral van het weer af laten hangen, maar misschien ook hierom handiger om eerst richting Rockies te gaan en dan in september pas Vancouver Island met visjeskijken enzo.
[..]

Aanraden: vanaf eind augustus kun je live grizzly's zalm zien vangen, de ultieme natte droom van de natuurliefhebber. Vanuit Campbell river en telegraph cove gaan er diverse organisaties een dagje op en neer naar Knight of Bute Inlet. Kosten: 450$/pp

Als ik nu bij hertz.nl op ok klik heb ik voor 3 weken een auto voor 525 euro, t/m schade/diefstal met verlaagd eigen risico. Willen ze me dan @YVR nog extra verzekering aansmeren
[..]

Nee dat zullen ze niet doen Maar dat is idd niet duur dan

Als disposable is Sears natuurlijk prima Om het ding nou op marktplaats.ca te zetten de dag voor je weggaat is ook weer zo wat Maar transatlantisch kan ik natuurlijk ook weer belachelijke hoeveelheden bagage meenemen, dus misschien hier wel wat liggen nog

Je kunt ook een dagje shoppen een uur over de grens en een extra koffer mee terug nemen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')